Tuesday, June 7, 2011

Keajaiban Rahsia Tersebunyi - KAABAH



“Sesungguhnya Rumah Ibadat yang mula-mula dibina untuk manusia (beribadat kepada Tuhannya) ialah (Kaabah) di Makkah yang berkat dan (dijadikan) petunjuk hidayah bagi umat manusia.” - (Quran, al-Imran: 96)

Harus diingat dan wajib diimani, kedudukan Kaabah di bumi ini (Baitullah) adalah bersetentang dengan Kaabah di langit (Baitul Makmur) iaitu di Sidratul Muntaha. Para Malaikat sentiasa bertawaf tanpa henti. Oleh itu tentu dapat dibayangkan betapa hebatnya "kuasa ritual" yang melimpahi Masjidil Haram di mana terletaknya Kaabah di Kota Makkah itu.

Masih adakah yang ragu?

BUKTI SAINTIFIK KEAJAIBAN RAHSIA TERSEMBUNYI............   
Kaabah adalah Pusat Bumi


Kota Makkah adalah satu-satunya tempat di atas muka bumi ini yang terletak bertepatan Titik Nisbah Emas dari semua sudut dan Kaabah pula berada pada Titik Nisbah Emas di Kota Makkah al Mukarramah.


Ia Bukanlah Satu Kebetulan.


Pemalar Phi Nombor Terhebat MATEMATIK,  1.618

 Simbol Phi
Nisbah ini wujud dalam setiap penciptaan Maha Pencipta, iaitu Tuhan Semesta Alam - Allah swt.

Dalam denyutan Jantung, nisbah aspek spiral DNA, dalam rekaan istimewa alam semesta yang dinamakan dodecehadron. Dalam penyusunan dedaunan tumbuhan yang panggil phylotaxy Dalam kristal disebut snowflakes Dalam struktur spiral pelbagai Galaksi Pencipta sering menggunakan ratio yang sama. Nombor Nisbah Emas iaitu 1.168
"You will see scientific proofs of unbelievable mysteries that have remained hidden in the Holy City of Mecca for thousand of years with your own eyes. Mecca is willed as direction of kowtow, convention place for billions of Muslims and as the holy center of Islam. Those Muslims, who can afford, are prescribed to arrive go on a journey through Kaaba, Muzdalifah and Arafah and to convene in the sacred city.
Phi Constant- 1.618, superior design number of mathematics. The Creator has always used the very same number in numerous events in the universe; in our heart pulses, the aspect ratio of DNA spiral, in the special design of the universe called dodecehadron, in the leaf array rules of plants called phylotaxy, in the snow flake crystals, in the spiral structure of numerous galaxies. The Creator used the same number; the number of golden ratio which is 1.618…" rujukan ibitians.com
Nisbah Jarak antara Makkah dan Kutub Utara (di bahagi) Jarak antara Makkah dengan Kutub Selatan ialah 1.618......  


12348.32 di bahagi 7631.68 = 1.618034299132039679.......    

Titik nisbah emas (Number of Golden Ratio) di bumi, menurut penentuan biasa lokasi  yang digunakan dalam peta - latitud menunjukkan titik itu adalah Kota Makkah  di mana Kaabah berada.

Jelaslah sekarang kepada kita kenapa Allah memilih Makkah sebagai tapak pembinaan Kaabah dan penemuan tersebut mengesahkan bahawa Islam adalah agama yang benar, tanpa sebarang keraguan. Walaupun musuh Islam cuba menafikan kebenaran Islam dengan berbagai cara, akhirnya terbukti melalui ahli sains barat - matematik (bukan Islam) yang menemui formula ini.  *

 Phidias 450 BC 

Acharya Hemachandra 1132 AD

Leonardo Fibonacci 1202 AD

Michael Moestlin 1597 AD

Secara tidak langsung mereka telah membantu kita mendapatkan input terbaik untuk menolak dakwaan musuh Islam yang membenci agama Allah ini.  Apa kata Zionis? Apa pendapat pendakwah kristian terhadap bukti ini, bagaimanakah mereka hendak menafikannya?. Bukti kebesaran Allah swt semakin jelas walaupun dari sudud mana sekalipun termasuk ilmu sains yang selama ini dunia Barat agung-agungkan. Mereka sibuk melihat keajaiban ini tetapi tidak bertemu fakta kebenaran Islam.Tidak mustahil juga ada yang menemuinya dan terbuka hati dengan rela menerima Islam. Semua itu atas keizinan Allah jua.

Makkah (ataupun Mekah dengan nama penuhnya Makkah al-MukarramahBahasa Arab: مكة المكرمة) terletak lebih kurang 73km daripada timur Jeddah. Makkah merupakan tempat lahirnya Islam serta Nabi Muhammad s.a.w. dan juga tempat baginda menerima wahyu daripada Allah S.W.T. Makkah ialah kota paling suci bagi umat Islam. Setiap hari sebanyak lima kali sehari, lebih kurang 1.5 bilion Muslim tidak kira di mana mereka berada, pasti akan menghadap kiblat di Kota Makkah untuk bersolat. Sekurang-kurangnya sekali dalam seumur hidup seseorang Muslim akan mengerjakan haji pada bulan Zulhijjah setiap tahun di tempat tersebut. Di sini juga terletaknya Al Masjid Al Haram yang mana terdapatnya Kaabah.
Dalam klip video di bawah, kita akan melihat satu rahsia dan bukti saintifik yang sukar untuk dipercayai yang tersembunyi dalam Bandar Suci Mekah selama beribu-ribu tahun. APAKAH rahsia tersebut? RAHSIA NOMBOR HEBAT METAMETIK – 1.618. Kenapa nombor ini dikatakan hebat? Kerana Allah S.W.T sering menggunakan nombor ini dalam penciptaan beberapa kejadian dalam alam semesta seperti denyutan jantung, nisbah spiral DNA, susunan daun dan struktur spiral pelbagai galaksi. Allah S.W.T sering menggunakan nombor yang sama iaitu “NOMBOR NISBAH EMAS – 1.618“.
Keunikan Manusia
Selain itu, nisbah ini juga digunakan pada piramid di Mesir dan pada rekaan pelbagai binaan struktur bangunan yang terkenal. Seorang Astronomer bernama  Kepler menyatakan bahawa nombor ini boleh diumpamakan sebagai HARTA yang sangat berharga. Manakala Dr. Steven Markout, Pakar Estetika pula telah membuktikan hasil kajiannya selama 25 tahun bahawa setiap RUPA dan BADAN manusia dihasilkan dengan menggunakan nisbah ini dianggap CANTIK oleh setiap orang di dunia ini. Ini kerana jika sebarang bentuk mempunyai nisbah aspek 1.618, nescaya bentuk ini akan menjadi NISBAH EMAS – REKABENTUK SEMPURNA (PERFECT DESIGN). Anologinya, ukuran pada wajah manusia di mana kedudukan ukuran mulut ke dagu, mulut ke hidung dan ukuran pada tangan manusia di mana ukuran nisbah pangkal tangan ke sendi, sendi ke tapak tangan semuanya didapati menggunakan nisbah 1.618.

Dimanakah Titik Nisbah Keemasan Di Bumi?
Hasil kajian mendapati “The World’s Golden Ratio Point” berdasarkan kepada nisbah 1.618 terdapat di bumi. Ia dapat dibuktikan dengan nisbah jarak antara Mekah dan Kutub Utara serta nisbah jarak antara Mekah danKutub Selatan yang didapati menggunakan nisbah 1.618. Jika dirujuk kepada kedudukan Mekah di dalam peta didapati kedudukan lokasinya berada di latitude yang menunjukkan Kota Mekah. Kalau diukur pula nisbah jarak Mekah ke arah Timur dan Barat yang ditentukan oleh garis solstis, ia masih menunjukkan Kota Mekah. Subhanallah…..
Semua bukti-bukti ini menunjukkan kepada kita bahawa Pencipta Alam danMetametik adalah SATU tuhan yang SAMA iaitu ALLAH S.W.T… http://apanamadotcom.wordpress.com/2011/05/24/

JIKA MEREKA TAHU RAHSIA INI 
DAN MENGHAKIMINYA DENGAN KEWARASAN FIKIRAN... PASTI "SALIB" AKAN PATAH DENGAN SENDIRINYA.

Semua ilmu didunia ini adalah kepunyaan Allah yang diberikan khas pada manusia melalui intipati Al-Quran. Syaitan sangat bercita-cita menjahilkan semua manusia agar mudah disesatkan olehnya.
The golden ratio, also known as the divine proportion, golden mean, or golden section, is a number often encountered when taking the ratios of distances in simple geometric figures such as the pentagonpentagramdecagon and dodecahedron. It is denoted phi, or sometimes tau. 
The designations "phi" (for the golden ratio conjugate 1/phi) and "Phi" (for the larger quantity phi) are sometimes also used (Knott), although this usage is not necessarily recommended.
Bawa berfikir dengan tenang dan cubalah mencari jawapan yang tersembunyi dari penemuan ini.  Ini cuma sekelumit ilmu yang telah Allah Taala kurniakan dan mengizinkan kepada manusia untuk mengetahuinya. Walaupun begitu ia kelihatan tersangat hebat dan tentunya ia milik Maha Pencipta. Di bawah ini tulisan sahabat saya SHAHi (kini menetap di Luar Negara), Artikel beliau telah di siarkan dalam blog Umat Terakhir (telah terpadam).

Terima kasih SHAhi.


Nisbah Kesempurnaan Penciptaan


HARTA yang tertimbus di bawah runtuhan Istana Sulaiman sangat berharga untuk dimiliki manusia untuk mencipta kemajuan. Di bawah runtuhan itu, terkandung artifak-artifak berupa teks-teks yang tertulis pengetahuan-pengetahuan berharga. Namun, apakah pengetahuan itu yang membawa kepada perubahan tamadun moden yang sangat menjadi-jadi di Eropah dan dunia Barat?

(Mungkin) Pengetahuan inilah yang membolehkan orang Barat (selepas menemui koleksi pengetahuan kemajuan tamadun zaman Nabi Sulaiman) mencipta teknologi kerana setiap ciptaan (teknologi atau perubatan atau sebagainya) perlu tepat dan mematuhi hukum rumus dalam pengetahuan ini. Jika gagal mematuhi rumus ini dalam setiap ciptaan, maka ia (mungkin) tidak akan sempurna atau berfungsi dengan baik.

Di sini, salah satu pengetahuan itu akan dibuka kepada anda tanpa sebarang yuran atau bayaran. Pengetahuan yang juga ilmu Allah itu dikembangkan dalam rumus matematik yang sangat mudah untuk diselarikan dengan kegunaan-kegunaan saintifik, seni bina (terutama binaan jenis Masonic arkitektur) serta menentukan titik-titik mistik di seluruh permukaan bumi bagi menjana tenaga mistik.

Semoga pengetahuan yang dikongsi ini akan menjadi ilmu yang bermanfaat kepada semua. Jangan pula disalah guna, tidak dihalalkan pengetahuan ini jika mahu disalah guna di jalan yang bathil. 

Ia adalah rumus matematik seperti di bawah:


File:Golden ratio line.svg

 \frac{a+b}{a} = \frac{a}{b} \equiv \varphi\,. 


\varphi = \frac{1+\sqrt{5}}{2} = 1.61803\,39887\ldots\,


Dalam rumus mudah, ukuran yang lebih panjang ditanda sebagai variable R (huruf besar), manakala ukuran yang lebih pendek ditanda sebagai variable r (huruf kecil). Manakala G adalah jawapan tetap yang tidak bersandar

R/r:G = 1.618


Melalui rumus ini, kita akan melihat kebesaran Allah yang memiliki segala ilmu dalam mencipta setiap kejadian dengan sempurna. Ia adalah rumus matematik yang menentukan setiap ciptaan berada pada nisbah paling sempurna seperti kehendak-Nya (selebihnya, hanya Allah Maha Pencipta yang lebih mengetahui). Nisbah yang juga berada pada setiap unsur dalam tubuh kita sendiri, juga berada pada titik tengah bumi iaitu Kaabah, juga berada di segenap galaksi raya, juga berada pada setiap kedudukan bintang-bintang dan planet-planet. Ia adalah angka unik yang berada pada setiap jasad makhluk ciptaan-Nya bagi menunjukkan kebesaran-Nya supaya kita menjadi makhluk yang mahu memikirkan kekuasaan-Nya serta sentiasa memuji-muji dan mensyukuri nikmat-Nya.

Sebelum pandang yang jauh-jauh, adalah lebih baik memandang tubuh kita sendiri. Setiap ukuran tubuh kita jika dihitung dengan rumus matematik itu, ia akan memberi satu jawapan iaitu 1.618 dan ia adalah kiraan ukuran yang ada dalam setiap kejadian makhluk, tidak hanya kepada kejadian manusia.


Sila kekalkan dalam ingatan terhadap rumus ini pada sepanjang anda membaca artikel ini, ukuran lebih panjang ditanda R dan ukuran lebih pendek ditandarJawapan selepas dibahagi R kepada r pula ialah G.


Untuk mengira salah satu daripadanya, kita ambil ukuran ketinggian dari dagu hingga bibir bawah dan kita letakkan ia sebagai pemboleh-ubah (variable) R. Manakala ukuran dari bibir atas hingga bawah hidung pula sebagai variable r. Kemudian, mulakan pengiraan mudah dengan R dibahagikan dengan r untuk mendapatkan nilai G yang tidak pernah berubah iaitu 1.618. Angka ini bukan hanya terletak antara dagu dengan hidung, malah tulang rangka yang menghubung sendi-sendi, titik antara hujung jari-pergelangan tangan-siku juga mempunyai nilai titik yang sama, titik ukuran hasta hingga leher juga sama. Angka itulah yang menjadi titik tengah dalam setiap kesempurnaan makhluk ciptaan-Nya.


Nilai G yang diperoleh tidak akan lebih dan tidak akan kurang, melainkan tepat dengan angka 1.618. Begitu juga jika diambil ukuran dari sendi ke sendi tubuh yang lain dan dikira menggunakan rumus ini, jawapannya akan tetap sama  iaitu 1.618. Sama juga jika diambil kiraan dari ketinggian pinggang ke bawah dan ditanda sebagai R, manakala ukuran pinggang ke atas pula ditanda r. Jawapan tetap sama. Tiada perbezaan walaupun satu nombor. Ia tetap 1.618.

Kiraan yang sama juga wujud pada haiwan, tumbuhan, batu-batuan, keluasan antara darat dengan air, ketinggian antara perut bumi dengan sempadan akhir atmosfera bumi, beza keluasan antara wilayah timur dengan barat.

Kiraan yang sama turut wujud dalam DNA, kuantiti seimbang (standard mengikut tahap kesihatan terbaik) antara sel darah merah dengan putih, kuantiti isipadu darah dengan jumlah pembuluh darah, kadar beza masa degupan jantung sihat antara bunyi degup pertama dengan degup kedua dalam satu set degupan (jantung berbunyi dua kali dalam satu degupan penuh ‘dup-dup sekali degup, dup-dup, dup-dup dua kali degup’), SEMUA kiraan akan menemui satu jawapan tunggal iaitu 1.618, tidak kira walau sebesar mana angka R dan r, apabila dibahagi antara kedua-duanya, jawapan akan tetap 1.618 kerana Allah telah menetapkan sedemikian.

Angka ini jugalah yang menunjukkan hubungan tanggungjawab manusia dalam menjaga agama Allah. Ia menunjukkan manusia sebenarnya diciptakan untuk beribadat kepada Allah, menunjukkan manusia dipertanggungjawabkan untuk menjaga rumah Allah, menunjukkan mengapa manusia hanya selamat daripada Dajjal jika berlindung di Makkah dan Madinah, bukan di tempat lain. Angka emas yang menjelaskan setiap hubungan antara makhluk dengan Pencipta. Tapi, bagaimana setiap hubungan ini boleh dijelaskan?

Umum umat Islam percaya bahawa Kaabah adalah titik tengah bumi. Tapi bagaimana ia boleh dibuktikan? Jawapannya terdapat pada rumus ini. Jika diambil jarak Kaabah hingga Kutub Utara, kita akan mendapat pemboleh ubah 7,631.68 kilometer dan ditandakan sebagai r. Manakala jarak dari Kaabah hingga Kutub Selatan pula ialah 12,348.32 kilometer ditanda sebagai R kerana angkanya lebih besar. Bahagikan jarak Kutub Selatan kepada Kutub Utara, dan jawapannya ialah 1.618. Titik kedudukan Kaabah adalah di tengah-tengah antara kiraan daratan dan lautan. Angka yang sama seperti terdapat pada kiraan anggota-anggota tubuh manusia dan segala makhluk ciptaan-Nya yang lain.

Kebetulan? Kita lihat lagi, kedudukan Kaabah jika dikira jarak dari titik hujung lautan di benua Asia di atas peta dunia (ditanda r) dan dibahagi dengan jarak dari titik hujung lautan di benua Barat iaitu Amerika (ditanda R) juga akan menunjukkan jawapan yang sama. Begitu juga jawapannya jika mengambil kiraan kedudukan Kaabah dari setiap arah tidak kira Tenggara, Barat Laut, Barat Daya, Timur Laut juga akan memberi jawapan yang sama, 1.618.

Kedudukan geografi Kaabah terletak di titik 1.618 dari semua arah.

Kita ambil pula bukti secara numerologi mengikut susunan huruf dalam ayat al-Quran. Kita ambil ayat yang menyebut Kaabah iaitu ayat 96 dari surah al-Imran.

“Sesungguhnya Rumah Ibadat yang mula-mula dibina untuk manusia (beribadat kepada Tuhannya) ialah (Kaabah) di Makkah yang berkat dan (dijadikan) petunjuk hidayah bagi umat manusia.” - (Quran, al-Imran: 96)

Bukan maksud ayat yang kita beri tumpuan tetapi bilangan huruf Arab mengikut mushaf. Dalam ayat itu (ayat dalam tulisan Arab), kita ambil huruf pertama ayat iaitu ‘alif’ sehingga huruf ‘tha/ha’ iaitu huruf terakhir dalam perkataan 'bibakkah' dan kira jumlah huruf dari perkataan pertama sehingga perkataan 'bibakkah'. Bibakkah bermaksud Makkah yang berkat dan ia merujuk kepada Kaabah (maaf jika tersilap). Kemudian ambil pula huruf pertama iaitu ‘mim’ selepas huruf ‘tha/ha’ tadi sehingga huruf terakhir ayat. Bahagikan kedua-dua jumlah itu mengikut hukum nisbah dan lihat jawapannya.

Jika diteliti maksud ayat pula, bukankah Allah menjelaskan bahawa Kaabah itu menjadi ‘petunjuk hidayah’ kepada umat manusia, andai manusia tahu hubungan penciptaan mereka dengan Kaabah. Salah satu hubungannya terletak pada kiraan-kiraan yang ditetapkan-Nya, lain-lain hubungan pula hanya Allah lebih mengetahui. Kaabah adalah pusat tenaga mistik (sekadar menyebut sebagai mistik kerana gagal jumpa istilah sesuai untuk konteks ayat ini).

Maka, manusia diwajibkan menunaikan haji di Baitullah dan melakukan tawaf di sekeliling Kaabah itu juga menunjukkan hubungannya supaya manusia yang memiliki titik nisbah yang sama dapat membersihkan diri serta jiwa di titik tengah alam semesta yang juga berada pada nisbah yang serupa.

Arah dan bilangan pusingan tawaf juga terkandung dalam nisbah penciptaan dan perintah tawaf juga bersebab dan boleh diperjelaskan secara nombor bagi mencari titik musabab, tetapi tidak akan djelaskan dalam artikel ini, mungkin dalam artikel selanjutnya.

Bagaimana dan mengapa nisbah ini dapat mengubah dunia Barat daripada kegelapan kepada cahaya pengetahuan? Bagaimana nisbah ini diolah melalui rumus-rumus pembezaan sehingga menjadi rumus-rumus spesifik yang tepat dan kompleks untuk bidang-bidang khusus seperti kimia, biologi, astrofizik dan sebagainya? Bagaimana rumus-rumus pelik dalam dunia sains Barat boleh terhasil dari nisbah ini?
Bagaimana muncul istilah sacred science, sacred mathematics, sacred knowledge, sacred matrix, sacred geometry dan sebagainya? Bagaimana muncul idea time tunnel, wormhole dan paradoks? Jawapannya juga ada dalam rumus R/r:G kerana ia adalah hukum kesempurnaan ciptaan.

Simbol-simbol Mason juga dibina tepat mengikut rumus ini. Bangunan-bangunan berunsur Mason juga dibina tepat mengikut rumus. Maka sebab itulah pernah diberitahu kepada anda dalam artikel terdahulu (Tenaga Ritual Siri Satu) iaitu tidak semua bangunan yang kelihatan bercirikan Mason atau piramid atau obelisk itu mampu menjana tenaga mistik. Rupa bentuk sahaja belum cukup untuk berfungsi secara mistik, ia perlu tepat dari segi kiraan reka bentuk. Ia perlu menepati titik nisbah kesempurnaan untuk berfungsi dengan baik.

Hasil-hasil kerja Leonardo Da Vinci juga menggunapakai rumus ini. Setiap kerja konspirasi menggunapakai rumus sempurna ini (meskipun dari segi penetapan tarikh sesuatu kejadian seperti 9-11 atau sebagainya) bagi memastikan segala tipu helah mereka berjalan dengan sempurna. Di sebalik penguasaan rumus ini, anda akan mampu membaca minda mereka untuk mengetahui kebarangkalian rancangan mereka yang selanjutnya atau anda juga boleh membaca minda sesiapa sahaja jika anda tahu menggunakannya. Ia kerana rumus ini sangat sempurna.

Disebabkan rahsia inilah umat manusia terus terbuai dalam perangkap nafsu-nafsi. Bukan salah rumus itu, tetapi puak-puak syaitan menyalahgunakan untuk kepentingan materialistik mereka dalam menyesatkan manusia. Minda menjadi lebih mudah dikawal dengan cara menguasai setiap titik yang berada dalam tubuh manusia menggunakan rangsangan luaran. Jika anda mampu menjaga titik-titik ini, tiada satu makhluk pun yang mampu menguasai jiwa anda.

Namun, terdapat satu lagi titik yang tidak boleh dihitung dengan ukuran sendi-sendi, sel-sel, pembuluh darah atau lain-lain organ manusia supaya tidak boleh dikuasai makhluk melainkan pemilik jasad itu sendiri yang berusaha memeliharanya, ia adalah titik yang lebih sempurna daripada semua titik di kalangan makhluk. Titik itu adalah IMAN. Jagalah iman supaya mereka tidak merosakkannya atas kerelaan anda sendiri.

Allah tidak memerlukan sebarang formula atau hukum sains untuk dipatuhi dalam mencipta setiap kejadian mengikut kehendak dan kekuasaan-Nya. Hukum fizik, biologi atau kimia adalah ilmu Allah. Jika Allah berkehendak mencipta sesuatu, DIA tidak perlu mengikut hukum-hukum sains. Apabila Allah berkata JADI!, MAKA JADILAH kejadian yang dikehendaki mengikut kehendak-Nya tanpa sebarang halangan. Penciptaan Nabi Isa tidak perlu mematuhi hukum sains, begitu juga penciptaan Adam dan Hawa. Begitu juga dengan unta dalam kisah Nabi Salleh. Begitu juga dengan Manna dan Salwa yang turun daripada langit sebagai hidangan kepada kaum Nabi Musa.

Artikel ini BUKAN untuk mengatakan bahawa ALLAH mencipta sesuatu mengikut hukum sains. TIDAK SAMA SEKALI. Allah tidak memerlukan hukum sains untuk mencipta sebarang kejadian. Ciptaan Allah jugalah yang dikaji secara sains oleh manusia.

ALLAH JUGALAH YANG LEBIH MENGETAHUI SETIAP RAHSIA KEJADIAN DI LANGIT DAN DI BUMI. - SHAHi









Rahsia logo Illuminati dan Mason:  mereka begitu taksub dengan Jometri dan piramid serta mendewakannya sebagai lambang kesepurnaan dalam setiap "ciptaan" mereka termasuk kerja jahat dan konspirasi.










* TAMBAHAN:

Hanya seorang Muslim yang direkodkan terlibat dalam perkembangan kajian Golden Ratio ini iaitu seorang Yahudi yang telah memeluk Islam.

Ibn Yaḥyā al-Maghribī al-Samawʾal السموأل بن يحيى المغربي، also known as Samau'al al-Maghribi (c. 1130 in BaghdadIraq – c. 1180 in MaraghaIran) was a Muslim mathematician and astronomerof Jewish descent.[1] Though born to a Jewish family, he converted to Islam in 1163 after he had a dream telling him to do so. [2] His father was a Jewish Rabbi from Morocco.[3

53 comments:

  1. Selain dari Golden Ratio ada juga ukuran sistem lain yang menggandakan saiz tubuh manusia antaranya:-

    * Ukuran tatami
    Tatami adalah tikar buluh tebal khas jepun yang biasa digunakan pada rumah gaya jepun.. Tatami ini berbentuk persegi panjang, dan walaupun ukurannya berbeda-beda namun ukuran standardnya adalah. sekitar 91 cm x 182 cm per lembar tatami. Di Jepun biasanya satu ruangan diukur dengan menggunakan tatami. Misal : 3 tatami, 4,5 Tatami, 6 Tatami. (Catatan : pada saat menunjukkan luas ruangan, tatami dibaca sebagai “jyo”)


    Secara tradisi, kedai-kedai direka bentuk dengan saiz 5½ keping tikar (8.91 m²), manakala bilik minum teh dan restoran teh seringnya berukuran 4½ keping tikar (7.29 m²). Oleh sebab saiznya ditetapkan, bilik-bilik dalam binaan Jepun tradisional berukuran gandaan-gandaan 90 sentimeter. Tikar-tikar dari Kyoto dan bahagian-bahagian barat Jepun berukuran 85 sentimeter x 170 sentimeter (1.53 m²; 33.5 inci x 70.5 inci) dan oleh itu, adalah kecil sedikit berbanding dengan tikar-tikar dari Tokyo dan bahagian-bahagian Timur.

    Ini bukan kolot...... tahukah anda,
    SHARP Corporation telah melancarkan LCD Monitor 108” yang terbesar di dunia untuk aplikasi bisnis dan komersial. Monitor ini pertama kalinya digunakan mengikut ratio tikar Tatami ini,begitu juga saiz kereta,tingkap perabot,sistem digital elektronik,keretapi elektrik dan banyak lagi masih memuatkan saiz ukuran Tatami ini.

    Begitu juga seni pedang samurai jepun juga menggunakan ratio ini untuk menentukan jarak serangan tepat dan pertahanan...

    Ini formulanya:1 E0 m².

    ReplyDelete
  2. Orang Melayu pun ada gak pakai ukuran Ratio Tubuh macam jengkal,hasta,depa',kangkang,ruas jari,tinggi buku lali,sampai pala lutut,paras dada dan macam-macam lagi...

    ReplyDelete
  3. agaknya yang cilok buat Golden Ratio tu ambil dari idea orang Melayu jugak kot..:p

    ReplyDelete
  4. QOUTE:"Kota Makkah adalah satu-satunya tempat di atas muka bumi ini yang terletak bertepatan Titik Nisbah Emas dari semua sudut dan Kaabah pula berada pada Titik Nisbah Emas di Kota Makkah al Mukarramah."



    ................................

    aku tak berapa pasti kenyataan sebegini...kerana,

    Kesatu,Bumi kita berbentuk Sphera (bebola)...hakikatnya tidak ada titik Nisbah kerana kewujudan titik perlu pada dua sisi yang seimbang.Di bentuk spera mana nak letakkan sisi seimbang pada kerak bumi...kalaupun ada titik Nisbah Emas dibumi ialah pada mental/core atau inti dalam bumi....itu baru di kira titik tengah.

    kedua,kaabah bukan berbentuk empat segi tepat.saiz kaabah seakan berlian di potong prisma...macam kuih talam di potong serong lah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. masalah mentol awak ni bagi komen tak ada dalil, barangkali awak ni lulus sekolah pun pakai tiru-tiru@tembak-tembak ha..ha..ho..ho...Saya harap awak perlu buktikan kenyataan awak dalil dan kalau berserta kiraan matematik lulus tiru-tiru ho..ho..ho

      Delete
  5. Kesimpulan NISBAH EMAS – REKABENTUK SEMPURNA (PERFECT DESIGN) adalah kurang tepat.

    Golden Ratio lebih kepada Progressiveness sistem...idea ini datang dari konsep bentuk spiral siput Dondang Emas-golden-, (Nautilus Sp.Shell)

    Dalam prisip rekaan...
    Titik/bulatan di panggil Fokal/Fokus/Statik.
    Segitiga di panggil Strengnest.
    Segiempat di panggil Compressnes.
    Spiral ialah Progressiveness...

    jadi mana-mana gerakkan yang menggunakan Golden Ratio sebagai piawai apa-apa aktiviti gerakkannya bermakna lebih kepada usaha untuk maju jaya/progresif...bukan penyeimbangan,balance,,,....untuk sempurna jauhlah lagi...sebabnya kuasa dua dalam sistem golden ratio memasuki kaedah nombor-nombor irrasional...

    Sebab ukuran sempurna perlu di nilai dari segi dimensi ke dimensi alam....yang melibatkan kosmos dan mikrokosmos.Itu sebabnya jangan terkejut kebanyakkan pelopor yang menemui/mempraktikkan piawaian Golden Ratio itu sampai hari ini pun tak beriman sebab tak sampai/cecah pada kesempurnaan....

    Wallahualam.

    ReplyDelete
  6. Jadi maksud anta Kaabah bukan posisi seimbang dan sempurna.

    Titik sempurna itu ada di "tempat" lain...Ye gitukah? :)

    ReplyDelete
  7. Kaabah menggambarkan kewujudan TITIk NISBAH EMAS itu.Reality di alam fantasi.

    ReplyDelete
  8. Biasanya pemimpin kepada kemunafikan akan cenderung memilih kelompangan yang wujud untuk mententeramkan jiwanya yang sekian lama berdaki serta hasad. Mencari perbezaan secara positif akan menghasilkan sebuah tanggapan baru yang lebih baik begitu juga sebaliknya.

    Inilah yang berlaku bila mencari dalam gelap dibawah gelombang kecurangan akal, menghasilkan kekeliruan baru dan gagal menilik kesempurnaan ciptaan Maha Pencipta. Saya tak berniat menyalah sesiapa dalam soal ini kerana masing2 mampu meneroka ilmu yang bernilai positif atas sebab keperluan jiwanya kecuali mereka yang telah terlelap dalam kemuflisan idea dan keliru.

    ReplyDelete
  9. Kaabah=Pusat dunia, seterusnya juga merupakan pusat alam semesta

    Bumi pusat alam semesta. Semua jasad di angkasa (bulan,matahari, bintang) mengelilingi bumi, bertawaf mengelilingi bumi di mana di bumi ada Kaabah. Bumi berada di pusat.

    Pasda masa dahulu sesiapa yang percayakan bahawa bumi pusat alam semesta diarahkan dibunuh oleh gereja.

    ReplyDelete
  10. Formula dan rumusan matematik ‘golden ratio’ tersebut sudah lama dibuktikan oleh saintis dan digunapakai utk bermacam tujuan. Apa yang perlu kita lakukan adalah mencari rahsia tentang hikmah kewujudan Kaabah itu sendiri. Apakah rahsia kekuatan umat Islam yang terletak pada Kaabah ? Rahsia kekuatan Kaabah sudah lama terkubur semenjak Yahudi dan Nasrani mencemari kota suci ini sewaktu pembantaian oleh kaum Saud Wahabi terhadap keturunan ahlulbait penjaga Haramain diwaktu itu. Musuh amat takut sekiranya rahsia ini dicungkil dan dibongkarkan semula. Formula dan rumusan matematik hanya satu juzuk kecil yang membuktikan keajaiban Kaabah dari sudut kajian sains, yang bersumberkan dari ilmu Allah jua . Saintis barat tidak boleh pergi lebih jauh dari itu. Mereka hanya boleh berbangga dengan teknologi akal fikiran hasil ciptaan mereka tetapi terpisah dengan roh manusia. Kajian sains yang berteraskan akal fikiran semata-mata tidak boleh melangkaui hal-hal ghaib sepertimana jangkauan roh atau hati manusia.

    Saya rasa artikel saudara Shahi jika dilanjutkan akan menerangkan kepada kita tentang punca titik tenaga yg terletak di bumi. Apabila dua garisan tenaga atau garisan ‘ley’ bersilang, titik tenaga yang kuat akan dihasilkan. Tenaga yang dihasilkan oleh bumi itu akan berputar mengikut arah jam. Kaabah merupakan tempat persilangan garisan-garisan ‘ley’ yang paling banyak di dunia. Dengan itu Kaabah adalah punca titik tenaga paling ‘powerful’ di bumi . Satu lagi kelainan Kaabah, tenaga yang dihasilkan adalah berputar melawan arah pusingan jam! Sama dengan arah pusingan tawaf di Kaabah, arah pusingan angin puting beliung dan juga arah pusingan galaksi di angkasa lepas . Aktiviti manusia juga menghasilkan tenaga Segala amal kebaikan manusia yg mengikut kehendak Allah atau fitrah akan menghasilkan aura atau tenaga positif, manakala perlakuan maksiat dan kebatilan menghasilkan aura atau tenaga negative. Tenaga-tenaga ini boleh dikumpulkan pula oleh bangunan yang mempunyai bentuk tertentu contohnya kubah masjid dan piramid. Sebab itu apabila seseorang yg sudah sebati dirinya dengan solat, membaca Al Quran,wirid zikir akan berasa tidak selesa dan resah gelisah apabila berada ditempat maksiat kerana gangguan aura ini. Manakala kaki maksiat pula akan berasa ‘panas’ bila berada di tempat yg meriah dengan ibadah kepada Allah. Aktiviti ibadah secara berjemaah tentulah menghasilkan tenaga positif yang lebih besar dan digandakan vortex nya oleh bentuk bangunan seperti kubah masjid. Apatah lagi jika dibina diatas titik tenaga yang kuat. Aura positif ini akan menjana kawasan sekeliling dan menjauhkan gangguan jin dan syaitan dari menggoda manusia. Hal ini memudahkan manusia untuk kembali insaf dan mendapat hidayah dari Allah. Begitu juga kalau sebaliknya. Aktiviti maksiat secara besar-besaran tentu menghasilkan aura negatif yang berganda. Akibatnya manusia semakin jauh dari Tuhan.

    ReplyDelete
  11. sambungan...
    Allah sendiri mendorong umat Islam untuk datang bertamu ke rumahNya dan menetapkan rukun Islam yang ke lima menunaikan Ibadah Haji, Seluruh umat Islam dari segenap pelosok dunia mengimpikan untuk datang ke sana walaupun sekali seumur hidup. Kedudukan Kaabah di pusat bumi merupakan pusat keseimbangan lahir dan rohani. Bersetentangan dengan Baitul Makmur yang terletak dilangit ke tujuh tempat seluruh malaikat bertawaf kepada Allah. Dan diatas Baitul Makmur, bertepatan pula dengan kedudukan Sidratul Muntaha yang terletak di alam ghaib. Tetamu-tetamu Allah bertawaf keliling Kaabah sebanyak tujuh kali pusingan mengikut arah lawan jam mengikut bilangan tujuh lapisan langit. Tenaga yang dihasilkan oleh Kaabah meneutralkan aura negatif dalam diri manusia. Hasil ibadah dari jumlah jemaah haji yang besar menyalurkan dan menghasilkan tenaga positif yang maksima untuk memproses jiwa manusia. Dalam kata lain Kaabah semacam ada ‘power’ pemulihan atau peningkatan tahap pencapaian roh manusia . Secara hakikatnya, Kaabah mendapat ‘power’ dari Nur Muhammad. Power Kaabah ini melonjakkan roh manusia bertawaf dari satu lapisan langit ke lapisan langit seterusnya hingga melepasi lapisan langit ke tujuh untuk bertemu Penciptanya. Seolah-olah roh manusia mi’raj ke Sidratul Muntaha sedangkan kaki masih berpijak dibumi. Roh akan disucikan dan dikembalikan kepada fitrah asalnya yg kenal,rindu takut dan cinta kepada Tuhan Tetapi hanya orang yg membawa hati yg ikhlas dan telah disucikan dari najis-najis mazmumah akan dapat merasakan hal ini Merasai kelazatan jiwa yang sebenar-benarnya seolah-olah melihat Allah. Yakni orang-orang yang bertaqwa dan khusyuk didalam solat.

    Dengan ‘power’ Kaabah inilah umat Islam akan dapat semula kekuatan roh. Apakah kesan kepada umat Islam yang telah dipulihkan ini? Kekuatan CINTA mereka kpd Allah dan Rasul menyebabkan mereka rindu kepada akhirat. Sanggup korban apa saja untuk Islam, serahkan harta, masa, tenaga hatta nyawa untuk mati syahid. Mereka tidak akan benarkan musuh Allah bermaharajalela merosakkan bumi ini. Mereka akan amalkan Islam sungguh-sungguh dan mengharap keredhaanNya.Menjadi abid di malam hari dan pejuang disiangnya. Mereka tidak lagi cinta dunia tetapi mengimarahkan dunia mengikut kehendak Allah. Dunia akan ditadbir mengikut hukum hakam Allah. Power Kaabah ini bukan sahaja berfungsi di Mekkah dan Madinah, atau jazirah Arab tetapi kesan atau keberkatannya turut melimpah ke seluruh dunia. Oleh itu umat Islam pernah menakluk ¾ suku dunia suatu ketika dulu. Mereka tetap mendapat suntikan power Kaabah ini walaupun berada diluar jazirah Arab. Keberkatan power Kaabah dapat dirasakan oleh seluruh umat Islam yang berada dimerata pelosok dunia apabila mereka menghadap Kaabah untuk berSOLAT. Seolah-olah Kaabah menjadi wasilah kepada roh untuk mi’raj kelangit dan mendapat solat yang khusuk. Solat yang khusyuk adalah pertemuan indah antara hamba dan Khaliqnya. Inilah antara perkara yang amat ditakuti dan digeruni oleh Yahudi dan Nasrani yang sememangnya pengecut itu. Dajjal dan Iblis Laknatullah pasti tidak mahu hal ini terjadi dan menghalang cita-cita mereka. Dajjal tidak dapat masuk ke Madinah kerana disitu ada tersimpan jasad suci Rasulullah SAW. Manakala di Mekah kerana adanya Kaabah Baitullah.

    ReplyDelete
  12. sambungan...
    Kaabah telah melalui sejarah yang panjang. Kisah Nabi Ibrahim, meninggalkan Siti Hajar dan anaknya Nabi Ismail ditanah tandus telah memulakan siri pembukaan kota suci Mekah dan pembinaan semula Kaabah. Sewaktu zaman Nabi Alah Ibrahim, Islam telah sampai ke Nusantara. Kemudian sewaktu zaman jahiliah peranan Kaabah telah terkunci semula oleh aktiviti penyembahan berhala dan maksiat disekelilingnya. Maka Rasulullah telah datang membebaskan Kaabah sewaktu futuh Mekah. Berhala di dalam dan sekeliling Kaabah dimusnahkan. Cahaya Nur Muhammad atau ‘power’ dari Kaabah ini bersinar semula ke seluruh dunia. Seratus tahun yang lampau, Yahudi Zionist dan Nasrani Jesuit telah datang ‘memenjarakan’ semula Kaabah. Bagaimana hal ini dilakukan? Dengan sihir , aktiviti maksiat dan cinta dunia disuburkan di sekeliling Kaabah. Melantik penjaga Haramain yang tidak selayaknya. Maka setelah itu kerajaan empayar Islam jatuh satu persatu dan akhirnya Islam yang haq bertahan dalam kelompok- kelompok kecil sahaja.

    Sihir Yahudi dan Nasrani mengepung power Kaabah daripada sampai kepada umat Islam seluruh dunia. Sihir itu boleh menyebabkan iman dicabut dari dada. Hati jadi gelap. Susah untuk mujahadah melawan hawa nafsu. Aktiviti maksiat dan dosa dijana sebanyak-banyaknya disekeliling kaabah. Dicemari kemasukkan orang orang kafir, perogol penzina pencuri yang berleluasa di tanah haram. pemusnahan tinggalan2 Rasulullah di Mekah iaitu tempat-tempat yang penuh barokah, membina pasaraya-pasaraya yg merupakan tempat syaitan berpesta untuk tujuan shopping. Pembinaan bangunan tinggi , sehingga Kaabah nampak kerdil. Berlakunya banyak bidaah dholalah. Lelaki perempuan bercampur aduk tiada disiplin dan aturan didalam kawasan masjid. Lambaian duniawi dibesarkan daripada tujuan untuk ibadah. Undang-undang yang menyusahkan perkahwinan menggalakkan pelaku homoseksual. Aura negative yang dijana disekeliling Kaabah ini menjadi hijab atau pagar yg menutup hati-hati umat Islam dari mendapat cahaya iaitu Nur Muhammad yg dipancarkan oleh Kaabah . Proses ini telah berlaku bertahun-tahun lamanya. Sehingga umat Islam diseluruh dunia dapat dikuasai oleh musuh dari segenap aspek kehidupan.

    Secara umumnya, matlamat sebenar haji atau umrah sudah jauh melencong diselit dengan unsur-unsur cinta duniawi. Mereka pergi haji untuk menyempurnakan ritual ibadah semata tetapi tidak memberi kesan kepada hati . Kecuali org yg membersihkan hatinya dan celik mata hatinya. Apakah kisah yg dibawa oleh kebanyakan orang yg balik dari Haji ? Kenangan manis menziarahi kaabah sekadar pergi melancong, keseronokan ambil foto dan rakam video, kisah-kisah lucu,kisah selipar hilang , beli barang murah,jumpa macam2 jenis manusia, makan diKFC dan Mc Donald di Mekah, mengutuk sikap kasar orang disana. Kisah orang hilang dan mati. Jarang yg membicarakan tentang iktibar dan pengalaman yang menginsafkan jiwa mereka. Bila pulang ke tanah air masih ditakuk lama. Cara hidup diri dan keluarga masih tidak berubah kearah mengikut lunas-lunas Islam.

    ReplyDelete
  13. Tapi awas Yahudi dan Nasrani. Kejahatan dan pengkhianatanmu dibumi Mekah dan Madinah telah terbongkar. Tidak lama lagi kamu akan terima padahnya atas perbuatan kamu yang keji memalingkan hati umat manusia dr mendapatkan Allah dan Rasul. Kaabah sedang dipulihkan, dibersihkan dan disucikan kembali oleh ‘Imam Mahdi dan Putera Bani Tamim’. Benteng sihir sedang diruntuhkan. Bila kaabah kembali berfungsi ibarat pemancar, hati-hati umat Islam akan disinari oleh cahaya petunjuk hidayah Allah. Tandanya umat Islam dimudahkan atau mendapat berkat untuk berubah kembali menghayati Islam. Bukan sahaja di Mekah bahkan diseluruh dunia. Orang yg mengerjakan solat akan terasa kembali keindahan dan kelazatannya. Orang yang pergi Haji akan terasa kelainan dlm jiwa mereka. Rasa yang amat indah dan syahdu hasil penyucian jiwa yang sebenarnya. Akhirnya seluruh umat manusia akan mendapat petunjuk hidayah Allah dan berbondong-bondong memeluk agama Islam. Kali ini Islam akan memerintah seluruh pelosok dunia ini dizaman Imam Mahdi dan Putera Bani Tamim.

    Umat Islam harus berusaha untuk membersihkan hati. Hati yang bersih ditempa oleh makanan yang suci dan bersih.Berhati-hatilah apabila memilih bahan makanan. Hati juga mesti dibersihkan dari najis-najis mazmumah. DENGAN BERMUJAHADAH MELAWAN HAWA NAFSU. Berpuasa, berwirid dan berzikir juga boleh menajamkan mata hati, menyuburkannya dengan sifat mahmudah. Hati yang bersih rohnya berperanan. MATA HATI YANG BERSIH AKAN DAPAT MELIHAT KEBENARAN. Hati yang bersih juga akan mudah menerima cahaya Nur Muhammad. Mata hati yang kotor, ia buta, tidak dapat melihat kebenaran. Sentiasa dlm kekeliruan. Bersihkan hati, akal fikiran dlm diri dan keluarga kita , dr belenggu syaitan, system Dajjal, budaya hidup sekular tajaan yahudi(Zionist) dan nasrani(Jesuit). Bersih dan sucikan juga tempat tinggal kita, tempat kita bersolat supaya cahaya solat akan kelihatan bagaikan bintang bergemerlapan dilihat dr langit. Kebenaran itu selalunya Allah rezkikan kepada orang2 yang sanggup melepasi kesusahan dan penderitaan.

    Yang benar itu dari Allah. Salah dan silap harap betulkan saya. Ampun maaf sekiranya saya menyinggung mana-mana pihak tanpa niat.
    Wallahualam. Nurrohi.

    ReplyDelete
  14. Raikan Cinta
    Artist: M Nasir

    Berapa dalam harus kugali tanah ini harus kugali
    Untuk bertemu permata nilai sejati nilai sejati
    Baru kupulang ke kampung sentosaku
    Baru tercapai segala maksudku

    Perahuku menghala ke hulu kuala jua kusua, jua kusua...
    Kau lihat aku, aku pula lihat dia samakah kita ?

    Ke sana ke sini lari-lari kecil
    Bagai Siti Hajar mencari air
    Terpancur sinar di kering pasir
    Bekas hentakan kudus kaki Ismail

    Mari mawarku raikan cinta
    Tanpa cintaNya kita tiada
    Mawar cinta mawarku abadi
    Cinta pemilik segala Jadi

    Mari mawarku raikan cinta
    Kerana cinta kita abadi
    Mawar cinta mawarku sejati
    Cinta pemilik segala Jadi

    .............................................

    Kaabah yang mremiliki cahaya masih terang benderang,yang terlindung tu bahala.Cahaya terang tu mesti di pancarkan dengan cermin hati yang berkilat,ini lah tenaga dalam bentuk cahaya,

    Tenaga dalam bentuk cahaya ini lagi Super Duper.Ia tergolong dari Super Ray.Contohnya x-ray juga menggunakan tenaga super ini.Tapi itu baru sikit jer tu,Kalau gunakan gama ray lagi dashyat orang yang sedang di x-ray bolih hangus bersepai .

    Memancarkan tenaga super dari kaabah yang haq mesti datang dengan MUHABBAH.Pada kedudukkan Makam muhabbah baru bolih memerangkap dan memancarkan kilatan terang dari sumber Cahaya dalam kaabah haq tadi.

    Makam Ibrahim salah satunya sumber tenaga berkilatan tersebut....Raikanlah cinta,MUHABBAH agung, maka cahaya terang benderang mampu menakluk apa sahaja tenaga-tenaga yang lain.

    Satu lagi tu kena diingat, baru diberitahu kaabah yang memancarkan cahaya HITAM sudah muncul....yeh!...mari mengilatklan segera cermin hati kita,kalau tidak kegelapan yang di pancarkan dari sinar kaabah bercahaya HITAM akan menghancurkan kita.Sesiapa yang terkena refleksi dari sinar hitam ini akan gelap dan kegelapan buat selamanya.


    Ke sana ke sini lari-lari kecil
    Bagai Siti Hajar mencari air
    Terpancur sinar di kering pasir
    Bekas hentakan kudus kaki Ismail

    Mari mawarku raikan cinta
    Tanpa cintaNya kita tiada
    Mawar cinta mawarku abadi
    Cinta pemilik segala Jadi


    Dimana MUHABBAH itu terlindung...Dari makam Ibrahim beralih dari Makam Ismail,hentakkan kaki Ismail memancarkan pintu gerbang Cahaya Agung...MUHAMMMAD...

    Selepas Muhammad dimana kan kucari cahaya itu...

    At Tirmidzi meriwayatkan telah bercerita kepada kami Ali bin Mundzir al-Kufi, telah bercerita kepada kami Muhammad bin Fudhail, telah bercerita kepada kami Al-A’masy, dari ‘Athiyyah, dari Abi Sa’id dan Al-A’masy, dari Habib bin Abi Tsabit, dari Zaid bin Arqam yang berkata, ‘Rasulullah saw telah bersabda, ‘Sesungguhnya aku tinggalkan padamu sesuatu yang jika kamu berpegang teguh kepadanya niscaya kamu tidak akan tersesat sepeninggalku, yang mana yang satunya lebih besar dari yang lainnya, yaitu Kitab Allah, yang merupakan tali penghubung antara langit dan bumi(cahaya), dan ‘itrah Ahlul BaitKu. Keduanya tidak akan pernah berpisah sehingga datang menemuiku di telagaku. Maka perhatikanlah aku dengan apa yang kamu laksanakan/melalaikan kepadaku dalam keduanya”

    ya,Carilah ia di TELAGA AL KAUTSAR,AL HAUDH Rasullullah SAW.

    SALAM.

    ReplyDelete
  15. Salam kembali

    Terima kasih kepada saudara berdua yang sudi menitip nukilan penuh nur hikmah di sini. Saya amat menghargainya. Dunia semakin suram kerana kerenah manusia meninggalkan cahaya suci dan menggantikannya dengan aura kepuraan demi dunia dan banggan diri. Semoga ramai akan kembali sedar dan dapat semula berpaut di landasan rahmat, insya-Allah.

    ReplyDelete
  16. Sejarah pertama manusia bermula dari Tanah Suci Mekah. Penciptaan lembaga Nabi Adam AS adalah dari 7 kepal Tanah Mekah. Dari sisa lebehan bahagian rosok Nabi Adam AS, dijadikan pula Siti Hawa... Allahu'alam....

    ReplyDelete
  17. Ada diriwayatkan tatakala Rasulullah SAW ditanya oleh para sahabat soalan yang berat, baginda mengambil sebatang ranting kayu. Lalu baginda membuat satu bulatan diatas pasir. Diakhiri dengan hanya satu titik ditengah bulatan. Bangunan Kaabah diMekah itu diibaratkan satu Titik. Dalam Titik itu ada satu lagi titik, dinamakan ia "Noktah Ghaib".. Wallahu'alam....

    ReplyDelete
  18. Maka dari titik Kaabah diMekah itu, itulah titik asal bermula penciptaan Adam AS dan Anak-Cucu Adam. Dimanakah pula tempat bermulanya bertempa lembaga Adam AS itu.? Kalo dulu Barat tak henti2 mengutuk Kaabah diMekah. Menjelang Akhir Zaman ini, kenapa Barat sudah beraleh arah, hehe.. sudah pandai pulak memuji kehebatan Kaabah diKota Mekah..??

    Pihak Barat, Yahudi dan Nasrani amat licik bermain sandiwara. Kalo dulu mereka bermati2an kalehkan pandangan pada jiwa Dunia Islam, bahawa Masjid Kubah Emas, itulah Masjidil Aqsa. Sedangkan Masjid berkubah "Hijau" itulah sebenarnya Masjidil Aqsa, yg menjadi rebutan hingga Akhir Zaman. Apakah maseh ada lagi hahaha... kisah udang disebalik mee..?? Allahu'alam....

    ReplyDelete
  19. "KING OF THE EAST" vs "KING OF THE BEAST"..

    Theory sains Barat itu adalah secara kebetulan, setidaknya dapat menimbulkan kesedaran. Sedangkan keunikan, kehebatan dan "Misteri Keajaiban Kaabah" diKota Suci Mekah itu adalah lebeh jauh dari jangkauan ilmu pengetahuan. Tidak ada siapa yg tahu, melainkan kesedarannya hanya kepada "Gulongan Yg Sedikit". Dikhabarkan dari Alam Ghaib di"Alam Kewalian/Kenabian", dgn izin-Nya Allah Azzawajalla Yg Maha Tahu. Siapakah mereka itu dari "Gulongan Yg Sedikit" itu..??

    Sekali pandang Kota Suci Mekah termasuk Kaabah, amat membanggakan, tetapi sebaliknya ianya telah "dihitamkan" oleh Pagan2 pilihan. Sebenarnya Kota Suci Mekah dan Kaabah telah sekian lama terjajah. Menjelang Akhir Zaman ini Kota Suci Mekah itu bakal menggemparkan, mencatitkan sejarah baru, bersesuaian dgn Alaf Baru/The New Age. Hahaha... "King Of The East" bakal berentap dgn "King Of The Beast".. Siapakah sebenarnya dia "King Of The East" itu.? Siapakah pula dia "King Of The Beast" itu..??

    Wallahu'alam ^-^ Wassalam....

    ReplyDelete
  20. KAABAH DIKOTA SUCI MEKAH... Kaabah dan Kota Suci Mekah dizaman Nabi Ibrahim AS terhitam sudah. Sekeliling luarannya Kaabah dipenuhi dgn patong2 berhala2 ciptaan ukiran tangan2 Pagan2. Didalam Kaabah dua patong induk Al-Latta dan Al-Uzza bertahta bersemayam megah.. Untuk menghidupkan kuasa jahat patong2 berhala2 itu perlulah disemah. Korban hewan dan manusia, itulah "Darah" nya dipersembah. Hinggalah ujudnya "Black Evil" sekeliling Kaabah Kota Suci Mekah. Tersesat larat Pagan2 tak sudah2..

    Hingga Allah wahyukan pada Nabi Ibrahim As hapuskan kesesatan kesyirikan dgn memecah, semua patong2 berhala2 diluaran disekeliling Kaabah. Tingallah 2 patong utama Al-Latta dan Al-Uzza dlm Kaabah. Setelah semuanya dipecah, digantongnya kapak tukul pemecah, dileher Al-Latta dan Al-Uzza yg maseh ngak dimusnah. Kapan ditanya dimarahi diuguti oleh Pagan2 itu nanti, hehehe... kapak tukul dileher 2 Patong Utama, itulah dalil bagi Nabi Ibrahim AS utk berhujah...

    Walo pun patong2 berhala2 yg zahir terhapus sudah, namun hehehe... "Black Evil" dan Iblis2 dan Jin2 yg dipuja "dihidupkan" maseh ngak musnah. Ketahui oleh-mu Jin2 Iblis telah membiak beranak penak berjutaan jumlah, jisimnya amat kebal lagi panjang umurnya, ngak mudah dimusnah. Apa sudahnya naseb 2 Patong ^_^ =_= Utama, yg disangka berkuasa dlm Kaabah..?? Apakah amalan ritual Pagan2 silam maseh ujud berterusan diKaabah itu lagi..?? Cubalah kakang dan kakek renungi... Allahu'alam....

    ReplyDelete
  21. Penguasa Arab Saudi sekarang telah bertindak 'jahil' karena merek telah merusak tanah batu sekitar Masjidil Haram dan Ka'bahnya. Sekitar Masjidil Haram telah banyak dibangun dengan bangunan pencakar langit, ya hotel, ya apartemen dsb. Dan dengan adanya bangunan ini, mereka telah merusak secara pelan tapi juga pasti 'struktur' dari tanah batu sekitar Masjidil Haram dan Ka'bahnya sehingga membuat pencemaran limbahnya ke 'goa' Zam-zam.

    Air zam-zam yang digunakan untuk menghidupi rakyat Arab Saudi dan para jemaah haji adalah air yang tertampung dalam atau berasal dari goa batu di bawah tanah batu sekitar Masjidil Haram itu sendiri. Jadi kalau tanah batu sekitar Ka'bah itu dirusak maka akan mempercepat 'rontok'-nya goa batu Air Zam-zam itu sendiri.

    Jika goa batu air zam-zam itu rontok atau amblas, otomatis akan menghancurkan bangunan yang ada di atasnya ya seperti Masjidil Haram khususnya bangunan Ka'bahnya. Seharusnya di sekitar radius 5 kilometer dari bangunan Masjidil Haram tidak dibolehkan ada bangunan pencakar langit tersebut.

    Penguasa Arab Saudi harus bertanggungjkawab atas tindakan dan perbuatannya baik penguasa yang dulu dan khususnya penguasa yang sekarang ini.

    ReplyDelete
  22. Right away I am going away to do my breakfast, once having my breakfast coming yet again
    to read further news.

    Also visit my blog post buy twitter

    ReplyDelete
  23. I am curious to find out what blog platform you are working with?
    I'm experiencing some minor security problems with my latest website and I'd like to find something more safeguarded.
    Do you have any suggestions?

    Feel free to visit my web blog twitter followers free

    ReplyDelete
  24. Howdy! This post could not be written any better! Looking through this article reminds me of my previous roommate!

    He always kept talking about this. I most certainly will forward this information
    to him. Pretty sure he will have a very good read.
    I appreciate you for sharing!

    My web-site ... twitter followers free

    ReplyDelete
  25. Unquestionably imagine that that you stated. Your favorite justification appeared to be
    at the web the simplest factor to take into accout of.
    I say to you, I certainly get irked at the same time as other people think about worries that they just
    don't recognise about. You controlled to hit the nail upon the top as smartly as outlined out the whole thing without having side-effects , other people could take a signal. Will probably be back to get more. Thanks

    my web-site; place to buy twitter

    ReplyDelete
  26. Touche. Sound arguments. Keep up the great effort.


    Check out my homepage - twitter

    ReplyDelete
  27. This is very interesting, You are a very skilled blogger.
    I've joined your rss feed and look forward to seeking more of your wonderful post. Also, I have shared your site in my social networks!

    Also visit my webpage twitter followers free

    ReplyDelete
  28. Bantu buat Kartu Kredit BANK BNI dengan beragam fasilitas dan diskon, free iuran tahun pertama di manapun anda berada di seluruh pelosok nusantara Kartu Kredit BNI, adalah Kartu Kredit BNI MasterCard dan BNI VISA, baik Kartu Biru, Emas
    maupun Platinum berikut Kartu Tambahannya.
    100% berkas aman cukup fc ktp.slip
    gaji/skp kartu kredit npwp
    khusus karyawan gaji min 3 jt perbulan.owner lampirkan fc ktp siup dan npwp bila memiliki kartu kredit bisa dilampirkan
    proses maks 10 hari kerja.Diskon 15% untuk makanan dan minuman dengan minimum transaksi Rp 150.000,- dan maksimum transaksi Rp 2.000.000,-.
    Diskon 20% untuk menu makanan Hot Kitchen (tidak termasuk Toast/Honey Toast/Beverage) dengan minimum transaksi Rp 150.000.- dan maksimum transaksi Rp 2.000.000,- (sebelum diskon, pajak dan servis).
    Garuda Indonesia Travel Fair 2014, kerjasama Bank Negara Indonesia dengan Garuda Indonesia, one stop shopping untuk paket wisata Anda dengan harga spesial menggunakan Kartu Kredit dan Kartu Debit BNI.
    Diskon cicilan 0% selama 3 & 6 bulan atau cicilan bunga ringan 0,8% selama 9 & 12 bulan dengan transaksi minimum Rp 1.000.000,-
    Hemat hingga 50% atau maksimum Rp 1.000.000,- dengan BNI Reward Points.
    Informasi lebih lanjut hubungi BNI Call 500046 atau 021-500046/68888 dari ponsel.atau dengan marketing kami cabang BNI SEMARANG
    chairul sarto utomo via sms telp
    085229348635, 085600125176 pin bb 3166854C. TELP KANTOR ( 024 ) 33051946 FAK 024 86455931

    ReplyDelete
  29. @ Tuesday, June 7, 2011
    Keajaiban Rahsia Tersembunyi - KAABAH


    “Sesungguhnya Rumah Ibadat yang mula-mula dibina untuk manusia (beribadat kepada Tuhannya) ialah (Kaabah) di Makkah yang berkat dan (dijadikan) petunjuk hidayah bagi umat manusia.” - (Quran, al-Imran: 96)

    Harus diingat dan wajib diimani, kedudukan Kaabah di bumi ini (Baitullah) adalah bersetentang dengan Kaabah di langit (Baitul Makmur) iaitu di Sidratul Muntaha. Para Malaikat sentiasa bertawaf tanpa henti. Oleh itu tentu dapat dibayangkan betapa hebatnya "kuasa ritual" yang melimpahi Masjidil Haram di mana terletaknya Kaabah di Kota Makkah itu.

    Masih adakah yang ragu?

    SEJARAH TAPAK KAABAH -
    Mohon dikaji dulu 2 perkara :
    (1) Asal tapak Kaabah dibina atas tapak rumah Nabi Ibrahim AS.
    (2) Kesah Israk Mikraj Rasulullah SAW bermula dari Mekah kePalestina.

    ReplyDelete
  30. SEJARAH TAPAK KAABAH - KONONNYA BAITULLAH RUMAH
    ALLAH - YG DIBINA ATAS TAPAK RUMAH NABI IBRAHIM AS....

    Sudah pun bangkit Pewaris Sah pemilik tanah pusaka beserta Kaabah diKota Suci Mekah. Setelah Imam Mahdi AS pulang setelah buat Umrah dan Hajji keMekah dan Madinah, beliau pula telah bermadah. Dengarkan dulu satu AlKesah yg telah terpadam dlm sejarah....

    Bermula pula giliran Nabi Ibrahim AS sebagei Bapak Manusia Yg Ke39... Tanah Mekah diusaha dibangunkan oleh Nabi Ibrahim AS beserta Ayahnya SiPembuat Berhala2 dizaman Pagan utk disembah. Disatu kawasan Tanah Mekah didirikan oleh Nabi Ibrahim AS sebuah rumah. Setelah bernikah dgn Siti Hajar, dikurniakan saorang Putra dialah Nabi Ismail AS, tinggallah mereka sekeluarga dlm sebuah rumah diMekah. Diatas tapak rumah Pusaka Nabi Ibrahim AS itulah, kini tersedia terbinanya Kaabah Baitullah Rumah Allah diMekah....

    Setelah wafat Nabi Ibrahim AS seterusnya giliran Nabi Ismail AS sebagai Bapak Manusia hingga ujud Bangsa Arab yg menzahirkan Bani Hasyim hingga lahirnya Nabi Akhirul Zaman, dialah Nabi Muhammad SAW. Bermulalah Nabi Ismail AS sebagei Pewaris Sah Pemilik Tanah Suci Mekah serta Rumah Kaabah. Masa dan zaman berlalu sileh berganti berubah, hingga wujud tamaddun baru zaman Kafir Arab Bani Kuraisy Jahilliah.

    Akhirnya Tanah Kota Mekah dan Rumah Kaabah menjadi Hak Milik Siti Khodijah. Karena dialah Pewaris Sah Nasab Ke55 dari DNA Nabi Ibrahim AS. Maka tidak heranlah kenapa Siti khodijah dibilangkan Wanita Paling Kaya paling rupawan dizamannya, menjadi rebutan kegilaan pria2 Arab Kafir Kuraisy.. Sudah ditaqdirkan Allah Yg Maha Merencanakan Setiap Sesuatu. Akhirnya Siti Khodijah bertemu jodoh dgn Rasulullah SAW, dikurniakan Putra-Putri yg dinamakan Ahlulbait..

    Setelah wafat Siti Khodijah maka pewaris harta pusaka Tanah Suci Mekah serta Rumah Kaabah dimiliki oleh Rasulullah SAW serta Ahlulbait2nya. Setelah Rasulullah SAW serta Ahlulbait2nya diusir keluar dari Mekah hingga terpaksa berhijrah berpindah keMadinah, itulah masanya rencana2 licik Puak 28 Kapir Kuraisy telah tiba. Lantas mereka padamkan segala sejarah2 tulen Nabi SAW, serta merampok harta pusaka dgn meminda2 hakmilik2 warisan2 Ahlulbait2 diMekah....

    Setelah wafatnya Rasulullah SAW diMadinah, naseb kami Ahlulbait2 semakin malang lagi. Disusuli dgn konspirasi penghapusan habes2an Nasab Baka Rasulullah SAW, ancaman buruan pembunuhan keatas Ahlulbait2 Nabi. Banyak lagi ada lagi.... Cukuplah dulu sedikit disini : Kami Ahlulbait2 telah berjuta2an berkembang diserata pelusuk bumiNya Allah. Kini harta pusaka Ahlulbait yg dirampok dipadam lupakan dari catatan Sejarah Islam. Hinggalah Dunia Islam sedang tenat mengharungi liku2 Fitnah Dajjal diAkhirul Zaman, dikala itulah Allah bangkitkan Sang Penyelamat Pembawa Keadilan dan Kemakmuran sejagat...

    Imam Mahdi AS yg mewakili berjuta2an Ahlulbait2 yg terbuang dianiaya, mereka dulu bakal dibela seadil2nya. Tanah pusaka Hak Milik Ahlulbait diKota Suci Mekah wajib dipulangkan. Bagimana naseb Kaabah yg kalian anggap "Rumah Allah" yg berada dlm tanah Ahlulbait itu..?? Jawabannya terpulang pada Sang Ratu Adil Sejati aka Imam Mahdi AS..

    ..... WALLAHU'ALEM .....

    ReplyDelete
  31. http://kreasimasadepan441.blogspot.com/2017/11/jokowi-teken-kesepakatan-perlindungan.html
    http://kreasimasadepan441.blogspot.com/2017/11/presiden-joko-widodo-selesai-mengikuti.html
    http://kreasimasadepan441.blogspot.com/2017/11/sandiaga-pastikan-pembangunan.html

    Tunggu Apa Lagi Guyss..
    Let's Join With Us At Dominovip.com ^^
    Untuk info lebih jelas silahkan hubungi CS kami :
    - BBM : D8809B07 / 2B8EC0D2
    - WHATSAPP : +62813-2938-6562
    - LINE : DOMINO1945.COM
    - No Hp : +855-8173-4523

    ReplyDelete
  32. Abraham/ibrahim itu matinya di tanah kanaan/israel, di kuburkan di gua makhpela di kota hebron sekarang. bukan di mekah. jangan asal ngarang ente

    ReplyDelete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews