Sunday, November 2, 2014

“MELAYU” BANGSA MISTERI


Melayu adalah penduduk asal Lemuria dan Atlantis..Semakin terbuka rahsianya. Semakin di tutup semakin terburai. Amat pelik. Pastinya atas kehendak Dia juga. Allah menghalang perbuatan jahat segelintir manusia laknat bagi menyelamatkan Melayu. Melayu dan Islam tak dapat dipisahkan. Melayu dan Islam bagaikan isi dengan kuku. Kini sudah kedengaran suara sumbang mahukan Melayu dipisahkan dari Islam. Semestinya ada penghasutnya. Buat masa ini Melayu masih selamat walaupun sedikit goyah. Malang nasib Melayu terjajah di Selatan Thai, Singapura dan Filipina.

Manusia terlaknat adalah musuh Islam walaupun bergaya dan berketrampilan bagaikan ulama yang warak. Mereka ini berkerja untuk dunia dan pastinya mereka ini bertuan. Mereka akan terus mencuba walaupun beberpa kali telah gagal. Mereka menanti masa Melayu jadi semakin liberal (???) dan terserpih. 



Soalan: kenapa paras rupa kaum di Hawaii selatan Amerika dan Red Indian mirip rupa kaum Nusantara iaitu Melayu? Sehingga bila orientalis cuba sembunyikan fakta? Saya suka baca pembongkaran rahsia sejarah bangsa oleh pecinta sejarah seperti Cik Srikandi dan beberapa rakan bloger. Kita mula faham kenapa sejarah asal bangsa ini sengaja ditutup oleh Inggeris. Ia bagi memudahkan mereka memperbodohkan orang Melayu. Kini tugas tersebut diserahkan kepada kaum Cina dan India pula. 

Apabila dibangkitkan oleh seorang Cina Johor bahawa Melayu juga pendatang, barulah masing-masing terkedu. Nak lawan tak ada ilmu. Nganga jer lah. 

Kaum Melayu diasak dengan pelbagai cara untuk melepaskan pegangan tauhid La Ilaha Illallah. Kenapa mereka (wakil mereka di sini) begitu bersungguh mengheret kaum Melayu keluar dari Islam? Masihkah kita tinggal diam dengan asakan-asakan ini?

Berbagai isu diangkat untuk menghempap kekekuatan Islam yang kelihatan semakin longgar ini. Sila fikir angkara siapakah ini? Berkuasakah kaum cina Malaysia melakukannya bersendirian jika tiada sokongan luar? Isu pesta arak, Isu nama Allah, isu Gereja dan bible. Juga terjadi kerana sokongan dari segelintir Melayu juga. Isu Anjing, liberal dan plural. Lepas ini entah apa pula agenda mereka.

Apa pun mereka tetap mahu Malaysia hilang daulatnya sebagaimana Arab Banghdad, Tripoli dan Pashtun (Pakistan dan Afghanistan). 

Persoalannya, mengapa? Mengapa Melayu? Mengapa Nusantara? Melayu Malaysia dan Indonesia akan dimangsakan. Baru-baru ini kita diaturkan supaya bernusuhan padahal sebahagian dari kita adalah bersaudara malah ada yang mempunyai hubungan darah. 

Mereka mahu menguasai segalanya. Setelah Arab mereka kuasai sebelum itu kaum Pashtun kini Melayu pula. Hanya tiga kaum ini yang kuat menjaga Islam. Ketiga-tiganya mesti dihancurkan. Kenapa Melayu amat liat untuk dikuasai? Mereka sudah cuba beratus tahun namun masih gagal. Akhirnya mereka wujudkan "Kaum Pendatang" untuk mengucar kacirkan kaum Melayu yang degil ini. Sistem demokrasi juga dijadikan senjata untuk menghancurkan perpaduan Islam.

Daulah Islam pasti akan bangkit dibumi bertuah ini. Soalnya bagaimana? 





Perancangan Yahudi Memusnahkan Islam Melayu. (Wajib Baca) Bersiap Sedialah

Setiap hari Jabatan Rahsia Amerika Syarikat mencari alasan untuk mencucuk jarumnya di Malaysia, mencari alasan untuk membenarkan tentera proksinya menjajah Malaysia”Bangsa Melayu akan jadi sasaran selanjutnya selepas Pathan (atau Pashtuns) dan Arab. Giliran ini berdasarkan perancangan menghapuskan sebarang peluang untuk Islam bangun di akhir zaman.

Kenapa Kaum Pathan?

Kenapa Arab?

Sebabnya mereka ini penganut Islam yang tegar. Tidak kurang juga bangsa Melayu.Berkurun lamanya mereka menjajah dan berusaha untuk menukarkan agama bangsa-bangsa ini, tetapi masih gagal. Malah kaum Pathan di Pakistan dan Afghanistan terus berjuang. Berjuang melepaskan diri dari berbagai bentuk penjajahan, Pakistan agak bernasib baik kerana mengikut kata mereka, tetapi hanya untuk sementara waktu sahaja. Bila mana pemerintah bertukar kepada sistem pemerintahan Islam ataupun pemimpin mereka lebih islamik, segera mereka melebelkannya sebagai “pengganas” dan membuat helah untuk menghancurkannya.Itu juga yang berlaku kepada negara Arab sekarang. Mana-mana pemimpin yang tidak mengikut telunjuk mereka, akan diancam malah di perangi secara tidak adil.

Alasan demi alasan dihamburkan untuk memberi laluan kepada mereka melaksanakan perang. Libya adalah contoh terbaru, selapas ini pastinya Syria pula. Mereka menghasut rakyat bangun memberontak dan segera mereka campur tangan.Berbagai helah diatur untuk menguasai sepenuhnya negara-negara ini. Malaysia dan Indonesia dalam perhatian mereka setiap masa. Cuma peluang belum terbuka sepenuhnya. Gara-gara hasutan dan gerak kerja ejen-ejen mereka, sudah nampak beberapa insiden yang tak masuk akal. Akan berlaku kacau bilau dan perang saudara setelah hasutan mereka berjaya.Atas alasan menyelamatkan orang awam, mereka segera campur tangan. Oleh kerana alasan itu adalah pembohongan semata-mata, lebih ramai orang awam yang terbunuh. Lihat sahaja apa yang berlaku di Libya dan Afghanistan.

“MELAYU” BANGSA MISTERI



Untuk orang Melayu (Nusantara keseluruhannya) keadaan agak unik. Bangsa ini sentiasa sahaja terselamat dari ancaman mereka. Telah beberapa kali mereka cuba mencetuskan huru hara tetapi akhirnya terselamat juga atas kehendak Allah. Harus diingat mereka tidak pernah berputus asa.Ini ADALAH PERANCANGAN YANG AMAT RAPI selama beratus tahun. Setiap perkara yang lengkap dengan segala persediannya, dirancang dengan teliti akan membuahkan hasil walaupun ia adalah kejahatan. Perkara kebaikan yang tidak dirancang dengan baik, kurang persediaannya dan tidak lengkap peralatannya akan gagal.

Allah tidak MENGUBAH NASIB SESUATU KAUM SELAGI KAUM ITU TIDAK MENGUBAH NASIB MEREKA.

Ini adalah asas kepada Hukum Tarik-Menarik (Law of Attraction). Di dalam satu hadis Qudsi, Allah Rabbul Izzati ada menyatakan “Aku adalah mengikut SANGKAAN hambaku”. Selagi kita berusaha ke arah positif, Tuhan akan membantu kita. Masalahnya di dalam dunia yang dikuasai Iblis melalui syaitan-syaitan manusia sebagai proksi mereka, umat Islam dilekakan dan segala fikiran mereka yang sepatutnya ditujukan kepada harapan yang lebih baik dilalaikan dengan cinta, gaya hidup hippies dan hiburan yang memabukkan. Akibatnya umat Islam semakin tertekan dan tertindas manakala orang-orang kafir terutamanya Yahudi dan penyembah syaitan semakin yakin diri dan positif dengan matlamat mereka. Tetapi semua itu HANYALAH PERANCANGAN MEREKA. Sebenarnya ALLAH LAH YANG MERANCANG DAN MENENTUKAN SEMUANYA. Perancangan Allah lebih sistematik dari perancangan mereka. Satu hari sikap tenang dan yakin diri mereka itu akan bertukar menjadi teramat serabut dan keliru apabila JANJI ALLAH TIBA.Di dalam dunia yang penuh konflik hari ini,para pengikut penyembah syaitan mahu menguasai dunia dan mengalahkan Allah.

Mereka berusaha siang dan malam selama beribu tahun. Mereka berusaha dari segi spiritual dan material. Secara kerohanian dan sains teknologi. Dan hasilnya seperti hari ini, di mana bola bumi seakan dalam genggaman mereka. Tetapi Iblis masih tidak berpuashati. Iblis mahu penyembah-penyembah mereka menghapuskan satu musuh yang amat degil. PADA PERINGKAT TERTINGGI musuh mereka bukanlah Cina Komunis, Korea Utara atau rangkaian pengganas antarabangsa TETAPI ISLAM SUCI YANG DIANUT OLEH MUKMIN BERIMAN.

Siapakah pendukung agama Tuhan yang tunggal ini?

Jika anda sedar hakikat misteri ini, terdapat DUA BANGSA TERBESAR YANG MENDUKUNG AGAMA TUHAN INI secara konsisten dan bersungguh-sungguh pada hari ini. Saya katakan dua bangsa ini kerana mereka masih ada kekuatan, negara dan kedaulatan manakala bangsa lain walaupun ada yang memeluk Islam adalah minoriti dan menumpang di negara lain atau tinggal dalam negara mereka yang bermajoritikan agama kafir. Terdapat juga bangsa yang pernah mendaulatkan Islam tetapi hari ini kukunya sudah dicabut dan teramat lemah malah menentang Islam kembali seperti yang terjadi kepada bangsa Turki.Jika dua bangsa utama ini terhapus dari kamus Islam maka 99 peratus dunia di tangan Iblis mengikut perancangan mereka. Ya, sudah pasti yang pertama bangsa Arab yang masih mendominasi sumber-sumber Islam dan memiliki segala relik dan tempat suci Islam. Maka bangsa inilah yang menjadi sasaran hari demi hari para Satanik ini sehingga hari ini gigi-gigi geraham mereka bagaikan mahu tercabut habis dek penangan Yahudi-Amerika. Selepas target pertama, bersedialah target yang kedua.

Siapakah bangsa kedua terbesar yang masih mendukung agama Tuhan ini?

Ia adalah BANGSA MELAYU.


Bangsa pemalu yang amat bersopan-santun, jujur dan misteri sikap mereka. Para pengikut Satanik sudah lama memerhatikan bangsa misteri ini. Rantau Nusantara termasuklah Kepulauan Melayu di mana termasuk di dalamnya Indonesia, Malaysia, Brunei, Singapura, Filipina dan juga negara-negara Indochina adalah target terbesar mereka ketika ini tetapi dijalankan secara teramat senyap dan rapi, tidak seperti perancangan mereka terhadap bangsa Arab. 

Lain karakter sesuatu bangsa, maka lainlah pelan tindakan mereka. Tidak boleh sama kerana jika dibuat secara membuta-tuli, alter rahsia bangsa ini akan bangkit secara tiba-tiba dan Empayar Emperialis sekuat British pun tidak dapat menahan gelombangnya seperti yang terjadi ketika Malayan Union. Sebab itu konsep Divide and Rule amat penting di wilayah ini.Orang Melayu tidak menghalau British keluar dari Tanah Melayu dengan senapang dan parang tetapi dengan alter terahsia ini. Illuminati amat berjaga-jaga dengan rantau ini. 

Anda tahu, setiap hari Jabatan Rahsia Amerika Syarikat mencari alasan untuk mencucuk jarumnya di Malaysia untuk membenarkan tentera proksinya menjajah Malaysia sebagaimana yang terjadi di Iraq dan Afghanistan tetapi ada saja masalah yang timbul dan melambatkan perancangan mereka.

Karakter bangsa Arab yang tidak mampu mengawal emosi, panas baran, berpuak-puak dan sukakan harta kekayaan amat senang dijinakkan oleh Illuminati (mewakili kaum penyembah Iblis) dan Yahudi. Pisahkan mereka dari Islam, dan mereka kembali menjadi bangsa hina zaman Jahiliyah dahulu. Amat senang formula ini. Tetapi formula ini tidak boleh semudahnya dipakai terhadap bangsa Melayu yang misteri ini.

Bangsa Melayu bersifat pendiam, sensitif, jujur, menghormati orang luar (sehingga jika nak bercakap dengan Cina atau India pun terpaksa di’slang’kan bahasanya sendiri), banyak memendam rasa, amat kuat kefahaman kerohanian mereka dan mereka juga kreatif. Anda boleh membaca buku The Malay Dilemma karya Tun Dr. Mahathir Mohamad sebagai asas untuk mempelajari karakter bangsa misteri ini. 

Pakar-pakar strategi Illuminati pun sukar hendak membaca karakter bangsa spiritual ini sama seperti bangsa Yahudi.Saya bukan hendak melebih-lebihkan bangsa ini sebagai sasaran Illuminati tetapi hanya bangsa ini serta bangsa Arablah yang diharap mempertahankan agama Islam di muka bumi ini. Anda boleh fikirkan sendiri. Jika perkara semudah ini pun kita tidak nampak, apatah lagi perancangan tahap sulit Commitee 300 atau Pelan Tindakan Rahsia yang saban tahun dibincangkan di Bohemian Groove dapat difahami? Fikir…fikir.

Jadi jaga-jaga bangsa MELAYU ISLAM! Perancangan Illuminati terhadap anda amat rahsia dan sulit sama seperti sifat anda yang pendiam dan pemalu. Tidak terbuka seperti bangsa-bangsa lain termasuk bangsa Arab yang semakin tidak memahami Islam yang dibawa oleh satu-satunya Nabi dari kalangan mereka, Muhammad yang mulia.Ini adalah amat menarik, tetapi apakah yang terjadi terhadap bangsa lain yang hebat dan berkuasa seperti Cina, Jepun atau bangsa Amerika serta Eropah?
Apakah ada perancangan juga terhadap mereka berdasarkan karakter seperti yang dikatakan tadi?
Bangsa Cina, Amerika dll semuanya adalah ‘Pawn of The Game’ Iblis dan “The Hidden Hand’.Semuanya menjadi bahan mentah dan hamba tanpa disedari oleh mereka. Memang mereka hebat, rajin dan tangkas mencari kesenangan dunia ,

tetapi ingat!

Wang dan kekayaan dunia adalah dicelah-celah jari kaki para penyembah agama Iblis. Sekatan Ekonomi adalah ‘codename’ bagi salah satu senjata ‘The Hidden Hand’ ini. Tanpa disedari bangsa-bangsa ini menjadi bahan mentah dan bekerja sebagai mesin-mesin penjana wang bagi ‘The Hidden Hand’.

Mengapa Negara Cina dapat ditakluk oleh faham Komunis?
Siapakah pemimpin-pemimpin Komunis Cina? Mereka adalah pengikut Illuminati yang TEGAR. Mereka sudah di’mindcontrol’ secara terancang. Mereka sanggup membunuh rakyat mereka sendiri yang menentang fahaman mereka.

Apakah komunis?

Komunis adalah ideologi ciptaan ‘The Hidden Hand’ sama seperti Liberalisme,Fasisme dan Nazisme. Kitab ajaran komunis ‘Das Kapital’ dan ‘The Communist Manifesto’ sarat dengan perancangan Illuminati dan Freemasonry. Dan ‘patsies’ dan mangsanya yang menjadi bahan ujikaji adalah rakyat Rusia dan Cina yang berjiran.

Mengapa?

Kerana mereka mempunyai bilangan penduduk teramai sekali di dunia.Dua bangsa ini, Cina dan Caucasian Eropah berkongsi sifat yang sama; rajin,kuat usahanya, pandai mencari wang (tapi bukan menguasai wang sebagaimana Yahudi), pandai membuat kerja dan barangan serta berminat mempelajari kerohanian (bukan pandai memahami dan mendalaminya seperti bangsa Melayu). Kita boleh lihat pola ini berdasarkan sejarah, bangsa Cina sebelum menganut agama Buddha adalah kaum yang bersifat animisme seperti kaum Eropah Pagan. Ada yang menganut agama Hindu tetapi agama ini kurang popular.Terdapat juga cendekiawan Cina yang mencari-cari Tuhan seperti Lao Tse.Tao adalah kata yang diwakilkan oleh beliau sebagai Tuhan.

Apabila agama Buddha tersebar dari India,maka penambahan rakyat Cina yang memeluk agama ini meningkat begitu drastik sekali. Buddha menjadi agama yang dominan di Tanah Besar Cina.Cina tidak pernah menjadi bangsa yang ditakluki keseluruhannya kecuali serangan-serangan dari Monggol dan pengaruh Imperalisme Barat.Sama seperti Caucasian Eropah, sebelum agama Kristian muncul mereka menganut dewa-dewi masing-masing, malah ada yang mengambil dewa-dewi bangsa Mesir dan Sumeria untuk diubahsuaikan dan disesuaikan dengan budaya mereka.Apabila agama Kristian muncul mereka pun beramai-ramai memeluk agama tersebut di mana kerajaan Rom selaku kuasa besar ketika itu amat memainkan peranan. Caucasian Eropah sebenarnya adalah patsies yang paling malang sekali dalam sejarah dominasi para pengikut penyembah syaitan.

SINGA-PURA (Pulau Singa)

Pemimpin-pemimpin Singapura adalah hamba Dajal Illuminati. Mereka sudah sekian lama bekerja untuk pihak The Hidden Hand. Musuh mereka adalah MELAYU ISLAM yang teramat degil untuk ditundukkan. Rancangan mereka untuk memusnahkan Melayu pada 13 mei 1969 (angka 13 dan 69 mempunyai maksud khas bagi sihir Gematria Yahudi) gagal akibat proksi mereka dari kalangan orang Cina di sini masih gerun dan trauma dengan mistik aneh Melayu seperti parang terbang dan alter amok yang tiba-tiba meresap ke dalam setiap pemuda Melayu ketika itu (rujuk Datuk Harun Idris dan pasukan misteri dari Sg. Manik).

Jadi plan secara halus telah dilaksanakan seperti memcahbelahkan Melayu, menjauhkan Melayu dari Islam dan merosakkan moral Melayu.Yahudi teramat senang dengan Cina Singapura terutama keturunan Lee yang sekian lama menjilat kaki tuan mereka dari kalangan Yahudi dan Illuminati penyembah Iblis (keturunan Lee adalah salah satu keluarga elit Illuminati penyembah Iblis). Lain pula halnya dengan Melayu yang teramat degil malah benci pula dengan Yahudi Zionis. Sila lihat pola ini: Israel yang kecil di tengah-tengah negara2 Arab dan Singapura yang kecil di tengah-tengah negara-negara Melayu.

89 comments:

  1. maaf kurang faham - tolong explain `alter' tu apa? terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. alter tu bermaksud subconcious mind. Minda di bawah sedar.

      Delete
  2. yg aku tau...timur yg dimaksudkan adalah dari TURKI...melayu apa ada...sebab turki la yg berjaya menawan kota constantinapole.. melayu habuk...mati mcm tu je...bodoh bangsa paling x boleh blah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Turki ke atas itu dah ke barat. Anda pun sama, jangan jadi bodoh.

      Delete
    2. Haha kena balik tak belajar geo la ni

      Delete
    3. Yang bangsa habuk mati macam tu je, bangsa paling x boleh blah tu engkau sorang je. Bangsa Melayu tak!

      Delete
    4. Habuk tu awk...lngsg xde guna...lain kali fkir sblm ckp...nie mesti stkat bljsr sejarah form 5 je kn...hihihi

      Delete
    5. Yg lahir kat Malaysia pn belom tentu lg melayu

      Delete
    6. Yg lahir kat Malaysia pn belom tentu lg melayu

      Delete
    7. tak melayu takpe. Islam tu ade

      Delete
    8. Turki zaman kamal antatuk ker zaman erdogan sekarang turki sekarang telah berubah bila kembali pegang islam yg syumul dibawah pimpinan erdogan

      Delete
    9. Maaf ye. Cube belajar geografi. Tengok kedudukan Turki dengan Tanah Arab. Turki timur ke? Hadis terang2 sebut dtg dr arah timur. Timur negara Arab yg majoriti Islam hanya Pakistan, Afghanistan, Malaysia dan Indonesia.

      Delete
    10. INILAH YANG NYATA. INILAH YANG BENAR.

      Kita umat Islam sering keliru dan terpedaya dengan kajian dan tulisan KAFIRUN LAKNATULLAH terutamanya tentang MANUSIA dan KEHIDUPAN.

      Perhatikan bagimana sebilangan besar umat Islam diputarbelitkan dengan kajian mereka tentang Nabi Allah Adam AS. Menurut Al Quran Adam adalah manusia pertama dijadikan Allah dan sejak diturunkan ke dunia hingga ke hari diperkirakan hanya sekitar 10 ribu tahun. Dari pengiraan bagaimana pula mereka perkirakan terdapatnya penemuan fosil manusia berumur lebih dari 70 ribu tahun, malah beratus ribu tahun dsbnya?

      Begitu juga dengan pembohongan mereka tentang bilangan isteri-isteri Nabi Ibrahim AS, menurut Al Quran Nabi Ibrahim hanya mempunyai 2 isteri iaitu SITI SARAH dan SITI HAJJAR. Dari alam ghaib mana pula wujudnya isteri ke 3 baginda?

      Apa tah lagi bila membincangkan tentang Ismailiat dan Israeliat. Adalah amat tidak wajar sama sekali menjejak Islam dan Melayu dari Jurai Ishak AS, memandangkan Nabi-Nabi dari jurai Ishak AS hanya diutuskan buat BANI ISRAEL, yang wajarnya menjejak Islam dan Melayu harus bermula dari JURAI ISMAIL AS.

      Persoalanya apa saja berita yang bertentangan dengan Al Quran dan Islam ITULAH YANG DIPERCAYAI DAN DIPERAKUI BETUL OLEH SEBILANGAN BESAR UMAT ISLAM.

      Carilah kepastian dan rungkailah kebenaran...

      Delete
    11. MENJEJAK MALA-UR.

      MENJEJAK MALA-UR/MELAYU HARUS BERMULA DARI LANGKAH ISLAM.

      Muhammad Rasulallah SAW adalah pelengkap dan penutup AGAMA HANIF, AGAMA ISLAM merupakan matlamat akhir kenabian Adam AS yang diturunkan pada Nabi Syits AS, Idris AS, Nuh AS, Hud AS, Ibrahim AS dan Ismail AS.

      Amat tidak wajar menjejejak Islam dan Melayu menerusi jurai Ishak AS.Nabi-Nabi yang diturunkan dari jurai Ishak AS hanya dikhusus buat Bani Israel.

      Nabi Ismail AS dikurniakan 12 putera dan 1 puteri, SAKA dan BAKA dari putera-putera serta puteri Ismail AS ramai bermukim di Pathoni, Kedah Tua dan Campa serta berhubung rapat dengan keunggulan Raja Agung Iskandar Zulkarnaen.

      Menurut Kitab Tarikh Al Hukama, Sami bin Abdullah Al Makhluth, Ibnu Kathir dll berlandaskan Al Quran menyebut: TAMADUN MANUSIA BERMULA DARI NABI IDRIS AS baginda dilahirkan di MUnaf/Memphis dan digelar HurMUS Al Haramisah, baginda diutus buat kaum Nabi Syits AS keturunan Qabil, putera Adam AS.

      Di zaman Idris AS kaum Syits AS digelar kaum HurMUS atau MU atau di kalangan kafirun laknatullah dikenali sebagai kaum LeMUria.

      Nabi Idris AS dikurniakan dengan berbagai-bagai kemahiran dan kepandaian antaranya mahir mengukir segala jenis batu permata, mengira, menulis, melukis, mengukur, menjahit, berfalsafah dan yang paling utama berpengetahuan tinggi dalam ilmu astronomi atau kebintangan.

      Di zaman baginda telah terdapat 72 pecahan kaum dan bahasa serta telah menggambarkan 188 buah kota di atas lempeng tanah liat dan logam.

      Baginda Idris AS juga bertanggung jawab menabalkan 4 Raja di 4 penjuru dunia dengan 4 perbezaan cuaca dan bentuk muka bumi, setiap penjuru terdapat 4 perbezaan dataran: Dataran Bawah, Dataran Atas, Dataran Bukit dan Dataran Tinggi.

      Kaum MU penghuni dataran bawah di 4 penjuru dunia bertukar menjadi angkuh, sombong, bongkak, takbur, mungkar dan kufur setelah diajarkan berbagai ilmu oleh baginda Idris AS berkesudahan dibinasakan Allah dengan banjir besar di zaman Nuh AS.

      Bermula dari kejadian tersebut maka terpisahlah 72 kaum dengan 72 asas bahasa diberpuluh ribu pulau, tanah besar dan benua benua antaranya KAUM DATARAN BUKIT atau KAUM MALA terpisah diberbelas ribu pulau dan tanah besar dengan asas bahasa yang dipanggil bahasa SELATAN atau AUSTRONESIA.

      Kaum Mala menerima AGAMA HANIF, AJARAN IBRAHIM yang disebarkan oleh penutur bahasa INDO-IRANIAN dan INDO-ARYAN dari jurai Ismail AS melalui Jalan Sutera yang dikatakan berhubung rapat dengan Raja Agung Iskandar Zulkarnaen.

      Bahasa campuran Austronesia, Indo-Iranian dan Indo-Aryan dijadikan bahasa rasmi kaum Mala begitu juga dengan tulisan Pallawa yang berasal dari Persia dan Pahlavi turut dijadikam tulisan rasmi kaum Mala.

      Kaum Mala yang Menerima AGAMA HANIF, AJARAN IBRAHIM digelar MALA-UR (UR adalah nama negara kelahiran Nabi Allah Ibrahim AS) kemudian dikenali sebagai MELAYU.

      Di zaman keagungan Kerajaan MELAYU SRIWIJAYA yang menguasai seluruh alam Melayu yang kini bernama Indonesia, Malaysia, Selatan Siam, Seltan Filipina, Selatan Funan, Selatan Kambodia dan Selatan Campa (Austronesia brmaksud SELATAN) CINA dan INDIA layaknya cuma berdagang dengan KERAJAAN AGUNG MALA-UR.

      MELAYU, SATU BANGSA AGUNG YANG SEANGKATAN DENGAN LEMURIA, ATLANTIS, MAYAN, MAYA, SEMURIA, IRANIA, ARYA DLL.

      KEMBALIKAN KEAGUNGAN MELAYU!!!

      Delete
    12. Pasal gelombang amukan ngn mistik ilmu ghaib melayu zaman 13 mei tu mmg btol ,nyang aku sempat cerita,masa tu cina yg gangster pon smpai terkencing bile dpt tau geng melayu carik dia..geng kt sini mksud nya bkn geng yg cikai lah ,dia ade citer dorang masuk kwsn cina tanpa dpt dikesan cina pasal bab potong2 kepala tu xpayah cerita lah tu semua pon tau betapa ngeri nyer bile org melayu mengamok..zahir batin diproses nyer

      Delete
    13. Pasal gelombang amukan ngn mistik ilmu ghaib melayu zaman 13 mei tu mmg btol ,nyang aku sempat cerita,masa tu cina yg gangster pon smpai terkencing bile dpt tau geng melayu carik dia..geng kt sini mksud nya bkn geng yg cikai lah ,dia ade citer dorang masuk kwsn cina tanpa dpt dikesan cina pasal bab potong2 kepala tu xpayah cerita lah tu semua pon tau betapa ngeri nyer bile org melayu mengamok..zahir batin diproses nyer

      Delete
  3. Berhenti bermimpi di siang hari. rujuk hadis hadis sahih untuk memahami al malhammah al kubra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anda bagikan dulu bukti di sini tentang al malhammah. Anda dah kaji? Atau anda baca bulat2 orang punya? Sertakan hadis di sini. Saya nak tengaok. Jangan main suruh orang jer.

      Delete
  4. Itu lah aku po pelik napa mlayu jdi camni...yg nmpk jdik bodo jakk smpi x sggup aku tgokk.tanah tgadai..maruah .sejarah hampeh. Megat ss

    ReplyDelete
  5. Akan sampai satu ketika..you will have to take your side.. Them or us? The choice is yours..kalau aku aku pilih islam..

    ReplyDelete
  6. masanya tel ah pun sampai, either you are in or you are on the outside,. either way We don't care, bujur lalu melintang patah

    ReplyDelete
  7. Pilihan masing2

    ReplyDelete
  8. Do you need Personal Loan?
    Business Cash Loan?
    Unsecured Loan
    Fast and Simple Loan?
    Quick Application Process?
    Approvals within 24-72 Hours?
    No Hidden Fees Loan?
    Funding in less than 1 Week?
    Get unsecured working capital?
    Contact Us:(greenlightcapitalcorporation@gmail.com)


    Application Form:
    =================
    Full Name:................
    Loan Amount Needed:.
    Purpose of loan:.......
    Loan Duration:..
    Gender:.............
    Marital status:....
    Location:..........
    Home Address:..
    City:............
    Country:......
    Phone:..........
    Mobile / Cell:....
    Occupation:......
    Monthly Income:....

    Contact Us:(greenlightcapitalcorporation@gmail.com)

    ReplyDelete
  9. aku bukan nak hina ke ape.. tapi aku tengok kan budak melayu zaman skang lagi jahil ... siap buang anak lagi... islam nak naik mcm mana nyerrr ... kalau anak haram bersepah .... sorry to say ... wallahualam ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf ye. Itu yg awak nampak secara zahir. Tp awak sedar tak sekarang ni sekolah tahfiz tumbuh macam cendawan selepas hujan? Tu salah satu contoh. Kalo nk lagi sedar cubelah pergi kuliah2 dan kelas2 agama. Anda pasti akn jumpe bende yg anda xnmpak dlm media.

      Delete
    2. Allah Maha bijaksana dalam perancangan...
      Dan Allah juga,sangat menyanyangi orang yang menggunakan akal,
      Serta memikirkan kejadianNya siang dan malam...

      Delete
    3. cuba kau berikan jawapan mengapa pejuang awal Islam lahir dari kalangan bangsa arab yang jahil????????........

      Delete
  10. Hiden hand ni paling kuat meresap melalui riba. Cuba kita gi masjid dapat imam kaki mabuk...tobat kita x mau join masjid tu, kita mesti takmau ikut imam kaki nomborkan...tapi bila imam pakai keta baru elok je makmum ikut blakang...siap ade petak paking lagi untuk imam tu...dengan itu makmum semua terikat dan terpaksa ikut untuk miliki harta dan bergaya dan meletakkan atas nama darurat untuk berhutang dan menghalalkan riba yg menyebabkan masyarakat terbanyak tertetakan untuk membayar hutang.....bebaskan diri dari riba yg mana pada zaman ini riba amat mencengkam kita...melayu itu rasanya x de kekuatan apa2 klu Islamnya dibelakang

    ReplyDelete
  11. Mystery acenstry

    ReplyDelete
  12. Kajian x mendalam.
    Mane pegi parang terbang mase jepon jajah.
    Pastu salahkan cina n yahudi. Kalo xbetul jadi fitnah
    Cuba bg fakta atau buat kajian lbh mendalam. Cuba lihat melayu hari ni. Kene tipu bulat2. Percaya kita ni bagus hebat tp xde sumbangan utk dunia. Kesian..
    Illuminati susah nk jatuhkn melayu?
    Cukuplah muzik dangdut n kpop senang2 je masuk n jadi ikutan kita. Illuminati telalu hebat utk kita dan mereka bukan yahudi. Cuba kaji lagi.. Bahasa2 dlm sains n matematik pun dlm bahasa yunani n latin. Bkn bahasa ibrani yahudi. Kita dh byk fitnah cina n yahudi. Kita yg lemah. Tgklah sekeliling. Apa yg ada. Ilmu.falsafah.sejarah. kita sangat2 ketinggalan
    Cuba kaji DNA bangsa2 dunia.
    Byk lg kene baca n kaji.. Cari kelemahan melayu dulu baru blh cari cara utk jadi kuat dan dihormati.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hamba nk tegur sikit tentang falsafah.ilmu.sejarah. mengapa org luar seperti eropah yg ingin belajar sejarah,falsafah melayu ?? Sedangkan org2 mcm kau pemalas . byk falsafah berada di belanda korang boleh google tp tak bole baca sebab mereka tdak bg org melayu paham langsung

      Delete
    2. betul bro.. ini semua mengarut je bro .. arab dan israel xpandang pun bangsa melayu ni .. dunia xpandang pun bangsa melayu .. ketahuilah israel dan arab watak utama dlm Quran dan hadis .. melayu ni watak sampingan je, melayu xdk pun disebut satu istilah bansga melayu pun dlm Quran, so aq anggap semua ni hanya hikayat semata2 .. hahahaha

      Delete
    3. betul bro.. ini semua mengarut je bro .. arab dan israel xpandang pun bangsa melayu ni .. dunia xpandang pun bangsa melayu .. ketahuilah israel dan arab watak utama dlm Quran dan hadis .. melayu ni watak sampingan je, melayu xdk pun disebut satu istilah bansga melayu pun dlm Quran, so aq anggap semua ni hanya hikayat semata2 .. hahahaha

      Delete
    4. Kaji dulu sebelum tuduh orang tak kaji. Mana sumber anda? Dalam Quran banyak disebutkan perkataan "Mala'" bermakna ketua. Sebab itu melayu di gelar bangsa misteri. bagi hujah anda.

      Delete
    5. Bangsa mana yang pegang ilmu TAUHID sekarang ini?. Arab.?. Israel.?. Viking.?.
      Itu, beberapa kerat Melayu, satu satunya bangsa. Indon, Malaya, Pulau Singa.
      Mana diorang dapat?.
      Diorang mintak sendiri pada ALLAH.
      Apa itu TAUHID?. cakap?. nyanyi?. Engkau lepas solat minta duit , mintak murah rezeki, minta itu minta ini. Engkau tak serius pada persoalan pokok, Apa ALLAH itu?. patutlah tak dapat macam yang diorang dapat. Lepas tu dengki macam perangai Yahudi. Memang sah Melayu ni Yahudi yang hilang. Cara engkau bawa Islam pun dah macam gaya Kristian.
      Sebusuk busuk mana pun ,bangsa engkau juga. Engkau tak dapat ubah apa apa dengan mengutuk bangsa engkau sendiri. Bagai anjing menyalak bukit. Anjing letih kehausan, Bukit teguh begitu jua.


      Delete
    6. Klo rjin mmbce...taulh asl usul mlyu...bngsa mlyu dh lme ade n merata2 sbnrye kt bumi nie...cubelh cri...n fikirlh dgn logik akal ...psti akn fhm...

      Delete
    7. Klo rjin mmbce...taulh asl usul mlyu...bngsa mlyu dh lme ade n merata2 sbnrye kt bumi nie...cubelh cri...n fikirlh dgn logik akal ...psti akn fhm...

      Delete
    8. Bile anda kate bangsa melayu tak de sumbangan pada dunia. Cube anda pergi ke Palestin. Bendera ape yg dikibarkn dekat Palestin? Negara mana yg paling byk membantu Palestin? Negara mane yg paling berani masuk Palestin? Arab ke? Turki setakat gebang kate nk serang Israel. Cakap saje tp kosong. Fikir2kn lah ye.... stahu sy bendera Malaysia dan Indonesia sahaja yg dikibarkn dan dibangga2kn oleh org2 Palestin sebab dua negara ni lah yg paling cepat memberi bantuan pada Palestin.

      Delete
    9. sebelum bangsa arab menerima Islam...bangsa arab adalah bangsa yang jahil dan dipandang rendah dan dihina.

      Delete
  13. Bangsa melayu misteri???
    Bangsa melayu bangsa pengecut dan bodoh la.
    Bangsa beragama islam paling bodoh yg pernah ada..
    tengok la skrg malaysia akibat pemerintahan org melayu...
    Tak ka negara kucar kacir macam anjing berak di merata...
    Disebabkan kamu melayu bangsa puji & bangga diri la kamu semua ingat kamu bangsa yg paling baik...
    Sedarlah kamu wahai hamba allah yg tiada beza dgn semua makhluknya...
    Tiada dalam Al-Quran menyatakan kamu bangsa melayu bangsa yg mulia...
    Korang melayu smpai agama pn dibawa masuk politik...
    maka politik la yg akan menjahamkan kamu umat manusia...
    islam juga mengajar kita umat yg harus menghormati agama & bangsa lain melainkan mereka memburukkan & merosakkan agama kita...
    Sedar la kamu wahai melayu yg kini kian menyerupai yahudi...
    La hawla wa la quwwata illa billahil aliyil azeem...
    Harap allah akan menyedarkan kamu semua bangsa melayu bongkak x sdar diri ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inilah Yahudi, engkau tak kenal lagi?.

      Delete
    2. mmg bangsa melayu nama saja Islam tapi perangai dah serupa yahudi...lagi mau kata bangsa misteri..sbb tue tersenyum2 Obama datang Malaysia..mesti dia kata 'senang nak bluff org Melayu nie'...tengok jer budak2 muda kita..merempit sana sini...bila berborak, perkataan 'sial', p***mak', 'bodoh', tak lekang dari bibir...pastue ketawa macam pontianak...yaaa banyaklaaa Melayu kaum misteri....hancusss adalah..

      Delete
    3. Itu tak dnafikan...sifat mlyu dh smkin hilng dlm dr org2 skng...hukum agma pn dh pndai nk d permainkan.....akhir zmn dh...pemerintah y zalim...

      Delete
    4. Itu tak dnafikan...sifat mlyu dh smkin hilng dlm dr org2 skng...hukum agma pn dh pndai nk d permainkan.....akhir zmn dh...pemerintah y zalim...

      Delete
  14. Kalau bangsa melayu dtg dari atlantis.,
    Betapa baiknya kalau bangsa kamu jahanam besama sama kota atlantis tu...
    Cukuplah korang bangga dgn diri korg...
    Baik korg jilat cipap mak korg la dasar bangsa bodoh nak mampus...
    Korg nak sgt bgaduh dgn cina buat apa??
    Apa yg korang dapat??
    Korg lg buat pertubuhan 3 line jahanam korg tu ada guna ka??
    Dui naa...double 7 yg korg hebat2kan sgt tu...
    aku dgn kawan aku 2 org dah pukul ahli kongsi bodoh tu 15 lawan 2...
    Kami bangsa x kacau org melainkan kami di kacau...
    Kami bangsa pahlawan bkn mcm korg melayu bodoh ramai baru berani...
    kami juga beragama islam....bkn korg saja bangsa bodoh yg islam...
    Aku hormat bangsa melayu yg jujurnya baik dan cuma pentingkan agama.,,
    Bkn mcm bangsa melayu skrg yg cuma gilakan harta dan kuasa...
    Padahal bangsa pelarian...parameswara tu pn pelarian la bodoh...lari dari lanun...
    Pahlawan apa itu..
    Pengecut ada la...bangang baik ko buang post bodoh kau ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melayu yang degil dan liat untuk pupus. Bodoh dan selamba. Macam cerita Yahudi yang aku dengar.
      Aku simpati yang engkau terpaksa hidup dikalangan mereka.

      Delete
    2. pahlawan ape ke bende nyer nko? kalau lari dr medan perang? pengecut betol lh bangsa nko tu... p balik ke jowo sono!!! memang patut lh Indon x maju2... tengok lh keturunannya camne? kalau nk kater Parameswara pelarian, nko lagi lh pelarian kot... x baca buku sejarah erk? Parameswara tu keturunan Melayu, nama pun dh org Melayu, apa yg nko nk herankn kalau die duduk Tanah Melayu... org Melayu sendiri pun x kisah, ni nko pulak yg nk mengada-ngada. Bangsa pengkhianat mcm jowo ni, patut dihukum buang negeri... Biar nko merempat kt Tanah asal nko kt seberang sinun. Moyang nko tu dulu, cumer buruh kasar je waktu zaman British ingat x? kalau di ikutkan, memang nko xlayak nk tuntut ape2 kt Tanah Malaysia ni... tp, bersyukurlh, Melayu yg jahanam ni, sanggup kongsi Tanah dgn nko... pastu, d bagi pulak privilege jd warganegara & bumiputra. Kalau di ikut kn hati, memang x merasa lh nko duduk sini... PANTANG AKU TENGOK KAUM PENDATANG YG X SEDAR DIUNTUNG NI!!!

      Delete
    3. Bangsa Melayu sekarang hancur sebab tinggalkan Islam sebenar, hanya Islam pada nama sahaja.

      Delete
    4. PERANG AKHIR ZAMAN WILL BE ANTARA 2 KETURURAN DARI PUTERA IBRAHIM AS...DARI PERUT HAJJAR N SARAH.

      Delete
  15. Kan itu buktinya Melayu bangsa Yahudi?. Kau senaraikan lah perangai keji Melayu yang bangsa lain tak buat. Buang anak?. Rogol anak sendiri.? Gila harta dan kuasa.?. Tikam belakang?. Pengecut?- berani bila ramai?.
    Selagi mana kau iya kan semakin terserlah sikap Yahudi pada mereka. Semakin benarlah cerita yang di khabarkan, Melayu memang Yahudi. Malah lebih Yahudi dari Yahudi.
    Sudah kenal Yahudi sekarang?.
    Yang kau tak kenal siapakah Ahli TAUHID dikalangan mereka. Islam Melayu ramai, tapi yang Ahli Tauhid tu payah nak jumpa.
    Perangai Yahudi ni , kalau Jahat memang bangsat sebangatnya bangsa yang pernah lahir kedunia. Kalau yang baik memang semulia mulianya manusia.
    Aku tumpang gembira kalau engkau ada kawan Melayu yang baik. Memang susah nak cari sekarang ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menurut Al Quran kaum daratan bukit adalah kaum yg ditangguhkan kebinasaannya.

      Kaum ke13 bakal dibinasakan dengan LETUPAN DAN GEGARAN BERTURUT-TURUTAN, AIR SETINGGI GUNUNG DAN KARAM AKIBAT KECAIRAN KHUTUB!!!

      Kaum tersebut adalah kaum yg pulau-pulaunya dipenunhi taburan gunung berapi aktif, dilingkari lingkaran gempa dan bersebelahan khutub...KAUM MELAYUNESIA...asal usul nma Indonesia!!!

      Delete
  16. InshaaAllah kebangkitannya atas kehendak dan ketentuan Allah jua.

    ReplyDelete
  17. Kukuhkan tauhid dalam diri kita..ikhlas dan yakin perancangan ALLAH..berpegang teguh kepada Al-Quran dan As-Sunnah.dalam sedar tidak sedar kebangkitan Islam telahpun bermula..persiapkan diri kita..hanya tauhid dan hati yang ikhlas sahaja jalannya...

    ReplyDelete
  18. Kukuhkan tauhid dalam diri kita..ikhlas dan yakin perancangan ALLAH..berpegang teguh kepada Al-Quran dan As-Sunnah.dalam sedar tidak sedar kebangkitan Islam telahpun bermula..persiapkan diri kita..hanya tauhid dan hati yang ikhlas sahaja jalannya...

    ReplyDelete
  19. udah2 lah main bangsa2.. mcm ada 1 bangsa di timur tengah.. yg terlalu taksub dgn bangsa mereka sdiri..iaitu YAHUDI.. ckup lah kite pegang agama Islam dlm hati bawa hingga kiamat.. Iluminati sukar nak tundukan Islam kerana pelbagai bangsa di dalam payung Islam.. bkn di dalam angan2 fantasi..

    ReplyDelete
  20. ehh mcm2 nye korng ni kn .. bangsa melayu yahudi la , bangsa pahlawan la .. sdp2 mak kau org je ckp bangsa org mcm tu .. ape ke jilakee korng ni .. angan fantasi la .. wakeup la brother2 pahlawan semua .. kalau ye pon bangsa korng pahlawan ke ape , tolak tepi dulu lah .. terang2 dlm Al Quran dah tertulis , akhir zaman perpihak pada islam , bkn bangsa2 korng semua tu .. agama kita dahulukn brother2 sekalian .. bangsa kdg2 pon dh mcm bangsat .. kelakar korng ni , ada 1 brother tu aku perhatikan je kutuk bangsa melayu , poyo kata konon bangsa die la pahlawan .. aduhai kelakar la lu bro , bini lu pon lu x pndai nk cucok bangla yg tabohh lgi mau sembang lu pahlawan .. ehh sudah la , kalau korng pahlawan sangat baring tidur dri fikir psl bangsa woi , tegak berdiri atas agama islam .. baru la pahlawan !!! jingarenngggg la korng ni .. hahahhaja

    ReplyDelete
  21. Zionisme melayu,merasa menjadi tuan di nusantara,bangsa terhebat di dunia.Tak jauh beda dengan Israel terkutuk.

    ReplyDelete
  22. Pe jadah korng gaduh psal bangsa ni nk baca ,baca jelah x nk baca sudah memalukan agama sendiri je

    ReplyDelete
  23. A
    B
    C
    D
    E
    F
    G
    H
    I
    Jangan marah2.....tak elok untuk kesihatan diri
    Cool bro

    ReplyDelete
  24. A
    B
    C
    D
    E
    F
    G
    H
    I
    Jangan marah2.....tak elok untuk kesihatan diri
    Cool bro

    ReplyDelete
  25. Asalam-o-Alykum, My name is Qasim, from last 26+ years Allah and Muhammad s.a.w keep coming into my dreams, over 460+ times Allah comes in my dreams and 250+ times Mohammad s.a.w comes in my dreams, Muhammad s.a.w is the last Messenger of Allah and I am the Ummati of Muhammad s.a.w, My dreams about to Major Signs of Qiyamah, Gog Magog, Esa a.s, and End of Time. I have shared many dreams on my fb page Allah and Muhammad pbuh in my Dreams and my blog Allah and Muhammad saww in my Dreams

    ReplyDelete
  26. MELAYU ISLAM ISLAM MELAYU

    ReplyDelete
  27. Kah kah kah. Setiap kali ada orang Melayu kempen nak bangkit, pasti ada juga orang Melayu yang mencela dan maki hamun. Bodoh punya Melayu. Sampai bila tak bangkit2. Yang jatuhkan Empayar Melaka dulu pun Melayu juga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha yg ni aku sokong. Bila la diorg ni nak bersatu bg semangat. Asyek nak kondem org jea kan. Bila Melayu buat satu benda jea mst ade yg xkena. Mst kne kutuk kene perli. Cube bg respon positif. Klu mengaku dri tu Melayu islam. Buat la cara islam.

      Delete
    2. Itulah racun Yahudi yg da berjaya memecahbelahkn sesuatu bangsa yg mereka benci. Orang melayu je tak sedar lagi yg budaya kebencian da meresap masuk dlm diri hasil didikan yahudi.

      Delete
  28. Nusantara...insyaallah.. Akan berpihak pada kita..

    ReplyDelete
  29. hanya ALLAH saja yang mengetahui..ALLAH adalah sebaik-baik perancang..fitnah dajjal itu semakin berleluasa..semoga umat islam didunia ini bersatu,janganlah bersikap perkauman.semua manusia adalah sama disisi ALLAH,yang berbeza itu adalah amalan,dosa/pahala bagi manusia itu sendiri..kita mengkritik,mengecam mengutuk atau ejekkan akhirnya membawa kemarahan,pergaduhan,kemusnahan..ini yang dilarang oleh islam..setiap bangsa ada sejarah kelebihan dan kelemahan masing-masing..kita serupa saja..asal kita dari Adam,,bapa segala manusia..

    ReplyDelete
  30. Melayu tidak Hebat yang membuat HEBAT adalah Islam tidak ada bangsa yang hebat kecuali bangsa yang mengikut ajaran islam

    ReplyDelete
    Replies
    1. hebat yang macam mana?
      -hebat di dunia?
      -hebat di akhirat?
      -hebat di dunia dan di akhirat?

      Allah itu maha adil.
      Allah sayang kepada makhluknya, contohnya semua makhluk ciptaanNya diberikan rezeki dalam pelbagai bentuk dan cara.
      orang yang kafir, fasik, munafik, jahil dan seumpamanya tetap Allah berikan rezeki dan nikmat yang tak terhingga walaupun mereka engkar kepada Allah.
      maka tak ada salahnya jika Allah izinkan umat melayu menjadi pembela islam yang tegar dan hebat menjelang akhir zaman... in sya Allah.

      Delete
  31. Semoga kelembutan, kesopanan dan bijak berdiplomasi MELAYU akan menambah kehebatan ISLAM

    ReplyDelete
  32. having a hard time to process this entry seriously stop being delusional man

    ReplyDelete
  33. Melalui blog ini, saya ucapkan terima kasih banyak kepada Mbah Suro atas bantuan anka togel nya, yg di berikan saya kemarin alhamdulillah benar2 tembus, berkat bantuan Mbah saya sudah bisa melunasi semua hutang2 saya sama tetangga bahkan saya juga sudah punya modal sedikit buat usaha kecil-kecilan, sekali lagi terima kasih banyak Mbah atas bantuannya kpd saya.. Jika anda ingin seperti saya hubungi aja beliau di nmr 082 354 640 471 atas nama Mbah Suro Ninggil........

    ReplyDelete
  34. bila aku baca antara bnyak komen di atas, ada yg memberi komen atas ilmu, logik, paham artikel di atas, buat kajian (bukan baca satu sumber jer).

    Yang komen lain, komen macam xder otak, main tulis ikut kepala otak sendiri tanpa ilmu, pemahamam, n ataupun kajian,

    Bagi aku artikel di fakta di atas ada yg betul n ada yg x betul, lg pun artikel di atas adalah artikel jenis perbincangan, korang paham x maksud perbincangan, maksudnya pembaca baca n berbincang tajuk tu, bukan nk tulis, tu betul, ni salah. Biar x pandai, tp jgn jadi bodoh.

    ReplyDelete
  35. Jadi bangsa melayu perlu cpt naik town hall 11 max supaya yahudi payah nak atack full star.. silap2 atck xde star. muahaha.. gunakan troop attck gohowi br bole full star.. coc ni yahudi gak nak lekakan umat islam..hmm

    ReplyDelete
  36. Sabar,jangan gaduh2..penat nabi satukan kita semua..tak kesian ke kat nabi yang kita sayang???????

    ReplyDelete
  37. Bangsa melayu...agama islam....blajar n cari ilmu utk kefahaman dri sendiri...x mau gadoh2...

    ReplyDelete
  38. Bangsa melayu...agama islam....blajar n cari ilmu utk kefahaman dri sendiri...x mau gadoh2...

    ReplyDelete
  39. ... MISTERI BANGSA MELAYU - BANGSA YG TERPILEH ...

    Peradaban dan tamaddun bangsa Melayu telah ujud ribuan tahun sebelum kedatangan Islam keNusantara yg dibawa disebarkan oleh Wali 7 Alam Melayu. Sabda Rasulullulah SAW : "Islam bakal bangkit semula dari Timur". Yg dimaksodkan dgn Timur itu, itulah Nusantara - Indonesia, Tanah Melayu dll. Walo pun asal Islam telah berputek berkembang dari bumi Arab, namun bumi Arab telah ranap rapoh tenggelam dilanda Tsunami Yahudi & the Gangs. Tinggallah satu harapan, kemuncak kebangkitannya semula adalah dari Timur Nusantara...

    Kapan disebutkan Nusantara, ianya ngak bisa dipisahkan dgn satu bangsa misteri, itulah bangsa Melayu, yg menghuni Tanah Melayu. Datok Laksamana Hang Tuah pun ada berwasiat tinggalkan satu pesanan : "Tidak Akan Hilang Melayu DiDunia". Apakah maksodnya dan apakah keistimewaan Bangsa Melayu itu..??

    Jawabannya tersirat dlm misteri koramah Sang Saka Merah Puteh. Lantas dilambangkan koramah tersebut dgn bendera. Namun koramah bendera Sang Saka Merah Puteh itu ngak ada barokahnya, tanpa sebilah senjata pusaka itulah "Keris Taming Sari". Kemuncak Bendera Sang Saka Merah Puteh serta lambang Keris Taming Sari ngak berfungsi, kalo tanpa dikenali siapakah Sang Penguasa yg menjaga menguasai Koramahnya.. Selamat mencari semoga ditemui Bangsa Melayu yg penuh misteri itu. ..... Allahu'alem .....

    ReplyDelete
  40. Kesian betul tengok org2 Melayu yg komen mengutuk bangsa sendiri. Pandang hina betul korang dengan bangsa sendiri. Walhal Allah dah takdirkan yg bangsa Melayu ni akan muncul sebagai Daulah Islam kedua. Banyak2 kan bertaubat. kaji sejarah. terima dengan mata hati. doa mintak Allah bagi kefahaman.. huhu
    Tak faham betul aku dengan orang camni.. takpelah, tu yang disebut alter orang Melayu, nak mengamuk tak tentu pasal. cuba baca fikir dan hadam. nak percaya, percayalah. tak nak percaya sudah, tak usah nak dihina bangsa sendiri atau orang yg menulisnya. buat tambah dosa.

    ReplyDelete
  41. Melayu itu mulia kerana Islam.
    Apabila Melayu tinggalkan Islam,muncul lah golongan Melayu yang terkutuk.
    Adab sopan Melayu terpamer kerana Islam.
    Jangan dikutuk bangsa keturunan Melayu hanya kerana cucu cicit Melayu yang tidak pandai menjaga keturunan sendiri.
    Melayu sibuk hendak mengikut Yahudi sedangkan Kita ada cara sendiri. Mengapa perlu diciplak dari Israel terkutuk?

    ReplyDelete
  42. ❗Fāţir:42 - Dan mereka bersumpah dengan nama Allah dengan sungguh-sungguh bahawa jika datang kepada mereka seorang rasul pemberi peringatan, nescaya mereka akan lebih mendapat petunjuk dari sebarang umat yang lain. Tetapi sebaliknya *setelah datang rasul pemberi peringatan kepada mereka, mereka bertambah jauh dari kebenaran*.
    ��Rujuk Surah Al-Ahzab, ayat 7. Empat orang pemberi peringatan akan dihantar kepada umat akhir zaman di mana semuanya sudah, sedang, dan bakal diberi Al-Hikmah oleh Allah dalam memahami isi kandungan Al-Quran. Sebelum azab bintang berekor, kalian akan didatangi dua orang pemberi peringatan dari kalangan orang kebanyakan. Kemudian, Imam Mahdi akan 'dijagakan'. Beberapa tahun selepas itu, Nabi Isa akan diturunkan dan mengesahkan kebenaran yang dibawa semua pemberi peringatan. Selain ayat keterangan Al-Quran, gerangan pemberi-pemberi peringatan sudah Allah dedahkan melalui tajalli yang hanya dapat difahami oleh orang-orang yang diberi ilmu. Setiap berita ada waktunya. Kelak kalian akan tahu.

    https://m.facebook.com/Pendaki-Mahligai-Makrifat-1235177323165323/

    http://pendakimahligaimakrifat.blogspot.my

    Harimau Allah (Pemuda Bani Tamim) sedang 'dijagakan'. Doakan yang terbaik.

    ReplyDelete
  43. Yang penting dalam hidup ni solat jangan tinggal tunaikan yang wajib....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diceritakan tentang suatu kejadian dimana Nabi Musa As berdialog dengan Allah Swt, ketika itu Yang Maha Kuasa menanyakan kepada Nabi Musa ” Hey Musa, Mana Ibadah Untukku”, Nabi Musa As menjawab, “Sholatku Ya Allah”

      “itu bukan untukku Musa, sholat itu untukmu, sholat membuatmu menjauhi keburukan”

      “Dzikirku Ya Allah”

      “itu bukan untukku Musa, sholat itu untukmu, dzikir membuat hatimu tenang”

      “Puasaku Ya Allah”

      “itu bukan untukku Musa, sholat itu untukmu, puasa membuat hatimu sabar”

      “jadi apa Ya Allah ibadah untukmu”

      “Ibadah yang bisa membuatKu senang, ibadah yang bisa membuat Aku atau kekasihKu senang”

      Kekasih Allah itu secara umum seluruh umat manusia dan secara khusus semua umat muslim, jadi kalau kita menyenangkan sesama umat berarti talah menyenangkan Yang Maha Kuasa.

      Jadi ibadah itu ada yang hanya untuk diri sendiri seperti sholat, puasa, dzikir itu kembalinya untuk diri kita sendiri, untuk kebaikan kita dan hati kita sendiri.

      Sedangkan ibadah untuk Allah bisa seperti untuk orang lain, misalnya sedekah, menyantuni anak yatim piatu, membangun masjid.

      Begitulah kira-kira...maka marilah kita beribadah tidak hanya ibadah untuk kita tetapi juga untuk semua untuk Allah, kita menyenangkan hati orang lain pun sudah merupakan ibadah.

      Delete
  44. terus search pasal ni lepas dengar ceramah ustaz pasal dari timur, Keturunan lee etc etc. seram sejuk je. askar US pon da banyk kt malaysia ni.

    ReplyDelete
  45. Alhamdullillah... daerah mualim masih lagi dibasahi hujan rahmat memberi tanda rahsia tersemat.
    Segala puji bagi Allah, Tuhan sekalian alam, yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang, Yang Maha bijaksana, Yang Maha Memiliki Ilmu Ghaib dan Yang Nyata, tidak ada Tuhan melainkan Dia, Yang Maha Esa tiada sekutu bagi Nya, Dialah yang awal dan yang akhir, yang Batin dan yang Zahir yang meliputi Segala sesuatu. Maha Suci Allah yang mengilhamkan ilmu kepada sesiapa yang dikehendakiNya. Tiada daya dan upaya melainkan dengan izinNya.

    Selawat dan salam untuk cahaya bagi segala cahaya, rahsia bagi segala rahsia, pembuka pintu ilmu Ketuhanan, pelita hati,dan penawar sanubari iaitu junjungan besar Nabi Muhammad SAW dan limpahkan juga rahmat kepada kaum keluarganya dan para sahabat sekelian. Dengan taufik dan hidayah Allah jualah kita bertemu atas tali persaudaraan dalam ketidak kesedaran kita diberi bimbingan oleh mereka agar kita dpt keluar dari daerah kufur maksiat dan kembali kepada fitrah iman dan taat.

    Siapakah mereka itu??
    Imam Sayyidina Ali Bin Abi Thalib berkata kepada Kumail An Nakha’i:

    “Bumi ini tidak akan kosong dari hamba-hamba Allah yang menegakkan agama Allah dengan penuh keberanian dan keikhlasan, sehingga agama Allah tidak akan punah dari peredarannya. Akan tetapi, berapakah jumlah mereka dan dimanakah mereka berada?

    Kiranya hanya Allah yang mengetahui tentang mereka. Demi Allah, jumlah mereka tidak banyak, tetapi nilai mereka di sisi Allah sangat mulia. Dengan mereka, Allah menjaga agamaNya dan syariatNya, sampai dapat diterima oleh orang-orang seperti mereka. Mereka menyebarkan ilmu dan ruh keyakinan. Mereka tidak suka kemewahan, mereka senang dengan kesederhanaan.

    Meskipun tubuh mereka berada di dunia, tetapi rohaninya membumbung ke Alam Malakut. Mereka adalah Khalifah-Khalifah Allah di muka bumi dan Para Da’i kepada agamaNya yang lurus.

    Sungguh, betapa rindunya aku kepada mereka.”

    Sabarlah sahabat,banyakan doa dan ingatlah...

    Petunjuk itu adalah hanya dari Allah.
    Walau sebijak dan segagah mana pun kita, tanpa petunjuk
    Allah kita tak akan berjaya.Kerana
    Ianya laluan kamu, hanya kamu seorang saja. Mereka mungkin boleh berjalan bersama kamu tetapi tiada siapa yang boleh berjalan untuk kamu."������

    ReplyDelete
  46. AndroMeds is an online pharmacy Ultimate Testo Explosion that offers pharmaceutical grade hormone substitute remedy lotions together with herbal testosterone cream. Being a certified distributor, AndroMeds materials AndroFeme ProFeme and AndroForte, and other drugs manufactured by Lawley prescription drugs. AndroForte enables in treating testosterone deficiency in guys. All their drugs are manufactured in Australia and are to be had for shipping all around the international. For more ==== >>>>>> http://facts4supplements.com/ultimate-testo-explosion/

    ReplyDelete
  47. A010
    Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat.
    (Al-Hujuraat 49:10)

    ReplyDelete
  48. Wahai umat manusia! Sesungguhnya Kami telah menciptakan kamu dari lelaki dan perempuan, dan Kami telah menjadikan kamu berbagai bangsa dan bersuku puak, supaya kamu berkenal-kenalan (dan beramah mesra antara satu dengan yang lain). Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih taqwanya di antara kamu, (bukan yang lebih keturunan atau bangsanya). Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam PengetahuanNya (akan keadaan dan amalan kamu).
    (Al-Hujuraat 49:13)

    ReplyDelete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews