Monday, January 7, 2013

Kod–kod rahsia perjuangan alMahdi



Terdapat satu pandangan yang saya kira amat baik diangkat sebagai artikel untuk diteliti bersama. Perbincangan dan misteri siapakah dia manusia yang bergelar Imam Mahdi masih lagi mewarnai kehidupan sebahagian dari Umat Islam khususnya Bangsa Melayu.



Sama ada ia (Imam Mahdi) datang dari kalangan bangsa ini atau tidak, ianya bukanlah persoalan utama. Tak perlu kita taksub kerana ia sentiasa dipelihara Allah swt. Ringkas kata, apa guna sekiranya dia sebangsa dengan kita jika kita gagal menyertai perjuangannya. Yang lebih penting ialah kita harus terus fokus. Menjaga diri supaya tidak tercicir dan hilang dilambung arus fitnah besar akhir zaman.

Yahudi Zionis telah "bingung". Di manakah manusia yang menggerunkan (bagi Yahudi) ini?  Di mana lagi harus dicari? Berbagai usaha telah dilakukan. Dari peristiwa Ben Laden hinggalah ke Arab Spring. Perlukah seluruh bumi Islam dilumatkan bagi menghapuskannya? Kini sebahagian kecil Asia Tenggara sahaja yang belum diselongkar (negara beraja). Perlukah negara-negara kecil ini juga dijahanamkan?

Masa kemunculannya semakin hampir. Yahudi semakin tertekan.

Janji Allah itu "benar". HambaNya ini akan dilindungi sepenuhnya. Allah Maha Berkuasa atas segala sesuatu.

Kepada kaum Yahudi, perlulah dinasihatkan supaya memberhentikan usaha yang sia-sia itu. Berputus asalah kamu. Tidak mungkin kamu menemuinya melainkan setelah Allah persiapkannya untuk menghapuskan kamu dan pengikut-pengikut kamu (jesuit).

Kod-kod rahsia mengenainya berselerak di sana-sini. Sebahagian besar maklumat seperti telah kita sedia maklum, disabdakan secara langsung oleh baginda Rasulullah saw, namun sebahagiannya disampaikan secara berhemah (perlambangan), sebahagian lagi pula disampaikan melalui kod-kod khas melalui perkhabaran atau penyampaian berciri kompleks, ada juga yang sukar difahami (dalam cahaya ada sinar dan sebagainya).

Ramai kalangan pengkaji tidak berani mengupas beberapa hadis sahih yang bertentangan antara satu sama lain. Ada juga hadis-hadis yang kelihatan ganjil dan tidak dapat dirungkai atau disesuaikan dengan lain-lain hadis. Contohnya

Hadis riwayat Abu Hurairah ra.: Bahwa Rasulullah saw. bersabda: Kiamat tidak akan terjadi sebelum api muncul dari tanah Hijaz yang dapat menerangi leher-leher unta di Basrah. (Shahih Muslim No.5164)

Hadis riwayat Ibnu Umar ra.: Bahwa ia mendengar Rasulullah saw. bersabda sambil menghadap ke arah timur: Ketahuilah, sesungguhnya fitnah akan terjadi di sana! Ketahuilah, sesungguhnya fitnah akan terjadi di sana. Iaitu tempat muncul tanduk syaitan. (Shahih Muslim No.5167)

Hadis riwayat Abu Hurairah ra.:Bahwa Rasulullah saw. bersabda: Kiamat tidak akan terjadi sebelum seorang lelaki muncul dari Qahthan menggiring manusia dengan tongkatnya. (Shahih Muslim No.5182)

Hadis riwayat Aisyah ra., ia berkata: Apabila orang-orang Arab badui datang menghadap Nabi saw. mereka bertanya: Bilakah kiamat akan tiba? Lalu beliau memandang kepada orang yang paling muda di antara mereka dan bersabda: Seandainya dia hidup, sebelum dia menjadi tua renta, maka kiamat akan terjadi. (Shahih Muslim No.5248)

Benar, ia sengaja diatur sedemikian rupa mengelirukan musuh. Supaya hanya yang layak dan kasih kepada alMahdi sahaja diizin mengesan dan mengenali beliau seterusnya menjadi jemaahnya.

Mengapa nama beliau tidak disebut di dalam alQuran juga mempunyai hikmah tersendiri. Ada, tetapi terselindung. Kita hanya mampu mengesannya melalui pertolongan Allah.

Sebahagian kod rahsia ini juga tersimpan kemas dalam perbendaharaan Qudus (beberapa Hadis Qudsi). Hadis-hadis ini hanya layak dirungkai oleh para MURSYID. Mereka dan para WaliAllah sahaja yang memahami kod-kod berkenaan. Ia tidak akan dibuka sehingga susuk berkenaan (Imam Mahdi) benar-benar telah di ISLAH kan dan dibaiah (di sisi Kaabah (?)) serta diangkat secara rasmi sebagai Imam Kepada Seluruh Kaum Mukminin.

Yahudi telah lama meneroka rahsia "hadis" berkaitan alMahdi ini. Namun, mereka masih terkial dan keliru kerana beberapa maklumat bercanggahan antara satu sama lain. Mereka memasang perangkap maklumat untuk mendapatkan lebih banyak rahsia dari kalangan orang Islam. Lahirlah Google, Yahoo, facebook dan sebagainya. Sesiapa yang dikesan mempunyai nama Muhammad bin Abdullah akan disenarai hitan dan disiasat. Ini semua akibat ketakutan mereka terhadap seorang "pemuda gagap dan menepuk kepalanya". Mereka tahu nama alMahdi bukanlah namanya sebenar, ia hanyalah satu gelaran (yang dibimbing/diberi petunjuk).

Seorang rakan blogger telah mengupas mengenai "Lord of The Ring (LOTR)" dan beliau anggap sebagai satu kefahaman Yahudi mengenai fenomena akhir zaman. Apa yang menariknya, di sana terdapat sebuah pedang yang terukir kalimah "arab", adakah pedang berkaitan bermaksud "Zolfaqar"?. Mereka seolah sudah tahu tetapi tetap ingkar. Kenapa??? Walau bagaimanapun, secara tidak langsung kita semakin maklum, mereka (Yahudi) telah tahu sesuatu dan yakin kebenaran hadis Rasulullah saw. Atas sifat degil, angkuh dan amat membenci Islam, mereka terus menerus melakukan onar. Kisah menarik mengenai LOTR ini adalah pandangan saudara McJay, bukan pandangan saya. Anda boleh baca huraiannya di SINI.

Ini pula coretan seorang rakan pengulas, saya angkat untuk mengisi artikel ini adalah seperti berikut.

Imam Mahdi dan sekutunya Pemuda Bani Tamim
Basmallah,

1. Untuk mengenali peribadi Imam Mahdi dan sekutunya Pemuda Bani Tamim, Umat Islam nusantara harus berpegang kembali kepada iktiqad ahlussunnah wal jamaah yang diperjuangkan oleh para sahabat dan ahlulbait. Pegangan ini dipertahankankan sejak turun- temurun dirantau ini. Oleh itu carilah guru mursyid yang bersanad kepada Rasulullah SAW. Ulama ul’amilin. Belajarlah ilmu Islam secara sempurna (mengaji kitab secara berguru sampai habis, dari kulit ke kulit. Bukan cedok sana sikit… cedok sini sikit, ambil ilmu sekerat –sekerat, ikut silibus semata, terutama kepada golongan remaja dan pelajar universiti). Bila ada bab-bab ilmu dalam Islam yang dicebak-cebak, kemudiannya dicelahi pula oleh fahaman wahabi, syiah dan liberalisme maka Islam yang dianut sudah tidak tulen lagi. (Maaf. Ada yang belajar Islam tetapi bersanad pula kepada guru-guru Yahudi). Akibatnya Ilmu Islam itu bercampur aduk dan mengelirukan. Ajaran Islam yang dipelajari secara tidak seimbang (antara tauhid, feqah dan tasauf) akan menjadi sukar untuk difahami dan berat pula untuk diamalkan. Akhirnya penganut Islam rasa curiga dan menjauhi agamanya sendiri. Atau memahami ajaran Islam dalam ruang lingkup yang amat sempit dan jumud. ‘Label’ Islam dilihat keras dan ganas. Semua ini sudah lama dirancang oleh musuh-musuh Islam.

2. Allah SWT berjanji untuk memelihara kesahihan AlQuran. Rasulullah SAW pula bersabda bahawa pada setiap awal kurun akan datang mujaddid yang berperibadi AlQuran, mewakili Nabi akhir zaman, membimbing dan memimpin ummat kembali mengamalkan intipati ajaran AlQuran. Peranan para mujaddid membaharui, mensucikan, menghidupkan dan memperjuangkan kembali ajaran Islam yang telah tersasar dan dirosakkan oleh musuh dari masa ke masa. Kenalilah mereka, bacalah riwayat mereka dan hayatilah pengorbanan dan perjuangan mereka dalam menegakkan kebenaran. Sejarah mereka perlu digali dan dimasyhurkan kerana semakin lenyap ditelan zaman atau ‘sengaja di lupuskan’ oleh ‘musuh yang menang’. Pada mereka ada rahsia kekuatan umat Islam untuk bertahan dari satu kurun ke satu kurun, menggenggam bara api Islam sehinggalah kembali marak di akhir zaman. Perjuangan kebenaran mempunyai ciri-ciri khas, unik dan persamaan antara satu sama lain walau berlainan tempat dan zaman. Oleh itu ‘time frame’ pencarian anda harus dianjakkan lagi ke masa lampau (sejauh waktu ‘keghaiban’ Nabi Isa as) agar anda boleh menjejaki petunjok, ‘hint’, ‘clue’, petanda dan teka-teki yang mereka tinggalkan untuk menemukan Imam Mahdi yang akan muncul dipenghujung umur dunia. Perjuangan kebenaran adalah berkesinambungan, melangkaui jarak ruang, tempat dan masa. Matlamatnya adalah satu.

3. Peribadi Imam Mahdi adalah gambaran peribadi Rasululllah SAW bahkan beliau mirip baginda dalam banyak aspek, secara lahiriah dan batiniah. Beliau dari keturunan Rasulullah SAW yang mulia. Dari keluarga (ahlulbait) yang sangat kuat bersyariat dan mengamalkan ajaran Islam sebenar. Terpelihara (Mahfuz) dan jauh dari terlibat dengan maksiat dan dosa-dosa besar. Beliau seorang tokoh yang sangat berwibawa, mempunyai aura tersendiri, disegani kawan dan lawan, juga sultan dan rakyat jelata. Beliau adalah guru mursyid, ketua keluarga, ketua jemaah Islam, ketua ulama’, ayah-ibu, saudara dan sahabat. Beliau juga menjalani kehidupan seperti manusia biasa, diuji dengan berbagai-bagai kesusahan dan kesulitan dalam memperjuangkan Islam, mempunyai musuh dan juga simpati. Beliau menegakkan sunnah Rasululllah SAW , berdakwah dan membangunkan Islam secara berjemaah bersama pengikutnya. Tetapi ramai dikalangan pengikutnya sendiri tidak menyedari bahawa mursyid mereka itu adalah bakal Imam Mahdi.

4. Imam Mahdi adalah wali besar, bertaraf mujaddid, mempunyai kedudukan yang tinggi dikalangan para wali bahkan menjadi ketua mereka. Pernah berguru dengan Nabi Allah Khidir as. Menurut ahli sufi ‘la ya’rifal-wali illa al-wali’. Tidak akan mengetahui seorang wali, selain wali Tuhan yang lainnya (atau dalam kata lain hanya wali mengenal wali, tetapi wali itu tidak tahu dirinya wali). Justeru itu sosok Imam Mahdi sangat dikenali dan dicintai oleh para wali lainnya. Beliau juga diyakini dan diijtihadkan sebagai bakal Imam Mahdi al Muntazar jauh sebelum tempoh kezahirannya lagi . Imam Mahdi adalah pemimpin lahiriah dan rohaniah. Sebab itu beliau boleh berhubung secara rohani dengan orang-orang yang mempunyai peranan dalam proses kebangkitan Islam kali kedua walau dimana mereka berada. (Telerohani lebih canggih dari telefon). 

5. Dalam sejarah kesufian, memang terdapat individu yang pernah terjebak dengan maksiat, diangkat oleh Allah menjadi wali kecil setelah taubat mereka diterima. Itulah rahmat dan kasih sayang Allah SWT. Namun kedudukan mereka bukanlah sebagai pemimpin kepada ummat Islam. Mereka hanya beribadah kepada Allah dan berdoa untuk kemaslahatan ummat. Pada diri mereka lebih menonjol ciri-ciri atau watak nabi dan bukan watak rasul (sebagai pemimpin). Mereka berperanan secara bersendirian ditengah kehidupan masyarakat Islam dan kadangkala orang tidak perasan kehadiran mereka. Doa mereka sangat makbul. 

6. Musuh juga sangat mengenali ciri-ciri Imam Mahdi dan tidak pernah berhenti mengesannya di mana-mana. Mereka berdatangan ke Nusantara melalui perdagangan dan penjajahan, menjejaki ahlulbait yang merantau ke daerah sini dan membunuh mereka sekiranya berpeluang. Selaku Imam Mahdi, pastinya beliau dibekalkan dengan karamah yang paling ampuh kerana beliau akan berhadapan dengan musuh no 1 iaitu Dajjal dan konco-konconya (yang memiliki teknologi sihir dan sains yang tidak kurang hebatnya). Jadi adalah wajar pada suatu ketika pihak musuh berjaya mengesannya. Maka beliau mengambil langkah segera ‘menghilangkan diri’ secara membuat tipu helah atas tujuan keselamatan dan sebab-sebab strategi. Semuanya mengandungi hikmah yang tidak mampu difahami oleh orang awam biasa.Tugas dan kepimpinan beliau diserahkan kepada orang-orang kepercayaannya dan ahli jemaahnya terpaksa bertebaran selepas itu. Sehingga musuh pun tertipu dan yakin bahawa mereka sudah ‘tersalah orang’. (Beliau juga perlu ‘pergi’ untuk ‘seketika’ mempersiapkan diri selayaknya bagi memikul amanah dan tanggungjawab yang lebih berat sebagai Khalifah Allah diakhir zaman dan akan berdepan pula secara langsung dengan Dajjal serta menyambut kedatangan Nabi Allah Isa as). Apabila gerakan musuh yang datang mencarinya mulai reda atau beralih ke tempat lain, maka usaha-usaha beliau dibangunkan semula oleh Pemuda Bani Tamim. Orang kanannya itu dapat membina semula jemaahnya yang dihancurkan oleh musuh dan mempersiapkan tapak untuk kebangkitan ummah Islam kali kedua dengan tunjuk ajar dan bimbingan beliau dari ‘balik tabir’ secara rohaniah (karamah). Musuh pada mulanya terlepas pandang kepada Pemuda Bani Tamim ini (yang dijaga, dikepung dan dikawal rapi oleh orang-orang kepercayaan Imam Mahdi). Tambahan pula musuh hanya memberi tumpuan kepada usaha mengesan Imam Mahdi. Ini memberi ruang kepada Islam untuk membina kekuatan semula hingga ke suatu tahap yang tidak boleh digugat lagi. Yang di sangkakan ular lidi, akhirnya bertukar menjadi naga.

7. Imam Mahdi dilantik oleh Allah dan Rasul , (bukan oleh orang yag membaiahnya secara paksa depan Kaabah ). Beliau menerima perlantikan dari Rasulullah SAW dalam perhimpunan para wali atau kerajaan ‘ghaib’. Beliau sudah lama berperanan malah turut serta mempertahankan orang mukmin yang berjihad fisabilillah dan yang menderita teraniaya oleh serangan musuh yang zalim . Orang awam tidak dapat mengenali beliau, walaupun sudah diwar-warkan mereka tidak percaya bahkan menentangnya (Mereka memusuhi beliau kerana jahil dan terpedaya dengan fitnah Dajjal). Sosok peribadi Imam Mahdi masih menjadi misteri kepada umat Islam, tetapi sebenarnya bukan lagi rahsia dikalangan para wali dan pejuang-pejuang kebenaran. Imam Mahdi tidak bersendirian. Mereka sentiasa berhubung antara satu sama lain tanpa dapat dikesan oleh musuh . Apatah lagi saat kemunculannya sudah amat dekat. Mungkin anda pernah terserempak, mendapat berita atau bertemu dengan orang-orang beliau tetapi anda tidak menyedarinya . Mereka sedang membuat persiapan dibidang masing-masing dan berada di tempat yang tidak disangkakan. (Rahsia kalau habaq jadi habuk.) Di malam hari mereka menangisi dosa-dosa, ‘menghalusi’ lagi hubungan mereka dengan Allah SWT. Berselawat untuk Rasulullah SAW yang amat dirindui lagi dicintai. Merintih dan berdoa agar Islam mendapat kemenangan.

8. Kod–kod rahsia di dalam hadis-hadis akhir zaman terutama yang berkaitan dengan perjuangan Imam Mahdi hanya mampu diungkai dan ditafsirkan oleh Pemuda Bani Tamim kerana beliau dipimpin secara rohani oleh Nur Muhammad. Sebab itu Rasulullah SAW memerintahkan kita mencari Pemuda Bani Tamim untuk mendapatkan Imam Mahdi. Perjuangan beliau adalah meniti turutan hadis kerana beliau dapat memahami kod-kod rahsia tersebut. Orang Islam yang bersandar dengan kajian akal semata-mata tidak akan mampu mentafsirkan atau ‘melihat disebalik peristiwa’ yang sedang berlaku dihadapan mata. Banyak sumber maklumat dan bahan rujukan tidak lengkap, (termasuk sumber hadis) sama ada sudah dimusnahkan, disembunyikan atau dilemahkan. Hadis yang tersirat mempunyai maksud yang berlapis-lapis. Sebab itu musuh sering tertipu. Kekuatan IQ semata-mata tak mampu menghuraikan maksudnya yang sebenar melainkan dengan pimpinan Allah SWT dan oleh pengungkap hadis itu sendiri iaitu Nur Muhammad SAW serta mereka yang terpilih. Hati yang celik dan cerdik hanya dimiliki oleh orang-orang yang sanggup mujahadah melawan nafsu dan mengusahakan taqwa, dan semestinya mendapat pimpinan mursyid.

9. Pemuda Bani Tamim bukan tokoh sembarangan. Beliau bertaraf wali besar bahkan mujaddid dikurun ini. Beliau berani mengisytiharkan dirinya sebagai mujaddid (itu adalah sunnah, mujaddid lain sebelumnya juga melakukan hal yang sama). Supaya umat Islam dan bukan Islam boleh menerima seruan Islam dan mengikutinya. Pemuda Bani Tamim berdepan dengan penentangan kaumnya dan juga serangan musuh yang tidak berkesudahan. Jemaah kebenaran pimpinan beliau tidak dapat dimusnahkan, malah kali ini terus membesar dan berkembang seantero dunia. Dakwah beliau terangan-terangan kerana seruan Islam mesti disampaikan menggunakan seluruh jentera teknologi dan saluran komunikasi yang ada , melalui ekonomi, penerbitan, kebudayaan, pendidikan dan sebagainya dalam berbagai-bagai bahasa. Pendekatan beliau adalah kasih-sayang, sangat dinamik dan relevan dengan perubahan zaman. Peranannya lebih terserlah, lebih mudah dikenalpasti dan menjangkau hampir ke seluruh lapisan masyarakat. Beliau tidak hanya bercakap Islam tetapi membuktikannya dengan membina model cara hidup masyarakat Islam yang indah dan syumul melalui jemaah pimpinannya.

10. Pemuda Bani Tamim sangat mencintai Imam Mahdi dan berjuang menyediakan tapak untuk pemerintahannya. Beliau juga berusaha mempromosikan Imam Mahdi versi ahlussunnah wal jamaah, sewaktu umat Islam sudah hampir putus harapan dengan kedatangannya atau terpengaruh dengan Imam Mahdi versi syiah dan seumpamanya. Sesiapa yang ingin bersama Imam Mahdi mestilah mendapatkan restu dari beliau terlebih dahulu (yakni membai’ahnya) termasuk sekutu-sekutu Imam Mahdi yang lain. Hanya Pemuda Bani Tamim sekutu Imam Mahdi yang bergerak atau berjuang secara terang-terangan, manakala sekutu yang lain tidak nampak ketara atau bergerak secara rahsia. Beliau akan berusaha memperkenalkan Imam Mahdi sebelum pengisytiharan di Kaabah supaya ummat Islam tidak terkeliru dengan Dajjal dan Imam Mahdi palsu yang lainnya. Dalam hal ini mereka yang direzekikan Allah sahaja yang mampu melihat, memahami, meyakini, menyahut seruan beliau dan kekal mengikuti beliau kerana sihir dan tipudaya musuh sangat mengelirukan . Tugasan beliau yang paling besar ialah tertegaknya sebuah Daulah Islamiyah, Madinah ‘kedua’ diakhir zaman. Akan sampai suatu ketika nanti, semua orang akan mengakui dan menerima kepimpinan beliau sebelum diserahkan kepada Khalifah Al Mahdi. Manakala yang masih degil, sombong dan menolak kepimpinannya adalah menjadi musuh kepada Imam Mahdi.

11. Imam Mahdi dan Pemuda Bani Tamim berjuang bergandingan, menggunakan kaedah dan strategi baru, yang belum pernah ada dalam lipatan sejarah perjuangan Islam, sepanjang zaman. Sehinggakan musuh yang paling pakar pun tak dapat menebaknya. Mereka mendapat bantuan dari Allah SWT dan boleh mematahkan semua serangan, tipudaya dan strategi Yahudi- Jesuit dengan cara tersendiri yang kita pun tak terfikirkan. Natijahnya Islam semakin kuat dan bertambah gagah dari hari ke hari menuju kemenangan. Islam berkembang pesat menongkah arus jahiliyah moden ciptaan Yahudi-Jesuit. Musuh akan beransur menjadi lemah dan semakin lemah disebabkan usaha taqwa mereka yang berterusan. 

12. Sudah terang lagi bersuluh. Hanya orang yang mempunyai kesedaran dan azam yang kuat untuk berjuang bersama Imam Mahdi akan terus mengkaji, menambah ilmu dan mencari pemimpin yang dijanjikan Allah SWT itu dengan hati ikhlas, berlapang dada dan fikiran terbuka. Jiwa mesti kuat untuk keluar dari momokan-momokan tajaan Yahudi seperti takut hantu, takut sesat, takut rugi, takut sial, takut bos, takut periuk nasi terancam, takut untuk keluar dari zon selesa, takut yang bermacam-macam hingga diri terhalang dan hilang keberanian untuk mencari dan mengakui kebenaran. Dan yang paling utama ,yakinlah bahawa kebenaran itu datang dari Tuhan, maka akan jatuh ke hati. Ia bukan setakat berlegar-legar di akal fikiran tanpa sebarang tindakan susulan. Kita hamba yang sangat lemah. Nasib kita belum tahu. Berdoalah bersungguh-sungguh agar diberi petunjuk dan kekuatan oleh Allah SWT. Ikutilah saranan baginda Rasul 1400 tahun yang silam “hendaklah kamu bersama Pemuda Bani Tamim itu kerana padanya ada alMahdi”. 

Ampun maaf salah dan silap. Wallahua’lam. - NURROHI




Terima kasih atas sumbangan ikhlas saudara (Nurrohi), semoga ia dapat membantu pembaca memahami rahsia ini dengan lebih baik. Kepada pembaca budiman saya menyeru.... Berusahalah dan jadilah sebahagian dari jemaah alMahdi, cahaya gemilang Islam akan menyusul setelah kita semua bercerai berai, hanyut dan tenggelam dalam perangkap Zion (Yahudi) dan Jesuit (Nasara) - jentera Dajjal Laknatullah. 


Kamu (wahai umat Muhammad) adalah sebaik-baik umat yang dilahirkan bagi (faedah) umat manusia, (kerana) kamu menyuruh berbuat segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (buruk dan keji), serta kamu pula beriman kepada Allah (dengan sebenar-benar iman). (Surah Ali `Imran: 110)

317 comments:

  1. Salam, semakin menarik kisahnya.. Bila datang yang Haq maka hilanglah yang batil. Mudah mudahan ditunjuki Allah. Tak mungkin dpt melihat kebenaran yg haq sekarang ini tanpa izin dan kehendak Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ada pandangan menarik.. boleh jadi betul boleh jadi salah. sama2 pikir.

      syria sekarang tengan kena balun oleh ejen amerika, walaupun tak nampak. kalau berjaya tukar kerajaan, atau jadi budak amerika macam libya, tunisia dan iraq, mesir dihuruharakan sekarang ini sebab IM tak mahu ikut kata amerika. tumpuan seterusnya ialah indonesia dan malaysia.

      ikut rancangan 2013 ini lah akan berlaku hanya menanti sebab. gerak mereka melalui proksi yang aturkan demonstrasi macam negara arab. harapnya jadi huruhara. malangnya malaysia belum nak huruhara lagi. lambat sikit kot pasal majoriti rakyat tak dapat di tipu oleh ejen, walaupun beberapa kali telah cuba. kira cerdik juga malaysian government halang niat yahudi amerika itu. ejen ni dah makan duit banyak, mesti ikut kata tuan dia. kalau tidak... beng!

      peluang terakhir kalau jadi pun lepas pru nanti. baru ini cuba lagi tapi tak dapat sambutan kecuali beberapa pengikut tegar. gagal nak buat riot. matlamatnya ialah riot bukan yang lain. itu kehendak amerika. lepas riot, baru amerika dapat masuk campur. lantik proksi dia jadi government. bawa tentera berpengkalan di sabah dan rampas spratly. clear kan?

      bila ini terjadi malaysia tidak lagi aman seperti sekarang. dendam kesumat sesama bangsa dan berlainan bangsa, berlainan agama akan terus menerus berlaku sehingga berbunuhan (dalam riot tak akan kena tangkap).. ada usaha hapuskan raja melayu.. atas arahan amerika. juga islam aswj akan ditindas oleh orang melayu sendiri yang sudak terpedaya dengan islam liberal bawaan pemimpin baru. huru hara ini akan berjalan sehingga bangkitnya gerakan rahsia dan menjadi nadi perubahan menentang amerika. siapa pejuang ini? cuba teka!

      Delete
    2. Salam Anon, ada tanda akan terjadi malapetaka besar kepada orang (mim) Melayu selepas ini. Bukan taksub tetapi sedih dan malang. Saya percaya kan bangunnya perjuang selepas hancur luluh bangsa M (mim) ini. Wassalam

      Delete
    3. SEMEMANGNYA SUATU YG SUPER LUAR BIASA ITU hadir nya tanpa di duga tiada warna tp jelas indahnya , sgt hebat kuatnya namun tk jelas d mna askar dan senjatanya , maha hebat kuasa tekluk dan pemerintahan nya namun di mana para menteri2 nya?- hanya setelah segenap inci di dunia ini di bawah pemerintahan nya - baru jelas warna baju nya- JANJI ALLAH ITU PASTI BENAR DAN SEMATA MATA BENAR ( BG YG MEYAKINI SESUNGGUHNYA SIFAT ALLAH SWT ITU MAHA ADIL) TERHADAP HAMBANYA-

      Delete
  2. crita dah ada , lg sikit isinya blum nampak asykar tak keluar lg kenapa

    ReplyDelete
  3. kita menyangkakita berjalan dgn sendiri ada batery ke. benar, pakarintan yang kenal intan wali kenal wali

    apabila Dia yg bawa maka kuasa itu yahudi pun hancur hilang bijaknya modennya

    ReplyDelete
  4. bila dudduk sebagai hamba kita anda akan nampak siapakah tuan siapa yg bawa
    air mata anda akan kluar dgnn sendirinya

    megat shahbudin

    ReplyDelete
    Replies
    1. benar. air mata tuan akan menyelamatkan tuan dari api neraka. janji rasulullah saw. menangislah kerana "DIA". Semoga tuan mendapat rahmat dariNya.

      Sekali pandang nampak seperti kita mampu lakukan tetapi dua kali pandang, kita tak punya apa2. ..... kenapa kita mesti bertanggung jawab?

      Delete
  5. Apabila Dia berjalan di pergunungan Syam, maka dia pun menemui kitab taurat yang tulen.

    Maka Dia Pun Berdebat Dgn Para Yahudi.

    Dia Menemui dan Mengambil Peti Tabut As-Sakinah Di Tasik Tabbariyyah.

    Di Saat Itulah....

    Maka Nabi Isa A.S pun keluarlah Dari Menara Putih Di Kota Syam.

    Wallhualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Perluka dia mendapati taurat yang tulen sedangkan d dalam al Quran itu sudah terkandung bukan sahaja taurat yg tulen tetapi injil yg tulen pun ada + pelbagai hikmah. Apakah ayat2 injil dalam Quran? Apakah ayat2 taurat dalam Quran? 'Isa Ruhullah lebih tahu siapa imam yang d tunggu itu... Sehingga masanya tiba.. InsyaAllah!

      Delete
    2. Itu pendapat para ulama. Bkn Hamba. Yahudi skrg x percaya Injil Apatah lagi Al-Quran.

      Kalo Taurat Original, barulah diorg buka mata sikit. Injil sbnr dah ditemui. Mungkin Org kristian mula ingin tahu isi kandungan ketika Nabi Isa A.S hidup. Sehingga Pope pun nak beli dr kerajaan turki. Tapi Tak dpt.

      Mgkin kelak Turki diserang oleh org2 rom, sperti yg dikhabarkan oleh Nabi Kita Rasulullah SAW. Tunggu masanya. Sekrg negeri yg terbaik arab, (Syria/Syam) sdg dihuru-harakan. Yg Pasti Basyar Al-Assad itulah Syiah Alawite yg ingin menghancurkan islam. Sekarang ummat islam telah keliru, siapa yg benar, siapa yg salah.

      Keliru kerana berfikir jihad di syria adlh mainan yahudi. Tidak, kerana poko olive sekarang byk tumbuh didamsyik kora syria.Kenapa?

      Kenapa yahudi takut sangat. Kerana ada satu hadis nabi bersabda, bahawa tentera imam mahdi akan menambat kuda mereka di poko olive/zaitun. Poko ini belum tumbuh pada zaman dahulu. Start dari thn 2000 poko ini tumbuh dgn byknya, hingga di israel ada operasi "cabut pokok olive'.


      Namun ingatlah, sekarang demokrasi tidak dapat bertahan lagi. Semua insan mahukan satu pimpinan kebenaran. Jgn terpilih NWO sudah. Sekarang NWO ingin berlawan dgn Khilafah.

      Dari zaman dahulu lagi,semua manusia mengatakan imam mahdi sudah lahir, dari zaman penjajahan british, hingga sekarang belum lagi keluar.

      Yang pasti suatu hari, kedatangannya tak disangka. Aku pun tidak tahu. Mungkin ketika aku masih hidup, ketika aku tua, atau didatang dikalangan anak2ku, atau cucu cicitku. Aku masih muda lagi. :)

      Lihat tangan kita.
      Ada huruf arab, 18 dan 81.

      Jika 18 + 81 = 99
      Jika 81 + 18 = 99
      - Itulah Asma Ul Husna. Nama2 Allah ada 99 Semuanya

      Jika 18 - 81 = -63
      Jika 81 - 18 = +63
      - Itulah Umur Nabi Muhammad SAW wafat.

      Emmm........

      Perkataan dibawah ini aku main2 sahaja okey, sila lihat di bawah ini hahaha.


      Jika 18 x 81 = 1458
      Jika 81 x 18 = 1458
      - Kita berada dalam hijrah ke berapa? Sekarang 1434H
      Kalau lah. Aku kata kalau okey
      Jika 1434H - 1458 = - 24
      Jika 1458 - 1434H = + 24

      Tak salah kita main2 je kan. hohoho

      Macam mana pulak bahagi
      Jika 81 / 18 = 4.5
      Jika 18 / 81 = 0.2222222222222222

      Jika 4.5 x 0.2222222222222222 = 1
      Nombor ganjil. hehehe

      Aku main2 ja okey. Sbb mathematic bidang yang amat gemari. Wallhualam. Aku SUKA MATH!!!!

      Delete
    3. 24 tu apa maksudnya saudara Melayu Sarawak

      Delete
    4. kalau betul..apakah 24 tu bermaksud..dunia ini hanya ada cuma 24 tahun lagi sebelum kiamat?...

      Delete
    5. Malayu Sarawak, jika kamu ikhlas, kamu akan tergolong dalam golongan mereka, insyaAllah. Ya Allah, masukkan dia ke dalam golongan mukhlisin!

      -----------------------------------------
      Kalo Taurat Original, barulah diorg buka mata sikit. Injil sbnr dah ditemui. Mungkin Org kristian mula ingin tahu isi kandungan ketika Nabi Isa A.S hidup. Sehingga Pope pun nak beli dr kerajaan turki. Tapi Tak dpt.
      -----------------------------------------

      Al Mahdi tak perlu pun naskah Taurat dan Injil original (tu pun kalau betul masih ada). dia faham al Quran bukan macam ulama-ulama sekarang faham, bukan seperti ulama-ulama selepas 3 kurun terbaik faham. dia faham al Quran sepertimana Nabi Ahmad/ Muhammad faham. Pada zaman INI, dialah yang paling faham al Quran, tiada yang lebih faham darinya. Di dalam al Quran terdapat Taurat dan Injil yang asli, yang ori. Jadi dia hanya perlu membaca al Quran jika nak mengetahui isi Taurat dan Injil yang asli. Bukankah Al-Quran = Umm al Kitab (Ibu segala kitab)? dia tahu berlapis-lapis makna dan kefahaman setiap abjad, setiap baris dan setiap cara sebutan yang ada dalam al Quran. dia faham Quran dan tahu terlalu banyak rahsia. sebagai satu kurniaan Yang Maha Pemurah terhadapnya. dialah Imam Zaman yang ditunggu-tunggu..



      ini pula pendapat aku berkenaan syria:

      regim assad mungkin akan tumbang dan as Sufyani akan mengambil alih kepimpinan. bagi aku, kekejaman assad sekarang belum kejam seperti kekejaman as Sufyani yang sebenar. dua-dua sama saja 2 x 5, bezanya as sufyani lebih kejam dari assad. anti assad sekarang pun ditaja oleh tentera Dajjal, juga 2 x 5 macam assad juga. malah dalam sesetengah sumber mengatakan mereka yang lebih banyak membunuh penduduk awam dan melakukan kekejaman berbanding dengan tentera kerajaan syria sendiri (kalau nak baca berita pastikan dari banyak sumber, pro dan kontra kemudian nilai sendiri). kebangkitan palsu, imam palsu, terlalu banyak kepalsuan, terlalu banyak kepalsuan.. aku tidak tahu yang sebenar-benarnya, hanya bersangka-sangka sahaja..maafkan aku sekiranya melihat tulisan ini tidak menyenangkan mu.

      Delete
    6. betul tu. orang islam dah dibagi tau tapi buat bodo ikut telunjuk amerika kalau asad jahat dah lama rakyat siria kena sembelih sejak amerika kacau daun barula heboh kata asad jahat kalau ikut satu hadis, sufyani datang dari mesir.. siapa ya? ikhwan muslimin ka? kita akan lihat nanti pasca perang amerika rusia..

      Delete
    7. Inna Ddin Na IndAllah Hil IslamApril 4, 2013 at 11:51 PM

      Assalamualaikum Melayu Serawak :-

      Saya amat tertarik dengan penerangan awk terutama pasal bumi syria lebih2 lagi kejahatan Basyar..

      Ilmu anda juga boleh dikatakan tinggi...

      Saya harap suatu hari nanti kita akan dapat berjumpa....

      Delete
    8. Tak baik wat calculation camtu walaupun angka itu ade ditapak tangan kita.. Seolah kita bertenung nasib.. Ape yg terjadi hari esok dan seterusnya adalah rahsia Allah..hanya dia yang mengetahui segalanya

      Delete
  6. benarkah..pemuda bani tamim sekrang sedang mengorak langkah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya benar PBT sudah ada sedang mengorak langkah mengambil alih pemerintahan Nusantara juga dunia,,,cuma rahsia identiti kemunculan nya buat ramai yang keliru. Bukan muncul dengan nama PBT. Umat hanya akan kenal PBT setelah beliau memerintah. PBT adalah Raja Nusantara Utusan Allah..Berketurunan dari Nabi Allah Sulaiman A.S dan bercampur dengan darah Nabi Muhammad SAW..Alahmdulillah anak Melayu dari Bumi Malaysia yang bertuah,,,Dari Pembantu Kanan PBT

      Delete
    2. Benarkah?

      Jika benar mohon namakan pemimpin2 itu ataupun nama samaran. Jika benar, pasti ramai yang mahu turut serta.

      Delete
    3. BENAR...PBT sudah ada, tetapi bukanlah dari kalangan pemimpin-pemimpin yang sedia ada sekarang ini tetapi dari KETURUNAN YANG HILANG. Dan beliau tidak terlibat dengan mana-mana parti,ngo dan lain-lain.Memang seorang yang tak pernah di kenali.InshaaAllah... ada pihak yang di amanahkan untuk istiharkanya sebagai Raja pemerintah dan mengambil alih pemerintahan Nusantara dan dunia di kurun yang baru ini dalam waktu terdekat. Prosesnya sedang berjalan.Dengan Perencanaan dan Bijaksana Allah serta Izinnya ekonomi dunia juga sudah berada di dalam genggamannya. Hanya mereka yang TERPILIH dan DITAPIS oleh Allah sahaja dapat bersama-sama Jamaah 313 nya. 2013 usianya 40 tahun. rajanusantara_group@yahoo.com

      Delete
    4. untuk diisytiharkan pemerintah di Malaysia kalau nak selain drp kerajaan...maka haruslah darurat...apabila darurat...maka Sultan lah yang akan mengambil alih pemerintahan...menyebut hal keturunan yang hilang ini ada byk...ada di indo...ada di sabah...dan lain2...

      Delete
    5. lepas pru ni kot.. kata ada huruhara kerana ramai nak kuasa, berebut2. buat demo spring. gadoh amtara kaum, islam kristian.

      Delete
  7. Siapakah dia? Di mana dia sekarang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. muhammad bin abdullah...di mekah

      Delete
  8. sekolah dan u ada beza btul tak.itulah beza wali dan org biasa, memahami ilmu kenal diri apabila dibuka nya hijab .dia yg pilih .wali biasa dr org susah sbb pengalaman byk.anda pernah alami? tahan lasak,
    ada ciri asykar samb
    megat s

    ReplyDelete
    Replies
    1. dalam tahap penembusan ghaib ini pon ada peringkatnya...ada 7...yang mana tahap ke 7 itu pandangan ghaibnya amat boleh dipercayai..makhluk halus seperti kaum2 jin kafir amat benci kepadanya..sakit pandangan mereka kerana hanya mampu melihat roh wali itu ketika kembara ghaib dalam bentuk cahaya yang sangat terang...ramai misalannya yang mengaku pernah jumpa Rasulullah...namun apabila diminta memanggil semula "Rasulullah" ini maka kelihatan seekor jin berupa kambing...ia tidak mampu menyamar di depan wali yang sudah mencapai tahap ini..Rasulullah pernah bersemuka dengan Allah...berbicara denganNya...apakah senang untuk kita hamba yang biasa lagi tercemar ini untuk bersemuka denganNya yang Maha Suci? tentunya tidak..disitu kita boleh melihat kesucian Nabi Muhammad S.A.W...

      Delete
    2. Dia Maha Berkuasa, Maha Berkehendak, Melakukan apa saja yang dikehendaki Nya. Tiada la mustahil untuk sapa-sapa pun selain Nabi Muhammad SAW untuk melihat dan berbicara dengan Dia Yang Maha Agung.. Wahai Tuhan Yang Maha Berkuasa..

      Delete
  9. kita sama2 doalah dicepat kan khalifah

    ReplyDelete
  10. ok sy nak cerita skit cra pemerintah khlifah
    antaranya ekonomi seluruh dunia rakyat nya dlm sederhana purata ,kan Nabi dah ajar kita. maka tiada lg ragut, rompak, bunuh,tamak ,gila dunia serta tiada org nak masuk rumah curi lg, maka tak perlu potong tangan .nampak ye;
    tiada rogol bunuh jual sbb kahwin mudah, wanita terjaga djaga, bukan pakai buang ,tiada sebat rejam . samb,,,
    megat s ,megat shahbudin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waktu pemerintahan al Mahdi, orang orang beriman akan menjadi kaya raya, super super rich! dia akan membahagi-bahagikan harta yang banyak tanpa menghitungnya. semoga para penzalim yang ada sekarang bertaubat sbelum dia dizahirkan kerana setiap penzalim ini akan dihukum dan setiap orang2 yang benar2 beriman akan diangkat kedudukan mereka. Siapa yang mewarisi harta harta firaun dan bala tenteranya yang byk setelah mereka ditenggelamkan? Pada zaman ini pasti lebih lagi.. Hukuman jenayah d sisinya adalah pure, tulen dari kefahaman Nabi dan al Quran, jangan terkejut pula jika tidak sama dgn apa yang kita sangka sangkakan sekarang.

      Delete
  11. al-mahdi tu dah tentunya dlm pemeliharaan Allah..... so ape usaha kita kearah itu? er.... nk jadi tenteranya? nak kene penuhi syarat berikut...... 1)boleh dengar batu dan pohon berbicara....... 2)tak perlu makan minum..... cer... kome cek balik hadis ttg akhir zaman tu..... pasal muslim perang org yahudi yg menyorok balik batu serta pokok..... takkan rasul tipu kot? so sapa muslim yg boleh denaghr pohon serta batu berbicara......apa teknologi yg tentera muslim ni guna?

    ReplyDelete
    Replies
    1. SubahanAllah..ilmu Allah itu luas..pecahan ilmu bertutur dengan makhluk Allah yang selain manusia itu wujud..tapi hanya diketahui oleh yang terpilih..

      Delete
  12. haa tau pon. amacam mampu ke? tentera yang x makan x minum

    ReplyDelete
  13. 'Kenali diri rata2'
    disitu ada 'kunci besar' untuk sekaliannya.
    Kod itu sudah tersedia ada didlm diri masing2..
    Mungkin sudah nyata dihadapan mata,cumanya tidak perasan...
    atau belum lagi tiba masanya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tuan..namun harus diingat..carilah guru..ramai yang kecundang dalam proses mengenal diri ini..setelah mengenal diri..maka terjumpa la Diri sebenar..pada zaman sekarang..kaum jin kafir sudah tahu akan kata2 kunci untuk menyamar dan mengakui dia lah diri yg sebenar..namun setelah diteropong belakang nya ada ekor berapi..

      Delete
    2. Salam sahabat,
      Terima kasih atas teguran.
      Azazil dan konco2nya tidak akan mampu untuk menyerupai pada dua watak perkara,untuk berdepan dgn setiap kita.
      Iaitu sifat dan wajah
      -Rasulullah dan..
      -diri kita sendiri.

      Kisah ini terlalu halus dan berat untuk difahami.
      Tidakkan menjadi rahsia jika dipersembahkan umum.
      Semua ini lantaran rahmat dan kasih sayang ALLAH pada kita sekalian hambanya.
      Al-Fatihah ayat:1&2

      *Salawat dan salam kepada ninda Ibrahim a.s serta ninda Muhammad s.a.w juga kepada sekalian jurai keturunannya.

      'Aku'Yang hina lagi tiada.
      Debu Capal

      Delete
    3. Waalakum mussalam saudaraku...maksud tujuan ana bukan lah menegur...tetapi sekadar peringatan...memang betul apa yang disebut oleh tuan...tapi ana ingin bertanya...kalau yg menyamar itu..kalau telinganya kecil sedikit..atau jarinya bengkok sedikit..bagaimana?...lantas..cara untuk "menapis" penyamar2 ini hendaklah di "jurus" terlebih dahulu dengan kalimah (rahsia)...sekiranya betul itulah Dirinya sebenar..tidak akan hancur dek kalimah tersebut..inshaAllah...

      Delete
    4. Hantu Raya boleh menyamar jdi tuannya tu camner? Kenal tu diperkenalkan kan bukan tuju cermin belik rata rata. Nak kenal tu pon jgn diminta....bersihkan hati, bawak zikir banyak banyak.

      Delete
    5. Salam sahabat,
      benar belaka apa yang dikata.
      hanya diri sebenar yg mengenal diri,dengan izin tuan yg empunya diri.
      bagai rindu kekasih hati yg jauh lama terpisah,
      dari jauh sudah mengenal akan 'baunya'.
      'Kejadian' lain tidak mampu untuk menyerupai dan menyamar 'diri',kerana tiada ruang sedikit pun peluang untuk mereka..lantaran mulianya cahaya kejadian 'diri' itu.

      "Tidak selayaknya untuk 'rakyat bawahan'yg tepok lagi cacat hina untuk berhadap-hadapan 'wajah' dengan raja besar lagi mulia latikan yang Maha Agung.. Rabbilalamin".

      'Aku adalah rahsia dia..dan dia adalah rahsiaku.'

      Delete
    6. w/salam

      molek benar ungkapan sdr anon kat atas tu. Jalan selamat mesti dicari. Kata rangtua2, kenal diri rata2... camana caranya? Tak kenal diri, maka tak kenal tuhan, kata sarjana.

      Diri terdiri
      Diri terperi
      Diri yg ampunya diri

      Ada siapa nak kupas

      Delete
  14. yang pasti Imam Mahdi bukan anwar berahi

    ReplyDelete
  15. anwar? x mungkin. dia gay ... Allah laknat kaum nih mana layak!! dajjal mungkin suka dia

    ReplyDelete
  16. "'Kenali diri rata2'
    disitu ada 'kunci besar' untuk sekaliannya.
    Kod itu sudah tersedia ada didlm diri masing2."

    yes yes yes
    thats the real key
    also heaven key

    niceword "debu capal"

    ReplyDelete
  17. Wahai saudara-saudara umat Islam semua, Apakah saudara-saudara semua yakin akan kemunculan Pemuda Bani Tamim?
    Dan jika YA, adakah saudara-saudara semua kenalinya jika beliau berada di hadapan saudara-saudara? Apakah ciri-cirnya yang akan membuat kan saudara-saudara semua yakin bahawa inilah PBT? Semoga kita semua di beri Taufik & Hidayat oleh Allah SWT. dapat bersama-samanya.Dari Panji Hitam Timur Nusantara Malaysia.

    ReplyDelete
  18. tersebut lah kisah dongeng mainan kayangan menceritakan kemunculan Al Mahdi di Mekah pada hari Jumaat, sewaktu khutbah Jumaat...diceritakan apabila khatib pada waktu itu sedang bersiap sedia mengambil tempatnya untuk berkhutbah..tetapi belum sempat khatib itu berkata apa-apa maka keluarlah darah dari mulutnya..disebabkan demikian maka khatib yang lain naik ke atas mimbar untuk menggantikannya...tapi keadaan yang serupa berlaku yg mana khatib tersebut tidak mampu memulakan khutbah lalu terus mengeluarkan darah melalui mulutnya...kejadian ini berlaku sehingga khatib yg ketiga yang mana ketika itu Al Mahdi yang sedang meneliti keadaan tersebut tahu ini adalah petanda untuknya mengisytiharkan kewujudan beliau di dalam dunia yang huru hara ini...maka berjalanlah beliau ke arah mimbar tersebut sambil diperhatikan sahaja oleh sekalian makmum tidak dihalang...di atas mimbar sambil diperhatikan tajam oleh makmum didepannya..maka dia pon berkata..."AKULAH AL MAHDI"..sejurus selepas itu berlakulah kekecohan ..para wali yang mengenalinya amat gembira dengannya..tetapi para musuhnya nyata goyah lantas mengarahkan tentera-tentera untuk menghapuskan beliau...

    ReplyDelete
  19. mulai menjual nama "Allah" akhirnya kristian bertapak kukuh di negara ini. Bilangan melayu murtad akan bertambah biak dan akhirnya lebih berani menzahirkan diri seterusnya membuat provokasi terang terangan. Mereka akan mengancan kaum muslimin utamanya ahlussunnah.

    Kaum Islam Liberal akan bersama dengan kaum musyrik menghancurkan kehidupan beragama menyembah Allah yg Esa kerana tuntutan hawa nafsu mereka yang inginkan kehidupan jahiliayah.

    Berlakulah serangan balas sebahagian dari Melayu yang taat kepada agamanya, namun bilangan mereka amat kecil. Islam akan musnah akibat pengkhianatan munafikin yang memakai wajah Islam (majoritinya puak liberal dan wahhabi) merosakkan ummah dari dalam. Akhirnya Melayu sunni akan ditindas dan dizalimi. Inilah yang bakal berlaku akibat menyokong bukan Islam menggunakan kalimah Allah pada awalnya kelihatan remeh.

    Bilangan melayu sunni yang taat semakin mengecil sebab ilmuan dan elit melayu lebih suka kepada islam liberal ajarat barat.

    Perjuangan berani mati kumpulan ini bakal menjadikan mereka musuh negara sehinggalah Allah memenangkan mereka.

    Huruhara memang tak dapat dielakkan lagi dan peperangan bermula seumpama perang salib baru kerana ketidak puasan hati sebilangan kaum muslimin.

    Anda di mana ketika itu? Kerajaan melayu akan ranap. Singapura menjadi Ibu Negara baru dan diperintah oleh Yahudi berbangsa Cina.

    PBT akan bangkit dan menentang seluruh sistem yang ada.. harap tunggu..

    ReplyDelete
  20. nampaknya hadi awang.n.pok nik ajis perlu baca balik sejarah kalau diorg terus bersengkongkol dgn Kristian...

    ReplyDelete
  21. Ya benar tu PANDAK HUSIN proses kebangkitan nya PBT sedang dalam perjalanan untuk kemunculan nya..2013 InshaaAllah..DR Panji Hitam PBT

    ReplyDelete
  22. assalamu'alaikum wbt,salam ukhuwah utk tuan rumah dan pengunjung semoga dirahmati Allah sentiasa.Apabila kita menyoroti kisah2 Rasulullahsaw diawal dakwahnya keatas bangsa Arab Baginda melakukan dgn bersendirian hinggakan tiada debu2 di kota Mekah yg tidak terkena jubah Baginda saw itu komentar teman table talk aku.Selanjutnya beliau berkata Islam adalah agama Allah maka haq Allah lah yg memilih insan yg layak utk memegang panjinya yg menjadikan AlQuran itu hidup pada dirinya.Tanpa jemu ia mengajak umat akhir zaman ini mentauhidkan Allah bukan sekadar pada kata2 tetapi menjiwai dan merasainya bahkan sampai stu tahap tiada lagi hijab antara hamba dan Khaliq.Maklum apabila ditanya pd orang2 Islam sipakah Tuhan kamu lantas mereka menjawab pastilah Allah tuhan kami,benarkah begitu?Ia akan dtg utk menghapuskan keberhalaan yg ujud pd diri umat.Sistem yg ada pd hari ini adalah salah satu keberhalaan dgn menjunjung tinggi demokrasi ,akal fikiran ,harta kekayaan,nafsu serakah dan yg paling malang merasakan selesa dgn sistem yg ada.Lalu utk menggantikan sistem yg ada pd hari kpd sistem yg diterapkan oleh Baginda Nabisaw memerlukan insan yg hebat persis Rasulullahsaw.Satu persoalan adakah Yahudi & Nasrani akan berdiam diri sahaja memerhatikan perkara ini berlaku.Siapakah yg layak utk duduk dekat dgn perjuanagan IM melainkan mereka itu adalah para wali Allah yg diasuh &dididik oleh beliau yg tidak takut melainkan kpd Allah.Siapakah beliau bukan persoalan kita sebenarnya, persoalannya buatlah kerja2 beliau pasti INSYALLAH kita akan ditemukan..apapun buat kerja dulu dan ikutlah tertib Nabisaw INSYAALLAH dlm 13 tahun khilafah akan berjaya ditegakkan di negara ini bahkan akan terus bergerak sehingga jatuhnya kuasa yahudi & nasara wallahu'alam Wassalam dari Bapak Albanjari

    ReplyDelete
  23. Kalau camni la pandangan admin,nurohi dan pengomen2 sekalian,maka sampai kiamat laa korang tak jumpa Imam Mahdi..Korang semua masih dalam kotak...pasal tue hujah2 korang standard dalam kotak lagi...maaf agak kasar bahasa sy..Tapi kalau hujah seperti nurohi tue,jawabnya umat islam yg nak cari Imam Mahdi akan jadi seperti arqam atau pas atau tabligh atau mana2 jemaah islam yg ada secara sembunyi atau terang2an...Korang kena keluar dari kotak tue baru dapat jumpa apa yg korang semua cari...Pasal menda nie bukan calang2 punya cerita,kalau setakat pendapat nurohi tue yahudi pun gelakkan jer...Pasal apa dorang gelak???Pasal kalau stakat hujah tue,dah lama dorang boleh jumpa Imam Mahdi...Crita Imam Mahdi bukan semudah yg orang fikir...Crita dia diluar kotak pemikiran manusia dan diluar kotak ilmu2 yg biasa manusia tahu...Tapi dalam masa yg sama juga ia tidaklah sesusah mana pun...cuma kena keluar dari kotak yg kita sedang duduk dulu...sapa faham faham laa,kalau tak faham,tak dapek pokcik nak tulung...Nie belum crita dia keluar nanti...Percayalah..Kalau korang masih berpegang pada pendapat nurohi atau pendapat2 biasa (TYPICAL) yg selalu korang dengar+lihat, pasti korang akan berada dipihak yg akan menentang Imam Mahdi tue nanti (Mohon ALLAH jauhkan dari kita semua)...

    -----------------------------------------------------------
    case study
    -Cuba lihat pada Arqam,pas,tabligh,team2 yg berasaskan agama,kenapa geng2 jahat nie tak pernah kacau dorang???Pernah terfikir??Malahan dalam diam geng2 jahat nie siap menggalakkan mereka2 nie terus hidup untuk terus MENYESATKAN manusia...Sebab dorang tau nie semua bukan yg mereka buru..Yg mereka buru nie bersifat special..hidup mereka lain dari yg lain tapi dalam masa yg sama mereka hidup seperti manusia biasa...Tue yg susah nak detect pasal mereka 1)special 2)hidup macam manusia kebanyakkan 3)hahahaha yg nie aku tak bleh cakap,kompom korang x boleh terima nanti pasal korang semua duduk dalam kotak lagi...nak tau kena keluar dulu...

    Kesimpulannya apa kita cari nie sebenarnya nak kata susah macam senang,nak kata senang macam susah...Selagi aku tak jumpa komen2 yg pelik2 selagi tue aku tak boleh kongsi crita2 nie...Dan selagi crita admin dan komen2 masih dalam kotak maka masih jauhlah kita dari Imam Mahdi...Satu jer kita kena faham betul2 dan halusi jauh2 iaitu ALLAHU AKBAR-ALLAH TUE MAHA BESAR...Lihat diri sendiri sejauh mana pemahaman kita tentang Kalimah tue...kerana ia akan menentukan kita duduk dalam kotak atau luar kotak....

    ReplyDelete
    Replies
    1. God the unpredictable. Kalau dah ada pada sisi kamu angkatan panji hitam dan sang Imam, maka walau sekelip mata sebelum mereka zahir, maka Dia Berkuasa mengubah angkatan panji hitam dan Sang Imam menjadi orang lain. Sapa-sapa tak boleh agak dan tahu dengan pasti. Apa yang Dia tunjuk, maka itula yang kita pegang. Jika Dia ubah? Hilanglah pegangan.

      Sapa mahu jadi Dajjal sila angkat tangan! sebab sang dajjal pun belum zahir dan sapa2 pun boleh jadi selagi dia tak zahir. :-)

      Delete
    2. memang betul pun-God the unpredictable...cuma yg dibincangkan disini adalah cara kita menafsirkan kod2 Imam Mahdi...Kalau kita perhatikan hampir 99% crita2 Imam Mahdi kat dalam blog2 atau forum ia terlalu bersifat "TYPICAL",takda ciri2 special langsung..Itulah yg dibincangkan disini...TYPICAL nie ibarat duduk dalam kotak...Puak2 Jahat nie dah lebih keluar dari kotak pun tak jumpa2,inikan plak yg duduk selesa dalam kotak..Ada paham saudara??

      Delete
    3. kalau yang SPECIAL dok dalam kotak juga (dibincang secara meluas), tak jadi SPECIAL dah la.. :) setuju dengan saudara

      Delete
    4. Ramai yg keliru dengan cara penafsiran kod2...sy bagi contoh mudah..kita tengok pokok..org biasa cakap batang dia coklat,daun warna hijau,melalui proses fotosintesis untuk hidup..tapi org luar biasa dia kata pokok itu hidup dan sentiasa berzikir pada ALLAH,dia boleh berjalan dengan perintah ALLAH..Pasal tue kalau kita tengok citer Lord of the rings,narnia,pokok2 nie boleh bergerak,bercakap dan membantu manusia berperang...Kalau duduk dalam kotak,mana mungkin akal boleh terima kejadian2 pelik begitu...Pasal tue kena kluar dari kotak..dan pasal tue jugak sy cakap pendapat saudara nurohi buat modal orang yahudi gelak jer...Dorang dah keluar dari kotak,siap filemkan apa yg digambarkan oleh ALLAH tentang perkara2 ghaib dan pelik...Tue pun masih tak jumpa Imam Mahdi inikan pulak kita masih ditakuk crita2 TYPICAL...
      ---------------------------------------------------
      Quote-
      " Iaitu orang-orang yang beriman kepada perkara-perkara yang ghaib dan mendirikan (mengerjakan) sembahyang serta membelanjakan (mendermakan) sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepada mereka"-Surah Al-Baqara ayat 3...Maknanya disitu kita kena percaya perkara yg tak terjangkau dek fikiran kita baru kita solat dan seterusnya...
      ---------------------------------------------------
      Bukan semudah kita fikir nak tafsirkan kod2 Imam Mahdi nie...Tapi dalam masa yg sama tidak la sesusah mana pun...Cuma bergantung pada pemahaman dan penerimaan kita pada KEBESARAN2 ALLAH...Banyak lagi yg kita tak tahu dan dapat capai melalui akal fikiran dan ilmu kita kecuali ALLAH izinkan kita dapat tahu...

      Delete
    5. Assalamualaikum wrb.
      Kepada penulis asal komen di atas, mohon dpt hubungi ana di nabiemusa0@gmail.com. InsyaALLAH, kita sependapat.

      Kod ulasan ana mengenai komen saudara - "hanya jauhari mengenal manikam"

      Delete
  24. Satu clue aku nak kasi tau-IMAM MAHDI BUKAN NABI...DIA hanyalah Penunjuk Jalan yg telah dibawa oleh Rasullullah S.A.W....Kita nak kena faham betul2...So dia tak ajar orang apa2,dia cuma beritahu jalan nie betul,jalan nie salah ..Tue yg banyak manusia terkeliru....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf, janganlah berkata sesuatu yang kita sendiri tak pasti. Nabi-nabi mempunyai cop kenabian, khatam nubuwwah pada diri mereka. 3 Klue: 1. Penah jumpa Imam Mahdi? 2. Kalau penah jumpa, penah tengok di belakang badannya? Apa yang kamu lihat? 3. Dalam Quran dah sebut dengan jelas semua perkara, cuma terhijab dari kebanyakan manusia kerana mereka sendiri tak mahu faham. dialah Ahmad, dialah Muhammad (yang disebut oleh kita), dan dia juala Muhammad ke dua.

      Delete
    2. sama juga seperti saudara,jangan cakap kalau tak tahu...kalau stakat apa yg saudara cakapkan tue,hahahaa...masih jauh lagi laa....

      Delete
    3. cuba saudara perhatikan 1 hadis-"DIA TAK SERUPA DENGANKU DARI SEGI LUARANNYA!!!!!!!TAPI SAMA DARI SEGI DALAMANKU!!!!!!!!----Ada paham???ker sy nak huraikan jugak???hehehehhe

      Delete
    4. Kalau Setakat luaran,sesapa pun boleh berlakon...sekarang ada plastic surgery...dan ada macam2 lagi teknologi menipu manusia...Pasal tue kat padang mahshar nanti ALLAH menilai manusia melalui "HATI" memasing dan anggota badan jadi bisu...Pasal apa saudara???????????????Pasal yg LUARAN NIE SELALU MENIPU....TAPI yg DALAM MEMANG TAK LEH TIPU....ADA PAHAM??????

      Delete
    5. AnonymousJanuary 16, 2013 at 12:06 PM
      AnonymousJanuary 16, 2013 at 12:11 PM

      cop khatam nabi dari Allah, Pencipta Segala. Kamu ingat dapat tiru ka? Ingat buatan Amerika, atau Eropah atau Russia atau Thailand atau mana-mana sahaja? kalau kamu sangat kagum dengan teknologi sekarang, sepertinya kamu tidak tahu tentang teknologi umat-umat terdahulu yang sangat jauh lebih moden, sangat jauh lebih advance berbanding apa yang ada di zaman yang kamu hirup udara sekarang tetapi tetap tak dapat mencipta cop kenabian/ khatam nubuwwah?.

      nak lihat khatam/ cop nabi, bukan semua orang boleh lihat, ada hijab yang menutupi. para sahabat pun bukan semua yang nampak cop/khatam kenabian bila tengok di belakang Nabi SAW. sebab apa? sebab ia bukan buatan manusia, tapi cop khusus dari Allah.

      aku tak kata IM tu Nabi, sebab tu AnonymousJanuary 16, 2013 at 11:58 AM bagi klue-klue tersebut.

      hati? memang tempat pandangan Allah. tapi ada sesetengah hamba Allah yang boleh melihat terus ke lubuk hati. Tiadala mustahil bagi Allah nak bagi anugerah pada hambaNya. Semua dah terkandung dalam Kitab al Mubin - al Quran.

      Delete
  25. Anon 920am....maaflaa kami mmg x faham...erti luar kotak or dalam kotak...hu3

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau tak faham,tak dapek pokcik nak tolong...try la cari,kalau tue pun tak faham camner nak sembang pasal Imam Mahdi...

      Delete
    2. bantulah yang memerlukan. kena tolong mereka ni bro, keliru dan bingung mencari jawaban

      Delete
  26. Andaiku beritahu siapa Pembantu Kanan IM, pasti gempar satu dunia....dan tiada siapa yang menyangka akan Dialah pemuda itu....hu3..biarlah sesuatu yang akan isytiharkannya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Andaiku mengkhabarkan siapa Imam Mahdi yang sebenar, pasti lebih gempar satu dunia, dan tiada siapa yang menyangka dialah pemuda itu. biarlah Dia yang istiharkan...

      Delete
    2. jangan segan2 nak britau saudara kalau benar dia Pembantu Kanan IM...hehehe..tapi sy yakin org yg saudara maksudkan adalah orang yg salah...mereka2 yg TULEN nie memang dah ada...tapi takda manusia yg tahu tentang mereka2 ini...kerana mereka adalah manusia2 yg berada diluar kotak,bukan duduk dalam kotak macam orang ramai gembar-gemburkan...dan....

      Delete
    3. sebenarnya mmg dah ada, tapi tidak digembar gemburkan disebabkan akan kepetingan sesetengah pihak...

      Delete
    4. kalau kita lihat sejak akhir2 nie ramai yg ngaku team panji2 hitam dan Imam Mahdi...Dorang ingat sedap sangat ker jawatan2 tue semua???Setiap jawatan tue adalah AMANAH!!!dan bila amanah akan dipersoalkan kat akhirat kelak..Hello!!!Korang ingat nak bersoal jawab dengan ALLAH nanti macam sembang kat kedai kopi ker???
      Pasal tue kerja2 AMANAH ini ALLAH yg pilih pasal DIA tahu setiap inci orang yg DIA pilih walaupun manusia mempertikaikannya...Dan bila ALLAH pilih maknanya orang tue layak dunia akhirat memikul beban2 tue..Cuba kita tengok akibat daripada -memilih pemegang2 amanah nie,manusia yg pilih...memang jahanam dan huru hara dunia...Salah satu sebab Imam Mahdi nie taknak ngaku sebab dia takut dengan amanah tadi..dia rasa tak layak tuk tanggung smua tue...tue laa salah satu kerendahan hati beliau...Orang2 pilihan ALLAH nie sifat2 dia lain macam skit walaupun luarannya mungkin mat rempit!!!!!

      Delete
    5. mat rempit, rockers dll..

      Delete
    6. jangan salah faham...tue contoh...dan sy maksudkan jangan kita terlalu taksub pada sifat2 luaran seseorang...Dont judge a book by its cover...

      Delete
  27. Agaknya, kalau dikatakan IM atau Pembantu Kanannya dulu tu..cuma seorang penoreh getah...dia pun tak tahu..yg dirinya sekian2..cuma ada sesuatu dan dgn izin Allah yg memberitahu dia...so kita sebagai org biasa ni boleh terima ker hakikat ini?..Ini kot yg dikatakan diluar kotak fikiran...sesuatu yg kita tidak sangkakan.dan itulah dia yg sebenar.....

    ReplyDelete
    Replies
    1. lebih kurang camtu laa...memang tak logik seorang penoreh getah yg bodoh dan miskin nak jadi pemimpin besar..tapi tue kita fikir pakai otak kita yg terhad jer...Tapi kalau tetiba ALLAH kurniakan dia segala kepandaian dalam masa yg singkat,adakah kita boleh mempertikaikannya???macam Nabi dulu,pasal dia anak yatim,tak tahu membaca dan menulis,miskin laa masyarakat menolak mentah2 dia dipilih sebagai PESURUH ALLAH...Mereka rasa mereka lebih layak pasal mereka lebih pandai,lebih kaya,ada kedudukan dalam masyarakat dsbnya kenapa pulak ALLAH pilih manusia hina jadi PEMIMPIN MEREKA???Sama la macam zaman ini,kita lihat kebayakkan manusia menilai manusia lain hanya dari sifat2 luaran mereka...siapa hebat merekalah dipuja-puji,dan yg takda pape merekalah manusia hina dan ketinggalan zaman..betul tak???terimalah hakikat nie walaupun pahit!!!!

      Delete
  28. case study 2
    Kalau kita perasan dalam movie2 Hollywood,ada clue yg dorang selalu ulang2,contohnya kenapa hero2 atau para2 penyelamat SELALUNYA (bukan semua) datang dari golongan manusia2 yg tidak disukai masyarakat??contoh filem armageddon...Nape org2 camni plak yg dipilih???

    case study 3
    Antara 4 khalifah Rasullullah,kenapa kemuncak kegemilangan Islam berada pada zaman SAIDINA UMAR??Kenapa tidak berada pada 3 khalifah yg lain???

    case study 4
    Kenapa makin ramai ostad2,para2 sarjana islam,org2 skolah pondok,pak2 sheikh,tetapi masyarakat makin jauh dari Islam???Patutnya makin ramai orang2 beragama,makin dekatlah masyarakat pada Islam..Tetapi kenapa jadi terbalik???

    case study 5
    Kita ambil contoh tabligh,arqam dan pas...Walaupun mereka terkenal dan mempunyai ahli seluruh dunia dan kalaulah memang benar mereka berada dilandasan yg lurus,kenapa mereka tidak diperangi secara habis-habisan oleh puak2 illuminati dan sebagainya???adakah mereka terlepas pandang???sedangkan kita tahu puak freemason dan geng2 dorang takkan MEMBENARKAN walau SECEBIS ISLAM hidup atas muka bumi nie....

    Cuba kita sama2 fikirkan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sbb semua tu bukanlah yg dicari atau ditunggu oleh puak2 Illuminati....

      Rahsia Allah, hanya Allah yang mengetahui, jadi tentulah sesuatu yg dipeliharanya Dia sehingga betul tiba masanya.

      Delete
    2. case study 5
      Antara tabligh ,Arqam dan pas... Tabligh terus istiqamah dengan dakwahnya, ajak orang meriahkan masjid dan mencari fadhilat.Arqam pula dah lame hancur, dilanyak dan dilenyek habis-habisan,sampai bekas Arqam pun fobia nak mengaku pernah ikut Arqam...(cthnya Rabbani,Raihan ,Hijaz... semua tu Nadamurni tuh...). PAS tetaplah riuh rendah, gegak gempita dengan seruan undilah parti Islamnya dan semua org lain tak betoi. Siapa sebenarnya sasaran Illuminati? Ingat! Sunni di Iraq dan Syria sekarang sedang dihancurkan oleh Syiah. Siapa dibelakang Syiah kalau bukan puak Zionist Amerika? Ahlulbait dan Sunni di Haramain di hancurkan oleh Wahabi.Siapa pencipta Wahabi kalau bukan Syeikh Muhammad Majmu'i@ Mr Hempher (tok guru kepada Muhammad b Abd Wahab) hinggakan semua tinggalan nabi dan para sahabat dilupuskan kerana bencinya mereka kepada nabi dan mahu umat Islam melupakan nabi.Siapa dibelakang Wahabi kalau bukan puak zionist juga. Dan jangan lupa sejarah Syeikh Abd Ghaffar @ Mr Christiaan Snouck Hurgronye ejen orientalis yang dihantar ke Acheh dan Nusantara.Ingat! ramai lagi ejen-ejen yang masih dihantar hingga ke hari ini terutama Malaysia. Mereka ialah...

      Delete
    3. Betulkah Wahabi itu ciptaan zionis? Macam mana keduduhan penjaga Makkah dan Madinah? Perlu pencerahan.

      Delete
  29. Kami ucap terima kasih kepada anon (p-boy?) kerana berani beri pandangan hal2 yang jauh dari sudud akal. Kami amat memahami kepentingan dan keperluan sebahagian masyarakat ini untuk kembali menghayati beberapa perkara penting yg wujud dalam agama, unsur rohani kini semakin menghilang. Apa yang saudara maksudkan itu sememangnya ada kebenarannya, namun dalam beberapa hal yang jika dimaklumkan, pasti menimbulkan kekeliruan, sukar setengah2 pihak menerimanya. Apa yang Nurrohi kemukakan jua mempunyai maksud yang sama. Ditulis dalam dalam bahasa mudah. Bentuk penerangan yang tidak alan mencederakan sesiapa. Kita anggap Nurrohi menyampailan dalam keadaan berhati2. ISLAM yang saudara maksudkan "di luar kotak" itu, jika diceritakan akan menjadi fitnah bagi yang tidak mengetahui.

    Cukup dengan kod ni, mungkin saudara tahu ... 1. aku 2. Aku 3. AKU.. walaupun bunyinya sama, ia berbeza kan? Lagi satu, MENGAKU jatuh syirik, TAK MENGAKU jatuh kafir.

    Mengenai IM, jika dikatakan ia telah wujud sebelum ini tetapi diwujudkan semula. Boleh saudara menerimanya?

    Apa pun kami ucapkan tahniah kerana saudara berani membuka sesuatu yang kami tak berani. Mungkin satu masa nanti saya akan bukakan rahsia yang saya simpan sejak hampir 20 tahun yang lalu, jika diizinkaNya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih admin atas teguran saudara...sy baca balik kenyataan saudara nurohi tadi..namun pada sy kalau sama pun tak sampai 5% dari pendapat sy...(sy tak bermaksud nak berbalah)..pada pendapat sy,pandangan2 beliau masih belum betul2 keluar dari kotak kebiasaan...masih ada unsur2 typical lagi dan ia menjurus kepada sesuatu..Keluar dari kotak tue tak semestinya mendatangkan fitnah,cuba perhati betul2 kenyaataan2 sy,simple dan mudah untuk difahami...Sy belum nak keluarkan pendapat yg pelik2 lagi...bagi org faham basic2 dulu...Kisah israk Mikraj,kenapa manusia boleh terima tanpa bantahan???adakah main ikut jer atau benar2 faham???Sebab tue kisah israk mikraj sy jadikan BORDER LINE setakat masa nie dalam mengeluarkan pendapat2 sy agar org bleh faham dan setakat nie sy blum keluarkan pendapat2 yg ada persamaan dengan peristiwa tersebut untuk dikaitkan dengan isu terbaru saudara admin...

      Delete
    2. pendapat kamu dan dia tak mesti betul tak mesti salah. sama juga macam pendapat aku ni. lainla jika kamu terima wahyu? :)

      DIA kan leh spin jadi macam-macam di "satu ruang yang tiada kotak langsung", jadi tak timbul langsung luar atau dalam kotak. sapa yang DIA nak ajar, telah diajar, sedang diajar dan akan diajar. bila kita suka menetapkan sesuatu dengan bersangka-sangka, DIA tak suka kita bersangka-sangka.

      Yang tahu tarikh kiamat pun dah jadi tak tahu, yang tahu segala pun boleh jadi bodoh tidak mengerti...

      Delete
    3. ko nie apahal???nak jadi batu api ker???

      Delete
    4. Terima kasih tuan admin kerana memahami,
      bukan mudah untuk menjelaskan sesuatu perkara yang bersifat maknawi atau tersirat.apatah lagi jika perkara itu sudah dianggap dongeng dan khurafat. Tidak dinafikan Yahudi sudah berjaya memanipulasi hal ini hingga kebenaran dimusuhi. rata-rata umat Islam hari ini tidak mempelajari perkara pokok dan asas dlm ajaran Islam dengan sempurna.tanpa pengetahuan asas yang kukuh, sebarang kenyataan yang tidak boleh diterima oleh kotak fikiran akan dimusuhi dan menjerumuskan mereka lebih jauh dari kebenaran,ini satu kerugian bila mana para dai' tidak bijak dan berseni. saya hanya berkongsi pandangan, moga-moga ada dikalangan pembaca yang mendapat sentuhan ketika membaca maksud tersirat disebaliknya. Hidayah adalah milik Allah jua.Saya juga tidak sunyi dari salah dan silap. ampun maaf.

      Delete
  30. mungkin ada yg panas hati kat sini,pasal aku bidas pemikiran dorang...dan ada yg panas hati pasal impian mereka nak jadi IM dan panji2 hitam tetiba dimusnahkan oleh pendapat2 aku...maaf la ya sedara...korang ingat senang ker???hehehehe...
    -------------------------------------------------
    aku ambil balik kenyataan aku kat atas bagi peringatan untuk kita semua!!!
    ------------------------------------------------kalau kita lihat sejak akhir2 nie ramai yg ngaku team panji2 hitam dan Imam Mahdi...Dorang ingat sedap sangat ker jawatan2 tue semua???Setiap jawatan tue adalah AMANAH!!!dan bila amanah akan dipersoalkan kat akhirat kelak..Hello!!!Korang ingat nak bersoal jawab dengan ALLAH nanti macam sembang kat kedai kopi ker???
    Pasal tue kerja2 AMANAH ini ALLAH yg pilih pasal DIA tahu setiap inci orang yg DIA pilih walaupun manusia mempertikaikannya...Dan bila ALLAH pilih maknanya orang tue layak dunia akhirat memikul beban2 tue..Cuba kita tengok akibat daripada -memilih pemegang2 amanah nie,manusia yg pilih...memang jahanam dan huru hara dunia...
    -----------------------------------------------
    Ingat nie adalah AMANAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Jangan main sedap rasa jer nak ngaku2!!!

    ReplyDelete
  31. Assalamualaikum kepada Umat Islam.... Kemuncak Fitnah Dajjal sudah hampir-hampir sangat,semoga kita di lindungi oleh Allah agar tidak termasuk dalam Fitnah Dajjal ini dan menjadi pengikut Dajjal. Walaupun hakikat yang sebenar kehidupan kita hari ini sudah berada dalam Fitnah Dajjal. Mengenai PBT dan Imam Mahdi ini telah membuatkan ramai umat terkeliru akan proses kebangkitan dan kemunculan nya.
    Ini juga termasuk dalam fitnah Dajjal yang telah di rancang agar umat Islam bercelaru dan keliru akan proses kemunculan nya dan identitinya. Dan pendapat yang mengatakan tidak boleh mengaku itu juga salah faham sebenar nya. Dan di dalam proses ini ramai juga yang melihat berbagai pihak membuat pengakuan itu. Ini juga fitnah Dajjal, ini adalah di sebalik pengakuan itu tiada nampak proses jalan yang sebenar akan ciri2 Khalifah, Raja atau Mujaddid itu.Fitnah ini juga berlaku di sebabkan apabila tiba masanya, InshaaAllah 2013 ini Mujaddid yang sebenar Utusan Allah ini muncul akan menjadikan perbalahan dan perpecahan umat Islam yang amat besar @ 73 golongan atas sebab golongan-golongan ini mempertikaikan akan kehadiran beliau di sebabkan atas faktor keliru dan bercelaru ini.

    Dalam pendapat sesetengah pihak mengatakan tidak boleh mengaku juga adalah berada dalam kekeliruan. Kita semua harus berfikir secara rasional Para Nabi juga mengaku 'Akulah Nabi/Rasul utusan Allah' di awal-awal permulaan mereka menerima wahyu untuk di sampaikan kepada umat. Ini juga berlandaskan kejadian-kejadian yang terjadi kepada mereka sebagai petunjuk. Begitu jugalah PBT dan juga AlMahdi ini,kecuali AlMahdi ini disebabkan PBT lah yang istiharkan kepada umat inilah AlMahdi semua umat wajib Taat dan Patuh kepadanya sebagai Khalifah 2 Akhirzaman. PBT pula di awal permulaan dia harus mengaku kepada para sahabat yang TERPILIH agar bersama dengannya bahawa dia lah Khalifah/Raja Utusan Allah akhirzaman fasa 1. Pengakuan juga buka sekadar pengakuan yang hanya mengejar dunia,tetapi setelah hampir 40 tahun pelbagai peristiwa berlaku dalam hidupnya dan setelah usianya akan genap 40 tahun 2013 barulah dia mengerti mengapa perkara itu terjadi kepadanya juga tanda2 yang ada di tubuh badan nya. Bukan itu sahaja para guru mursyid yang bertemu dengan nya sudah mengetahui siapa dia sebenarnya. Pengakuan harus di buat secara sembunyi sebagai permulaan gerakan dakwahnya,,,sama seperti Rasulullah SAW mula2 menerima wahyu dahulu...Hadis Rasulullah SAW"Kemunculan nya akan menggemparkan Timur dan Barat". Hadis itu tepat dan benar sekali. Ini juga ramai yang keliru dan celaru, apakah yang menggemparkan itu. Jawapannya ada pada yang asli Raja Utusan Allah akhirzaman Fasa 1 ini...Dari Pengikut PBT Raja Utusan Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam.. dah bertemu dengan PBT? Apa namanya dan apa sifat2nya? Kalau benar seperti dalam perkhabaran Ilahi, maka itu la yang Haq. Tetapi kalau sebaliknya, jangan mengaku sebagai PBT dan jangan pula menjadi pengikutnya. Tak payah pun jawab disini, cuma masing-masing jawab dalam diri masing2.

      aku tak nafikan, ada di kalangan kita di sini sudah menjumpai pemimpin 3 serangkai akhir zaman. biarlah Allah yang menentukannya.

      Delete
    2. betul la macam saudara katakan diatas...aku dah nampak ada team2 yg start mengarut kat sini...nie last komen aku...aku nak chow sebelum terpengaruh dengan dakyah2 dorang...aku dah nampak ada puak2 yg perasan kat sini...lantak dorang laa...tau laa nasib dorang nanti...Pemimpin 3 serangkai???hebat hang...camner hang tau????hehehe---Waris Rasullullah,Saidina Hassan dan Saidina Hussin...

      Delete
    3. Syuaibin Saleh
      Al Mansur
      Harrith Harras

      aku dapati penjelasan dari orang yang boleh menghurai lebih dari luar kotak, tak pecaya? kamu pun masih dalam kotak.. hahaha ok jumpa lagi ye orang yang bijaksana yang berada di luar kotak :-) jangan mara

      Delete
    4. sebelum kamu pergi, boleh tak huraikan 3 nama yang aku sebut di atas, pendapat kamu kan diluar kotak. lagi pulak pendapat aku belum tentu betul. dan orang yang aku dapat penjelasan tu pun tak mesti betul. aku mohon Allah bagi kefahaman kepada aku dengan penjelasan kamu wahai orang yang bijaksana. mudah-mudahan kita semua di sini beroleh manfaat. terima kasih

      Delete
  32. playboy,gunalah nama samaran play boy tu...jgan dok guna Anon2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. sori bro,bukan taknak pakai,ramai org duduk dalam kotak...malas nak layan persepsi yg bukan2.

      Delete
  33. hahaha makin menarik, teruskan, ramai yang ikuti sdg nunggu nak baca.

    ReplyDelete
  34. simple je sdara ku kalian
    nak pilih ketua atau ciri ketua raja dunia,mentri,dll tgk siapa yg tak berebut jawatan,meterial saja crita, tak riak sgt,org simple ringkas saja baik rumah dan gaya ,berani bila perang no 1 depan. jika sy pun ada goyang

    sama juga lah cra hidup kita skang kerja,sosial dll sbb nak ckap pun sosah ,x paham kluarga sdiri pun ada gak ,blum dbuka jiwa
    tuan kalu ada raja donia ciri kat atas Allah sy tak tau ckp lagi ...aman bak surga hidup\ samb...

    megat s

    ReplyDelete
  35. Benar seperti yang di rencanakan oleh mereka Pesuruh dan Pengikut Dajjal..Musuh utama Raja Utusan Allah akhirzaman Fasa 1 ini adalah dari umat Islam itu sendiri,,,perencanaan dan perancangan Fitnah Dajjal itu telah meresapi ke kotak pemikiran umat tanpa di sedari...Fitnah Mereka membuatkan pemikiran Umat Islam terus keliru dan bercelaru bertujuan untuk menjadikan perpecahan yang amat besar kepada umat Islam agar semua umat Islam menjadi pengikut mereka tanpa di sedari..Inilah tugas yang amat berat kepada Raja Utusan Allah ini@PBT untuk memperbetulkan syahadah umat dan mengikuti jalan yang satu iaitu jalan yang lurus...semoga kepada mereka yang TERPILIH di beri Taufiq dan Hidayat untuk bersama dengan Raja Utusan Allah akhirzaman Fasa 1 ini...Dari Pengikut PBT Raja Utusan Allah Akhirzaman Fasa 1

    ReplyDelete
    Replies
    1. kamu dari panji hitam langkasuka ka? macam familiar ja "akhirzaman Fasa 1" ni. Bila datang yang Haq, hilangla yang batil. Yang batil pasti akan hancur binasa. Begitu juga dengan kumpulan-kumpulan atau individu-individu yang suka mengaku-aku padahal mereka tiada pula berhak ke atas pengakuan itu. Jika benar, benar la, jika salah, perasan je le...

      Delete
  36. eloknya tunjuk bukti biar terang, x le gado gado sesama

    ReplyDelete
  37. Hmm boleh dipercayaiker..dengan PBT Raja Utusan Allah Akhirzaman Fasa 1....mcm tak terjangkau difikiran dan bagi orang yang kuat berangan-angan....entahla. Semoga Allah tunjukkan jalan yang benar buatnya.

    ReplyDelete
  38. Mereka yang TERPILIH sahaja yang dapat bersama dengan PBT Raja Utusan Allah Akhirzaman Fasa 1 ini untuk bersama berjuang dan melalui proses Peralihan Dunia Baru ini. Rahsia yang tersimpan dalam Hadis-Hadis Baginda SAW berkenaaan Panji Hitam dari Timur hanya mampu dan di tafsirkan oleh Raja Utusan Allah akhirzaman Fasa 1. Dan proses ini memang sedang berlaku. Pihak-pihak yang terlibat dalam proses ini sahaja yang hanya memahami proses dan peraturannya. Nyata dan Ghaib telahpun di gabungkan menjadi realiti akan identitinya serta bagaimana prosesnya itu akan di istiharkan nanti. "Menjadi kejutan Timur dan Barat""Dia muncul berserban biru di Eropah" semuanya itu sudah hampir menjadi kenyataan dalam waktu yang terdekat..InshaaAllah. Semua nya ada rahsianya tersembunyi yang hanya PBT Raja Utusan Allah Akhirzaman Fasa 1 sahaja yang memahami dan menjelaskannya kepada mereka TERPILIH yang sudah Berbai'at dan bersamanya. Mereka yang bersih hati dan keyakinan yang kuat kerana Allah untuk bersamanya pasti diberikan petunjuk kearah itu. Tetapi bagi mereka yang hanya berpura-pura dan tidak mampu membuat sedikit pengorbanan usaha untuk mencarinya serta sedikit pengorbanan diri kerana Allah untuk menemuinya inilah umat yang hanya sekadar membaca tentangnya. Mengetahui dan memahami dua maksud yang berbeza. Umat sekarang berada seperti umat Bani Israel dahulu, mereka meminta dan menunggu Pemimpin/Raja mereka dari Allah,tetapi apabila Allah mengangkat Raja Thalut menjadi pemimpin mereka, mereka mempersoalkan nya pula. Dan sejarah ini juga akan berulang di zaman PBT Raja Utusan Allah akhirzaman Fasa 1 ini.Dari..Pengikut Kanan PBT Raja Utusan Allah Akhirzaman Fasa 1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cerita lah lagi...

      Tak kisah lah kalau orang lain nak kata dongeng pun.... Saya akan tetap membacanya untuk pengetahuan. Mungkin bermanafaat untuk orang seperti saya yang tak tahu banyak pasal wazir, ikhwan, asoib dll.

      Maksud saya 'sesuatu' yang berbeza dengan apa yang boleh dibaca di site-site lain. Banyaknya cerita sama saja, agaknya copy and paste. Penat surf aje. Cerita, hampir sama belaka.

      Delete
    2. Rasanya mereka yang terpilih tu tak mahu pun diri mereka d pilih kecuali dipaksa paksa dan d gerakkan oleh Allahu Al Qahhar .. Jika yg menyertai brtujuan nak dapatkan harta, pangkat, kuasa dan sebagainya selain Dia, tak ke mana la..

      Sejujurnya aku agak rimas dgn kata kamu "pengikut kanan PBT raja utusan Allah akhir zaman fasa 1" tapi tak mengapala.. Allah Lebih Tahu sapa kamu, sapa PBT yg kamu dakwa dan siapa panji hitam bersama kamu. Salam utk org yang benar dari Allahu As Salam.

      Delete
  39. IM diam di kota Madinah Munawwarah sebagaimana keterangan satu hadis sahih. Madinah diserang, ramai yg melarikan diri ke Makkah termasuk IM.

    Ok, sekarang dimana logiknya IM ada di Malaysia atau Indonesia?

    PBT mungkin ada logiknya menguasai daulah di kawasan timur tetapi di mana? Bagaimana dia mendapat kuasa? Mungkinkah Brunei? atau kawasan bergolak selatan Filipina? Mereka lebih timur dari Malaysia. PBT pula seorang pejuang, adakah ia seorang tentera? keep thinking...

    ReplyDelete
  40. Salam. yang dikasihi semua saudara-saudara se Islam, Ahlussunnah wal Jamaah,
    Saya rasa bersyukur kepada Allah, ramai yang disini sebenarnya mewakili "kumpulan-kumpulan tertentu", sedang mengejar cita-cita yang sama iaitu ingin melihat Islam kembali berdaulat di atas muka bumi ini dibawah pemerintahan PBT seterusnya Khalifah Imam Mahdi.
    Orang yang hanya menunggu tidak sama dengan orang yang bekerja dan berusaha untuk menjayakannya.
    Orang yang hanya bersangka-sangka atau mengagak-agak jauh berbeza dengan orang yang telah bertemu jalan kebenaran dan berjuang di atas landasan yang betul.
    Orang yang hanya mengkaji-kaji dan suka menilai orang lain, tidak sama dengan orang yang berjuang, berkorban habis-habisan membuat persiapan menyambut kedatangan Imam Mahdi dibidang masing-masing.
    Semua orang ada peranan dan tanggungjawab untuk mendokong perjuangan menegakkan kebenaran dibawah pimpinan mursyid yang dilantik oleh Allah SWT.
    Hakikatnya semua yang sedang menanti kezahiran Imam Mahdi pasti akan bersatu dibawah kepimpinannya. Saat itu akan pasti tiba.
    Allah yang Maha Pengasih lagi Penyayang tentu akan menjawab semua kekeliruan dan kecelaruan. Apabila semuanya sudah jelas, atas alasan apa pula untuk menolak kebenaran yang sudah terpampang dihadapan mata?!
    Orang yang ada kepentingan diri, cinta dunia dan masih bersekongkol dengan nafsu mazmumah dan bisikan syaitan tidak akan duduk betah dalam jemaah kebenaran. Pasti tersingkir kerana Rahmat Tuhan akan terhijab.
    Masa sudah semakin suntuk. Musuh pula tidak akan membiarkan Islam menang. Mereka juga bertungkus-lumus untuk menggagalkan. Namun Islam pasti menang.
    Kumpulan-kumpulan yang memperjuangkan kebenaran saling mendokong antara satu sama lain. Jauh berbeza dengan parti politik tajaan Yahudi, asyik berpecah-belah, jatuh-menjatuhkan.
    Berjuang bukan semata-mata mengangkat senjata. Tugas berdakwah (mengajar ,mendididik, membimbing) ummat manusia supaya jihad melawan nafsu, mensucikan diri, menyuburkan jiwa rohani. Dengan penuh kasih-sayang berlaku sepanjang masa. Agar dengan itu manusia dapat mengenal dan mencintai, Allah dan Rasul dengan sebenar-benarnya.
    Syiar Islam ditegakkan dalam semua aspek kehidupan manusia, bermula dari perkara asas ( bab taharah dan wudhu) sehinggalah bab pemerintahan sebuah empayar Islam yang syumul, indah, selamat lagi menyelamatkan, yang mendapat keampunan Allah SWT, didunia dan akhirat.
    Semoga kita bertemu suatu hari nanti dimedan JIHAD menuju SYAHID. Di Palastine.

    ReplyDelete
  41. Memang benar tu Anon 6:40AM, IM memang diam di Mekah. Hanya PBT yang masih membuatkan ramai bercelaru berada dimana, Malaysia?Filipina?Indonesia? Hakikat kebenaranya dia adalah anak Melayu dan berada di Kuala Lumpur Malaysia ini. 2013 ini genaplah usianya 40 tahun. Bagaimana dia mendapat kuasa di Timur? Ini juga membuatkan umat masih bercelaru dan keliru bagaimanakah prosesnya itu. Jawapanya proses perundingan peralihan kuasa ini memang sedang berlaku dan sedang berjalan dengan pihak-pihak yang berwajib di Timur ini.Dan dia juga bukan dari kalangan pejuang tentera. Umat yang TERPILIH bersamanya sahaja yang memahami apakah dan bagaimanakah prosesnya itu. Yang pasti kebenaran akan kemunculan nya sudah pasti dan pihak-pihak di Timur dan Eropah juga dunia sudah mengesahkanya juga profile lengkap beliau memang ada pada mereka. Siapa dia dan dimana dia itu masih menjadi rahsia kepada umat. Mereka yang TERPILIH sahaja akan di berikan semangat dan kekuatan serta yakin akan berusaha mencari beliau. Rahsia kejadian fenomena dunia yang berlaku sekarang ini ada kaitannya dengan beliau. Ilham yang Allah tunjukkan melalui bintang-bintang di langit menjadi pedoman beliau..Dari Pengikut PBT Raja Utusan Allah Akhirzaman Fasa 1

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau YA, alamat habislah Malaysia kena serang USA atau Singapura???. Yahudi memang nak sangat hapuskan manusia ini.

      Delete
    2. bukan ka menjelang 2020, 60% kekuatan ketenteraan US akan beralih ke asia pasifik (Malaysia masuk la tu)..off course la bukan nak mai picnic.. tapi rasanya waktu tu dah terlambat..

      Delete
    3. Ya saudara anon 2424,,memang benar Yahudi zionis menyerang Malaysia,,,Mereka telah pun menyerang Malaysia,,lihat situasi Politik Malaysia sekarang itulah cara mereka menyerang...mereka telah menyerapkan ideologi mereka kepada umat dalam pelbagai cara,,,malah orang yang di katakan cerdik pandai dan ilmuan pun sudah terjebak dalam Fitnah Dajjal Zionis ni tanpa mereka sendiri. Mereka meracuni pemikiran umat dalam pelbagai bentuk. Lihat lah sendiri akan kebenaran nya apa yang sedang berlaku dalam Negara Malaysia sekarang ini. Yang paling sedih kepada mereka yang di anggap ilmuan juga telah terjerumus dalam Fitnah Dajjal ini. Inilah cara mereka menyerang bukan dengan senjata tetapi dengan IDIEOLOGI mereka...Fikir-fikirkanlah kita semua...
      Dari Pengikut PBT Raja Utusan Allah Akhirzaman Fasa 1..

      Delete
    4. agen USA diketuai Anwar bekas TPM kan? aku faham dialah yg buat Malaysia huruhara sekarang ni. Ramai juga yang terpesona lakonan dia, para lebai yang mengaku alim juga ikut dihanyun sana sini (konon nak buat spring) sampai sekarang dia tak berani nafi jadi agen Yahudi USA. apa yang aku pelik, kenapa Anwar sanggup khianat bangsa srndiri? Malah di kautnya sekali Tok Nik dan Tok Hadi (bengong kot) jadi barua Yahudi. Bukan dia tak tahu, Yahudi laknat ni nak jahanamkan kaum ASWJ, malah sanggup pula jadi Imam Liberal dan jual nama Allah. ya betul la Najib pun bukan baik sangat, tapi tak la seteruk manusia ni. dia nanti undang USA masuk macam Libya atas alasan spring, Najib jahat dsb. Huru hara ciptaan Anwar ini akan terus berlanjutan. Orang Islam juga yang dipaksa demo sana demo sini, melalui pengaruh TokNik dan TokHadi yang biaya USA dan Cina Malaysia. Bijak sungguh Anwar nih. Dia juga pernah diangkat juaknya sebagai Imam Mahadi, bila ramai yang kutuk baru nak nafikan. aku malas nak cakap politik. kotor ya amat. dah aman damai mcm sekarang, apasal nak cari pasal? yang nampak bodoh orang Islam juga.

      Kalau tak huruhara macamana PBT nak ambil alih, aku rasa lah.

      Delete
    5. Benar tu saudara anon 2424,,,semua pihak yang menyokong demokrasi pilihanraya berparlimen ini semuanya sudah masuk dalam ideologi dan fitnah Dajjal tanpa mereka sedari. Islam tidak akan bangkit melalui sistem ini. Dan lagi yang amat membuatkan umat keliru dan celaru dan tidak percaya bagaimana PBT Raja Utusan Allah akhirzaman Fasa 1 ini mengambil alih tampok pemerintahan di Malaysia,Nusantara dan juga dunia ini,,,inshaaAllah..Inilah yang akan membuatkan mereka semua ini nanti terkejut dan terpingga2 apabila beliau di istiharkan menjadi pemerintah nanti. Tiba2 muncul seorang yang mereka tidak kenali menjadi pemerintah Raja Nusantara dan menguasai ekonomi dunia ini. PRU 13 ini juga akan menyaksikan kejutan pelbagai kejutan dan peristiwa yang akan membuatkan umat dalam kelam kabut. Tanda-tandan nya juga sudah nampak dari senario politik Malaysia sekarang ini. PBT Raja Utusan Allah akhirzaman Fasa 1 bersama yang sudah TERPILIH memang sedang memantau keadaan politik Malaysia dan fenomena dunia hari ini. Proses peralihan juga sedang berjalan dengan pihak-pihak berwajib di nusantara dan dunia sekarang ini. Terpulang kepada umat untuk mempercayai ataupun tidak. Tugas jamaah hanya sampaikan maklumat yang sebenar. Umatlah yang berusaha mencari akan kebenaranya. InshaaAllah sesiapa yang Allah pertemukan dengan jamaah ini pasti akan dapat melihat satu kebenarannya...nyata juga ghaib. Jamaah yang bermula kecil sama sepertimana Jamaah Nabi Muhammad SAW mula-mula bawa Islam dahulu bermula dengan sahabat Saidina Abu Bakar RHU. dan bergerak juga secara sembunyi dengan izinAllah dan perencanaannya ianya sudah berada di peringkat terakhir akan pengisitiharan nya....InshaaAllah...dari Pengikut PBT Raja Utusan Allah Akhirzaman Fasa 1...

      Delete
    6. Raja ketom FB...

      Delete
  42. Ha ha ha
    luar kotak dalam kotak
    pembantu kanan PBT lah

    Imam Mahdi ni dah di lahirkan ke belum?
    Atau telah ada tapi ghaib ...?
    macam highlander la ni?
    kalau dah lahir tapi ghaib tu kan cerita syiah...
    ahli sunnah pun termakan cerita syiah jugake?
    atau macam abuya punya mentor..?
    tapi aku cakap lah mungkin IM ada kat israel kah atau new york kah. diorang jenguk-jenguk kat mana-mana tapi diorang tak nampak kan kan....pasal ada kat bawah dagu diorang
    bila nak dekat main event IM naik kapal terbang tak sampai sehari semalam dah sampai kat Madinah pe
    korang nampak tak...logik ngan tak logik nya....?

    tapi cerita korang banyak yang aku tak percaya

    suatu hari nanti Imam Mahdi akan di baiah oleh orang ramai yang bertuah ketika masa main event tu berada di sana tapi orang-orang yang buat blog-blog mungkin tak kenal....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak payah naik kapalterbang... puak ni boleh ada dimana saja hanya selangkah sahaja. Tak percaya? Hanya wahabi yang tak percaya. ASWJ percaya.

      Delete
    2. tak payah langkah pun leh ada dimana saja, ilmu Allah tak terbatas.

      Delete
    3. pasal kapal terbang tu saja aku tujukan pada seseorang yang mengingatkan kita semestinya Imam Mahdi warga Madinah...

      tetapi kalau kita baca betul-betul Imam Mahdi tidak tahu siapa dia sebenarnya sebelum beliau di baiaah . jadi wajarkah beliau tahu dan praktikkan ilmu melipat bumi dan masa..?

      Delete
    4. DIA ajar dia, DIA islah dia, DIA bimbing dia...dalam satu malam saja (tak sampai satu hari pun) jadi pastilah dia tahu pelbagai perkara. Ilmu Segala yang pernah dimiliki oleh tok tok tok wan aku dan tok tok tok wan hang, Nabi Adam as, pun dia tahu. :) takat tau dia IM, lipat bumi dan lipat masa tu takdak apa pun..

      dalam hadis sebut madinah yang luas maknanya, tak sebut yathrib, kan? :)

      Delete
    5. Btul juga, Madinah maknanya bandar kan? Yathrib nama asal Madinah munawwarah. Hadis ni macam nak kelirukan musuh saja. Tidak mustahil bagi Allah kalau tetiba dia muncul di Makhah dan di angkat sebagai Iman Mahadi. Sebelum itu Imam Mahadi tak wujud. Btul tak?

      Delete
    6. makin mengarut korang smua nie..bau2 puak2 Arqam pun ada...ntah laa apa nak jadi...korang ingat semudah tue ker????mana korang nak letak muka kalau korang salah nanti...Aku tau korang team PALSU!!!!Cuma aku boleh terima ialah korang juga nak lihat ISLAM dimuliakan kembali...Tak lebih dari tue...Imam Mahdi memang dah Wujud...dilembah ujung....

      Delete
    7. AnonymousJanuary 23, 2013 at 4:33 PM

      to anon, tak payah sombong dengan apa yang ada disisi kamu. setiap orang ada pembukaan masing masing. setiap orang ada kurniaan masing-masing. macam mana pulak kalau kamu yang salah? kat mana nak letak muka kamu wahai anon? kalau kamu IM sekalipun, Allah berupaya mengubah kepada orang lain sebelum zahirnya.

      IM di lembah ujung? Pun Allah boleh ubah kepada orang lain yang berada dipuncak tepi. Jadilah hamba yang rendah menunduk diri baru dapat terima, kalau nak stick dengan kefahaman kamu tu dan tak dapat terima orang lain, maka semoga kamu tidak ketuk tin kosong ja la..ting ting ting...

      ramai lagi arifbillah yang dok masuk alam maya ni sedang baca dan aku malu pada mereka yang lebih banyak tahu berbanding aku, tapi tidaklah mereka sombong mengangkat angkat diri berkata "pendapat aku betul, di luar kotak" atau "pendapat aku betul, aku di dalam kotak".

      dia disamar-samarkan... sebagaimana kamu dan aku yang samar-samar (anonymous), IM lebih-lebih lagi la..

      aku mohon Allah bagi yang terbaik untuk aku, kalau kamu benar, aku pun mahu ikut kamu...

      Delete
  43. boleh same pikir, x per tak kenal pun, kan tu suma keje tuan besar. ikut die le nak bagi peluang ke x.. ye x?

    bersangka baik ape salahnye! jangan reka citer dah le. aku setuju nurohi cakap. hmmm bila masenye kita x tahu. pastinya akan berlaku. siapa yang usaha dan berkorban akan dibayar stimpal. jumpa ke x, x jadi hal .. shh kowloon... haha apa pendapat kou? aku cakap: bersih diri bersih diri kalau nak nampak event 2 hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yang 'shh' tu..?
      sebenarnya aku memang bersangka baik dengan blogger-blogger tersebut. pada aku lah mereka tulis yang sedemikian itu sebagai hendak mengelirukan sesetengAH pehak yang tertentu.
      tetapi secara pribadi aku tak setuju kalau orang kata....
      1- Imam Mahdi memang telah ada tetapi ghaib atau di ghaibkan atas sebab tertentu
      2-Imam Mahdi sebagi mujaddid kurun ini
      3-Imam Mahdi di tentukan di lahirkan dalam keluarga orang Melayu
      4-muhammad bin suhaimi itu IM
      5-asya'ari tu PBT
      6-anwar tu anugerahi...

      sesiapa yang berusaha dan berkorban jikalau ikhlas akan di di bayar stimpal dan lebih lagi. tapi masalah jumpa dan tak jumpa ni susah sikit pasal kebanyakan blogger kata Imam Mahdi akan muncul tak lama lagi sedangkan bagi aku masih lama lagi.

      memang benar bersihkan diri kita luar dan dalam mudah-mudahan sesesiapa yang masih hidup ketika itu termasuk dalam golongan 70 000 manusia yang benar iman nya di antara berbeliun buih-buih yang selamat dari tipu daya dajjal.

      Delete
    2. setuju dengan kowloon kecuali point no 2. kenapa ya tak setuju orang kata IM sebagai mujaddid kurun ini? cer citer..

      lama atau cepat IM nak muncul terpulang pada Allah, tapi aku rasa selagi tuan rumah dok bukak topik tentang IM, blogger dok bukak topik tentang IM, kita semua dok komen tentang IM, maka selagi tu la IM takkan dimunculkan.. bila orang kebanyakan rata-ratanya dah putus asa, baru la dia muncul, hero kan datang last-last minit? Begitu juga dengan bantuan dari Allah kan... :)

      Delete
    3. kowloon ada point

      shh.. jngan cakap kuat2 nanti Yahudi dengar.. hehe

      Delete
  44. Hmm..yang hamba tahu hanya Nabi Isa shj akan turun....utk hapuskan Dajjal...

    ReplyDelete
    Replies
    1. pendapat encik sama dengan orang kristian. nak tahu siapa itu dajjal bagi orang kristian...yang akan mereka perangi?

      Delete
  45. kumpulkan je bani hayim di muka bumi.....tu minta hak khilafah same saudi....korang baiah die di mekah...meski die orang tak nak....sebab orang quraisy tu pemimpin awak.mekah madinah kiblat awak.... habistu tu hilanglah negara2 islam.......baru tau awak sape musuh sape kawan......huhu...muliakanlah bani hasyim...orang quraisy.....pemegang khilafah.
    biar bisa awak kumpul kat mekah madinah....sebab terhindar dari fitnah dajjal...biar perang akhir zaman dimulai....
    fitnah dajjal muncul dari timur...bisa jadi asia tenggara.atau timur jauh.
    huhu...awak masih awam pasal agama ni....

    ReplyDelete
  46. Bani Hasyim? Siapa pulak nih, apa kaitan dengan IM # PBT?

    ReplyDelete
  47. Artikel atas ada sebut 2 tanduk syaitan di timur.... agaknya bangunan berkembar Petronas kot? Kalau betul fitnah bermula di KL? masuk akal tak?

    ReplyDelete
  48. Waktu semakin ligat berputar menuju kepada kemuncak Akhir Zaman...

    ReplyDelete
  49. Jangan dibocorkan rahsia ! ! !....

    memadailah hanya untuk simpanan kita-kita sahaja...

    belum tiba masanya lagi sahabat...

    mohon jangan...marilah kita cuma sama-sama jadi pemerhati dan pemikir...

    agar tidak sesat sudahlah...

    senyum...

    ReplyDelete
  50. Sukar utk percaya, sukar utk berkongsi tapi hakikatnya tetap tak berubah. Kerajaan ghaib sudah bukan rahsia. Pertemuan demi pertemuan diadakan. Jangan dikeluh tiada perhatian. Jangan dirungsing tiada bimbingan. Bila telah masanya kelak, muncullah ia tanpa diduga, tanpa ditahan.

    Fizik tak mengembara. Jika diizinkanNya, maka melihatlah tapi bkn dgn mata. Jika mau, pinta izinNya dan lihat sendiri panglima2 Islam ini disana, ditempat yg dibimbing datangnya. Dan anda tahu sedikit lagi rahsia dunia ini, utk diri sendiri dan utk yg menunggu dgn pesan kesabaran.

    ReplyDelete
  51. Mereka hanya duduk sahaja....bukan dlm kotak, bukan luar kotak...haha..kelakar

    ReplyDelete
  52. masanya akan sampai jua. mereka sentiasa bersedia.. tentera almahdi masih belum kenal semuka siapa almahdi.. pbt ada disana menanti takdir. jangan leka jangan lalai. apa yang nampak cuma penyebab.. wahai puak liberal, penzina, pakturut dan kristian, bersedialah menanti takdir anda semua.. ambillah kuasa pru13 ini tak apa, sampai masa, kuasa akan beralih jua dan anda semua akan menyesal tak kesudahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar tu saudara Anon February 1,2013,,,5:42
      Masa nya akan tiba, peralihan Kuasa pasti akan tiba,,,semuanya sudah bersedia,,,PBT akan muncul pada bila-bila masa,,,InshaaAllah...

      Delete
  53. mengikut ramalan tntg satrio pingitan(disembunyikan), xsilap sy 'dia' akan keluar setelah berlakunya huruhara yg besar melanda negara...

    pendapat sy lemah ini, itu mungkin terjadi masa keruntuhan ekonomi yg sdh diduga oleh rmi pengkaji ekonomi skrg ni.... wallahualam

    Lg satu, SP jgk akan keluar dr satu negri setelah neg. itu hidup sengsara selama 60thn. wallahualam

    ReplyDelete
  54. Pendapat tuan nampak ada lojik kerana huruhara itu satu petanda.

    60 tahun? ada ke negeri yang camtu? siapa pula itu SP?

    ReplyDelete
  55. Dalam Serat Musarar Joyoboyo, dikatakan "Enam puluh tahun menerima kutukan sehingga tenggelam negaranya dan hukum tidak karu-karuan. Waktu itu pajaknya rakyat adalah..”

    pendapat sy "menerima kutukan" itu maksudnya secara xsedar kita telah dijajah oleh org kafir kerna kita TIDAK menggunakan hukum2 al quran secara TOTAL dalam kehidupan, kita hanya ikut hukum al quran bila time solat, puasa, zakat, haji umrah dll..

    Tp bila masuk bab perniagaan, pendidikan, undang² negara kita rujuk hukum yg digunakan negara barat. "Negeri" itu maksudnya negara.

    SP ialah satrio pingitan (aka PBT). zaman wali songo ada cerita ni, dia disembunyikan Allah SWT, klu ikut hadis pemuda bani tamim pula, beliau akan keluar terlebih dahulu sblm munculnya Al-Mahdi (ratu adil).

    Wallahuaklam

    ReplyDelete
  56. ok pasal 60 tahun pula, SP akan mengumumkan dirinya setelah 60thn hidupnya dijajah/menerima kutukan

    klu kita tgk krjaan melesia or bn telah memerintah selama 55thn, so klu menang lg PRU 13 ni tambah lg 5 thn genaplah 60thn. br dia akan muncul.

    klu bn kalah (mudah²an) maknanya pendapat gue yg lemah ini jgk salah.....hehehe

    peace

    ReplyDelete
  57. Ini adalah SEDUTAN ATSAR (kata-kata sahabat) yang diriwayatkan oleh Sayyidina Abu Hurairah, SayydinaIbn Abbas, dan Sayydina Ali bin Abi Thalib.
    Dia berkata pada orang-orang disekelilingnya :

    “Pada dekad-dekad hijriyah setelah 1400 tahun, hitunglah dekad itu dua atau tiga… akan muncul al-Mahdi al-Amin(pemimpin yang mendapat petunjuk dan dapat dipercayai).


    http://mohamadshukri31.blogspot.com/2012/07/bila-imam-mahadi-dizahirkan.html

    ReplyDelete
  58. hmm SP=PBT? cakapan wali sembilan? Selepas 1420. 50-60 BN memerintah, msia dijajah? knapa msia bukan indesia?

    }""Enam puluh tahun menerima kutukan sehingga tenggelam negaranya dan hukum tidak karu-karuan. Waktu itu pajaknya rakyat adalah..”""{

    ... rujuk kpda siapa sebenarnya.. bukankah indesia yang lebih parah dari msia? noway msia mengutuk pbt, never. bila indsia merdeka? kalau BN kcundang adakah lbh baik? how? BN kalah negri ini jatuh ke tgn ketua baru lebih bersifat jahannam kerana ia tokoh IL sinambung JIL. rethink....!! pis about islam? nothing more than puppetier under sinoisme

    Maybe BN menang tetapi PR cetus huruhara... yes.. maybe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam
      maksudnya bila ramai telah mula buka mata jiwa bererti telah amat dekat khalifah akan terbina hehe tp jga yg ruhsia tetap sebab ia tiada nilainya dambaan ramai jga ada mata tu... dok cari
      sy juga dah tak sabar rasa, sbb mula menulis nak lepas kan rasa sbb ramai dah mula mengadu kat sy, mcm 2 hal
      samb..

      Delete
  59. pastinya bukan UMNO, PAS atau PKR kan? apa yang wujud sekarang cuma fenomena kemunculan musuh harbi menguasai negara yang terhasil akibat gerak kerja Amerika melalui Anwar, kan? selepas itu berlakulah sesuatu yang cukup mengerikan, komunis kembali lagi (kezaliman bintang tiga wajar dijadikan pelajaran - jika mahu)... nah itu baharulah zalim namanya.

    Perjuangan baru akan bermula selepas itu, betul tak?

    ReplyDelete
  60. Zaman Umat Nabi Muhammad SAW dibahagikan kepada 5 bahagian mengikut kerangka masa:

    "Masa kenabian itu ada di tengah-tengah kalian, adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya."

    "Selanjutnya adalah masa Khilafah yang mengikuti jejak kenabian (Khilafah 'ala minhaj an-nubuwwah), adanya atas kehendak Allah,kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya."

    "Selanjutnya masa kerajaan yang mengigit (Mulkan 'Adhan), adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya."

    "Setelah itu, masa kerajaan yang menyombong (Mulkan Jabariyyan), adanya atas kehendak Allah, kemudian Allah mengangkatnya apabila Dia menghendaki untuk mengangkatnya."

    "Selanjutnya adalah masa Khilafah yang mengikuti jejak kenabian (Khilafah 'ala minhaj an-nubuwwah)."

    "Kemudian baginda (Nabi) diam"

    [Hadith Riwayat Ahmad dan Baihaqi dari Nuaman bin Basyir dari Huzaifah]

    Huraian:

    Mengikut Rasulullah, fasa pertama bagi umat ini adalah ketika Nabi masih hidup. Zaman ini telah berlalu.

    Kemudian, datang pula zaman pemerintahan yang mengikut cara kenabian. Pada zaman ini, kita dapat lihat umat Islam diperintah oleh 4Khulafa' Rashidin. Zaman ini juga sudah berlalu.

    Kemudian datang pula zaman pemerintahan kerajaan yang 'mengigit'. 'Mengigit' di dalam hadith tersebut bermaksud mereka hanya menyerahkan kekuasaan kepada keturunan mereka. Kita dapat lihat pada fasa ini, kerajaan Umayyah, Abassiyah dan Uthmaniah yang berkuasa dengan menggunakan sistem monarki. Zaman ini juga telah berlalu.

    Kemudian datang pula satu zaman yang dunia diperintah oleh pemerintah yang sombong dan bermaharajalela. Dan fasa itu ialah zaman sekarang.Kemudian, setelah berlalunya fasa keempat, akan datang pula fasa ke-5.

    Fasa ke-5, dunia akan kembali diperintah mengikut cara Nabi berasaskan syariat Islam. Setelah habis bercerita mengenai fasa 5 tersebut, tiba-tiba Rasulullah terdiam. Dan diam tersebut bermaksud 'sejarah manusia sudah tamat'.

    Rasulullah pernah mengingatkan umatnya yang akan hidup pada fasa ke-4 ini akan kedatangan satu fitnah iaitu fitnah yang paling besar dalam sejarah ketamadunan manusia, fitnah al-Masih ad-Dajjal. Dajjal tidak akan datang dalam fasa ke-5 kerana fasa ke-5 kekuasaan telah berada di pihak orang-orang yang beriman.

    Dajjal juga tidak akan muncul selepas fasa ke-5 kerana selepas itu sejarah ketamadunan manusia sudah tamat. Hanya fasa-4 sahaja peluang untuk Iblis mengumpul pengikutnya seramai mungkin yang akan ke neraka.

    Dan fasa ke-4 itu adalah zaman yang kita berada di dalamnya SEKARANG. Sebelum munculnya Imam Mahdi dan turunnya Nabi Isa a.s yang akan memindahkan kita ke fasa yang ke-5 dan seterusnya mengakhiri sejarah ketamadunan manusia.

    Wallahua'lam..

    ReplyDelete
  61. Iqra' Bacalah.......

    ReplyDelete
  62. Salam semua...
    Saya Mansor. Jika dilihat dan di dalami. Saya setuju dengan Kowloon Comment pada January 21, 2013 at 1:51 PM. yang mana Imam Mahadi mungkin belum lagi lahir di dunia ini. Allah sahaja yang Maha Tahu perkara sebenar

    Tapi mungkin tentera Bendera hitam sudah wujud, Allah sahaja yang Maha Tahu perkara sebenar. Dibawah ini diberikan sebabnya mengapa mungkin Imam Mahadi belum lahir lagi.

    Di waktu kebangkitan dan penyeruan atas kebenaran oleh kumpulan Tentera Panji Hitam hampir diseluruh dunia ketika itu dilanda oleh cuaca bersalji. Mengikut hadis dari Ibnu Mas’ud RA"...Sesiapa di antara kamu atau keturunan kamu yang hidup pada masa itu, datangilah Imam dari ahli keluargaku walau terpaksa merangkak di atas salji..." Cuaca bersalji itu yang mungkin disebabkan oleh perang nuklear atau letusan gunung berapi yang besar.

    Memang huru hara dan makanan berkurang, perang, sistem yang sekarang (2013) diguna pakai tidak berfungsi dan yang paling penting semua sistem elektronik akan tidak berfungsi kerana gangguan eletromagnet pada bumi kesan dari letupan nuklear atau pun gunung berapi yang besar.

    Dan lahirnya Junjungan kita dengan tanda tentera bergajah menyerang Mekah.

    Dan lahirnya Imam Mahadi mungkin dengan tanda yang sama seperti Junjungan kita, Mekah diserang. Sehingga setakat tahun ini (2013) belum pernah lagi berlaku.

    Dan saya ada buat sedikit matematik mengenai tarikh lahir Junjungan kita. Jika persamaan2 tentang nama, bapa, ibu dan lain-lain. Mungkin juga mengenai Tarikh lahirnya. Junjungan lahir pada 570 Masihi

    Orang yang akan berkongsi tarikh lahir yang sama dengan Junjungan kita hanya selepas 1000 tahun dari tarikh kelahiran Junjungan.

    1000 tahun pertama: Dari 1407M/737H hingga 1497M/827H

    1000 tahun kedua: Dari 2307M/1637H hingga 2397M/1727H

    Allah sahaja Yang Maha Mengetahui segalanya...

    ReplyDelete
  63. Saya rasa IM sudah lahir didunia ini, cumanya skrg ini kan dia tidak mengetahui bahawa dia itu IM.... mengikut hadis IM akan dibaiah ketika umurnya 40 tahun.

    So, beliau hanya mengetahui dirinya sebagai Imamul Mahdi setelah beliau Diislahkan oleh Allah swt pada satu malam. (Islah disini boleh juga diartikan sbgi KELAHIRAN SEMULA), dan kemudian akan dibaiah dihadapan kaabah.

    Mekah diserang???? mmg kalo dilihat melalui hadis nabi saw ada benarnya pendapat saudara, kerana ada hadis, "Akan berbunuh-bunuhan dekat tempat simpanan Kaabah kamu tiga beradik.........(hadis panjang)...

    Wallahua'lam

    ReplyDelete
  64. @142..
    ...KOD-KOD RAHSIA PERJUANGAN AL-MAHDI...

    Kod2 Rahsia bukti keberadaannya itu Imam Mahdi,
    Ada tersirat dlm satu Surah pelik bin ajaib sekali.
    Kod2 Rahsia bukti kebangkitannya itu Imam Mahdi,
    Juga ada tersirat dlm satu Surah amat miracle sekali..

    Kod2 Rahsia bukti perjuangannya itu Imam Mahdi,
    Dlm Kitab Muqaddam Asli pusaka peninggalan Nabi,
    Ketika dlm pertapaan diGua Hiraq selama 44 hari,
    Kitab Pusaka AhlulBait itu amalan pakaian 7 Wali..

    Hingga polluted jadi rebutan penyangak Alam Wali,
    Akhirnya Imam Mahdi Sejati ambil jalannya sendiri,
    Menjalani pertapaan tempat dan masa ngak ketahui,
    Lengkap sudah kod2 ilmu perjuangan itu Al-Mahdi..

    ..... Allahu'alam & =_= Wasalammu .....

    ReplyDelete
  65. siapa kata rkuok paling kaya bilion ... bukan sama skali
    haha pasti para pedengki busuk hati, suka org susah marah kata ini
    antara org terkaya tuan tahu siapa dia bukan org ternama langsung
    ketua kampung pun tak kenal dia...
    nak tahu?.....kenapa penting ?sbb kaitan dgn pengikutnya pbt
    fikirlah..dlu

    ..ms...samb.

    ReplyDelete
  66. pengikutnya pbt dr sebelah mana???? cerita la lg

    ReplyDelete
  67. artikel yg mnarik tp byk kesimpulan byk salah pd pandangan sy..

    ReplyDelete
  68. Guru Mursyid yg bertaraf mujaddid rujuk laman web www.dewanbaghshariff.com.

    ReplyDelete
  69. Kepada pembaca2 sekalian, rujuklah laman web www.dewanbaghshariff.com, seorg guru mursyid yg ada ketika ini. Berumur 63 tahun, guru mursyid bertaraf mujaddid. Berketurunan rasulullah SAW melalui Saidatina Fatima Azzahra, terus dari ahlul bait. Berbaiah lah, ketika ini terdpt dlm 15org di Malaysia yg telah berbaiah dan menjadi pengikutnya yakni mata-rantai utk ke Allah dan Rasul. Kepada yg mencari Allah Rasul, perlu berbaiah dan sbg wasilah wali mursyid yg bertaraf mujaddid. Beliau lah yg menyambung dan menghidupkan kembali sunnah rasul yg telah tenggelam. Qalbu dpt berzikir apabila berbaiah..Allah, Allah, Allah....
    Inilah pemimpin dan penunjuk jalan. Yakni jalan kpd Allah Rasul..

    ReplyDelete
  70. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  71. Assalamualaikum..
    Cuma saya ingin..rasakan artikel ini hampir 90% benar..kerana saudara semua berlapang dada..bertolak ansur..dlm huraiaan!!!
    Kerana org yg menjdi tentera nya..
    Syarat!spiritual..yg kuat!!!
    Percaya pertunjuk..dri guru mursid bertaraf mujaddit..bkn rujukan..kitab dajjal!!!
    Dimana..ada perjanjian diantara slpas abbasiah,pembunuhan d kufa,damascus,baghdad..conspirasi al quran,hadis dari dajjal..dan polisi oleh british kpd muhammad ibne abdul wahab najni..pengkianat..kufur..wahabi doctrine'abduka wahab ibne saud..king abdul aziz jdilah ARAB SAUDI!!!DAN DTNG LAH KITAB PALSU KONONNYA SOHIH...mujaddit lah akan menghuraikan pekara2 ini..!!
    Tapi yg pasti telah muncul..dinegara mata wang yg rendah..ulama yg menentang !!!nya djatuhkan hukuman bunuh..rasul bersamanya..nurmuhammad..mostafa S.A.w.
    Muhammad e islam..dunia smua telah ada pgikut nya di antara malaysia..hanya jumlah.sdikit!!dlm 10-15org..bykan berdoa kpd ALLAH..

    ReplyDelete
  72. Diatas adalah tepat 100%
    Artikel 89% hampir tepat!
    Telah dtng 1conspirasi dri britis dgn muhammad ibne abdul wahab najdi pengkianat kufur(wahabi doctrine)dan lahirlah negara arab..slpas khalifah islam.dri ibne saud-arab saudi!!
    Pristiwa mekah,madinah,khufa karbala,damacus,baghdad..hampir terpedaya umat islam90% kitab2 dajjal ini!!dan ketika ini mengalami kezaliman dan huru-hara dasyat!!
    Datanglah mujaddit ini!!!petunjuk,spiritual..dikala manusia leka..spertimana SAW..di gua hiro,slama 15thn..yg pasti telah dtng..berbanyakan doa,kpdALLAH..wassalam!!!

    ReplyDelete
  73. dia ni sapa PBT? Imam mahdi? 63 tahun dah tua la tu....

    ReplyDelete
  74. Bagaimana dengan yang ini:...

    Dari FB: RajaNusantaragroup Empayar Langkasuka

    KEPADA SEMUA WARTAWAN-WARTAWAN AKHBAR, TV DAN LAIN-LAIN

    RAHSIA 'PERSONALITI' MISTERI YANG INGIN DI TEMUI OLEH TENTERA SULTAN SULU, RENTETAN KEJADIAN DI LAHAD DATU SABAH.
    Assalamualaikum dan Selamat sejahtera semua,
    Setelah beberapa nyawa terkorban (1/03/2013) dan tidak tahu berapa ramai lagi yang akan terkorban dan sebelum malapetaka yang lebih besar mengundang, dengan ini Beta Tuanku Sultan Raja Merongmahawangsa II @ Raja Nusantara ingin memaklumkan kepada semua wartawan-wartawan akhbar,tv,dll. Kejadian korban nyawa yang berlaku hari ini berpunca dari issue 'PERSONALITI' misteri yang di sembunyikan identitinya oleh pihak yang terbabit. Oleh itu bagi menyelamatkan dan mententeramkan keadaan di Lahad Datu agar tidak ada lagi yang menjadi korban, Beta Tuanku Sultan Raja Merongmahawangsa II @ Raja Nusantara bersedia memberi maklumat berkaitan 'PERSONALITI' tersebut. Untuk maklumat lanjut, wartawan2 akhbar boleh menghubungi talian 013-3142867.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm2 dunia hari ni.. Yang buat hal satu hal yang meng aku aku pulak satu hal..

      Delete
  75. Nurrohi,

    Boleh dapatkan NO. Rujukan Hadith berkaitan dan hadith2 berkaitan dengan Nombornya sekali tentang IMam Mahdi dan juga Pemuda Bani Tamim?

    ReplyDelete
  76. Wahai2 saudara sekalian!jgn lah terpedaya dgn dajal,dajal itu skadar nama,bkn bertubuh.yg dikatakan mata 1 adalah manusia itu sendiri,bkn dgn mata hati!!!yang dkatakan yakjuj makjuk itulah manusia yg menjadi nafsu syaitan,jin manusia syaitan,tanpa blas kasihan dlm khidpan,yg dikatakan zulkarnian..syariat dan tauhid,yg dikatakan mekah itu ilmu ddada,madinah itu akal haruslah berhijrah,dkatakan matahari terbit dbarat,maka kecelakaan umat,terikut budaya,agama,khidupan,kitab,media masa&elektronik,kiamat,adalah mati kecil,besarnya bencana alam,dan malapetaka,siksaan akhirat umpama 70 api dunia,maka lahirlah kita menjadi haiwan shingga 83 putaran jenis haiwan,titian sirat adalah khidupan diawal kehidupan muda,tua,dan mati,apakah slamat perilaku,islam itu aman!khafir itu hati yg gelap!!!solat itu pertemuan kpd pencipta,wuduk itu kebersihan rohani,x kala tayamum mengotori pula,nafsu itu dunia kecelakaan kpd 7 pringkat,maka kuncinya penyucian zikirullah,masjid itu tmpt sujud,maka jgn lah sem..bah..yang...mana jika x tahu..bkn patung,bkn nama..diri zat!!!mahadi itu petunjuk..bkn bperang dgn pdang..hawa nafsu!!!jgn terpedaya pada tipu daya dunia dan zaman...smua telah ada.cuma pd yg ingin mencari alquran yg hidup..bkn yg mati..hidup bertemu yg hidup!!!al mahdi..telahpun lahir.masa berlalu pergi,umur mengatur panjang,yg dtng telah pun ada,tiada sperti ada,dah ada x mengerti-gerti.oh mukmim umpama shelai bulu putih dsapi hitam.x kala solat memijak sejadah,bergambar mulia dkaki,kaabah,makam nabi!!telah dtng tipu daya dajjal..nantilah..tdak muncul2 yg pasti al mahdi telah dtng,kbykan tentera dajjal yg menang,bkn tentera almahdi..dunia tipu daya!!!beruntung tentera almahdi..dkala sentiasa dsisi mu!!!IMAM MAHDI!!!panji hitam itu,tentera awal nya,pemuda2 berkulit gelap,bkn tanda bendra kemenangan,clendar islam tlah musnah dkala kejatuhan khalifah,raya kita berbeza hari..manakala mereka serentak ddunia,korban kita pd nama kita dah saudara.maka celakalah kita x dak pd hanya Allah,semata-mata.zakat kita pd masjid.bukan terus fakir miskin!!!mazhab kita dbeza-beza pdhal smuanya dtng dr Rasul SAW.Mana islam MUHAMMAD,hanya tggal islam,!!!dahulu kala,isa islam,musa islam,ibrahim islam!!!hai pencari2 kbenaran crilah wasilah yg blh smpai kpd rasul dan Allah sptimana guru mursid yg tertera dlm ktb Allah Alquran..bkn andaiyan atau iq yg tinggi!!!tipu daya itu dasyat dri kiamat,manusia mati ketika hidup!!!!hidupkan roh-roh kerohanian!!!kpd Al Mahdi!!!!

    ReplyDelete
  77. Crilah tempat ddunia ini bandarnya!!!babe rahmat!!!dsana ada mujaddit bertaraf wali Allah,negara yg miskin lg daif,tiada pembangunan sepantas dunia lain,dalam khidupannya hidupnya unta2 yg berjasa kpd SAW.Padahalnya manakan unta blh hidup dnegara itu,hanya pembuktian dr Allah bersertanya dtmpatnya sahaja.dkala masuk terpangpanglah potret sbnar SAw yg smpurna.sperti mimpi2 pgikutnya.dari salur galur Muhammad Saw,abu bakar,salman farisi,syeih abdul kadir jailani..pastinya dari Ahlul baid,fatimah azzahra,hassan.dari mekah ke madinah qatar.!!!mursid yg dtunggu2,maka ramailah yg dtng dri pelbagai kaum,dr seluruh pelusuk dunia!!utk berbaid'ah mencari sunah sebenar Rasul Allah..MUHAMMAD SAW..saksikan lah sbnar dgn mata kepala sahabat2 pencari p,b.t atau al mahdi dsana!!!dari muridnya yg mencintainya!!!

    ReplyDelete
  78. Imam Mahdi akan memerintah selama 7 tahun
    Isa a.s akan perintah bumi selama 40 tahun selepas Imam Mahdi wafat
    Jadi kiamat yang sebenar di penghujung tahun pemerintahan Isa a.s ..
    *yang berlaku sekarang ni hanya tanda2 kiamat besar sahaja ..
    *dalam hadis dah terang-terang cakap .jadi jangan lah ada nak percaya yg kiamat jadi 2011 ,2012,2013 .itu semua mengarut

    sesiapa yang ingin menjadi tentera Imam Mahdi perlulah melawan nafsunya dahulu .diikuti perkara wajib dan sunat .kalau tak jangan beranganlah nak jadi tentera Imam Mahdi kalau setakat tengok perempuan pun tak kelip mata .

    ReplyDelete
    Replies
    1. klu iman mahadi dah muncul dan ada pengikut ye percaya atau tidak percaya

      Delete
  79. ”Kekuasaan penguasa buta tidak berlangsung lama, tapi karena sudah kelewatan menyengsarakan rakyat yang sudah berharap agar ada mu’jizat datang untuk mereka. Penguasa itu akan menjadi tumbal, tumbal untuk perbuatannya sendiri. Kapan waktunya? Nanti, saat munculnya Anak Gembala! Di situ akan banyak huru-hara, yang bermula di satu daerah semakin lama semakin besar meluas di seluruh negara. Yang tidak tahu menjadi gila dan ikut-ikutan menyerobot dan bertengkar, dipimpin oleh pemuda gendut! Sebabnya bertengkar? memperebutkan tanah. Yang sudah punya ingin lebih, yang berhak meminta bagiannya. Hanya yang sadar pada diam, mereka hanya menonton tapi tetap terbawa-bawa.”

    - Uga Wangsit Siliwangi -

    ReplyDelete
  80. DEMI KEBENARAN ALLAH YANG SEBENAR-BENARNYA,daku memohon keizinan dariMU yaALLAH untuk melayari ' wafatabadi.blogspot.com 'daku pohon dengan sebenar-benar permohonan agar daku dapat berfikir dengan fikiranMU,bersamaMU..Syukur Terimakasih yaALLAH..saudara2 yg dikasihi,skirany anda seorang insan yg mcari kbenaran yg sbenar2ny,sila layari blog ini dan bacalah shingga kesudahanny agar dpt dfahami dgn shalus2ny..hany bg anda saudara2 para pcari KEBENARAN!!!trimaksh..Salam ksh syg..adam7

    ReplyDelete
  81. luangkanlah masa krn ssungguhny kita semua sdh kesuntukan masa,PERCAYALAH..Salam kasihsayang..adam7

    ReplyDelete
  82. bagaimana dengan ini?

    https://www.facebook.com/rajanusantaragroup.eplnusantara?fref=ts

    ReplyDelete
  83. Inna Ddin Na IndAllah Hil IslamApril 5, 2013 at 12:32 AM

    Assalamualaikum saudara seislam semua,

    Sebenarnya x perlu kita semua bergaduh atau terlampau pikir sangat sampai details.

    Cukuplah dgn percaya sebab dia ada dalam Hadis Nabi Muhammad SAW.

    Apa yang penting sekarang ni, tingkatkan keimanan pada Allah SWT dgn buat semua yang 'wajib', tinggalkan yang 'ditegah' dan perbanyakkan yang sunnat.

    Seterusnya yang lain2 tu semuanya ada dalam perancangan ALLah SWT, dan kalau kita beriman dgn mengikut landasan yang dibawa oleh Nabi Muhammad SAW, secara automatiknya kita akan menjadi tentera dan pengikut Imam Mahadi.

    Pada pendapat saya sekarang, Imam Mahadi berumur 30 tahun, dan 10 tahun lagi die akan muncul.....

    Wallahuallam....

    ReplyDelete
  84. saya bukannya nak mengaku saya ni imam mahadi,tetapi saya nak kongsikanperkara yang saya lakukan yang menyebabkan dunia bergegar atau digegarkan.Gegaran pertama berlaku pada 19.8.97 iaitu bala jerebu dan ekonomi gawat berlaku serentak.saya dan rakan2 berdoa kepada allah supaya diberi petunjuk pihak mana yang dimurkai allah dengan menurunkan bala.Pada malam nuzul quran 31.3.1999saya dapat ilham tentang kalimah allah.Kalimah allah adalah sebnarnya simbol.Alif itu simbol tuhan yang satu dan lamlamha adalah simbol untuk alam.Lamlamha adalah sebenarnya simbol untuk hukum sains iaitu hukum newton atau hukum graviti.Segala teknologi yang ada sekarang termasuk kelengkapan tentera yg canggih yangmana boleh takluk dunia ini berasal dari hukum newton ataupun sebenarnya lamlamha.Apabila rakaat sembahyang dan msuk waktu sembahyang dilakarkan akan menjadi lamlamha yang tepat yang mana diberikan kepada nabi muhammad dilangit ketujuh akan terbentuk lamlamha yang menggambarkan alam ghaib.Ringkasnya simbol kalimah allah adalah sangat hebat yang boleh menjatuhan kuasa besar dunia tanpa korban jiwa dimana senjata canggih mereka yang boleh takluk dunia ini dicipta daripada kalimah allah atau dikenali sebagai hukum newton.Mereka akan rasa terjajah kerana kalimah allah yang digunakan untuk mencipta senjata mereka dan akhirnya mereka akan memeluk agama islam.islam akan bangkit diakhir zaman.Manusia akan menyedari kehebatan kalimah allah ini dan akhirnya memeluk islam.Pada 11sept2004 saya dikejutkan dari tidur untuk menyebarkan kalimah allah yang maha hebat ini.Rupanya alqaeda dan ahli rohani seluruh dunia tahu perkara yang saya lalui ini melalui kasyaf.Alqaeda cuba mengaku dialah hero yang boleh menjatuhkan kuasa besar dan membangkitkan Islam.Alqaeda merekacipta sendiri apa yang berlaku keatas saya.jerebu menjadi asap letupan,ekonomi gawat menjadi pusat dagangan dunia,11sept2004 menjadi 11sept2001.Kuasa besar jatuh disebabkan kehebatan kalimah allah tetapi alqaeda buat kapal terbangjatuhdipentagon dan hamir jatuh diwhite house.Gegaran kedua adalah peristiwa 11sept2001.Gegaran ketiga berlaku apabila usa serang afghan dan iraq.berlaku letupan oleh teroris sana sini.banyak korban jiwa berlaku.Ahli rohani kalijogo juga dapat kasyaf ini dan mahu mencari saya.mereka mencari seorang jawa keturunan bani hasyim yang tinggal dilembah klang yang dapat naikkan islam dan menjatuhkan kuasa besar,mengamankan dunia dan dedahkan rahsia yang dicari2 manusia iaitu kalimah allah.Pada 12r.awal?11.4.2006 iaitu malam maulud nabi,saya didatangi lelaki dari arah surau pada waktu awal subuh.bersalaman dan perkenalkan dirinya pak hasyim dan kemudian hilang.siapakah lelaki ini???adakah nabi muhammad???Mungkin inikah keturunan saya yang didakwa kalijogo sebagai bani hasyim yang disebarkan diinternet dan majalah CERMIN pada 2001.Emak saya sakit apabila diberi nama syarillah iaitu maknanya allah jahat shglah tukar nama kpd sariahIni menunjukkan kalimah allah terpelihara..Kejadian yang berlaku keatas emak saya menunjukkan hanya saya yang layak mentafsir kalimah allah.sekarang saya sedang giat menyebarkan cerita ini supaya dunia kembali aman akibat pemalsuan alqaeda,menaikkan islam,menjatuhkan kuasa besar dan merampas kembaliteori2 sains dari nama barat kpd nama kalimah allah.tolong sebarkan peristiwa2 ini.layari blog saya IMAM MAHADI.11SEPT2001 YANG PALSU DAN KEBANGKITAN ISLAM YANG SEBENAR.layari juga IMAM MAHADI.11SEPT2001 YG PALSU DAN RAHSIA KALIMAH ALLAH YANG DAPAT JATUHKAN KUASA BESAR DAN KEBANGKITN ISLAM DIAKHIR ZAMAN DITIMUR..Assalamualaikum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang betul anda bukan lah Imam Mahdi

      Delete
  85. Katakanlah, jika datang kepada kamu imam dari kalangan kamu sendiri, adakah kamu mengikutinya atau menentangnya.

    ReplyDelete
  86. ini semua poyooo....

    ReplyDelete
  87. ape2 pon sronok baca hahahahahahaa....

    ReplyDelete
  88. Makin lama semakin lucu menggelikan hati,
    Ini yg buat nak tergelak Kak Chah, hehehe...

    ReplyDelete
  89. bttoll kak chah. . heheehe ni sume poyo. . den pon nk ngaku gak lah hehehe

    ReplyDelete
  90. mengaku-ngaku tanpa dasar itu sesuatu yg amat bodoh.... sanggup menipu atas nama Allah.... org jenis apa spt ini?

    Hey kmu langkasuka!!!! hentikan segala pembohongan kamu.... kmu hanya dipermainkan oleh org² atasan saja.... sedarlah

    ReplyDelete
  91. Assalamualaikum saudaraku sekalian,sudah-sudahlah menambah kurangkan siapa itu Al-Mahdi...ianya rahsia Allah...jangan risau, suatu hari nanti BEliau akan tampil dengan sifat yang sederhana dan dengan darjat yang tinggi.Wallahualam..

    ReplyDelete
  92. semua yang mengaku skarang hatta perasan dri I.M comform2 bukan i.m sebenar.. Ckup jelas I.M sebenar hanya akan di ketahui semasa Bai'ah.Dan ade suara dari langit mengatakan bahawa dialah I.M. cukup jelas bukan.

    ReplyDelete
  93. al-arqam = global ikhwan... fantasi cukup kuat.

    ReplyDelete
  94. Sebelum munculnya al mahdi, harus muncul terlebih dahulu PBT, dialah orang kanan & pemegang panji² al mahdi......

    ReplyDelete
  95. IMAM MAHDI/PEMUDA/PEMUDA BANI TAMIM...
    Kekuatan Pemuda Bani Tamim terletak pada Pemuda,
    Kekuatan Pemuda itu terletak pada Imam Mahdi pula.
    Sekali pandang macam berdua rupanya mereka bertiga.
    Imam Mahdi, Pemuda, Pemuda Bani Tamim itulah bertiga...
    Mahdi kuasai Pemuda, Pemuda kuasai Bani Tamim pula.
    Mahu kenal Mahdi dan Pemuda Bani Tamim itu siapa..??
    Cari dulu siapa dia "Sang Pemuda" sampai berjumpa.
    ...=_= ^_^ =_=...

    ReplyDelete
  96. anon feb23
    Allah sedikit pun tidak rugi apa lagi jika dipersenda org, tak perlu kata org lain komen jer elok kan..
    adakah kita suka org lain susah ,derita ,minta minta and a saja yg nak kaya bahgia jika ada cuci lah dulu sikap ni jiwa ini.....
    shahbudin75@gmail.com

    ReplyDelete
  97. kalo ikut sejarah nabi2 dahulu,pada permulaannya atau sampai nabi mati ia ditentang atau tak akan diiktiraf oleh manusia.begitu jugalah tentang imam mahadi ni.kalo dia muncul sekarang siapa yang akan menerima???majoritinya akan menentang atau tak akan mengiktiraf.terlalu banyak teori tentang bagaimana imam mahadi ni.tapi yang paling penting apakah alasan atau hujah yang akan diberi oleh imam mahadi untuk menarik manusia masuk islam atau mengatakan allah itu wujud dan bagaimana ia boleh membawa keamanan dan kesejahteraan kepada dunia.samada seseorang itu imam mahadi atau tidak itu x penting,yang penting apa yang dibawanya.apalagi jika mengaku sebagai imam mahadi sudah tentu kena rejaect!!!pembuktian tentang islam sudah tentulah melalui sains.maka saya memohon orang cerdik pandai tolong baca dan kaji tentang penemuan bukti terbaharu dari saya dan apa yang jadi kepada dunia hari ini.mudah-mudahan bukti ini akan dapat menarik manusia masuk islam dan bukti ini juga dapat mengamankan dunia.soal siapa imam mahadi itu tak penting.sila layari satriogemilang.blogspot.com dan satriopeninggit.blogspot.com serta satriogemilang2.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudara pergi jumpa terus dgn wali Allah ni!!!www.dewanbagsharif.com
      Pasti ada jwpn!lihat bahagian wazifa!
      Mujaddit akhir zaman,ahli baid!
      Berba'ih dgn beliau!

      Delete
  98. 24thn..itu umur imam mahdi pda zaman skarang nie...seperti juga rasulullah dulu baginda berdakwah secara sembunyi...selepas itu secara terang terangan....begitu juga dengan imam mahdi..skarang ni...masa dia brumur lagi muda beliau x tau pun siapa itu imam mahdi...sdangkn beliau adalh imam mahdi..dn beliau tak menyedarinya..sbab skarang ne..beliau tngah menuntut ilmu dengan sesungguhnya..sampai 1 masa Allah memberi petunjuk pada beliau yg dia adalh imam mahdi......buat masa nie beliau tak tahu pun yg dia imam mahdi...hanya Allah saja yg tahu..kerna Imam mahdi x kn mengaku beliau imam mahdi...wallahualam...menuntut ilmu ada sinar utk dunia dn akhirat....:)

    ReplyDelete
  99. 24thn..itu umur imam mahdi pda zaman skarang nie...seperti juga rasulullah dulu baginda berdakwah secara sembunyi...selepas itu secara terang terangan....begitu juga dengan imam mahdi..skarang ni...masa dia brumur lagi muda beliau x tau pun siapa itu imam mahdi...sdangkn beliau adalh imam mahdi..dn beliau tak menyedarinya..sbab skarang ne..beliau tngah menuntut ilmu dengan sesungguhnya..sampai 1 masa Allah memberi petunjuk pada beliau yg dia adalh imam mahdi......buat masa nie beliau tak tahu pun yg dia imam mahdi...hanya Allah saja yg tahu..kerna Imam mahdi x kn mengaku beliau imam mahdi...wallahualam...menuntut ilmu ada sinar utk dunia dn akhirat....:)

    ReplyDelete
  100. 24thn..itu umur imam mahdi pda zaman skarang nie...seperti juga rasulullah dulu baginda berdakwah secara sembunyi...selepas itu secara terang terangan....begitu juga dengan imam mahdi..skarang ni...masa dia brumur lagi muda beliau x tau pun siapa itu imam mahdi...sdangkn beliau adalh imam mahdi..dn beliau tak menyedarinya..sbab skarang ne..beliau tngah menuntut ilmu dengan sesungguhnya..sampai 1 masa Allah memberi petunjuk pada beliau yg dia adalh imam mahdi......buat masa nie beliau tak tahu pun yg dia imam mahdi...hanya Allah saja yg tahu..kerna Imam mahdi x kn mengaku beliau imam mahdi...wallahualam...menuntut ilmu ada sinar utk dunia dn akhirat....:)

    ReplyDelete
  101. 24thn..itu umur imam mahdi pda zaman skarang nie...seperti juga rasulullah dulu baginda berdakwah secara sembunyi...selepas itu secara terang terangan....begitu juga dengan imam mahdi..skarang ni...masa dia brumur lagi muda beliau x tau pun siapa itu imam mahdi...sdangkn beliau adalh imam mahdi..dn beliau tak menyedarinya..sbab skarang ne..beliau tngah menuntut ilmu dengan sesungguhnya..sampai 1 masa Allah memberi petunjuk pada beliau yg dia adalh imam mahdi......buat masa nie beliau tak tahu pun yg dia imam mahdi...hanya Allah saja yg tahu..kerna Imam mahdi x kn mengaku beliau imam mahdi...wallahualam...menuntut ilmu ada sinar utk dunia dn akhirat....:)

    ReplyDelete
  102. 24thn..itu umur imam mahdi pda zaman skarang nie...seperti juga rasulullah dulu baginda berdakwah secara sembunyi...selepas itu secara terang terangan....begitu juga dengan imam mahdi..skarang ni...masa dia brumur lagi muda beliau x tau pun siapa itu imam mahdi...sdangkn beliau adalh imam mahdi..dn beliau tak menyedarinya..sbab skarang ne..beliau tngah menuntut ilmu dengan sesungguhnya..sampai 1 masa Allah memberi petunjuk pada beliau yg dia adalh imam mahdi......buat masa nie beliau tak tahu pun yg dia imam mahdi...hanya Allah saja yg tahu..kerna Imam mahdi x kn mengaku beliau imam mahdi...wallahualam...menuntut ilmu ada sinar utk dunia dn akhirat....:)

    ReplyDelete
  103. 24thn..itu umur imam mahdi pda zaman skarang nie...seperti juga rasulullah dulu baginda berdakwah secara sembunyi...selepas itu secara terang terangan....begitu juga dengan imam mahdi..skarang ni...masa dia brumur lagi muda beliau x tau pun siapa itu imam mahdi...sdangkn beliau adalh imam mahdi..dn beliau tak menyedarinya..sbab skarang ne..beliau tngah menuntut ilmu dengan sesungguhnya..sampai 1 masa Allah memberi petunjuk pada beliau yg dia adalh imam mahdi......buat masa nie beliau tak tahu pun yg dia imam mahdi...hanya Allah saja yg tahu..kerna Imam mahdi x kn mengaku beliau imam mahdi...wallahualam...menuntut ilmu ada sinar utk dunia dn akhirat....:)

    ReplyDelete
  104. khurasan adalah daerah khatulistiwa dimana matahari bersinar terang selama 12 jam sepanjang masa, dimana di negara tersebut bani tamim itu bertempat tinggal. Bani tamim adalah suku bangsa yg punya kekuatan sempurna atau lengkap, masih turunan Nabi Muhammad tentunya, kata nostradamus sosok itu mampu menguasai TABUT PERJANJIAN YAHUDI dengan kain biru penutup TABUTnya, yg oleh nostradamus disebut sorban biru itu. Ngeri buat penyeleweng agama tapi suka cita untuk penegak agama. Penegak agama universal, agama Islam tentunya.

    ReplyDelete
  105. Allah Maha Pengasih dan Penyayang... bukan pada umat Islam saja, umat lain ciptaanNya juga lah. Allah Maha Pencipta, baik atau buruk tabiat atau keimanan seseorang juga punya Allah. repot amat

    ReplyDelete
  106. poyo??..saya mengaku sbg imam mahadi??? saya bukan poyo,dan x pernah saya mengaku saya ni imam mahadi.saya cuma insan yang baru masuk islam sepenuhnya kalo tidak saya hanya islam keturunan dan beriman ikut-ikutan saja.justeru itu saya cari sendiri bukti yang kukuh bahawa islam itu agama yang benar dan akhirnya saya diilhamkan allah bahawa bukti itu terdapat pada kalimah allah.bukti itu adalah bukti secara sains.sains tak menipu.ulama yang sufi juga mendapat petunjuk antaranya ahli rohani kalijogo dan ahli rohani alqaeda.malangnya alqaeda telah memutarbelitkan petunjuk yang didapati melalui kasyaf mereka.mereka cuba mengaku osama bin laden sebagai imam mahadi.menggunakan tafsir asap daripada bom dalil surah addukhan ayat 10 tentang bala jerebu dan ekonomi gawat serentak.rujuk tafsir prof mahmud yunus.jerebu dan ekonomi gawat serentak yang melanda asia pada 19.8.97 mereka palsukan dengan menyamakan asap letupan kapalterbang dengan pusat dagangan dunia(wtc).peristiwa saya dikejutkan untuk menyebarkan kehebatan nama allah pada 11sep2004 mereka palsukan dengan menyamakan 11sept2001.akhirnya amerika serang afghanistan dan iraq.ramai jiwa terkorban.islam dihina,islamofobia.ahli rohani kalijogo juga dapat petunjuk.mereka mendapat kasyaf imam mahadi ada dilembah klang,keturunan jawa.mereka mencarinya tapi tak jumpa.tersebar diinternet dan majalah cermin sekitar tahun 2001 dahulu.saya hanya mendiamkan diri.cerita mereka hanya 60peratus benar.selebihnya belum berlaku lagi.sekarang 95peratus dakwaan mereka benar dan telah berlaku.baru saya mahu munculkan diri.tapi saya tak berani mengaku saya ni imam mahadi.cuma saya ingin mendedahkan rahsia kehebatan kalimah allah yang mampu jatuhkan kuasa besar dunia,membangkitkan islam dan menghapuskan teroris dan islamofobia.biarlah mereka mengatakan saya ni poyo asalkan matlamat untuk naikkan islam tercapai.soal siapa imam mahadi itu tak penting.saya lebih suka merendah diri yang saya ni bukan imam mahadi.saya hanya manusia biasa.kepada cerdik pandai islam disana bolehlah kajiselidik apa yang saya tuliskan dan saya bersedia menjawab dan bertanggungjawab tentang apa yang saya tuliskan.sila layari satriogemilang.blogspot.com satriopeninggit.blogspot.com satriogemilang2.blogspot.com

    ReplyDelete
  107. ini memang semua poyo..kena gelak sahaja oleh aku...HAHAHAHA..setahu la yg ilmu cetek ni..wali pun dia tak mengaku dia wali..sebab apa? takut jatuh riak takbur..dia takkan nak hebahkan dia wali guna blogspot...gile..memang poyo...sama jugak la dengan Imam Mahdi..benar sekali..dia tak tau pun dia tu Imam Mahdi...sebagai umat Islam...memang kita kena percaya bahawa Imam Mahdi akan muncul..tapi perlu ke nak mengaku orang tu sebagai pembantu Imam Mahdi?? kah kah kah...macam pemimpin pun dia yang akan pilih pembantu yang dia percaya..ape kelayakan korang nak mengaku sebagai pembantu dia?? logik ka??

    ReplyDelete
  108. halim hanipa...ni pesanan dari aku...kalau benar pun ko dapat ilham dari Allah tentang sesuatu..lagi baik ko simpan jelah untuk diri kau...sebab apa? kalau ko mengaku ko tau pasal Imam Mahdi..memang pasti ko diburu oleh org Yahudi...tak ke bodo tu..??

    ReplyDelete
  109. tak kisahlah orang nak kata poyo ke apa,yang penting saya nak lihat islam ni bangkit,semua manusia memeluk agama islam.yang benar tetap benar dan kebenaran dipelihara oleh allah dan manusia wajib sampaikan apa yang benar.saya tak takut untuk tegakkan kebenaran walaupun berhadapan dengan yahudi ataupun sesiapa sahaja.saya sedia bersoaljawab dan mohon sesangat kerjasama dengan ahli bijak pandai islam dan ahli akademik lain terutama ahli sains untuk sama2 berbincang menaikkan agama islam.nama halimhanipa adalah nama sebenar saya.saya tidak sembunyikan apa2 tentang biodata saya.saya bertanggungjawab tentang apa yang saya tuliskan.saya sedia berhadapan dengan sesiapa sahaja,yahudi,CIA,dsbgnya.saya hanya berserah kepada allah dan saya percaya allah berada dipihak yang benar.tak ada apa yang bodo!!! sila hubungi saya di hanipahalim@gmail.com atau halimhanipa@yahoo.com boleh lihat profile saya.saya langsung tak rasa takut atau bodo.allah kan ada!!!

    ReplyDelete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews