Wednesday, April 18, 2012

Utusan dari NERAKA - Gelombang pertama Yakjuj dan Makjuj


Gambaran berikut cukup jelas menceritakan mengenai segolongan manusia yang mewakili Makhluk Ganas seperti yang disebut dalam alQuran. Ganas, zalim dan merosakkan. Sesuai dengan sifat Yakjuj dan Makjuj.
“Mereka menunggang unta dan kuda dengan tangkas, tubuh mereka bagaikan besi, wajah membara, tatapan muka garang, leher pendek, telinga lebar berbulu dan memakai anting-anting, kulit kasar penuh kutu dan baunya amat busuk.” Amir Khusraw memberi gambaran tentang orang-orang Monggol itu.
Penulis lain mengatakan "bahwa mereka seperti keturunan anjing saja, wajah rajanya seperti binatang buas dan berkata bahawa tuhan mencipta mereka dari api neraka.”
“Jengis Khan naik ke atas mimbar masjid dan mengaku sebagai cemeti Tuhan yang diutus untuk menghukum orang-orang yang penuh dosa.”
- Juwayni sejarawan abad ke-13 menulis dalam bukunya Tarikh-I-Jehan Gusan.

Imbas kembali pesanan dari Rasulullah SAW mengenai serangan besar kaum bermata sepet ke atas kerajaan Islam. Perkara ini benar-benar berlaku dalam tahun 1258 M. Kekhalifahan Abbasiah mengalami kekalahan total dan bumi Baghdad hancur luluh.

Adakah mereka ini yang digelar Yakjuj dan Makjuj?

Asal usul Monngol adalah pecahan kaum
Turk yang behijrah ke arah timur


Dari Abu Bakrah bahwasanya Rasulullah telah bersabda:
Akan ada segolongan kaum dari umatku yang menetap di sebuah daerah yang mereka namakan Bashrah, di sisi sebuah sungai yang disebut Dijlah (Dajlah), dan di atas sungai itu ada sebuah jembatan. Penduduk daerah itu akan bertambah banyak, dan ia akan menjadi salah satu negeri dari negeri-negeri orang-orang yang berhijrah." [Perawi Muhammad ibnu Yahya berkata: Abu Ma’mar meriwayatkan dengan mengatakan: negeri-negeri kaum muslimin].

"Kelak di akhir zaman Bani Qanthura’ yang berwajah lebar dan bermata sepet akan datang menyerbu, sehingga mereka mencapai tepian sungai Dajlah. Pada saat itulah penduduk daerah itu akan terpecah menjadi tiga kelompok. Satu kelompok mengikuti ekor sapi (menuntun binatang mereka) dan menyelamatkan diri ke pedalaman, mereka akan binasa. Satu kelompok lainnya memilih menyelamatkan dirinya dengan jalan memilih kekafiran. Adapun kelompok terakhir menempatkan keluarganya di belakang mereka dan bertempur melawan musuh. Mereka itulah orang-orang yang akan mati syahid.” HR. Abu Daud, dihasankan oleh Al Albani.
“Adapun satu kelompok yang terakhir menempatkan keluarganya di belakang punggung mereka dan mereka maju berperang menyongsong musuh. Orang-orang yang terbunuh di antara mereka adalah orang-orang yang mati syahid, dan Allah akan melimpahkan kemenangan kepada mereka melalui orang-orang yang tersisa.” HR. Ahmad-shahih.

Sewajarnya kita mengambil iktibar dari sejarah. Sejarah tidak pernah menipu tetapi manusia sendiri yang menipu sejarah. Ramai yang masih belum sedar sehingga kini, masih ragu dan tidak percaya bahawa Yakjuj dan Makjuj telah lama turun menghancurkab muka bumi ini.

Disebalik bilangan manusia yang berwatak Yakjuj dan Makjuj ini, para pengikut mereka juga akan menjadi sebahagian dari mereka. Ia menyebabkan keluarga Yakjuj dan Makjuj ini semakin hari semakin membesar sehingga sebahagian besar muka bumi ini dipenuhi oleh mereka. Mereka melakukan 'fasad' iaitu memusnahkan apa sahaja yang ada. Tamak dan tidak pernah bersyukur.

Sejarah telah menunjukkan sebahagian dari manusia Yakjuj dan Makjuj ini boleh berubah menjadi Mukmin begitu juga sebaliknya. Kaum Mukminin yang lalai dan ingkar bertukar watak menjadi Yakjuj dan Makjuj. Misteri ini hanya dapat dirungkai dengan memberi perhatian kepada beberapa petunjuk yang berkias dalam alQuran dan Hadis.

Ada banyak rahsia disebalik setiap kejadian. Kehancuran peradaban hebat di Asia Barat oleh tangan makhluk ganas dari Utara Dunia amat menyentuh perasaan. Bagaimana manusia primitif berjaya mengubah sejarah dan menghancur luluhkan sebuah peradaban. Mereka hanya suka berperang dan membunuh.

Di sebalik penderitaan dan kehancuran pemerintah Islam, ada peristiwa luar jangkaan muncul. Kerajaan Islam telah hancur berkecai meninggalkan kesan yang sungguh menyayat hati kaum Muslimin. Walaupun begitu, rahmat Allah tetap mengatasi segalanya. Kemusnahan ini mempunyai hikmah yang tidak terjangkau oleh akal manusia.

Setiap peristiwa yang terjadi semestinya ada penyebabnya. Jika dilihat dari pandangan mata kasar, kejatuhan empayar Abbasiah pada 1258M pastinya akan memperlihatkan kejatuhan Islam secara total. Segalanya musnah jadi debu, bukan sahaja khalifahnya, malah seluruh cendekiawan, ulama dan hasil penulisan mereka ikut musnah. Segala peradaban yang gilang gemilang, bangunan-bangunan hebat yang dikagumi seluruh bangsa dunia hilang lenyap. Dibakar dan diruntuhkan. Jika dinilai dari situasi ini, Islam tentu sahaja akan ranap dan hilang dari permukaan bumi.


Sebaliknya, manusia ganas dan buas ini secara tiba-tiba telah bertukar wajah menjadi penakluk baru bagi kaum Muslimin pula. Mereka membawa Islam menyeberangi sempadan hingga ke India, China dan juga pendalaman negara mereka Monggolia. Kejadian ini memang aneh.

Walau apa pun keadaannya, Allah telah menghukum kaum bangsawan dan pemerintah Banghdad yang semakin lalai terhadap perintah agama dan lebih mencintai dunia. Berlumba mencari pengaruh dan saling besengketa. Meninggalkan sunnah dan memilih untuk bermusuhan sesama sendiri. Berpecah belah sehingga ada yang sanggup melakukan khianat.

Manusia ganas ini (Monggol) seolah-olah dihantar dari neraka untuk menghancur lumat peradaban yang amat dibanggakan ketika itu. Menghukum manusia lalai, tamak dan meninggalkan sunnah.


hiburan dan kemewahan melampau

Kegilaan kepada pangkat, kuasa, harta dan pengaruh menjadikan segala urusan hanya berkiblat kepada dunia. Ada maklumat menyatakan ulama dari berlainan mazhab juga saling berlumba dan memusuhi sesama sendiri. Ada di antaranya melibatkan pertumpahan darah sesama umat Islam akibat petelagahan antara pengikut. Pada waktu itu bilangan mazhab yang wujud tersangat kecil berbanding dengan apa yang wujud pada hari ini.

Kelalaian terhadap agama dan tertarik kepada dunia menjadikan bangsa Arab telah terjajah oleh nafsu. Keseronokan melebihi batas serta mabuk syahwat. Memilih untuk hidup mewah berbanding kesederhanaan yang dianjurkan oleh agama. Tak semena-mena datang satu kaum ganas dan gasar ini dan sekelip mata semuanya hilang bagai dipuput bayu. Bumi Baghdad sama seperti bandar-bandar besar yang lain telah diratakan oleh serangan Monggol, bertukar rupa menjadi padang jarak. Yang tinggal hanyalah epik Arabian Night - kisah 1001 malam yang terkenal itu.


kisah seribu satu malam

Mampukah manusia hari ini mengambil iktibar dari peristiwa ini? Rasanya tidak. Apabila hati sudah terpaut pada cara hidup mewah dan memanjakan nafsu, segalanya akan dicampak ke tepi. Ini adalah realiti kehidupan makhluk yang dicipta dari air yang jijik ini. Senonim dengan sifat 'bergopoh gapah' dan melebihi batas, ramai diantara kita kurang berminat untuk berfikir sebelum melakukan sesuatu. Hanya sedikit yang menyedari hakikat bahawa ini semua adalah ujian sementara hidup di muka bumi. Hanya sedikit yang bersedia mengorbankan hawa nafsu. Hanya sedikit yang meletakkan agama melebihi kuasa, harta dan pangkat.

Manusia inilah yang akan selamat. Selain daripada golongan ini, semuanya akan ditawan oleh dunia. Manusia yang sedikit inilah yang berjaya melepaskan diri dari menjadi pecacai Yakjuj dan Makjuj. Selain dari itu, semuanya secara tidak langsung bertukar watak menjadi sebahagian dari Yakjuj dan Majuj ini. Seperti kata pengkaji fenomena akhir zaman, Sheikh Imran Hosein dalam salah satu ceramahnya. Jika kita memuja Yakjuj dan Makjuj dan hidup selesa sebagaimana mereka anjurkan maka kita akan ditarik masuk menyertai kumpulan Yakjuj dan Makjuj, kita makan apa yang mereka makan, kita pakai apa yang mereka pakai.

Kita akan hidup seperti mereka dalam setiap aspek kehidupan. Kita tertarik dan begitu ingin menjadi seperti mereka. Kita bangga menggunakan bahasa mereka, kita kagumi kejayaan mereka, kita selesa perpakaian sepertimana mereka. Kita meniru gaya hidup mereka. Akhirnya kita percaya terhadap falsafah dan setiap kata mereka. Dalam tidak sedar kita telah mengangkat mereka sebagai idola dan contoh kehidupan untuk diikuti.
Daripada Abu Sa’id Al-Khudri ra. berkata, Bahawasanya Rasulullah saw. bersabda, "Kamu akan mengikuti jejak langkah umat-umat sebelum kamu, sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta, sehingga jikalau mereka masuk ke lubang biawak pun kamu akan mengikuti mereka.” Sahabat bertanya, "Ya Rasulullah! Apakah Yahudi dan Nasrani yang kau maksudkan?” Nabi saw. menjawab, “Siapa lagi kalau bukan mereka". (Riwayat Muslim)
Seperti yang beliau (Syeikh Imran) sebutkan, jika dibayangkan 99.9 peratus manusia adalah Yakjuj dan Makjuj, berapa ramaikah lagi yang tinggal untuk menjadi pengikut Imam Mahadi? Jelasnya, memang hanya sedikit sahaja. Bilangan pengikut Imam Mahadi tersangatlah sedikit iaitu manusia beriman (0.1 peratus). Ratio (kadar) yang boleh diperkirakan ialah, hanya seorang yang beriman di kalangan 1000 orang manusia.
"Sesungguhnya Allah berfirman pada han kiamat: Hai Adam, bangunlah, siapkanlah sembilan ratus sembilan puluh sembilan keturunanmu untuk ditempatkan ke dalam neraka, dan satu di antara mereka itu akan ditempatkan ke dalam syurga." (Ketika Rasulullah SAW menerirna firman Allah ini kemudian menyampaikannya kepada para sahabat), Rasulullah SAW menangis terisak-isak, demikian pula para sahabat lainnya, lalu beliau bersabda: "Angkatlah kepala kamu semua. Demi Tuhan yang menguasai jiwaku. (jika dibandingkan) dengan umat-umat Nabi yang lain, maka umatku bagaikan sehelai bulu putih (yang terdapat) pada kulit lembu jantan yang berbulu hitam".
(HR. Tabrani).
Adakah anda juga ikut menangis mendengar berita tersebut? Begitulah malangnya manusia akhir zaman ini. Jelas terbukti hanya sedikit sahaja yang akan selamat dari neraka Allah. Mahukah kita terus menerus mengikut cara hidup Yakjuj dan Makjuj dan akhirnya menjadi sebahagian dari mereka? Kita terdiri dari makhluk di akhir zaman ini, selain dari terpaksa menghadapi Dajjal, kita juga akan dimusnahkan oleh Yakjuj dan Majkjuj. Ini hanyalah sebuah peringatan untuk kita semua insafi, bukan bermaksud untuk memaksa anda.

Contoh, jika seluruh penduduk dunia berjumlah 10 billion orang, 10 juta orang sahaja yang menjadi pengikut Imam Mahadi nanti. Mampukah 10 juta orang beriman ini menentang 10 billion orang Yakjuj dan Makjuj selain dari Dajjal itu sendiri? Selain dari itu, kita sendiri belum pasti adakah kita termasuk di kalangan mereka "yang sedikit" itu. Tetapi harus di ingat bahawa golongan ini akan menghadapi sesuatu musibah yang sungguh dahsyat.
Daripada Anas r.a. bekata, Rasulullah saw. bersabda, "Akan datang kepada umat ku suatu zaman di mana orang yang berpegang kepada agamanya laksana menggenggam bara api”. (Riwayat Tirmizi)
Bersedialah menyertai kumpulan ini dan teruslah berdoa agar, kita termasuk di kalangan "golongan yang sedikit" tersebut kerana Yakjuj dan Makjud bakal menghuni neraka, Nauzubillah.
Daripada 'Auf bin Malik r.a. berkata: Rasulullah saw. bersabda; "Umat Yahudi telah berpecah-belah menjadi tujuh puluh satu golongan, maka hanya satu golongan sahaja yang masuk syurga dan yang tujuh puluh lagi akan masuk neraka. Umat Nasrani telah berpecah-belah menjadi tujuh puIuh dua golongan, maka tujuh puluh satu golongan masuk neraka dan hanya satu golongan sahaja yang masuk syurga. Demi Tuhan yang diri ku di dalam kekuasaannya, umatku akan berpecah belah menjadi tujuh puluh tiga golongan, hanya satu golongan sahaja yang masuk syurga dan tujuh puluh dua lagi akan masuk neraka. Sahabat bertanya, mana yang selamat"? Nabi saw. menjawab, “Mereka adalah jamaah".
(Ada yang membuat tafsiran "jemaah" itu bermaksud Golongan Ahlus Sunnah Wal Jamaah, namun ia tentu sekali bermaksud mereka yang berkasih sayang antara sesama Muslim - kefahaman kami).
Bagi pengkaji peristiwa akhir zaman, bukanlah mudah untuk menilai dan mengagak peristiwa yang bakal terjadi, namun atas keinsafan dan ketakwaan yang kuat pastinya mendapat petunjuk. Lihatlah dengan hati yang suci bersih dan insaflah dengan sebenar-benarnya. Perkara utama yang wajib ada di antara kita ialah sifat "kasih sayang" dan menjauhi tindakan "memutuskan tali persaudaraan" sesama Islam walau dalam keadaan apa sekali pun.

Meninjau kembali sejarah Tanah Di Hujung Dunia iaitu Tanah Melayu tercinta ini, entah kenapa, bumi Melayu tidak dimusnahkan oleh pelbagai bencana alam sebagaimana negara lain, malah tidak juga menjadi mangsa serangan kaum Monggol yang ganas tersebut di era penaklukan mereka. Allah sengaja menghalang kemusnahan sebagaimana Tanah Arab. Mungkin sengaja ditangguhkan seketika untuk kemudian hari? Ataupun sememangnya bukan ditakdirkan menjadi mangsa sehina bangsa Arab pada zaman itu.

Masihkah kamu enggan bersyukur atas nikmat Allah ini? Janganlah jadi manusia yang kufur nikmat. Siksa Allah amatlah pedih.

Berbalik kepada situasi semasa, tidak mustahil kita juga akan terdedah kepada fenomena luar jangka. Menjadi mangsa kepada serangan penjajah dalam bentuk baru (??). Tidak mustahil pula kita bakal menjadi makanan kaum "Monggol" selepas ini - yang telah bertukar bentuk (??). Sila fikirkan.

Sebelum ini kami pernah membangkitkan sebuah pandangan bahawa Yakjuj dan Makjuj itu adalah makhluk berktrampilan dan bergaya dari benua Eropah dalam sebuah artikal di blog ini. Namun setelah mengkaji semula berdasarkan beberapa nas berkaitan makhluk ini, kami merasakan ada sesuatu yang ganjil atau kelompangan. Seperti ada kecacatan sedikit kerana apa yang digambarkan oleh nas-nas tersebut, makhluk ini sangat ganas melebihi binatang. Rasulullah saw sendiri menggambarkan ketakutan yang amat sangat selelah mendapat petunjuk mengenainya. Siapa sebenarnya mereka?
“Telah mulai terbuka hari ini dari dinding YAKJUJ DAN MAKJUJ sebesar (lubang) ini.” Rasulullah membuat lingkaran dengan dua jarinya, ibu jari dan jari telunjuk. (HR. Al-Bukhari dari Zainab bintu Jahsyin radhiyallahu ‘anha).
Kami terus membuat kajian dan menemui beberapa penulisan yang menarik untuk dianalisa secara mendalam. Antaranya ialah sebuah tulisan ilmiah "Hancurnya Sebuah Peradaban" karya Thoriq Ahmad (disiarka di bawah). Selain dari itu, banyak lagi artikel seumpamanya sempat kami baca. Ini membuatkan kami lebih berani membuat kesimpulan bahawa Yakjuj dan Makjuj adalah makhluk jahat yang berduyun-duyun turun menghancurkan peradaban dunia. Kejahatan mereka dalam bentuk pelbagai.

Kejahatan mereka tertakluk kepada keadaan. Kebanyakannya memang diluar tahap pemikiran manusia. Lebih sesuai disebut di luar jangkaan. Kali ini (kemungkinan yang terakhir) bukan sahaja peradaban dunia yang akan mereka rosakkan tetapi juga peradaban kemanusiaan. Tauhid akan cuba dimusnahkan dari jiwa manusia. Mereka juga akan membawa keraguan kewujudan "TUHAN" malah mengangkat nafsu manusia itu sendiri sebagai tuhan. Sudah nampak apa yang ada di sekeliling kita? Tandanya, ia telah pun bermula.

Dunia belum kiamat, tentunya Yakjuj dan Makjuj akan datang lagi buat kesekian kalinya. Mereka tidak turun hanya sekali seperti mana yang selalu kita dengar. Air tasik diminum oleh mereka (golongan sebelumnya) dan setelah kering nanti, datang pula kumpulan berikutnya dan mengatakan "dulu tasik ini dipenuhi air". Tasik Galilee atau Tasik Tiberias menjadi indikator penting masa kedatangan Dajjal, Makjuj dan Makjuj (kumpulan terakhir) dan juga Nabi Isa as. Sekarang Yahudi Palsu (Kazaria) sedang mengeringkan tasik tersebut dengan rakusnya. Mereka juga adalah berasal kaum Yakjuj dan Makjuj ini. Saka baka Monggol juga. Mereka berpecah kepada dua puak, satu ke Barat dan satu lagi ke Timur.

Yahudi Kazar (Yakjuj Makjuj gelombang kedua) ini bakal diserang pula oleh Yakjuj Makjuj kumpulan terakhir di bumi Palestin? Siapa pula Yakjuj dan Makjuj akhir zaman ini? Teruskan berfikir.

Sementara itu cuba kita lihat ada sesuatu keganjilan yang disebut di dalam nas, dua nama yang bercantum. Pertama Yakjuj dan kedua ialah Makjuj. Adakah ia tidak membawa apa-apa makna terselindung? Semua itu tetap menjadi misteri, bagaimana keadaan sebenarnya akan terus mengasak pemikiran kita semua.

Berduyun itu maksudnya jumlah yang amat banyak. Meluru turun bermaksud pantas menuruni dari kawasan atas ke kawasan bawah secara berlumba-lumba. Apa pula indikasi yang boleh kita kaitkan Monggol dan Barat dengan Yakjuj dan Makjuj? Jika puak Khazar Zionis melalui gerakan penjajahan Barat, kita mungkin dapat menerimanya dengan mudah kerana kini mereka sudah pun bermukim di Bumi Palestin.
“…Dan mustahil kepada penduduk sesebuah negeri yang Kami binasakan, bahawa mereka tidak akan kembali hingga apabila terbuka tembok yang menyekat Yakjuj dan Makjuj, serta mereka meluru turun dari tiap-tiap tempat yang tinggi...”; al-Anbiyaa’:95-96
“Penduduk” dimaksudkan ialah orang Yahudi, “Negeri” adalah Baitul-Maqdis,“Yakjuj dan Makjuj” adalah Yahudi (Khazars), dan “Meluru turun dari tiap-tiap tempat yang tinggi” bermaksud Yakjuj dan Makjuj menguasai dan menjajah keseluruhan aspek kuasa-kuasa pemerintahan dunia.
dipetik dari artikel Imran Hosein.

Adakah Yakjuj dan Makjuj kumpulan terakhir ini juga ada kaitan dengan Yahudi Khazar? Mereka asalnya dari satu induk walau berlainan nama. Terkini, mereka sedang melalui proses terakhir untuk kembali kepada sifat asal mereka (makhluk perosak). Mereka bakal menjadi manusia penakluk yang baru. Keadaan menjadi semakin kompleks bila seluruh manusia mengikut cara, etika dan falsafah mereka serta bernaung di bawah kekuasaan mereka. Pembongkaran mengenai siapa mereka mungkin terpaksa dilakukan pada masa yang lain.

Apa yang boleh kita faham, Yakjuj dan Makjuj adalah dua perkataan begandingan. Ia bermakna dua puak. Puak pertama Yakjuj dan puak kedua ialah Makjuj. Sebab itu di sebut "Yakjuj wa Makjuj". Perkataan "wa" dalan Bahasa Arab itu bermaksud "dan". Dalam perkhabaran Hadis dan alQuran ia diucapkan sekaligus iaitu gabungan keduanya. Terpecah tetapi satu. Adakah mereka bergabung antara keduanya atau dua jenis manusia berlainan kumpulan tetapi mempunyai kebuasan yang sama? Jawapannya tentu sekali 'tidak'.

Bangsa Tartar atau Monggol ini adalah orang gasar. Tindakan mereka juga kasar dan ganas. Serangan brutal membumi hanguskan semua negara yang diserangnya. Sementara pihak Barat membawa pendekatan berbentuk muslihat dan tipu daya. Melakukan provokasi, konspirasi berstrategi dan dusta. Merekalah yang mencipta perang dunia melalui muslihat jahat. Mereka kedua yakni Yajkuj dan sepupu mereka Makjuj tidak pernah berganding bahu merosakkan muka bumi. Jadi bagaimana kita hendak ulas mengenai bangsa Yakjud dan satu lagi bangsa Makjuj? Atau Gog and Magog.

Ada satu fakta yang menarik. Sila baca di sini dan di sini. Kita akan lihat ada sesuatu maklumat di sana yang membolehkan kita mula berfikir untuk mengenali dua puak sejiwa ini.

Yang paling menarik ialah:
"Tapi Allah telah menjadikan tembok itu kembali ke bentuk asalnya menyebabkan mereka terpaksa menggalinya sedari mula.Proses ini berterusan hari demi hari selama mana Allah menghendaki mereka ini terkepung. Bila Allah menghendaki mereka ini keluar, di hujung hari mereka menggali itu mereka berkata “Insya Allah, esok kita akan dapat membolosinya”.
Pada esoknya, mereka akan mendapati tembok itu berkeadaan sebagaimana mereka telah tinggalkan sebelum itu, dan setelah memecahkan bakinya itulah mereka akan keluar" (Ahmad, Tirmidhi, Ibn Majah).

Kaum Yakjuj dan Makjuj ini adalah anak Adam juga, iaitu dari keturunan Yafits bin Nuh a.s. Mereka ini dikatakan berjumlah begitu ramai, iaitu "9 kali" lebih ramai berbanding bilangan "manusia" di atas muka bumi. Manusia di sini bermaksud orang yang beriman.

Kita dapat lihat ada maklumat yang boleh mambantu kita faham kenapa Monggol itu satu dari kaum Yakjuj Makjuj. Mereka berasal dari kaum Turk yang menghuni utara Asia. Buat waktu ini tak dapat lagi dipastikan sama ada Monggol itu Yakjuj dan Barat itu Makjuj. Tetapi sebilangan pengkaji Barat menyatakan bangsa mereka (Eropah) berasal dari kaum "GOG". Lupakan dahulu mengenainya. Apa yang kami cuba bangkitkan ialah mengenai ungkapan " “Insya Allah, esok kita akan dapat membolosinya”. Apakah maksudnya?

Maksud tersembunyi ayat ini ialah perkataan "Insya Allah". Adakah mereka sudah mengenali Allah sehingga mampu menyebut perkataan tersebut? Bukankah mereka kaum yang kasar, ganas dan primitif sehingga tidak dapat difahami perkataan mereka? Malah mereka terdiri dari kaum pagan. Hanya orang yang percaya kepada kekuasaan Allah atau beriman dengan kekuasaanNya sahaja yang akan mengucapkan perkataan "Insya Allah" ini. Ayat tersebut membayangkan ada sesuatu tanda di sebaliknya. Ia tidak akan disebut secara sia-sia.

Jika perkataan "Insya Allah" itu tidak disebut, tembok Zulqarnain tentu masih kekal di sana sehingga hari ini. Yakjuj atau Makjuj juga tidak akan keluar sehingga sekarang. Begitulah cantiknya bahasa alQuranul Karim dan juga perkhabaran dari Baginda Rasulullah saw.

Kita lihat dalam artikel Runtuhnya Sebuah Peradaban – Serangan Monggol ada disebutkan seorang dari cucu Jengis Khan:
"Pemimpin Monggol pertama yang memeluk Islam ialah Barkha Khan (1256-1266), cucu Jengis Khan dari puteranya Juchi Khan, penguasa Eropah Timur"
Barkha Khan telah memeluk Islam secara rasmi atas dakwah seorang ahli sufi. Ketika itu Bangsa Arab masih selamat dan belum lagi jatuh ke tangan tentera Monggol walaupun beberapa kawasan Islam bukan Arab (ajam) telah pun ditawan sebelum itu. Ini berarti dia sudah mengenali Islam dengan mendalam sebelum menerima Islam secara rasmi sebagai cara hidup beliau.

Adalah munasabah jika kita katakan ada di antara tentera mereka (sebelum ketuanya) sudah pun mengenali Islam dan menganut agama Allah ini. Lebih awal sebelum kemusnahan halangan tersebut.  "Tembok itu musnah" boleh ditakrifkan sebagai tamatnya halangan untuk Yakjuj dan Makjuj keluar. Bermulalah serangan Monggol dari dataran Asia Tengah ke atas bangsa Arab di Baghdad. Salah satu pasukan Hulagu menyerang dari arah utara. Perjalanan 1000 km melaluii celahan dua gunung tersebut.

Dalam satu hadis Baginda Rasulullah saw, Baginda menyebut "Celakalah bangsa Arab..." bermaksud kerajaan Arab ketika itu iaitu kerajaan Abbasiah di Baghdad.

Artikel saudara Thoriq amat menarik perhatian kami, disiarkan di sini para pembaca boleh mengetahui bagaimana dahsyatnya hentaman kaum Monggol ini sesuai dengan sifat manusia ganas bernama Yakjuj dan Makjuj seperti mana yang digambarkan dalam beberapa hadis.

Berkaitan analisa tentang siapa Yakjuj dan Makjuj akhir zaman (belum keluar) akan kami cuba postkan kemudian, insyaAllah. Sebelum itu pembaca bolehlah memikirkan sendiri siapa mereka, apa kaitan dengan Yahudi Zionis, apa persamaan dengan misionari Barat dan THH dan apa pula persamaan sifat "kebuasan" yang ada pada mereka. Bagaimana keadaan yang dikatakan "Mereka begitu ramai bilangannya berbanding kaum Mukminin?"

Yang paling penting untuk kita fikirkan ialah apakah nasib kita nanti jika menghadapi serangan mereka? Atau, adakah... sememangnya kita hari ini sedang menghadapi mereka di luar kesedaran kita?


Kuasa Allah

Maha Suci Allah, segala sesuatu adalah atas kehendakNya. Akal manusia tidak mampu mentafsir kecuali sedikit. Islam kembali semula dalam wajah baru selepas sahaja Monggol tewas kepada tentera Islam di Ain Jalut. Pemimpin Monggol yang bengis dan ganas dengan rela hati beransur-ansur menerima dan menganut agama musuhnya, Islam. Akhirnya mereka menjadi pemimpin Islam meluaskan takluk ke India. Di sana wujudlah kerajaan Islam Monggol yang dikenali sebagai Moghul. Mereka terus bertahan di sana sehinggalah ditamatkan oleh penjajah British (Yakjuj Makjuj gelombang kedua).

British mengetuai bangsa Eropah menjajah dunia. British secara rahsia telah dikuasai oleh kaum Khazar (Yahudi Khazar - Ashkenazi Jews) yang menguasai ekonomi mereka. Eropah menyerang semua negara yang dikuasai Monggol termasuk India dan Timur Tengah. Melemahkan China dengan menyeludup masuk candu dan menduduki beberapa wilayahnya. Kerajaan Monggol akhirnya tumbang. Mengatur Perang Dunia Petama dan Kedua. Gerakan Eropah ini akhirnya memberi peluang tertubuhnya sebuah negara Yahudi Khazar di Palestin dengan mengusir penduduk Arab dari sana. Tinggallah manusia Arab Palestin di kem-kem pelarian sehingga kini.

Mereka terus melakukan kerosakan tanpa henti dalam usaha memperluaskan kekuasaan mereka. Meliputi seluruh kawasan Arab yang mereka dakwa sebagai bekas kerajaan besar David (Nabi Daud as) dari Nil hingga Dajlah. Mereka terus menerus mendustai dunia.

Kadatangan penjajah Eropah merupakan gelombang kedua Yakjuj dan Makjuj. Kita masih menanti keluarnya Yakjuj dan Makjuj untuk kali terkhir. Iaitu gelombang ketiga. Siapa Mereka? Yang pasti mereka akan datang berduyun-duyun dari utara dunia. Adakah Monggol akan datang kembali selepas giliran Eropah?

Yakjuj dan Makjuj akan melakukan kerosakan besar. Itu adalah faktanya.

Tunggu sambungannya nanti...

Tidak masuk akal, luasnya kekuasaan bangsa
primitif dari utara dunia ini

Sila baca :
Runtuhnya Sebuah Peradaban – Serangan Monggol Oleh: Thoriq Ahmad



70 comments:

  1. artikel ni dah pergi terlalu jauh.
    mungkin sekarang kita blh berteori gog&magog adalah bhg drp bangsa monggol.. cuma jgn terkejut klu2 ya'juj & ma'juj sebenar tiba2 keluar pd akhir zaman nanti.
    klu dikira drp tempoh waktu zulkarnain, bukankah perubahan bentuk mukabumi perlu diambil kira?
    dgn izin Allah, kemungkinan besar satelit tdk dapat mengesan perkara tersebut..
    petikan dr surah Al-Kahfi :

    Bawalah kepadaku ketul-ketul besi" sehingga apabila ia terkumpul separas tingginya menutup lapangan antara dua gunung itu, iapun perintahkan mereka membakarnya dengan berkata: "Tiuplah dengan alat-alat kamu", sehingga apabila ia menjadikannya merah menyala seperti api, berkatalah ia: "Bawalah tembaga cair supaya aku tuangkan atasnya".

    besi (tidak dapat dipastikan drp unsurnya)+
    tembaga cair. adakah kita pernah berfikir mengenainya?
    mungkin kita perlu mengetahui kombinasi kedua-duanya apabila digabungkan..

    dan lagi selama mereka berada dlm sebuah tempat yg tidak mungkin dpt mereka keluar x mustahil utk jumlah makhluk-mahkluk tersebut bertambah..
    ada kemungkinan mereka juga makhluk hybrid..

    perumpamaannya mungkin spt ini : satu golongan yg telah lama tinggal dlm kawasan hutan@ bwh tanah dlm jangka masa yg lama (x mengenal puak manusia lain selain puak manusia sebelumnya). blh kita bayangkan bagaimana perilaku mereka jika berjumpa dgn manusia? sudah tentu kita mengenal tentang manusia-manusia kanibal.bagaimana perilaku mereka.?
    (segala di atas hanya andaian dan teori penulis)
    Hanya Allah yg lebih mengetahui.

    tambahan pula, mereka selalu melakukan kerosakan dan adakah kita mempunyai pengetahuan tentang kekuatan bangsa-bangsa terdahulu?
    jadi, tidak mustahil bilangan & kekuatan tersebut dpt menghabiskan air sebuah tasik dgn izin Allah.
    (walau bagaimanapun ini cuma andaian sahaja, kajian yg lebih mendalam perlu dilakukan)

    ReplyDelete
  2. baca buku "LIMA GELOMBANG KELUAR YAKJUJ & MAKJUJ" author Muhammad Alexander. sebuah buku yang terperinci mengenai gog magog.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Wow !! Bahasanya banyak yang nggak saya fahami, knp nggak pakai bahasa indonesia yang baik dan benar aja biar mudah difahami.

    ReplyDelete
  5. Bahasa melayu masih murni berbanding bahasa Indonesia yang terlalu banyak istilah inggeris dan belanda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahasa melayu masih murni? Cuba lihat cerita zaman P. Ramlee aja cukup.. Berapa banyak beza dengan bahasa sekarang?.. Bangsa yang tak sedar terus dibodohkan..

      Delete
    2. brother, kita serumpun. jika beginilah cara saudara bercakap dgn kami, sampai bila2 pun kami takkan hormat dgn cara ini. asal melayu adalah dari parameswara yg mana berasal dari tanah jawa. jadi maksud disini, saudara juga merupakan ank cucu bngsa yg tak sedar terus dibodohkan itu jugaklah? haha mungkin betul juga maksud saudara pasal dibodohkan tu sebab org2 saudara semua yg datang ke negara kami semua membuat onar dgn mencuri, merampas suami majikan, menipu dan yg paling ketara sekali, cuba mengambil bbrp tempt penempatan di kuala lumpur contohnya di chow kit. jika saya ke sana, saya berasa seperti di indonesia dimana tempatnya tidak terurus dan dipelopori oleh bngsa saudara shj. tp bukan semua bangsa saudara begitu, ada je yg baik budi pekertinya tp sepertinya saudara bukan dalm kategori yg kedua itu. maaflah, inilah realitinya.

      Delete
  6. sifat besi pengganggu medan magnet dan tembaga cukup baik untuk pengaliran kuasa electric, pendapat saya je.

    ReplyDelete
  7. http://yakjujdanmakjuj.com/blog/yakjuj-makjuj-penyelewengan-dari-perjanjian-baru/#sthash.C77DvNRl.dpbs

    ReplyDelete
  8. Ada pengkaji yg mengatakan yakjuj dan makjuk itu bukanlah makhluk. Tetapi bencana alam yg datangnya dri perut bumi(lava gunung berapi) wallahualam.....

    ReplyDelete
  9. yakjuj dan makjuk bg pemahaman saya adalah larva gunung berapi.. di mana ada di mentionkan di situ apabila dia meminum air di sungai kering sekelip mata..

    ReplyDelete
  10. yang larva tu teori masakini....tetapi yg jelas dlm al-quran surah al-kahfi ayat 94..disebut kaum begitu jgk dgn kutbah nabi kaum....yakni manusia...bukan apakah seperti yg digembar-gemburkan pengkaji tadi...mungkin terpengaruh ngan movie volcano kot...wallahualam

    ReplyDelete
  11. Tidak semua org dapat memahami makna-makna batin yang tersirat didalam AlQuran..untuk mentafsir AlQuran seseorang perlu mendalami dan mahir beberapa jenis ilmu contohnya lughah, nahu, sorof,mantik dan yang lain2..dengan erti kata lain..terlalu bnyk pendapat tentang yakjuj dan makjuj nie.. yg penting kita perlu merujuk pada ahlinya untuk mendapatkan jawapan yg sebenar..hanya dengan izinNya barulah terbuka segala rahsia..wallahualam..

    ReplyDelete
  12. Saya lebih terpengaruh dengan cerita sheikh imran hosein sebab teorinya bersandar al quran, hadis dan sejarah. Rujuk ceramahnya dan cari sendiri fakta yag diketengahkan beliau. memang sangat menarik dan kuat hujahannya.

    ReplyDelete
  13. Buku Misteri Ya'juj Ma'juj: Bangsa Eropah dan Rahsia Disebalik Kehancuran Dunia hasil penulisan Mohd Nadzri Kamsin juga menarik untuk bacaan dan kajian.

    http://www.mphonline.com/books/nsearchdetails.aspx?&pcode=9789675391316

    ReplyDelete
  14. Menurut guru aku... Yafit turun di nusantara dari bahtera nuh... Yakjuj merupakan anak kepada yafit... Yakjuj telah bjimak dgn anaknya makjuj... Yakjuj dan makjuj dihukum oleh yafit... Maidan merupakan anak kepada yafit telah diarahkan menghantar yakjuj dan makjuj ke kawasan yg dikenali sbagai monggol skarang nih.. Tempat itu dikatakan tandus ketika itu dgn harapan keduanya akan mati... Selepas mninggalkn yakjuj dan makjuj... Maidan mneruskan perjalanan ke tempat lain... Maidan merupakan asal kpada kaum madyan... Yakjuj makjuj terus hidup dan membiak di monggol dan kaum nya ada yang berpindah ke tmpat dikenali tanah besar china sekarang ni... Sekarang ada sbahagian mereka telah kembali k nusantara... Mereka yang berasal dari nusantara... Bukan kita yang berasal dari sana... Mereka akan dan telah melakukan kerosakan dinusantara...

    ReplyDelete
  15. Salam... sudah pasti akan mengejutkan anda semua... YAKJUJ dan MAKJUJ bukanlah makhluk manusia atau Raksasa... tetapi satu makhluk ALLAH yang apabila ia keluar sahaja sifat dan sikapnya itu sentiasa merosakan muka Bumi... Ia tidak boleh dimusnahkan! kalau boleh dimusnahkan SUDAH TENTU Zulqarnain yang memiliki kekuatan Tentera yang hebat dan kuat itu pasti akan menghancurkannya dalam sekelip mata.. tetapi Zulkarnain tidak berbuat demikian.. kerana dia menghadapi satu masalah yang berbeza dengan apa yang biasa dilakukan dalam meluaskan empayarnya. sebaliknya satu masalah antara dua gunung... kita tahu gunung terbentuk dari proses geografi yang membentuk benua dan lain-lain. yang nyatanya Gunung yang disebutkan di situ bukan satu sahaja.. tetapi lebih dari dua kerana ia kawasan Lingkaran Gunung Y&M .. kerana kaum yang ditemui oleh Zulqarnain itu diam dan duduk di antara dua gunung dan mereka tidak mahu berpindah... kerana tiada apa yang ditakuti oleh mereka kecuali Yakjuj dan Makjuj hanya merosakkan muka bumi... oleh itu, Y dan M ini bukanlah makhluk manusia atau jin.. kerana kaum itu tidak pun musnah atau lari dari kawasan itu selama ini.. sebaliknya memohon bantuan Zulkarnain untuk menyelesaikan masalah mereka.. maka Zulqarnain yang banyak ilmu itu pun membina satu tembok untuk menghadang Y&M ini... mengapa hanya perlu menghadang? mengapa tidak dibunuh sahaja kaum Y&M ini.. dari populasi manusia ketika itu adalah mustahil Y&M ini lebih ramai dari tentera Zulqarnain.. oleh itu Y&M ini bukan makhluk manusia tetapi makhluk lain.... apakah ada makhluk manusia yang suka tinggal di atas gunung? yang kemudian ditahan pula oleh tembok Zulqarnain? Tidak..tidak ada manusia atau jin seperti itu.. melainkan ia satu entiti yang tetap sentiasa merosakkan apabila keluar dari tempatnya...Tidak mengira baik dan buruknya makhluk di hadapan mereka akan dimusnahkan.. tetapi tembok Zulqarnain mampu menahan mereka... dua paduan unsur yang sgt kuat Tembaga dan Besi... namun lama-kelamaan akan berlubang juga tembok ini.. ini janji ALLAH.. oleh itu, Y&M ini bukan manusia.. kerana kalau hanya satu tembok antara dua gunung itu mudah saja dilangkah oleh Y&M kalau mereka ini manusia... kerana tembok itu tentunya bukan dibina mengelilingi gunung tersebut.. tetapi satu bahagian sahaja iaitu di tempat laluan Y&M... siapa kah Y&M ini??? TIDAK LAIN DAN TIDAK BUKAN... adalah.... GELOMBANG(YAKJUJ ) API (MAKJUJ) ... Inilah GUNUNG SUPERVOLCANO YANG bakal meletus selepas Nabi Isa wafat nanti di Bumi... inilah yang yang akan menyebarkan AD-DUKHAN... asap maut yang dijanjikan oleh ALLAh ketika seluruh manusia dan Jin melanggar perintah di akhir zaman...
    Gunung Zulqarnain inilah merupakan TIME BOMB Bumi yang bakal memusnahkan Bumi dan seluruh Cakrawala!

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagaimana pulak zulkairnan mendengar mereka ini sdg berkata2.. ada ke gunung blh bercakap? dan hal ini xde siapa boleh huraikan.. lg selagi ia terletak maksud Nas " ghaib " iaitu segala yg lbh percayai adalah Al-Quran dan hadis.. yg harus tunggu saja.. Allah akan tunjukkan juga siapa dimaksudkan Al-Quran.. dr Allah..

      Delete
    2. Saya pun bersependapat dengan tuan. Tambahan pula ada sesiapa boleh jelaskan

      I) Masa tembok itu dibina, kenapa Y&M tak sabotaj? come on orang tengah buat "PENJARA" takkan kita dok diam je kot?
      2) Kenapa ada satu lagi material masa buat tembok tu iaitu tembaga ( Copper- banyak kat Georgia sampai skang) kenapa tak guna besi je semua? macam ada kena mengena dengan melting point ( Copper melting point 1085 C, magma/lava temperature 700 C-1300 C )
      3) The Wise Dhulqarnan, terima report dari satu kaum ( yang bahasanya hampir2 tidak difahami ) terus terima usul buat tembok tanpa siasat "who is the really bad guy?" dan bina "kurungan" untuk Y&M sebagai hukuman,? NO TRIAL at ALL?
      4) Tiada cubaan dari King Dhulqarnan untuk rundingan damai, persempadanan semula, dakwah dan/atau pre-war ?

      5)YAKMAK - bahasa TURKI purba means gelombang api. Is it?
      6) Bila Khazar, Tartar, monggol, Viking ( Suspected Y&M) ni turun dengan laju dari tebing2 tinggi?

      Sehingga apabila Yakjuj & Makjuj dibukakan dan turun dengan cepat dari seluruh tebing-tebing tinggi.” – [21:96]
      7)Dalam quran Yakjuj ada huruf akar "alif -jim means flame,nyalaan manakala Makjuj ada huruf akar"mim-jim" means wave, gelombang.
      Bagi saya al-quran dah clear cut dah tu super volcano, kita je bikin susah, at the end of the day kita tuduh kaum lain sebagai Y&M.



      Delete
    3. I setuju anon2 yg kata YM ini adalah gelombang api = volcano.

      sebabnya ;

      kalau mereka dpd kelompok manusia, maka akan ada mereka yg masuk islam, akan ada perkahwinan dgn org islam, pasti ada yg baik juga.

      sedangkan yahudi pun ada yg beriman walaupun sgt sedikit.

      maka sukar nk dikatakan YM itu membawa kemusnahan besar kalau mereka manusia yg pasti ada segelintir akan beriman.

      Y+M = gelombang + api

      dlm sebuah tulisan penulis yg menyokong teori ini ada mengatakan perkataan Yajuj Majuj adalah sama seperti PUTING BELIUNG.

      dua perkataan yg menggambarkan satu fenomena.

      kejahatan manusia saja rasanya tidak mampu menghancurkan dunia ini secara fizikalnya.

      manusia hanya menghancurkan sedikit fizikal seperti bom nuclear tp lebih kpd kehancuran peradaban dan akidah manusia.

      utk menghancurkan fizikal bumi ini bagi melemgkapi kiamat, maka BENCANA ALAM lebih sesuai dan mampu melakukannya dgn izin Allah.

      teringat Yellow Stone di US utara.

      Delete
    4. GELOMBANG API? apakah rumusan tu diambil kira dengan keterangan seperti yang di bawah :
      1. yajuj dan majuj panah langit
      2. yajuj dan majuj ditimpa penyakit dan mati
      3. yajuj dan majuj mati dan bangkai mereka diangkut oleh burung besar
      4. yajuj dan majuj berhenti di takungan air dan berkata di sini dahulu pernah ada air
      5. sabda rasulullah mengenai wajah mereka

      apabila ada 1 kaum yang teruk ditindas, dan 1 kaum yang zalim menindas...kita tak perlukan tanya who is the bad guy, mungkin apa yg ada di depan mata sudah mencukupi. ingat..iskandar ini bukanlah iskandar biasa.

      atas sebab iskandar bukan seperti iskandar kebanyakan lah maka tidak boleh tidak kita andaikan bahawa beliau diilhamkan oleh Allah utk berbuat demikian

      siapalah kita untuk mengatakan Al-Quran dah "clear cut" tu super volcano?keseronokan mengkaji dengan google dan menggunakan akal untuk menaakul sendiri pendapat dan teori bukanlah sesuatu yang bijak.

      Tahukah anda maksud dan bilangan maksud bagi huruf 'ba' di dalam "bismillah" menurut perbahasan ulama'? hairan bagaimana anda begitu yakin mengatakan..."Dalam quran Yakjuj ada huruf akar "alif -jim means flame,nyalaan manakala Makjuj ada huruf akar"mim-jim" means wave, gelombang."

      Delete
  16. Kami ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan KI ANGEN JALLO dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi KI ANGEN JALLO dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan KI ANGEN JALLO meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan KI ANGEN JALLO kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik KI ANGEN JALLO sekali lagi makasih yaa KI dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja KI ANGEN JALLO DI 0 8 5-2 8 3-7 9 0-4 4 4 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW




    Kami ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan KI ANGEN JALLO dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi KI ANGEN JALLO dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan KI ANGEN JALLO meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan KI ANGEN JALLO kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik KI ANGEN JALLO sekali lagi makasih yaa KI dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja KI ANGEN JALLO DI 0 8 5-2 8 3-7 9 0-4 4 4 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW

    ReplyDelete
  17. Melayu BERSIFAT TALIBARUT @ anjing kompeni
    ( ASAL KUAT MEREKA BERPAUT /BERSELINDUNG )

    Yakjud -manusia / BANGSA seperti JAWA..SIAM.BUGIS.MINANGKABAU
    ( DI ASIMILASI JADI MELAYU )
    MAKJUD -ASL PERKATAAN MELAYU TERBENTUK
    Setelah bangsa JAWA disumatera melihat SATU Makhluk PELIK SEPERTI KERA.ASAL JUMPA MANUSIA MAKHLUK ITU LARI,LARI,LARI...LAMA2X JADI MELAYU ...kaum.ISRAEL yahudi (yg DI LAKHNAT jadi SIFAT KERA- al baqarah 65&al maidah 60( engkar larangan ALLOH SWT hri sabtu)


    YAKJUD MAKAN MAkjUD
    MAKJUD SOKONG YAKJUD
    Yakjud makan sesama yakjud ..

    Yakjud makjud akandi musnahkn oleh ALLOH SWT shj melalui makan beracun ( Rakyt malysia sakit dn mati kerana MAKANAN BERACUN )-penyokong kuat DAJJAL -KERANa DAJJAL DRI TIMUR -kaitan MaTAHRI di timur.. kaum yg hmpirtak faham bahasa
    Apatahlagi AL QURAN membuktikan MEREKA BERPALING DARI KEBENARAN KERANA IKUT MAZHAB ( AHLI KITAB )...DOME OF ROCK @RUMH IBADT YAHUDI MEREKA CKP MASJID..
    GOLONGAN PLING BODOH DALAM DUNIA IBRAT 7 LAPISAN BUMI...( KAUM CEAKA YG TAK PERNAH MENGAKU KESILAPN DIRI ) SIFAT CELIK TAPI hakikat BUTA..PEKAK BADAK... MAKANAN SEGALA APA YG BOLEH DI MAKAN walaupun ank sendiri
    ( sejarah melayu hruan makan ank..tukar2x bini)
    SEBAB ITU MEREKA TERPALING ..
    SYAIR MEREKA KAT AZAN...kah3x...




    ReplyDelete
    Replies
    1. from your writing, kamu orang indon ye? fyi, dekat indon lagi banyak maksiat, gejala lgbt, islam kahwin dengan kafir tapi tak convert islam, rasuah polis. nak cakap buruk pasal negara orang, tengok negara sendiri dulu. dah mantap sangat ke? kalau tujuan komen kamu untuk memburukkan negara malaysia, semoga Allah swt tunjukkan kpd kamu, negara kamu tu takdelah perfect yg kami sangkakan.

      Delete
  18. Fitrah HIDUP MEREKA sonsang dri KEBENARAN @ FITRAH MANUSIA kerana MELAYU asal usulsuka dengan SIHIR DN SEKUTUKAN PENCIPTA..
    YG BERJUANG DI FITNAHNYA PENGGANAS
    YG TADBIR NEGARA ( british ) di panggil PENJAJAH..

    LEMAH LEMBUT.SOPAN SANTUN .UTAMAKAN ADAT TRDISI MENJADI PENGABUR MATA si CELAKA MELAYU hti kera .genetik melayu pun iras kera.
    ini kaum PENDUSTA paling BANYAK MENDUSTAKN PENCIPTA DAN AGAMA ... harini mereka TERJERAT APABILA MENGAKU ISLAM TANPA ILMU TAUHID
    TERUS SYARIAAT.. ( BAHAN BAKAR )..

    Asal dihambakan RAJA2X MEREKA sendiri JADI HAMBA ABDI pacal hina.. british DAH BEBASKAN MEREKA JADI HAMBA BAYAR CUKAI ( PEMERINTAH UMNO ) ..british BEBASKAN HAMBA ABDI BAGI TANH RIZAB MELAYU suruh ushkan ..tapi hari ni TERGADAI PADA BANGS CINA ..CINA TAK SLAH DIORANG BELI... YG JUAL MELAYU SENDIRI DI BAWAH PEMERINTAH bangsa yg makn kaum SENDIRI... sejahat2x yahudi dia tak makan bangsa sendiri tetapi kerajaan MELAYU CELAKA MENGAKU ISLAM TAPI MAKAN BANGS sENDIRI???
    Celka namanya tu.jelaskn kaum pemusnah ini adalah MELAYU..

    ReplyDelete
  19. 1.Tak ada bukti Gog & Magog tu Yakjuj & Makjuj

    2.Tak ada nas Yakjuj & makjuj dkeluar berperingkat2

    3. Yang celaka hanyalah orang Arab

    Dari Zainab binti Jahsy : Bahawa Rasulullah bangun dari tidurnya sambil bersabda: "Laa ilaaha illallah, celakalah orang-orang Arab kerana suatu bencana akan terjadi, iaitu hari ini dinding menahan Yakjuj dan Makjuj telah terbuka sebesar ini. Dan Sufyan (perawi hadis ini) melingkarkan jarinya membentuk angka sepuluh (membuat lingkaran dengan jari telunjuk dan ibu jari).

    ReplyDelete
  20. UNDANGAN GUBENUR MILITER
    KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
    PASUKAN KOMANDO BENDERA HITAM WILAYAH ASIA TENGGARA


    Untuk Wali Wali Allah dimana saja kalian berada
    Sekarang keluarlah, Hunuslah Pedang dan Asahlah Tajam-Tajam

    Api Jihad Fisabilillah Akhir Zaman telah kami kobarkan
    Panji-Panji Perang Nabimu sudah kami kibarkan
    Arasy KeagunganMu sudah bergetar Hebat Ya Allah,

    Wahai Allah yang Maha Pengasih Maha Penyayang
    hamba memohon kepadaMu keluarkan para Muqarrabin bersama kami

    Allahumma a’izzal islam wal muslim wa adzillas syirka wal musyrikin wa dammir a’da aka a’da addin wa iradaka suui ‘alaihim yaa Robbal ‘alamin.

    Wahai ALLAH muliakanlah islam dan Kaum Muslimin, hinakan dan rendahkanlah kesyirikan dan pelaku kemusyrikan dan hancurkanlah musuh-mu dan musuh agama-mu dengan keburukan wahai RABB
    semesta alam.

    Allahumma ‘adzdzibil kafarotalladzina yashudduna ‘ansabilika, wa yukadzdzibuna min rusulika wa yuqotiluna min awliyaika.

    Wahai ALLAH berilah adzab…. wahai ALLAH berilah adzab…. wahai ALLAH berilah adzab…. orang-oramg kafir yang telah menghalang-halangi kami dari jalan-Mu, yang telah mendustakan-Mu dan telah membunuh Para Wali-Mu, Para Kekasih-Mu

    Allahumma farriq jam’ahum wa syattit syamlahum wa zilzal aqdamahum wa bilkhusus min yahuud wa syarikatihim innaka ‘ala kulli syaiin qodir.

    Wahai ALLAH pecah belahlah, hancur leburkanlah kelompok mereka, porak porandakanlah mereka dan goncangkanlah kedudukan mereka, goncangkanlah hati hati mereka terlebih khusus dari orang-orang yahudi dan sekutu-sekutu mereka. sesungguhnya ENGKAU Maha Berkuasa.

    Allahumma shuril islam wal ikhwana wal mujahidina fii kulli makan yaa rabbal ‘alamin.

    Wahai ALLAH tolonglah Islam dan saudara kami dan Para Mujahid dimana saja mereka berada wahai RABB Semesta Alam.
    Aamiin Yaa Robbal ‘Alamin

    Wahai Wali-wali Allah Kemarilah, Datanglah dan Berkujunglah dan bergabunglah bersama kami kami Ahlul Baitmu

    UNDANGAN GUBENUR MILITER KHILAFAH ISLAM
    PASUKAN KOMANDO BENDERA HITAM WILAYAH ASIA TENGGARA
    NEGARA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU

    Al Qur`an adalah manhaj (petunjuk jalan) bagi para Da`i yang menempuh jalan dien ini sampai hari kiamat, Kami akan bawa anda untuk mengikuti jejak langkah penghulu para rasul Muhammad SAW dan pemimpin semua umat manusia.

    Hai kaumku ikutilah aku, aku akan menunjukan kepadamu jalan yang benar (QS. Al-Mu'min :38)

    Wahai para Ikwan Akhir Zaman, Khilafah Islam sedang membutuhkan
    para Mujahid Tangguh untuk persiapan tempur menjelang Tegaknya Khilafah yang dijanjikan.

    Mari Bertempur dan Berjihad dalam Naungan Pemerintah Khilafah Islam, berpalinglah dari Nasionalisme (kemusyrikan)

    Masukan Kode yang sesuai dengan Bakat Karunia Allah yang Antum miliki.

    301. Pasukan Bendera Hitam
    Batalion Pembunuh Thogut / Tokoh-tokoh Politik Musuh Islam

    302. Pasukan Bendera Hitam Batalion Serbu
    - ahli segala macam pertempuran
    - ahli Membunuh secara cepat
    - ahli Bela diri jarak dekat
    - Ahli Perang Geriliya Kota dan Pegunungan

    303. Pasukan Bendera Hitam Batalion Misi Pasukan Rahasia
    - Ahli Pelakukan pengintaian Jarak Dekat / Jauh
    - Ahli Pembuat BOM / Racun
    - Ahli Sandera
    - Ahli Sabotase

    304. Pasukan Bendera Hitam
    Batalion Elit Garda Tentara Khilafah Islam

    305. Pasukan Bendera Hitam Batalion Pasukan Rahasia Cyber Death
    - ahli linux kernel, bahasa C, Javascript
    - Ahli Gelombang Mikro / Spektrum
    - Ahli enkripsi cryptographi
    - Ahli Satelit / Nuklir
    - Ahli Pembuat infra merah / Radar
    - Ahli Membuat Virus Death
    - Ahli infiltrasi Sistem Pakar

    email : angsahitam@inbox.com
    masukan dalam email kode yang dikehendaki
    misalnya 301 : (untuk batalion pembunuhh Thogut / tokoh-politik)

    Sahibuzaman
    angsahitam@inbox.com

    Disebarluaskan
    MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG
    PASUKAN KOMANDO BENDERA HITAM
    KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU

    ReplyDelete
  21. ❗Fāţir:42 - Dan mereka bersumpah dengan nama Allah dengan sungguh-sungguh bahawa jika datang kepada mereka seorang rasul pemberi peringatan, nescaya mereka akan lebih mendapat petunjuk dari sebarang umat yang lain. Tetapi sebaliknya *setelah datang rasul pemberi peringatan kepada mereka, mereka bertambah jauh dari kebenaran*.
    ��Rujuk Surah Al-Ahzab, ayat 7. Empat orang pemberi peringatan akan dihantar kepada umat akhir zaman di mana semuanya sudah, sedang, dan bakal diberi Al-Hikmah oleh Allah dalam memahami isi kandungan Al-Quran. Sebelum azab bintang berekor, kalian akan didatangi dua orang pemberi peringatan dari kalangan orang kebanyakan. Kemudian, Imam Mahdi akan 'dijagakan'. Beberapa tahun selepas itu, Nabi Isa akan diturunkan dan mengesahkan kebenaran yang dibawa semua pemberi peringatan. Selain ayat keterangan Al-Quran, gerangan pemberi-pemberi peringatan sudah Allah dedahkan melalui tajalli yang hanya dapat difahami oleh orang-orang yang diberi ilmu. Setiap berita ada waktunya. Kelak kalian akan tahu.

    https://m.facebook.com/Pendaki-Mahligai-Makrifat-1235177323165323/

    http://pendakimahligaimakrifat.blogspot.my

    Harimau Allah (Pemuda Bani Tamim) sedang 'dijagakan'. Doakan yang terbaik.

    ReplyDelete
  22. Zaman berzaman kalian agungkan cerita bed story nenek moyang..asyik cerita perang je..masih mengingau tentang padang pasir..islam kan indah... cuba satukan islam dan sains pasti terasa nikmat..knapa ye klau kita skrg nibukan ulamak kaji ilmu islam pkai akal semata2 bgaimana pula dgn ulamak mereka pkir pkai apa???

    ReplyDelete
  23. Zaman berzaman kalian agungkan cerita bed story nenek moyang..asyik cerita perang je..masih mengingau tentang padang pasir..islam kan indah... cuba satukan islam dan sains pasti terasa nikmat..knapa ye klau kita skrg nibukan ulamak kaji ilmu islam pkai akal semata2 bgaimana pula dgn ulamak mereka pkir pkai apa???

    ReplyDelete
  24. An amazing nights sleep And memory foam Relaxphin can help the sleeper reap the correct night time's rest. while getting anxiety-much less, deep and well comfortable sleep, the character can be more productive and feel amazing.For more ==== >>>>>> http://boostupmuscles.com/relaxphin/

    ReplyDelete
  25. Calcium, magnesium and potassium Juggernox supplements daily. Chamomile tea helps in relieving muscle spasms. Glycine, an amino acid gift in the tea, help relax the muscles. Magnesium deficiency is typically brought on due to alcohol.For more ==== >>>>>> http://www.healthsupreviews.com/juggernox/

    ReplyDelete
  26. Include branched-chain amino acids Trigger XL on your diet. those precise amino acids, which are known as BCAAs, include isoleucine, valine, and leucine. They assist your frame make and mend any muscle mass that is been broken, and they.For more ==== >>>>>> http://boostupmuscles.com/trigger-xl/

    ReplyDelete
  27. With the advancement of anatomy Fierce Male Enhancement and clinical technology, human beings have learnt plenty approximately the mechanisms of human frame. This has made him even greater careful about the fitness. along with the growing.For more ==== >>>>>> http://www.healthsupreviews.com/fierce-male-enhancement/

    ReplyDelete
  28. Why guys go to the medical doctor Penetrex Male Enhancement lesser than ladies do, and - at the occasions they do - emerge as getting identified with a critical medical condition. doctors put this right down to the reality that so long as men feel.For more ==== >>>>>> http://boostupmuscles.com/penetrex-male-enhancement/

    ReplyDelete
  29. Of the use of the steroids or even Brick Muscle the supplements. most importantly, the choice have to constantly be made after a scrutiny of the elements that one is ready to apply or abuse, the most possibly results which could rise up in addition to the length of effects to occur.For more ==== >>>>>> http://www.strongtesterone.com/brick-muscle/

    ReplyDelete
  30. Yang saya ingin tanyakan kepada pembaca dan penulis blog adalah..
    Di Surah apa dan ayat berapa Alquran menyebut bahwa YAKJUJ & MAKJUJ itu "Kaum"?
    Bisakah anda sekalian menjawab?
    Hadist?
    Bisakah anda membuktikan Hadist tentang Yajuj Majuj itu Hadist Sahih?
    Atau hadist HR Muslim yang benar2 dari Muslim?
    Atau hanya hadist yg dibuat2 Ahli Kitab yang Fasik.
    Bisakah anda menjawab?

    Alquran itu mewajibkan manusia untuk berfikir.
    Ilmu tidak cukup hanya kulit.
    Ulama yang mana yang benar2 ulama?
    Manusia macam mana yang harus dipercaya?

    Islam itu tidak cukup mendengar, islam itu mencakup semua aspek, fisika, biologi, dari paling atas sampai bawah, dari yang terlihat hingga tak terlihat, dari yang terpikir hingga tak dapat dijangkau alam pikir.

    Ilmu tidak cukup kulit,
    Syariat tidak bisa tanpa Hakikat.
    Hakikat wajib syariat.
    Belajarlah kedua2nya.
    Kelak kalian tau "Apa" itu yajuj dan majuj yang sebenarnya? (hanya untuk yang berfikir)
    Dajjal itu apa, iblis itu yang mana, setan itu apa, malaikat itu apa, diri kita ini siapa.

    Beruntunglah bagi orang2 yang berfikir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yajuj dan majuj adalah anaK keturnan Nabi Adam AS, bukannya bencana alam, yajuj dan majuj adalah nama 2 bangsa yg suka berperang dan menjajah antara satu sama lain, mereka sekarang berada di eropah dan sat lagi berada di rusia, bilangan mereka adalah ramai...

      Delete
  31. Islam yang sebenarnya itu sudah langka,
    Jangan pikir islam yang banyak di negara kalian, arab, indo, malay, dll itulah Islam, oh..salah..
    Bukan seperti itu..
    Karna Islam itu kembali pada awalnya yaitu Sudah Langka.

    Hampir semua Islam di muka bumi ini hanya Islam-islaman.
    Terlalu banyak cerita tambahan, terlalu banyak Si Fasik jadi Penafsir Kitab.
    Tidak perjah menjaga hati, hati kalian buta,
    Dibutakan Allah karna perbuatan sendiri.
    Hingga ikut-ikutan saja, tidak pernah berpikir tentang pencipta. Tidak ada cinta dan rindu kepada Allah dan makhluknya.
    Riya, sombong, takabbur, merasa tau, merasa benar meliputi hati.
    Di rongrong nafsu.
    Dibodohi zaman dan perhiasannya.

    ReplyDelete
  32. SEKEJAP INFO's Yesus Kristus menebus dari dosa kutuk hukum taurat (Gal 3:13), bagi semua manusia didunia (I Yoh 2:2), baik terhadap Kristen juga terhadap non Kristen (walaupun non Kristen tidak berpindah agama ke agama Kristen)

    >>> Namun Yesus Kristus tidak menebus dosa perbuatan manusia dalam seumur hidup mereka baik terhadap Kristen maupun non Kristen.

    >>> Mat 13:40 Maka seperti lalang itu dikumpulkan dan dibakar dalam api, demikian juga pada akhir zaman. 13:41 Anak Manusia akan menyuruh malaikat-malaikat-Nya dan mereka akan mengumpulkan segala sesuatu yang menyesatkan dan semua orang yang melakukan kejahatan dari dalam Kerajaan-Nya. 13:42 Semuanya akan dicampakkan ke dalam dapur api; di sanalah akan terdapat ratapan dan kertakan gigi.

    NB 1: Penebusan Yesus Kristus telah disediakan bagi seluruh manusia didunia bagi Kristen dan non Kristen, tapi belum diberikan.

    >>> Namun hanya diberikan,

    ketika mereka (Kristen & non Kristen),
    bisa mempertanggungjawabkan perbuatan mereka, pada Hari Penghakiman nanti, yaitu ketika timbangan kebaikan mereka (dalam total seumur hidup mereka) lebih berat timbanganya dari pada timbangan total dosa / keburukan mereka dalam seumur hidup mereka, dihadapan Tuhan.

    >>> Maka pada saat itulah Yesus Kristus menghapus total timbangan dosa / keburukan mereka yang lebih ringan timbanganya, sehingga mereka bisa langsung masuk surga, tanpa harus mencicipi siksa neraka dulu. Pada saat inilah Kuasa Penebusan Yesus Kristus difungsikan, jika hati non Kristen percaya bahwa Yesus Kristus mampu menebus /menghapus kutuk hukum taurat.

    >>> Matius 1:18 Kelahiran Yesus Kristus adalah seperti berikut: Pada waktu Maria, ibu-Nya, bertunangan dengan Yusuf, ternyata ia mengandung dari Roh Kudus, sebelum mereka hidup sebagai suami isteri.

    >>> Wahyu 2:18-23 "Dan tuliskanlah kepada malaikat jemaat di Tiatira: Inilah firman Anak Allah, yang mata-Nya bagaikan nyala api dan kaki-Nya bagaikan tembaga:Aku tahu segala pekerjaanmu: baik kasihmu maupun imanmu, baik pelayananmu maupun ketekunanmu. Aku tahu, bahwa pekerjaanmu yang terakhir lebih banyak dari pada yang pertama.Tetapi Aku mencela engkau, karena engkau membiarkan wanita Izebel, yang menyebut dirinya nabiah, mengajar dan menyesatkan hamba-hamba-Ku supaya berbuat zinah dan makan persembahan-persembahan berhala.Dan Aku telah memberikan dia waktu untuk bertobat, tetapi ia tidak mau bertobat dari zinahnya.Lihatlah, Aku akan melemparkan dia ke atas ranjang orang sakit dan mereka yang berbuat zinah dengan dia akan Kulemparkan ke dalam kesukaran besar, jika mereka tidak bertobat dari perbuatan-perbuatan perempuan itu. Dan anak-anaknya akan Kumatikan dan semua jemaat akan mengetahui, bahwa Akulah yang menguji batin dan hati orang, dan bahwa Aku akan membalaskan kepada kamu setiap orang menurut perbuatannya.

    ReplyDelete
  33. SEKEJAP INFO's Saat kapanpun Keilahian Yesus Kristus juga Roh Kudus bisa disebut Allah, (hanya jika berdasarkan Kualitas Keilahian)

    >>> Demikian juga saat kapanpun Yesus juga Roh Kudus bisa disebut Utusan, (hanya jika berdasarkan “selain” dalam hal Kualitas Keilahian.)

    >>> 14:13 dan apa juga yang kamu minta dalam nama-Ku, Aku akan melakukannya, supaya Bapa dipermuliakan di dalam Anak.
    14:14 Jika kamu meminta sesuatu kepada-Ku dalam nama-Ku, Aku akan melakukannya."
    ---
    >>> 16:26 Pada hari itu kamu akan berdoa dalam nama-Ku. Dan tidak Aku katakan kepadamu, bahwa Aku meminta bagimu kepada Bapa,
    16:27 sebab Bapa sendiri mengasihi kamu, karena kamu telah mengasihi Aku dan percaya, bahwa Aku datang dari Allah.
    >>> (Sebutan Tuhan sebenarnya tidak ditujukan pada Manusia Yesus, tapi pada Kualitas Allah yang terkandung dalam Keilahian Yesus)
    >>> 5:3 Tetapi Petrus berkata: "Ananias, mengapa hatimu dikuasai Iblis, sehingga engkau mendustai Roh Kudus dan menahan sebagian dari hasil penjualan tanah itu?
    5:4 Selama tanah itu tidak dijual, bukankah itu tetap kepunyaanmu, dan setelah dijual, bukankah hasilnya itu tetap dalam kuasamu? Mengapa engkau merencanakan perbuatan itu dalam hatimu? Engkau bukan mendustai manusia, tetapi mendustai Allah."
    ---
    >>> 13:2 Pada suatu hari ketika mereka beribadah kepada Tuhan dan berpuasa, berkatalah Roh Kudus: "Khususkanlah Barnabas dan Saulus bagi-Ku untuk tugas yang telah Kutentukan bagi mereka."
    ---
    Qs 11:37 Dan buatlah bahtera itu dengan pengawasan dan petunjuk wahyu Kami, dan janganlah kamu bicarakan dengan Aku tentang orang-orang yang zalim itu; sesungguhnya mereka itu akan ditenggelamkan.
    Qs 21:29 Dan barangsiapa di antara mereka, mengatakan: "Sesungguhnya Aku adalah tuhan selain daripada Allah," maka orang itu Kami beri balasan dengan Jahannam, demikian Kami memberikan pembalasan kepada orang-orang zalim
    Qs 29:8 Dan Kami wajibkan manusia (berbuat) kebaikan kepada dua orang ibu-bapaknya. Dan jika keduanya memaksamu untuk mempersekutukan Aku dengan sesuatu yang tidak ada pengetahuanmu tentang itu, maka janganlah kamu mengikuti keduanya. Hanya kepada-Ku-lah kembalimu, lalu Aku kabarkan kepadamu apa yang telah kamu kerjakan.
    Qs 70:40 Maka Aku bersumpah dengan Tuhan Yang memiliki timur dan barat, sesungguhnya Kami benar-benar Maha Kuasa.
    ---
    3:22 Berfirmanlah TUHAN Allah: "Sesungguhnya manusia itu telah menjadi seperti salah satu dari Kita, tahu tentang yang baik dan yang jahat; maka sekarang jangan sampai ia mengulurkan tangannya dan mengambil pula dari buah pohon kehidupan itu dan memakannya, sehingga ia hidup untuk selama-lamanya."

    ReplyDelete
  34. 28:17 Ketika melihat Dia mereka menyembah-Nya, tetapi beberapa orang ragu-ragu.
    28:18 Yesus mendekati mereka dan berkata: "Kepada-Ku telah diberikan segala kuasa di sorga dan di bumi.
    ---
    5:13 Dan aku mendengar semua makhluk yang di sorga dan yang di bumi dan yang di bawah bumi dan yang di laut dan semua yang ada di dalamnya, berkata: "Bagi Dia yang duduk di atas takhta dan bagi Anak Domba, adalah puji-pujian dan hormat dan kemuliaan dan kuasa sampai selama-lamanya!"
    5:14 Dan keempat makhluk itu berkata: "Amin". Dan tua-tua itu jatuh tersungkur dan menyembah.
    ***
    21:14 Dan tembok kota itu mempunyai dua belas batu dasar dan di atasnya tertulis kedua belas nama kedua belas rasul Anak Domba itu.
    ---
    8:2 Maka datanglah seorang yang sakit kusta kepada-Nya, lalu sujud menyembah Dia dan berkata: "Tuan, jika Tuan mau, Tuan dapat mentahirkan aku."
    8:3 Lalu Yesus mengulurkan tangan-Nya, menjamah orang itu dan berkata: "Aku mau, jadilah engkau tahir." Seketika itu juga tahirlah orang itu dari pada kustanya.
    ---
    9:18 Sementara Yesus berbicara demikian kepada mereka, datanglah seorang kepala rumah ibadat, lalu menyembah Dia dan berkata: "Anakku perempuan baru saja meninggal, tetapi datanglah dan letakkanlah tangan-Mu atasnya, maka ia akan hidup."
    9:19 Lalu Yesus pun bangunlah dan mengikuti orang itu bersama-sama dengan murid-murid-Nya.
    ---
    28:5 Akan tetapi malaikat itu berkata kepada perempuan-perempuan itu: "Janganlah kamu takut; sebab aku tahu kamu mencari Yesus yang disalibkan itu.
    28:6 Ia tidak ada di sini, sebab Ia telah bangkit, sama seperti yang telah dikatakan-Nya. Mari, lihatlah tempat Ia berbaring.
    28:7 Dan segeralah pergi dan katakanlah kepada murid-murid-Nya bahwa Ia telah bangkit dari antara orang mati. Ia mendahului kamu ke Galilea; di sana kamu akan melihat Dia. Sesungguhnya aku telah mengatakannya kepadamu."
    28:8 Mereka segera pergi dari kubur itu, dengan takut dan dengan sukacita yang besar dan berlari cepat-cepat untuk memberitahukannya kepada murid-murid Yesus.
    28:9 Tiba-tiba Yesus berjumpa dengan mereka dan berkata: "Salam bagimu." Mereka mendekati-Nya dan memeluk kaki-Nya serta menyembah-Nya.
    28:10 Maka kata Yesus kepada mereka: "Jangan takut. Pergi dan katakanlah kepada saudara-saudara-Ku, supaya mereka pergi ke Galilea, dan di sanalah mereka akan melihat Aku."
    ---
    1:17 Ketika aku melihat Dia, tersungkurlah aku di depan kaki-Nya sama seperti orang yang mati; tetapi Ia meletakkan tangan kanan-Nya di atasku, lalu berkata: "Jangan takut! Aku adalah Yang Awal dan Yang Akhir,
    1:18 dan Yang Hidup. Aku telah mati, namun lihatlah, Aku hidup, sampai selama-lamanya dan Aku memegang segala kunci maut dan kerajaan maut.
    1:19 Karena itu tuliskanlah apa yang telah kaulihat, baik yang terjadi sekarang maupun yang akan terjadi sesudah ini.
    ---
    1:6 dan yang telah membuat kita menjadi suatu kerajaan, menjadi imam-imam bagi Allah, Bapa-Nya, -- bagi Dialah kemuliaan dan kuasa sampai selama-lamanya. Amin.
    1:7 Lihatlah, Ia datang dengan awan-awan dan setiap mata akan melihat Dia, juga mereka yang telah menikam Dia. Dan semua bangsa di bumi akan meratapi Dia. Ya, amin.
    1:8 "Aku adalah Alfa dan Omega, firman Tuhan Allah, yang ada dan yang sudah ada dan yang akan datang, Yang Mahakuasa."

    ReplyDelete
  35. Yes 3:18 Kalau Aku berfirman kepada orang jahat: Engkau pasti dihukum mati! -- dan engkau tidak memperingatkan dia atau tidak berkata apa-apa untuk memperingatkan orang jahat itu dari hidupnya yang jahat, supaya ia tetap hidup, orang jahat itu akan mati dalam kesalahannya, tetapi Aku akan menuntut pertanggungan jawab atas nyawanya dari padamu. Mat 12:36 Tetapi Aku berkata kepadamu: Setiap kata sia-sia yang diucapkan orang harus dipertanggungjawabkannya pada hari penghakiman. Ams 24:17 Jangan bersukacita kalau musuhmu jatuh, jangan hatimu beria-ria kalau ia terperosok, 24:18 supaya TUHAN tidak melihatnya dan menganggapnya jahat, lalu memalingkan murkanya dari pada orang itu. Mat 18:10 Ingatlah, jangan menganggap rendah seorang dari anak-anak kecil ini. Karena Aku berkata kepadamu: Ada malaikat mereka di sorga yang selalu memandang wajah Bapa-Ku yang di sorga. Mat 25:41 Dan Ia akan berkata juga kepada mereka yang di sebelah kiri-Nya: Enyahlah dari hadapan-Ku, hai kamu orang-orang terkutuk, enyahlah ke dalam api yang kekal yang telah sedia untuk Iblis dan malaikat-malaikatnya. 25:42 Sebab ketika Aku lapar, kamu tidak memberi Aku makan; ketika Aku haus, kamu tidak memberi Aku minum; 25:43 ketika Aku seorang asing, kamu tidak memberi Aku tumpangan; ketika Aku telanjang, kamu tidak memberi Aku pakaian; ketika Aku sakit dan dalam penjara, kamu tidak melawat Aku. 25:44 Lalu mereka pun akan menjawab Dia, katanya: Tuhan, bilamanakah kami melihat Engkau lapar, atau haus, atau sebagai orang asing, atau telanjang atau sakit, atau dalam penjara dan kami tidak melayani Engkau? 25:45 Maka Ia akan menjawab mereka: Aku berkata kepadamu, sesungguhnya segala sesuatu yang tidak kamu lakukan untuk salah seorang dari yang paling hina ini, kamu tidak melakukannya juga untuk Aku. 25:46 Dan mereka ini akan masuk ke tempat siksaan yang kekal, tetapi orang benar ke dalam hidup yang kekal." Mat 6:14 Karena jikalau kamu mengampuni kesalahan orang, Bapamu yang di sorga akan mengampuni kamu juga. 6:15 Tetapi jikalau kamu tidak mengampuni orang, Bapamu juga tidak akan mengampuni kesalahanmu."Bil 14:18 TUHAN itu berpanjangan sabar dan kasih setia-Nya berlimpah-limpah, Ia mengampuni kesalahan dan pelanggaran, tetapi sekali-kali tidak membebaskan orang yang bersalah dari hukuman, bahkan Ia membalaskan kesalahan bapa kepada anak-anaknya, kepada keturunan yang ketiga dan keempat. Yes 40:2 tenangkanlah hati Yerusalem dan serukanlah kepadanya, bahwa perhambaannya sudah berakhir, bahwa kesalahannya telah diampuni, sebab ia telah menerima hukuman dari tangan TUHAN dua kali lipat karena segala dosanya. Ayb 13:26 Sebab Engkau menulis hal-hal yang pahit terhadap aku dan menghukum aku karena kesalahan pada masa mudaku;

    ReplyDelete
  36. SEKEJAP INFO's

    II Sam 7:14 Aku akan menjadi Bapanya, dan ia akan menjadi anak-Ku. Apabila ia melakukan kesalahan, maka Aku akan menghukum dia dengan rotan yang dipakai orang dan dengan pukulan yang diberikan anak-anak manusia. Yer 46:28 Maka engkau, janganlah takut, hai hamba-Ku Yakub, demikianlah firman TUHAN, sebab Aku menyertai engkau: segala bangsa yang ke antaranya engkau Kuceraiberaikan akan Kuhabiskan, tetapi engkau ini tidak akan Kuhabiskan. Aku akan menghajar engkau menurut hukum, tetapi Aku sama sekali tidak memandang engkau tak bersalah." Why 3:19 Barangsiapa Kukasihi, ia Kutegor dan Kuhajar; sebab itu relakanlah hatimu dan bertobatlah! Kis 10:45 Dan semua orang percaya dari golongan bersunat yang menyertai Petrus, tercengang-cengang, karena melihat, bahwa karunia Roh Kudus dicurahkan ke atas bangsa-bangsa lain juga, Mat 11:27 Semua telah diserahkan kepada-Ku oleh Bapa-Ku dan tidak seorang pun mengenal Anak selain Bapa, dan tidak seorang pun mengenal Bapa selain Anak dan orang yang kepadanya Anak itu berkenan menyatakannya. 11:28 Marilah kepada-Ku, semua yang letih lesu dan berbeban berat, Aku akan memberi kelegaan kepadamu. 11:29 Pikullah kuk yang Kupasang dan belajarlah pada-Ku, karena Aku lemah lembut dan rendah hati dan jiwamu akan mendapat ketenangan. Mat 10:22 Dan kamu akan dibenci semua orang oleh karena nama-Ku; tetapi orang yang bertahan sampai pada kesudahannya akan selamat. Why 3:11 Aku datang segera. Peganglah apa yang ada padamu, supaya tidak seorang pun mengambil mahkotamu. Why 2:10 Jangan takut terhadap apa yang harus engkau derita! Sesungguhnya Iblis akan melemparkan beberapa orang dari antaramu ke dalam penjara supaya kamu dicobai dan kamu akan beroleh kesusahan selama sepuluh hari. Hendaklah engkau setia sampai mati, dan Aku akan mengaruniakan kepadamu mahkota kehidupan. Yak 1:12 Berbahagialah orang yang bertahan dalam pencobaan, sebab apabila ia sudah tahan uji, ia akan menerima mahkota kehidupan yang dijanjikan Allah kepada barangsiapa yang mengasihi Dia. Mat 16:25 Karena barangsiapa mau menyelamatkan nyawanya, ia akan kehilangan nyawanya; tetapi barangsiapa kehilangan nyawanya karena Aku, ia akan memperolehnya. Mat 13:49 Demikianlah juga pada akhir zaman: Malaikat-malaikat akan datang memisahkan orang jahat dari orang benar, 13:50 lalu mencampakkan orang jahat ke dalam dapur api; di sanalah akan terdapat ratapan dan kertakan gigi.

    ReplyDelete
  37. SEKEJAP INFO's Qs 40:73 kemudian dikatakan kepada mereka: "Manakah berhala-berhala yang selalu kamu persekutukan, Qs 40:74 (yang kamu sembah) selain Allah?" Mereka menjawab: "Mereka telah hilang lenyap dari kami, bahkan kami dahulu tiada pernah menyembah sesuatu". Seperti demikianlah Allah menyesatkan orang-orang kafir. Qs 40:75 Yang demikian itu disebabkan karena kamu bersuka ria di muka bumi dengan tidak benar dan karena kamu selalu bersuka ria (dalam kemaksiatan). Qs 40:76 (Dikatakan kepada mereka): "Masuklah kamu ke pintu-pintu neraka Jahannam, sedang kamu kekal di dalamnya. Maka itulah seburuk-buruk tempat bagi orang-orang yang sombong".

    Qs 13:5 Dan jika (ada sesuatu) yang kamu herankan, maka yang patut mengherankan adalah ucapan mereka: "Apabila kami telah menjadi tanah, apakah kami sesungguhnya akan (dikembalikan) menjadi makhluk yang baru?" Orang-orang itulah yang kafir kepada Tuhannya; dan orang-orang itulah (yang dilekatkan) belenggu di lehernya; mereka itulah penghuni neraka, mereka kekal di dalamnya.

    Qs 9:68 Allah mengancam orang-orang munafik laki-laki dan perempuan dan orang-orang kafir dengan neraka Jahannam, mereka kekal di dalamnya. Cukuplah neraka itu bagi mereka, dan Allah melaknati mereka, dan bagi mereka azab yang kekal.

    Qs 5:9 (5:8) Hai orang-orang yang beriman hendaklah kamu jadi orang-orang yang selalu menegakkan (kebenaran) karena Allah, menjadi saksi dengan adil. Dan janganlah sekali-kali kebencianmu terhadap sesuatu kaum, mendorong kamu untuk berlaku tidak adil. Berlaku adillah, karena adil itu lebih dekat kepada takwa. Dan bertakwalah kepada Allah, sesungguhnya Allah Maha Mengetahui apa yang kamu kerjakan.

    Qs 5:3 (5:2) Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu melanggar syi’ar-syi’ar Allah, dan jangan melanggar kehormatan bulan-bulan haram, jangan (mengganggu) binatang-binatang had-ya, dan binatang-binatang qalaa-id, dan jangan (pula) mengganggu orang-orang yang mengunjungi Baitullah sedang mereka mencari kurnia dan keridhaan dari Tuhannya dan apabila kamu telah menyelesaikan ibadah haji, maka bolehlah berburu. Dan janganlah sekali-kali kebencian( mu) kepada sesuatu kaum karena mereka menghalang-halangi kamu dari Masjidilharam, mendorongmu berbuat aniaya (kepada mereka). Dan tolong-menolonglah kamu dalam (mengerjakan) kebajikan dan takwa, dan jangan tolong-menolong dalam berbuat dosa dan pelanggaran. Dan bertakwalah kamu kepada Allah, sesungguhnya Allah amat berat siksa-Nya.

    Qs 10:27 Dan orang-orang yang mengerjakan kejahatan (mendapat) balasan yang setimpal dan mereka ditutupi kehinaan. Tidak ada bagi mereka seorang pelindungpun dari (azab) Allah, seakan-akan muka mereka ditutupi dengan kepingan-kepingan malam yang gelap gelita. Mereka itulah penghuni neraka; mereka kekal di dalamnya.

    Qs 2:62 Sesungguhnya orang-orang mukmin, orang-orang Yahudi, orang-orang Nasrani dan orang-orang Shabiin, siapa saja diantara mereka yang benar-benar beriman kepada Allah, hari kemudian dan beramal saleh, mereka akan menerima pahala dari Tuhan mereka, tidak ada kekhawatiran kepada mereka, dan tidak (pula) mereka bersedih hati.

    Qs 23:101 Apabila sangkakala ditiup maka tidaklah ada lagi pertalian nasab di antara mereka pada hari itu, dan tidak ada pula mereka saling bertanya. 102 Barangsiapa yang berat timbangan (kebaikan)nya, maka mereka itulah orang-orang yang dapat keberuntungan. 103 Dan barangsiapa yang ringan timbangannya, maka mereka itulah orang-orang yang merugikan dirinya sendiri, mereka kekal di dalam neraka Jahannam.

    Mat 13:49 Demikianlah juga pada akhir zaman: Malaikat-malaikat akan datang memisahkan orang jahat dari orang benar, 13:50 lalu mencampakkan orang jahat ke dalam dapur api; di sanalah akan terdapat ratapan dan kertakan gigi.

    Mat 12:36 Tetapi Aku berkata kepadamu: Setiap kata sia-sia yang diucapkan orang harus dipertanggungjawabkannya pada hari penghakiman.

    ReplyDelete
  38. (Ajal itu tak pandang bulu, apakah orang kesayangan atau tidak, apakah dalam kandungan atau tidak, apakah masih kecil atau besar, apakah masih muda atau tua, apakah masih sehat atau tidak, ajal bisa menjemput kapan saja, bisa hari ini, bisa hari esok tanpa diduga tanpa permisi).

    ReplyDelete
  39. That is this indeed the correct number when it matches Testosterone Booster. Fitness is shockingly budget. This is valuable knowledge. First, a little background story. You must follow your heart. In the time I spent with Testosterone Reload I could see why buds suppose that.

    http://www.mysupplementsera.com/testosterone-reload/

    http://www.mysupplementsera.com/testoultra/

    ReplyDelete
  40. No matter how you see this, you could be careful with Beauty Secret Answers. It is one of the least known options. Difficult then as the question might be we need to look closer at Beauty Secret Answers. Beauty Secret Answers wasn't a family tradition. You have to decide if you have to be a part of it. How can novices take low priced Beauty Secret Answers wares? I'm currently trying to improve my Beauty Secret Answers.
    http://beautysecretanswers.com/

    ReplyDelete
  41. Given article is very helpful and very useful for my admin, and pardon me permission to share articles here hopefully helped :

    Cara Mengatasi Perih Di Ulu Hati Secara Alami
    Cara Mengobati Sirosis Hati Secara Alami

    ReplyDelete
  42. Tahun 2020.

    Serangan Corona Virus ke atas masyarakat Dunia bermula di Wuhan China

    ReplyDelete
  43. Lama dah keluar Yakjuj Makjuj ni...80 - 90% Yahudi dlm dunia sekarang ni adalah keturunan Yakjuj dan Makjuj... Depa ni bukan Yahudi asli masa zaman Nabi Yaakub Alaihissalam sampai Nabi Isa Alaihissalam tu... Depa ni la Yahudi hibrid yg tinggal pergunungan Kaukasus dan dengan tak malunya nak dakwa Israel tu depa punya... Bani Israel yg sebenar ialah Orang Palestine tu...

    ReplyDelete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews