Thursday, November 15, 2012

Selamat Datang 1434 H - Meniti Waktu Menanti AlMahdi


Hanya tinggal 66 tahun sahaja lagi mencapai 1500 H. Tarikh terakhir hilangnya Umat Muhammad. Sebelum tiba waktu ini, akan bangun seorang Mujahid Agung. Bilakah saatnya?



Walaupun begitu, hari ini 1 Muharram 1434, kelihatannya masih ramai yang bertelingkah dan hari demi hari persengketaan menjadi semakin rencam. Di mana-mana sahaja ada umat Islam, akan ada sengketa. Akan ada usaha menghasut supaya saling bunuh membunuh. Kesatuan Islam akan dirapuhkan, direnggangkan kepada beberapa puak ataupun dipecah kecilkan supaya tidak akan mampu bersatu.

Mahukah jika saya bukakan satu rahsia "kebangkitan" ketika dunia sedang mabuk mencari jalan keluar?  Pastinya tidak dinamakan rahsia jika ianya melibatkan kerangka yang ada di hadapan mata kita semua. Tidak juga dinamakan rahsia jika ia mudah difahami oleh semua orang. Juga bukan lagi satu rahsia jika ia telah dibukakan! Bukankah begitu?

Hanya orang beriman dan musuhnya orang Yahudi sahaja yang amat berminat dengan rahsia ini. Sesuatu yang tidak mungkin mudah difahami oleh mereka yang hanya menggunakan "akal sejengkal" atau akal zahir walaupun mempunyai ijazah Dr falsafah sekalipun.

Jikapun saya bukakan rahsia ini, ia hanya merupakan sacebis darinya sebagai pembakar semangat dan harapan kepada sekelian taulan yang ingin berjuang dan mati syahid. Namun keseluruhan rahsia ini akan tetap ditutup rapat sehingga tiba waktunya. Tahukah anda bahawa Yahudi sangat terkesan dengan fenomena ini?  Mereka masih terus menghidu. Mereka masih mencarinya dan berharap dapat menghapuskan sumbernya sebelum gelombang ini menyata. Kenapa begitu? Mereka amat takut kepada Raja dan tentera dari Wilayah Timur ini. Harimau yang sedang tidur.

Tidak mungkin saya membuka seluruhnya, saya tidak mahu menjadi pengkhianat. Harap maafkan saya. Namun ia akan dibuka juga secara perlahan dengan cara tidak langsung bila kita bicarakan soal konspirasi Yahudi, kerana ia sangat berkait rapat dengannya.

Satu bangsa yang masih misteri asal usul mereka. Kini mula terbuka satu persatu lapisan berita bahawa Melayu adalah antara bangsa terawal seadanya Lemuria dan Atlantis. Satu demi satu bukti diketengahkan dan penemuan-penemuan baru secara tidak sengaja telah diperolehi. Asia Tenggara adalah permukaan muka bumi paling subur di dunia, menjadi penempatan awal manusia di zaman "airbatu". Ketika itu selain dari kawasan Khattul Istiwa, muka bumi diselaputi ais tebal dan tidak sesuai didiami manusia.  Apabila bumi semakin panas, ais mencair. Manusia perlahan-lahan bergerak untuk menghuni kawasan lebih utara dan selatan terutama apabila kawasan asal semakin ditenggelami air. Logik bukan?

Beberapa pemenuan telah membuktikannya. Namun ia sengaja dihalang dari diketahui ramai. Campurtangan pembiaya ekspedisi dan juga ilmuan tajaan Yahudi ada kaitan dengan pengkebumian bukti-bukti ini. Dr Santos juga terpaksa mati secara misteri apabila cuba memberitahu kepada dunia bahawa Lemuria adalah Sundaland. Bumi asal bangsa bertamaddun di dunia.

Bumi ini telah terpisah akibat cairan air batu di utara dan selatan dunia, daratannya telah ditenggelami air menjadi pulau-pulau kecil sebagaimana sedia ada. Bangsa ini telah terpisah secara geografi namun tetap bersatu dalam semua segi termasuk soal kerohanian.

Bumi Melayu melibatkan seluruh Asia Tenggara yang diberi nama Nusantara. Namun kekuatannya terletak kepada tiga wilayah utama dimana penduduknya masih menobatkan diri mereka sebagai Melayu. Tiga wilayah ini telah dipisahkan secara paksa oleh talibarut Yahudi sejak beratus tahun lampau. Tanah bertuah inilah diriwayatkan sebagai Tanah Siguntang dalam beberapa Riwayat Melayu Tua. Ia melibatkan Sumatera, Tanah Melayu dan Fatani. Brunei, Sabah, Sulu, Sulalawesi dan Mindanau juga sebahagian darinya tetapi telah berjaya dilemahkan oleh penjajah. Wilayah manakah yang akan mula bangkit, sama-samalah kita nantikan.

Peraoalannya: Telah bersediakah anda? Jika belum, segeralah isikan Syariat anda dengan Hakikat untuk menjadi "manusia Beriman".  Carilah mursyid dengan segera.

Tahukah anda "padi emas berdaunkan perak" yang diceritakan dalam riwayat-riwayat itu benar-benar wujud? Ia masih lagi disimpan oleh mereka yang diberi tanggungjawab mempertahankan bumi ini pada waktu huru hara besar nanti. Ia sebagai satu bukti bahawa merekalah keturunan Wan Empok dan Wan Malini. Bukan setakat itu, mereka juga merupakan saki baki pemilik hikmat bangsa yang masih wujud di muka bumi. Ilmu inilah yang amat ditagih oleh pemuja Syaitan bernama Kabbalah.

Perlukah artikel ini disambung?.... beri pandangan anda


164 comments:

  1. Melayu akan bangkit mengetuai barisan menentang Yahudi....

    ReplyDelete
    Replies
    1. In Sya Allah.. Akan datang sedikit masa je, lagi..!!! "bila masa sebulan tu, mcm jumaat ke jumaat je." "Marhaban Ya al-Mahdi.." Takbir.. Allahu Akbar! Allahu Akbar!! Alllahu Akbar!!!

      Delete
    2. fasa fasa sedang berlaku..surah alKHAFI DIHAFAL DIBACA
      selalu... teruskanlama sudah menunggu . meniti hadith dari dahulu.

      Delete
    3. Harap dpt sambung lagi...tunjukkan pada kami musyid yg perlu didampingi oleh kami..tk

      Delete
  2. salam..terima kasih admin. nice info. harap dpt sambung lg..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum...
    sambung.....jgn berhenti...

    ReplyDelete
  4. asLmUaLaikUm.. w.b.t

    harap sambunglah lg..

    ReplyDelete
  5. Melayu akan bangkit sekiranya anda sokong PAS. Klu xsokong, xbangkitla Melayu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab ada melayu bodoh macam kau yang buat melayu x bangkit.. sumbat politik kau dalam jubo mak kau ok?

      Delete
    2. Xelok berkasar saudara.sy ni org kel.tp sy hairan dgn pemikiran jumud anom yg ckp skg PAS,melayu akn bngkt.anda pasti PAS anda sngt betul & benar?nak plh pemimpin pn kena ht2..andai benar PAS ingin tegakkan kebenaran,mngapa perlu bersatu dgn nasrani & sebahagian drpdnya LGBT..kemudian,brgaduh pula dgn saudara semuslim.jika sygkn islam,perlu pelihara saudara kita & sama2 tunjukkan jalan.bkn terus buang & mghukum.nabi yg maksum xpernah hkum umatnya.lyak kah pula kta nak menghukum.skdar brkongsi..

      Delete
    3. Kpd Anon November 15, 2012 11:36 AM

      Kepala Datok Bapak kau berjambol!!!!!!!!!!!
      Emak kau main dengan BATANG PISANG!!!!!!!!!!!
      Bahlulz!

      Delete
    4. biarlah dia, x pyah maki2.. dia blum matured .. x lama lg dia tahu sndiri ia tersilap sangka.

      Delete
    5. UMNO betul?........PAS salah? Apa cerita ni?

      Delete
  6. Salam
    Ya teruskan menyambung. Terima kasih

    ReplyDelete
  7. Salam...izinkan pembaca spt kami ni share info ni pd org len ek?.. info yg ptut sume org tau tp ramai yg malaz amik tau. Hrap ada sambungan kpd info ni dlm masa terdekat. Tq.

    ReplyDelete
  8. Salam sejahtera & Salam Ma'al Hijrah.

    Kebangkitan Bani TaMim juga akan disertai oleh Ashabul Kahfi. Si Raqim tengah dok jaga depa yang tengah di dalam 'buaian' lg tu ha..

    Tunggu masa disedarkan diri je..

    Teruskan bertabligh..

    Wassalam.


    .

    ReplyDelete
  9. Sambung la artikel ini,

    adakah keturunan mereka merupakan pemegang amanah emas-emas raja yang dicari oleh orang Eropah.

    malim demam

    ReplyDelete
  10. Minta disambungkan artikel ini....biar org2 kat luar sana buka mata sikit..jgn asyik dok politik je....inilah permainan yang diberi kpd umat islam supaya leka

    ReplyDelete
  11. saya percaya kebangkitan yang dimaksudkan tidak sekali2 berkait dengan politik semasa. politik demokrasi sebenarnya bertanggungjawab menjadi racun berat kepada umat Islam. jika ada yang mencadangkan supaya mengangkat pas sebagai jalan kebangkitan ini, sesuatu yang amat lucu kerana kerajaan baru nanti tidak mungkin terbabit dalam politik. untuk kebaikan semua, buat masa ini biarlah umno memerintah asalkan aman buat sementara sebelum ia beralih pimpinan kepada PBT. boleh faham kot? Golongan Beriman bukan hanya ada dalam pas sahaja. ramai kalangan ini tidak pernah ambil peduli apa itu pas atau umno. kerja mereka hanya memohon ampun kepada Allah atas kesilapan kita semua. orang beriman tidak akan saling hina menghina, salah menyalahkan dan benci membenci....

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu bro..islam takkan bangkit dengan sistem politik demokrasi ni...sistem ni merupakan perangkap kpd umat islam..umat je yg tak sedar lagi..Winston Churchill pernah berkata "give them a toy to play with” (Berikan mereka satu permainan (demokrasi) supaya mereka bermain-main dengannya)

      Delete
    2. Setuju.org briman & bertakwa xperlu guna politik..

      Mawar

      Delete
    3. Setuju, biarlah kpimpinan ngara doterajui oleh kpimpinan skrg, xprlu d tukar sehingg tamouk pmerintahn beralih kpd indvdu yg d jnjikn dlm jdual allah..

      Delete
  12. Akum..nice info..tahniah & syabas kepada admin kerana berani membuka minda orang-orang yang masih tidur lena ni..sy suka baca input dan memerhati artikel admin selama ini..perlu berhati-hati kerana internet ini adalah salah satu deria Dajjal untuk mencari AVATAR (PBT) di akhir zaman..walaupun sehebat mana geng ELITE ni..apabila datang pertolongan ALLAH SEGALA KEBATILAN AKAN TERHAPUS (SURAH AN-ANSAR)...Saya setuju pendapat di atas,senario politik pada hari ini adalah pemangkin besar KEBANGKITAN ISLAM...tapi umat islam perlu di uji dahulu...setiap musibah ada hikmahnya..boleh fahamkan..ujian itu perlu kepada persediaan...kukuhkan akidah dalam hati serta beramal mulai sekarang dengan mencari guru yang mursyid..kalau boleh guru yang bersanad baginda Rasullulah..sembilan wali songo di kepulauan NUSANTARA ada sanad dengan BAGINDA RASULLULLAH SAW..belajar ilmu survival dan pertahanan diri..kedatangan golongan illimunati dan freemason ke tanah pulau Nusantara dari dahulu sampai sekarang adalah untuk mencari NUR MUHAMMAD..MEMANDANG LAH DENGAN HATI BUKAN DENGAN AKAL..kalu belajar tinggi-tinggi ke langit pun jika tidak dengan hati..tak kemana..kerana hati dapat mengenal PENCIPTANYA..salam dan kepada kepada baginda RASULULLAH DAN AHLUL BAIT.. TAKKAN MELAYU HILANG DIDUNIA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. asalamualaikum. seelok2 nye awk bagi salam penuh atau salam ye. akum tu macam ade something wrong somewhere. sy pernah baca info tentang akum ni tapi sy lupe. yang pasti ianye x elok. harap awk trime yea teguran saye. :)

      Delete
    2. kan elok guna salam sejahtera... manis bunyinya.

      Delete
    3. Akum tu berasal dari bahasa Yahudi. mereka memanggil musuh(org Islam dsb) sebagai binatang.

      Delete
    4. Akum tu berasal dari bahasa Yahudi. mereka memanggil musuh(org Islam dsb) sebagai binatang.

      Delete
  13. saya tunggu sambungan artikel ini

    ReplyDelete
  14. ape ade pade Melayu?

    sambunglah periwayatan ini

    ReplyDelete
  15. saya tunggu sambungan riwayat ini..kalau boleh..semuanya..heheeh..

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum Wrt..

    Marilah kita bersama2 mohon Petunjuk dariNYA samaada diizinkan atau tidak dalam meneruskan artikel nie..Harap tuan tanah faham maksud sy...

    Wallahuallam

    ReplyDelete
  17. tetapkan iman...
    teguhkan pedoman....
    mohon Tuhan tunjukkan jalan...
    untuk bekalan akhir zaman...

    ReplyDelete
  18. Assalaamulaikum Tuan Admin, terlalu bak untuk dsambungkan terus. masa dah suntuk - nak berahsa apa lagi? Semua umat slam harus di kejutkan dar tidur mereka sekarang ini- Ya Bumi Tanah Melayu nilah "Kunci" nya .

    ReplyDelete
  19. Alhamdulillah... ilmu yang bermafaat wajib disambung agar dapat memberi manfaat kepada yang lain...

    ReplyDelete
  20. Jika al-Mahdi berasal dari nusantara.... ia mestilah

    1. Boleh berbahasa urdu kerana kebanyakan tentera panji hitam adalah orang2 afganistan dan pakistan yang berbahasa urdu. Tentera ini telah ada dan setiasa perperang dan tak pernah kalah sejak dulu sebagaimana yang dikhabarkan oleh nabi Muhamamad SAW. Mereka berada di khurasan dimana pusat khurasan adalah Afganistan. al-Mahdi juga mestilah biasa dan dikenali dikawasan khurasan sekurang2nya olah orang2 alim. Jadi beliau mesti pernah tinggal atau belajar di khurasan. Perlunya berbahsa urdu kerana beliau akan memimpin mereka bila tiba masanya.

    2. Beliau mesti fasih berbahasa arab dan dikenali oleh alim ulamak dikawasan tanah Arab kerana para ulamak inilah yang membaiah baginda nanti. Beliau juga mesti pernah tinggal, belajar atau sekurang-kurangnya melawat alim ulamak ini ditanah Arab ini dan bersilaturahim dengan mereka.

    3. Amat dekat hatinya dan fizikalnya dengan al-Quds ataupun baitul maqdis kerana beliau akan membebaskan alQuds bila tiba masanya. Beliau mesti pernah pergi melawat dan datang ke al-Quds. Mingkin beliau amat kerap ke al-Quds.

    4. Beliau juag mesti dekat dengan Mekah dan Kaabah serta biasa dengan Kaabah juga para penjaganya.

    5. Beliau tidak terlibat dengan politik kepartian namun tidak menjauhkan diri dari politik. Mungkin terlibat dan berkomunikasi dengan perbagai pihak berkaitan politik dan kemasyarakatan kerana beliau amat prihatin tentang masyarakat.

    6. Berpelajaran dan dihormati. Tidak menolak kemajuan dan berfikiran "high-tech" serta pengguna juga pencuba segala teknologi moden selagi mana ia tidak bercanggah dengan syarak.

    7. Terlibat dengan pernigaan kerana ia adalah sunnah dan sumber ekonomi yang terbaik.

    8. Terlibat dengan dakwah secara aktif namun ia tidak terikat dengan mana2 gerakan dakwah. Mungkin dikenali dikaca TV dan radio serta internet.



    9. Mestilah bernama Muhammad bin Abdullah tetapi TIDAK akan mengistiharkan dirinya al-Mahdi. Beliau sendiripun tak tau dirinya al-mahdi. Rupanya seakan2 orang Israel, tak berapa fasih bercakap dan kadang2 seperti tergagap2 bila bercakap.(semua ciri ini disebutkan dalam hadis).

    Jadi adakah sesiapa yang mempunyai ciri2 tersebut dinusantara. Jika ada ia mungkin al-Mahdi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Wrt..

      sy hanya nak berkongsi pendapat...sy selalu melihat hadis berkaitan dengan "TIDAK PERNAH KALAH" tue hanya dikaitkan dengan peperangan zahir..peperangan akhir zaman adalah diantara KETURUNAN RASULLLULLAH S.A.W DAN KETURUNAN firaun..sebagaimana yg kita tahu zaman firaun-ilmu sihir merupakan pegangan mereka dan Nabi MUSA juga telah diberikan mukjizat oleh ALLAH untuk melawan kembali ilmu2 sihir tersebut..Cuba kita perhatikan fakta2 di bawah :

      1)Selain orang melayu sibuk bermain dengan politik,ramai yg tidak sedar ORANG2 MELAYU ZAMAN INI AMAT KUAT MENGAMALKAN+MENGGUNAKAN ILMU SIHIR untuk menundukkan Musuh2 mereka..Adakah anda bersetuju??

      2)Persamaan org melayu dengan yahudi ialah--KEPANDAIAN DALAM ILMU MISTIK..Xda bangsa lain yg sepandai 2 bangsa ini..(dengan izin ALLAH jua ilmu nie menjadi)

      3)Kita perlu faham ilmu mistik nie terbahagi kepada 2 bahagian..
      ----ILmu mistik Baik--ILmu2 yg berhubung terus dengan ALLAH.
      ----Ilmu mistik jahat--Ilmu2 yg berhubung terus dengan iblis+syaitan..

      So pada pendapat sy "TIDAK PERNAH KALAH" tue ada berkait dengan perkara2 diatas tadi..Para2 tentera Imam Mahdi nie adalah manusia2 yg "SENTIASA DIUJI DENGAN PERMAINAN SYAITAN" dan mereka sentiasa menang kerana ALLAH melindungi mereka.Semakin diuji semakin mendekatkan diri mereka pada ALLAH..Sepengetahuan sy peperanagn zahir nie sapa2 pun boleh lakukan tapi peperangan batin nie TIDAK SEMUA MANUSIA MAMPU UNTUK MENGHADAPINYA...

      Wallahhuallam
      -jauhar-

      Delete
    2. salam enrike,
      Hasil kajian? firasat? ramalan? deria ke enam? apa-apa pun kesemua 9 hujah saudara ini amat bertepatan dengan satu sosok peribadi.Tetapi saya melihatnya dari sudut yang lain. Seandainya saudara benar-benar berfirasat, harus melangkaui tempat,ruang dan masa, pasti saudara akan menemukannya.adakah saudara percaya kepada keajaiban? kerana keajaiban tidak logik pada akal. tetapi hati mampu menduga dan menafsirkannya.

      Delete
    3. Salam semua, saudara Nurrohi perlu lebarkan huraian. janganlah simpan. kita kongsi di sini. benar, saya setuju dengan anda. apa yg Enrike sebut juga betul tetapi atas dasar syarie/pandangan akal. masuklah ke "dalam" lagi dan lihatlah "kebesaran" Allah dan upaya anugerahNya.

      Anonymous November 19, 2012 10:23 AM juga benar di sisi yang lain.

      Bahasa? tak perlu bimbang. Mereka semua hampir memahami semua bahasa di dunia. Jumpa Arab, cakap Arab. Jumla Bosnia, cakap Bosnia, jumpa omputih cakap omputih. tak ada hal bagi mereka. Itu anugerah Allah swt. Dengan haiwan pun mereka boleh berkomunikasi.

      Dakwah? Bukan secara terbuka dan terang terangan. Itu semestinya. Dakwah hanya untuk yang terpilih sahaja. Agama pringkat tinggi dan tasawwuf peringkat kewalian. Bukan peringkat rendah seperti Ust Azhar atau Bob Lokman atau ust Daniel dsb.

      Ilmu? Tak masuk akal kita semua. Apakah jenis Ilmu jika dapat bergerak sepantas angin? Tanak pasir jadi nasi? Goreng kacang jadi tebuan! Peluru hanya mampu menembusi pakaian, bukannya tubuh! Berjalam atas air!. dan tak terkira kelebihan mereka. Sebab itu sekali libas, gunung pun boleh runtuh. ........ Perlukah senjata moden? Mereka tidak akan terkalahkan???? Jawapannya ialah "YA". Hikmat sebegini kini sudah pupus, kecuali sedikit.

      Ini gambaran pejuang alMahdi bukannya alMahdi sendiri. Bayangkanlah apa yang Allah bakal kurniakan kepada baginda Imam Mahdi?

      Terbayangkah anda akan semua perkara ini? Maha suci Allah.

      Delete
  21. kata setengah orang imam mahdi ni dan lama ada.tapi sekarang ini dia bermukim dalam masyarakat bunian.entahlah ambo sekadar dengar cakap cakap orang saja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. BUKAN BUNIAN ... TETAPI... SEMBUNYIAN.. ia adalah fakta. sembunyi dalam terang.. haha

      Delete
  22. Slam beb,selagi bernafas teruskanlah 'permainan' ini...

    Sekadar karutan dan dongeng semata.
    Al Mahadi..khalifah ulung serta penutup para wali..
    Selepas kedatangannya tiada lagi insan utk didownload sbg wali.
    Kisah para wali ALLAH...sebahagian besarnya adalah dari kalangan manusia gentayangan yg hidupnya penuh onar...
    Bapak maksiat,kaki perempuan..botol..judi..dan segala sifat hina loya..sehinggalah ALLAH menurunkan takdir ketentuannya..menjadilah dia sebaik-baik insan.
    Apakah sekarang ini manusia yg bakal menyandang tittle Imam Mahd,ALLAH selubungkannya didalam sifat2 yg tidak kita tersangka-sangka itu.
    Boleh berkongsi rasa?
    Wassalam beb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalo ko maksudkan dgn mamat tu aku rasa bukan.. mamat tu merupakan pengkhianat, perosak dan penghancur negara

      Delete
    2. kalau umornya dah lanjut, lebih dari 40han. lupakan sajalah. jangan trtipu lagi

      Delete
    3. "Kusembunyikan RAHSIAKU pada tempat-tempat yang manusia tidak sangka2"

      fikir2kanlah

      Delete
  23. salam

    teguran kepada penulis blog, tolong justify teks yang ditaip atau dicopy dari mana2 sumber, sakit mata baca. tolong professional

    ReplyDelete
    Replies
    1. sakit mata? pro? justify teks? sudah tiada masa nak main2 lagi. bukan masa nak tengkar cabar. ada mata lihat, ada telinga dengar ada hati rasa. syariat dan hakikat umpama langit dengan bumi. Antara kalam dan laduni pula umpama dunia dan akhirat.

      Kalau tak setuju bawalah tafakur ataupun "diam".. nasihat gue sebagai orang bodoh kepada tuan yg bijak bistari.

      Delete
    2. 2 Anonymouse November 18, 2012 6:23 PM
      Lu bahlulz typo tenuk buntings.
      Over dose makan 'Kambing Rice'
      Blurr.

      Delete
    3. Jangan marah, dia dah lama geram dengan blog ni barangkali. Dia suka akademik nampaknya, biarkanlah dia cari sendiri. Kaum elit hanya suka kepada rujukan itu dan ini... tak apa

      Delete
  24. Allah yg Maha Mengetahui.... Allah sebaik2 perancang dan sebaik2 pelaksana segala2nya....

    ReplyDelete
  25. susah nak cakap, bukannya semua org boleh faham apa itu kebangkitan. kebanyakannya hanya fikir berlegar nafsu dan semangat kesukuan, kepartian, kebencian dsb. kata nabi orang islam bersaudara... skg nih sudah ada ulama (konon) mendoakan kehancuran orang islam lain.. nampaknya macam sikap orang tak beriman. islam pun tak layak kalau camtu. kenapa jadi gini? nafsu...... ulama jenis apa tu?

    ReplyDelete
  26. Salam..

    Sila teruskan artikel ini utk kebaikan bersama..kewajipan ingat-mengingati sesama Islam..:)

    terima kasih

    ReplyDelete
  27. Kalau nak tahu mengenai Imam Mahdi...carilah pembantu kanannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Wrt..

      macamana nak tahu siapa org kanannya??saudara kenal ke?boleh share?

      Delete
    2. Sayang...
      U dah tau ke siapa orang nyer?
      Kongsilah dgn I n rakan2 semua.

      Delete
    3. Assalamualaikum...

      Semua blog2 dan saluran ilmu lain menceritakan tentang al mahdi. Semua menunggu al mahdi. Semua akan berbaih dgn imam mahdi nanti. Semua tahu tanda2 dekatnya kedatangan al mahdi. Semua perlu tingkatkan takwa. Semua bersedia untuk bersama al mahdi nanti.
      Tetapi kurang yang mengetahui ttg pembantu kanannya. Pembantu kananya yang akan menyediakan kerajaan (penyokong, pusat pentadbiran) utk al mahdi. Cari ilmu mengenai pembantu kanan ini dan kita akan tahu al mahdi.

      Delete
  28. Keturunan Siguntang yang ini ke? Klik url ini....http://www.harmoni-my.org/forum/index.php/topic,2345.45.html...(Rujuk posting 50-56)

    ReplyDelete
    Replies
    1. x rasanya, kajian itu nampak kurang tepat n berbau persepsi dan masih dalam teori. Sikit sangat persamaannya.

      Delete
  29. layarilah www.panjilangit.blogspot.com

    ReplyDelete
  30. Saya ptik sikit dari "PanjiLangit": Jangan mare ye?

    "Cuba fikirkan.. adakah Nabi Muhammad s.a.w. itu berkelulusan Al-Azhar? bukankah Muhammad s.a.w. itu nabi yang ummi? bagaimanakah pakaian baginda? Dan bagaimanakah pakaian nabi-nabi sebelum itu? Isa a.s.? Ibrahim a.s.? adakah mereka berserban dan berjubah?"

    Susah nak cakap, sebab Nik Aziz pakai serban.

    ReplyDelete
  31. Politik penuh dusta dan tipu menipu tidak akan dapat seiring, jauhilah kemungkaran yang mereka politikus bawa walaupun mengaku sebagai beragama dan alim. Kali ini sy fikir masa terbaik untk keluar dari kepompong. Bebaskan diri dari perangkap Yahudi Nasrani dan tinggalkan politik demokerasi Yahudi ini. Ia tidak sesuai dengan Islam, walau atas apa alasan sekalipun.

    Kejatuhan PAS (jika terjadi) akan menjadi hikmah kepada kita semua. Ini adalah waktu paling sesuai untuk beralih kepada perjuangan mutakhir di luar kotak politik. Tinggalkanlah perjuangan kebangkitan "olok-olok" yang dibina atas gelegar politik Yahudi ini. Ia amat sia-sia serta jauh dari sunnah. Walaupun dibawa atas nama ISLAM, ia tidak akan kemana kecuali pendustaan jua.... Melalui demokrasi, manusia cenderung untuk berdusta (citarasa Sang DAJJAL) mengisi tembolok masing-masing. Ingat Dajjal ingatlah Neraka.. nauzubillah min zalik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benarlah tu saudara, jika naik PKR negara lebur jika naik BN kita hancur. Perlukah kita ikut lagi sistem Dajjal dan Yahudi dah sedia ada ni...

      Delete
  32. Kepada saudara enrike,

    Saya juga mempunyai pendapat yang sama dengan saudara.Pemikiran kita sama.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah... mari sama2 kita perhatikan calon tersebut... nampaknya beliau ke alQuds saat Palestine diterima sebagai sebuah negara.... saat yang sama Israel semakin rancak mengebom Palestine...

      Delete
  33. Assalamualaikum, teruskn sambung saudara :)

    ~ silent reader ~

    ReplyDelete
  34. Salams, yes, please continue. I already know half of the story, i need some parties to confirm the truth. Tks.
    cnmawar

    ReplyDelete
  35. Salam, nak komen sikit . AlMahdi dimaklumkan sebagai pemuda GAGAP. Tentu tak layak jd pendakwah terutama di TV. Pula dia lowprofail dan x diknali. Hanya berubah dalam satu malam...

    Apa yg boleh kita cari ialah PBT, betul tak?

    ReplyDelete
  36. Carilah pembantu kanan IM....InsyaAllah...dunia akan tahu siapa dia...

    ReplyDelete
  37. http://yovitayovi.blogspot.com/2011/09/mimpi-seorang-muslimah-tentang-indonesia.html

    Seorang muslimah yang sholehah suatu ketika cerita perihal mimpi anehnya kepada seorang adiknya laki-laki. Kejadiannya pada tahun 2002 yang silam, Suatu malam dalam tidurnya ia bermimpi melihat Rasulullah Saw sedang bermusyawarah bersama Nabi Isa Al Masih Putra Maryam dan Imam Mahdi kemudian tiba-tiba Rasulullah Saw berucap sambil menunjuk Indonesia…. Indonesia…. Indonesia…..
    Muslimah itupun lansung terbangun dari tidurnya…. Wallahu a’lam.

    ReplyDelete
  38. Assalamualaikum,

    Sekadar ingin berkongsi di sini.Khabarnya pada waktu ini sedang giat dijalankan pemeriksaan bayi yang baru dilahirkan bermula dengan nama 'Muhammad bin Abdullah'.
    Soalnya, adakah dia sendiri mengetahui yang dirinya Imam Mahdi?Rasa-rasanya tidak.Dah banyak sangat Imam Mahdi palsu yang berani membuat akuan yang dirinya tu the chosen one.Dan ketahuilah bahawasanya agen-agen perisik memang sibuk pagi petang siang malam bersengkang mata pergi menerjah ke blog-blog cuba untuk mencari informasi sensai mengenai hal ini.
    Believe me, I know....

    Yang Iran pun tak sudah-sudah dengan teori Imam Mahdi diorang tu.We already know their version of Imam Mahdi is actually Dajjal Laknatullah.The Majusi's are waiting for Dajjal's arrival...not Imam Mahdi.Sebab para pengikut Dajjal akan berjumlah 70,000 orang dari ISFAHAN!

    Wake up people!!!

    ReplyDelete
  39. Salam 2all

    Biasanya sebelum kebangkitan, akan berlaku terlebih dahulu satu keadaan yang menyayat dan menyedihkan. Spt kelihatan masih jauh, Malaysia masih lagi aman damai (syukur) tak mustahil kekacauan boleh terjadi bila2 masa (hanya menanti sebab). Gara2 kerja DAP sekarang menunjukkan ada usaha bersungguh2 menjahanamkan negara/Islam/Melayu. Hanya Allah yang tahu bila masanya.

    ReplyDelete
  40. yahudi pasti akan disembelih. setelah banyak keburukan dan kacau bilau yg mereka lakukan diatas muka bumi ini, kini masa kejatuhan mereka semakin hampir. kalau ada ekspedisi meredah salji nnt jgn lupa hebohkan ye. beritahu dimana hendak berjumpa. senang sedare2 semuslim yg lain join sekali jahanamkan bangsa penyembah dajjal dan iblis tu. inshaAllah

    ReplyDelete
  41. sdr...sdri... semua .. sebenarnya yahudi juga ditipu dan tertipu oleh raja segala pendusta.... mereka ditipu supaya balik dan berkumpul di baitulmaqdis... sedangkan kita telah tau mereka semua berkumpul untuk disembelih dimana mereka nantinya tidak akan dapat melarikan diri kemana2 hingga batu pun akan berkata2 untuk memberitahu tempat persembunyian mereka..

    ReplyDelete
  42. benar, saudara enrike. manusia lainnya telah dianggap "slave-goyyim" oleh yahudi. padahal mereka menjadi slave kepada dajjal. mereka tertipu secara nyata oleh raja penipu raja nafsu itu. dajjal tersenyum melihat kebodohan yahudi keparat ini.

    malayu akan hadapi yahudi asia tenggara nanti. masihkah kita bersenang lenang? mereka sudah api2kannya dan mampukah singapura tawan johor jika pun bukan malaysia seluruhnya???

    Ingat DAP ingatlah PAP. Ingat PAP ingatlah Yahudi... mudah sahaja kiraannya. PKR DAP PAS adalah wakil yahudi di malaysia?

    sokong DAP = sokong yahudi
    sokong PKR/PAS = sokong DAP

    nampak sangat melayu diperbodohkan Singapura. bodohnya melayu pengikut nuar (pakar propaganda yahudi amerika).

    ReplyDelete
  43. saudara jamong,

    yang sebenarnya.. apapun yang anda sokong ... UMNO...PAS... PKR...dll semuanya sama sahaja.... Dajjal menciptakan demokrasi untuk melaga2kan orang Melayu/Islam agar semua orang Melayu/Islam berpecah... Islam menyuruh kita bersatu padu kerana kita semua adalah bersaudara...tapi kebanyakan pencinta demokrasi mengikut ajaran Dajjal dan syaitan yang suka berpecah dan bersengketa..

    kebanyakan penyokong parti politik dan demokrasi lebih menjunjung tinggi parti yang disokong dari agama Islam sendiri... semua penyokong parti politik sentiasa melancarkan dan melafazkan peperangan keatas parti lawan sedangkan lawannya adalah orang Melayu/Islam sendiri....

    1. PAS kata UMNO hina Islam sedangkan PAS juga lebih banyak menghina Islam. PAS kata UMNO zalim kerana tak laksanakan hudud sedangkan PAS juga tidak laksanakan hudud di Kelantan... PAS kata UMNO tak bagi sedangkan UMNO langsung tak de kuasa dan tak pernah pun nak halang... UMNO pulak kata perlembagaan Malaysia tak bagi...Jadi sama je 2x5

    2. PAS kata UMNO/TDM hina raja2 dalam kes pindaan perlembagaan bekas agong/sultan Johor namun PAS juga melakukan hal yang sama di Perak dalam kes perlantikan menteri besar.... UMNO pulak dalam kes "natang" di Terengganu... jadi kesimpulannya sama saja baik UMNO atau PAS....sama2 hina raja..

    Kesimpulannya Islam takkan tertegak melalui sistem Demokarasi Dajjal ni .... PAS adalah lebih hina kerana menggunakan agama untuk berkuasa didalam demokrasi...

    Islam hanya tertegak melalui Khilafah.... dan jadikahlah raja2 sebagai Khalifah sebelum Khalifah yang dijanjikan muncul... Tinggalkan perlembagaan Malaysia dan jadikan al-Quran sebagai perlembagaan kerana itulah yang selayaknya...

    Orang2 Islam hendaklah bersatu tanpa mengira kaum dan warna kulit...Dan yang paling penting semua orang Melayu hendaklah bersatu dibawah Islam bukannya dibawah parti polituk yang membawa perpecahan...

    ReplyDelete
  44. slm 2 all

    bagi aku, hati2lah dengan dap dan juga singapura. mereka ada agenda. baik dap atau pap tak pernah iktiraf raja2 melayu. mca pun bukan baik sangat, hanya sandiwara sahaja.

    melayu kena bersatu kalau nak selamat. jangan jadi hamba yahudi cina ini. mereka tak pernah hormat Islam/Melayu.

    khalifah tetap akan bangun menentang demokrasi. aku pasti. x mustahil juga atas perkenan raja2 Melayu. politik memang menjahanamkan ummah. aku stuju dengan enrike

    ReplyDelete
  45. Selamat datang Muharram 1434 Hijriah tahun Islami. Bakal mendatang End-Time 21/12/2012 tahun Masehi. Alam Sejagat sedang menanti kemunculan Imam Mahdi. Malangnya Alam Melayu bakal menyaksi kuasa Melayu menanti mati. Gara-gara kerakusan pemimpin Melayu munafik telunjuknya lurus kelingking berkait itu yang dipuja disokong disanjongi...

    PRU 13 udah tersangat dekat menanti. Keputusannya nanti antara 2 benteng yang mana satu bakal roboh kali ini? Pada tangan-tangan Melayu itulah yang memangkah menentukan pilihannya sendiri. Allah jua yang Maha Memerhati lagi Maha Menghakimi. Untong sabut timbul untong batu banyak dosa ditenggelami. Kapan Melayu hilang kuasa Melayu baru sedar diri akibatnya Melayu merana dibumi sendiri....

    ReplyDelete
  46. kelalutan dalam hadapi kerenah politik anjuran yahuda wa nasara kali ini menggambarkan sesuatu yang perit akan melanda MELAYU.. sory 2 say, bukan kerana UMNO, UMNO juga hanyalah alat. Bukankah kerajaan yg ada masih didominasi kaum Melayu? Apa yng mereka kejarkan sebenarnya? Tohmahan yang dicipta hanya bertujuan menghancurkan nilai persaudaraan sesama Islam. Islam ikut jadi lemah apabila Melayu keseluruhannya terperangkap dalam jerat demokrasi/politik hodoh ini.

    Penyesalan yang tidak memberi arti bila segalanya musnah. Sedialah jadi pengikut Dajjal Laknatullah.

    ReplyDelete
  47. PRU13 akan menjadi penyebab? Boleh jadi juga sbb ramai dakwa akan huruhara dan Islam akan ditindas.. PRU13 pilihanraya terakhir????????

    ReplyDelete
  48. Assalamualaikum. Untuk jadi manusia beriman, kena cari murshid. Boleh admin cadangkan murshid tersebut, kot kot tersalah cari mursyid pula. Emailkan kepada azrulicious75@gmail.com. TQ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. wa 'alaika as salam...

      nak cari mursyid tanyalah Allah, mintak Dia tunjukkan, mintak Dia hidayahkan. sangat sukar nak kenal sapa yang benar2 mursyid. mereka manusia yang sangat-sangat merendah diri ibarat jika kita berjalan di atas jalan raya maka mereka akan berjalan di dalam longkang di tepi jalan itu... hanya Dia boleh membimbing. hanya Dia yang boleh tunjukkan. hanya Dia yang boleh beri kekuatan. Dia lah Allah satu-satunya Yang Tunggal

      Delete
    2. Nak jawab pun berkias kias. Saya dah jumpa mcm mcm jenis org. Ada yg title ustaz @ ulama ttp pemikiran n mulut tak jaga. Ada juga yg mcm sdr admin cakap tu org yg kelihatan selekeh ja ttp dapat mbuka minda saya dgn falsafah dan pemikirannya ttp x mengamalkan Islam dgn sepatutnya wpun mengaku Islam. Berserah saja kpd Allah kalau dia nak beri. Habis tu belajar dgn admin je lah amacam hihi.

      Delete
    3. hahaha bagus bagus.. nak cari mursyid kenalah berusaha keras. jangan sambil lewa dan nak mudah jer.. kalau mudah dapat, ramailah yang x sesat. kan kan?? terus berusaha dan yg pentingnya mesti merayu kat tuan punya mursyid tu sendiri, Allah swt. menangislah merayu kepadaNya. hehe aku cakap jer, gagal bukan bererti tewas sedara. hmmm ada yang jenis selekeh, ada yang tidak.. tapi yang mustahak ialah serasi dengan diri yang mencari tu. ada yang serasi cara "tarqi" (ke atas) ada pula yang sesuai dng cara "tanzil" (ke bawah).. terserahlah

      Delete
  49. wow...best jugak baca komen2 di atas. mcm2 pendapat. dari imam mahadi hingga politik. politik mesti tak lari. umno+mca+mic dan bla...bla... vs pas + dap + pkr sape menang pru13. 2x 5. mainan demokrasi. tapi aku tak tau kenapa pas tak jlnkan hukum islam kat kelantan. sape ada tau. ah..tak kisah lah. mereka akan ditanya nnt. tapi tak boleh jugak, aku kena amik kesah jugak sbb nnt ditanya kenapa tak sokong islam. eh mana satu yg sokong islam? adoi...pening kepala aku. kalo aku tak undi....emmm. entah la. any komen? ah...aku pangkah dua2. bior padan muka. eh..nnt aku kena tanya jugak. apa aku nak jawab semua persoalan ni. so, aku nak baca lah kedua2 media cetak mereka. dpt le aku bandingkan dgn anugerah akal ni. akhirnya.......apa aku nak sibuk sgt dgn semua ni. lebih baik aku bertolongan ke jalan Allah. apa sumbangan aku kp Islam? ada aku ajak org gi masjid? ada aku buat amal makruf nahi mungkar? ada aku buat program ilmu? eh.....sibuk plak aku nak buat itu ini. YANG PENTING, ADAKAH AKU MENJALANI CARA HIDUP ISLAM ITU SENDIRI. aku gi ngaji tak? aku gi jemaah masjid tak? aku patuh basic rukun 5 dan 6 tak? isteri aku mcm mana? anak aku mcm mana? keluarga saudara aku mcm mana? jiran aku mcm mana? daerah aku mcm mana? baru le aku nak sibuk NEGARA AKU MCM MANA?
    Anyway thank you penulis. sesekali aku baca juga tulisan ni. sbb aku juga perlu ilmu ttg imam mahadi. dan yg penting ADAKAH KITA SUDAH BERSEDIA UNTUK MATI? aku bermula dgn diri aku sendiri, isteri,anak,keluarga, jiran...maka jika ini yg kita SEMUA lakukan tidak hairanlah bukan kita sahaja yg berjaya, malah nusantara.

    ReplyDelete
    Replies
    1. apapun nak buatlah, tak salah pun. jangan sakitkan kepala pada menda yang tak perlu.. hehe.

      pertama kena buat ialah jaga akhlak kita, kalau boleh jadi mukhlisin.

      kedua bentukkan diri dengan 4 sifat Rasulullah saw, sidiq amanah tabligh fathonah. baru senang dapat petunjuk.

      ketiga buat baik x yah lah nak nunjuk2.. selamber jer.. hehe rosak amalan bila ada menda tuh..

      keempat ni cukup penting. jadi orang yang Allah kasih. apadia? macamana? cakap mudah tapi nak praktik payah. haha.. "jauhi sifat membesarkan diri".. orang yang tidak membesarkan diri itu lebih dikasihi Allah walaupun fasik. boleh faham ke ni?

      aku cakap jer.. xnak pakai pun xdak hal !!

      Delete
  50. Citer pasal akhir zaman ni, aku nak komen sikitlah. waktu akan sampai orang yang mengaku beriman hanya tahu kalimah tauhid "La Ilaha Illallah" tapi x tahu ape benda pun berkaitan dengannya. haaa kira ok jugalah tu.

    Syahadah?? entah pekebende pulak.. langsung xreti hehe

    Manusia x beriman pasti akan musnah kerana doa para wali2 Allah, termasuk mereka mengaku Islam, bertakbir sana sini.. hahaha jangan marah!!

    Jasad nampak macam Islam, hebat ngan jambang, kopiah xtanggal, tetapi hati tidak Islam. Jauh sekali kenal Allah walaupun sangat dekat, hati pula runsing penuh ragu 360 darjah. apa hal?? akhirnya jadilah pengikut laknatullah si dajal mata sebelah.. huhu

    Lagi sekali aku kata... aku cakap jer.. hehe

    ReplyDelete
  51. IMAM MAHDI dah lama hidup cuma belum dizahirkan lagi.Beliau sedang mentarbiah orang2 yg dipilih oleh Allah untuk membantu urusannya kelak..Yang dipilih Allah nie pulak jenis2 yg kategori2 bermasaalah (kepala weng) pada pandangan mata manusia kebanyakkan..Jadi bukan mudah urusan tue..Mereka sekarang dalam stage berdakwah 'SECARA SEMBUNYI2' sepertimana dakwah Junjungan Rasullullah S.A.W dahulu..Dan seandainya ia dizahirkan suatu hari yg telah DiIZINKAN ALLh, maka janganlah kita semua terperanjat atau terkesima seandainya ZAHIR DIA TAK SAMA SEPERTI YG KAMU SEMUA IMPI-IMPIKAN (BERSERBAN+BERJUBAH DAN SEGALA FAKTOR2 LUARAN YG MANUSIA SEKARANG GUNAKAN SEBAGAI KAYU PENGUKUR UNTUK SESEORANG MANUSIA) tapi BATINNYA SAMA SEPERTI RASULLULLAH S.A.W..Kita akan merasa tenang bila bersamanya dengan Izin ALLAH..Marilah sama2 kita bermohon kepada ALLAH MUDAH-MUDAHAN kita akan dipertemukan dengan Imam Mahdi bersama2 ikhwan2 yg sangat2 dirindukan oleh Rasullullah S.A.W kerana mereka2 ini sebenarnya adalah darah daging Rasullullah juga...Carilah ia DIHUJUNG DUA PERSIMPANGAN...

    wallahuallam
    -playboy-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hmmm gitu ke? yg kita tau ada mahadi iran, ada mahadi arqam, ada mahadi pkr, ada mahadi indon... banyak lg. mana satu btol?

      Delete
    2. Itu Imam Mahdi palsu..ciri2 palsu-sibuk mendedahkan diri+mencari pengikut+mengajar ajaran Islam yg bertentangan walaupun nampak macam betul+suka mengambil kesempatan+ciri2 fizikal ikut macam org arab (contoh-arqam) dan lain2 lagi..ciri2 yg benar-dia tidak sekali2 mendedahkan diri walaupun ditanya dengan baik atau dipaksa+pengikut2nya mengetahui beliau imam mahdi adalah melalui alamat2 seperti mimpi yg dikurniakan Allah+sifat2nya tidak berapa jelas pada zahir dia tapi bila duduk bersamanya kita akan merasai aura Rasullullah S.A.W+beliau mempunyai banyak ilmu zahir+batin (tapi kalau sekali tengok macam orang bodoh dan selekeh jer) betapa merendah dirinya beliau..dalam hadis Nabi dah kata Imam Mahdi tak sama macam Dia dari segi luaran tapi SAMA DARI SEGI DALAMAN+nama dia memang seperti dalam hadis (tapi ada RAHSIA yg ALLAH sembunyikan)..Kalau nak jumpa beliau 1-kena mohon Keizinan+Belas kasih ALLAH untuk bertemu dengannya (kena pure ikhlas) 2-Bila kaji hadis2 Nabi,jangan tengok straight foward,-'Look from the another side'pasal hadis tue adalah kunci2 rahsia (untuk memperBODOHkan musuh2 ALLAH) 3-Walaupun diri anda tak laa sehebat pak2 kiyai,pak2 imam atau x sepandai orang2 yg ada bergulung2 ijazah tapi anda masih berpeluang bertemu dan bersamanya dengan izin ALLAH (yang paling penting adalah HATI kita......)

      Wallallahuallam
      -playboy-

      Delete
    3. jadi adakah dia itu dia? :) sangat menarik!

      Delete
    4. Carilah dia dihujung dua persimpangan? Apa maksud bro, boleh jelaskan, terima kasih,

      Delete
    5. Assalamualaikum Wrt...

      Quote-
      Carilah dia dihujung dua persimpangan? Apa maksud bro, boleh jelaskan, terima kasih,
      ---------------------------------------------------
      Marilah sama2 kita bermohon kepada ALLAH
      --------------------------------------------------
      1-kena mohon Keizinan+Belas kasih ALLAH untuk bertemu dengannya (kena pure ikhlas) 2-Bila kaji hadis2 Nabi,jangan tengok straight foward,-'Look from the another side'pasal hadis tue adalah kunci2 rahsia (untuk memperBODOHkan musuh2 ALLAH) 3-Walaupun diri anda tak laa sehebat pak2 kiyai,pak2 imam atau x sepandai orang2 yg ada bergulung2 ijazah tapi anda masih berpeluang bertemu dan bersamanya dengan izin ALLAH (yang paling penting adalah HATI kita......)

      Wallallahuallam
      -playboy-

      Delete
    6. Assalamualaikum Wrt...

      Quote-
      Carilah dia dihujung dua persimpangan? Apa maksud bro, boleh jelaskan, terima kasih,
      -------------------------------------------------
      Sy bukan tak mahu berkongsi maksud tue,tapi ini adalah RAHSIA YG TERLALU RAHSIA...Boleh menimbulkan fitnah kalau silap haribulan..Pasal tue sy suruh kita sendiri minta/mohon pada ALLAH (DIA YG MAHA MENGETAHUI),kerana hakikat manusia zaman ini,kalau dia dapat lihat dengan mata kepala sendiri baru nak yakin dan percaya...sekadar clue-1)hujung dua persimpangan tue adalah tempat/lokasi...Disitulah tempat tinggalnya sekarang...

      -Wallahuallam-

      -playboy-

      Delete
    7. Pada pandangan hamba di hujung dua simpang itu bermaksud, beliau berada diantara jalan yang benar dan yang bathil. Dan dari firasat hamba "playboy" sebenarnya adalah seorang wanita. Sebab itulah ia mengunakan nama "playboy". Mungkin hamba tersalah pandang, kerana ini hanyalah pendapat peribadi.

      Delete
  52. Saya percaya kalo ada susuk Imam Mahdi..dia bukan akan datg dari daerah kepulauan Melayu kita ini. Dia mestilah dtg dari belah2 Arab sana.

    Di Palestine sana lebih byk org2 Islam mujahidin yg berperang dan mati utk agama Allah. dan mereka telah diuji dgn ujian yg berat2.

    Jadi kalo nk lahir tokoh yg hebat mestilah ditempat yg hebat jugak spt Gaza sana,
    Wallahualam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Wrt...

      kita tunggu dan lihat..jangan terkejut plak nanti ;-)


      Wallallahuallam
      -playboy-

      Delete
    2. maaf tersalah taip-

      -Wallahuallam-

      -playboy-

      Delete
  53. Imam Mahdi Syiah pakai jubah beratnya 12 kati.
    Imam Mahdi Arkam pakai serban beratnya 4 kati.
    Imam Mahdi Asli pakai baju T berseluar yengki..

    Imam Mahdi Syiah makan roti nan ratah ayam tandori.
    Imam Mahdi Arkam makan nasi lauk Minang cili api.
    Imam Mahdi Asli makan nasi patin tempoyak enak lagi..

    Imam Mahdi Syiah Imam 12 lama mati tak akan hidup lagi.
    Imam Mahdi Arkam mati tersungkor kelentong keGua Kahfi.
    Imam Mahdi Asli dirahsiakan Allah itulah mahu dicari..

    - PlayGirl -

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Wrt...

      Imam Mahdi Syiah pakai jubah beratnya 12 kati.
      Imam Mahdi Arkam pakai serban beratnya 4 kati.
      Imam Mahdi Asli pakai baju T berseluar yengki.
      ----------------------------------------------------
      ;-)


      -Wallahuallam-

      -playboy-

      Delete
    2. Terbaik bro! Imam mahdi asli memang simple, cool, berseluar dockers,haha

      Delete
    3. Assalamualaikum Wrt...

      Clue-1)Allah tidak menilai manusia dari sifat2 luaran mereka ,tapi KETAQWAAN kita..TAQWA DAN SEGALA2NYA akan bermula dari "HATI" KITA..Untuk mendapatkan "HATI" yg bersih lagi suci,kita perlu memohon kepada ALLAH mudah2an dikurniakan kepada kita..Ingatlah ALLAHlah yg mentadbir seluruh alam semesta ini..Dan kepadaNYA tempat kita "BERSERAH DIRI"...

      -Wallahuallam-

      -playboy-

      Delete
    4. Salam..

      -playboy- , macam penah jumpa ja, di PLAYground kot? -playgirl-, lak macam ada sekali tapi tak tunjuk muka...

      semoga Allah sentiasa merahmati kamu, kamu dan kamu semua...

      Delete
  54. Assalam,

    Playboy kalo kamu kenal org yg kamu rasa pemimpin akhir zaman tu, jgn la biarkan semua telah hancur binasa baru kluar..

    kesian kat umat Islam sekarang ini.

    ReplyDelete
  55. ... MENANTI WAKTU KEBANGKITAN IMAM MAHDI AS ...

    Memanglah kesian Ummat Islam sekarang ini. Apa tidaknya... ajaran tulen Nabi SAW lain, tetapi Ummat Islam telah tertipu telah terpileh ajaran palsu, itulah ajaran yang telah disonglap disongsang oleh "28 Kapir Quraish". Sekarang ini Ummat Islam telah tertipah tertipu mengamalkan ajaran palsu. Ditambah lagi dengan "Fitnah Akhir Zaman" yang melanda Ummat Islam. Ummat Islam bercakaran tak sehalaun, Sang Dajjal Al-Masikh dan bala tenteranya Sang Yakjod Makjod tidak henti-henti menikam dari dalam dan dari belakang...

    Al-Hadis : "Jika sekiranya umur dunia ini hanya tinggal sehari lagi (akan kiamat), nescaya Allah akan bangkitkan keturunan-ku (AhlulBait Nabi) yang akan menegakkan semula keadilan dan kemakmuran, sebagaimana dunia sebelumnya telah dipenuhi dengan kezaliman dan kekejaman". Yang dimaksodkan Imam Mahdi AS akan bangkit apabila Ummat Muhammad SAW dan Dunia Islama telah hampir ranap dibunuh ditindas hingga keperingkat paling kritikal...

    Imam Mahdi AS akan bangkit setelah Ummat islam hampir ranap imannya kerana tidak berpegang kepada ajaran tulen Nabi SAW... Ummat Muhammad SAW yang telah rapoh imannya dan bakal tumbang adalah dari Puak 72. Kini Dunia Islam sedang menunggu masa akan berbangkitnya Ummat Nabi SAW dari Puak 73. Siapakah Puak 73 itu...??? Dimana negara mana beradanya "Kitab Asli Pusaka Nabi", dinegara itulah akan berbangkitnya Imam Mahdi AS. Dimana beradanya Puak 73, disitulah berbangkitnya Imam Mahdi AS...

    ...Allahu'alam Wassalam...

    Dimana beradanya -Play^_^Boy-
    Disitulah beradanya -Play=_=Girl-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Wrt...

      quote 1-
      Assalam,

      Playboy kalo kamu kenal org yg kamu rasa pemimpin akhir zaman tu, jgn la biarkan semua telah hancur binasa baru kluar..

      kesian kat umat Islam sekarang ini.
      -------------------------------------------------
      Alam semesta nie ditadbir oleh ALLAH..Bukan urusan kita untuk masuk campur..Bila dan dimana Beliau akan muncul adalah atas kehendak ALLAH walaupun sampai kita rasa nyawa kita dah hampir tamat tempoh,Kita 'TIADA UPAYA'untuk berbuat apa2..KEPADA ALLAH JUALAH TEMPAT KITA "BERSERAH DIRI" DAN KEPADA ALLAH JUALAH KITA "SERAHKAN SEGALA URUSAN" KITA..Zaman ini zaman fitnah yg amat dahsyat..Letak nama 'Playboy' pun org dah pertikai macam2,macamana kalau sang IMAM pula yg keluar nanti??Terlalu sulit/sukar untuk sy terangkan..Tak mengapalah..KITA TUNGGU DAN LIHAT sajalah,apa keputusan ALLAH nanti...
      ---------------------------------------------------
      quote 2

      Imam Mahdi AS akan bangkit setelah Ummat islam hampir ranap imannya kerana tidak berpegang kepada ajaran tulen Nabi SAW... Ummat Muhammad SAW yang telah rapoh imannya dan bakal tumbang adalah dari Puak 72. Kini Dunia Islam sedang menunggu masa akan berbangkitnya Ummat Nabi SAW dari Puak 73. Siapakah Puak 73 itu...??? Dimana negara mana beradanya "Kitab Asli Pusaka Nabi", dinegara itulah akan berbangkitnya Imam Mahdi AS. Dimana beradanya Puak 73, disitulah berbangkitnya Imam Mahdi AS...
      -----------------------------------------------------
      Kita tunggu dan lihat sajalah nanti..cuma jgn 'melompat' seandainya ia tidak seperti yg saudara sangka2kan...maafkan sy dunia akhirat seandainya kata2 sy nie mengguris hati saudara..


      -Wallahuallam-

      -playboy-

      Delete
  56. Assalamualaikum Wrt...

    -Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani-

    Apa jua perkara agama yang kamu berselisihan padanya maka hukum pemutusnya terserah kepada Allah; Hakim yang demikian kekuasaanNya ialah Allah Tuhanku; kepadaNyalah aku berserah diri dan kepadaNyalah aku rujuk kembali (dalam segala keadaan).--Surah Ash-Shura

    -Wallahuallam-

    -playboy-

    ReplyDelete
  57. AssalamuA"laikum.........saudaraku yg aku cintai sekalian...
    ALLAH telah uji bani israel dgn menghadirkan NABI AKHIR ZAMAN dari BANGSA ARAB....KIBLAT pun ALLAH TUKAR dari al Quds kpd MEKAH AL MUKARROMAH....sebahagian besar BANI ISRAEL X mahu terima NBI MUHAMMAD S.A.W dan KIBLAT baru yg ALLAH bagi............
    SEKARANG, sekali lagi ALLAH akan uji umat islam tetapi bangsa arab pula dengan menghadirkan PEMIMPIN yg bangsa ARAB sgt nantikan iaitu AL MAHDI a.s.........
    Alangkah terkejutnya BANGSA ARAB nanti kerana AL MAHDI a.s ADALAH BANGSA MELAYU!!! BUKAN BANGSA ARAB!!!
    Apakah tindakan BANGSA ARAB nanti??? anda fikirkanlah sendiri.............
    AL MAHDI akan satukan seluruh umat dengan menghancurkan semua TIPU DAYA DAJJAL yg sudah berleluasa dibumi ALLAH...

    ReplyDelete
  58. Alangkah terkejutnya nanti bangsa Arabi,
    Kerana Al-Mahdi bukan lagi pure bangsa Arabi,
    Walau pun DNA asalnya dari Nabi pure Bani Arabi.

    Alangkah terkejudnya nanti bangsa Parsi,
    Kerana Al-Mahdi bukan lagi pure bangsa Parsi.
    Walau pun isteri Al-Hussein dari pure puteri Parsi.

    Alangkah terkejutnya nanti bangsa Jawa,
    Kerana Al-Mahdi bukan lagi pure bangsa Jawa,
    Walau pun isteri Raden Musa Kazim dari bangsa Jawa.

    Dari bumi MIM awal asalnya dia bermula,
    Wali 7 AhlulBait Nabi berhijrah keNusantara,
    Dibumi MIM terakhir itulah Nasabnya telah bertahta...

    Dimana beradanya -Play^_^Boy-
    Disitulah beradanya -Play=_=Girl-

    ReplyDelete
  59. Assalamualaikum Wrt...

    Marilah kita semua umat ISLAM MELAYU,sama2 kita bersatu...Tinggalkan dunia dibelakang kita..Tinggalkan politik yg ntahapapa..Imam Mahdi dalam proses 'MENGGALI PERBENDAHARAAN ILLAHI',untuk diberi pada mereka2 yg berHAQ lagi suci,Usah dikejar lagi dunia ini,Bersiaplah wahai para2 PEJUANG YANG DIJANJI,Kamu semua akan mendapat alamat melalui "MIMPI",segeralah "KAMU BERSERAH DIRI",dengan sebenar2 penyerahan diri pada ILLAHI...Semoga kita akan disatukan dan dipertemukan nanti,dibawah pimpinan SANG IMAM MAHDI...

    Aku terlalu rindu dengan para2 sahabat sejati,yang berjuang dengan ikhlas HATI,tanpa mengharap untuk dipuji,kerana 'PUJI' itu adalah HAQ ILLAHI...

    IMAM MAHDI yg dicari,Rupanya sudah lama berdiri,HAnya kita yg BUTA HATI,tidak nampak kelibat diri...

    'SUBHANALLAH+WALHAMDULILLAH+ALLAHU AKBAR'

    MAHA SUCI TUHANKU YAN MAHA TINGGI,yang menciptakan IMAM MAHDI,dan tentera2nya yg BERSIH LAGI SUCI,untuk menjunjung ISLAM kembali,ketempat yg ENGKAU REDHAI....

    KAF+HA+YA+AIN+SHAD

    Pertolongan yg ENGKAU JANJI..TIDAK PERNAH ENGKAU MUNGKIRI...WAHAI TUHAN RABBUL IZZATI...

    -Wallahuallam-

    -playboy-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya Allahu Ya Wahhabun Ya Qawiyyun! kurniakanlah kami kekuatan untuk menjadi tentera-tentera Mu, semata-mata untuk Mu, hanya untuk Mu, bagi Mu, buat Mu. Wahai Tuhan Pemilik Segala, Allahu, wahai Tuhan Yang Menjawab Segala Permintaan, Wahai Tuhan Yang Memperkenankan Segala Hajat...

      Delete
    2. amin...

      -playboy-

      Delete
    3. Assalamualaikum Wrt...

      Mencari Imam Mahdi adalah hal duniawi,
      Yang SEBENAR-BENAR DICARI adalah RABBUL IZZATI,
      Jangan sampai kita diperdayai,
      Oleh illusi duniawi,
      Kerana kita masih ada urusan ukhrawi.
      -----------------------------------------------------
      Sy ingin berkongsi cerita dengan kawan2 sekalian:-
      1)Jangan sampai kita beribadah hanya kerana nak bersama IMAM MAHDI..(ini adalah urusan dunia sahaja)
      Imam Mahdi ini adalah satu ujian yg paling getir diakhir zaman ini..Kita kena fokus "APAKAH TUJUAN KITA DICIPTAKAN"??adakah semata2 untuk mencari hal2 begini??Fikirkanlah kembali...Kerana untuk berada pada tahap PENYERAHAN DIRI SECARA TOTAL PADA ALLAH,sepatutnya hal2 dunia nie takda dalam kepala...Termasuklah hal Imam Mahdi nie,biarkan ALLAH sahaja yg melakukannya...Seandainya memang "HAQ" kita untuk bersamanya nanti,itu merupakan satu "BONUS" dari ALLAH untuk kita mungkin disebabkan KEIKHLASAN kita Untuk BERSAMANYA didunia dan diakhirat kelak...Ingat!!!SEBENAR2 URUSAN adalah URUSAN AKHIRAT!!!

      2)Kita kena ingat tentera2 IM nie,kalau ada gunung depan mereka,nescaya mereka boleh MERATAKAN gunung tue dengan izin ALLAH..Apa yg kita nampak dari crita tue??Salah satunya ialah mereka2 ini dalam "HATI+OTAK" mereka hanya ADA ALLAH SAHAJA..xda menda lain..kanan ALLAH,kiri ALLAH,Depan ALLAH,Belakang ALLAH,atas ALLAH,bawah ALLAH dan apa jua pun dorang buat hanya ALLAH sajalah DALAM "HATI" mereka...Bila ALLAH sahaja dalam hati mereka-TIADA YG MUSTAHIL BAGI ALLAH dalam apa jua keadaan..Tue yg boleh terbang,jalan atas air,kacang jadi peluru,kena tembak tak lut (SEMUA DENGAN IZIN ALLAH JUA)..Mereka2 ini diberi pinjam oleh ALLAH pelbagai "KARAMAH" bagi membuktikan kepada seluruh umat manusia zaman ini,yang TIDAK PERCAYA kepada perkara2 begini..Ini adalah salah satu tanda KEKUASAAN MUTLAK ALLAH...
      3)Kita dah berada dipenghujung hayat dunia...Umat RASULLULLAH S.A.W jarang dapat lihat HAL-HAL PELIK begini tidak seperti umat2 NABI terdahulu..Oleh itu Insyaallah ALLAH akan tunjukkan KEBESARAN-KEBESARAN DIA..senang crita-dah last 'kopek' nie,ALLAH bagi yg betul2 POWER...Masa tue nanti kita akan melihat manusia TERLOPONG+TERKESIMA+TERKEJUT BERUANG,bila melihat ada manusia2 yg ada kelebihan2 begini..Kenapa mereka terkejut beruang???pasal selama nie walau solat tonggang tonggek,dalam mereka tak sedar mereka MENAFIKAN-ALLAH ITU MAHA BESAR..Tak caya??cuba tanya ustaz, boleh ker manusia terbang?,jalan atas air?,tangan boleh keluar lazer?..Kebanyakkan mereka akan menjawab,-"JANGAN PERCAYA MENDA2 TAHYUL"..Dorang lupa SIAPA ALLAH dan siapa pula mereka!!!!

      Ini sahaja wat masa nie,kesimpulannya-APA JUA YG KITA BUAT MESTILAH>>> SEMATA-MATA KERANA ALLAH..Kena faham betul2 dan FOKUS...

      -Wallahuallam-

      -playboy-

      Delete
    4. "kalau ada gunung depan mereka,nescaya mereka boleh MERATAKAN gunung tue dengan izin ALLAH"

      tiada yang mustahil... apa yang akan berlaku pasti berlaku...

      teringat ketika membaca kisah-kisah perang-perang sabil..

      13 Mei - sekurang-kurangnya parang parang terbang "keluar dari simpanan" untuk memenggal manusia yang kafir pada Allah

      Siri Perang Sg Manik berpuluh tahun yang lepas - ketika pahlawan-pahlawan Islam menyerang komunis di kem kem komunis, satu peluru pun tak lut membelah dada pahlawan Islam

      Siri Perang Musuh Bisik 200 tahun lepas - cabang utama dari 4 cabang angkatan tentera Islam di bawah pimpinan wali-wali Allah dan Tunku-tunku Kedah yang menyerang tentera thai dapat menangkap peluru yang ditembak dengan tangan kosong sahaja.

      Allah Maha Kuasa Makhluk Tiada Kuasa Apa Apa

      datang "ulama" sekarang cakap semua benda tu tiada dalam Islam, karut.. kalau ada mesti dah berlaku pada zaman Nabi ketika berperang. "ulama" ini hanya mendengar kisah dari riwayat-riwayat sahaja sedangkan mereka tidak pula berada dalam Medan Badar Kubra, tiada pula pada Medan Khaibar dan tidak pernah sertai pun Medan-medan perang yang lain. Medan Badar Kubra berlaku lebih hebat lagi dari kisah di atas. Buktinya pasukan badar telah menang dalam peperangan itu.

      akhir zaman? dunia dah nak melabuhkan tirai.. pastilah lebih hebat lagi.. terbayang bagaimana tiba tiba udara menjadi vakum, air membeku tiba-tiba, graviti tak berfungsi, semua hukum-hukum fizik dah tak relevan lagi.. maka hancurlah tentera-tentera yang bergantung kepada "kemodenan" itu...

      Delete
    5. Salam semua,

      Sdr Playboy... khas untuk anda - persis di upamakan anda dalam barisan misteri ini. Kata2 anda seakan mengetahui sesuatu yang saya tahu.

      Kaf Ha Ya Ain Shad????? Rahsia dalam rahsia, semoga anda dirahmati.

      Hanya segelintir yang menyebutnya dalam wirid..

      Pengamal doa Saidina Akasyah?

      Siapa anda sebenarnya? Adakah anda juga mengenali saya? Atau rakan seperjuangan? Anda tahu banyak rahsia nampaknya.

      Maaf, berat jua hati ini antara kasihan dan bimbang.

      Saya masih terkial2 sama ada ingin menyambung tulisan ini, bimbang disalah ertikan lebih2 lagi bimbang diintai musuh. Ramai rakan menasihati saya spy berhati2...

      Mungkin ada kata nasihat dari anda untuk saya. Saya sedang memikirkan cara bagaimana hendak menyambungnya artikel ini.

      Sebenarnya... Golongan Wahabiah sering menuduh karamah itu tahyul. Mencarik adat itu tahyul.

      "Tidak mustahil bagi Allah" Nasihat saya ke[a sekelian pembaca, "Kenalikah Allah dengan sebenar2 kenal" baharu segala rahsiaNya tidak lagi menjadi rahsia. Betul tak Sdr Playboy?

      Delete
    6. Assalamualaikum Wrt...

      Sy tak pandai nak bagi nasihat,setakat kongsi2 ilmu ALLAH tue boleh la sikit2..

      1)Macam selalu sy kongsikan disini,APA2 pun minta IZIN ALLAH dahulu...Kerana hanya DIA YANG MAHA MENGETAHUI akan baik+buruk dan segala2nya...

      2)Memang apa yang saudara nak tulis nanti akan mendatangkan pelbagai implikasi,kerana kita tahu manusia akhir zaman nie TERLALU SUKAR untuk MENERIMA sesuatu yang BERADA DILUAR---KOTAK PEMIKIRAN dia+ILMU yg dia ada TAK COCOK dengan apa yg didengar+dilihat...Lebih2 lagi manusia zaman ini lebih suka AMBIL YG MUDAH dicerna oleh otak dan kebanyakkan MANUSIA TELAH TERPELAJAR (KONON2nya lah)...Tapi pelikkkan??Kalau dah makin ramai yg terpelajar, nape dunia makin haru-biru??cuba fikirkan??

      3)Seandainya saudara dah dapat gerak+alamat untuk teruskan maka teruskanlah perjuangan saudara tanpa ragu2..

      4)Pada pendapat fikiran sy yg dangkal nie,Cerita2 yg sukar diterima oleh akal manusia,lebih baik kita rahsiakan bukan takut musuh,tetapi bimbang akan membuat manusia makin keliru, lagi2 zaman yg kononnya canggih sangat pada pendapat sesetengah orang (Tapi yg pelik masa dorang tengok movie crita pelik2,terlopong gak mulut dorang...) dan zaman ini AGAMA ISLAM yg kita JALANKAN sehari2,BANYAK YG DAH JAUH MENYIMPANG DARI JALAN YG LURUS...

      3)Dalam pada masa yg sama,bagus juga kalau kita war2kan sedikit-sebanyak rahsia2 ini,jadi terpulanglah pada mausia samaada dia boleh menerima ALLAH tue MAHA BESAR atau tidak...Kadang-kala kita lupa betapa BESARnya ALLAH,sebut hari2 tapi bila terdengar+melihat sesuatu perkara yg pelik, terus je menafikan..Sepatutnya kita ucaplah apa2 yg MEMUJI KEBESARAN DIA,paling tidak pun kita cakap---TIADA YG MUSTAHIL BAGI ALLAH!!!!

      4)Percayalah...Ilmu KARAMAH ini tidak boleh dipelajari kerana takda guru yg boleh mengajarnya...KARAMAH dan DAULAT tue adalah kurniaan ALLAH semata2 pada SESIAPA PUN YG DIKEHENDAKINYA (tak kira kita pandai atau bodoh,kaya atau miskin,hensem atau huduh,kuat atau lemah dan sebagainya,so jangan pandang semua tue)

      5)Selalunya kalau kita ada karamah2 nie,manusia dan makhluk2 lain yg akan nampak tapi kita yg empunya diri akan rasa jugak cuma kita buat tak heran jer pasal semua tue MILIK ALLAH,tak boleh nak eksen pun..

      6)Sy nak tanya tuan tanah,adakah tuan pernah mendapat apa2 alamat tentang IM atau tenteranya?(Bukan melalui bacaan+kajian dan sebagainya?)

      7)Percaya dan Yakinlah,bahawa IM tue memang dah ada!!!Tak payah tercari2 atau mengkaji2 lagi...Siapkan diri masing2 dulu..Cuma tunggu IZIN ALLAH jer nak keluar...Tak dapat nak bayangkan bagaimana penerimaan manusia nanti...Lagi membimbangkan adalah,terlalu ramai yg mengkaji hal2 IM,tapi tak ramai yg tepat dalam membuat TAFSIRAN mereka...Kalau ada 1000 artikel hanya 1 atau 2 jer yg tepat..maaf (mereka kena ingat,akal+ilmu mereka terbatas)...

      8)Percaya atau tak,sy tak peduli,terpulang pada diri masing2,pasal tue sy slalu kongsikan--APA2 pun TANYA ALLAH YG MAHA MENGETAHUI...

      9)PLAYBOY-Kalau manusia BIASA,pasti terus melompat dengar nama tue...Dalam pala akan terbayang perkara2 lucah..Kalau manusia LUAR BIASA,dia akan melihat dari sudut lain nama tue...hehehe (dalam nama tue ada rahsia yg tersembunyi,try laa carik moga2 jumpa IM nanti)...hehehe


      -Wallahuallam-

      -playboy-

      Delete
    7. Assalamualaikum Wrt...

      Terlupa 1 perkara...

      Kepada para musuh2 ALLAH>>>Tak payah laa nak susah2 mengintip,buang karan je korang...Korang lupa ALLAH pun tengah duk ngintip korang...Dan kepada sesiapa yg dah terjumpa IM tue,try tanya,kalo ngaku tue maknanya bukan la tue...Beliau sedang hidup di DUA PERSIMPANGAN...Try laa carik kalau pandai...hahahaha

      Tak sabar rasanya nak bertemu dengan saudara2 sekalian,mudah2an kita dapat berjuang bersama2 IM nanti menjunjung kembali agama ALLAH YG MAHA SUCI ini...


      -Wallahuallam-

      -playboy-

      Delete
    8. aku rindukan dia,

      kalau benar dia itu dia pasti nanti ramai yang akan menentangnya,

      kalau benar dia itu dia pasti nanti tak ramai pengikutnya (permulaan),

      kalau benar dia itu dia, aku pohon semoga Allah al-Latiff melembutkan hatiku dan orang-orang yang mahu mengikutinya supaya kami dapat menerimanya.

      Dengan kekuatan, kelebihan dan segala anugerah yang telah Allah berikan padanya, sebelum, pada, dan selepas malam Islah, tak perlu pun seorang pengikut baginya untuk berhadapan dengan dunia. Tinggal lagi Allah berkehendak menjadikan dia Imam, ikutan seluruh manusia jadi akan adalah pengikut-pengikutnya yang awal dan yang kemudian.

      Wahai Tuhan Yang Maha Pemurah, Wahai Tuhan Yang Maha Penyayang... Engkau Bagiku! Engkau Bagiku! Engkau Bagiku!

      Delete
  60. Daripada Jaabir katanya Rasulullah s.a.w. bersabda: “Akan ada di akhir ummatKu seorang khalifah yang mengaut harta dengan banyak (untuk diberikan kepada orang ramai) dan tidak membilangnya sama sekali”. (Hadith Riwayat Muslim)

    ReplyDelete
  61. Salam. saya cukup tertarik dengan info saudara, tetapi saya TIDAK SETUJU. Saya mempunyai analisis yang berbeza. Kajian saya menunjukkan PEMUDA BANI TAMIM (pemegang Panji-panji Hitam) itu berada di Iraq. Maaflah. Sila ke blog saya, MENCARI DAMAI DI LANGITMU, http://banggolpetaicom.blogspot.com untuk perbandingan. Yang benar itu hanya dari Allah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Wrt...

      Terima kasih kerana tidak bersetuju..Tiada masalah kita berbeza pendapat..Itulah tanda KEBESARAN ALLAH yg MAHA BESAR..Sy dah baca blog saudara...Pada pendapat sy,semua tue hanyalah HURAIAN dari KAJIAN saudara sendiri..Sy tidak menulis mengikut ilmu sy sendiri,tapi dari perkhabaran2 tertentu yg sulit nak diberitahu..Bukan berahsia tapi takut ramai yg salah faham nanti..Sy rasa saudara Admin dan sesetengah yg lain faham maksud sy...Akal manusia terbatas,sedangkan ILMU ALLAH TERLALU LUAS untuk DITEROKA+DIFAHAMI...Bukan semua makhluk boleh memahaminya kecuali ALLAH izinkan...Kadangkala yg membimbangkan seandainya kajian kita tak sama dengan "RESULT"nya nanti,adakah saudara boleh terima hakikatnya???Sebab tue sy lebih suka kalau kita TANYA ALLAH sendiri,segala hal yg kita tidak tahu kerana ALLAH MAHA MENGETAHUI,tiada lagi selain DIA...Mudah2an ALLAH akan TUNJUKKAN kepada kita hal2 tersebut...
      ------------------------------------------------------

      Pandangan mata selalu menipu
      Pandangan akal selalu tersalah
      Pandangan nafsu selalu melulu
      Pandangan HATI itu yang hakiki
      Kalau hati itu bersih

      HATI kalau terlalu bersih
      Pandangannya kan menembusi hijab
      HATI jika sudah bersih
      Firasatnya tepat kehendak Allah
      Tapi HATI bila dikotori
      Bisikannya bukan lagi kebenaran

      HATI tempat jatuhnya pandangan Allah
      Jasad lahir tumpuan manusia
      Utamakanlah pandangan Allah
      Daripada pandangan manusia

      -Wallahuallam-

      -playboy-


      Delete
    2. Terima kasih sdr Playboy

      Berlainan pandangan selalunya beasaskan kepada tahap pengetahuan yang dimiliki. Tiada salah atau benar melainkan mengisi ruang2 yg kosong.

      Ilmu akal hak awam
      Ilmu laduni hak peribadi/khusus

      Hakikatnya tiada persengketaan. Kecuali mereka yang memang berniat bersengketa.

      Buka hati anda semua semoga bermenfaat,

      Benar kata2 ini

      "ILMU ALLAH TERLALU LUAS untuk DITEROKA+DIFAHAMI...Bukan semua makhluk boleh memahaminya kecuali ALLAH izinkan.."

      Delete
    3. Assalamualaikum Wrt...

      Benar sekali kata2 tuan admin..Kita "RAIKAN PERBEZAAN PENDAPAT" kerana HAKIKATNYA ia datang dari ALLAH jua ..Itulah salah satu tanda ALLAH MAHA BESAR,--KEPELBAGAIAN CIPTAANNYA...Sebagai sesama mukmin,janganlah kita bersengketa hanya kerana berbeza pandangan..Bahkan makin merapatkan hubungan persaudaraan..Setinggi mana pun ilmu kita,sekaya mana pun harta kita,kita kena sedar,semua tue hanya "PINJAMAN"..Kalau dah pinjam,maknanya "KENA PULANG BALIK"..itu semua bukan HAQ kita...itu "HAQ ALLAH"...Kita nie hidup dunia akhirat hanya ibarat "PENGEMIS"---SEMUANYA HANYA MENGHARAPKAN BELAS KASIH ALLAH SEMATA2...KITA TIADA DAYA UPAYA...

      ALLAH kata "NUN"
      ALLAH kata "SHAD"
      dan ALLAH kata jangan macam "ALIF+LAM+RA"

      TAWAKALLAH seperti "SIM+BA" dan "TA+HA" dan "TA+SIM+MIM",mudah2han ALLAH Mengizinkannya...

      Zikir tentera AL-MAHDI bukan dapat dari dipelajari...tetapi diajar melalui mimpi...

      Seperti yg sy selalu kongsikan disini,IM dan tentera2nya bukan belajar dari manusia..Mereka ditarbiah terus dari "HAQ" segala "HAQ"...Mereka sendiri pun rasa rendah diri,kenapa ALLAH memilih mereka???..mereka bukannya manusia yg hebat2 atau bagus2..sebab tue mereka mengasingkan diri,rasa diri "TERLALU KECIL" DISISI ALLAH...Bimbang manusia "MEMUJI+MENGHINA"....Setakat nie buat masa nie sy nak kongsi dengan saudara2 semua...Sy mohon maaf andai ada yg tidak kena dihati saudara semua...


      -Wallahuallam-

      -playboy-

      Delete
    4. Assalamualaikum Wrt...

      Jangan salah faham dengan KOD2 ALLAH seperti diatas...
      Kalau kita benar2 berHAQ,kita sendiri akan dapat melalui mimpi,siap diterangkan maksud KOD2 tersebut...TAK PERCAYA??? angkat tangan minta pada "EMPUNYA+PENCIPTA KOD2" tersebut...Kalau dapat nanti bolehlah kongsi2 untuk amalan kita semua...

      "Dan kita sama sama merasa
      Denyut kasihnya"

      :-)

      -Wallahuallam-

      -playboy-

      Delete
    5. Assalamualaikum Wrt...

      Dan 1 lagi...jangan amalkan zikir2 diatas kerana nak capai martabat ke apa ke..Buatlah "SEMATA2 kerana ALLAH"..kita akan rasa kehadiranNYA nanti..DENGAN IZIN ALLAH...

      -Wallahuallam-

      -playboy-

      Delete
  62. Assalamualaikum Wrt...


    Lirik Lagu Seribu Bayangan - Damasutra

    Kau masih menduga sehingga kini
    Andai ku bersenda dengan teka teki
    Seribu bayangan aku gambarkan
    Masih lagi kau tak mengerti

    Sedalamnya lautan tingginya bulan
    Bisa disentuh dengan pengetahuan
    Sepahitnya henpedu bisa ditelan
    Jika itulah penawarnya

    Inikan pula perasaan
    Yang lahir dari jiwa
    Dan kita sama sama merasa
    Denyut kasihnya

    Bukan sengaja aku merahsiakan cinta
    Tapi curiga kau kan tersalah sangka
    Kerana kita rasa bangga bila dipuja
    Dan rasa keji bila dihina

    Kerna kita menolak segala bencana
    Dan asyik bergembira dengan nikmatnya
    Sedangkan semua ini adalah takdirNya
    Dan kita harus bersyukur sentiasa

    Bukannya teka teki gurauan hati
    Sekadar melindung kasih yang tersembunyi
    Bukan mudah mencari kasih abadi
    Dalam terang ia sembunyi

    Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2008/10/lirik-seribu-bayangan-damasutra.html#ixzz2G7RW8Bb6


    -Wallahuallam-

    -playboy-

    ReplyDelete
  63. Assalamualaikum Wrt...


    Lirik Lagu Sufi - Damasutra

    Sufi selangkah tirai kasihmu ku buka
    Engkau serahkan cinta hingga dirimu tiada
    Kasih sufi kau rela pilih derita di dunia
    Biar rebah di hina kau tak berubah

    Kau menguasai selautan
    Yang tersembunyi di genggaman
    Nafi dan isbat kau sandingkan
    Sebagai tali pegangan

    Sufi kau hilang di pandangan
    Ada di dalam kenikmatan
    Engkau dan dia pasti tidak akan terpisah
    Andai tertutup tirai sufi
    Yang terang tidak nampak terang
    Inilah siksa menyakitkan sepanjang jalan

    Inginku tempuh titianmu
    Dari kekasih ke kekasih
    Pengabdianku bersamamu kasih
    Biar rebah di hina kau tak berubah

    Sumber : http://www.liriklagumuzika.com/2008/08/lirik-sufi-damasutra.html#ixzz2G7SAodHy


    -Wallahuallam-

    -playboy-

    ReplyDelete
  64. Assalamualaikum Wrt...

    quote-
    Saya masih terkial2 sama ada ingin menyambung tulisan ini, bimbang disalah ertikan lebih2 lagi bimbang diintai musuh. Ramai rakan menasihati saya spy berhati2...
    --------------------------------------------------
    Sy sekadar berkongsi pendapat,kalau kita sedar betapa--BESARNYA ALLAH,DAH TAKDA PERKARA YG PERLU DIKHUATIRI..YG DIKUATHIRI ADALAH SAMAADA ALLAH IZINKAN ATAU TAK JE SAUDARA..(maaf tulisan besar)coz sy ska tulisan beso pada sesetengah perkarA.Tak berniat untuk sombong....

    INNALILLAHIWAINNALILLAHIRAJIUN

    mereka merancang,
    hehehehhe...tapi mereka lupa ALLAH tue SANG PENCIPTA yang menciptakan mereka serta perancangan2 mereka...Namun sayang....(kasihan geng jahat)maaf...SEBAIK-BAIK PERANCANGAN ADALAH >>>RANCANGAN ALLAH<<<<<<


    Seandainya musuh dah didepan HIDUNG sekalipun,
    LAHAULAWALAQUWATAILLABILLAHILALIUL'AZIM

    -Wallahuallam-

    -playboy-

    ReplyDelete
  65. Selagi berpegang dgn kedatangan Panji-Panji Hitam,
    Hahaha... selagi itu Imam Mahdi tidak akan bangkit.
    Warna hitam warna Iblis amat dibenci oleh Al-Mahdi,
    Hehehe... hinggakan Kaabah dibaluti kelambu hitam..

    Selagi berpegang tegoh dgn ajaran Mazhab Sunni/ASWJ,
    Hahaha... selagi itu Imam Mahdi tidak akan bangkit.
    Ajaran Sunni/ASWJ disonglap oleh 28 Kapir Quraish,
    Hehehe... semuanya ciplakan dari the Stupid 3 Stooges...

    Selagi ada berpegang tegoh dgn ajaran Mazhab Syiah,
    Hahaha... hingga kiamat Mahdi Syiah tak akan bangkit.
    Ali pemegang amanah Nabi ajaran Syiah Ali tulen benar,
    Hehehe... hingga ajaran Ali disonglap oleh Syiah Sesat..

    Imam Mahdi tidak bawak jalan Syiah atau jalan Sunni,
    Melainkan ajaran tulen jalan Nabi jalan original Mahdi.
    Tersirat dlm "Kitab Kulit Unta" jadi rebutan Alam Wali,
    Begitulah ketentuan Ilahi hingga munculnya Imam Mahdi..

    Anda marah..?? Sape marah2 mmm... nanti dia kena jual.
    Sekarang bukan hanya hahaha... ramai yg dah kena jual,
    Malah hehehe... kena lelong kerana ramai kaki kelentong.
    Salam sayang dari -Play=_=Girl- juga hehe kaki kelentong...


    ReplyDelete
  66. Basmallah,

    1. Untuk mengenali peribadi Imam Mahdi dan sekutunya Pemuda Bani Tamim, Umat Islam nusantara harus berpegang kembali kepada iktiqad ahlussunnah wal jamaah yang diperjuangkan oleh para sahabat dan ahlulbait. Pegangan ini dipertahankankan sejak turun- temurun dirantau ini. Oleh itu carilah guru mursyid yang bersanad kepada Rasulullah SAW. Ulama ul’amilin. Belajarlah ilmu Islam secara sempurna (mengaji kitab secara berguru sampai habis, dari kulit ke kulit. Bukan cedok sana sikit… cedok sini sikit, ambil ilmu sekerat –sekerat, ikut silibus semata, terutama kepada golongan remaja dan pelajar universiti). Bila ada bab-bab ilmu dalam Islam yang dicebak-cebak, kemudiannya dicelahi pula oleh fahaman wahabi, syiah dan liberalisme maka Islam yang dianut sudah tidak tulen lagi. (Maaf. Ada yang belajar Islam tetapi bersanad pula kepada guru-guru Yahudi). Akibatnya Ilmu Islam itu bercampur aduk dan mengelirukan. Ajaran Islam yang dipelajari secara tidak seimbang (antara tauhid, feqah dan tasauf) akan menjadi sukar untuk difahami dan berat pula untuk diamalkan. Akhirnya penganut Islam rasa curiga dan menjauhi agamanya sendiri. Atau memahami ajaran Islam dalam ruang lingkup yang amat sempit dan jumud. ‘Label’ Islam dilihat keras dan ganas. Semua ini sudah lama dirancang oleh musuh-musuh Islam.

    2. Allah SWT berjanji untuk memelihara kesahihan AlQuran. Rasulullah SAW pula bersabda bahawa pada setiap awal kurun akan datang mujaddid yang berperibadi AlQuran, mewakili Nabi akhir zaman, membimbing dan memimpin ummat kembali mengamalkan intipati ajaran AlQuran. Peranan para mujaddid membaharui, mensucikan, menghidupkan dan memperjuangkan kembali ajaran Islam yang telah tersasar dan dirosakkan oleh musuh dari masa ke masa. Kenalilah mereka, bacalah riwayat mereka dan hayatilah pengorbanan dan perjuangan mereka dalam menegakkan kebenaran. Sejarah mereka perlu digali dan dimasyhurkan kerana semakin lenyap ditelan zaman atau ‘sengaja di lupuskan’ oleh ‘musuh yang menang’. Pada mereka ada rahsia kekuatan umat Islam untuk bertahan dari satu kurun ke satu kurun, menggenggam bara api Islam sehinggalah kembali marak di akhir zaman. Perjuangan kebenaran mempunyai ciri-ciri khas, unik dan persamaan antara satu sama lain walau berlainan tempat dan zaman. Oleh itu ‘time frame’ pencarian anda harus dianjakkan lagi ke masa lampau (sejauh waktu ‘keghaiban’ Nabi Isa as) agar anda boleh menjejaki petunjok, ‘hint’, ‘clue’, petanda dan teka-teki yang mereka tinggalkan untuk menemukan Imam Mahdi yang akan muncul dipenghujung umur dunia. Perjuangan kebenaran adalah berkesinambungan, melangkaui jarak ruang, tempat dan masa. Matlamatnya adalah satu.

    3. Peribadi Imam Mahdi adalah gambaran peribadi Rasululllah SAW bahkan beliau mirip baginda dalam banyak aspek ,secara lahiriah dan batiniah. Beliau dari keturunan Rasulullah SAW yang mulia. Dari keluarga (ahlulbait) yang sangat kuat bersyariat dan mengamalkan ajaran Islam sebenar. Terpelihara (Mahfuz) dan jauh dari terlibat dengan maksiat dan dosa-dosa besar. Beliau seorang tokoh yang sangat berwibawa, mempunyai aura tersendiri, disegani kawan dan lawan, juga sultan dan rakyat jelata. Beliau adalah guru mursyid, ketua keluarga, ketua jemaah Islam, ketua ulama’, ayah-ibu, saudara dan sahabat. Beliau juga menjalani kehidupan seperti manusia biasa, diuji dengan berbagai-bagai kesusahan dan kesulitan dalam memperjuangkan Islam, mempunyai musuh dan juga simpati. Beliau menegakkan sunnah Rasululllah SAW , berdakwah dan membangunkan Islam secara berjemaah bersama pengikutnya. Tetapi ramai dikalangan pengikutnya sendiri tidak menyedari bahawa mursyid mereka itu adalah bakal Imam Mahdi.

    ReplyDelete

  67. 4. Imam Mahdi adalah wali besar, bertaraf mujaddid, mempunyai kedudukan yang tinggi dikalangan para wali bahkan menjadi ketua mereka. Pernah berguru dengan Nabi Allah Khidir as. Menurut ahli sufi ‘la ya’rifal-wali illa al-wali’. Tidak akan mengetahui seorang wali, selain wali Tuhan yang lainnya (atau dalam kata lain hanya wali mengenal wali, tetapi wali itu tidak tahu dirinya wali). Justeru itu sosok Imam Mahdi sangat dikenali dan dicintai oleh para wali lainnya. Beliau juga diyakini dan diijtihadkan sebagai bakal Imam Mahdi al Muntazar jauh sebelum tempoh kezahirannya lagi . Imam Mahdi adalah pemimpin lahiriah dan rohaniah. Sebab itu beliau boleh berhubung secara rohani dengan orang-orang yang mempunyai peranan dalam proses kebangkitan Islam kali kedua walau dimana mereka berada. (Telerohani lebih canggih dari telefon).
    5. Dalam sejarah kesufian, memang terdapat individu yang pernah terjebak dengan maksiat, diangkat oleh Allah menjadi wali kecil setelah taubat mereka diterima. Itulah rahmat dan kasih sayang Allah SWT. Namun kedudukan mereka bukanlah sebagai pemimpin kepada ummat Islam. Mereka hanya beribadah kepada Allah dan berdoa untuk kemaslahatan ummat. Pada diri mereka lebih menonjol ciri-ciri atau watak nabi dan bukan watak rasul (sebagai pemimpin). Mereka berperanan secara bersendirian ditengah kehidupan masyarakat Islam dan kadangkala orang tidak perasan kehadiran mereka. Doa mereka sangat makbul.
    6. Musuh juga sangat mengenali ciri-ciri Imam Mahdi dan tidak pernah berhenti mengesannya di mana-mana. Mereka berdatangan ke Nusantara melalui perdagangan dan penjajahan, menjejaki ahlulbait yang merantau ke daerah sini dan membunuh mereka sekiranya berpeluang. Selaku Imam Mahdi, pastinya beliau dibekalkan dengan karamah yang paling ampuh kerana beliau akan berhadapan dengan musuh no 1 iaitu Dajjal dan konco-konconya (yang memiliki teknologi sihir dan sains yang tidak kurang hebatnya). Jadi adalah wajar pada suatu ketika pihak musuh berjaya mengesannya. Maka beliau mengambil langkah segera ‘menghilangkan diri’ secara membuat tipu helah atas tujuan keselamatan dan sebab-sebab strategi. Semuanya mengandungi hikmah yang tidak mampu difahami oleh orang awam biasa.Tugas dan kepimpinan beliau diserahkan kepada orang-orang kepercayaannya dan ahli jemaahnya terpaksa bertebaran selepas itu. Sehingga musuh pun tertipu dan yakin bahawa mereka sudah ‘tersalah orang’. (Beliau juga perlu ‘pergi’ untuk ‘seketika’ mempersiapkan diri selayaknya bagi memikul amanah dan tanggungjawab yang lebih berat sebagai Khalifah Allah diakhir zaman dan akan berdepan pula secara langsung dengan Dajjal serta menyambut kedatangan Nabi Allah Isa as). Apabila gerakan musuh yang datang mencarinya mulai reda atau beralih ke tempat lain, maka usaha-usaha beliau dibangunkan semula oleh Pemuda Bani Tamim. Orang kanannya itu dapat membina semula jemaahnya yang dihancurkan oleh musuh dan mempersiapkan tapak untuk kebangkitan ummah Islam kali kedua dengan tunjuk ajar dan bimbingan beliau dari ‘balik tabir’ secara rohaniah (karamah). Musuh pada mulanya terlepas pandang kepada Pemuda Bani Tamim ini (yang dijaga, dikepung dan dikawal rapi oleh orang-orang kepercayaan Imam Mahdi). Tambahan pula musuh hanya memberi tumpuan kepada usaha mengesan Imam Mahdi. Ini memberi ruang kepada Islam untuk membina kekuatan semula hingga ke suatu tahap yang tidak boleh digugat lagi. Yang di sangkakan ular lidi, akhirnya bertukar menjadi naga.

    ReplyDelete
  68. 7. Imam Mahdi dilantik oleh Allah dan Rasul ,(bukan oleh orang yag membaiahnya secara paksa depan Kaabah ). Beliau menerima perlantikan dari Rasulullah SAW dalam perhimpunan para wali atau kerajaan ‘ghaib’. Beliau sudah lama berperanan malah turut serta mempertahankan orang mukmin yang berjihad fisabilillah dan yang menderita teraniaya oleh serangan musuh yang zalim . Orang awam tidak dapat mengenali beliau, walaupun sudah diwar-warkan mereka tidak percaya bahkan menentangnya (Mereka memusuhi beliau kerana jahil dan terpedaya dengan fitnah Dajjal). Sosok peribadi Imam Mahdi masih menjadi misteri kepada umat Islam, tetapi sebenarnya bukan lagi rahsia dikalangan para wali dan pejuang-pejuang kebenaran. Imam Mahdi tidak bersendirian. Mereka sentiasa berhubung antara satu sama lain tanpa dapat dikesan oleh musuh . Apatah lagi saat kemunculannya sudah amat dekat. Mungkin anda pernah terserempak, mendapat berita atau bertemu dengan orang-orang beliau tetapi anda tidak menyedarinya . Mereka sedang membuat persiapan dibidang masing-masing dan berada di tempat yang tidak disangkakan. (Rahsia kalau habaq jadi habuk.) Di malam hari mereka menangisi dosa-dosa, ‘menghalusi’ lagi hubungan mereka dengan Allah SWT. Berselawat untuk Rasulullah SAW yang amat dirindui lagi dicintai. Merintih dan berdoa agar Islam mendapat kemenangan.

    8. Kod –kod rahsia di dalam hadis-hadis akhir zaman terutama yang berkaitan dengan perjuangan Imam Mahdi hanya mampu diungkai dan ditafsirkan oleh Pemuda Bani Tamim kerana beliau dipimpin secara rohani oleh Nur Muhammad. Sebab itu Rasulullah SAW memerintahkan kita mencari Pemuda Bani Tamim untuk mendapatkan Imam Mahdi. Perjuangan beliau adalah meniti turutan hadis kerana beliau dapat memahami kod-kod rahsia tersebut. Orang Islam yang bersandar dengan kajian akal semata-mata tidak akan mampu mentafsirkan atau ‘melihat disebalik peristiwa’ yang sedang berlaku dihadapan mata. Banyak sumber maklumat dan bahan rujukan tidak lengkap , (termasuk sumber hadis) sama ada sudah dimusnahkan, disembunyikan atau dilemahkan. Hadis yang tersirat mempunyai maksud yang berlapis-lapis. Sebab itu musuh sering tertipu. Kekuatan IQ semata-mata tak mampu menghuraikan maksudnya yang sebenar melainkan dengan pimpinan Allah SWT dan oleh pengungkap hadis itu sendiri iaitu Nur Muhammad SAW serta mereka yang terpilih. Hati yang celik dan cerdik hanya dimiliki oleh orang-orang yang sanggup mujahadah melawan nafsu dan mengusahakan taqwa, dan semestinya mendapat pimpinan mursyid.


    9. Pemuda Bani Tamim bukan tokoh sembarangan. Beliau bertaraf wali besar bahkan mujaddid dikurun ini. Beliau berani mengisytiharkan dirinya sebagai mujaddid (itu adalah sunnah, mujaddid lain sebelumnya juga melakukan hal yang sama). Supaya umat Islam dan bukan Islam boleh menerima seruan Islam dan mengikutinya. Pemuda Bani Tamim berdepan dengan penentangan kaumnya dan juga serangan musuh yang tidak berkesudahan. Jemaah kebenaran pimpinan beliau tidak dapat dimusnahkan, malah kali ini terus membesar dan berkembang seantero dunia. Dakwah beliau terangan-terangan kerana seruan Islam mesti disampaikan menggunakan seluruh jentera teknologi dan saluran komunikasi yang ada , melalui ekonomi, penerbitan, kebudayaan, pendidikan dan sebagainya dalam berbagai-bagai bahasa. Pendekatan beliau adalah kasih-sayang, sangat dinamik dan relevan dengan perubahan zaman. Peranannya lebih terserlah, lebih mudah dikenalpasti dan menjangkau hampir ke seluruh lapisan masyarakat. Beliau tidak hanya bercakap Islam tetapi membuktikannya dengan membina model cara hidup masyarakat Islam yang indah dan syumul melalui jemaah pimpinannya.


    ReplyDelete
  69. 10. Pemuda Bani Tamim sangat mencintai Imam Mahdi dan berjuang menyediakan tapak untuk pemerintahannya. Beliau juga berusaha mempromosikan Imam Mahdi versi ahlussunnah wal jamaah, sewaktu umat Islam sudah hampir putus harapan dengan kedatangannya atau terpengaruh dengan Imam Mahdi versi syiah dan seumpamanya. Sesiapa yang ingin bersama Imam Mahdi mestilah mendapatkan restu dari beliau terlebih dahulu (yakni membai’ahnya) termasuk sekutu-sekutu Imam Mahdi yang lain. Hanya Pemuda Bani Tamim sekutu Imam Mahdi yang bergerak atau berjuang secara terang-terangan, manakala sekutu yang lain tidak nampak ketara atau bergerak secara rahsia. Beliau akan berusaha memperkenalkan Imam Mahdi sebelum pengisytiharan di Kaabah supaya ummat Islam tidak terkeliru dengan Dajjal dan Imam Mahdi palsu yang lainnya. Dalam hal ini mereka yang direzekikan Allah sahaja yang mampu melihat, memahami, meyakini, menyahut seruan beliau dan kekal mengikuti beliau kerana sihir dan tipudaya musuh sangat mengelirukan . Tugasan beliau yang paling besar ialah tertegaknya sebuah Daulah Islamiyah, Madinah ‘kedua’ diakhir zaman. Akan sampai suatu ketika nanti, semua orang akan mengakui dan menerima kepimpinan beliau sebelum diserahkan kepada Khalifah Al Mahdi. Manakala yang masih degil, sombong dan menolak kepimpinannya adalah menjadi musuh kepada Imam Mahdi.

    11. Imam Mahdi dan Pemuda Bani Tamim berjuang bergandingan, menggunakan kaedah dan strategi baru, yang belum pernah ada dalam lipatan sejarah perjuangan Islam, sepanjang zaman. Sehinggakan musuh yang paling pakar pun tak dapat menebaknya. Mereka mendapat bantuan dari Allah SWT dan boleh mematahkan semua serangan, tipudaya dan strategi Yahudi- Jesuit dengan cara tersendiri yang kita pun tak terfikirkan. Natijahnya Islam semakin kuat dan bertambah gagah dari hari ke hari menuju kemenangan. Islam berkembang pesat menongkah arus jahiliyah moden ciptaan Yahudi-Jesuit. Musuh akan beransur menjadi lemah dan semakin lemah disebabkan usaha taqwa mereka yang berterusan.
    12. Sudah terang lagi bersuluh. Hanya orang yang mempunyai kesedaran dan azam yang kuat untuk berjuang bersama Imam Mahdi akan terus mengkaji, menambah ilmu dan mencari pemimpin yang dijanjikan Allah SWT itu dengan hati ikhlas, berlapang dada dan fikiran terbuka. Jiwa mesti kuat untuk keluar dari momokan-momokan tajaan Yahudi seperti takut hantu, takut sesat, takut rugi, takut sial, takut bos, takut periuk nasi terancam, takut untuk keluar dari zon selesa, takut yang bermacam-macam hingga diri terhalang dan hilang keberanian untuk mencari dan mengakui kebenaran. Dan yang paling utama ,yakinlah bahawa kebenaran itu datang dari Tuhan, maka akan jatuh ke hati. Ia bukan setakat berlegar-legar di akal fikiran tanpa sebarang tindakan susulan. Kita hamba yang sangat lemah. Nasib kita belum tahu. Berdoalah bersungguh-sungguh agar diberi petunjuk dan kekuatan oleh Allah SWT. Ikutilah saranan baginda Rasul 1400 tahun yang silam “hendaklah kamu bersama Pemuda Bani Tamim itu kerana padanya ada alMahdi”. Ampun maaf salah dan silap. Wallahua’lam.

    ReplyDelete
  70. Terima kasih saudara Nurrohi, keterangan yg kemas. Teruskan perjuangan sdr.

    ReplyDelete
  71. www.mahdi-alumma.com
    www.bayan-noon.com
    http://www.facebook.com/groups/imammahdi.banitamim/
    http://www.facebook.com/groups/220330141384079/
    http://www.facebook.com/groups/279295698806058/
    http://www.facebook.com/groups/mahdialumma/
    http://www.facebook.com/groups/287438914605848/
    http://www.youtube.com/watch?v=3ABN9LtVRSI
    http://www.youtube.com/watch?v=pB1ofmZJE30
    http://www.youtube.com/watch?v=vqlwYGPYLGk
    http://www.youtube.com/watch?v=bUg6E4nnCNg
    http://www.youtube.com/watch?v=9865JVJDR_Y&playnext=1&list=PL23B8D91B6D15AA26&feature=results_main
    http://www.youtube.com/watch?v=l4PNWC8xVoE
    http://www.youtube.com/watch?v=Mk8cmp7rw-c
    http://www.youtube.com/user/swa7net
    http://www.youtube.com/watch?v=hhTSoeGfsPU










    ReplyDelete
  72. Assalamualaikum Wrt...

    Benar sekali kata2 tuan admin..Kita "RAIKAN PERBEZAAN PENDAPAT" kerana HAKIKATNYA ia datang dari ALLAH jua ..Itulah salah satu tanda ALLAH MAHA BESAR,--KEPELBAGAIAN CIPTAANNYA...Sebagai sesama mukmin,janganlah kita bersengketa hanya kerana berbeza pandangan..Bahkan makin merapatkan hubungan persaudaraan..Setinggi mana pun ilmu kita,sekaya mana pun harta kita,kita kena sedar,semua tue hanya "PINJAMAN"..Kalau dah pinjam,maknanya "KENA PULANG BALIK"..itu semua bukan HAQ kita...itu "HAQ ALLAH"...Kita nie hidup dunia akhirat hanya ibarat "PENGEMIS"---SEMUANYA HANYA MENGHARAPKAN BELAS KASIH ALLAH SEMATA2...KITA TIADA DAYA UPAYA...

    ALLAH kata "NUN"
    ALLAH kata "SHAD"
    dan ALLAH kata jangan macam "ALIF+LAM+RA"

    TAWAKALLAH seperti "SIM+BA" dan "TA+HA" dan "TA+SIM+MIM",mudah2han ALLAH Mengizinkannya...

    Zikir tentera AL-MAHDI bukan dapat dari dipelajari...tetapi diajar melalui mimpi...

    Seperti yg sy selalu kongsikan disini,IM dan tentera2nya bukan belajar dari manusia..Mereka ditarbiah terus dari "HAQ" segala "HAQ"...Mereka sendiri pun rasa rendah diri,kenapa ALLAH memilih mereka???..mereka bukannya manusia yg hebat2 atau bagus2..sebab tue mereka mengasingkan diri,rasa diri "TERLALU KECIL" DISISI ALLAH...Bimbang manusia "MEMUJI+MENGHINA"....Setakat nie buat masa nie sy nak kongsi dengan saudara2 semua...Sy mohon maaf andai ada yg tidak kena dihati saudara semua...


    -Wallahuallam-

    -playboy-

    ReplyDelete
  73. Al-Mahdi Asli tidak ajar tenteranya secara berzikir,
    Haha.. hanya Mahdi Palsu yg ajar tenteranya berzikir.
    Tentera Al-Mahdi Asli tidak peroleh ilmu melalui mimpi,
    Hehe.. hanya tentera Mahdi Palsu yg bezikir Mimpi Palsu..

    -Play=_=Girl-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum Wrt...

      ;-) TERIMA KASIH

      -Wallahuallam-

      -playboy-

      Delete
    2. yg benar benar tahu tdk memberitahu.tiada faedah diri memberitahu.ancaman diri diutamakan dulu.lihat kewangan dunia itulah tanda kerjanya sedang berlaku.

      Delete
    3. Assalamualaikum Wrt...

      Sepatutnya kalau dah bersama ALLAH tiada apa yg kita perlu takutkan..Yg kedua kalau kita utamakan diri sendiri dulu maknanya kita tak boleh berkhidmat dengan IM..IM akan membahagikan segala harta2 dunia pada umat manusia.pasal tue SALAH SATU SEBAB dunia akan aman...Dunia nie kacau bilau adalah kerana manusia berebut DAKI2 DUNIA(harta+pangkat+wanita+kedudukan dsbnya...Kalau semua dah kaya,maka takda sapa lagi yg TAKJUB dgn dunia...Jadi mudahkan keje IM nanti...Tunggulah kemunculannya...Beliau sudah mula keluar dari ambang pintu....BERSEDIALAH kita semua...

      -Wallahuallam-

      -playboy-

      Delete
  74. ok sy nak cerita skit cra pemerintah khalifah
    antaranya ekonomi seluruh dunia rakyat nya dlm sederhana purata ,kan Nabi dah ajar kita. maka tiada lg ragut, rompak, bunuh,tamak ,gila dunia serta tiada org nak masuk rumah org kaya curi lg, maka tak perlu potong tangan .nampak ye;
    tiada rogol bunuh jual sbb kahwin mudah, wanita wanita terjaga djaga, bukan pakai buang ,adakah itu anda mahu? ,tiada sebat rejam .
    samb,,,
    megat s ,megat shahbudin

    ReplyDelete
  75. playb kalu anda perasan ada komen dlm blog2 almahdi ada yg tggi ilmu nya , bagus tanda nya sudah mula bputik hehe tahniah

    megat s

    ReplyDelete
  76. Assalamualaikum Wrt...

    Saudaraku megat shahbudin,pada pendapat sy yg dangkal nie,Tiada satu makhluk pun yg TINGGI dalam apa jua kehidupan ini..Kita bersifat lemah+memerlukan pasal tue ALLAH kata LAHAULAWALAQUWATAILLABILLAHILALIULAZIM-TIADA DAYA UPAYA KECUALI ALLAH IZINKAN..kita kena FAHAM BETUL2 KONSEP tue..Yg ada KUASA+DAYA UPAYA+ILMU+KUDRAT hanyalah ALLAH SAHAJA...Kita nie hanya PENGEMIS HINA yg MEMINTA2 pada TUANNYA..Kemudian ALLAH beri kita PINJAM kalau DIA rasa nak IZINKAN..Jadi kalau DAH PINJAM BARANG ,layak ke kita rasa tinggi+pandai+hebat dan sebagainya??Sebagai contoh bos kita bagi kita PINJAM kereta ferari dia,adakah boleh kita BERLAGAK SOMBONG dengan kereta pinjam tue tadi??Sedangkan harta pinjaman manusia kita dah rasa malu nak berlagak,inikan YG DATANG DARI ALLAH...mari sama2 kita fikirkan...



    Sy tak kisah orang nak pertikaikan kenyataan2 sy..memang sy takda hal pun..Ini kerana salah satu sebabnya ialah IMAM MAHDI tue nanti akan datang dengan SESUATU BUKTI dia adalah yg BERHAQ..Sesapa pun boleh crita pasal IMAM MAHDI sampai 15 mukasurat pun,tapi sampai masanya nanti, baru kita sedar SAPA BETUL SAPA PALSU..TUNGGU+LIHAT sajalah nanti... Pengikut2nya ikut dia bukan sebab dia PROMOTE diri dia macam AL-ARQAM...IMAM MAHDI takkan MENGAKU walaupun kita letak parang kat leher dia,apatah lagi nak promote2 diri sendiri...Pengikut2 dia akan kenal dia melalui alamat2 tertentu yg masing2 akan dapat sendiri..Contoh dengan mimpi..Mimpi tue satu2nya MUKJIZAT para NABI yg boleh diwarisi oleh manusia...Walaupun Kita dah tau dia IM,cuba la kita tanya dia,bermati2an dia akan nafikan..Tapi dalam masa yg sama,DENGAN IZIN ALLAH kita akan terus mengikut dia,kerana hari demi hari,kita akan NAMPAK dengan MATA ZAHIR+MATA BATIN kita sendiri,kelebihan2 yg ALLAH kurniakan pada beliau..Tapi dia still wat bodo+wat tak tahu jer...Takda tanda2 langsung dia nak bermegah diri..DAN IMAM MAHDI TUE HANYA SEBAGAI PENUNJUK JALAN,BELIAU TIDAK MENGAJAR APA2 PUN DIULANGI SEKALI LAGI BELIAU TIDAK MENGAJAR APA2 PUN PADA SESIAPA+BELIAU TAK BAWA AGAMA BARU..SALAH SATU TUGAS DIA ADALAH HANYA TUNJUK JALAN YG BETUL IAITU JALAN YANG LURUS(JALAN NENDANYA RASULLULLAH S.A.W)...KITA TANYA BARU DIA JAWAB,BUKANNYA MERAPU BERCERAMAH PADA PENGIKUT2 DIA.. Pengikut2 awal dia memang boleh dibilang pakai jari...Pasal manusia zaman ini MENILAI MANUSIA TAK PAKAI HATI..mereka pakai mata+telinga jer..Mesti nak nampak HEBAT+GAH baru nak percaya...Tak kisah la semua tue...Pasal tue jangan salah sangka dengan crita2 sy..Sy HANYA SUKA BERKONGSI ILMU ALLAH..Dan sy TAK MEMAKSA sesiapa untuk PERCAYA atau TIDAK PERCAYA..seperti yg sy SELALU ULANG2 CAKAP->>>ANGKAT TANGAN,MOHONLAH SENDIRI PADA ALLAH dengan HATI yg IKHLAS+TAKDA NIAT TERTENTU,TANYALAH YG MENCIPTA SELURUH ALAM SEMESTA nie termasuk saudara semua,diri sy dan SANG IMAM MAHDI..KITA BERSIFAT JAHIL+LEMAH,tak tahu apa2 pun kecuali ALLAH pinjamkan SEMENTARA ILMU tue pada kita...Mudah2an ALLAH tambahkan KESYUKURAN kita pada DIA...


    -Wallahuallam-

    -playboy-

    ReplyDelete
    Replies
    1. countdown to armageddonJanuary 10, 2013 at 9:10 PM

      saya setuju dengan kamu :) Pengikut2 awal dia memang boleh dibilang pakai jari...banyak juga kamu tahu playboy,bagus2

      Delete
    2. Salam, kenapa suka buat perbandingan dengan Arqam? Setahu saya Sheikh Suhaimi (Imam Mahdi versi Arqam)tak pernah promote diri beliau sebagai Imam Mahdi.Selepas berpuluh tahun ketiadaan beliau baharulah Us Ashaari isytiharkan bahawa ciri-ciri Imam mahdi terdapat pada diri Sheikh Suhaimi atau nama sebenarnya Muhammad bin Abdullah.Nama ibunya Aminah. beliau adalah keturunan ahlulbait. Jangan senang-senang nak mencela beliau promosi diri sendiri. Keturunan dan kaum kerabat beliau ramai di Singapura dan Kelang.anda boleh bertanya kepada cucu -cucu beliau. Sheikh Suhaimi adalah tokoh ulama tersohor di Selangor.

      Delete
    3. Al Mahdi yg sebenar, keturunannya disembunyikan. Memang ahlul bait, tetapi pada zaman skarang sudah tersembunyi dari pandangan. sgt byk keturunan ahlul bait sekarang dan dia bukan bergelar as sayyid atau al habib tetapi dialah sayyid yang sebenar. Jgn ingat jesuit, mason dan illuminati tak tahu tentang sheikh Suhaimi dan Arqam, tinggal lagi, mereka lebih tahu tentang al Mahdi dari kita. Al Mahdi yg ori bukan seorang yang terkenal dan tersohor, al Mahdi yg asli tiada pengikut sbelum dia d zahirkan, al Mahdi yg tulen tinggal d dalam gua sbelum dia dibangkitkan..

      Kepada musuh2nya dan musuh2 Allah yg sedang memerhati, jika kamu brdepan dgnnya sekarang, pasti kamu semua akan hancur luluh tetapi telah tetap kehendak Allah maka tunggulah saat itu tiba! Dengan izin Allah!

      Delete
    4. Playboy, bagaimana dengan yang ini?

      https://www.facebook.com/rajanusantaragroup.eplnusantara?fref=ts

      Delete
  77. Kita berkongsi pandangan di sini,setuju dgn admin "raikan perbedaan pendapat".perkongsian ilmu boleh memberi manfaat. Namun eloklah hindarkan kenyataan yang tidak tepat berkenaan dengan pihak lain.Masing-masing ada hak untuk bersuara bagi pihak diri masing-masing. Allah jua yang Maha mengetahui.kadang-kadang lahiriah nampak bertentangan tapi hakikatnya mereka bersatu. Kita yang tak faham atau tak nampak ada rahsia dan strategi di situ.

    ReplyDelete
  78. samb

    simple je sdara ku kalian
    nak pilih ketua atau ciri ketua raja dunia,mentri,dll tgk siapa yg tak berebut jawatan,meterial saja crita, tak riak sgt,org simple ringkas saja baik rumah dan gaya ,berani bila perang no 1 depan. jika sy pun ada goyang

    sama juga lah cra hidup kita skang kerja,sosial dll sbb nak ckap pun sosah ,x paham kluarga sdiri pun ada gak ,blum dbuka jiwa
    tuan kalu ada raja donia ciri kat atas Allah sy tak tau ckp lagi ...aman bak surga hidup\ samb...

    megat s

    ReplyDelete
  79. saya amat tertarik dgn pandangan playboy..
    byk rahsia yg kamu tau..
    semuga anda dan rakan2 seperjuangan sentisa dipelihara di bwh limpahan rahmatNya..
    semuga ade antara kiter yg terpilih utk bersama dalam perjuangan suci ini nti..

    mawar berduri

    ReplyDelete
  80. salam
    maksudnya bila ramai telah mula buka mata jiwa bererti telah amat dekat khalifah akan terbina hehe tp jga yg ruhsia tetap sebab ia tiada nilainya dambaan ramai jga ada mata tu... dok cari
    sy juga dah tak sabar rasa, sbb mula menulis nak lepas kan rasa sbb ramai dah mula mengadu kat sy, mcm 2 hal
    samb..

    ReplyDelete
  81. siapa kata rkuok paling kaya bilion ... bukan sama skali
    haha pasti para pedengki busuk hati, suka org susah marah kata ini
    antara org terkaya tuan tahu siapa dia bukan org ternama langsung
    ketua kampung pun tak kenal dia...
    nak tahu?.....kenapa penting ?sbb kaitan dgn pengikutnya pbt
    fikirlah..dlu

    ..ms...samb.

    ReplyDelete
    Replies
    1. no respon soklan rkuok rm bilion ye ekek
      that why pengikut pbt sikit
      klau di you tube like wow jota jota org look

      pk ...pk

      Delete
  82. nak cari yang dicari tak perlu tercari2 sbb dia sdr pun sdg mencari..

    ReplyDelete
  83. ini semua poyooo...hahahahaa..

    ReplyDelete
  84. Assalam...bc sampai habis..mamat playboy mcm bagus kara kat kumpulan itu dan ini sengat sana sini.gini ke org kenal diri?..
    Last2 pakai juga sajak ust ashari(arqam) hehe..buat malu muka dan diri..pui!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Toksah dok kelentong la kenal almahdi. Hanya 7 wazir dan 313 pengikut yg bertaraf wali yg kenal almahdi. Itupun sukar juga nak dipastikan. Dok telan ayam, isap rokok sambil tengok bola sampai pagi jgn harap nak kenal. 70 mahdi palsu akan muncul sblm zahir mahdi sebenar. Mahdi sendiri skrg ni x kenal dirinya mahdi. Oleh itu jgn sapa2 dok bohong kenai almahdi. Ramai guru2 sesat skrg . Sila berhati2.

      Delete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews