Sunday, October 16, 2011

Rahsia Tersembunyi Yang Amat Digeruni Yahudi


Malaysia diambang kemusnahan. Mungkin ada yang marah atau tertawa atau tersenyum sinis mendengar ungkapan ini. Untuk sementara waktu, lupakanlah sangkaan dan jauhilah permasalahan politik kerana ia lebih jauh dan rumit dari sangkaan itu.

Sukar untuk menelah apa sebenarnya yang bakal berlaku. Namun angin bertiup menjadi semakin kencang dan panas di negara hutan hujan tropika ini. Malaysia terselamat dari bencana alam yang dahsyat. Tiada gunung berapi ataupun lingkaran gempa bumi. Namun, bencana lain yang bakal melanda. Malah ia lebih bersifat kemusnahan "kemanusiaan". Bencana yang akan mengalirkan air mata berbaur darah. Sukar dimengerti sehinggalah ia benar-benar terjadi kelak. Bangsa yang hidup harmoni dan diperakui sebagai bangsa yang paling lembut bertoleransi ini bakal diregut dengan ganas atas kerakusan pengikut Dajjal. Malangnya ia didalangi oleh pengkhianat dari bangsa ini juga.

Kita toleh ke arah negara Arab seketika untuk cuba memahami situasi tersebut. Arab didorong untuk berbunuhan sesama sendiri, begitu juga Melayu akan dihasut untuk berbunuhan sesama Melayu. Fakta terbaik, kita boleh renungkan peristiwa Libya. Kesudahannya hampir pasti. Apa perasaan anda? Mungkin ada yang tidak pernah ambil peduli kerana ia masalah negara Arab. Ada sedikit yang rasa gembira kerana tumbangnya seorang pemimpin zalim (adakah benar?). Pendokong sekular bersorak kerana demokrasi sekular bakal menerajui Libya. Ada pula telah melupakannya atau menganggap ia hanyalah krisis biasa. Namun saya mengajak semua memikirkannya kembali sebagai iktibar.

LIBYA SEBENAR bukanlah seperti yang dilaporkan oleh media. Tangan Hitam telah menjadikan Gaddafi sebagai sasaran melalui perancangan yang cukup rapi. Membangunkan emosi orang Arab untuk membenci pemimpin mereka. Media antara bangsa dikerah untuk membuat liputan berat sebelah. Seluruh negara Arab bergolak (digolakkan) untuk memudahkan penipuan atau menyembunyikan "Hakikat Sebenar" matlamat mereka dari diketahui dunia.   Perencanaan mereka untuk menghapus dua lagi musuh yang sangat menyusahkan mereka. Pemimpin Libya dan Syria. Musuh pertama telah pun dikuburkan iaitu Saddam Hussein.

Sila lihat pendedahan dari penulis Barat mengenai Gaddafi: Muammar Gaddafi - The Truth!

Untuk mengelabui mata dunia, perancangan ini tidak menjurus terus kepada Libya dan Syria sebaliknya mengucar kacirkan beberapa negara lain terlebih dahulu termasuk juga kerajaan beraja. Ia sengaja diatur supaya kelihatan seperti gerakan revolusi rakyat menuntut kebebasan. Namun tindakan terhadap negara selain dari Libya dan Syria kelihatan amatlah berbeza. Kerajaan beraja Arab telah diselamatkan melalui beberapa kaedah yang pelik diterajui oleh kerajaan Wahhabiah Saud Arabia.

Setelah Tunisia, kekacauan meletus di Mesir pula. Semua ini adalah gimik dan Hosni Mubarak dijadikan "kambing Hitam" untuk menutup niat mereka sebenar. Tak perlu NATO atau boss mereka USA membuat serangan tentera menjatuhkan Hosni Mubarak. Cukup dengan peranan beberapa proksi sahaja.

Dalam waktu yang sama rakyat Libya dihasut melalui sentimen dan keghairahan untuk menukar kerajaan. Peristiwa di Mesir dijadikan contoh dan ikutan. Mereka dipacu oleh agen-agen rahsia CIA dan MOSSAD meniupkan sentimen anti pemerintah.

Kaedah yang digunakan seiras dengan apa yang telah digariskan dalam protokol zionis dan perancangan rahsia Illuminati. Malangnya rakyat Libya telah dikeliru malah begitu mudah dihasut melalui pelbagai maklumat palsu yang dibangunkan secara sistematik supaya membenci Gaddafi. Peranan Facebook dan media alternatif dipergunakan secara maksimum sebagai alat propaganda terbaik bagi menutup suara kerajaan. Media lain telah dilabel sebagai alat kerajaan dan hanya memuatkan berita yang memihak pemerintah atau alat propaganda pemerintah. Rakyat Libya disaran supaya mengabaikannya. Hal yang sama sedang menular di negara ini.

Senjata utama siri kejatuhan negara Islam ini ialah "PEMBOHONGAN". Pembohongan bermaksud "Dusta" itu adalah gelaran yang senonim dengan Dajjal Laknatullah. Fitnahnya berpaksikan pendustaan yang hebat sehingga orang beriman pun akan hilang kewarasannya.

Apabila terpengaruh dengan janji manis untuk hidup bebas (tanpa had) seperti masyarakat Barat, Demokrasi dimomokkan sebagai sesuatu yang amat indah, untuk itu rakyat Libya sanggup mengorbankan segalanya.

Seperti mana Iraq. Barat membina helah, membantu mempercepatkan kemusnahan dengan pelbagai sekatan dan ugutan. Bertujuan untuk melemahkan Gaddafi. Akibatnya rakyat menjadi mangsa. Hidup menderita dan mengalami kesusahan. Pada waktu ini terhamburlah janji "Gunung Roti" bakal dinikamati dan ia ditawarkan sebagai ganjaran jika membuang pemerintah sedia ada. Ingatlah mereka mencipta masalah diikuti tawaran penyelesaian. Bagi sesiapa yang sudah memahami perancangan zionis " The Protocols of the Elders of Zion"  perkara ini bukanlan sesuatu yang ganjil.

Itulah keadaan sebenar yang berlaku yang tidak disedari oleh kebanyakan orang. Nasib yang sama bakal dilalui oleh semua negara Islam. Tidak terkecuali Malaysia dan Indonesia. Dajjal tidak akan membenarkan Islam dan segala sistemnya diketengahkan. Para pemimpin negara Islam yang degil haruslah bersedia untuk mati atau hidup dalam penjara kerana dunia kini milik Dajjal.

(Muammar Gaddafi bersama Presiden Mahmoud Abbas didalam khemahnya)

Siapa Gaddafi sebenarnya?

Keburukan demi keburukan ditonjolkan bagi menutup setiap kebaikan yang dilakukannya untuk rakyat Libya. Begitulah kejahatan yang dilakukan oleh proksi Dajjal ini. Perkara yang paling digeruni ialah hasratnya memaksa Barat membeli minyak dan berurusan perdagangan dengan matawang baru yang bakal diperkenalkannya iaitu Dinar Emas. Usahanya hampir berjaya dan diterima oleh sebahagian besar negara Afrika dan sebahagian dari negara Arab. Dinar emas akan menjadi nilai tukaran baru perdagangan menggantikan USD dan Euro.

Dari saat inilah Barat terdesak untuk mempercepatkan usaha membunuh Gaddafi, namun usaha tersebut gagal. Proksinya yang sekian lama tidak sealiran dengan Gaddafi diangkat sebagai pejuang dan dibantu secara rahsia. Perancangan diatur untuk melakukan sabotaj dan menabur peropaganda. Berita sebenar ditutup dari pengetahuan dunia.

Terima kasih diucapkan kepada sdr Zulkifli kerana membongkar rahsia yang terpendam ini untuk dihayati oleh pembaca yang tidak mengetahui atau telah dipesona oleh dusta tajaan Dajjal. Saya petik tulisan Zulkifli Nordin dari blognya.


Presiden Muammar Muhammad Al-Qaddafi, adalah satu nama yang sangat digeruni dan ditakuti Barat, termasuk Yahudi Zionis la'natullah. Keberanian Al-Qaddafi, terutama apabila berdepan dengan Barat sudah dikenali dunia. Kelantangan beliau sehingga mencampakkan Piagam Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu semasa berucap di hadapan pemimpin dunia di Perhimpunan Agong Bangsa-Bangsa Bersatu mencatat sejarah tersendiri, membuktikan kelantangan dan sikap tidak tolak ansur dan tiada kompromi beliau kepada Barat!

Malang sekali apabila ada rakyat Libya yang terpengaruh dengan dakyah Barat, mempertuhankan demokrasi dan hak kebebasan manusia tanpa batas acuan barat, memilih untuk menggulingkan pemerintah yang banyak berjasa kepada mereka!

Cuba lihat apa yang tidak kenanya dengan Kerajaan Libya dibawah pimpinan Mua'mar Al Qaddafi:

1. Setiap individu rakyat Libya menerima imbuhan daripada hasil minyak petrol Libya yang dimasukkan terus ke akaun Bank masing-masing. Tak payah nak tuntut royalti dah! Ini juga amalan Kerajaan Emirat Arab Bersatu yang memperuntukkan didalam Perlembagaan bahawa 40% daripada hasil minyak UAE adalah untuk rakyatnya!

2. Cukai pendapatan paling maksimum pun hanya 12%;

3. Bank di Libya tidak mengenakan sebarang faedah/ riba';

4. Qaddafi bersumpah bapa dan keluarganya tidak akan memiliki rumah selagi tiap rakyat Libya tidak mempunyai rumah. Bapa Qaddafi sudahpun meninggal dunia tanpa punya rumah, dan Qaddafi serta anak isterinya masih duduk didalam khemah;

5.Di Libya tidak ada rumah yang dipajak;

6. Mana-mana rakyat yang mahu bertani atau berladang akan diberikan tanah, haiwan ternakan dan benih percuma;

7. Tidak ada bil elektrik di Libya;

8. Pendidikan adalah percumn;

9. Kemudahan perubatan adalah percuma;

10. Tiap pasangan pengantin baru mendapat peruntukkan one-off payment berjumlah 6,000-00 dinar daripada Kerajaan;

11. Harga gas terlalu murah pada nilai 12 cents per liter;

12. Pembelian kenderaan diberi pembiayaan kewangan tanpa faedah;

13. satu sistem pengairan dan saliran yang hebat dibina untuk mengujudkan kawasan pertanian yang membebaskan Libya daripada pergantungan kepada sumber makanan luar;

14. Rakyat dan negara Libya menikmati mutu kehidupan yang tinggi berbanding dengan negara Afrika yang lain.

15 Kebanyakan sekim kesihatan umum, pendidikan dan minyak dibawah subsidi kerajaan.

16. Libya mempunyai kadar kematian bayi yang paling rendah dan kadar hayat yang tinggi;

17. Kadar celik ilmu adalah 90% (sedangkan semasa rampasan kuasa oleh Qaddafi terhadap Raja Idris kadar celik-ilmu hanyalah 10%);

18. Kurang daripada 5% penduduk yang kelaparan/ tanpa rumah; satu jumlah yang jauh daripada Amerika Syarikat;

19. Apabila berlaku kenaikan harga makanan, Qaddafi menghapuskan semua cukai atas makanan;

Sebenarnya Qaddafi berjaya membawa rakyat dan negara Libya kepada tahap yang hebat tanpa bergantung dan menjadi hamba kepada tamaddun dan cengkaman Barat dan Yahudi zionis la'natullah. Sebenarnya apa yang dibawa oleh Qaddafi adalah ciri-ciri sebuah negara kebajikan yang berteraskan kepada Islam tanpa tunduk na'am kepada kafir harbi dan musuh-musuh Islam. Qaddafi boleh membuatkan Barat ketar lutut kepada kekuatan ekonomi negaranya!

Malahan Qaddafi mula menuntut Barat supaya membayar pembelian minyak dengan emas. Sudah tentu Amerika Syarikat, Barat dan Yahudi Zionis la'natullah tidak bersetuju kerana mereka tidak mempunyai simpanan emas yang mencukup untuk membayarnya. Malah matawang mereka kini hanyalah cetakan atas kertas sahaja.

Maka Amerika, Barat dan Yahudi la'natullah tidak ada pilihan melainkan menyingkir Qaddafi. Dan mereka berjaya memperkudakan segelintir rakyat Libya dan memperlengkapkan mereka dengan senjata dan dengan bantuan pesawat gempur Nato, memerangi Kerajaan mereka sendiri!

Begitulah peranan yang dimainkan oleh kaum kafir harbi la'natullah, sentiasa tidak redho dengan umat Islam, dan sentiasa mencari-cari jalan untuk menghancurkan umat Islam. Dan mereka akan sentiasa mencari jalan memperkudakan segelintir umat Islam untuk melakukan khianat terhadap agama dan bangsanya sendiri.

Amat malang apabila ada umat Islam yang rela diperkudakan, malahan sanggup mati demi untuk kafir harbi! Na'zubillah min zalik.

kredit untuk
Zulkifli Bin Noordin


Catatan tambahan:

Kolonel Muammar Muhammad al-Gaddafi[1] (Arab: مُعَمَّر القَذَّافِي‎ Muʿammar al-Qaḏḏāfī audio(bantuan·maklumat)) (lahir 7 Jun 1942) adalah seorang pemimpin politik dan revolusi Libya. Beliau telah menjadi Presiden Libya semenjak menggulingkan Raja Idris dalam rampasan kuasa tak berdarah pada 1969 dan menjadi pengasas Republik Sosialis Arab Libya.[2]. Tempoh pemerintahan yang kini hampir mencecah 42 tahun membuatkan beliau antara pemimpin terlama memerintah dalam sejarah.[3]

Ideologi Gaddafi dipanggil Teori Antarabangsa Ketiga dan dihuraikan dalam Buku Hijau. Buku ini disebar ke seluruh dunia secara percuma. Gaddafi dikatakan pernah menaja beberapa kumpulan pemberontak termasuk Gerakan Moro di selatan Filipina. Enam hari selepas Amerika berjaya menangkap Saddam Hussein , Gaddafi berikrar memusnahkan senjata pemusnah WMD. Ekoran komitmen itu, pada 15 Mei 2006, Setiausaha AS, Condoleezza Rice mengumumkan pemulihan hubungan diplomatik AS-Libya.

Pada awal Februari 2011, bantahan politik besar, yang didorong bantahan di TunisiaMesir dan bahagian lain dunia Arab, meletus di Libya menentang kerajaan Gaddafi dan dengan cepat bertukar menjadi perang saudara. Gaddafi berikrar "mati syahid" jika perlu dalam perjuangannya menentang pemberontak dan kuasa luar, menyatakan yang mereka yang memberontak terhadap kerajaannya berhak mati.[4][5][6] Pada 17 Mei 2011 Mahkamah Jenayah Antarabangsamengeluarkan permohonan waran tangkap terhadap Gaddafi atas sebab jenayah terhadap kemanusiaan;[7] pada 27 Jun, pernohonan ini diterima dan waran dikeluarkan terhadap Gaddafi dan anaknya Saif al-Islam.[8][9]

Pada Ogos 2011, Gaddafi terus diburu oleh pemberontak tetapi beliau dan tujuh anak lelakinya berjaya melarikan diri.


Kehidupan awal

Gaddafi adalah anak bongsu dalam keluarga petani di padang pasir kering kontang di Oasis Hun,Sirte. Beliau keturunan suku Arab Badwi [Berber]] , Qadhadhfa. Datuknya, Abdessalam Bouminyar dikatakan mati syahid ketika menentang penjajahan Itali ke atas Libya di Khoms pada 1911.

Menerima pendidikan rendah agama tradisional dan sekolah persediaan Sebha di Fezzan dari 1956 hingga 1961. Gaddafi begitu kecewa apabila dunia Arab / Palestin kalah kepada Israel dalam perang 1948.

Pada akhirnya Gaddafi dan rakan-rakan dari sekolah ini telah menjadi kumpulan teras revolusi dan merampas kepimpinan negara Libya. Inspirasi Gaddafi ini adalah Gamal Abdel NasserPresiden Mesir yang telah menjatuhkan kerajaan monarki di Mesir. Pada 1961, Gaddafi telah keluar dari Sebha dan memulakan aktiviti politik secara aktif.

Kemudian, Gaddafi belajar undang-undang di Universiti Libya dan lulus dengan cemerlang. Selepas itu, beliau menyertai Akademi Tentera di Benghazi pada 1963. Di sini, beliau bersama sekumpulan yang lain telah membentuk kumpulan militan secara rahsia untuk membuang pemimpin Libya yang pro Barat. Selepas tamat belajar pada 1965, dia telah dihantar ke Britain untuk latihan lanjutan di Kolej Pegawai Turus Britsih (British Army Staff College) dan pulang pada 1966 dan berkhidmat sebagai pegawai komunikasi dalam Signal Corps.

Pada 1 September 1969, satu kumpulan kecil pegawai tentera yang dipimpin oleh Gaddafi telah melakukan rampasan kuasa terhadap Raja Idris 1 yang ketika itu menjalani rawatan perubatan diTurki. Sepatutnya anak saudara Raja Idris 1 yang bernama Tengku Mahkota Hasan as-Senussi ditabal sebagai raja pada 2 September apabila Raja Idris turun tahkta pada 4 Ogos 1969. Namun, pegawai-pegawai revolusi enggan menerima Hasan sebagai raja Libya yang baru. Sebelum 1 September 1969, kerajaan sedia ada dimansuhkan dan Tengku Mahkota Hasan telah dijadikantahanan dalam rumah. Semua media merujuk Gaddafi sebagai "Pemimpin besar dan Pengasas Revolusi."

Tidak seperti pemimpin diktator tentera yang lain, Gaddafi mendakwa dirinya sebagai putera mahkota atau mendakwa sebagai pemimpin tentera yang memonopoli kuasa politik. Sebaliknya, beliau hanya kekal sebagai kolonel dan pangkat itu kekal hingga ke hari ini. Gaddafi sering melaungkan Libya "diperintah oleh rakyat" .Presiden Mesir Gamal Abdel Nasser kekal sebagai kolonel selepas merampas kuasa manakala Jerry Rawlings, bekas Presiden Ghana, tidak memegang pangkat tentera tinggi daripada leftenan udara.

Sementara di Republik El Salvador yang diperintahkan oleh Leftenan Colonel Oscar Osorio (1950 - 1956); Leftenan Kolonel José Marísatu Lemus (1956 -1960) dan Leftenan Kolonel Julio Adalberto Rivera (1962 - 1967).

Rejim tentera Gaddafi memiliki campuran semangat kebangsaan Arab , nasionalisme dansosialisme berteraskan Islam. Gaddafi memanggil negara Libya sebagai negara kebajikan dengan sistem pemerintahan secara "langsung, popular demokrasi" dan lebih sesuai dikenali sebagai "Sosialisme Islam" . Libya kini membenarkan ekonomi dikawal oleh syarikat-syarikat kecil dengan kawalan minimum daripada kerajaan.

Gaddafi juga memmperkenalkan sistem moral Islam yang melarang minuman alkohol dan berjudidi kalangan rakyatnya. Falsafah politik beliau direncakan dalam sebuah buku rasmi Libya yang dinamakan 'Buku Hijau'. Buku Hijau ini merangkumi 3 jilid dan dicetak di antara 1975 dan 1979.

Bagaimanapun, dalam praktik pemerintahan , sistem politik yang dilaksanakan tidaklah idealis sebagaimana sepatutnya. Ini kerana Presiden Gaddafi berhadapan dengan kekangan dalam negeri dan terpaksa berhadapan dengan tekanan antarabangsa.

Jawatankuasa Revolusi memutuskan semua penentang Libya di luar negara hendaklah dibunuh. Berdasarkan keputusan tersebut skuad pembunuh telah dikirim ke luar negara. Sembilan rakyat Libya telah dibunuh dan lima daripadanya telah dibunuh di Itali.

__________________ 

Tidak mustahil rakyat Libya akan menderita sebagaimana nasib saudara mereka di Iraq. Itulah kebebasan dan  keindahan demokrasi yang diidam oleh rakyat Libya. Mereka tidak belajar dari peristiwa Saddam Hussein dahulu malah bersedia dibutakan mata hanya dengan khayalan umpama filem Hollywood. Segala hasil negara bakal dipunggah keluar dan rakyat Libya dipaksa membayar kos perang NATO. Bahagiakah mereka? Kesah ini umpama hikayat Melayu, "Lebai Malang".

Demokrasi adalah Syaitan paling kejam yang nyata memanipulasi manusia di akhir zaman ini. Mampukah kita lari dari syaitan ini? Paling jauh kita hanya mampu berusaha agar syaitan ini tidak mudah membinasakan saki baki iman yang ada. Itu pun jika kita rasakan berada dikelompok manusia beriman. Untuk itu patuhilah saranan Rasulullah SAW mendindingi diri dari fitnah Dajjal. Dinasihatkan agar menghafal dan sering amalkan 10 ayat surah al Kahfi tanpa jemu. Kita akan diperlihatkan KafFaRa di "dahi" Dajjal ini. InsyaAllah.

Kita bernasib baik kerana kita diantara mangsa mereka yang terakhir, bukan yang terawal seperti Asia Tengah dan Asia Barat. Mungkin sememangnya Allah merencanakan begitu agar kita dapat bersedia sebelum terlambat. Pastinya doa para Aulia diperkenankan Allah SWT. Bersyukurlah. Segala kemelut politik dan sosial yang berlaku mutakhir ini sepatutnya segera mematangkan kita bukan sebaliknya.

Memandangkan kita sekian lama merangkul demokrasi sekular, halacara menjatuhkan pemerintahan sedia ada menjadi sedikit sukar. Namun melalui proksi mereka yang berjiwa kental dan liat, mereka masih berpeluang mengucar kacirkan negara ini. Walaupun starategi terpaksa diubah dan disesuaikan dengan keadaan, perancangan untuk menjatuhkan pemerintah Islam tetap akan dilaksana terutama yang melaksana sistem yang berbeza dengan apa yang mereka sarankan.

Malaysia juga diantara negara yang cuba popularkan "Dinar Emas" satu masa dahulu tetapi menenggelamkan hasrat tersebut setelah dapat menghidu bencana yang bakal dihadapi. Harus diingat, selain Malaysia negara yang cuba bangunkan projek "Dinar Emas" ini ialah Iraq dan Libya. Iraq dan Libya telah dihanguskan dan projek tersebut telah ditamatkan. Tidak mustahil pula Iraq dan Libya mempunyai rezab bijih emas di bawah perutbumi padang pasir yang luas itu. Sebab itu mereka berani menyuarakannya.


 



Apa yang berlaku kini, dinar dan dirham dikeluarkan di Malaysia hanya sebagai jualan "koleksi" bukan sebagai matawang rasmi. Ia tidak menggugat sistem kewangan antarabangsa. Zionis tetap mencurgainya dan bimbang Malaysia mengambil langkah drastik mengisytiharkan untuk menggantikan wang kertas satu masa nanti. Mereka tahu Malaysia antara negara yang berani membuat pilihan sendiri mengawal sistem kewangannya dan berupaya mengenepikan pandangan pakar IMF.

Rekod mengenai hasrat kerajaan Malaysia mahu menggunakan "Dinar Emas" sebagai forex atau tukaran perdagangan antarabangsa disatu masa dahulu masih tersimpan kemas dalam diari Illuminati dan zion, mereka masih tidak percaya Malaysia telah melupakan hasrat tersebut. Itulah mimpi ngeri bagi Illuminati yang sekian lama telah menipu dunia melalui terbitan "wang kertas" yang bersandarkan hutang (debt/riba) itu. Syarikat yang mencetak wang kertas ini juga milik mereka dan proksi mereka.

Untuk menghilangkan terus kemungkinan ini, pemerintah sekarang harus diganti dengan proksi mereka. Siapakah proksi mereka? Akan didedahkah sedikit waktu lagi bila masa mengizinkan. Mungkin bukan dalam blog ini kerana komputer peribadi saya sudah diintip dan perhubungan internet pula sering terganggu.

Jika rakyat negara ini masih siuman, ingatlah bahawa fitnah Dajjal itu amat menyesatkan dan mustahil umat yang kurang imannya dapat melepaskan diri. Setelah tumbangnya Syria (pembesaran Israel), Malaysia akan jadi medan baru jika Indonesia dapat ditawan secara aman. Dalam pada itu jika pembaca meyakini kemungkinan ini bukan sekadar hipotesis, adalah dinasihatkan supaya segera mengumpul "dinar/dirham (emas dan perak) Malaysia" sekadar yang terdaya. Kerajaan negeri Kelantan juga telah mengeluarkannya. Secara tidak langsung ini menunjukkan kerajaan Kelantan juga telah mengetahui kemungkinan apa yang bakal terjadi atau mungkin hanya bertujuan menghidupkan kembali tradisi Kelantan sebelum dijajah British.



Kemerosotan nilai wang kertas akan menjadi semakin tenat sekiranya kesatuan negara Eropah gagal mengekang kejatuhan ekonomi negara anggotanya. Ditokok pula semakin lemah kepercayaan dunia terhadap kestabilan USD. Ringgit Malaysia juga tidak akan dapat melepaskan diri dari ikut tersungkur sama. Buat waktu ini, USA masih berupaya melindungi kejatuhan nilai dollarnya, tidaklah diketahui berapa lama lagi ia dapat bertahan. Mungkin setahun, dua tahun atau lima tahun sahaja lagi. Keadaannya dilapurkan sangat tenat.

Emas akan menpunyai nilai yang berkali-kali ganda dari nilainya sekarang bilamana nilar ringgit merosot kelak kerana ringgit juga masih berdiri atas nisbah tukaran antarabangsa yang dikuasai IMF. Semua wang kertas dunia bersandar kepada bon dan "debt" atau nama asalnya ialah RIBA. Inilah perusahaan Illuminati (anggota Dajjal) selama ini. Mereka mengumpul emas sebaliknya memaksa dunia menggunakan wang RIBA.

Tanah Melayu pernah digelar Semenanjung Emas. Pastinya emas menjadi nadi ekonomi  penduduk purba Semenanjung Tanah Melayu. Sejarah ini telah berjaya ditutup rapat oleh British dan sejarah orang Melayu hanya bermula dari kewujudan Kesultanan Melaka..

Walaupun beratus tahun menjajah Tanah Melayu,  namun atas kehendak Allah mereka masih gagal menemui simpanan emas kecuali simpanan terhad di Pahang. Pelbagai ekpedisi dilakukan hingga ke seluruh hutan rimba banjaran Titiwangsa. Di mana tempat tinggi mereka mendirikan penempatan dengan alasan sebagai kawasan rehat. Mereka tetap gagal mengesan simpanan emas di perut bumi Tanah Melayu ini. Apa yang diizinkan Allah untuk mereka hanyalah bijeh timah.

Tumpuan mereka hanya untuk menjajah Tanah Melayu dan bersedia pula melepaskan negeri Fathani kepada penguasaan Siam melalui satu triti. Tentu ada sebabnya. Dapatkah dibayangkan apa akan berlaku sekiranya mereka menemui simpanan emas yang banyak di sini? Keadaannya tentu sekali berbeza dari apa yang wujud sekarang.

Simpanan rezab emas "mentah" Tanah Melayu memang banyak, Illuminati dan talibarutnya telah lama mengetahuinya. Melalui kecanggihan teknologi yang mereka miliki, dalam diam mereka telah mengkaji, mengesan dan memantau secara rahsia kedudukan dan nilai rezab tersebut.

Kerajaan sekarang juga sudah lama mengetahuinya (sebab itu PM terdahulu pernah membayangkan penggunaan dinar emas sebagai sandaran perdagangan menggantikan USD). Menjadi tanggung jawab kerajaan untuk merahsiakannya dari pengetahuan umum demi keselamatan negara atas nasihat pakar strategik.

Sebab itu mereka (zion) akan cuba sedaya untuk menghalang kerajaan sekarang dari terus memerintah. Walaupun pemerintah negara ini tidaklah sebaik sepertimana yang semua orang diharapkan, namun sehingga kini mereka masih berupaya melepaskan diri dari perangkap Yahudi (zion/illuminati).

Allah masih belum izinkan mereka menjatuhkan pemerintah yang ada . Andai sebaliknya berlaku, proksi mereka akan mengambil alih pemerintahan dan dengan mudah semua rezab ini diangkut ke Jurussalem secara rahsia. Masa untuk mereka semakin suntuk. Usaha mereka selama ini masih belum menampakkan hasil. Kini dengan bantuan Jesuit (cawangan gerakan sulit zionis), mereka berharap keadaan akan berubah dan memihak kepada mereka. Sebagai makluman, Jesuit telah hampir berjaya menawan Indonesia melalui gerakan para proksinya. Gerakan Islam di sana semakin lemah dicemari LIBRALISMA kecuali Acheh.

Walau bagaimanapun, hanya Allah yang tahu untuk siapa rezab ini disimpan begitu lama. Perancangan Allah melangkaui tipudaya makhluk. Hakikatnya segala rahsia adalah "hak Mutlak" Allah Subhana Wa Taala. Wallahu A'lam.


-ABATASA-

Sebagai tambahan maklumat:

Muammar Gaddafi telah diliwat (pada duburnya) dengan pisau sebelum dibunuh. Siapakah yang mengajar manusia Arab (Islam) memperlakukan perkara sebegitu zalim kepada musuhnya?


Gaddafi sodomized with a knife before lynched from "peaceful & democracy friendly" rebel fighters


Thumbnail0:17
The following content has been identified by the YouTube community as being potentially offensive or inappropriate. Viewer discretion is advised.












Berita ini amat memalukan seluruh Umat Islam yang sepatutnya mempunyai pekerti yang terbaik sesuai dengan ajaran agama. Setelah belajar dan bersekongkol dengan Iblis, mereka sanggup lakukan apa sahaja walaupun menjatuhkan maruah bangsa dan agama. Harap perkara sebegini tidak berlaku di negara kita. Ada diantara kita yang menganggap kekacauan di Asia Barat dan Utara Afrika sebagai "kebangkitan Islam" dan ada pula yang menggunakan selogan  "revolusi palsu Arab" sebagai satu momentum menjatuhkan pemerintah Malaysia.

Beginilah bentuk DEMOKRASI yang diperjuangkan oleh pemberontak Libya. Kebebasan tiada had. Siapa yang lebih zalim antara Gaddafi dan musuhnya?, anda sendiri dapat memberi jawapan. Semoga ia memberi kesedaran kepasa bangsa kita agar berwaspada terhadap permainan musuh yang tersembunyi.

174 comments:

  1. wahh..baek arr..

    teruskan mengkaji bro..

    terima kasih kongsi2 maklumat

    sikit2 ada gak input
    .
    .

    Yg Benar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yahudi dah kesan Melayu di Tanah Melayu. W/un Tanah Melayu minta merdeka dia bagi juga sebab semua bijih dan harta mahsul dia dah ambik dan satu lagi usaha Yahudi, berikan Tanah Melayu merdeka tapi bangsa pendatang lain seperti bangsa Cina dan India diterima sebagai rakyat negara in, bagi Yahudi memang negara akan sentisa bergaduh dan tak kan jadi maju sebegini. Kini Yahudi terus lg menyerang 1998 dan masih Allah tak izin tapi kini Yahudi berusaha lagi dan kini mereka di sokong oleh Melayu sendiri dan inilah harapan terakhir mereka. Siapakah Melayu pengkhianat tu????????

      Delete
    2. Nak lawan riba senang je, simpan jimat sikit sikit lama lama jadi bukit ,yang niki adik beradik yahudi berkawan dengan dap pkr tuu apa la ...., tak payah ceramah panjang 2,yang paling riingan jadi binatang ada paham, yahudi punya otak lebih sopikated.koperasikan ada ,umno tak halang kamu solat kat masjid ,umno tak zalim kaammu ,kamu yangg menzalimi diri kamu sendiri.


      Delete
  2. syabas tuan!terima kasih atas info yang mendebarkan .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Info dan perkongsian yg berguna...Peringatan buat semua org Islam, sy dn para pembaca blog ini..Marilah kt kembali bersatu,,bkn dbawah bendear politik masing2,,tetapi di bawah panji2 Islam...Kt mmg berbeza ideologi tapi..agama kt tetap yg Satu....Zaman kt sudah x lame sebenrnya.....Melayu kt masih lg berfikiran cetek & mudah terpengaruh dgh dakyah2 pihak or individu tertentu...ingat...cume org yg betul2 ISLAM yg mampu mengubah hala tuju Islam & membawa Islam ke landasan yg sebenarnya...Wallahua'lam bissawab..

      Delete
  3. teruskan bro..
    jgn toleh belakang lagi..
    senjata dan tipu daya mereka tak akan mampu memberi apa2 kesan pun kepada kita..
    segalanya dgn izin allah..

    kecur aku hendak merentap nyawa2 mereka!

    ReplyDelete
  4. bukan berpandangan sinis, tapi fikirkan pula mengapa hampir kesemua pemimpin negara islam hidup gaya orang kafir, tidak berkhlak mulia seperti sepatutnya. adakah zionis juga yang mempengaruhi sikap pemimpin islam. jika begitu apa yang hendak dibanggakan sangat denga pencapaian 'pemimpin-pemimpin' islam sebegini. allah tak 'heran' dengan pembangunan duniawi. umat-umat terdahulu lagi hebat pencapaiannya, tapi allah hancurkan juga kalau dah takde iman.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sedap juga kata orang takde iman. Org yg ada iman ari ni g buat subuh kat masjid ke????

      Delete
    2. betul betul sokong 100%!! ayoh penyokong pas bangkit subuh dimasjid buktikan keimanan anda berjuang kerana Allah bukan kerana yang lain!!

      Delete
    3. Betul ler tu blog ni mengelirukan tidak jelas seperti orang kurang waras, tak tau menilai dan berfikir waras. Yelah mungkin dia nak jadi imam mahadi atau pemuda bani tamim kot., pendapat terlalu longar fakta tak jelas., kalau percaya 100% maknanya orang yang percaya 100% tu pun sama tak berfikiran waras dan tidak menkaji

      Delete
    4. maaf cakap...sekarang 2013..dah terbukti apa blog ni kata..semua negara Islam la ni dah tenat...syria iraq tenat..huru hara demo jalanan anuwar ibrahim la jadi dalang...tu la dalang proksi di Malaysia..tapi aku heran sangat...apasal lambat ambik tindakan?

      Delete
  5. memang menarik teori saudara, tapi kerajaan yang ada SEKARANG SANGAT KORUP, HIDUP MACAM KAFIR, kira kalau tengok pemimpin sekarang tiada beza macam orang kafir langsung nasib baik nama islam lagi, ramai pemimpin macam tu kecuali sedikit sahaja yang masih mengamalkan gaya hidup islam.

    Rakyat tak suka pemimpin penipu, suruh orang dan rakyat marhaen berjimat tapi mereka masih hidup dengan kaya raya lagi bermewah dengan harta negara.

    Sebenarnya jikalau mereka melakukan tugas dengan baik dan amanah, rakyat cintakan mereka, tapi sebab tak amanah lagi cintakan kroni tiada ehsan kepada rakyat, duit politik adalah ibadah mereka, rembat harta rakyat tak rasa apa, maka masa mereka ini sudah tiba...saya rasa pemimpim sekaranglah tali barut dajal dan pengikut illuminati, bekas PM dan Pm sekarang dah jelas menolak hudud dan menghina Nabi, adakah insan itu kita jadikan pemimpin????

    Janganlah kita sokong golongan sedemikian kerana diakhirat kita dapat bahagian dosa sama sebab bersubahat dengan pemimpin yang menolak islam, sama sama dapat dosa dan bala didunia dan diakhirat.

    Sekian.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerajaan yang betul2 islam adalah kerajaan pas.sebab2nya
      1. mengharamkan puak lain melantik kepimpinan kafir.
      2.mengharamkan puak lain bekerjasama dengan kafir.
      3.mengharamkan bersahabat dengan yahudi.
      4.menghidupkan hukum hudud di negeri yang mereka perentah.
      5.perihatin tentang kebajikan rakyat terutama keperluan asas seperti air dan jalanraya(tidak termasuk membina masjid kerana masjid adalah tanggungjawab kerajaan)
      6.mengkafirkan puak2 yang tak menepati kehendak nafsu mereka.
      7. mengharamkan puak2 lain mengangkat peliwat menjadi pemimpin.
      8.mengharamkan pemberian puak lain melainkan pemberian itu memehak kepada kepentingan mereka.
      9.menghalalkan puak kafir harbi menggunakan hadis dan ayat al Quran untuk memancing perhatian umat islam walau pun puak2 kafir ni tak sedikit pun ada hati dengan islam.
      10. mengalakan permusuhan sesama islam.
      11. ulamak muktabar pas sahaja di perakui boleh mengeluarkan fatua2.Ulamak lain daripada pas tidak layak.
      12. hanya ulamak pas sahaja yang boleh segalanya waimah perkara yang tak boleh dan haram dulu boleh diubah2 untuk menyesuaikan dengan kepentingan semasa.

      dengan sebab2 yang diatas lah aku yakin p.a.s memang boleh.

      BOLEH BELAH!!!!!!!

      Delete
    2. adakah anda semua sedar bahawa ada kewujudan dewan freemason di bandar anda.. cuba cari ikhtiar untuk selidik... saya baru perasan kewujudan dewan ini di bandar kota kinabalu di mana kedudukanya amat terlindung sehingga hampir tidak ada sesiapa pun yang menyedari kewujudan dewan ini.... apa yang saya tahu ahli2 dewan ini terdiri dari mereka yang berharta dan berpangkat serta mempunyai level pendidikan yang amat tinggi...

      Delete
    3. Memang kerajaan sekarang tak perfect,soal kroni ka tak payah cakap kalau takde peluang memang manusia cakap macam tu, sembang je lebih. Siapa kata Pas itu parti Islam,ia hanya parti politik yg mengejar kuasa politik. Dalam UMNO pun ada yg akhlak baik dan dlm Pas pun ada Lebai gatal betina bercambah. Soalnya Pas jangan gadai Islam macam ni,faham hukum tapi buat buat tak faham susahlah. Kata akidah penting sebagai org Islam tapi bila soal murtad apasal pusing cakap. Dalam khutbat Jumaat di Kedah tak pernah sentuh dah soal murtad dan kahwin sejenis dok asyik kerajaan zalim,rakyat dah mual dgn sandiwara org politik seperti Pas ,sanggup agama dipermainkan. piraaaaaaaaaaaaaaaaah

      Delete
    4. pas, mengharamkan puak lain bekerjasama dengan kafir ?? sekarang sapa yang berkerjasama dengan kafir? klau betol pas tu betol2 menegakkan syariat Islam, kenapa perlu join dengan DAP & PKR ?

      Delete
  6. Meremang baca post kali ni. Alhamdulillah, Allah dah buka banyak pintu hati hambaNya (yg saya nampak di sekeliling saya) untuk mula menghidupkan sunnah Rasulullah ini...

    ReplyDelete
  7. kat amerika pun dah sibuk demo ..dah merebak ke england..ini pun keje dajjal ka..berape lama ghadafi tekan rakyat..berape lama hosni mubarak tekan rakyat..sudahnya rakyat tak tahan..itu 2 orang penyamun kena humbanlah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  8. Memang dasar Tok Guru Pas ni dia tak dengar pendapat orang lain..Dia ingat pendapat dia dan tok guru dia je yang betul..Cakap pasal hudud berapi..kenapa x laksanakan di kelantan, terengganu yang pernah di perintah, Selangor, Pulau Pinang dan kedah tu..dah tak mampu nak laksanakan..mula lah salahkan orang lain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tok Guru Pas mmg xdgr pndapat org lain..betul la ko ckp..aku sokong 100%..tp Tok Guru Pas xdgr ckp org2 yg fasik & munafik..statement pasal hudud ko lg la berapi..tu la,Allah bg kemudahan utk menuntut ilmu,ko sibuk pg tgk K-Pop yg 'Tok Guru UMNO' anjur..nk ckp pasal hudud pompang2 tp ko thu ke ape tu hudud??sblm kondem org,pi tuntut ilmu dlu dlm2 then aku cabar ko ajak Tok Guru Pas berdebat pasal hudud..ade bran ke bos??hehe

      Delete
  9. @Azlia

    Peliwat/Penzina dan munafik fasik yang bertopengkan janggut, alim, serban itu pun tak layak dipanggil Pemimpin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak baik tuduh org..nauzubillah..penangan media zion berjaya membuatkan org2 islam di malaysia percaya bulat2 perkhabaran yg dibawa..Rasulullah pernah ajar kpd kita supaya jgn prcaya 100% pd perkhabaran yg dibawa n siasat dlu khabar berita tu sblm tuduh org lagi2 sesama Islam..tahniah zion!!

      Delete
    2. Maaf bro saya kawan dengan org Pas hampir 80% dikalangan kawan kawan saya . Masyallah bro ahli ahli Pas ramai lagi yg tak mengamalkan ajaran Islam dengan baik tapi mulut tak henti kata perangai pemimpin umno tapi bila saya lihat kesudahan saya simpulkan ini semua perangai Melayu dalam Pas... malas, suami pakat tak kerja, penting diri , buang masa dengan ketum. Majlis ilmu dengan pakar2 motivasi langsung tiada tapi idea pemimpin politik penuh dlm kepala , bila ditanya apasal kau nak buat fitnah kat Rosmah dikampung2 walhal apa bukti pun takdak,katanya ala biasalah politik, org kampung suka fitnah fitnah macam ni,penyakit umno dah lekat pada Pas.Tak payah lah semua dok cerita Islam lebih lebih kalau setakat nak cakap sedap mulut saja. Kalau sembahyang waktu masjid penuh dikampung anda u dekat dgn umah anda baru boleh sembang

      Delete
    3. sokong sokong ok orang orang pas buang perangai perangai buruk seperti diatas tu berubah la jangan jadi orang pas yang hampas/hampeih!! malu la!!

      Delete
    4. Orang pas pakai lebai serban buat replika cincin gergasi kasi letak tepi jalan depan masjid bb sentul. Depan masjid berani fitnah rosmah tak malu betul dah tua buat perangai setan yahudi

      Delete
  10. salam, nasihat saya, usahlah kita bergelut dalam permainan politik - sekular seperti yang zionis kehendaki. agenda mereka amat licik dan sukar ditelah dengan mudah. jaga diri sendiri sebelum menjadi mangsa tipuan dajjal. Allah akan selamatkan orang beriman, percayalah. para pemimpin yang jahat akan menerima habuan mereka nanti di "sana". jangan kita menghukum bersandar dengan teori. politik tidak akan membawa kita ke mana-mana kecuali menjadi makanan syaitan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. gunakan pendekatan bertabliq berdawah dan berfisabilillah ajelah tu yang betul

      Delete
    2. Wallahi,itulah yang betul

      Delete
  11. Kpd Azila dan rakan2 yg lain..
    Sy lihat komen2 semakin celaru..Anda semua harus tahu semakin kita berbalah semakin mudah kerja2 Dajjal..
    Kita semua adalah generasi yg merasai Doktrin Falsafah Pendidikan negara dan sy sudah mula nampak kesan2 negatifnya..
    Komen2 anda menampakkan anda semua menzahirkan tabiat berfikir secara kreatif dan Kritis..
    Anda merasa yakin dgn pendapat anda dan lihatlah pd gaya ayat2 anda..
    Kebanyakannya mencela sbb anda kritikal dgn sesuatu yg anda rasa bertentangan dgn tabiat berfikir anda tanpa anda fikirkan kesudahan dan akibat penzahiran tabiat berfikir anda itu..
    Berapa byk perkataan2 kufur yg anda sudah lafazkan sbb anda terlalu percaya dgn potensi diri anda dlm menilai..Yg anda singgung sifat munafiq,sifat perogol,peliwat,ttp mengapa anda harus singgung perkara2 yg melibatkan sunnah spt janggut dan serban???
    Sbb anda bercakap tidak berpandukan Tauhid..
    Anda harus mencela perbuatan maksiat ttp jgn mencela Sunnah ttp anda memasukkan semuanya sekali..
    Anda sebenarnya sudah dikawal oleh Falsafah Humanism sbb anda bercakap mengikut amarah..
    Kata2 anda melambangkan celaan pd keburukan dan celaan pd yg haq..
    Anda tidak sedar yg anda mempromosi Islam fobia sebenarnya..
    Pd sy Semuanya disebabkan adalah kita tidak sedar yg kita memakai Model Falsafah barat dlm gaya berfikir kita..
    Sbb itu anda merasa semuanya tidak kena..
    Sbb kita cuai dlm berkata sbb selalu bercakap tanpa ada penzahiran Tauhid dlm fikiran kita..
    Kita melihat Islam pd Nama ttp kita lupa akan terma2 didalam Islam yg membezakan kelompok mengikut kecenderungan kelakuan..
    Memang tampuk pemerintahan kita itu dipegang oleh Org Islam dan akan selamanya begitu Insya'Allah..
    Ttp pd masa yg sama harus juga kita mengingatkan mereka bahawa Dlm Islam ada kelopok yg Fajir,Mujrin,Assin,Fasiq dan Munafiq..
    Cara berfikir anda akan menyebabkan anda akan mengatakan Kelompok itu berada dimana2 pihak krn perbezaan pandangan politik..
    Ini yg celarunya..
    Sbb anda tidak merujuk Nas dlm memproses maklumat yg anda terima maka Desakan tabiat pemikiran anda itu yg meletakkan sesiapa sahaja boleh berada dimana2 kelompok mengikut pemahaman anda..
    Itu yg celarunya krn ia akan mengundang perbalahan dlm memberi pendapat..
    Kita semua harus kembali kpd Sunnah dan Al-Quran terlebih dahulu sblm kita mengatakan itu dan ini terhadap sesiapa..
    Siapa dikalangan anda yg tidak pernah meninggalkan Solat 5 waktu semenjak Baligh?
    Atau solat Sunat Sawatib semenjak baligh?
    Atau Solat Sunat Tahajjud semenjak Baligh?
    Tiada kan??????
    Jadi kita ini siapa utk melabel itu ini sedangkan byk perkara lg kita belum laksanakan..
    Sbb itu Allah biarkan kita berpecah sbb masih berdegil dan Masih blm mengerjakan byk perkara yg dituntut dlm agama..
    Entah2 dlm perkara2 lain kita pula sebenarnya Yg Fajir,Mujrin,Assin,Fasiq dan Munafiq..
    Maafkan sy ttp sy kasihkan anda semua krn kita bersaudara..
    Marilah kita perbaiki diri kita dan keluarga kita dahulu sblm kita bercakap sejauh ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum.....teman setuju bebeno dengan sedare....zaman skrg neyh org dok nengok kesalahan org lain sedangkan kesalahan diri sendiri d abaikan....baiki diri,baiki keluarga,baiki masyarakat,baiki negara....kne ikot step by step....x molek terus maen lompat....sdgkan yg lain kdg kale terinjak-injak.....

      Delete
    2. As-Salam..pendapat saudara disokong 100% oleh sy..ulasan saudara penuh dgn perisian yg membawa azlia & pembawa Falsafah Humanism ke arah kebaikan dan berfikiran secara positif berlandaskan Islam..Tahniah saudara..

      Delete
    3. Kepada pemimpin pemimpin politik yg beragama Islam , mereka seharusnya bijak dan jangan biarlah sesuatu melibatkan hukum tauhid di bahas oleh rakyat yg tak berilmu . Ini yg kita takut sebab perbahasan hukum hinggakan terbabas,akhirnya ramai yang terbabas dan merosakan Islam. Kuasa politik untuk meletakan agama ditempatnya dan bukanya mengunakan agama untuk kepentingan politik.

      Delete
  12. saye sgt x setuju ngan pandangan azlia...
    ikut perasaan sangat...
    pikir betul2...
    banyak bende nak kene dipertimbangkan klu nak lakukan hudud tuh....
    tuh pasal kelantan x jadi buat tuh...

    ReplyDelete
    Replies
    1. yolo tuh ju... aku setuju bro. _abe-suLong_mung_

      Delete
  13. Bab hudud ni jangan maen cakap je... refer balik Perlembagaan negara. Anda akan faham kenapa x leyh buat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hukum hudud adalah hukuman yang ditentukan oleh Allah s.w.t. Perkara yang ditentukan oleh Allah s.w.t adalah perkara yang wajib kita laksanakan. Contoh termudah seperti yang termaktub dalam rukun islam dan rukun iman..kalu saudara mengatakan hukum hudud tak dapat dilaksanakan berdasarkan perlembagaan saya tidak begitu setuju. Ini kerana perlembagaan sekarang ini dicipta oleh manusia iaitu pihak british untuk memberikan kemerdekaan kepada malaysia. Perlembagaan kita boleh gubal semula tetapi Alquran yang menjadi panduan serta hukum Allah bukanlah kerja kita untuk menggubalnya kerana kita adalah makhluk yang dicipta Allah supaya menjadi khalifah dimuka bumi ini. Khalifah yang sebenarnya perlulah mengikut setiap perkara yang termaktub didalam Alquran. Alquran adalah perlembagaan yang sebenar benarnya untuk kita sebagai khalifah..MAAF SEKIRANYA PENDAPAT SAYA MENGGURIS HATI SAUDARA..KITA BUKANLAH INSAN YANG MEMEGANG STATUS MAKHSUM..DAN JUGA AL AMIN..WASALAM.....

      Delete
  14. komen negatif atau tidak itu bukan persoalan kerana walau pahit sesuatu perkara tapi benar perlu disampaikan jua, jangan hanya tahu yang manis sahaja tapi palsu penuh penipuan...

    Susah mana hukum hudud, kena buat juga, diakhirat apabila ditanya dapatlah kita menjawab kerana tindakan kita di dunia, kalau menolak... iman dah terpesong kerana menolak a[a yang diturunkan Allah SWT. Tunggu takut tak sempat nanti, nak menhadap Illahi tapi jawapan tak pasti, neraka menanti, menyesal tiada berguna lagi...

    Ikut perlembagaan yang dibuat kafir British memang tak bagi buat hudud, sampai kiamat musahu islam takkan bagi, kita orang islam lah yang patut mengubah semua ni, gubal balik perlembagaan, bukan ikut bulat2 sampai kiamat, orang yang draf perlembagaan dah lama mati, buat apa nak ikut? Negara kita, agama kita, undang2 kita, adat kita kita, bangsa kita, semau patut dalam tangan kita untuk mengubah, bukan kafir atau penjajah!

    Wasalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Azlia..klu nk ckp psl hkum hdud..sy nk tnye awk stu je..apakah pas tu sempurna?adakah cara yg dibawa pas tu diredho allah bile xabis2 meniup angin hasutan utk membenci,dan mencerca semate2 demi politik??apakah pas tu halal jika sudah sengkokol dgn parti kafir??mule parti islam skrg pas for all..sy rse pas skang dah lri joh dr niat asl nye..smate2 kuase politik..bce paper umno xde pon burokkn pas tp bce harakah ade je topik2 nk herdik..cre berkempen pon lbih kpade amlan membenci..jika bnar juangkan islam biar iklas,gune cre nabi muhammad brdakwah..cekal dgn sgala cbran..kerana dlm iklas juangkan agama allah akhirnya dpt madinah..xperlu nk solat hajat semate2 doakan kehancuran org umno..adakah. elok islam mendoakan kehancuran islam..sedarlah cina india dok gelak tgk kite 2 parti melayu berlaga...msing2 de silap baik umno or pas..tp jgnlah mengguna agama utk memperkudakn org2 kmpung org2 surau msjid..kaji blik sgale dsar..

      Delete
  15. orang2 zion mmg dah lama intip kita...ye lah kan dolu masa zaman nabi sulaiman..klau x silap dikatakan emas dibawa dari gunung ophir @ gunung ledang. pada sy kerajaan skrg tidak lah begitu bagus tapi x lah seteruk pembangkang yg terang2 mendokong agenda murtad & penipu besar yg mengatakan dia telah di suntik dgn HIV & arsenik tahun 1998/99 dulu...so sapa2 yg kena HIV bleh la mintak ubat dgn dia ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "pembangkang yg mendokong agenda murtad"..boleh bg bukti x saudara pemerhati?takut saudara jatuh dlm kategori fasik & munafik sbb bawa perkhabaran yg terjerumus kpd fitnah & tuduhan liar berlandaskan lidah yg berbicara mengikut nafsu amarah..sbb sy rse x logik pemimpin ulama dlm pembangkang sokong agenda tu..

      Delete
    2. ye aku boleh bagi nukti..ingat lina joy murtad? dia disokong ambiga..pengerusi suaram...yang ternyata pada masa sekrang diberi dana oleh soros..ingat soros? yang nak jatuhkan matawang kita dan mengikat kita dengan IMF? anuwat lagi la suka...DAP tak payah cerita...

      Delete
  16. Wahai saudara2 dan saudari dalam PAS. Jangan bimbang. Perubahan akan berlaku juga nanti kerana UMNO dah tak ada penganti Najib sebab "teori RAHMAN" tamat setakat huruf "N". Agaknya lah.

    Bagaimana kalau saudara saudari pujuk ketua PAS bersatu dengan UMNO dan buatlah syarat supaya undang2 Islam dapat dilaksanakan kepada umat Islam (sahaja). Tengok UMNO setuju ke tidak. Lupakanlah PKR buat sementara kerana ahli PKR asalnya ahli UMNO juga. Mereka akan kembali. So bila semua umat bersatu, tiada siapa berani gugat Islam lagi. Janganlah takut, berjuanglah kerana Allah bukan kerana kuasa. UMNO pasti akan berubah dan lantik orang PAS jadi PM. Kalau dalam PR, mustahil orang PAS boleh jadi PM. Betul tak? Lagi pun kerusi yang PAS pegang sekarang agak baik. Jangan tunggu lepas PRU ni. nanti merosot. Kedah dan Kelantan dah selamat untuk PAS. Itu nasihat dari saya (seorang yang tak ada parti). Bila dah join, belasahlah UMNO cukup2, pak payah beritahu kami. Biar UMNO berubah menjadi lebih baik. Tolong kawan-kawan. Barulah benar2 jadi "kebajikan", hudud pun boleh laksana. Kami pasti sokong!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cadangan yg bagus tp mahukah UMNO itu sendiri menyertai PAS ATAS DASAR PERJUANGAN ISLAM??kalo stakat UMNO nk bersatu demi kuasa,lbh baik perbaiki dlu dlm UMNO itu sendiri sbb takut jugak ahli2 & pemimpin PAS diperbodohkan UMNO masa era pergabungan PAS/UMNO 70-an dlu2..'pecah & perintah'..serik doh wei..

      Delete
    2. PAS adalah ulama umno suatu ketika dahulu. Akhirnya di keluarkan setelah para ulama ini menyuarakan pendapat dan perihal keislaman. Ini telah membuktikan segalanya. Oleh yang demikian bukanlah PAS yang seharusnya bergabung dengan umno. Tetapi umno yang perlu bergabung dan bubarkan parti umno demi menebus kesalahan umno terdahulu. Supaya tiada yang bersuara setelah ludah jilat semula. WALLAHHUALAM.......

      Delete
  17. Jangan cepat percaya. Apa bukti artikel ini?

    ReplyDelete
  18. Salam."kira kalau tengok pemimpin sekarang tiada beza macam orang kafir langsung nasib baik nama islam lagi, ramai pemimpin macam tu kecuali sedikit sahaja yang masih mengamalkan gaya hidup islam".
    1.)Adakah pandangan ini wajar? saya tengok PM sekarang dan pemimpin Melayu dlm kerajaan kerjakan solat maknanya mereka mengucap kalimah syahadat,jadi apakah hukumnya meneka- neka seseorang itu "macam orang kafir"
    2.)Berkaitan dengan Timur Tengah; Libya,Mesir dan sedang menunggu dimusnahkan Syria,sebelum ini saya pernah memberi komen dlm blog-blog tertentu yang membicarakan situasi ini,bahawa semua huru-hara,'revolusi' dan kebangkitan rakyat negara-negara itu bukan atas nama gerakan Islam sebagai mana diuar-uarkan tetapi lebih kepada perbuatan negara-negara Barat, mislanya di Libya , NATO (North Atlantic Terrorist Org)tanpa maruah mengebom Libya juga Peranchis secara terang-terangan menghantar senjata dan askar,saya tak percaya bahawa ini adalah gelombang kebangkitan Islam sebab Islam tidak akan berbuat begitu.Tetapi malangnya ada juga yang mengatakan pemimpin negara2 tersebut sebagai zalim,kejam dan diktator termasuk komentator2 (saya percaya orang muslim) dlm blog,sedangkan kita tahu para pemimpin berkenaan telah memberi kemakmuran, pembangunan dan kemajuan setanding dengan negara2 lain.malah ada penentang kerajaan yang anti kemakmuran di negara Malaysia yang berangan-angan mengimpot 'revolusi' berkenaan untuk dicetuskan di Malaysia (yang beriya-iya ini adalah orang Islam) yang juga mengatakan kerajaan serta pemimpin sekarang adalah zalim!Akhirnya mereka tidak pernah terfikir apa yang terjadi sekarang di Mesir sentiasa bergolak,Libya (tidak pasti) dan Syria (masih bergelut) di Libya diberitakan NPC berura-ura mengwujudkan undang-undang anti demo menghalang rakyat mengadakan tunjuk perasaan jika NPC memerintah,jadi siapa lebih kejam kerajaan Muammar atau talibarut zionis? jadi kita kena ambil iktibar bukan menyokong membabi buta.Bayangkan amerika (CIA)ambil masa 10 tahun untuk hancurkan Libya,tapi orang Islam yang tertipu kata itu kebangkitan Islam!.Terima kasih

    ReplyDelete
  19. sepatutnya org Islam bersatu antara satu sama lain. maka org kafir akan gentar kerana Tuhan masukkan kegentaran itu dlm hati2 mereka..

    ReplyDelete
  20. Apakah kejatuhan ekonomi greece, italy, spain, portugal and europe secara keseluruhannya berkemungkinan stok simpanan emas mereka telah di longsapkan/ dicuri oleh geng2 tertentu/mafia?

    kemanakah stok emas ini dibawa lari? mungkin di asia. @ china.
    tengok x film italian job semalam?
    kenapa tv set perompak tu rosak n bila pulih dibaiki bila on je, keluar paparan index JSI (jakarta)and BSKL index. n gold bar yg dicuri itu juga punya cop penari bali.
    i thnk this could be a hint!
    ada sesapa leh kupas film ni dgn lebih detail?

    ReplyDelete
  21. Salam....

    "Intansurullah hayansurkum wayusabbit aqdamakum".

    Jika kita tidak berusaha di atas iman dan amal sebagaimana yang dipesan Saidina Umar al-Khattab kepada Saad b. Abi Waqqas semasa perang Qadisiah, tanpa kita buat dinar emaspun kafir dajjal memang akan serang kita juga...

    Bagi saya, yang terpenting ialah banyakkan jemaah dakwah di Markas Sri Petaling.

    Wassalam,
    Wan.

    ReplyDelete
  22. Salam saudara2 semua..
    Maafkan sy jika kata2 sy ini akan menyinggung sesiapa yg diatas..
    Ramai yg mengaku Islam dan mengaku beriman dan memberi buah fikiran masing2 ttp harus barang diingat bahawa kata2 manusia akan menjadi lemah disisi Allah berbanding dengan Kalam2 Allah yg maha suci..
    Maaflah jika Perlembagaan negara itu dianggap penjamin utk menahan Hukum2 Allah dari terlaksana..
    Antara Wahyu Allah dgn Wahyu Iblis,begitulah banding beza antara Kalam2 Allah dgn Hukum2 yg bersalahan dgn kehendak Allah..
    Seharusnya kita berhati-hati dan jgn terlalu memihak dgn kata2 manusia krn manusia itu sifatnya baharu dan binasa(lemah)bila dibandingkan dgn Ayat2 Allah..
    Rasakanlah diri anda kecil dan lemah baharu anda kenal akan sifat2 Hamba krn berjalannya kita atas apa jua kemampuan adalah atas Nikmat2 yg Allah beri..
    Beza org beriman dan munafiq adalah org2 beriman itu mengerjakan solat,memberikan sebahagian dari rezeki yg diperolehinya dan mempercayai perkara2 Ghaib(HARI PEMBALASAN)..
    Manakala bagi org2 Munafiq itu mereka mengaku beriman ttp apabila mereka kembali kpd syaitan2 mereka,mereka kembali kpd kekufuran mereka..
    Maka ambillah pelajaran dari Surah Al-Baqarah dimana didalamnya ada menyinggung sifat2 org Munafiq dan semuga kita terselamat dari menjadi kelompok spt mereka..
    Apbila diperdengarkan ayat2 yg benar,merka menutup telinga spt mendengar guruh dihari hujan..
    Mereka merasakan mereka berada dlm cahaya dan melakukan kebaikan ttp Allah telah gelapkan hati mereka lalu mereka berada dlm kegelapan disisi Allah sebenarnya..
    Kita boleh sahaja membuat apa jua tafsiran dan taqlid ttp Taqlid Allah terhadap kita itulah yg harus kita bimbangi..
    Maka berhati-hatilah dlm berkata-kata,jgn terlalu bergantung kpd ayat2 manusia krn dibimbangi kita menjadi kufur tanpa kita sedari..

    ReplyDelete
  23. BISMILAH HI RAH MAA NI ROHIM
    INILAH PANJI-PANJI AKHIR ZAMAN
    BERINGAT-INGATLAH......
    WAHAI BANGSA BANI JAWI
    TIPU HELAH ILMU YAHUDI DAN NASRANI
    JUGA,PADA PENGAMAL DEMOKRASI ILMU MAJUSI
    MUSUH NYATA SELURUH UMAT ISLAM.....
    DIMUKA BUMI
    HENDAKLAH KAMU JAUHI....
    DAN JANGAN KAMU ANUTI
    TENTANGI..LAH MEREKA DENGAN APA YANG
    KAMU.......I M A N I
    SAMA ADA...HARTA, NYAWA ATAU DENGAN ...
    H A T I
    JADILAH KAMU...HAMBA ALLAH YANG SEJATI
    MALAH, YANG TERBAIK DIPENGHUJUNG ZAMAN INI
    KERANA KAMU MEWARISI..
    PENGIBAR PANJI-PANJI.....

    AL - M A H D I
    JANGAN KAMU MELUPAI...
    ISLAM TETAP MENANG DI AKHIR ZAMAN INI

    ReplyDelete
  24. SESUNGGUHNYA....ALLAH MAHA MENEPATI JANJI
    AKU LAFAZKAN DARI IZIN ILAHI
    DENGAN NAMA ALLAH...YANG AMAT PEMURAH
    DAN LAGI AMAT MENGASIHANI
    AKU PALU...KAN GENDANG AKHIR ZAMAN INI
    PADA TANAH JAWI YANG ALLAH BERKAHI
    DENGAN KALIMAH
    "LA I LAH HA IL LAULLAH MUHAMADAR RASULLULLAH"
    ALLAHUAKBAR...ALLAHUAKBAR...ALLAHUAKBAR..
    LAILAHHAILAULAH...LAHILAHAILAULAH...LAILAHAILAULAH.....LAILAHHAILAULAH....................

    ReplyDelete
  25. Aku setuju dengan pendapat tuan punya blog...Melalui pembacaan aku...aku rasa Malysia memang Kaya dengan sumber mineral yang belum di terokai...Aku belajar sejarah "Suvarnabumi"..Freemason daH Topo dan scan kita punya Negara dengan teknologi HAARP dan satelit..Allah maha mengetahui dan sebaik-baik perancangan..Janji Allah pasti tiba..Semoga Allah melindungi negara Ahlul Bait ini daripada bencana Dajjal...ALLAHUAKHBAR...

    ReplyDelete
  26. hati2 Indon nak serang Malaysia pula. ada dalang dalam semak samun konspirasi... org kristian akan sokong kot?

    ReplyDelete
  27. Assalamu'alaikum..wrt, kita tidak akan dapat melihat kejayaan dan merasa kemanisan iman sebagaimana salafus-soleh, melainkan kita perlu bersungguh-sungguh dalam Iman dan mengamalkan Amalan Soleh. Allah s.w.t. akan menganugerahkan kita kekuatan iman dan takwa sama seperti para Nabi, Rasul dan para Wali sekiranya kita mengikut landasan yang sama dengan mereka. Wajiblah keatas ummat Islam meninggalkan dan menjauhi fahaman-fahaman yang terkeluar daripada Ahli sunnah wal jamaah kerana fahaman dan aturcara musuh-musuh Allah tidak akan membuahkan takwa. Hanya orang-orang yang bertakwa sahaja yang mendapat petunjuk dari Al-Quran dan Sunnah serta diberi jalan-jalan keluar daripada ujian dunia, nafsu, syaitan, iblis dan kafir musyrikin. Mereka sahajalah yang boleh menyatukan ummat ini. Bagi orang-orang kafir pula Al-Quran itu akan menambahkan kerugian bagi mereka.
    wassalam.

    ReplyDelete
  28. Dalam Surah Kahfi, diceritakan tentang kisah Nabi Khidir AS yang membina tembok yang kukuh agar harta yang tersimpan di bawah tembok tersebut akan diwarisi oleh 2 orang anak yatim. Mungkinkah tempat tersebut iaitu tempat pertemuan 2 buah lautan terletak di Nusantara ini? Mungkinkah harta tersebut berupa emas yang tersimpan di dalam bumi? Mungkinkah 2 orang anak yatim tersebut adalah Imam Mahadi dan Nabi Isa AS? Wallahualam.

    ReplyDelete
  29. Irwan,

    Selamat mengkaji. AlQuran itu "mukjizat" terhebat yang dianugerahkan Allah untuk Nabi kita. Bersangka baik terhadap Allah satu amal mulia.

    ReplyDelete
  30. untuk tuan pengarang,teruskan coretan anda.pedulikan mereke yang mengeji itu kerana sifaynye same seperti ketua mereka yang hanya membenarkan diri sendiri dan menyalahkan orang lain.tahniah.....

    ReplyDelete
  31. Untuk makluman semua, JAFF yang juga FJM telah dikhianati. JAFF (orang Baling, Kedah) membantu saya menerbitkan artikel ini kerana saya tidak dapat aktif sebagaimana sebelumnya. Akaun JAFF (google) telah ditamatkan atas alasan melanggar perjanjian denga google. Sesuatu yang menghairankan kerana setahu saya JAFF tidak melakukan sesuatu yang menyalahi peraturan.

    Beginikah caranya mereka menghalang kelancaran sesuatu sumber maklumat yang tidak memihak mereka? Agaknya inilah yang berlaku kepada efairy dan umat terakhir suatu masa dahulu. Bila pengunjung melawati blog meningkat, ia akan di sabotaj. Blog Mistisfiles juga akan ditamatkan tak lama lagi dan artikel Srikandi adalah yang terakhir si sana. Mungkin juga Mistisfiles menerima ugutan untuk di tamatkan secara paksa?

    Saya harap blog ini akan dapat bertahan. Namun jika sekiranya ianya tiba2 hilang, menunjukkan blog ini telah di sabotaj dan saya memohon agar pembaca maafkan saya atas kesalahan dan kesilapan saya sebelum ini.

    Wassalam

    ABATASA - anak watan yang sayangkan agama dan bangsanya.

    ReplyDelete
  32. Ya Allah, dunia di akhir zaman. Tanda kiamat kecil sudah lengkap..

    ReplyDelete
  33. Saya penyokong PAS, keluarga saya penyokong PAS tegar. Saya juga penyokong Anwar. Setelah membaca pelbagai sumber mengenai konpirasi zionis dan bandingkan dengan apa yang berlaku dalam negara barulah saya sedar bahawa kita sebenarnya sedang dipermainkan.

    Keluarga saya masih lagi tak faham dan ada yang memang tak mahu hendak paham. Saya amat sedih kerana mereka yang memang menyokong gerakan Islam telah termakan hasutan puak skularis PAS terutama kumpulan liberal yang dibawa Anuar.

    Sedih sangat. Apa boleh saya lakukan selain mendokan agar mereka segera sedar. Lepas baca di blog Umat Terakhir, ia menjadi lebih jelas permainan dahsyat talibarut Yahudi ini.

    Negara kita bakal menjadi makanan mereka? Berhentilah sokong PR buat sementara jika tidak mahu melihat kerosakan besar ke atas umat ini.

    Mereka telah diperangkap untuk mengikut telunjuk mereka dan menjadi proksi Yahudi samaada sedar atau tidak sedar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ambil masa 2 or 3 jam, kaji apa itu PAS,apa itu UMNO..sy takut saudara terpengaruh dgn media yahudi..saudara pn thu kn media yahudi ni membenarkan yg batil,menolak yg zahir..dimata mereka,yg baik diuar2kan sbg kejahatan,yg jahat diuar2kn sbg kebaikan..sama mcm mereka hancurkan empayar Turki, empayar Saddam, empayar Taliban, empayar Libya or dgn kata lain empayar Islam seluruh dunia..buat kajian betul2..

      Delete
  34. aku x cakap rakyat Libya bodoh pasai yg cerdik ramai kat Libya tu and I think rakyat libya lebih tahu dari kita yg sendiri x tau

    ReplyDelete
  35. kalau betul2 islam , rasulullah SAW tak pernah suruh menyiksa tahanan perang yang sudah tidak berdaya, di manakah islam nya kalau membunuh cara macam ni, piiiiiiiiirah nak tegakkan islam, tegakkan kote boleh la..............perangai macam kapir

    ReplyDelete
  36. ikut anwar ibrahim, tegakkan kan kote.....PAS pun ikut sama

    ReplyDelete
  37. jgn terlalu hanyut bila membicarakan sesuatu perkara hingga tenggelam punca.

    beberapa persoalan?

    adakah nk d biarkan UMNO (BN) bermaharajelela?
    PAS x perlu buat apa2?
    Hanya berserah sahaja kepada Allah bulat2 seperti Jabbariyah?
    Dalam Islam ada ilmu Fekah. jgn cakap sesuatu tanpa Fekah.

    Ada beberapa pandangan, seolah2 kena rela sahaja dgn UMNO. jgn d ubah. nanti teruk? ..ye ke? banyak berkhayal

    ReplyDelete
  38. Jika PAS tidak sekongkol dengan DAP. aku masih sokong PAS. Harap faham keadaan semasa, DAP ambil kesempatan melalui perpecahab Melayu. Akibat nampak UMNO sudah makin rebah DAP berani ketengahkan agenda memurtadkan Melayu. Nampak tak?

    Lihat keseluruhan cerita, jangan jadi pak turut semata. PRU12 sudah cukup mengajar UMNO, jangan takut, mereka sedang perbaiki keadaan. PAS tak perlu risau. Mengapa PAS begitu benci bangsa sendiri berbanding ...? Hah, liberalisma Islam puncanya.

    Jauhi mainan Yahudi kalau nak selamat. Jangan serah negara kepada kaum chauvinis ... rakyat Melayu Singapore menyesal menyokong Lee Kuan Yew kerana inginkan perubahan, tetapi sekarang kesannya amat nyata... apa gunanya?

    So, fikir balik, dimana tunjang perjuangan Islam anda? Kemana halatujunya?

    BTW PR telah mengucar kacirkan Melayu di negara ini, my view.. akan berlaku huruhara..

    ReplyDelete
  39. saya lebih suka melayu sesama bangsa bersatu dari pada bersatu padu dgn lain2 kaum yang banyak sangat permintaan dengkikan hak keistimewaan bumiputera..dan yg terbaru konon dalam ic takpayah letak agama dan bt atau bin seseorang...bila baca artikel saudara ni saya jadi keliru...apa nak jadi dgn malaysia akan datang..

    ReplyDelete
  40. PAS telah tergelincir dari landasan dan sukar diterima halacara mereka berdakwah. Masa lalu PAS betul. Kami amat kesian melihat manusia Melayu yang malang. Melayu tertipu, dan ramai yang dah sedar bila Karpal suruh langkah mayat dia dulu. DUMC pula milik DAP. PKR sanggup sokong kristianisai dan pula mulai sebarkan Islam Liberal. Nak kata apa lagi? Kami tak sanggup bersama mereka yang rosakkan Islam. Maafkan kami.

    ReplyDelete
  41. BAR Counsel itu siapa yang handle? Peguam2 haprak tu benci sangat Islam! Siapa yang mereka sokong? Ya... kalau nak tau.. PKR dan DAP. Fahamlah ya? Depa yang buat segala kerenah, ubah ic la, nama Allah bagi kat kristian la, sokong murtad la, macam2 lagi kerja jahat depa. Hangpa semua pi sokong puak PKR DAP tu sama la dengan sokong kerja depa rosakkan agama kita. Buat dosa kering.

    ReplyDelete
  42. Masa kejatuhan ekonomi atau matawang Malaysia Anwar mati-mati mahu mengikut cakap Barat.. Mahu menurut kadar nilai wang ringgit yang mereka tetapkan kononnya mereka pakar dan cuba melawan Mahathir. Lihat sekarang.. mana-mana yg mengikut nasihat negara Barat byk bergantung kepada negara Barat. Dan mempunyai hutang yang tak kunjung habis bayarannya.. Contoh Indonesia setelah berhutang pada Bank Dunia (Yahudi).. Lihat lah keadaan mereka sekarang.. Fikirkan lah tipu daya Dajjal ini dalam kehidupan seharian anda semua.. Berhati-hati..

    ReplyDelete
  43. bg aku PAS ni sama mcm pekida...mula2 je betul..bila dah ramai ahli, malah yg jahil bab2 agama pulak diangkat jd pemimpim tu yg jd rosak...ingat fitnah dajal cukup halus...drpd kebenaran terselit kebatilan..ini baru berhadapan ngan dajal2 kecik kita dah tewas, blum berhadapan ngan dajal besar yg lbh dasyat dia punya fitnah..sampaikan ulama2, tok2 imam pun ramai yg jd pengikut...wallahualam..

    ReplyDelete
  44. salam...

    saya tidak lah pandai menyusun kata2 indah..


    wahai orang2 yg beriman!janganlah sesuatu kaum menghikan kaum yg lain kerana boleh jadi kaum yg di hina lebih baik dari kaum yg menghina,dan janganlah pula perempuna2 menghina perempuan yg lain,,kerana boleh jadi perempuan yg di hina lebih baik daripd perempuan2 yg menghina,janganlah kamu saling mencela antara satu sama lain, dan janganlah memanggil dengan gelaran buruk,seburuk2 panggilan adalah panggilan adalah panggilan buruk yakni fasik setelah beriman.dan barang siapa yg tidak bertaubat,mereka itulah orang tg benar2 zalim. SURAH HUJURAT26;11

    WAHAI ORAN2 YG BERIMAN!JAUHILAH BANYAK PRANGSANGKA,SESUNGGUHNYA SEBAHAGIAN PRANGSANGKA ITU DOSA DAN JANGANLAH KAMU MENCARI2 KESALAHAN ORNG LAIN DAN JANGANLAH ADA DI ANTARA KAMU MENGUMPAT SEBAHAGIAN YG LAIN,APAKAH ADA DI ANTARA KAMU YG SUKA MEMAKAN DAGING SAUDARANYA YG SUDAH MATI? TENTU KAMU MERASA JIJIK.DAN BERTAKWALAH KEPADA ALLAH,SUNGGUH ALLAH MAHA MENERIMA TAUBAT,MAHA PENYAYANG. SURAH HUJURAT 26:12

    ReplyDelete
  45. umat islam terperangkap dalam percaturan DAP dan UMNO..

    ReplyDelete
  46. blog mistisfiles da ditutup

    ReplyDelete
  47. Na'uzubillah..

    Blog mistisfiles dan ibnuyaacob yg menjadi rujukan kita telah ditutup..Ini satu kebimbangan besar kerana kita sebenarnya betul-betul sedang diintip melalui perisian dan kamera komputer kita.

    Saya mohon kepada tuan-tuan supaya berhentilah berbalah dlm internet. Tiada manfaat untuk diri tuan dan orang lain.

    Kita perlu ingat bahawa ahli sunnah wal jamaah sedang diusahakan untuk dihapuskan dan ia telah berlaku diseluruh dunia. Kita hanya menunggu giliran untuk dihapuskan.

    Tuan-tuan,ikutlah jemaah-jemaah orang Islam yg bergerak dari rumah ke rumah yang mendakwah orang Islam supaya kembali kepada Allah yang diketuai oleh seorang amir.Ia terdapat dalam hadith Rasullullah S.A.W.

    ReplyDelete
  48. Apalah blog macam mistisfiles & ibnuyaacob yg dijadikan rujukan pulak.....

    JADIKAN QURAN DAN HADITH2 SEBAGAI RUJUKAN LAH DEI!!!
    ITU RUJUKAN PALING PENTING BAGI ORANG ISLAM

    ReplyDelete
  49. patut lah bila buka mistifile keluar blog lain dah, kepada moses..apa kata ko buat satu blog dan hurai kan alquran dan hadis supaya kami boleh baca dan paham kan..dari percakapan ko menulis mcm org yang bijak..

    ReplyDelete
  50. betul jugak ckp anon atas tu, sekarang ni ramai yang keliru sangat sangat.. buka blog cam ko kata tu moses, pas tu kami akan rujuk kat ko plak. nampak cam dah hafal hadis dan quran. hurai dan kaitkan ngan apa yang ada depan mata nih.

    ReplyDelete
  51. Bismillah..

    Allah bersumpah "Demi masa..."

    sesiapa yang berfikir dengan akal dan bersandarkan kpd alQuran dan 'lessons from the Holy Prophet Muhammad' akan mendapati bahawa artikel ini mempunyai 'berat' atau 'weight'

    perjalanan sejarah tamaddun manusia menjurus kpd situasi yang dunia sedang hadapi

    dengan sabar dan penyerahan total kpd Allah :

    ..kami menunggu kemunculan penghulu kami

    WasSalaam

    ReplyDelete
  52. Mohoh maaf kepada pemilik blog kerana memaparkan artikel tanpa meletakkan sumber dan kredit.

    Sumber artikel telah diletakkan di bahagian atas dan bawah artikel tersebut.

    Maaf sekali lagi.

    ReplyDelete
  53. Mari kita telusuri kembali sejarah bani Israel, umat Nabi Allah Musa a.s. Sejurus selepas baginda turun dari Bukit Tursina setelah menerima hukum Allah utk umatnya...

    Maka Nabi Allah Musa pun menyampaikan kesemua hukum2 yg telah Allah perintahkan ke atas Umat Baginda...

    Lantas Umat Nabi Allah Musa a.s menjawab beramai2 " Ya. Musa.. Kami terima kamu sabagai Nabi yang diutuskan Allah ke atas kami dan kami juga menerima Hukum yang kamu bawakan kepada kami sebagai hukum tuhan mu dan juga tuhan kami... Tetapi kami tidak akan melaksakan segala hukum2 tersebut..."

    Lalu Nabi Musa menjadi Murka dan berkata " sesungguhnya kalian telah mengistihar perang terhadap Allah.. nantikan sahaja bala dari Allah ke atas kalian semua ".

    Mari kita Imbas pulak apa yg berkalu dalam Negara kita….

    Najib Razak di dalam perhimpunan agung Agung MCA telah berikrar dan memberi jaminan di hadapan golongan Kaffir bahawa BN di bawah pimpinannya tidak akan melaksanakan Hukum Allah - Hudud.

    Ini kata2 durhaka Najib “ Kami tidak tolak huhud kerana ianya adalah hukum Allah.. Siapa kata kami tolak hudud tetapi saya berjanji dgn tuan2 dan puan2 bahawa kami tidak akan melaksanakan hukum Hudud “.

    Apa perbezaan ucapan Najib dgn ucapan bani Israel umat nabi Allah Musa a.s dahulu…?

    Keduanya sama sahaja…
    Menerima tetapi tidak akan melaksanakannya..

    Tidakkah Najib juga telah mengistiharkan perang terhadap Allah sama seperti apa yg telah dilakukan oleh bani Israel umat nabi Allah musa dahulu…?

    Dan kini Si Penentang Allah ini pulak yg dijadikan pemimpin Negara.. tunggu sahaja bala dari Allah.. kerana itu janji2 Allah terhadap musuh2nya..

    ReplyDelete
  54. Merujuk kepada post hafszach di atas.

    1) Adakah persamaan termasuk dari segi Niat?
    2) Adakah saudara mengetahui bahawa najib bersumpah di atas kerelaan hati dan di atas pengetahuan sendiri atau tidak?
    3) Adakah najib bersumpah disebabkan oleh apa yang tertulis di atas perlembagaan?
    4) Selagi Malaysia berdiri dibawah perlembagaan, adakah PAS atau BA mampu untuk melaksanakan hudud?
    5) Kesimpulannya, apakah Malaysia harus dihapuskan dan digantikan dengan negara baru (dengan perlembagaan baru)
    6) Yang mana rasional pada pendapat saudara di atas? Menghapuskan Malaysia dan perlembagaannya, atau mempertahankan Malaysia dan perlembagaannya?
    7) seandainya Malaysia masih wujud, dan saudara dijadikan Perdana Menteri, adakah saudara akan melaksanakan hukum hudud?
    8) Jika saudara tidak dapat melaksanakan hukum hudud disebabkan perlembagaan menentang hudud, apakah saudara akan menghancurkan perlembagaan, dan kemudian melaksanakan hukum hudud?
    9) Apakah saudara mempunyai kekuatan hati tersendiri yang dianugerahkan Allah untuk menentukan niat najib semasa mengangkat sumpah adalah di atas kerelaan dan pengetahuannya sendiri?

    Sila bercakap dengan hati-hati, sesungguhnya Allah melarang perpecahan umat. Dan perbuatan saudara menuduh najib tanpa bukti yang jelas, adalah satu cara memecahkan ummat Rasulullah SAW. Melainkan saudara punya bukti sekukuh besi, maka harus dilakukan penentangan ke atas najib. Tapi seandainya tidak, apakah saudara sudah cukup hebat mengetahui perancangan Allah? Sekian. Renungan dari saya yang tidak mahu perpecahan.

    ReplyDelete
  55. saya mempunyai satu persoalan dan mungkin saudara tuan blog dan rakan2 mempunyai maklumat tentang perkara ni.

    seperti yang kita tau tun mahathir dulu memang lantang menyuarakan hasrat untuk menukar matawang kepada dinar emas.pada masa tu beliau telah pon berjumpa dengan negara arab lain tentang perkara ni. tapi secara tiba2 tun telah meletakkan jawatan secara mengejut.bagi saya ini sgt tak masuk akal kerana beliau telah letakkan jawatan pada zaman kegemilangannya. seperti yang kita tau tun adalah seorang yang lantang dalam pertuturannya dan mungkin ini membuatkan puak2 yahudi nih takut akan agendanya yang bakal memusnahkan mereka. saya baru terpikir tentang hal ni baru2 setelah melawat beberapa blog teori konspirasi nih.

    persoalan saya ialah.mungkinkah puak 'the hidden hand' telah masuk campur dalam hal ni?adakah tun sebenarnya telah diugut untuk meletakkan jawatan oleh mereka?? ini kerana tun masih lagi lantang bersuara sekarang nih seolah2 beliau telah dipaksa untuk turun daripada kuasanya.tidak ada apa2 niat pon hanya sekadar ingin tahu.kalo ada sesiapa yang punya jawapan mungkin boleh membantu..tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. tanya tun sendiri sebab dia masih hidupkan

      Delete
  56. Berat persoalan ni. Sukar bak pastikan sejauh mana Yahudi terlibat. Namun semua faham mereka tidak pernah putus asa. Peranan Anwar sebagai trojan horse ada kaitannya.

    ReplyDelete
  57. ...

    PEMIMPIN LIBYA - MUAMMAR MUHAMMAD QADDAFI

    Kejahatan Zionis memang tiada batasnya, selagi impian mereka maseh ngak tercapei. Begitulah betapa licik, kejamnya, konspirasi Setan2 Illiminati tuh, dlm mencaturkan agenda2 mereka. Lepas satu satu negara Islam rebah tombang. Hinggalah kepada kejatuhan Libya, dibawah pimpinan tegas Muammar Muhammad Qaddafi, tetapi dilabel oleh Barat sebagai dictator, penaja pengganas, sebab tidak mahu tunduk pada telunjuk Barat...

    Lihatlah sistem pemerintahannya, dasarnya bercirikan Islam, seperti apa yg dilakukan oleh leluhurnya. Tapi apakan daya, tebu diberi tapi racun dibalas mereka. Dia dibantai dari dlm oleh warga Libya yg terhasut oleh Dajjal. Dia dibunuh kejam, sangat trajis, jenazahnya diaib menyedehkan. Trajidi itu bagaikan berulang semula peristiwa berdarah pembunuhan "Imam Al-Hussein di Karbala". Maka berakhir, gugor syahid, seorang lagi Ahlul Bait pewaris Nabi SAW. The Prophetic Curse telah bermula pula diBumi Libya...

    Siapakah sebenarnya Al-Marhom itu..?? Itulah dia koq sedikit informasi riwayatnya yg tersurat dari apa yg kita telah diberitahu. Sebaliknya yg tersiratnya koq banyak lagi yg kita ngak tahu. Ada dikhabarkan Al-Marhom Sayyed Muammar Muhammad Qaddafi itu, adalah Sayyed dari Nasab Al-Hussein, dari "AHLUL BAIT GENERASI KE72".. Sejauh mana kebenerannya..?? Allahu'alam...

    Al-Fatihah... buat Ruh2 mereka itu yg telah gugur syahid dibumi Libya, dlm menegakkan Islam Agama Al-Haqq dan mempertahankan kedaulatan bumi Libya tercinta, hingga ketitisan akhir darah mereka. Dgn Allah kita datang dgn Allah juga kita berpulang... Amin3... Ya Rabbul Alamain...

    ReplyDelete
  58. selawat dan salam kepada para anbiya yang terdahulu.
    thanks bro.

    ReplyDelete
  59. Asalamualaikum..

    Saya tidak akan mengundi jika pas masih bersekongkol dgn DAP..

    Pada saya Islam itu megah bukannya atas bergabung dgn kafir tetapi kerana kuatnya keimanan ummat Islam itu sendiri..kerana kita di Malaya ini..Islam itu tidak lemah di Malaya tetapi kita berpecah belah itu sahaja..

    jadi apa releven nya bergabung dgn kafir untuk memerangi Ummat Islam (yg sikular), Bersabar dan tingkatkan dakwah kita terhadap ummat Islam kita sendiri.. nampak sangat dlm parti Islam itu hanya pentingkan percaturan politik sahaja..

    cuba kita lihat bagaimana Dakwah yg dibawa oleh jemaaah Tabligh mereka tanamkan Iman dalam diri ummat Islam yg sedar dunia ini hanya sementara..cumanya mereka memang tidak langsung percaya kepada politik sikular ciptaan kafir ini..

    kalau PAS terapkan nilai kekuatan Iman dlm perjalanannya tentu Allah akan bantu menawan semua hati ummat Islam di Malaya nanti..

    bukannya:
    1.kafir megkafir sesama ummat Islam.

    2.membuat strategi sama seperti org kafir bergabung dengan musuh, sokong kafir sikit2 la atas alasan jaga hati(ini paling lemah dlm berpolitik Islam)

    Hakikatnya kita ummat Islam perlu percaya jangi Allah(swt), dan jangan terlalu taksub kepada pemimpin hingga mengiakan walaupun membuat kesalahan, pemimpin sekarang adalah manusia biasa tidak maksum, hingga turunnya Utusan Allah terakhir kalinya nanti..beranilah menegakkan kebenaran.

    Wassalam.

    ReplyDelete
  60. Bersyukurnya saya dijadikan Allah lahir sebagai manusia biasa dan bukan dr golongan bangsawan, diraja , elit atau apanapa golongan yg berkedudukan tinggi. pernahkah kita terfikir mengapa pemimpin2 negara kita (pembangkang maupun kerajaan..)cetek pengetahuan agama sehingga merasa "tidak apa" memanang remeh dan menentang Islam, Syariah dan Hudud..? Kedudukan mereka menjadikan mereka sukar didakwah dan diberikan teguran..Ustaz ustaz ada berani kah mengatakan pemimpin salah..membuat kesilapan dan menegur mereka seperti menegur orang biasa?..Subhanallah..Alhamdulillah..Semoga ada yang berani, berdaya dan berilmu untuk mendakwah mereka ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahamdulillah...di hati tuan ada semangat yang kuat kearah mencari jalan yang benar,,,,memang benar apa di tulis oleh tuan itu,,,sebabnya 99% umat didunia di dunia ini tanpa disedari oleh dirinya sendiri telah menjadi PENGIKUT DAJJAL...ramai yang tidak sedar akan perkara ini. Malah menjadi PENGIKUT DAJJAL tanpa disedari initerdiri dari mereka yang berilmu dan juga bijak pandai. Tapi janji ALLAh sudah tiba,,,JAMAAH 313 PANJI HITAM LANGKASUKA sudah muncul. Jamaah yang akan menjadi Pembantu Imam Mahdi sedang mempersiapkan tarbiah&dakwah kepada anak-anak Pemuda Bani Tamim sedang di gerak dan di kumpulkan oleh ALLAH sekarang ini. InsyaAllah hanya menunggu waktu dan masanya sahaja tibanya terdekat ini untuk ALLAH bangkitkan 1 daripada 3 orang Mujaddidnya yang telah di pilih untuk membawa umat kembali TAUHID kepadanya juga RASULULLAH SAW yang sebenar-benarnya. Ramai yang celaru dan keliru terutamanya umat Islam pada hari ini. Umat, terutamanya umat Islam sudah berada di dalam zaman yang kritikal sepertimana yang disebut-sebut dalam HADITH SAW. Kebangkitan Jamaah Mujaddi ini pasti akan mengejutkan banyak pihak. Semoga Allah memilih kita bersama-sama berada dalam Jamaah yang di janjikan ALLAH ini. Dengan bantuan ALLAH semua sistem kehidupan umat masa kini akan musnah termasuklah sistem demokrasi pilihanraya dan riba ini yang menjadi punca kehancuran umat. Sistem kehidupan berlandaskan ALQuran & Sunnah akan menjadi ganti.Hanya mereka yang terpilih sahaja oleh ALLAH yang dapat mengetahui hal kebangkitan ini yang di atur dan direncanakan oleh ALLAh dengan Syafaat Rasulullah SAW. Jamaah yang dijanjikan ALLAH masuk ke syurga tanpa di hisab..InsyaAllah...Wahai umat Islam semua jangan leka lagi,Jamaah 313 bergerak sepertimana yang di sebut-sebut dalam banyak Hadith SAW. Mereka yang dipilih oelh ALLAh akan di Bai'ah. JAMAAH 313 - PANJI HITAM LANGKASUKA pasti berkibar.

      Delete
  61. aku khuatir tidak dapat sama2 berjuang dengan sahabat2 ku yang belum aku kenali kerana aku dah semakin tua.Aku yakin mereka berada di sekaliling ku dan angkatan muda yang membawa Panji2 perjuangan Islam yang sebenar mungkin akan datang lama selepas aku meninggalkan dunia ini. ASSALAMUALAIKUM untuk mereka semua...Islam,iman,tauhid,makrifah...selamat berjuang anak2 ku.

    ReplyDelete
  62. http://rantingsbymm.blogspot.com/2012/05/no-were-not-egypti-think.html

    ReplyDelete
  63. Apakah perbezaan diantara Roh, Malaikat, Al-Hin, Jin, Syaitan, dan Iblis?

    ReplyDelete
  64. Jihad rakyat syria jangan dikatakan pemberontakan. Nanti kita disoal di akhirat apa nak jawab.

    Lihat video ini untuk keinsafan semua. Ikrar jihad rakyat syria kepada Bashar assad laknatullah.

    http://www.youtube.com/watch?v=8IzCCPUFdxg&feature=share

    http://www.youtube.com/watch?v=sLNLc6KgfLM

    Bukalah matamu wahai umat Muhammad. Sesungguhnya pemimpin akhir zaman ini bukanlah pemimpin yang adil, malahan ada diantara mereka yang fasik dan mengaku tuhan seperti Bashar assad.

    ReplyDelete
  65. butoohhhlah UMNO!!!! pengkhianat bangsa melayu & islam....pegi mampooooslah UMNO....

    ReplyDelete
  66. Babi mampos anwar syialll!!!!!!

    ReplyDelete
  67. Siapakah yang akan mampos, siapakah pengkianat kepada bangsa Melayu dan Agama Islam, siapakah sebenar pembawa sial...??? Jawapannya hanya akan terjawab, dalam keputusan PRU13 itu nanti. Untong sabut timbul, untong batu tenggelam. Untong lesong telentang, hahaha... untong keris menikam...

    Kalimah Keramat RAHMAN sedang mengakhiri meniti detik penghujongnya, jalannya dah 99% dah dekat sangat nak mati. Mulalah tabur sana tabur sini tageh simpati. Penanggung kalimah MIM dan NUN terakhir itu sudah jauh terpesong dari peraturan Tok Wali. Tok Wali penjaga Alam Melayu sentiasa memerhati, Tok Wali sudah tidak merestui lagi...

    ReplyDelete
  68. Seromnok sungguh pengulas-pengulas diatas hentam saya, Alhamdulillah, syukur atas segala kurniaan itu, dari situ dah tersingkap siapa pengikut sistem taghut dan pengikut sistem islam...

    Gunakan mata hati kalian semua, mohon pada Allah agar dikurniakan mata hati yg mampu bezakan yg haq dan yg batil. Kalian x baca surah Al Kahfi, bagaimana DAJJAL itu sangatlah halus tipu dayanya, api dan air, naikmat dan siksa bercampur, jangan lihat yg zahir shj, adakah kamu org2 muda ni x belajar ilmu kebatinan...

    Adakah pemimpin korup nak memimpin bani jawi, rahsia mim pun x mengerti dan terjerit terlolong x tentu pasal konon wakili umat melayu, walhal UMNO lah yg melemahkan batin rohani org melayu, anak muda hancus x mengerti sejarah tok moyang, ilmu kebatinan, tasawuf dan kesufian jadi gelap.

    Ya Rabbi tunjukkanlah pada kami kebenaran, hancurlah umat yg suka pada kebatilan sebagai mana Firaun dan pengikutnya.

    ReplyDelete
  69. Teori rahman lah itu lah ... usah lupa ada rahman adalah rahim ... legasi akan bersambung selagi ALLAH mengizinkan ..insyallah

    ReplyDelete
  70. YA AYUHAL MUKMININ ,SOLU'ALA NABI..

    ReplyDelete
  71. Cerita ni da lame rupenye..br baca..huhu..EM..nape nk campurkan politik ngan isu yg di postkan kt sini? Lebih baik kite bincang isu yg di post'n..Bg sy..t'dpt beberapa point menarik kt sini..

    1. Tentang Kejatuhan negara2 Islam..xdpt nafikan lg..klu kite tgk skrg..mmg 1 demi 1 negara Islam digulingkan..skang ngah hangat pasal Palestin..

    2. Tentang dinar emas..klu dikaji semule sejarah wang kertas..mmg mgkn ade benar nye..

    3. Klu betul2 lah gaddafi mcm yg diceritakan..sbb xtaw betul ke x..skang fitnah berleluasa..akhir zaman..maklumlah..mmg seorang pemimpin yg sgt bagus la law cmtu..tgk ape yg die buat tuk negara die..

    LASTLY..tuk fanatik2 politik ni..ape kate..kite buat 1 parti baru..parti yg mmg nk tegak'n Islam..cari pemimpin yg leh jadi mcm 'Gaddafi' yg diceritakan kt atas..sy yakin 100% umat Islam negara ni akan vote tuk die. daripada gado umno-pas-pkr..saling kutuk mengutuk sesama Islam..x kemana..sy xtaw pasal politik..boleh ke tibe2 kite buat parti baru? tp rase nye mcm boleh..sbb dl xde pkr..pas kes anwar..trus ade pkr..tp xtaw la..sy mmg sgt2 noob bab politik..

    ReplyDelete
  72. kalau kita baca alquran dalam bahasa malaysia, firman allah banyak menyebut perkara/peristiwa/manusia yang tidak baik secara berulang-ulang. Ini dikatakan setiap zaman nabi dahulu selalu berlaku kemungkaran dan akan sentiasa berulang juga selepas zaman nabi saw. Maka terjadi perkara menghuraharakan dunia, adalah telah dijangkakan kerana itu adalah tanda-tanda kiamat. Maka senya, kita jaga diri dan keluarga dan jaga amal ibadat untuk kita bawa bekal ke alam akhirat. Suasana di sekeliling kita perlu berhati-hati supaya tidak terjebak kerana perlu ingat syaitan berleluasa di bumi sebagaimana dia minta izin allah untuk merosakan manusia. So kita fikirkan lah supaya kita tidak terpengaruh atau mengikut telunjuk. Renungkanlah.

    ReplyDelete
  73. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  74. kemungkinan besar saya rasa saya tahu di mana emas2yang dicari oleh orang2 ingeris tu berada........jangan hanya pandang kehadapan karna mungkin jawapan yg kitacari ada di belakang.....

    ReplyDelete
  75. btol ke ghadaffi tu syiah??

    ReplyDelete
  76. Assalammualaikum.. Syukran di atas artikel yg menarik yg boleh membuatkan org berfikir.. Saya ada menonton video dokumentari mengenai kewujudan kuasa2 illuminati yang menceritakan cara2 mereka bekerja dlm memastikan semua manusia tidak kira agama terpesong jauh dan mengajar manusia mengagung2kan dunia.. Agak menarik video tersebut dan saya bukanlah mempercayai bulat2 cuma sekadar ingin mengetahui.. Utk makluman rakan2 semua video tu telah diuplodkan ke youtube dan merujuk kepada pembuat video tersebut video2 ada yang diremovekan dan spt tuan juga pembuat videp tsbut mgatakan beliau telah melanggar peraturan youtube.. Menurutnya ini salah satu cara mereka untuk menghalang daripada tersebarnya maklumat spt itu didedahkan utk kesedaran manusia... Tajuk video itu ialah The Arrivals dan ianya bersiri.. Wallahu'alam..

    ReplyDelete
  77. Howdy! Do you usе Twittеr? I'd like to follow you if that would be ok. I'm undoubteԁly enjoyіng your blog and lοok forward to nеw updates.



    Αlso visit my web pаgе :: hot boy

    ReplyDelete
  78. Kalau la nik sziz dan pemgikutnya tahu rancangan yahudi siapa nak bagi tahu dia .its obvious DAP and Anwar(bukan keadilan)its jews proxy

    ReplyDelete
  79. HAHAHAHA
    BODOH PUNYA MALAY'S...
    MNYALAK SAMA SENDIRI...
    GOOD.. KEEP GOIN'

    ReplyDelete
  80. Hi there, after reading this remarkable post i am also happy to share my experience
    here with friends.

    my web site :: shantait567.wikispaces.com

    ReplyDelete
  81. Spot on with this write-up, I really feel this web site needs far more attention.
    I'll probably be returning to read through more, thanks for the advice!

    Look at my blog ronaldblow123.mpbloggar.se

    ReplyDelete
  82. setelah membaca beberapa entry anda saya dapati anda mencampuradukkan yg haq dan yg batil.
    Kesimpulan yg boleh saya buat:Anda seorang penyokong TEGAR UMNO dan KEPIMPINAN MELAYU TOTOK.umno adalah agen THOGHUT,mereka menjadi sahabat karib yahudi dan dajjal.Apakah anda lupa peranan UPCO? masih igt lagi kes MEMALI???

    dan soalan saya yg terakhir: apakah anda juga seorang penyokong kezaliman,penyokong thoghut dan dajjal secara tdk anda sedari??? Kembalilah ke pangkal jalan.berpeganglah kps Quran dan sunnah.pelajari dan amalkan pengajaran drp kedua nya

    ReplyDelete
    Replies
    1. THIS GUY IS STUPID IDIOT...BUKTI DAH ADA DEPAN MATA..MASIH TAK NAMPAK...MAKAN BABI KE?

      Delete
  83. Post ni mcm makan diri BN sendiri je. Bila dibaca post ni, saya x nampak yg BN yg serves Malaysian govt ever since merdeka dibenci oleh agen Dajjal, nampak mcm ikut telunjuk mereka adalah. Buktinya kalau di lihat dr sudut ekonomi dan sistem perbankan, Malaysia yg mempunyai agama rasmi Islam sememang nya tidak punya jati diri sebagai Islam, copy je apa yg barat buat. Economic model yg m'sia guna pakai ni tak lain tak bukan membuka ruang2 untuk kemasukkan pengaruh dan pegangan pelabur luar. dan juga sistem demokrasi.. Bukan ke itu yg disukai set2 dajjal ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dari Zainab binti Jahsy; “Bahwa Rosulullah SAW bangun dari tidurnya sambil bersabda; “Laailaahaillallah,
      celakalah orang-orang arab karena suatu bencana akan terjadi, yaitu hari ini dinding menahan Yakjuj dan
      Makjuj telah terbuka sebesar ini.” Dan Sufyan (perawi hadis ini) melingkarkan jarinya membentuk angka
      sepuluh (membuat lingkaran dengan jari telunjuk dan ibu jari) Aku (Zainab binti Jahsy) bertanya;
      “Wahai Rosulullah, apakah kita semua akan binasa padahal di antara kita banyak terdapat orang-orang
      saleh? “ Beliau menjawab : ”Ya, jika banyak terjadi kemaksiatan”. (Hadits Riwayat Muslim)

      Saya melihatnya "dinding penyekat" yakjuj dan makjuj itu bahasa kiasan, hingga mudah memahami maksud beliau.
      Coba praktekkan jika kita membuat lingkaran dengan jari telunjuk dan ibu jari dan jari yang lain tidak melingkar maka akan tampak seperti angka 10 (arab) tetapi terlihat angka 6 (latin) tampak jelas itu angka setan 666. Jadi tembok penyekat yang memisahkan antara tentara Allah dan tentara setan tak lain sunnah-sunnah (jalan/cara hidup sehari-hari) Nabi SAW. yang telah ditinggalkan umatnya diganti dengan cara hidup life style hidup modern mengikuti orang-orang di atas yang ber "status ekonomi sosial kelas atas" pengaruh yahudi khazar penyembah lucifer...??? sesungguhnya hanya Allah yang Maha Tahu... semoga bermanfaat...

      Delete
    2. Yelah masa mula2 merdeka dulu mana ada lagi cerdik pandai nak rangka sistem kewangan,pendidkan,perundangan dan sebagainya...masa tuh banyak orang Melayu petani jer pikiran diorang x sampai lagi ketahap tuh...Jadi diorang pakai jer apa yang ada dulu atau sistem British...Tumpuan lebih nak naikan tahap ekonomi Malaya waktu tuh...mengeluarkan rakyat dari kemiskinan...lahirkan cerdik pandai dan sebagainya...
      Macam budak hingusan baru nak belajar abc camne nak lawan budak2 yg dah ada degree master dan sebagainya...
      pelan2 belajar then kumpul duit (kuatkan ekonomi) pastu pi belajar kat Universiti (jadi pandai) ..then baru rangka sistem acuan kita sendiri...sistem kewangan Islam kat Msia nih pon dah start lama dah..dalam tahun 1980an...

      Delete
  84. parti2 politik yang ada bagi ku adalah jalan untuk menjayakan agenda jahat yang tak lama kelak akan dizahirkan,dengan mengunakan system pentakbiran yang ada mudah untuk meraka menjalankan agenda nya,jadi system2 ini akan di hapuskan oleh pemuda yang dijanjikan tuhan dan akan menperkenal semua system yang telah ditinggalkan yang sememangnya system yang dibawa kelak adalah system yang benar2 adil dan di berkahi Allah dan NABInya ,jadi mengapa perlu bergaduh,tuduh menuduh antara 1 sama lain untuk system tajaan dajjal yang akan dihapuskan kelak

    ReplyDelete
  85. Punca kejatuhan Hosni Mubarak tuh lebih kepada faktor ekonomi...pengangguran, kos hidup yang meningkat, gaji yang rendah....nak makan pon xlepas...gaji pensyarah pon ciput terpaksa wat dua tiga keja nak hidup....Kalo kata ni pon agenda tangan tersembunyi...saya rasa anda Berkhayal...ReaLiTI x sama dengan Teori Konspirasiii...Pi dok Mesir baru tahu camna...Kejatuhan Hosni tuh kerana kegagalan dia membangun Mesir tuh sendiri...

    ReplyDelete
  86. Memang betol Tun M pernah menyarankan perdagangan dibuat dalam emas sesama negara Islam dulu ...Saranan nih diutarakan dalam mesyuarat OIC...Tapi hanya Iran jer yg bersedia melakukan trade melalui emas nih...dan Hanya Gaddafi yang berani menukar jual beli minyak dari wang kertas kepada emas..Sebab tuhla dia jadi sasaran Amerika utk dijatuhkan...Kalo ini dibiarkan dan menjadi ikutan negara lain sistem kewangan Dajjal or hegemoni US akan runtuh...US sendiri mengakui dia mencetak wang kertas melebihi simpanan emas nya sendiri...Makna dia duit tuh dicetak out of nothing...Jadi melihatkan reaksi nih Malaysia dah mulai sedar ancaman puak2 dajjal nih kalo Msia serius nak laksanakan sistem perdagangan berdasarkan emas nih...Msia akan jadi sasaran mereka dan PR akan jadi kuda tunggangan mereka...Msia tidak akan dijatuhkan melalui ketenteraan tapi melalui pilihanraya iaitu kerangka demokrasi tuh sendiri...Saya pikir apa yang Barat takutkan bukan kerana Msia tuh banyak or kaya dengan emas tapi IDEA yg diperkenalkan Msia tuh sebenarnya yg mampu menggugat n runtuhkan mereka...Negara2 Islam dpt menjadi Kuasa Dunia dengan mudah kalo perdagangan emas tuh dilakukan dalam emas...dan kekayaan sebenar akan kembali kepada negara Islam...
    Kalo ikutkan rekod pon negara2 eropah mempunyai simpanan emas yang tertinggi didunia kalo dihimpunkan bersama melebihi negara lain termasuk US sendiri,,,dan kalo kita tengok pon simpanan emas negara seprti Jerman sahaja melebihi kebanyakan negara2 lain di dunia...France , Britain,Itali sendiri mempunyai simpanan emas antara tertinggi di dunia melebihi China,Jepun atau India...diorang sibuk kumpul emas negara lain plak dok sibuk simpan toilet paper/wang kertas diorang...Jelas ini satu perdayaan yang licik...

    ReplyDelete

  87. Saya pikir spekulasi yg menyatakan Msia ditakuti puak2 dajal kerana rahsia kekayaan emasnya hanya kerana Tun M pernah cadang perdagangan emas nih adalah mengarut dan tak berdasarkan bukti dan fakta...Apa yang ditakutkan ialah IDEA Msia tuh...Msia pulak adalah satu2nya negara Islam yang mampu merangka Sistem kewangan Islam yang kompleks yg terwujud pada hari ini..Malah kita jadi rujukan negara2 lain...
    Msia mampu lead negara2 Islam dalam bidang kewangan Islam kita telah buktikan sebelum nih...Dan Barat patut bimbang bila Msia bagi idea emas tuh kerana Msia berkemampuan dari segi kepakaran yg telah terbukti sebelum nih..
    Tapi Msia tak mampu jalankan idea nih bersendirian...Kejatuhan Gadaffi itu adalah suatu IsYaRAT or MESEJ yg cuba dihantar kepada Dunia Islam kalo berani jalankan sistem nih..INILAH Akibatnya...Idea Emas tuh dah mula senyap dan dilupakan....Tapi saya rasa puak2 Dajal nih TIDAK AKAN LUPA Negara mana yg Merintis Idea nih...dan tak heran kerajaan sekarang SASARAN seterusnya..puak dajal nih....
    Senjata Puak2 Dajal terhadap Msia kali nih bukan macam kat Libya iaitu melalui pertumpahan darah...Tapi senjata mereka kali nih ialah DEMOKRASI...
    Demokrasi tuh bagus tapi DEMOKRASI tidak sesuai dilaksanakan dikalangan Masyarakat yang jahil dan bodoh...Kerana mereka terdedah dengan unsur manipulasi pihak lain...Demokrasi yang dipimpin Kebijaksanaan = Kegemilangan tapi kalo Demokrasi yang terpedaya dengan fitnah,adu domba = kehancuran...
    Demokrasi tuh bermakna kebebasan rakyat membuat pilihan menentukan siapa bakal memimpin negara...dalam erti kata lain kebebasan mengakses maklumat,memproses dan akhirnya membuat keputusan...Nah disinilah ruang yang boleh diimanipulasi pihak dajal nih...Media dan apa saja medium penyebar maklumat n fitnah di sogokan kepada rakyat..kesilapan mengambil fitnah sebagai asas untuk memproses dan akhirnya melakukan keputusan akan mengundang bencana...Dan publik boleh dipesongkan sesuai dengan agenda mereka dengan menggunakan media dalam membina persepsi dan akhirnya membuat keputusan sesuai dengan kehendak mereka..

    Insitusi Pendidikan pula diterapkan dengan sistem or pola pemikiran yg menggunakan kerangka dajjal nih..contohnya graduan2 ekonomi,undang2 dan sebagainya inilah yang bakal menjadi penerus legasi utk mendukung kerangka sistem yg akan terus memastikan Barat or Dajjal terus berkuasa...Kerana sumber ilmu mereka pon dari diorang..

    ReplyDelete
  88. Agama,Ugama dan Igama....sebenarnya igama Islam tak salah..yang salah adalah bangsa yang menganuti igama tersebut...yang kecil diperbesar2kan sehingga menjadi susah.Yang besar pula sengaja buat tak endah.Nampak mcm susah sangat nak anuti Igama Islam ni.Sebab banyak yang melebih-lebihkan dalam ibadat tu yang buat orang jadi keliru.Halal dan haram dah jelas itupun lagi nak persoalkan.Kebanyakan penghuni neraka itu bukanlah kerana mereka tidak melakukan ibadat yang Allah suruh tetapi akibat persengketaan sesama manusia sendiri.

    ReplyDelete
  89. pemerintahan ghaddafi sangat berbeza dengan kesultanan melayu & kerajaan BN... kat malaysia bajet negara terlalu tinggi untuk support orang2 besar, menteri dan kroni,. yang yang menanggung sengsara hutang sampai mati

    ReplyDelete
  90. Wahai sedara islam,,,islam akan bangun dgn kalifahnya yg dipilihNya...masa itu jgnlah sedara menafikannya...sebaliknya sertailah menentang mrk yg menzalimi org ISLAM....ALLAHUAKHBAR

    ReplyDelete
  91. aku tk minat perkara lain melainkan ilmu perang aku banyak menkaji biar pun aku bukan tentera,,, dlm banyk aku tertarik dgn buku ARt OF WAR '' karya sun tzu ""menyerang tidak bererti kita mng berundur bkn bermaksud kalah tumpukan perhatian pada kelemahan musuh serang dgn total dan fokus arah kelemahan mereka. pada pandangan aku pegertianyaa merangkumi semua aspek yg wujud kelemahan musuh maksudnya bukn sahaja ketika perang tp perang ekonomi pun penting juga seiring dunia skrg kita perlu mengwal ekonomi itu lah perang saraf.....perang minda

    ReplyDelete
  92. sampai sekarang masih banyak orang yang blom tau darimana asal dari emas yang sesungguhnya,,yang sudah berpencar di seluruh dunia dari postingan ini memang sangat menarik dimana kita mendapat info yang dapat menambah wawasan dan semakin semakin banyak tau akan sejarah dari emas,,yang sampai sekarang sudah berkembang keseluruh penjuru dunia,dan dijadikan berbagai macam perhisan seperti kalung cincin,gelang dan lain sebagainya,,memang sangat menakjubkan,,amazing

    ReplyDelete
  93. Do you need Personal Loan?
    Business Cash Loan?
    Unsecured Loan
    Fast and Simple Loan?
    Quick Application Process?
    Approvals within 24-72 Hours?
    No Hidden Fees Loan?
    Funding in less than 1 Week?
    Get unsecured working capital?
    Contact Us:(greenlightcapitalcorporation@gmail.com)


    Application Form:
    =================
    Full Name:................
    Loan Amount Needed:.
    Purpose of loan:.......
    Loan Duration:..
    Gender:.............
    Marital status:....
    Location:..........
    Home Address:..
    City:............
    Country:......
    Phone:..........
    Mobile / Cell:....
    Occupation:......
    Monthly Income:....

    Contact Us:(greenlightcapitalcorporation@gmail.com)

    ReplyDelete
  94. Mahdi muncul 2041, Dajjal keluar 2050, IsaAS turun 2069, Sebenarnya Dajjal akan berada di bumi selama hampir 20 tahun, bukan hanya 40 hari sahaja. Fikir-fikirkanlah dan bersiapsiagalah sepenuhnya untuk berjihad
    demi Islam.

    ReplyDelete
  95. cube bace comment2 di atas...itu lah hasil Demokrasi ciptaan yahudi.memecah belahkan..pas salahkan umno ,umno salahkan pas

    ReplyDelete
  96. kalau anda perasan kenape setiap result election mesti die bgtau peratusan keluar mengundi. yahudi x kire apa yg anda undi pas ka umno ka dap ka .yahudi hanye nak tengok berape peratus yg sokong system Demokrasi ciptaan nye..malangnye hampir 80% rakyat yg menyokong Demokrasi...so xyah la mengundi.kembali la ke system monarki,macam brunei.biar raja2 pulak yg memimpin.

    ReplyDelete
  97. Berhenti berdebat dengan Indonesia ya? Kita sudah di adu domba oleh Zionis Yahudi. Kita semua saudara. Agama kita sama,Tuhan kita sama, Kitab kita sama, Nabi kita sama,musuh kita pun sama (Zionis Yahudi)

    ReplyDelete
  98. Hello Everybody,
    My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

    BORROWERS APPLICATION DETAILS


    1. Name Of Applicant in Full:……..
    2. Telephone Numbers:……….
    3. Address and Location:…….
    4. Amount in request………..
    5. Repayment Period:………..
    6. Purpose Of Loan………….
    7. country…………………
    8. phone…………………..
    9. occupation………………
    10.age/sex…………………
    11.Monthly Income…………..
    12.Email……………..

    Regards.
    Managements
    Email Kindly Contact: urgentloan22@gmail.com

    ReplyDelete
  99. Hello Everybody,
    My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

    BORROWERS APPLICATION DETAILS


    1. Name Of Applicant in Full:……..
    2. Telephone Numbers:……….
    3. Address and Location:…….
    4. Amount in request………..
    5. Repayment Period:………..
    6. Purpose Of Loan………….
    7. country…………………
    8. phone…………………..
    9. occupation………………
    10.age/sex…………………
    11.Monthly Income…………..
    12.Email……………..

    Regards.
    Managements
    Email Kindly Contact: urgentloan22@gmail.com

    ReplyDelete
  100. Apex Vitality Enhance XL there are many illnesses that motive male impotence. a number of the diseases that motive male impotence are neurological disorder, kidney failure Apex Vitality Enhance XL and diabetes. these types of illnesses make a contribution to over 70 percent of all.For more ==== >>>>>> http://www.strongtesterone.com/apex-vitality-enhance-xl/

    ReplyDelete
  101. participate in common lovemaking episodes Nitro MXS and provide her excessive love pride. It solves all of your relationship problems. improved semen load improves your sexual satisfaction in climax. it is able to be utilized by men elderly above 40.For more ==== >>>>>> http://www.healthsupreviews.com/nitro-mxs/

    ReplyDelete
  102. Hello Everybody,
    My name is Mrs Sharon Sim. I live in Singapore and i am a happy woman today? and i told my self that any lender that rescue my family from our poor situation, i will refer any person that is looking for loan to him, he gave me happiness to me and my family, i was in need of a loan of S$250,000.00 to start my life all over as i am a single mother with 3 kids I met this honest and GOD fearing man loan lender that help me with a loan of S$250,000.00 SG. Dollar, he is a GOD fearing man, if you are in need of loan and you will pay back the loan please contact him tell him that is Mrs Sharon, that refer you to him. contact Dr Purva Pius,via email:(urgentloan22@gmail.com) Thank you.

    BORROWERS APPLICATION DETAILS


    1. Name Of Applicant in Full:……..
    2. Telephone Numbers:……….
    3. Address and Location:…….
    4. Amount in request………..
    5. Repayment Period:………..
    6. Purpose Of Loan………….
    7. country…………………
    8. phone…………………..
    9. occupation………………
    10.age/sex…………………
    11.Monthly Income…………..
    12.Email……………..

    Regards.
    Managements
    Email Kindly Contact: urgentloan22@gmail.com

    ReplyDelete
  103. tda keja len kh slain drpda mngapi-api org

    ReplyDelete
  104. Are you in need of a loan? Do you want to pay off your bills? Do you want to be financially stable? All you have to do is to contact us for more information on how to get started and get the loan you desire. This offer is open to all that will be able to repay back in due time. Note-that repayment time frame is negotiable and at interest rate of 3% just email us creditloan.1111@gmail.com

    ReplyDelete
  105. HELLO BERGABUNG DENGAN KAMAR ILLUMINATI BROTHER HOOD HARI INI DAN LIVE

    A BERSIH DAN HAPPIN HIDUP. SELAMAT DATANG KE TEMPLE BESAR

    OF RICHES AND FAME. Adakah anda perniagaan, Man / wanita, ahli politik,

    muzik, pelajar dan anda ingin menjadi kaya, berkuasa dan terkenal

    dalam kehidupan. Anda boleh mencapai impian anda dengan menjadi ahli

    Khemah saudara besar yang menerangi. Dengan ini semua impian dan hati anda

    keinginan dapat dicapai sepenuhnya, jika anda benar-benar ingin menjadi ahli

    daripada kudung saudara yang sangat terang, hubungi Tuhan menerangi sekarang,

    Nota: ahli yang baru diambil adalah berhak dengan $ 800,000'00 $ Dolar AS, Dan Cincin Emas keabadian dan Kekayaan, yang akan melindungi dan menyatukan anda dari

    musuh, dan visa percuma ke United State Of America.

    Tolong jangan berkongsi darah atau pengorbanan Manusia.

    E-mel :: join.combrotherhood@gmail.com Jangan terlepas peluang ini. Panggil dan menjadi kaya Sekarang Lordmarshall: AS +19149087408 ATAU kami untuk Pengambilan cepat Sekarang di Jerman +4915735992414 Australia +614888917117

    Coleman Sansx: MOBILE :: us on WHATSAPP :: + 2347011770898 Motto;

    kita berada di sini untuk mengurangkan kemiskinan dari dunia hari ini. mesej sekarang dan menjadi kaya $$$

    ReplyDelete
  106. Cara mudah untuk menyertai persaudaraan Illuminati di dunia. Adakah anda seorang lelaki perniagaan atau seorang artis, Ahli-ahli politik dan anda ingin menjadi besar, kuat dan terkenal di dunia, bergabung dengan kami untuk menjadi salah satu ahli rasmi kami hari ini. Anda akan diberikan peluang yang ideal untuk melawat illuminati dan wakilnya selepas Pendaftaran selesai oleh anda, tidak ada korban atau kehidupan manusia yang diperlukan, persaudaraan Illuminati membawa kekayaan dan terkenal dalam kehidupan, anda mempunyai akses penuh untuk membasmi kemiskinan daripada kehidupan anda sekarang. hanya ahli yang dimulakan ke dalam gereja illuminati mempunyai kuasa untuk membawa mana-mana ahli ke gereja, jadi sebelum anda menghubungi mana-mana badan anda mesti dihubungkan oleh siapa sudah menjadi ahli, Sertai kami hari ini dan merealisasikan impian anda. kami juga membantu ahli kami dalam perlindungan ubat yang mendorong Whatapps +16083529056 E-mel: richymoore382@gmail.com

    ReplyDelete
  107. Je pense normalement que les illuminati n'existent pas que c'était une chose de force, mais je désire être membre, j'étais une femme d'affaires prospère, mais je n'ai pas réussi assez et je désire le plus riche et le pouvoir, puis je suis entré en contact avec Lord Edmundo , après que je l'ai contacté et que je lui ai dit que je voulais être membre des illuminati, puis il m'a expliqué tout ce que je pensais qu'il plaisantait parce qu'il disait qu'il n'y avait pas de sacrifice humain ou de sang pour moi d'être membre qu'une fois que je d'accord que je devais m'inscrire, et il m'a dit comment m'inscrire, ce que j'ai fait, j'avais encore des doutes et j'ai pensé que c'était une blague avant de savoir que le siège m'a contacté après cela, puis j'ai reçu une somme de 1 million d'euros en mon compte bancaire, je vous dis la vérité c'est alors que j'ai su qu'il me disait la vérité, j'ai été surpris, je vous dis la vérité les illuminati sont réels, si vous êtes prêt à rejoindre la société illuminati contactez Lord Edmundo sur WhatsApp (+2349056393547) or illuminatiworld521@gmail.com et il vous aidera à devenir membre des illuminati Mme Jeanne Louise Calment  

    ReplyDelete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews