Saturday, May 28, 2011

Tayangan Perdana

Wayang Besar untuk Penonton Dungu


Majlis NWO

Perhati dan cermati setiap perkara yang telah di sediakan oleh Adam Weishaupt yang kini terserlah dalam dunia semasa. Semua ini telah digariskan dengan jelas dan sedang memasuki tahap penghujung. Teori konspirasi yang selama ini dianggap remeh oleh sesetengah orang dan disindir sebagai sebuah andaian semata telah mula menunjukkan wajahnya. Malangnya masih ada lagi manusia yang memandang sinis dan tidak memperdulikannya.

Tiada satu pun diantara agenda ini berlawanan dengan apa yang sebenarnya berlaku di hadapan mata sekarang. Teliti peristiwa Afghanistan, Iraq dan kini Libya. Selepas ini Syria dan Lubnan.  Semuanya telah berada dalam skrip yang disusun kemas. Pelaksananya (USA melalui CIA, PBB dan NATO) telah melakukan tugas dengan cemerlang.

Beberapa keadaan kelihatan masih kabur, namun sudah ada tanda-tanda akan muncul sedikit hari lagi. Selama ini mereka berselindung dan menyembunyilan semua rahsia ini dengan ketat sehingga ramai menjadi mangsa tetapi setelah hampir mencapai kekuatan ketenteraan yang diharapkan, mereka mula menunjukkan diri secara perlahan-lahan.

25 agenda ini amat hampir menyerupai Protokol Zionis yang telah tersebar suatu masa lalu. Ini menunjukkan Illuminati adalah agen Zionis yang paling utama dalam merealisasikan cita-cita Zionis Sedunia menguasai planet bumi melalui sebuah negara baru iaitu Israel Raya. USA hanya sebagai satu ejen atau boneka mereka dalam usaha membuka ruang supaya Iraq, Syria, Lubnan, Jordan dan Mesir dapat ditelan dengan mudah oleh Zionis..

Jelas sekali mereka akan menjadikan semua penduduk dunia sebagai hamba (slave) termasuk rakyat Amerika yang banyak berkorban untuk mereka dan dilarang sama sekali mengingkari segala apa yang mereka tetapkan. Satu dunia takut kepada Amerika Syarikat, anihnya Amerika pula takut kepada Israel.. (???)  Kenapa terjadi begini? Segalanya di bawah seliaan Illuminati yang merupakan kerajaan sebenar dunia - secara rahsia. Segala-galanya di bawah kuasa mereka yang diperolehi melalui sistem dusta yang paling kejam. Memang sukar dipercayai.

Zionislah yang menubuhkan Illuminati dan Zionis akan memertabatkan dirinya sebagai pemimpin dunia yang baru dalam masa terdekat setelah USA lumpuh. Tidak diragui lagi USA (telah dapat dilihat) sebagai alat mereka semata-mata walaupun kelibatnya kelihatan amat berkuasa. Obama atau sesiapa sahaja yang menjadi Presiden USA hanyalah bidak catur  untuk mencapai matlamat mereka.

Mungkinkah akan ada lagi para bijak pandai kita yang akan membuat ulasan itu dan ini, mengemukan andaian serta pandangan dengan penuh semangat bila sesaorang Presiden baru USA dilantik nanti?  Tak ubah sebagai ahli lawak dengan komidinya. Semuanya tertipu dan kini tersipu malu bila Obama bertukar watak dari seorang negarawan hebat kepada penjenayah yang zalim.

Bagaimana nasib kita? Apa daya kita? Adakah kita juga akan menjadi hamba mereka nanti? Tidak syak lagi, terutama apabila sistem perbankan USA hancur lebur dan nilai US Dollar luput bagaikan daun kering berguguran dan hanya layak dijadikan kertas pencuci tandas.

Harga minyak akan melambung tanpa had ketika nilai dollar menjunam. Harga makanan juga ikut melambung kerana semuanya masih bersandarkan dollar. Bermulalah era baru ekonomi dunia, wang kertas terpaksa dihapuskan dan setiap orang akan diwajibkan menggunakan kad kredit menggantikan wang kertas. Setiap orang diwajibkan membayar khidmat bank baru yang bakal muncul di Jurusalem diterajui keluarga Rosthschild.

FITNAH apakah ini jika bukan fitnah Dajjal Laknatullah? Fitnahnya mendahului kehadirannya.

Penyebaran riba menjadi satu kemestian jika perlukan makanan, keperluan atau kemudahan. Hidup manusia menjadi amat getir. Selepas itu Dajjal akan menzahirkan diri dan bertindak sebagai "penyelamat". Inilah fitnah terakhir sebelum Imam Mahadi dibaiat di sisi Kaabah.

Sebelum peristiwa kemunculan penyelamat palsu ini, satu peperangan besar diaturkan antara kuasa-kuasa besar dunia. Matlamatnya ialah mengurangkan jumlah penduduk dunia bersesuaian dengan kuantiti bahan makanan yang ada. Semua bahan mentah termasuk makanan dikawal sepenuhnya oleh pemerintah dunia yang baru, Yahudi Zionis dan lintah darat yang bekerja untuk mereka.

Sebelum Dajjal muncul, kita sudah hilang upaya. Bagaimana nanti bila Dajjal muncul? Mampukah kita bertahan? Sanggupkah kita mendengar rengekan anak kecil yang kebuluran?

Kemanakah kita akan lari? Sanggupkah menderita kelaparan dan dahaga? Menderita dihina dan disiksa? Lihatlah suasana di Iraq dan Pelestin hidup dalam huru hara dan ketakutan malah akan menjadi lebih buruk lagi nanti apabila Kerajaan Satu Dunia muncul..

Tidak penting lagi apa yang mereka mahu lakukan. Sudah tidak penting mengkaji teori konspirasi kerana ia sudah berubah menjadi nyata dan bukan rahsia atau teori lagi. Segalanya sudah terlambat jika kita masih berfikir atau berangan-angan hendak menghalang gerakan ini, apalagi melawannya. Segalanya sudah mencapai tahap mustahil.

Tiada pilihan bagi kita sekarang. Bersedialah dan usahakan perhitungan terakhir. Aturkan langkah kita menghadapi kemungkinan yang bakal menjelma. Jangan biarkan diri dan keluarga kita terjerat dalam sangkar iblis dan syaitan yang bersekongkol dengan manusia durjana ini. Tanya diri sendiri, mampukah kita? Kalau ditakdirkan mati, biarlah syahid mempertahankan iman dari mati sebagai anjing peliharaan musuh Allah.

Genggamlah syahadah sekuat upaya walaupun menderita umpama mengenggam bara api. Gigitlah syahadah dengan gigi geraham, jika tidak kita akan tergolong di kalangan manusia yang rugi. Kita akan ditempatkan di neraka bersama Yakjuj dan Makjuj. Nauzubillahi Min Zalik.




Berikut adalah daftar 25 prinsip / tujuan Illuminati yang telah Adam Weishaupt tetapkan selepas Rothschild mula membiayai konspirasi Illuminati.

Ia telah pun berjalan sejak ratusan tahun yang lalu, dan kini tiba di kemuncaknya dan sedang diteraju oleh kuda tunggangan mereka, British-Amerika dan keluarganya di seluruh dunia.  Memacu mengikut susunan langkah demi langkah, melaksanakan konspirasi sepertimana yang diatur oleh Illuminati.

25 agenda ini merupan satu manual yang pada dasarnya memperlihatkan rancangan jangka panjang, berdasarkan arahan pengasas Illuminati pada tahun 1776.



 LIHAT SETIAP LANGKAH INI, BUKANKAH UMPAMA FITNAH DAJJAL SEPERTI YANG TELAH RASULULLAH SAW KHABARKAN? ADAKAH ANDA MASIH RAGU?

25 Objektif Illuminati


1. Aturkan semua manusia supaya lebih cenderung dan senang ke arah kejahatan berbanding kebaikan.

2. Anjurkan gerakan Liberalisme (hancurkan keagamaan)

3. Gunakan idea "kebebasan" untuk mewujudkan pertentangan atau krisis antara kelas dalam masyarakat

4. Gunakan segala cara untuk mencapai Tujuan Illuminati seperti yang telah ditetapkan.

5. Perolehi/dapatkan "Hak" untuk "BERDUSTA" ke atas setiap peristiwa yang berlaku.

6. Kekuatan sumber dan keupayaan harus tidak kelihatan sehingga saat benar-benar telah bersedia dan memperoleh kekuatan yang tidak boleh lagi di permainkan atau  dimusnahkan.

7.Galakkan masyarakat supaya cenderung untuk merusuh (secara psikologi) sebagai satu cara menguasai mereka.

8. Pergunakan alkohol, dadah, rasuah dan segala bentuk maksiat secara sistematik untuk merosakkan golongan belia.

9. Berusaha memiliki kekayaan, harta atau aset dengan apa cara jua pun

10. Gunakan slogan-slogan hebat seperti hak asasi, kebebasan, persaudaraan sebagai pegangan / tuntutan rakyat jelata dalam peperangan psikologi

11. Peperangan harus diatur, sehinggalah kedua-dua pihak yang bertentangan bakal mengalami masalah hutang yang berat kemudian dianjurkan perdamaian setelah mereka menjadi lemah (tidak lagi berupaya) untuk mengawal kedaulatan wilayah masing-masing

12. Setiap ahli perlu menggunakan kekayaan yang ada untuk menentukan "calon" yang dipilih dan tempatkan di pejabat awam. Taat kepada tuntutan mereka (ahli) dan gunakan mereka (calon) sebagai bidak dalam percaturan orang-orang di belakang layar. Penasihat harus dipelihara dan dilatih sejak kecil untuk menguasai urusan dunia.

13. Mengawal akhbar atau media.

14. Agen akan muncul ke hadapan selepas mencetuskan kacau bilau dan berindak pula dengan lagak sebagai penyelamat orang awam.

15. Wujudkan kemelesetan industri dan kepanikan / kegawatan kewangan, pengangguran, kelaparan, kekurangan makanan dan gunakan keadaan ini sebagai alat untuk menguasai orang ramai atau para perusuh dan kemudian gunakan perusuh ini untuk menghapuskan semua penghalang.

16. Menyusup ke dalam pertubuhan rahsia Freemason dan gunakannya bagi keperluan Illuminati.

17. Kendalikan penipuan secara sistematik, dengan menggunakan "slogan" secara lantang dan ungkapkan janji manis kepada masyarakat bahawa mereka bakal nikmati kebebasan dan hidup mewah walaupun semua itu adalah palsu

18. Rancang dengan teliti untuk sesuatu resolusi, bincangkan halacara pertempuran di jalanan, aturkan mana-mana yang perlu untuk mempercepat kejayaan menguasai penduduk.

19. Gunakan agen sebagai pemberi maklumat atau nasihat di belakang tabir selepas berlaku perang atau huru hara dan gunakan diplomasi secara rahsia untuk mengawal keadaan.

20. Bangunkan monopoli berskala gergasi menuju ke arah penguasaan kerajaan dunia .

21. Gunakan cukai yang tinggi dan wujudkan persaingan yang tidak sihat untuk membawa kehancuran ekonomi dengan menguasai bahan mentah. Aturkan pergerakan para pekerja dan biayai pesaing mereka.

22. Membina kekuatan persenjataan melalui pasukan Polis dan Tentera untuk melindungi kepentingan kita.

23. Ahli dan pemimpin-pemimpin kerajaan sedunia (OWG) akan dilantik oleh pengarah.kita.

24. Menyusup ke semua kelas dan lapisan masyarakat dan kerajaan untuk tujuan menipu, memperkotak-katikkan dan rosakkan golongan muda dengan mengajar teori dan prinsip-prinsip yang kita tahu adalah palsu.

25. Undang-undang Nasional dan Antarabangsa perlu digunakan untuk menghancurkan peradaban, memperhamba dan mengawal orang ramai.source



Kehancuran



Segalanya sudah jelas bukan? Walau apa sahaja keadaan pastinya tidak akan terkeluar dari apa yang telah digariskan dalam agenda berkenaan. Bagaimanakah para pemimpin dunia akan menghadapinya tentu bakal menjadi satu perbincangan yang cukup menarik. Benarkah pemimpin negara-negara maju selain kumpulan NATO terutamanya China dan Russia tidak tahu permainan ini?

Amat Mustahil mereka langsung tidak dapat menelahnya memandangkan semuanya telah semakin jelas sekarang. Mereka juga mempunyai perisik yang handal untuk mengintai perancangan musuh. Apa sebenarnya yang berlaku? Sepertimana yang kelihatan, mereka semuanya berpura-pura seperti tidak tahu sambil mengawal sebaik mungkin kepentingan sendiri. Kenapa? Mereka juga tahu bahawa mereka juga di bawah cengkaman gergasi ghaib ini.

Wayang besar ini menuju pengakhiran yang sangat menakutkan bila mana senjata nuklear mula dilancarkan. Dua Pertiga penduduk bumi akan menjadi korban.  Semua hasil bumi (bahan mentah) menjadi milik mereka sepenuhnya, itu sememangnya telah dirancang.

Seluruh dunia dihasut supaya bersengketa dan membawa api peperangan. Memacu huru-hara secara menyeluruh di segenap benua  sementara penulis skrip hanya memerhatikan sahaja dengan penuh minat. Segalanya binasa kecuali Israel Raya.

Singa Peliharaan semakin menunjukkan keampuhannya, sudah mampukah ia membaham anak-anak Harimau Belang? Anak Harimau ini masih terpinga-pinga mencari IBU, merintih dalam keletihan dan lesu yang amat sangat.  Sering pula tertidur sambil mengharap sesuatu yang tidak pasti. Angkara siapa?

58 comments:

  1. Kejadian huru hara di asia barat ini tak bolih di katakan 100% kerja zionis,illuminiti juga manson juga.walau nampak macam penonjo;lan hebatnya merea....jangan-jangan promosi jer yang gah...

    ReplyDelete
  2. Ada faktor lain yang kena di nilai....faktor MUNAFIK keturunan muawiyah...hadis letakkan gelarannya si sufiani.yang muncul di akhir zaman.tak semestinya nama dalam i.c sufian...mungkin gelaran sahaja .macam juga Dajjal...sape pun tak tahu namanya yang sebenar.

    faktor ini kerjanya macam munafik....menyorok,bertangan ghaib ,baling batu sembunyi tangan bila ada masa sesuai habis di ngapppp!!!

    ReplyDelete
  3. jangan anda sangkakan hanya Yahudi dan Nasrani hebat bermain provokasi....no no...

    Kalau anda masih ingat sejarah pedang yang mengantung Al Quran dalam perang siffin...siapakah dalang dan master mind di balik semua itu?

    Maka keturuanan yang sama akan muncul dengan kebijakkan sangkaan dari nenek moyang yang sama.

    ReplyDelete
  4. Sebenarnya rakyat US telah lama di ingatkan tentang Alien Yahudi yang bahaya itu,tetapi mereka telah menguasai US dengan Raja yang tersembunyi.

    Mari kita amati wasiat Presiden Benyamin Franklin,Dia mengingatkan bahawa:"Ada bahaya besar yang mengancam Amarika,bahaya itu ialah orang-orang Yahudi.Dibumi mana pun orang Yahudi itu berdiam mereka selalu menunjukkan perangai buruk dalam dunia perniagaan(menipu dalam bisnes) mereka hidup pentingkan diri sendiri dan berusaha mencekik leher keuwangan dan ekonomi penduduk pribumi seperti yang terjadi di Portugal dan Sepanyol."

    Sambungnya lagi:

    "Sejak 1700 tahun Yahudi selalu mengeluh nasib mereka,mereka sentiasa terusir tetapi telah bertukar menjadi Drakula menghisap darah bangsa lain.Jika Yahudi tidak di singkirkan dari Amarika dengan kekuatan undang-undang,100 tahun akan datang mereka akan menguasai dan menghancurkan kita dengan menggantikan bentuk Pemerintahan yang telah kita perjuangkan dengan pengorbanan darah ,nyawa,harta dan kemerdekaan pribadi kita.Seandainya Yahudi tidak diusir dari Amarika ,200 tahun akan datang anak cucu kalian akan bekerja di ladang-ladang dan memberi makan kepada orang-orang Yahudi sementara itu Yahudi hanya akan menghitung keuntungan dalam industri kewangan kita.

    "Aku ingatkan pada kalian semua kalau anda tidak menyingkirkan orang Yahudi di Amarika untuk selamanya maka anak cucu cicit kalian akan memanggil -manggil nama kalian dari lubang kubur kalian kelak.Fikiran yang ada di benak orang Yahudi tak sama seperti yang ada pada orang Amarika.Meski mereka hidup dengan kita beberapa generasi mereka tetap tidak akan berubah dengan pegangannya,macam harimau bintang yang tidak akan merubah warna kulitnya .Mereka akan menghapus Institusi kita olih itu mereka harus di singkirkan dengan kekuatan perlembagaan."
    -Petikan dari rencana Pendatang Yahudi di USA bolih dilihat di Franklin Institute Philadelphia,Pensylvania US.
    ****************************

    Orang Kristien US yang bersusah payah membangunkan US tetapi Yahudi yang menyapu bersih hasilnya.Sudah ada kesedaran semenjak zaman Franklin lagi tetapi kesedaran itu sikit terlambat, Yahudi sudah di tampuk kekuasaan....... dari kuasa Media Massa,Industri,Perekonomian,Politik dan sebagainya telah di kuasai Yahudi, telah berlaku seperti yang di bimbangkan olih Franklin dahulu.Kesedaran ini juga telah wujud diantara orang-orang Kristien Eropah juga, terutama di Peranchis.Tapi dah di cucuk hidungnya yang seludang itu...

    Mereka telah mula mengenali siapa musuh mereka yang sebenarnya sehingga mereka di tuduh pula olih Yahudi sebagai Antisemistis.Sekarang tentu kita bolih memahami siapa sebenarnya, pada hakikatnya musuh di belakang Rom/Kristian.

    Kerana mereka telah memperkudakan Roman moden hari ini...

    ReplyDelete
  5. Anonymous said...

    Ada faktor lain yang kena di nilai....faktor MUNAFIK keturunan muawiyah...hadis letakkan gelarannya si sufiani.yang muncul di akhir zaman.tak semestinya nama dalam i.c sufian...mungkin gelaran sahaja .macam juga Dajjal...sape pun tak tahu namanya yang sebenar.

    faktor ini kerjanya macam munafik....menyorok,bertangan ghaib ,baling batu sembunyi tangan bila ada masa sesuai habis di ngapppp!!!
    May 29, 2011 5:18 PM

    **********************************

    Betul tu....dalam titipan Imam Abu Jaafar As Siddiq mengatakan;"Bila berlaku huru hara tersebut keturunan Muawiyah akan memegang 5 biji bola"....

    Maknanya sufiani yang memiliki tentera yang besar akan memguasa 5 wilayah tanah arab...huru hara sekarang melibatkan 7-9 buah negara...agak-agak mana 5 buah negara tu yg akan di jajahnya.?

    ReplyDelete
  6. Yup... terlalu memandang rendah dengan keupayaan keturunan Muawiyah,adalah satu kecuaian....

    Syd. Muawiyah ra. seorang yang sangat licik,pintar,teliti dan bijak.Dia memiliki guru muda yang banyak pengalaman.

    Guru itu ialah Syd. Amru Al-As.Amru pernah menjadi gabernor di Mesir yang sebelum itu di jajah olih puak Kritian timur,Raja Herculis.

    Ketika Islam membebaskan Mesir Amru lah Gabenornya selaras dengan jasanya mengetuai peperangan dengan puak Kristian tersebut.Adakah perang sahaja terus menang...tidak!!!...Amru menjadi pedagang ke Mesir dan menimba banyak pengalaman tentang orang Rom itu.

    Siasat perang,peta negara dan ilmu pengetahuannya hasil belajar dari guru-guru/ pendita Rom sangat berguna buatnya.Ilmu ini dikongsikan ke Muawiyah dalam selok belok pemimpinannya.Sebab itu gaya pimpinan Muawiyah berbeza sekali dengan pimpinan lain sedari itu...lihat saja kelicikkannya di medan perang,persis gaya Rom...

    Apakah keturuan Muawiyah, sufiani tak tahu apa itu gerakkan barat ...?

    ReplyDelete
  7. best gak weih..bila ada tesis dan anti thesis ni... ;)

    ReplyDelete
  8. Yahudi ni kadang promosi jer lebih.Sebab depa menguasai Media Massa.Tapi sebenarnya kalau ada lubang dan gua tempat menyorok diorang lah masuk dulu dan tak keluar-luar.

    Apatah lagi bila PEKUNG /RAHSIA mereka terbongkar.Takut yang amat mereka ini, sebab mereka sangat percaya dengan janji kesudahan KEHANCURAN mereka baik dalam kitab mereka mahu pun yang ada dalam sumber Islam....

    Apa yang mampu mereka buat...cuma main wayang bersilih siri/siri demi siri dan melewat-lewatkan janji itu...

    ReplyDelete
  9. Pokok dan Batu yang Bercakap

    Hadith Sahih Muslim, Kitab 40, Nombor 6985:

    Abu Hurairah telah Mengatakan :Rasulullah (saw) berkata : 'Hari Kiamat tidak akan tiba sehingga para Muslim berperang dengan umat Yahudi. Umat Muslim akan membunuh orang-orang Yahudi sehingga mereka akan menyembunyikan diri disebalik batu atau pokok. Maka batu atau pokok itu akan berkata-kata : "Hai Muslim atau hamba Allah, ada seorang Yahudi disebalik saya. Marilah dan bunuh dia." Tetapi Pokok Gharqad tidak akan berkata apa-apa, kerana ia adalah pokok bangsa Yahudi.'


    **********************************

    ramai yang mengatakan hadis ini karut dan direka-reka....tapi yahudi sangat percaya kerana ada beberapa fakta yang hampir sama dengan kitab2 tua mereka.

    kelakar kalau sesiapa tak memahami makna hadis ini,lalu nak tanam pokok gharqad bebanyak dan menunggu pula sampai batu bercakap baru nak berjuang...hahahah.

    ReplyDelete
  10. Salah satu fakta kehancuran itu ialah dari (Catatan bertulis/relik) Safar Nabi Allah Daniel yang baru di temui di lembah laut mati yang kontang.

    Safar ini juga sama dengan yang di tulis olih Nabi Bangsa Yahudi yang lain....(lupa nama tak silap: Nabi Aramis dalam manuskrip Qibti...).Jadi takkan kebetulan pula ada fakta yang sama?...Anehnya safar tu sebahagiannya ghaib tetiba entah siapa yang rembat.Yang selebihnya di bekukan...susah sesiapa nak akses...

    Dalam safar tu menurut yang sempat membaca secara spontan menceritakan tentang Kehancuran Yahudi. Ceritanya hampir sama dengan yang ada dalam hadis dan Al Quran

    wallahualam.

    ReplyDelete
  11. Salam..
    pandangan2 yg diberi oleh saudara2 diatas ini perlu juga diambil perhatian..
    Semakin jelas jawapan2 anda menuju objektif..
    Kaji siapa sekutu kpd Abdullah bin Ubai..
    Kemunafiqan Abdullah mendorong anaknya berkata kpd Rasulullah s.a.w,"Sekiranya turun perintah dari Allah utk membunuh bapaku,biarlah aku yg melaksanakan perintah itu"..
    Semaklah wahai saudara2ku adakah penguasa2 kerajaan di Negara2 Islam adalah org2 yg beriman..
    Jika benar,mengapa pula byk berlaku Fasad dimuka bumi kita ini?
    Mengapakah mereka mengizinkan Kefasikkan masuk ke bumi kita dan kita disekat dari membantu saudara2 seagama kita ke Pakistan,Afghanistan dan negara2 yg ditindas oleh Amerika utk berjihad dgn doktrin teroris?
    Sememangnya sesiapa yg mahu hampir ke jalan Allah akan jauh dari manusia awam..
    Kita disuruh patuh pd undang2 ciptaan manusia yg diletakkan lbh tinggi dari undang2 Allah s.w.t yg akan menyebabkan kita menjadi pendatang haram di Yaumal Mahsyar dan akan mengalami sekatan yg banyak dari KASTAM yg berkhidmat kpd Allah kelak..
    Ingat akan 5 zaman yg akan dilalui oleh umat Nabi Muhammad dan dlm zaman manakah kita kini berada?
    Umat Islam akan terpecah kpd 73 golongan,Yahudi juga 73 manakala Nasara 72..
    Semua ini berlaku dlm Time frame yg sama utk apa?
    Utk Allah uji manusia dgn ujian keyakinan yg paling hebat sejak terciptanya Adam a.s..
    Maka berpeganglah pd tali2 Allah dan kenali hakikat kehambaan kita supaya kita dpt mengenal siapa yg menampilkan hakikat yg sebaliknya..

    ReplyDelete
  12. Cina di Malaysia bergerak macam Yahudi di Amerika Syarikat juga ?

    ReplyDelete
  13. cina-cina yang Bloodline Kei Fang tulah berdarah Yahudi... ramai tak tahu termasuk anak cucu diorang sendiri...yahudi kan ada pelabagai ras...

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum. Saya ada baca blog Mistisfiles tapi tak boleh komen disana (server error). Jadi saya komen di sini saja.

    Saya berminat dengan satu teori bahawa Yahudi Illuminati benar2 anggap Bangsa Melayu sebagai bangsa yang akan membunuh mereka di Israel, pada peperangan akhir zaman Imam Mahdi dan nabi Isa melawan Dajjal. Saya percaya Bangsa Melayu adalah bangsa yang diramal membangkitkan Islam dari Timur, melalui hujah2 dari blog mistisfiles.

    Ada 3 alter pada Bangsa Melayu. Dua daripadanya separuh terbuka dan satu lagi belum diketahui statusnya, iaitu:
    1. alter tauhid / tasawuf
    2. alter perubatan Islam
    3. alter silat yang haq.

    Dua alter yang teratas dibuka oleh golongan Wahhabi Melayu melalui
    1. promosi aqidah Allah bertempat dan berjisim dan tahid 3 Wahhabi. Alhamdulillah, pejuang2 Sunni sudah mampu membahaskannya. Lihat saja blog2 Sunni yang ada.
    2. pembukaan pusat2 rawatan Islam oleh Wahhabi. Alhamdulillah, makin ramai ustaz2 Sunni membuka pusat2 rawatan Islam, untuk menyainginya.

    Alter silat atau seni beladiri Melayu, masih tidak diketahui statusnya, apakah terdapat pertolongan jin atau Allah, dalam silat seru serta jurus2 pukulan jarak jauh. Mungkin sudah sampai masanya, pesilat2 Melayu bersatu mengkajinya dan membetulkannya.

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum

    Sesungguhnya jika anda benar-benar beriman, perlu ada satu penafsiran secara fizikal dan metafizikal. Dalam kontek seperti ini, penaksiran fizikal (logikal) senantiasa melihat "kita akan kalah, kerana dilingkari dengan 'mereka'". Segala bidang di muka bumi adalah kelihatan dalam genggaman mereka. Tetapi sebenarnya masih belum lagi. Mereka masih belum melancarakan perkara itu semua, kerana masih belum cukup pengumpulan tenaga seperti minyak mentah dan uranium-365. Mereka belum cukup. Apabila telah cukup, mereka akan melancarkan semua itu. Semestinya penentang dajjal ramai yang akan terseksa ketika itu.

    Secara pendekatan metafizikal (wahyu) pula, kita ada Allah SWT. Walillahi junudu ssamaa wa tiwal ardhi (kepunyaan Allah tentera langit dan bumi). Sememangnya pengikut Allah dan rasulnya tidak dapat menggunakan Sains dan teknologi untuk menentang kerana kekurangan kepakaran, tentera Allah yang lain yang setia seperti binatang, bumi, matahari dll boleh membantu jika saat genting itu berlangsung. Fakta sejarah kenabian membuktikan, perkara yang tidak logik boleh menang jika tawakal pada Penciptanya adalah tinggi. Yang haq biasanya kalah dulu dan mustahil dari mata kasar untuk menang. Tetapi akhirnya akan tetap menang. Kemenangan tersebut hanya Allah SWT yang tahu bagaimana.

    Orang biasa seperti kita hanya boleh berusaha, kerana kebanyakannya terlalu taksub dengan akal yang ada limitasinya dan juga kecintaan terhadap dunia. Ini menyababkan kesukaran dari segi mendapat bantuan dari yang Maha Esa. Itu belum lagi permakanan yang kita tidak tahu apa yang telah meresap sebelum ini semasa kita tidak tahu perkara tersebut. Itulah jika dikaji, satu permasalahan yang rumit. Perlu penaakulan lebih terperinci dan berterusan.

    Wassalam. Allah Almighty Knows Best

    ReplyDelete
  16. Salam..
    Sy adalah seorang bekas penuntut Silat yg berguru pd sekitar tahun 1994..
    Sy ingin memberi pendapat berdasarkan kisah benar yg sy alami..
    Sy mengikuti sejenis silat yg tidak menggunakan bunga dan hanya mementigkan buah pukulan dan kunci..
    Pd peringkat awal kami dilatih utk menguatkan fizikal terlebih dahulu..
    Setelah sekian lama,barulah kami diajar buah buah pukulan dan kunci..
    Kami tidak menggunakan senjata ttp kami dilatih utk berdepan dgn lawan yg menggunakan senjata..
    Apabila mahaguru berpuas hati dan ingin menamatkan perguruan kami,kami diberi pula ayat2 yg berbunyi mentera utk membantu kami sewaktu ujian terakhir nanti..
    Sy diberi 9 ayat yg tidak pernah sy dengar dan nama2 yg juga sy tidak pernah dengar ttp sy menurut sahaja pd waktu itu..
    Kesembilan-sembilan ayat ini mesti diamalkan dan paling penting mesti dibaca ketika memasuki gelanggang utk ujian yg terakhir..
    Ditakdirkan Allah sy terlupa membaca salah satu dari sembilan ayat yg diberi sebelum melangkah ke gelanggang..
    Akibatnya,apabila buah pertama sesi ujian itu dimulakan,pergerakan sy terkunci,kaki sy terikat pd bumi dan pandangan sy menjadi gelap..
    Hanya setelah beberapa saat,sy kembali waras apabila rakan separing sy menegur sy krn mendapati sy tidak mengelak pukulan,hidung sy mengalami pendarahan akibat terkena 2 hingga 3 tumbukan padu di muka..Lalu sy istighfar dan kembali meneruskan sesi ujian dlm keadaan baju sy dibasahi darah yg masih lg mengalir..
    Oleh kerana sy mengenakan pakaian seragam silat yg bewarna hitam,maka tiada siapa perasan yg sy sedang mengalami pendarahan dihidung kerana sy sentiasa menyapu darah sy mengalir dihidung dgn lengan baju sy..
    Sy berjaya menamatkan sesi ujian dan diijazahkan sebagai penuntut perguruan tersebut..
    Peristiwa ini membangkitkan berbagai persoalan dibenak sy dan sy turut merasakan perubahan pd diri sy,dimana sy menjadi agresif dan mudah melenting,ttp oleh kerana sifat semulajadi sy yg penyabar,sy mampu mengawal sifat agresif itu..
    Sy pernah mengalami kemalangan dan melambung jauh ttp sy tidak mengalami kecederaan atau luka2,cuma terseliuh sedikit dan sy mampu bermain bola dan menjaringkan 3 gol dlm pertandingan liga bolasepak ditempat sy pd hari yg sama..
    Namun sy merasakan sesuatu yg tidak kena apabila sy berhenti mengamalkan ayat2 itu..
    Kecergasan sy merosot dan sy kerapkali gagal utk terpilih utk pemilihan bolasepak sedangkan dahulu sy pernah ke Fasa Akhir pemilihan pasukan negeri Piala Eamas Raja2..
    Dahulu sy seorang pemain regular ttp kini nk berlari pun sy merasa sukar,seolah2 sesuatu yg menahan sy sedangkan sy seorang yg rajin belatih dan jarang merokok..Lama kelamaan semangat sy utk bermain bola terkubur dan sy berhenti bermain bola secara serius..
    Apbila kesedaran beragama berputik,sy mengikuti kelas Tajwid Al-Quran dan kuliah Tafsir,sy berkenalan dgn seorang Ustaz..
    Dri perkenalan itu sy dpt menjawab persoalan yg bermain dibenak sy sekian lama..
    Apabila ustaz itu scan diri sy,dia mendapati ada 9 ekor jin yg tinggal diam ditubuh sy..
    Apabila ditanya mengapa badan sy menjadi lemah,ustaz itu mengatakan jin2 itu marah krn sy tidak lg menyeru mereka lalu mereka terus tinggal ditubuh sy,memakan zat2 yg sy makan,berkumuh ditubuh sy sejak sekian lama..
    Setelah itu Ustaz itu mengajarkan Zikir2 pilihan utk membuka hijab sy,lalu sy dpt melihat rupa bentuk jin2 tersebut melalui pandangan makrifah sy..
    Dlm sessi zikir selama 2 1/2 jam,akhirnya jin2 tersebut dpt sy keluarkan dgn bimbingan ustaz berkenaan..
    Sy dpt mengidu bau yg amat2 busuk apabila jin2 itu dikeluarkan dari tubuh sy..
    Kini sy melibatkan diri dgn rawatan Islam utk memulihkan gangguan secara sambilan..
    Pd yg berminat mendalami ilmu persilatan,sy harap anda semua mengambil iktibar dari pengalaman sy ini..

    ReplyDelete
  17. Tahniah kepada saudara, walaupun mengalami sesuatu yang berat akhirnya atas pertolongan Allah saudara dapat atasi musibah tersebut.

    Saudara boleh meneliti artikel dan siri pertanyaan dan komen sahabat saya mungkin ada sesuatu yang bermenfaat dan akan menarik minat saudara. Tak salah berkongsi maklumat untuk tujuan kebaikan.

    http://kubranewszamany.blogspot.com/2010/01/iblis-dan-alamnya-musuh-kamu-yang.html

    ReplyDelete
  18. Umat Islam akan terpecah kpd 73 golongan,Yahudi juga 72 manakala Nasara 71.....

    Dari ayat ini pun kita sudah dapat mengagakkan bahawa walau serapi dan teliti manapun sekali perancangan masing-masing kumpulan,sesungguhnya mereka sendiri terdedah kepada perpecahan.

    Dalam kumpulan yahudi pecahan yang asalnya ialah 13 kumpulan besar mengikut group keturunan keluarga.Setiap group ni tak bersatu pun sebabnya diantara mereka mempunyai aliran pemikiran yang berbeza-beza.Hari ini mereka nampak seperti bersatu padu ,....sebabnya mereka terpaksa menghadapi musuh yang sama iaitu Kristian dan Islam.Antara pecahan yang lain:

    Farisiyyun

    Golongan ini lahir setelah kejatuhan kerajaan Bani Israel di Palestin. Mereka menyeru bangsa mereka supaya kembali berpegang kepada akidah yang sebenar sebelum zaman kejatuhan. Mereka yakin bahawa dengan kembali kepada ajaran sebenar sahaja mampu mewujudkan kembali kerajaan mereka yang telah hilang sebelum ini.

    Sodiqiyyun

    Golongan ini adalah salah satu daripada golongan sesat di mana mereka tidak mempercayai kebenaran hari akhirat. Tanggapan mereka ,semua perkara baik dan buruk hanya di dunia sahaja.


    Katabah

    Golongan ini terdiri daripada penulis Kitab Suci kepada sesiapa sahaja yang memerlukan. Secara tidak langsung, mereka menggunakan cara ini untuk mencari pengaruh dan mengumpul harta yang didermakan kepada mereka untuk kepentingan peribadi .

    Hadasiyyun

    Golongan ini cenderung ke arah zuhud dan lahir pada pemerintahan Mokabi sekitar tahun 173-175 Sebelum Masihi. Golongan ini amat berbeza daripada yang lain. Mereka menolak fahaman bangsa terbaik dan menyeru manusia ke arah kebaikan dan hidup secara aman dan damai serta melarang melakukan sebarang penipuan dan mengajak ke arah zuhud dan menjauhkan diri daripada perempuan.

    sambungan.....

    ReplyDelete
  19. sambungan.

    Samiriyyun

    Nama ini diambil bersempena dengan nama satu tempat yang bernama Saamirah, iaitu salah satu daripada tempat yang terletak di Palestin, Golongan ini tidak beriman kecuali Safar Musa yang lima sahaja. Safar yang ada pada mereka amat berbeza daripada Safar-Safar lain. Mereka juga seperti golongan Sodiqiyyun, iaitu tidak mempercayai tentang kewujudan hari akhirat atau nabi nabi selepas Musa dan Yusaak seperti Daud, Sulaiman , Ashyaak, Ilyas, Ilyasaa', Zakaria dan Yahya .

    Qurrayun

    Golongan ini pula adalah pengikut Anan bin Daud, iaitu salah seorang pendeta besar dari kalangan Yahudi yang hidup di Baghdad pada zaman pemerintahan Abu Jaafar al-Mansur. Mereka hanya mengiktiraf Taurat sebagai Kitab Suci dan hanya menggunakan ijtihad sebagai perundangan hidup.

    Yahudi sebenarnya masih beriman dan mempercayai dua Kitab Suci, iaitu Taurat dan Perjanjian lama serta Talmud yang menjadi sumber hukum hakam, kepercayan dan akidah mereka.

    ..............................

    Kristian tak kurang hancurnya...pecah dari pegangan kepercayaan masing-masing kumpulan...ada yang berpaksi pada kitab gospel,mormon,Perjanjian Lama dan Perjanjian Baru,Banabas,al Paulus,Alkitab Shellabear (1912) dan Alkitab Terjemahan Lama (1958) yang menggabungkan Perjanjian Lama Klinkert (1870) dan Perjanjian Baru Bode (1938) di dalam satu edisi. Alkitab Ende (1968) yang diterbitkan oleh Gereja Katolik Rom Indonesia...dan banyak lagi.

    Itu baru sebahagiannya yang aku sebutkan dari dua agama ini belum lagi gerakkan moden dalam kalangan mereka macam yang popular dengan korang seperti
    zionis,illuminiti,jesuit,freemanson,black line,kabalah,klux klan,knight templer dlln...lagi.

    Sekitar abad ke 15-18 dulu mereka ini paling kuat bermusuhan sesama sendiri...semua atas dasar perbezaan pemikiran dan tafsiran pemahaman yang berbeza-beza...paling dashyat ialah pertentangan antara fahaman triniti dengan aliran kritian yang lain(yang menolak Triniti) seperti Kristian Unitarian,Nazarenes,Ebionites,Donatist,Arians,Adoptionist,Paulicians,Catharii,Goth dan banyak lagi...Aliran ini ialah bertentangan dengan aliran fahaman Triniti tadi.Dizaman kerajaan Kristian Spanyol pengikut aliran ini hampir pupus di perangi olih Raja Ferdinan yang penyokong/penganut Triniti.

    Kalau perhatikan betul-betul aliran Kristian-kristian ini ada kesamaan dan kesamaran dengan aliran kepercayaan Yahudi pada sudut pemahanan TRINITI.Nampaknya Yahudi sudah bersedia untuk membaham orang-orang Kristian...

    Nanti pasti akan berlaku pertempuran sema-sendiri a.k.a perang saudara...yang keras lawan yang lembut,yang fanatik lawan yang sederhana,yang brutal/ultra lawan yang naturel...yang menag jadi abu, yang kalah jadi arang...

    jadi Islam duduk di Mana.....

    ReplyDelete
  20. hahaha...kalau kita tanyakan pada penentang Islam ini:...Kalau Islam hancur atau binasa siapakah dikalangan puak Kristian dan Yahudi yang akan Untung Besar...

    1.Pengikut Ortodok kah,Protestan kah,Katholik kah,yg lain seperti Kristian Unitarian,Nazarenes,Ebionites,Donatist,Arians,Adoptionist,Paulicians,Catharii,Goth dan banyak lagi... kah!!!???

    2.Dikalangan Yahudi,Bani Levi kah,Uzair kah, Farisiyyun, Sodiqiyyun, Katabah,Hadasiyyun,Samiriyyun, Qurrayun kah...?!!

    ataupun ke-3,...zionis,illuminiti,jesuit,freemanson,black line,kabalah,klux klan,knight templer,skul and ... dlln kah??..

    Sebenarnya mereka tak mampu untuk menjawabnya ...kerana mereka akan berperang sesama mereka, kerana saling tak sebulu dalam beriman dan pemikiran...

    Apa perlu kita risau..:)

    ReplyDelete
  21. Salam.

    Ingat tidak pada beberapa tahun lepas (rasanya tahun lepas 2010) apabila TV3 selalu menayangkan lambang 25?

    Ha ha ha ha....!!!
    Putu Mayam

    ReplyDelete
  22. Lihat komen

    http://bahterawawasan.blogspot.com/2010/02/red-hexagram-of-star-of-david.html

    Putu mayam

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum. Tak bolehlah nak harapkan mereka akan saling bertempur antara satu sama lain. Mungkin mereka akan bertambah berkerjasama untuk menjaga periuk nasi masing2. Sejak keruntuhan Empayar Uthmaniyah, Yahudi Illuminati menggunakan peperangan antara Kerajaan2 Barat untuk membesarkan negara2 Barat. Hasilnya wujud negara Barat bersatu yang besar seperti German dan USA. Kemuncak kejayaan Yahudi Illuminati, mereka berjaya menundukkan semua negara2 dunia melalui pemerintahan Pertubuhan Negara-negara Bersatu, Bank Dunia serta IMF.



    Cuba lihat perancangan Yahudi Illuminati memusnahkan kekuatan Melayu. Pertama, mereka merasuah sultan2 Melayu dan pembesar2 Melayu, dengan wang dan janji2 kuasa. Akibatnya Portugis yang ada cuma 1000 kapal boleh menakluk Melaka yang punya 100,000 kapal. Kedua, sejak British mendapat Tanah Melayu, mereka menghantar2 Sultan2 dan bakal2 Pembesar Melayu untuk di jajah mindanya di England. Ketiga, mereka kini telah menuai hasilnya, bila semakin ramai umat Melayu terlibat dalam penagihan dadah, zina dan buang anak, ketagihan arak, black metal, judi, hutang along dan lain-lain.

    Yang perlu difikirkan disini ialah bagaimana umat Melayu boleh bangkit, setelah keruntuhan Empayar Melayu Melaka, sebelum boleh memikirkan tentang kebangkitan umat Islam sedunia atau kemunculan Imam Mahdi. Ini penting, kerana kekuatan Melayu hampir lumpuh, jika tidak pun dilumpuhkan sepenuhnya. Jadi kena ada perancangan dari sekarang. Siapa tau, lontaran2 idea dalam blog2 Internet ini akan dipandang serius oleh kerajaan atau segolongan pemikir Melayu.

    ReplyDelete
  24. pernah dengar tak cerita Lord Protecter Of England...,Sir Oliver Cromwell pemimpin militer yang brilian dan memikat yang mengepalai kekuatan parlementery dan mencapai kemenangan dalam perang saudara Inggris,adalah orang yang paling bertanggung jawab terhadap terbentuknya demokrasi parlemen sebagai bentuk pemerintahan Inggris.

    Cromwell dilahirkan tahun 1599 di Huntingdon, Inggris. Selaku orang muda dia hidup di Inggris yang tercabik-cabik oleh pertentangan agama dan dipimpin oleh seorang raja yang percaya dan ingin mempraktekkan monarki absolut.

    Cromwell sendiri seorang petani dan tokoh pedesaan serta seorang puritan yang taat. Di tahun 1628 dia terpilih jadi anggota parlemen. Tetapi, jabatan ini sangat singkat dipegangnya karena pada tahun berikutnya Raja Charles I memutuskan membubarkan parlemen dan memerintah negeri sendirian.

    Tak sampai tahun 1640 tatkala dia perlu uang untuk melancarkan perang terhadap Skotlandia, raja memanggil lagi parlemen baru. Parlemen baru ini yang Cromwell juga jadi anggotanya, minta jaminan kepastian dan perlindungan terhadap tidak kembalinya kekuasaan raja yang semau-maunya.

    Tetapi, Charles I keberatan berada di bawah kekuasaan parlemen. Apa daya? Satu-satunya jalan yang tersedia adalah perang, dan pecahlah perang itu tahun 1646, peperangan antara kekuatan antek raja dan yang pro parlemen.

    Tapi banyak perkara yang tidak di highligt kan dalam cerita Oliver Pembenteng England ini....salah satunya ialah Isu agama Kristian.Mazhab aliran protestant bertembung dengan katholik.Katholik mengambil peluang untuk kemasukkan ke England tetapi di tentang olih protestant yang mana menjadi pegangan Oliver dan majoriti rakyat pada masa tu.Dalam hal ini Queen masa tu adalah pengikut katholik yg banyak mempengaruhi raja...

    Peperangan ini nampak sunyi tetapi sampai hari ini orang England masih menjadi seteru orang Ireland yang dulu ialah sebahagian dari Scotland State...:)

    kita tunggu berapa lama ketenangan ini nak tenang ...mungkin akan muncil oliver baru...

    ReplyDelete
  25. Aliran dlm islam ni byk, sama macam agama lain juga..tapi yg ana nak diskus sikit yang popular dan yang dah difilter aje(kalau nak bagitau semua terlalu byk).

    Ada aliran yg memang terkenal pada ummah muslim dan ada yang tidak terkenal...banyak thariqoh2 tasawuf yang telah diamalkan oleh muslim sejak berabad lamanya dan thariqoh ni memang terkenal untuk golongan tertentu saja yakni khusus kepada ahlulbait Rasul saw sejak turun temurun.

    Adakah anda begitu pasti untuk mengatakan:"Banyaknya mazhab itu tidak ada kaitannya dengan perpecahan, apalagi permusuhan di dalam tubuh umat Islam. Sebaliknya, banyaknya mazhab dan pendapat itu justru menunjukkan sangat dinamisnya syariat Islam, serta sangat luasnya wilayah ijithad."

    Hakikatnya tidak begitu sudah ada bukti perkelahian dan pembunuhan,malah musuh mengadu domba kerana khilaf dan tersasar tafsir bagi orang berbeza aliran dan mazhab.

    Terdapat 4 Mazhab fiqih (Hanafi, Maliki, Syafi'i, Hambali) merujuk kpd pengkajian Fiqh & hukum yg diperolehi secara ijtihad.

    Sementara Aliran dlm ilmu tauhid terdiri drp:

    1. ASWJ

    2. Syiah

    - Aliran Ghaliyayah
    - Aliran Rafidah
    - Aliran Al Zaydiyyah
    - Aliran Syiah Imamiyyah

    3. Khawarij

    - Aliran Azariqah
    - Aliran Al Najdiyyah
    - Aliran Ajaridah
    - Aliran Yazidiyyah
    - Aliran Safariyyah

    4. Wahabiah

    5. Murjiah

    6. Qadariah

    7. Jabariah

    8. Mu'tazilah

    - Aliran al Nazamiyyah
    - Aliran al Kha'itiyyah
    - Aliran Ma'mariyyah
    - Aliran Hishamiyyah

    9. Salafiyah

    Khawarij adalah mazhab pertama dalam sejarah Islam. Terdapat tujuh pecahan utama dalam mazhab Khawarij,Sebenarnya ada banyak pecahan lagi...

    Sebelum boleh memikirkan tentang kebangkitan umat Islam sedunia KESATUAN aliran dan mazhab sangat penting... Ini penting, kerana kekuatan Islam/Melayu hampir lumpuh, jika tidak pun dilumpuhkan sepenuhnya kerana kesan dari pembentukkan aliran dan mazhab yang berbeza-beza.

    Kena ada perancangan dari sekarang untuk menyatukan seluruh ummah dengan kesatuan TAUHID dan yang sama aliran dan seragam mazahabnya.

    Apakah anda tak ralat satu mazhab kentut batal air sembahyang dan tak leh solat dan satu mazhab lagi tak batal pula air sembahyang bila kentut...apa tu...!padahal menyembah Tuhan yang Satu.:)

    wallahualam...

    ReplyDelete
  26. Salam. Kalau betul nak perjuangkan Tauhid Ahli Sunnah wal Jamaah saya jemput anda masuk facebook "Allah Ada Tanpa Tempat".

    Saya tunggu anda di sana.

    ReplyDelete
  27. Kalau tak salah Syiah dan Aliran lain pun ada fiqih diorang sendiri....hahaha,... kalau betul lagi lah jadi warna-warni...sebab berbeza fiqih inilah yang menjadikan umat saling bertegang dan bantah mambantah dalam masalah pemikiran ijtihad...:p

    ReplyDelete
  28. Anonymous said...

    Salam. Kalau betul nak perjuangkan Tauhid Ahli Sunnah wal Jamaah saya jemput anda masuk facebook "Allah Ada Tanpa Tempat".

    Saya tunggu anda di sana.
    June 1, 2011 6:40 PM

    ......................>>> kami selalu datang tapi tak mau populis...hihi

    ReplyDelete
  29. berjuang dalam fb...huhu.. anda tak kaji lagikah apa itu fb?

    ReplyDelete
  30. Facebook pun macam Internet juga. Kalau nak kira Yahudi kumpul maklumat, ini isu basi. Sejak Company Singapore-Yahudi dapat kontrak upgrade Internet di Malaysia, apa yang anda taip di sini pun Yahudi boleh baca. Dah memang Islam akhir zaman dikuatkan oleh ahlinya. Apa nak heran.

    Kalau betul selalu datang ke facebook tu, tentu boleh bezakan isu tauhid dan feqah, mana yang usul mana yang furu'. Malah boleh bezakan isu tafwidh Wahhaby dan tafwidh salafus soleh. Kitab2 ugama dan ebook pun banyak free boleh download. Jangan sombong.

    ReplyDelete
  31. ralat *ahlinya = bukan ahlinya.

    ReplyDelete
  32. Sebelum boleh memikirkan tentang kebangkitan umat Islam sedunia KESATUAN aliran dan mazhab sangat penting... Ini penting, kerana kekuatan Islam/Melayu hampir lumpuh, jika tidak pun dilumpuhkan sepenuhnya kerana kesan dari pembentukkan aliran dan mazhab yang berbeza-beza.

    Kena ada perancangan dari sekarang untuk menyatukan seluruh ummah dengan kesatuan TAUHID dan yang sama aliran dan seragam mazahabnya.

    Apakah anda tak ralat satu mazhab kentut batal air sembahyang dan tak leh solat dan satu mazhab lagi tak batal pula air sembahyang bila kentut...apa tu...!padahal menyembah Tuhan yang Satu.:)

    wallahualam...
    June 1, 2011 6:23 PM

    >>>>>>>>>>>>>>>>
    Setuju dengan anda...anda mengatakan:- Terdapat 4 Mazhab fiqih (Hanafi, Maliki, Syafi'i, Hambali) merujuk kpd pengkajian Fiqh & hukum yg diperolehi secara ijtihad.Sementara Aliran dlm ilmu tauhid terdiri drp"....ini menunjukkan anda faham beza aliran tauhid dan mazhab fiqih...

    Tapi ada sesuatu yang ramai tak perasan mazhab fiqih juga mengambarkan sifat sesuatu aliran tauhid itu...kalau ada yang tak setuju terpulang lah..

    ReplyDelete
  33. Anonymous said...

    Kalau tak salah Syiah dan Aliran lain pun ada fiqih diorang sendiri....hahaha,... kalau betul lagi lah jadi warna-warni...sebab berbeza fiqih inilah yang menjadikan umat saling bertegang dan bantah mambantah dalam masalah pemikiran ijtihad...:p
    June 1, 2011 6:42 PM

    >>>>>>>>>>>>>>>>>
    yup...zaman Imam Mahdi mana ada lagi pecahan itu...mereka akan bersatu atas kesatuan tauhid dalam hal ini Nabi Isa as yang akan meletakkan hukum.Target utama ialam golden age bukannya...berassabiyah sama ada berpecah aliran tauhid atau mazhab fiqih...

    ReplyDelete
  34. Ramai yang masih besi kukuh dengan aliran mazhab, mereka tapi tak perasan dajjal akan memanipulasi habis-habisan.

    Lihat jer sekarang,itui pun kita dah berbeza pemikiran dan pendapat...

    ReplyDelete
  35. >>>>>>>>>>>>>>>>>
    yup...zaman Imam Mahdi mana ada lagi pecahan itu...mereka akan bersatu atas kesatuan tauhid dalam hal ini Nabi Isa as yang akan meletakkan hukum.Target utama ialam golden age bukannya...berassabiyah sama ada berpecah aliran tauhid atau mazhab fiqih...
    June 1, 2011 10:51 PM

    .......................................

    bolih saudara berikan BUKTI? :)

    ReplyDelete
  36. Anonymous said...

    Ramai yang masih besi kukuh dengan aliran mazhab, mereka tapi tak perasan dajjal akan memanipulasi habis-habisan.

    Lihat jer sekarang,itui pun kita dah berbeza pemikiran dan pendapat...
    June 1, 2011 10:53 PM

    ..............>>>

    Kenapa saudara katakan demikian?

    Kalau beri alasan masalah fiqih...itu isu yang lagi dah basi .Fiqh Islam hanya 25 bab itu sahaja,dari dulu sampai besar guna salibas yang sama,banyak permasalahan sudah tuntas dan di selesaikan olih pendahulu yang lalu.Takkan tak habis tela'ah lagi....

    Bila ada permasalahan baru atau masalah khilafiyah yang tidak pernah berlaku maka barulah perlu ijtihad olih yang mempunyai haq untuk ijtihad.Contohnya masalah Klon manusia,maka perlu ijtihad sebab dulu belum ada masalah demikian...

    Masalah yang telah selesai ingin di ungkit,sepertinya haram dihalalkan,yang sudah halal di haramkan pula.

    Perbincangan masalah yang telah tuntas mesti dianggap sebagai acara akademik atau ulangkaji sahaja.Kalau tidak nanti orang kata nak tunjuk terer kononnya,sepertinya ada perangai mengada-ngada dan gila populis dan glamour.Macam dah cukup syarat nak beri ijtihad, hafal ke 600k hadis lengkap dangan perawi, sanad dan syaratnya?Al Quran pula..?

    Dajjal akan jadi penguasa militer dan mahir sihir metafizik,perhatikan hadis yang mengatakan syurga di tangan kanannya dan neraka di tangan kirinya dan berbagai lagi sihir dajjal......yang akan terpengaruh bukan kerana lemah fiqh tapi IMAN...wallahualam. :)

    ReplyDelete
  37. QOUTE:_bolih saudara berikan BUKTI? :)
    June 1, 2011 10:54 PM

    BKTI hahah...:-
    Thursday, February 3, 2011
    Khilafah manhaj Nubuwwah

    Daripada Huzaifah, bahawa Nabi SAW bersabda :

    “Berlakunya zaman kenabian dalam kalangan kamu sebagaimana yang dikehendaki oleh Allah

    untuk berlaku. Kemudian Allah mengangkatnya (menghilangkannya) ketika mana dia

    menghendaki. Kemudian, berlaku pula Khilfah di atas manhaj Kenabian. Maka berlangsunglah ia

    sebagaimana yang dikehendaki Allah untuk berlaku. Kemudian Allah mengangkatnya ketika

    mana Dia menghendakinya. Kemudia berlaku pula pemerintahan raja yang ‘menggigit’. Maka

    berlakulah ia sepertimana yang dikehendaki oleh Allah. Kemudian Allah mengangkatnya.

    Kemudian berlaku pula pemerintahan raja ‘paksaa’. Maka berlakulah ia sepertimana

    dikehendaki Allah. Kemudian Allah mengangkatnya ketika mana dikehendakiNya. Kemudian

    berlaku pula Khilafah di atas manhaj kenabian. Lalu baginda Nabi SAW diam.”

    [Hadis riwayat Ahmad dan Baihaqi, daripada Nu’man bin Basyir, daripada Huzaifah]

    Tulah buktinya yang paling kukuh...zaman khalifah manhaj kenabian ialah zaman yang bebas hukum dari Mujtahid Ijtihad yang lama-lama,Mujadid setiap awal kurun hanya membaik pulih agama.Berbeza dengan kekhalifahan bermanhaj nabuwah...

    Khalifah Kenabian membawa manhaj ASLI dari Nabuwah apatah lagi ketika itu Nabi Isa AS datang bersama.Dia adalah Rasullullah
    bukan sekadar Nabi apatah lagi seorang mujadid...

    Jadi bila kita terasa nak membagunkan "buah tangan" dari era lama para mujadid ,mujtahidin apatah lagi para ahli-ahli lebih kurang 300 tahun selpas Kewafatan Rasullullah SAW ...sebaiknya kita fikir semula.

    Sebabnya bukan kita menemplak dan merendahkan kemampuan mereka tetapi kerja mereka sesuai untuk zaman mereka hidup tetapi kurengggg ..sesuai untuk zaman kini...


    perhatikan hadis Abu Bukhari/Muslim ini pula ini:-Rasulullah SAW. bersabda: Demi Zat yang menguasai diriku. Sungguh, telah dekat waktunya Isa bin Maryam turun kepada kalian untuk ,menjadi hakim yang adil. Dia akan mematahkan salib, membunuh babi dan tidak menerima upeti/cukai. Harta akan melimpah, sehingga tak seorang pun mau menerimanya (Shahih Muslim).

    perhatikan patahkan salib,tidak ambil cukai,bunuh babi...agak-agak kalau ulama mujtahidin yang lepas mudah nak terima tak...?mari bersama kita fikirkan.


    mudahan bermanfaat buat semua...SALAM

    ReplyDelete
  38. Kenapa saudara katakan demikian?
    June 2, 2011 12:45 AM
    Anonymous said...

    SEBABnya bermazhab hanya bermula selepas lebih kurang 200-300 tahun selepas Nabi SAW meninggalkan kita...mazhab adalah perkara baru dan ....
    (nanti kalau aku cerita panjang lebar ko marah kat aku)

    ReplyDelete
  39. Pakistan, Afgan..beberapa negara lain dah ben pun fb..ko agak sebab apa?

    ReplyDelete
  40. Entahlah ...aku agak sebabnya sihir dan metafizik dihantarkan melalui gelombang sinar fb...betul tak?

    ReplyDelete
  41. Sihir moden boleh saja dihantar melalui gelombang satelit, tv, radio,handphone dan internet. Ingattak suatu kisah beberapa tahun lepas dlm paper di Msia,ada beberapa kes. Gadis seperti dipukau dan hilang ingatan setelah membaca satu perkataan tulisan merah dlm email yg diterimanya. bila sedar dia sudah berada ditempat lain dan bersama lelaki yg tak dikenali.

    ReplyDelete
  42. http://putera.forumotion.com/t2285-pukau-guna-e-mail-boleh-percaya-ker

    ReplyDelete
  43. dah ada sesiapa pergi test ke ni...hihi..:)

    ReplyDelete
  44. to..;Anonymous June 2, 2011 4:56 PM

    bukan agak lagi ano...kiriman melalui gelombang pemikiran yang di gubah kedalam alam maya.Pikiran otak bawah sedar di karangkan dalam sesuatu kod dalam mesej internet/sms/telepon dlln... .Lepas tu ditanamkan apa yang dihajatkan melalui saranan hati malah bolih rakamkan saranan itu melalui minda bawah sedar tranfer energy tersebut melalui gelombang minda ke kod mesej.dan save dalam kod agar terakam dan tersembunyi.

    Maka jadilah satu program subliminal mesej yang tersembunyi.Bila penerima buka jer terkena gelombang cahaya,bunyi @ gambaran dari skrin maka kod dalam bentuk yg di rakamkan tadi terprogram dalam minda penerima.Minda bawah sedar paling cepat mentafsirkan.

    Katakanlah ada propaganda yg ingin di sampaikan maka penerima akan menerimanya bulat2.Sebab otak bawah sedar akan menerima sahaja apa2 saranan yang di hulurkan padanya...:)--->itu peringkat satu....peringkat tertinggi kena bayar fidyah dulu....hahaha...:)

    ReplyDelete
  45. Anonymous said...

    dah ada sesiapa pergi test ke ni...hihi..:)
    June 2, 2011 11:00 PM

    ............................

    sudah....dah terang lagi guna spotlight...

    ReplyDelete
  46. QOUTE:----> perhatikan hadis Abu Bukhari/Muslim ini pula ini:-Rasulullah SAW. bersabda: Demi Zat yang menguasai diriku. Sungguh, telah dekat waktunya Isa bin Maryam turun kepada kalian untuk ,menjadi hakim yang adil. Dia akan mematahkan salib, membunuh babi dan tidak menerima upeti/cukai. Harta akan melimpah, sehingga tak seorang pun mau menerimanya (Shahih Muslim).

    perhatikan patahkan salib,tidak ambil cukai,bunuh babi...agak-agak kalau ulama mujtahidin yang lepas mudah nak terima tak...?mari bersama kita fikirkan.


    mudahan bermanfaat buat semua...SALAM
    June 2, 2011 12:05 PM


    KOMEN BALAS:

    apa yang anda katakan ini sinonim sungguh dengan zaman kini.kita termasuk dalam sistem uniformnity iaitu keseragaman yang di jadikan dogma...malah kekadang dah sampai tahap taboos dan devians.ni sangat merisaukan bila prasangka dan takut nak berganjak dari keseragaman tadi akhirnya menjadi pertentangan pada kebenaran akhir zaman...

    orang terpukau dengan pukauan dallil dan olah fikiran berbanding dengan ilham dan wahyu kebenaran yang akan datang.

    ReplyDelete
  47. Uhmmmmh menarik tuu, boleh sambung? ini macam cerita Cantus, Benidictine Order!

    ReplyDelete
  48. --->itu peringkat satu....peringkat tertinggi kena bayar fidyah dulu....hahaha...:)
    June 2, 2011 11:48 PM

    >>>>>>>>>>>>>>>>>

    dia minta fidyah lah pulak...ni macam geng transfer ilmu energy jer ni?

    bro,fidyah kita kira briyani kambing sudah lah...apa kaitan denga fb pulak tu...fb guna style cam ne..:)

    ReplyDelete
  49. orang terpukau dengan pukauan dallil dan olah fikiran berbanding dengan ilham dan wahyu kebenaran yang akan datang.
    June 3, 2011 12:01 AM

    >.>>>>>>>>>>>>>>>>

    dulu ada hujjahan tentang sofisme bukan sufisme tau...sofisme ialah ilmu-ilmu dari sophistry yang menggunakan kekuatan lojik dalam hujjjah dan debat.sementara sufisme ialah kaedah dunia tasauf melalui kebersihan hati dan kemulian budi pekerti.

    tapi hari ini ilmu sofis ni dah digabungkan dengan kekuatan pukauan melalui konsep pukauan/hynopsis dari saranan kata-kata....amatlah buruknya hasil dari kesalahan penggunaan kaedah ini.orang bolih terpukau dan teraniaya hanya denaga ilmu pukauan.Akhirnya ilmu dari sofisme ini di pandang serong olih kebanyakan masyarakat.

    Point berkesimpulan aku kat sini akibat dari kesamaran dan konatasi sebutan dari bahasa sofisme dan sufisme ini...akhirnya ramai yang mengatakan dua-dua ini sama sahaja...yang paling teruk di pandang dengan budaya negatif ialah sufisme -aka- sufi...

    jadi jangan terkeliru :)

    ReplyDelete
  50. QOUTE:-
    dia minta fidyah lah pulak...ni macam geng transfer ilmu energy jer ni?

    bro,fidyah kita kira briyani kambing sudah lah...apa kaitan denga fb pulak tu...fb guna style cam ne..:)
    June 3, 2011 11:41 AM
    __________________________________________________

    Briyani kambing apa kelas...peringkat master sajer ada sesetengah perguruan kenakan fidyah 13 K hinggit...ini peringkat tertinggi....paling kurang 13 Juta hinggit....hahaha...rega termasuk feee,konsultancy dan ilmu reality.

    Kalau tambah assesori badan 31 juta hinggit...itemnya
    1.sekelip mata ko berubah
    2.hilang gelap timbul terang
    3.petik tepi tengah menyala
    4.bergerak dalam diam
    5.diam-diam ubi...dlln

    hahahah....list itu semua cuma kod aja tapi ada program yang terisi dalam kod itu....senang nak faham korang pernah tonton FILEM Matrix tak?...haaa..masa Neo kata buka stor senjata...berjuta rifel,bom tangan,rak-rak senjata keluar dari program software minda dia...haaa macam tulah programn assesori ni.Kalau setakat briyani kambing jer...ko cari tempat lainlah...hahaha:)

    ReplyDelete
  51. Cer ko baca dalam kotak komen fb:- "what's on your mind" dalam yahoo "Your World Your Way"...google dekat dua huruf "o" itu....

    kat situlah ada mesej terakam...:)kalau tak caya terpulang kat ko lah...

    ReplyDelete
  52. umang haiii...31 juta hinggit ngko ni nak ngajar ilmu ke nak cekik darah orang...Nabi Mohammad SAW dulu free jer ngajar ilmu Allah,tup tup datang mamat sorang ni macam toyol la pulak.....kedarah ke hapa ngko ni...:p

    ReplyDelete
  53. KOMEN BALAS:

    apa yang anda katakan ini sinonim sungguh dengan zaman kini.kita termasuk dalam sistem uniformnity iaitu keseragaman yang di jadikan dogma...malah kekadang dah sampai tahap taboos dan devians.ni sangat merisaukan bila prasangka dan takut nak berganjak dari keseragaman tadi akhirnya menjadi pertentangan pada kebenaran akhir zaman...

    orang terpukau dengan pukauan dallil dan olah fikiran berbanding dengan ilham dan wahyu kebenaran yang akan datang.
    June 3, 2011 12:01 AM

    ________________________________________

    Salam...

    Pendapat saudara selari dengan pendapat ku.Terlalu berpegang dallil aqli kekadang terhilangkan dallil naqli...bila sudah jadi taboo dan devian sesetengah tim akan melihat orang yang tak selari dengannya adalah salah sama sekali .

    Namun dia tak sedar peringkat akhir nasib seseorang ialah didalam tangan Allah SWT.Allah SWT yang menjadikan segalanya(peristiwa,tingkah laku,masa,umur,nyawa,nafas,indera, material dlln).

    Sebab itu ilmu ketauhidan mesti meliputi tauhid zat,tauhid afaal,tauhid sifat dan tauhid asma Allah...

    ReplyDelete
  54. QOUTE:Briyani kambing apa kelas...peringkat master sajer ada sesetengah perguruan kenakan fidyah 13 K hinggit...ini peringkat tertinggi....paling kurang 13 Juta hinggit....hahaha...rega termasuk feee,konsultancy dan ilmu reality.

    June 4, 2011 10:44 AM

    *************************************

    nampak sangat mata duitannya....;P

    ReplyDelete
  55. Namun dia tak sedar peringkat akhir nasib seseorang ialah didalam tangan Allah SWT.Allah SWT yang menjadikan segalanya(peristiwa,tingkah laku,masa,umur,nyawa,nafas,indera, material dlln).

    Sebab itu ilmu ketauhidan mesti meliputi tauhid zat,tauhid afaal,tauhid sifat dan tauhid asma Allah...
    June 4, 2011 10:52 PM

    ________________________________________

    Sampai kat sini aqli akan gagal mengulas bila mana tak de sorang pun manusia dapat menentukan asal hidup mereka....seorang manusia tidak dapat menentukan supaya dia jadi/lahir sebagai Islam bukan hindu,dia lahir sebagai beriman bukan kufur,hidup nya sebagai boss bukan kuli, dan bangsanya Arab bukan ajam... dlln...

    Tiada siapa pun dapat menentukan fitrah asal kejadian mereka...takdir dan fitrah kejadian itu adalah tetap tidak sesekali akan berubah...manusia ada usha dalam hidup mereka namun tetap tidak dapat merubah yang telah tersurat itu...anda bolih Ke?

    ReplyDelete
  56. PETIK DARI:-

    Anonymous said...

    umang haiii...31 juta hinggit ngko ni nak ngajar ilmu ke nak cekik darah orang...Nabi Mohammad SAW dulu free jer ngajar ilmu Allah,tup tup datang mamat sorang ni macam toyol la pulak.....kedarah ke hapa ngko ni...:p
    June 4, 2011 10:40 PM


    *************************************

    nampak sangat mata duitannya....;P
    June 4, 2011 10:57 PM

    ___________________________________________


    Kalian nampak sangat mundur jauh terkebelakang, bila ada cendiakawan dari bangsa dan saudara seagama kalian datang untuk memajukan diri dari sudut ilmu-ilmu baru, kalian cerca dan hambat bagai,berkira-kira akaun bank kalian...

    Tapi kalau bangsa lain kaut keuntungan atas dasar ilmu maya kalian sokong malah berbangga pula tu....Tokey FACEBOOK jadi Billioner dengan hasil jual hakcipta/share market produk software dan lelaman sosialnya, kalian tak kata apa .....malah kalian berbangga sebagai pengguna fb dan beri pengiktirafan pula....

    Seseorang yang ingin buat MASTER,PHD ,Degree dengan sanggup berhabisan Ratusan/Puluhan Ribu ringgit di Universiti Eropah dan Negara asing, kalian kata itu satu pengiktirafan dan kesarjanaan...Professional dlln...benarkah satu pengiktirafan diatas sehelai surat...?sambil dengan jubah labuh rambu-rambai...

    Namun bila ada usahawan ilmu sebangsa dan seagama kalian ingin membangunkan industri ilmu reality dengan hasil anak tempatan kalian hanya melihat sebagai Jenama cap ayam,bayar pun setakat sepinggan nasi, kais pagi makan pagi ...si pengasas ilmu hanya dapat sekali makan.......

    Tahukah kalian ilmu barat yang 'gah' hari ini asalnya datang dari mana???....ambil contoh pakar math,dia kenal HURUF 0 (SIFAR) dari siapa???...ilmu perubatan, siapa kalau bukan Ibnu Sina yang mengajarkan prisip anotomy tubuh yang di ketahui doktor perubatan barat hari ini...bawang putih yang di perkenalkan olih Ibnu Sina,tahu apa gunanya bawang putih???Hari ini barat mengagumi rahsia bawang putih...

    Begitu juga ilmu-ilmubaru/reality masa mendatang, hari ini orang melihat sambil mengejek,mungkin hari ini harganya 13 juta Ringgit,masa hadapan mungkin 13 Billion ringgit,sama seperti nilai FB hari ini...siapa tahu kan...:)

    ReplyDelete
  57. Sebab itu ilmu ketauhidan mesti meliputi tauhid zat,tauhid afaal,tauhid sifat dan tauhid asma Allah...
    June 4, 2011 10:52 PM

    ________________________________________

    Tauhid tetapnya tauhid...tauhid adalah tauhid....

    Laillahailallah ialah kalimah tauhid yang teratas..dari syahadah kalimah tauhid ini meliputi ketauhidan pada zat,sifat, asma dan affalnya.(meliputi)

    Tauhid tidak mungkin berpecah dua,tiga,empat, seratus,seribu dan berbagaian bilangan...itu mustahil sama sekali.

    Dengan kata lain tauhid yang berpecah trinity,tritunggal,tiga serangkai,trimurti dan berbagaian lagi adalah bukannya KETAUHIDAN ...

    Kerana natijah dari
    bertauhid ialah menuju KESATUAN bukan BERPECAH BAHAGIAN.Menuju KeESAan Tuhan.Kalau tak percaya cubalah buktikan tauhid tiga serangkai bolih tidak menzahirkan KESATUAN/ESA...ya silakan bawakan AMALI nya....

    Wallahualam..:)

    ReplyDelete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews