Sunday, January 22, 2012

kaitan RIBA, KNIGHTS TEMPLER dan MANUSIA di akhir zaman



Salam hormat dari ABATASA

Bismillahirrahmanirrahim

gambar pada wang kertas 10 ringgit lama


Kemunculan huru hara dunia semakin menghimpit kita menjadikan kita terus bercelaru untuk mencari siapa musuh kita sebenar. Kita disibukkan dengan sesuatu yang sebenarnya tidak perlu. Hari yang semakin kacau ini akan membutakan mata kita untuk melihat kebenaran. Tentulah semua ini sengaja dibebankan kepada kita, manusia akhir zaman.

Pemesongan fakta serta bukti sengaja ditimbulkan bagi mengelak dari dikesan. Negara Arab tidak lagi akan aman sampai bila-bila kerana sememangnya ia dirancang sedemikian rupa. Dunia Islam akan digoncang dan dimanipulasi sehingga kita semua menjadi letih dan lesu. Jangan kita sangka Malaysia akan terlepas dari strategi ini.

Kita mungkin bernasib baik, namun ia tetap akan terjadi juga akhirnya kerana Knights Templer dan armada salib mereka sentiasa berusaha tanpa jemu mengkucar kacirkan negara kita. Memang benar segala langkah mereka akan terus terselindung, namun ada diantaranya dapat kita kesan melalui beberapa tindakan mereka yang melebihi batas. Contoh terbaru ialah bagaimana beberapa pertubuhan di USA mengecam sistem perundangan kita. Menggesa kita mengubah beberapa peruntukan undang-undang tertentu.

Mengapa mereka begitu berminat mencampuri urusan negara kita? Mengapa mereka tidak cuba selesaikan apa yang mereka telah mulakan di Asia Tengah, Asia Barat dan Utara Afrika? Agen-agen mereka berkeliaran dalam negara kita dengan bebas dan mampu pula melantik beberapa proksi secara rahsia. Ini menunjukkan mereka tidak pernah putus asa untuk merentap keamanan yang sedia wujud dalam negara sejak sekian lama.


demonstran bersenjata?

Baru-baru ini kita dikejutkan dengan demonstrasi jalanan di Syria yang akhirnya menjadi medan pertempuran bersenjata antara demonstran dan tentera kerajaan. Siapa yang bekalkan senjata kepada demonstran? Selayaknya rakyat Syria menumpukan tenaga melawan Israel kerana negara Yahudi inilah yang sepatutnya menjadi musuh mereka. Mengapa mereka begitu bersemangat untuk menjatuhkan pemerintah padahal negara jiran mereka masih lagi huru hara sejak Saddam diguling. Bodoh sangatkah mereka?

siapa dalang yang bekalkan senjata?

Mereka tidak bodoh kerana pada zaman Asad, hampir seluruh rakyatnya dapat keluar dari buta huruf. Ramai yang telah memasuki Universiti. Tetapi apa yang terjadi ialah mereka telah diperbodohkan melalui pelbagai media terutama saluran internet yang tidak terkawal (sebagaimana di negara kita). Terhasut dengan propaganda dan maklumat palsu oleh agen-agen mereka untuk membenci kerajaan. Kini mereka dibekalkan senjata untuk memerangi tentera kerajaan pula.

kematian untuk THH

Sekarang ini sudah nampak tanda Syria akan mengikuti nasib Libya apabila pemberontak (bukan lagi demonstran) mula melaungkan perkataan "revolusi" dan meminta dunia menumbangkan Presiden dengan alasan kerajaan Syria membunuh orang awam. Ia hanya bermula dari api yang sangat kecil iaitu demonstrasi jalanan.Mulai sekarang kita akan lihat drama Libya merebak ke Syria. Sudah dekat masanya PBB dan NATO masuk campur. Israel tersenyum girang melihat rakyat Syria sibuk berbunuhan sesama sendiri.

Sukakah kita melihat siri huru hara sebegini? Layakkah kita mengangkat para demostran ini sebagai mujahidin dan kematian mereka sebagai syahid? Kita tak suka huru hara tetapi kita juga yang membantu ke arah itu dan bersedia pula dimangsakan. Kenapa? Adakah kita juga bodoh? Tidak, tetapi kita diperbodohkan sebagaimana datuk nenek kita dahulu melalui perancangan Knights Templer (an Illuminati group called the Knights Templar).

Cuba kita lihat, untuk siapa pengorbanan rakyat Syria yang selama ini menjadi penganut Islam yang hidup aman damai? Siapakah yang menjadi batu api dan merancang semua kejadian ini? Rasanya ramai yang dapat memberi jawapannya. Benarkah kita sudah faham percaturan mereka? Kalau ya, kenapa kita ikut menerima kaedah yang mereka tawarkan. Kita juga sudah mula terikut-ikut berdemonstrasi walaupun masih banyak ruang untuk kita bermusyawarah.

Kita wajib menolak hasutan membenci pemerintah seperti yang berlaku di negara Arab. Sudah ada suara-suara provokasi yang mengatakan kerajaan sekarang ini "zalim", serupa dengan apa yang berlaku kepada kerajaan Muammar Gadhafi dahulu. Sama sahaja bentuknya dan media asing pula memberi liputan tidak adil dengan memburuk-burukkan kerajaan. Melalui cara inilah hasutan diselit untuk menyemarakkan lagi kebencian rakyat kepada pemimpin negara sendiri. Mereka sentiasa memasang perangkap untuk bangunkan serangan saraf yang lebih berkesan. Matlamatnya ialah menghasut rakyat bangun memberontak menjatuhkan kerajaan walaupun majoriti rakyat tidak menyetujuinya (majority wipeout).

Saya masih ingat di era awal 60an dahulu. Saya sering terserempak dengan siaran radio Komunis Malaya (bintang tiga) cabang gerak saraf atau propaganda komunis. Mereka menghasut rakyat untuk bangun menentang kerajaan. Kaedah yang sama berulang kembali tetapi dengan cara yang lebih tersusun dan rahsia.

901

Baru-baru ini kita dimaklumkan berlaku tiga letupan bom dihari demonstrasi 901. Masing-masing menuding jari ke arah satu sama lain. PKR menuduh PERKASA. PAS menuduh UMNO dan UMNO menuduh PKR. DAP, MCA dan MIC tidak pula terlbat. Akhirnya ada yang mengatakan polis yang membuat sabotaj. Untuk apa polis lakukan semua ini? Atas alasan apa? Untuk menangkap demostran? Semua itu tidak masuk akal langsung.

Apa yang lebih meyakinkan ialah ada anasir lain yang masih menyembunyikan diri melakukannya. Alasan yang paling logik ialah huruhara. Rancangan PR untuk mengumpulkan 100 ribu penyokong pada hari itu telah diambil kesempatan untuk mencetuskan kekacauan, percik api sebagaimana berlaku di dunia Arab. 

Jika benar hari itu dipenuhi lautan manusia, berapa ramaikah yang terkorban? Dalam huruhara ini akan berlakulah serang menyerang dari kedua belah pihak. Pastinya ia dimulai oleh anasir gelap yang tidak kita kenali dengan menyerang kedua belah pihak. Saya difahamkan bahawa ramai orang Yahudi telah mendarat di Singapura beberapa hari sebelum kejadian. Adakah ia satu kebetulan?

Tidak kira siapa sama ada penyokong kerajaan atau pembangkang harus memahami perancangan musuh kita bersama untuk api-apikan supaya kita terus bermusuhan. Mulai sekarang jadilah manusia matang. Politik ini hanya untuk mengundi dalam pilihanraya, bukan untuk bertengkar, memaki hamun dan bergaduh. bukan untuk berpecah belah.

Apa yang penting bagi THH ialah permulaan huru hara, dan selepas itu mereka hanya melihat dari jauh. Kisah Libya, Mesir dan Syria akan wujud di bumi Malaysia. Kita patut bersyukur kepada Allah Subhana wa Taala kerana tidak mengizinkan berlakunya kekacauan pada 9 Januari yang lalu. Dengan izin Allah juga berlaku pula pemecatan Dr Hasan Ali sehari sebelum kejadian, ini telah memperlahankan rentak demonstrasi. Pemecatan Dr Hassan ada hikmahnya. Begitulah Allah memberi pertolongan kepada hambaNya, namun berapa ramaikan dari kita yang bersyukur?

ulama tidak ikur serta

Tidak mustahil ada yang menyangkal pandangan ini dan mengatakan itu semua hanya kebetulan. Namun jika Allah kehendaki, pada hari itu akan berlakulah sesuatu yang amat kita kesalkan. Ramai diantara yang menyertai perhimpunan tersebut adalah orang Melayu dan Islam. Kita pasti akan melihat aksi pergaduhan dan pembunuhan sesama Melayu sesama Islam. Keadaan pada hari ini mungkin berbeza, negara kita telah huru hara, mungkin lebih banyak rusuhan. Saya tidak membuat andaian keterlaluan kerana saya nampak ada unsur subersif seumpama Arab Spring diperhimpunan itu.

Apa yang nyata Allah tidak memihak mereka (THH) walaupun seteliti mana pun mereka merancang. Kita kira bernasib baik. Malangnya kita tidak pernah belajar dan mengambil iktibar. Kita masih bernafsu untuk berkumpul untuk demostrasi hanya kerana asakan dan pujukan ketua yang kita sayangi. Kecerdikan kita dinilai melalui keupayaan kita untuk memandang jauh ke hadapan. Sejauh mana kita mampu meneliti bukti lampau sebagai pengajaran.


Bayangkan jika anda diantara yang terkorban kerana letupan bom tersebut, berbaloikah tindakan anda membela DSAI atau Saiful itu. Apa salahnya kita membiarkan mahkamah membuat keputusannya. Jika berlaku kegawatan, ahli keluarga kita dan rakan-rakan kita mungkin ikut terkorban sama dari pelbagai kemungkinan rusuhan, pergaduhan atau mati jatuh terpijak. Bagaimana nasib kaum wanita yang ikut serta pada masa itu, mampukah mereka melarikan diri dengan selamat? Lebih malang lagi jikalau polis bertindak kasar menahan penunjuk perasaan, keadaan akan menjadi lebih gamat. .

YA. Itulah yang mereka mahu. Itulah harapan mereka kerana masa letupan bom tersebut disetkan ialah pada waktu puncak dimana hakim dijangka selesai membaca keputusannya (anggaran lebih kurang 2 jam). Keputusan pula seperti semua pihak jangkakan memihak Saiful dan DSAI disabit kesalahan, tentu keadaan penyokong DSAI seramai 100,000 orang itu menjadi ribut. Ketika kemuncak kemarahan itulah letupan berlaku. Cubalah anda bayangkan situasi pada waktu itu..

Alhamdulillah, semua itu tidak berlaku sebagaimana yang mereka kehendaki. Kita harus segera berubah. Kita perlu buat hijrah dan tinggalkan acara demonstrasi ini bagi menggagalkan niat mereka. Cukuplah kita gunakan saluran yang wajar sebagai manusia bertamaddun. Tidak kiralah sama ada anda PAS, UMNO, PKR, PERKASA atau NGOs. Usah terikut-ikut emosi dengan membenci satu sama lain kerana ia adalah hasutan syaitan, sama ada syaitan di kalangan manusia ataupun syaitan dari kalangan jin.

Jadilah dan berwataklah sepertimana manusia beriman, kerana hanya manusia beriman sahaja yang dikasihi Allah. Bersabarlah dengan kezaliman jika pun ada kerana itu pembawaan para wali Allah. Yakinlah dengan doa yang dipanjatkan ke hadrat Allah swt. Bukankah kita selalu diberitahu supaya beriman bahawa Allah itu Maha Pengasih dan Maha Penyayang lagi Maha Adil? Adakah kita sudah tidak lagi beriman dengan sifatNya, beriman dengan namaNya? Tidak perlu kita beremosi kerana emosi itu sebenarnya samaran syaitan jin yang bersembunyi dalam jiwa kita. Berubahlah, berilah nasihat kepada rakan dan ahli keluarga supaya berubah sebelum ia menjadi bencana.

Saya menyeru kita semua, berpindah masuk ke pihak Allah SWT dan Rasulullah SAW. Marilah kita keluar daripada pihak penyembah lucifer, Iblis Knights Templer. Kita telah lama dikuasai dan kesemua negara Islam hari ini diperhambakan serta hidup dalam keadaan sengsara. Mereka melaksanakan pelbagai rancangan untuk memusnahkan Islam.


Produk Ekonomi Kapitalis

Bagaimanakah sekiranya suami, isteri atau anak kecil kita dibom oleh Templars dan Ya’juj & Ma’juj ini? Tetapi tidak mustahil juga sebelum serangan brutal kaum Ma'juj Ma'juj ini, kita saling berbunuhan sesama sendiri. Tidakkah anda pernah terbayang kita akan turut menerima nasib sama seperti ribuan rakyat Arab dan Asia Tengah satu hari nanti, dan pada masa itu tiada saudara Islam yang mempunyai masa untuk mempedulikan kita. Oleh itu, sudah tiba masanya kita mengkaji kembali sejarah untuk mendapatkan ilmu dan berjuang pada jalan Allah. Masuk kembali ke dalam barisan.  Bersatu teguh bercerai roboh.

Bagaimanakah kita berjuang? Tak perlu kita ikut rentak yang mereka aturkan. Itu semua juadah untuk kita santap umpama racun arsenik yang bakal memusnahkan kita. Kita perlu berjuang dengan membantu menyampaikan ilmu pengetahuan ini kepada semua orang Islam, agar kita dapat bersama bangun menentang Knights Templar yang menguasai dunia hari ini. Bukan menyertai mereka. Mereka telah lama melemahkan kita dengan undang-undang mereka, media, riba dan mengawal seluruh hidup kita. 

Mereka mengawal minda anak muda hingga banyak yang berfikiran sekular dan mencari keseronokan semata-mata. Inilah matlamat mereka, “Novos Ordo Seclorum” yang tertera pada US Dollar, iaitu The New Secular Order.

Mereka menjadikan orang Islam hari ini sekular yang mengaku Islam di mulut tetapi hati dan jiwa raganya menganut agama “ New Secular Order” dan membentuk “One World Religion”. Kini kita dan anak-anak kita mula tertarik dan berhujah menyokong kepercayaan Knights Templar. Ini jauh berbeza di mana wanita kafir dahulu kagum dan meniru cara wanita Islam kerana bangga dengan penghormatan diberikan kepada wanita Islam. Orang kafir dahulu mencari orang Islam untuk mendapatkan penyelesaian kepada masalah mereka.

Kini semuanya terbalik. Kita pula ghairah menjulang Barat. Menerima pendekatan sekular dan kini pendekatan liberal pula. Contoh nyata, kita tahu NED merencanakan kejatuhan Islam di Timur Tengah dan memasukkan fahaman liberalisma untuk merosakkan anak muda Islam, kini kita pula yang terkinja-kinja hendak bernaung di bawah mereka.

Kita perlu kembali kepada sistem zaman lampau (Islam) untuk menjatuhkan sistem utama mereka, iaitu Sistem Undang-undang dan Sistem Matawang. Mereka ini hanya berlindung di bawah undang-undang untuk memberikan mereka kuasa ke atas wang kertas dan penguasaan kekayaan dunia. Berhentilah membantu mereka merosakkan akal murni kita dengan kekalutan yang sia-sia.

Oleh itu sasaran utama bukanlah di medan perang, tetapi di medan undang-undang, dan untuk menjatuhkan sistem mereka ini tidaklah sesukar disangka. Kedua-dua ini di dalam kawalan kita dan sistem ini lemah seperti sarang labah-labah. Kita hanya perlu bersatu dan mencabar undang-undang ini di Mahkamah.

al-Quran: al-Ankabut:41 Maksudnya: “...Misal bandingan orang-orang yang menjadikan benda-benda yang lain dari Allah sebagai pelindung-pelindung adalah seperti labah-labah yang membuat sarang (untuk menjadi tempat perlindungannya); padahal sesungguhnya sarang-sarang yang sehabis-habis reput ialah sarang labah-labah, kalaulah mereka orang-orang yang berpengatahuan…”;

Keputusan Mahkamah ini akan menjadikan undang-undang dan terdedah kepada orang awam (law report), serta mengakibatkan Pemimpin, Ulama, Sultan dan seluruh masyarakat terpaksa patuh. Oleh itu, hakim, magistret dan badan kehakiman mesti mendapatkan maklumat sebenar untuk mereka membuat keputusan yang betul. Jadi LANGKAH PERTAMA ialah bersatu dengan mendedahkan kebenaran (ilmu) ini kepada pihak yang yang terlibat di dalam undang-undang (termasuk ulama dan peguam) serta masyarakat keseluruhannya. Ini akan menjatuhkan kekuatan mereka yang kedua, iaitu Sistem Matawang.


Apabila masyarakat memahami situasi sebenar, sudah pasti mereka akan berjuang untuk kebenaran dan keluar dari agama Lucifer (Iblis). Maka kita perlu bantu sampaikan maklumat ini kepada semua blog dan hantarkan kepada pemerintah kita, ahli agama, hakim dan peguam, ahli politik, surat khabar, dan paling penting, kepada pelajar atau sesiapa sahaja. 

Pelajar adalah tiang utama bagi gerakan menyedarkan kembali mereka yang tua berkarat akibat telah lama dibuai selesa berselimutkan bantal dan tilam orang kafir. Pelajar adalah golongan paling tidak berkepentingan, berbanding pihak atasan yang mengejar publisiti murahan, pangkat, duit rasuah dan riba serta pihak membuat pelbagai undang-undang zalim. Edarkan kepada pelajar-pelajar yang dapat membuat perubahan dalam sistem dan struktur pentadbiran negara seperti pelajar agama dan undang-undang. Sebelum itu, sedarkan para pelajar supaya tidak diperalatkan. Jiwa muda mereka yang cepat panas itu akan mudah diperdaya.

Tdakkah kita terfikir, siapakah sanggup menjadi manusia tidak berakal. Menyangkakan Allah akan memberikan laluan mudah untuk kita ke syurga sedangkan saudara Islam kita yang lain hidup sengsara? Siapakah yang berani menyangka kita akan mendapat ujian yang mudah di akhir zaman ini? Ujian mudah pada zaman kemunculan Dajjal? Banyak hadis menyatakan cabaran zaman ini adalah paling sukar dilalui. 

Anas r.a. bekata, Rasulullah saw. bersabda, 
“…Akan datang kepada umat ku suatu zaman di mana orang yang berpegang kepada agamanya laksana menggenggam bara api…” (HR Tirmizi)

Beberapa nas berikut akan dapat menginsafkan kita dari melakukan pekerjaan sia-sia.

al-Quran: An-Nisaa:97 Maksudnya: “..Sesungguhnya orang-orang yang diambil nyawanya oleh malaikat semasa mereka sedang menganiaya diri sendiri (kerana enggan berhijrah untuk membela Islam dan rela ditindas oleh kaum kafir musyrik), mereka ditanya oleh malaikat dengan berkata: “Apakah yang kamu telah lakukan mengenai agama kamu?” Mereka menjawab: Kami dahulu adalah orang-orang yang tertindas di bumi. Malaikat bertanya lagi: “Tidakkah bumi Allah itu luas, yang membolehkan kamu berhijrah dengan bebas padanya?” Maka orang-orang yang sedemikian itu keadaannya, tempat akhir mereka ialah neraka jahanam, dan neraka jahanam itu adalah seburuk-buruk tempat kembali..”; 

Hadis Rasulullah SAW, Hudhayfah ibn al-Yaman:

…Orang biasa bertanya kepada Nabi tentang kebaikan, sedangkan saya bertanya tentang kejahatan, kerana saya bimbang kejahatan itu akan menimpa saya. Lalu saya berkata, ‘Wahai rasul Allah! Kami sebelum ini dalam keadaan kejahilan dan kejahatan, lalu Tuhan mendatangkan kebaikan kepada kami. Akan berlakukah kejahatan lagi selepas kebaikan ini?’‘Ya,’ jawab Nabi.‘Dan adakah kebaikan akan kembali lagi selepas kejahatan ini?’ saya bertanya. Nabi menjawab, ‘Ya, tetapi ia bercampur-baur dengan kejahatan.’ ‘Apakah kejahatan itu?’ saya bertanya. Nabi menjawab, ‘Setengah orang akan mengikut selain daripada sunnahku dan akan memimpin mereka ke jalan lain daripada jalanku. Setengah perbuatan mereka baik, setengah jahat.’Saya bertanya, ‘Adakah akan wujud kejahatan lagi setelah kebaikan (campuran) ini? Beliau menjawab, ‘Ya, pendakyah-pendakyah yang berdiri di pintu neraka; barangsiapa mendengar mereka kan mereka campakkan ke dalamnya.’ ‘Terangkanlah kepada kami sifat-sifat mereka, wahai rasul Allah!’ saya meminta. Nabi berkata, ‘Mereka dari bangsa kita dan bercakap bahasa kita.’Apakah perintahmu kepadaku jika aku berada di dalam keadaan itu?’ saya bertanya. Nabi berkata, ‘Ikutlah puak majoriti orang-orang Islam (ummah) dan pemimpin mereka (khalifah) .’ ‘Tetapi jika mereka tidak ada puak majoriti atau seorang pemimpin?’ saya bertanya.Nabi menjawab, ‘Jika demikian, tinggallah semua puak walau kamu terpaksa berpaut kepada akar pokok hingga kamu mati…’; (HR Bukhari dan Muslim)

Daripada Abu Hurairah r.a. berkata, Rasulullah saw. bersabda, “…Selagi akan datang suatu masa di mana orang yang beriman tidak akan dapat menyelamatkan imannya, kecuali bila ia lari membawanya dari suatu puncak bukit ke puncak bukit yang lain dan dari suatu lubang kepada lubang yang lain. Maka apabila zaman itu telah terjadi, segala pencarian (pendapatan kehidupan) tidak dapat dicapai kecuali dengan perkara yang membabitkan kemurkaan Allah swt.Maka apabila ini telah terjadi, kebinasaan seseorang adalah berpunca dari menepati kehendak isterinya dan anak-anaknya. Kalau ia tidak mempunyai isteri dan anak, maka kebinasaannya adalah berpunca dari menepati kehendak kedua orang tuanya. Dan jikalau orang tuanya sudah tiada lagi, maka kebinasaannya adalah berpunca dari menepati kehendak kaum kerabatnya (adik beradiknya sendiri) atau dari menepati kehendak jirannya”.Sahabat bertanya, “Wahai Rasulullah saw., apakah maksud perkataan engkau itu ?” (kebinasaan seseorang dari kerana isterinya, atau anaknya, atau orang tuanya, atau keluarganya, atau jirannya); Nabi saw. menjawab, “Mereka akan mencelanya dan mengaibkannya dengan kesempitan kehidupannya. Maka dari kerana itu ia terpaksa melayan kehendak mereka dengan menceburkan dirinya dijurang-jurang kebinasaan yang akan menghancurkan dirinya…”. (HR al-Baihaqi) 

Daripada Ali bin Abi Thalib r.a. berkata: telah bersabda Rasulullah saw.; “…Sudah hampir sampai suatu masa di mana tidak tinggal lagi daripada Islam ini kecuali hanya namanya, dan tidak tinggal daripada Al-Quran itu kecuali hanya tulisannya. Masjid-masjid mereka tersergam indah, tetapi ia kosong daripada hidayah. Ulama mereka adalah sejahat-jahat makhluk yang ada di bawah naungan langit. Dari mereka berpunca fitnah, dan kepada merekafitnah ini akan kembali…”. (HR al-Baihaqi)

al-Quran:al-Jaathiyah:23  Maksudnya: “…Maka pernahkah kamu melihat orang yang menjadikan hawa nafsunya sebagai tuhannya, dan ia puladisesatkan oleh Allah kerana diketahuiNya, dan dimeteraikan pula atas pendengarannya dan hatinya, serta diadakan lapisan penutup atas penglihatannya. Maka siapakah lagi yang dapat memberi hidayah petunjuk kepadanya sesudah Allah (menjadikan dia berkeadaan demikian)? Oleh itu, mengapa kamu (wahai orang-orang yang ingkar) tidak mahu beringat dan insaf? …”;

Daripada Abdullah bin Amr bin ‘ash r.a. berkata: Aku mendengar Rasulullah saw. bersabda, “…Bahawasanya Allah swt. tidak mencabut (menghilangkan) akan ilmu itu dengan sekaligus dari (dada) manusia. Tetapi Allah swt. menghilangkan ilmu itu dengan mematikan alim ulama (ulama sejati). Maka apabila sudah ditiadakan alim ulama, orang ramai akan memilih orang-orang yang jahil sebagai pemimpin mereka. Maka apabila pemimpin yang jahil itu ditanya, mereka akan berfatwa tanpa ilmu pengetahuan. mereka sesat dan menyesatkan orang lain…” (HR Muslim) 

Berdasarkan petunjuk tersebut kita dapat menilai diri sendiri sejauh mana kita berada pada jalan Allah dan meninggalkan larangannya. Kita wajar muhasabah diri sebelum masanya terlewat dan menjadi makanan musuh Allah.

Kita lihat pekerjaan yang telah mereka (musuh Allah) lakukan kepada kita selama ini di luar pengetahuan kita. Kita tinjau kembali sejauh mana kita telah terhasut untuk menjayakan rancangan mereka menguasai dunia. Tidak menjadi kesusahan bagi kita jika kita benar-benar berhasrat keluar dari sistem yang mereka sediakan.

MERDEKA tetapi masih dijajah

Knights Templar memberikan kemerdekaan mudah kepada kita kerana mereka keluar secara strategi. Apakah yang mereka kuasai? Mereka menggenggam kuasa memberikan hutang secara mencipta wang pinjaman dari atas angin!

Mereka berkuasa menjadikan kita semua hamba hutang dan hidup tertekan. Mereka melakukan perdayaan ini dengan menguasi sistem bank pusat seperti Bank Negara Malaysia. Mari kita lihat keraguan yang timbul dari Akta Bank Negara Malaysia:

Akta Bank Negara Malaysia 1958

Section 6. (1) The authorized capital of the Bank shall be two hundred million ringgit.

Section 6. (2) Twenty million ringgit of the authorized capital shall be subscribed and paid up by the Government on the establishment of the Bank.

(Catatan: Sejarah menunjukkan Knights Templar tidak membeli 80% saham dalam Federal Reserve Bank, tetapi menggunakan 20% saham kerajaan dan menggandakan ciptaan wang untuk mereka membeli bahagian 80%. Ini bermaksud mereka memiliki 80% secara percuma. Sila rujuk sejarah Federal Reserve Bank – The Money Master)

Berdasarkan undang-undang di atas, fakta didedahkan dan kesimpulan yang dapat dibuat ialah:

(a) Bank Negara bukan badan kerajaan dan adalah syarikat persendirian kerana mempunyai saham sama seperti syarikat persendirian.

(b) Kerajaan menjadi pemegang saham miniroti (10%). Pemegang saham majoriti (90%) tidak dinyatakan (dirahsiakan). Rahsia dikuatkan dengan undang-undang rahsia (secrecy) ke atas segala aktiviti Bank Negara Malaysia.

(c) Bank Negara badan bukan kerajaan kerana kerajaan pemegang saham minoriti dan tidak pemilikan saham melebihi 51%.

(d) Bank Negara juga bukan badan kerajaan kerana kerajaan berhutang dengan Bank Negara. Apakah terjadi sekiranya kerajaan gagal membuat bayaran? Adakah ianya bermaksud BNM membankrupkan kerajaan Malaysia sendiri?

(e) Saham awal Bank Negara Malaysia RM200 juta, tetapi baru-baru ini BNM memberikan pinjaman berbillion kepada kerajaan. Dari manakah BNM mendapatkan wang sebegitu banyak? Apakah perniagaan BNM, dan jika BNM bank persendirian, kenapa BNM tidak membayar cukai seperti bank persendirian lainnya?

(f) Ekonomi dan nasib negara diletakkan dibawah kekuasaan pemegang saham majoriti tidak kita ketahui. Pemegang saham majoriti ini menentukan jumlah wang dalam aliran ekonomi (demand and supply, dan melalui kuasa menetapkan kadar BLR atau selainnya), dan menentukan setiap perkara kewangan negara kita.

Terdapat pelbagai peruntukan di dalam Akta Bank Negara Malaysia 1958 yang membuktikan ketidak munasabahan Bank Negara Malaysia, termasuklah peruntukan menyatakan perkara mengenai Bretton Wood Agreement dan peranan Bank Negara sebagai agen kepada International Monetary Funds. (Govenor pertama Bank Negara Malaysia – Tan Sri W H Wilcock (Jan 1959 – Jul 1962))

SIMBOL

Ini selanjutnya disokong logo Bank Negara difahamkan sebagai kijang atau “Barking Deer” (Muntjac). Persoalannya ialah adakah kijang berekor panjang? Bagaimana pula perbezaan ke atas tanduk dan telinga kijang ? Apakah pula maksud bulan dan matahari? Adakah sejarah kita dan sejarah logo bank negara tidak tercemar dan boleh dipercayai; Has history been tampered with?



Barking Deer atau Pharaoh Hound? Anubis, One the Ancient Egyptians' main gods. God of the Dead and Embalming.

Binatang dengan bentuk yang seperti kijang dalam logo Bank Negara tetapi mempunyai ekor yang panjang adalah anjing di sisi patung mesir purba yang dikenali sebagai Pharoah Hound atau Ibizan Hound (The Ibizan Hound.. is an agile, deer-like dog of the hound family). Selainnya, perhatikan juga perbezaan pada bentuk telinga, tanduk dan leher.

Simbol mesir purba turut terkandung dalam US Dollar, yang meletakkan simbol piramid pada wang mereka. Apakah kaitan tamadun Mesir dengan orang Amerika Syarikat? Ya!! Knights Templer, kerana mereka pengamal sihir dari tamadun arab dan mengamalkan agama menyembah Lucifer (Iblis).

Ejaan “MASON”

Knights Templer berkomunikasi melalui simbol kerana menyembah Iblis, dan Iblis hendak menandingi kekuasaan Allah SWT dengan memperbanyakkan tanda menunjukkan kekuasaanya di muka bumi, iaitu meniru tanda-tanda kekuasaan Allah SWT yang terdapat di langit, angkasa, hujan, gunung, semut, labah-labah dan sebagainya.

Perbezaan mudah ialah tanda kekuasaan Allah terjadi dari sesuatu yang tidak dapat ditiru manusia kerana dicipta dari yang tiada, manakala tanda-tanda Iblis adalah sekadar buatan daripada bahan yang telah Allah sediakan, sepertimana manusia mencipta kereta daripada besi, kasut daripada kulit haiwan dsbnya.

Selainnya dan antara rahsia terbaru didedahkan dan memerlukan siasatan kita ialah Amerika Syarikat bukan sebuah negara, tetapi syarikat persendirian. Menakjubkan sungguh permainan Knights Templar! 

Persoalannya jika mereka boleh melakukan ke atas negara besar seperti Amerika Syarikat dan sebelum kita mendapat kemerdekaan, apakah kemunasabahan negara kita tidak menghadapi nasib sama? Apakah kemunasabahan negara kita terlepas dari perdayaan ini?

Mulakan muhasabah diri dan keluar dari papan catur THH.


sebahagian sumber: Muslim Village (99.9% manusia dijajah)


150 comments:

  1. Salam. Nampak macam betul pula, negara nak huru hara, Rasanya tak lama lagi jadilah macam Libya kot? Teruk betul kerja Yahudi ni ye? Saya tak nampak Melayu ada harapan bersatu lagi apa lagi nak lawan.

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah.. makin terang dan masih 'menyuluh' kebanyakan orang islam di negara tercinta kita ini. terima kasih kepada bloger yg membantu merumuskan perkara ini. untuk rakan-rakan sekalian sama-sama lah kita fahami informasi dalam dokumentari 'the arrival'. fahamilah dokumentari itu dari bab pertama hingga akhir. moga mendapat ilmu yang berguna. insya'allah.

    ReplyDelete
  3. aku teringat bagaimana orang tua dahulu sering mengamalkan bacaan yasin seramai 40 orang selama 40 malam apabila timbul sesuatu pertikaian yang mana tiada siapa mengaku salah. akhirnya allah memberi hukuman kepada mereka yang berdosa. dsai mempunyai sokongan yang ramai dari pas dan pkr, mengapa kaedah ini tidak digunakan, bukan setakat 40 orang aku yakin 4,000 orang pun mampu melakukannya. kenapa kaedah ini tidak digunakan. saiful pun bolih melaksanakannya walaupun agak sukar mendapat 40 orang tetapi cukup mustajab sekiranya anda adalah orang yang benar. hentikan bercakap banyakan beramal kerana anda pasti akan jumpa jawapnnya melalui amalan tersebut.

    ReplyDelete
  4. salam saudaraku,aku amat bangga dgn penulisan ini dan aku amat bersetuju,ini satu pengetahuan yg bagus dan amat praktikal utk dikongsi bersama dan aku amat berminat dgn ulasan2 kamu ini,kalau boleh aku nak kongsi dgn lebih mendalam perihal ini,dtglah ke kg kemensah ulu klang kita berjumpa,email kat aku khalifahkita776@gmail.com,kepada saudara2 semua bacalah dgn dada yg lapang semoga kita semua mendapat petunjuk dari Allah,wassalam.

    ReplyDelete
  5. ada lagi satu teori yang mengatakan bahawa apa yang belaku kat 'asia barat' tuh semua rancangan barat nak serahkan kuasa 'asia barat' pada puak syiah...sumber>>http://www.youtube.com/watch?v=EdNbld95E5o

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum wa Rahmatullah,

    Terima kasih dan ucapan tahniah dari saya. Cukup kagum dengan pemerhatian yang cukup teliti atas apa yang dilakukan oleh saudara. Pada saya artikel seperti ini cukup bermakna...cukup kritis...penuh dengan analitikal yang mantap. Semoga ada kalangan pemimpin kita yang membaca dan merenung...Wallahu aa'lam.

    ReplyDelete
  7. Walaikumussalam w w

    Terima kasih atas pandangan saudara/i semua. Teruskan memberi pendapat terutama bagaimana cara kita dapat kembali bersatu tanpa perlu berselisih faham.

    Buatlah salinan dan edarkan kepada semua kalangan agar dapat memberi kesedaran betapa mahalnya harga sesebuah keamanan dan berwaspada dengan perancangan musuh. Wassalam.

    ReplyDelete
  8. Tuan blog, terima kasih kerana info berguna. Saya rasa mereka tidak akan pernah berhenti setakat 901. Syaitan sedang memasang jarum untuk kita ke neraka. Bersediakah kita hadapi huruhara selepas PRU? Mereka sudah sediakannya untuk kita - kaum Melayu. Mereka rela buat penipuan terancang ala zionis untuk memangsakan kita semua.

    Elok baca di sini:

    http://lamanizzs.blogspot.com/2012/01/jeng-jeng-jeng-pendedahan-taktik-pr.html

    ReplyDelete
  9. asssalamu'alaikum wbt,apakah ada kaedah & cara utk kita membebaskan diri kita dari sistem yg menjahanamkan kehidupan dunia dan akhirat.Bagi aku yg dhaif dan lemah ini kita perbaiki diri masing2 bagaimana kita dgn Allah. Masalah tak akan selesai selagi mana kita mencari makhluk utk dipertanggungjawabkan bukankah di sana nanti Iblis juga berlepas tangan kpd sesiapa yg mengikutinya.bagi aku yg hina ini amat tidak bersesuaian utk aku memberi nasihat kpd tuan2 yg mengetahui hal2 tipu daya manusia tapi cukuplah peringatan utk diriku.aku amat berharap kpd penulis2 blog amnya berikan cara & kaedah utk kita membebaskan diri dari belenggu kebatilan, kesesatan ,kemunafikan dan kejahilan berikan kpd kami jln keluar dari permasaalahan ini,apakah patut aku menunggu kehadiran PBT atau Imam mahdi sedangkan maut sentiasa menunggu di ambang pintu atau patut kami perangi puak2 itu atau patut kami melarikan diri dari masyarakat ini dan duduk di hutan2 demi menyelamatkan diri dan agama kami sebab aku merasakan di masjid2 sepatutnya tempat utk memuji kebesaran Allah tapi di tempat tersebut lahirnya fitnah....x payah disebutkan siapa2 sehingga timbulnya puak2.Oh di manakah tempat yg selamat bagi kami Ya Allah pimpin dan bimbinglah kami ke jalanMU sesungguhnya kami tak mampu dan X berdaya..amin .wassalam Pak din banjar.

    ReplyDelete
  10. saudara anon 10;16 salam

    hanya satu cara tidak ada dua tidak tiga. BERSATU. tidak bersatu tak akan ubah apa2. tapak untuk PBT itu harus dibuka. jangan pula nanti musuhi dia. bersatulah dan serang sistem undan2 dan kewangan yahudi ini. saya setuju dengan penulis bahawa kita sudah tiba saat perubahan, semoga Allah membuka pintu PBT tersebut.

    ReplyDelete
  11. Salam..Umat Islam akan bersatu..Ttp sblm itu mereka akan melalui fasa2 yg memeritkan krn waktunya utk bersatu itu blm lg muncul krn Syarat2 utk bersatu itu belum lg dlm garis waktu ini..Semua org mengharapkan penyatuan umat Islam itu berlaku,ttp sayarat2 atau tanda2 yg kelihatan skrg blm lg memenuhi janji2 Allah..Dari itu jgn kecewa dan menghakimi Generasi yg ada skrg krn perencanaan Allah itu lbh baik dari apa yg anda semua fikirkan..
    Bank2 sudah mula mendapatkan rizab Emas secara mandadak..
    Ini krn Israel sudah mula memperkenalkan Dinar Emas diperingkat Domestik..
    Sbb itu Negara2 kapitalis sedang mengalami keruntuhan ekonomi krn diperdaya dgn sistem wang kertas..
    Wang Kertas tiada nilai apabila bank mula menuntut hutang dari negara2 pemiutang..Apabila wang tidak bersandarkan kpd simpanan Rezab Emas,mereka kehilangan kuasa tawar -menawar lalu mereka akan dibankrabkan..
    Fenomena ini akan berleluasa dan mencapai kemuncak dlm beberapa tahun lg..Apabila Negara2 Kapitalis mengalami keruntuhan ekonomi,mereka akan menjadi negara mundur krn Tuhan Ekonomi mereka (Israel)sudah beralih pendekatan dgn penggunaan Dinar Emas..
    Sbb itu Ghaddafi dibunuh..Gaddafi adalah ancaman kpd Rancangan Dinar Emas Isreal dimana Israel tidak akan membenarkan Negara2 lain Asspecialy Afrika dari mendahului mereka dlm penggunaan Dinar Emas krn mereka tidak mahu jatuh ditempat kedua dlm mendominasi sistem Ekonomi Dunia..
    Bijaknya mereka utk menjalankan rancangan mereka ini adalah dgn menjadikan negara2 disempadan Israel bergolak supaya tumpuan mereka kpd Israel berkurang krn masalah domestik,lalu Israel tidak diganggu dari menjayakan rancangan barunya terhadap Ekonomi Dunia..
    Israel sedang meneliti jarum jam utk memasuki fasa kemuncak kegemilangan mereka..
    Anda akan lihat kebenaran ini dlm masa tahun2 mendatang dan ianya sudah hampir..
    Tentang Panji2 Hitam,sy agak berlainan pendapat dgn anda semua ttp sy meraikan kesedaran kearah itu..
    Ada pendapat mengatakan bahawa,Imam Mahdi akan mengembalikan Kepimpinan Khalifah ttp sy berpendapat Imam Mahdi akan muncul ditengah-tengah Era kekalifahan itu..
    Teliti semula Hadith2 dan teliti semula ruang2 kosong dlm kronologi kemunculan Imam Al-Mahdi..
    Imam Mahdi itu muncul setelah As-Sufiani dari Damsyik yg menguasai Dunia Timur malahan dirinya diburu oleh As-sufiani itu..Dari mana datangnya kekuatan ketenteraan yg memburu Imam Al-mahdi ini jika bukan dari Era kekhalifahan yg merangkumi Negara2 Arab itu..
    As-Sufiani itu digeruni oleh Barat ttp Barat kini masih sedang sombong angkuh lg..
    Sungai Furat blm lg kering dan kemunculan Emas dari dasar sungai itu belum juga berlaku..Emas ini akan dikuasai oleh As-Sufiani yg akan membuatkan Eropah tidak berani bertindak keatasnya..Apabila seseorang itu dikehendaki oleh As-Sufiani dan jika org itu sedang berada diEropah,penguasa Eropah tidak mampu utk berbuat apa2 melainkan membenarkan tentera2 As-sufiani memasuki wilayah mereka..Demikian kehebatan ketenteraan As-sufiani..
    Tentera2 As-sufiani ini akhirnya akan ditelan bumi krn memburu Imam Al-Mahdi ketika tentera2 ini mara ke Baida,ketika itulah bukti2 kemahdian Imam Al-Mahdi ini akan diketahui oleh masyarakat dunia lalu mereka dtg ke Makkah utk berbai'ah kpdnya..
    Ttp pendapat sy ini hanya pendapat dan usahlah anda jdkan ianya pegangan anda jika terdapat kelemahan didalamnya..
    Sy kemukakan pendapat ini semata-mata utk mengajak anda2 semula refreshkan kajian anda supaya dpt membuat penambahbaikan utk generasi akan datang..Petunjuk2 anak cucu kita adalah atas kerja2 yg kita sedang lakukan sekarang..Dari itu jgn berhenti disini dan teruskanlah mencari bg melengkapkan petunjuk2 yg nyata utk anak cucu kita kelak..

    ReplyDelete
  12. as sufyani? Iran - Arab Syiah?... Libral? pro Israel? emas? Melayu tak bersatu? ahhh banyaknya persoalan yg memeningkan. tolongggg!

    ReplyDelete
  13. rasenye yang part akta bank tu salah sebab akta tu merujuk kepada bank persendirian bukan bank negara. tujuan 10% tu untuk mengekal kuasa kerajaan supaya bank di Malaysia terkawal da tak bebas seperti di US. sebab nama akta itu bank negara sebab akta itu dibuat oleh bank negara. sebab akta2 yang terlalu profesional seperti ini dihasilkan oleh badan yang profesional

    ReplyDelete
  14. saya ada terjumpa artikel ditulis oleh Thomas R. Horn, June 17, 2009. NewsWithViews.com

    Berkisar Barrack Obama. Antara isinya

    A final troubling disclosure at the conclusion of this entry may cast light on why Obama seemed fascinated with such anti-Christian symbolism in the lead-up to his election victory. A Hadith (tradition) sacred to Shiite Islam from the 17th century contains a prophecy from Ali ibn Abi-Talib, which predicts that just before the return of the Mahdi (the end-times redeemer of Islam), a "tall black man will assume the reins of government in the West." This leader will command "the strongest army on earth" and will bear "a clear sign" from the third imam, Hussein. The prophecy concludes that: "Shiites should have no doubt that he is with us."

    Apa komen tuan?

    ReplyDelete
  15. Terima kasih saudara eddei, Panjang sungguh tulisan Thomas, berjilid2. Tak habis baca lagi. Tak sempat pun nak fikir. Sekali lalu nampak ada fakta menarik yang cuba disampaikan tetapi kita perlu membuat tapisan dengan seketat mungkin. Pertama mereka menggunakan sumber kajian terhad, dari kitab mereka Perjanjian Lama dan Perjanjian Baru yang jelas kebanyakan isinya tidak asli lagi. Banyak pindaan dan terpinda akibat terjemahan. Kedua mereka banyak menggunakan akal fikir berdasarkan apa yang mereka lihat di sekeliling mereka dan juga rujukan2 dari kalangan mereka sendiri. Mereka hanya padankan dengan apa yang mereka jumpa dengan apa yang mereka fikirkan. Hadis yang sdr maksudkan itu dari sumber Syiah, bukannya dari sumber ASWJ. Satu lagi yang perlu kita teliti.

    Apa pun saya ucapkan syabas kepada saudara kerana berminat mengkaji. Teruskan usaha saudara dengan syarat jangan terus terima pandangan mereka, Anggaplah ia sebagai sumbangan pemikiran luar yang boleh membantu kita mencari titik persamaan dengan alQuran dan Sunnah (sumber yang tepat tetapi diadun dengan pelbagai rahsia dalam bentuk kias). Saya tidak dapat membuat keputusan terhadap pandangan penulis tersebut buat waktu terdekat kerana kesuntukan waktu terluang. Saya akan cuba buat alnalisa menyeluruh satu hari nanti kerana saya perlu fahami dasar pemikirannya sama ada ada muslihat atau tidak, samada bermotif politik dan pengaruh anti Islam atau tidak dan berbagai lagi skop.

    Dari pembacaan saya setakat ini, penulis dalam laman tersebut sedang tercari2 watak "antichrist" sebutan dalam bible atau Dajjal dalam kefahaman Islam. Kita boleh ambil penemuan saitifik mereka untuk membantu kita memperluaskan daya faham kita bukan semua.

    Apa pun bagi saya, masanya semakin hampir, namun kita masih belum menemui watak sebenar Dajjal seperti yang disebut dalam banyak hadis akhir zaman. Kemungkinan akan muncul selepas 2020, itu hanya pandangan lemah dari saya. NWO akan wujud dahulu (inilah kerajaan Dajjal) sebelum munculnya Imam Mahadi yang menentang sistem kerajaan Dajjal.

    Nanti saya akan sambung.

    ReplyDelete
  16. -THE KNIGHTS TEMPLAR-
    Tarot Card No.9 - The Hermit/Soldier Monk.
    What are the Knights Templar movements..??

    ReplyDelete
  17. admin bila nk sambung?

    ReplyDelete
  18. Tuan, sila perbetulkan kenyataan tuan tentang label tuan bahawa rakyat syria adalah pemberontak. Hakikatnya merekalah mujahidin Allah s.w.t. Malulah kita sekiranya kita tertipu dengan berita di negara kita ini.

    Sila lihat video ini. Mudah-mudahan kita ditunjukkan jalan yang benar. jangan lihat berita di tv tu tuan.

    http://www.youtube.com/watch?v=8IzCCPUFdxg&feature=share


    Antara menarik dalam Video :
    1. Penjelasan Dr. Yusof al-Qaradhawi ttg situasi Syria
    2. Suasana di Baba Omar, Syria pada 14 Febuari (Valentine day) - Rakaman LIVE oleh penduduk Syria
    3. Rakaman tentera Asad yang memaksa rakyat mengucapkan : "Tiada Tuhan Melainkan Bashar Asad"
    4. Rakaman Janji Setia pemuda-pemuda Syria untuk berjuang.
    5. Antara Tentera bersama rakyat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam tuan, maksud penulis bukan lah mengatakan rakyat syria itu pemberontak, tetapi memberitahu kerana kebodohan rakyat yang mempercayai fitnah yang dicanangkan oleh CIA/Dajjal/Illuminati Group agar rakyat Syria saling berbunuhan. Di dalam kes ini, penulis beranggapan, di takuti tidak ada siapa yang berhak digelar Mujahid kerana bertindak di atas nafsu, dan bukan berlandaskan mempertahankan Negara. Wassalam

      Delete
  19. Asad: pelapis kpd Kamal Artartuk!!

    ReplyDelete
  20. Just how easy is the channel display to read at certain angles.
    So stations stepped up the amount of events they did per
    year. The interface is user-friendly and intuitive, providing you
    with an easy way of navigating through the settings, configuring playlists and managing
    your media collections.

    Also visit my web-site: internetradiosender

    ReplyDelete
  21. But also since then, we as a country, and as just as well,
    a world, have become basically addicted and dependent on our
    radios. One of the best internet radio apps I've found so far on the Windows Phone 7 Marketplace is for Last. With the Worldmate Nokia 5800 Xpress - Music application you can keep track of the current times in up to five different cities worldwide at a go.

    Review my weblog ... mouse click the following web page - environment.phc.edu.tw

    ReplyDelete
  22. Once the game is 80% complete you will need to work on the sound. Port forwarding lets you specify which ports the game needs to perform at it's best. It's fast to build and play and will challenge your memory.

    ReplyDelete
  23. For any kind of luxury item of consumption, MAD (Money,
    Authority and Desire) is required. Often, long term schedules with a bit of breathing room work best.
    What s more is that 2G phones can come in a tinier and slimmer package,
    even its batteries.

    Here is my web blog Radia Internetowe Polska Stacja

    ReplyDelete
  24. Let's think of words that sound dirty but really aren't. Port forwarding lets you specify
    which ports the game needs to perform at it's best. It's fast to build and play and will challenge your memory.


    My blog - go back

    ReplyDelete
  25. Once the game is 80% complete you will need to work on the sound. Port forwarding lets you specify which ports the game needs to perform at it's best. It is recommended that the golfers select those putters with which the golfers feel good and works well with their gaming pattern.

    Here is my blog - Read This

    ReplyDelete
  26. The re charging can be done via the yard-long USB cable that you can plug
    to the computer, or faster asking for, I put it in the USB power adapter from
    of my own devices (Android smartphone, Amazon kindle, etc) along with continue deploying
    it wirelessly. Features a six-hour rechargeable battery and eight custom-tuned drivers.
    This trackball is perfect for people who are short on space and have a
    small work area.

    Feel free to surf to my web blog - mouse click the following internet site - www.logitech-tastaturen.de

    ReplyDelete
  27. Try simple games and check how your internet connection is and then
    move on play more games. Say you're doing as well at Chemistry, and as you are doing at Maths Extension 2, then instead of splitting your study time equally between the two (just because they are both worth 2 units each), you should spend more time on Extension 2, simply because it scales higher. Are you a Kansas City Chiefs or Pittsburgh Steelers fan.

    my page http://www.spielespielen24.de/Other/pets-care-Salon

    ReplyDelete
  28. The developers are saying that Defiance is a pixel perfect shooter, so if you aim at your target's head it WILL be a headshot instead of the invisible dice rolling a 5 and telling you that you somehow missed. At the same time, web games seemed like the future of gaming, and we wanted to be a part of it. The main reason why you would want to do this is simple, you can unlock the true potential of your purchase.

    my homepage: Homepage des Autors besuchen

    ReplyDelete
  29. Similar to the cue ball that is shot in pools; this game involves coins and
    strikers that are essential to play carrom game.

    It combines RPG elements and strategy for a very interesting
    game where you must stop the rows of pirates ship from making their way down the river.
    If you want to be able to hit the ball further and harder,
    you should keep in mind to keep your grip on the bat loose, your swing should begin with your legs and hips,
    and finally, you must always follow your bat through.

    My web blog ... visit this web page link

    ReplyDelete
  30. How often have you bought headsets but discarded them after some time, once they didn.
    4GHz wireless connection to transmit the signal from the keyboard to
    the computer. These buttons are a very cool feature for the mouse, so if you've never used a feature like this before, don't be too intimidated not to try them out.


    Stop by my website ... Simply Click The Next Web Page

    ReplyDelete
  31. Let's think of words that sound dirty but really aren't.
    A bowler who can consistently pick up his spares can easily
    hold a 180 average without getting any strikes. It can go as far as ruining their experience since it is the last interaction they have with a
    game.

    Visit my webpage ... peacesports.cafe24.com

    ReplyDelete
  32. It really is developed in this type of way that
    it makes the driver comfortable and in charge as if they are driving an actual car.
    One of the first recommendations to be made about powered laptop
    coolers is to, in general, stay away from folding coolers unless
    space and convenience are of premium concern. This trackball is perfect for
    people who are short on space and have a small
    work area.

    My website; http://www.logitech-tastaturen.de/tag/multimedia-lautsprechersystem/

    ReplyDelete
  33. This method of fishing also has a by-catch of non-target species such as sharks, dolphins,
    turtles, and other non-target fish species. The 360 Series from Aqua-Vu is specifically designed with a rugged encasement for ice fishing.
    One can find another 2 options as to wholesale fishing rod, which might be hollow-tip rods and reels and spliced-tip rods.


    my blog - mouse click the following post

    ReplyDelete
  34. When you open it, music starts playing, and you do not have to do anything
    else but adjust the volume and close it when you want it
    to be done. In addition to music, there is a wealth of other audio and informational materials out
    there to investigate. The viewing angle is extra wide, making it easier for you to
    read or even allow others to read with you.


    my page; http://www.eu-ray.com/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=LDYAndra

    ReplyDelete
  35. She is likely a WARRIOR PERSONALITY I talk about in the KWML Mastery Course on women, dating, love, and friendship.
    they simply need to learn that you will not be able to appease everyone of your
    player-base. People are now looking to be able to connect to things like their vehicles through their smart phones, and now Buick has announced the release of their new e - Assist Fuel Effeciency smartphone games.


    Here is my weblog :: kostenlos spielen - http://www.spielespielen24.de

    ReplyDelete
  36. Upon examining some etymological dictionaries, one can conclude that games are a creative expression of the human spirit through the creation of an activity that has an entertaining, instructive
    and competing element. t want to forget to buy your all star
    game tickets at Angels Stadium from an independent ticket broker that cares more about customer
    satisfaction than the bottom line. It's fast to build and play and will challenge your memory.

    Review my blog - Learn Alot more Here - www.militarygrid.com

    ReplyDelete
  37. The same test can be performed while on the
    shower. Once she moved 1931 to Krakow with her family, she lived
    and worked there since her death in February of last year.
    Your mother would be overwhelmed to find something so beautiful and interesting.


    my webpage: just click the up coming post

    ReplyDelete
  38. Much like Safari, the Camera app, the App Store and i - Pod, Game Center has no
    option to be deleted when editing your apps. All spaceship game
    leveling systems are designed slightly differently, but there are
    some general concepts that apply to all games in this genre.
    The main reason why you would want to do this is simple, you can unlock the true potential
    of your purchase.

    Feel free to visit my web page; http://www.spielespielen24.de/tag/ambient

    ReplyDelete
  39. I understand that those are the products designed by manufacturers to make them money and
    if they are endorsed by winning popular professionals, sales will be high.
    All spaceship game leveling systems are designed slightly differently, but there are some general concepts that apply to all games in
    this genre. Harry Potter Hogwarts is one more entry into
    this new series of LEGO board games.

    Feel free to surf to my web-site :: spielespielen24.de/gesch..

    ReplyDelete
  40. s better to use whole foods made from scratch for good health.
    It’s old news that tracking food intake could lead to losing a few pounds [2].
    Do not be tempted to lose weight as quickly as you can, because a crash diet will have
    you eating less than a thousand calories a day slowing down your metabolism.


    My web-site: Root Elements For weight loss Explained

    ReplyDelete
  41. s better to use whole foods made from scratch for good health.
    Vinson had participants keep their normal diet and exercise routines
    (or lack thereof) and merely added the green coffee. The
    institution has persistently offered ideal programs and services for those struggling to achieve certain
    levels of body weight.

    Feel free to visit my homepage: www.westart.tw

    ReplyDelete
  42. Just how easy is the channel display to read at certain
    angles. There are quite a few to choose from such as the Roberts stream
    83i or the Tangent Quattro which are both good examples of internet radios.
    Broadcast your first radio show to the world and enjoy the interaction with the listeners of the online radio community.


    My web blog internetradiosender

    ReplyDelete
  43. In the four tournaments since his first of the season, he.
    t want to forget to buy your all star game tickets at Angels Stadium from an independent ticket broker that cares more about customer satisfaction
    than the bottom line. Well, you can have that same chess engine on your
    Android mobile phone, courtesy of Droid - Fish.


    my web-site http://jmj.cccatholic.or.kr/index.php?document_srl=901

    ReplyDelete
  44. She is likely a WARRIOR PERSONALITY I talk about in the KWML Mastery
    Course on women, dating, love, and friendship.
    Don't leave the landscape designing and terrain optimization to the last moment. People are now looking to be able to connect to things like their vehicles through their smart phones, and now Buick has announced the release of their new e - Assist Fuel Effeciency smartphone games.

    My site Bonuses

    ReplyDelete
  45. And Ouya, which is about the size of a Rubik's cube. This way you are not disappointed when you get residence, and you won't have to make a
    excursion back to the shop. We carry R4 SDHC, DSTT, R4i SDHC,
    Acekard 2i, EZFlash Vi, M3i Zero, and now the i - Edge.



    Here is my site http://www.spielespielen24.de

    ReplyDelete
  46. This method of fishing also has a by-catch of non-target species such as sharks, dolphins, turtles, and other
    non-target fish species. Spinning - Trout are aggressive and definitely will strike and eat smaller
    fish. Itis one of the most important aspect is that it is very much pleasurable, peaceful, and every so oftenworthwhile also.


    Here is my web blog; Author'S External Home Page...

    ReplyDelete
  47. You have to give a tube radio at least 20 to 30 minutes just to warm up and then you decide what frequency
    you want to be on and load the plate and tune them up.

    So your personal, non-commercial, watercraft is exempt from a licensing requirement.
    There are many websites that bring to people radio channels for their
    personal entertainment.

    Here is my blog radio quebecoise en francais

    ReplyDelete
  48. s better to use whole foods made from scratch for good health.
    Anyone who dares to make a closer inspection will find the underlying difference.
    Hence, broccoli is a must-add ingredient in
    your vegetarian weight loss diet.

    My webpage; Email Console

    ReplyDelete
  49. I cover my freshly sharpened hook with paste and coat
    the hair and bait in paste. Sea fishing can take place from a
    boat, from a pier or jetty or from the beach or by an estuary.
    All the equipment is included in your deep sea fishing charter Cancun and the
    boat is so nice you will want to take advantage of the luxury fishing afforded from the
    Querida del Mar.

    My homepage; linked web site

    ReplyDelete
  50. For any kind of luxury item of consumption,
    MAD (Money, Authority and Desire) is required. This means that everyone in the whole wide world can access this new kind of radio and you are assured that the programs as
    well as the list of radio stations you are listening to are all automatically updated.

    There are many websites that bring to people radio channels for
    their personal entertainment.

    my homepage ... com.Br

    ReplyDelete
  51. Enjoying the service of Odyssey - Streaming - Radio is so easy.
    This means that everyone in the whole wide world can access
    this new kind of radio and you are assured that the programs as well as the
    list of radio stations you are listening to are all automatically updated.
    So, a custom direct application and route tracking can make
    it easier to you cut fuel cost, save visit time and wholesome
    delivery.

    Feel free to surf to my web-site - gas powered radio controlled cars

    ReplyDelete
  52. s better to use whole foods made from scratch for good health.
    Authorities inside the area will need to have an
    intensive understanding of laboratory and labeling techniques,
    infection security precautions, appropriate blood attract
    approaches to the elderly and for infants and even more.

    Many people don't have the time to weight themselves every day, but checking the scale on a regular basis can definitely help when you're working to lose weight and
    keep it off.

    Feel free to surf to my web blog - related website

    ReplyDelete
  53. a Bruce Lee workout includes stretching, bending, running, dipping, kicking, jumping,
    traditional muscle building exercises, weight lifting, rope skipping, medicine ball handling, etc.
    Cucumber contains sterols which can help to lower cholesterol and prevent carbohydrates
    from converting to body fat. That way, the actual process will end up being much less frustrating
    and, for the majority of people, enjoyable.

    Visit my weblog - 2013 at 2:19 am

    ReplyDelete
  54. It does appear, however, that hypnosis can
    help a person achieve his or her weight loss goals.
    Vitamin B3 or also called as Niacin is important in weight loss because it is responsible for the regulation of thyroid hormones
    and also in sugar levels in the body. Then leave it a while until your tummy lets you know that you're hungry again before opting for a healthy snack.

    my page: wearebacklinks.com

    ReplyDelete
  55. It iis based on computer with electrographic sensor technology.

    Say you're doing as well at Chemistry, and as you are doing at Maths Extension 2, then instead of splitting your study time equally between the two (just because they are both worth 2 units each), you should spend more time on Extension 2, simply because it scales higher. The main reason why you would want to do this is simple, you can unlock the true potential of your purchase.

    My website ... No Likes

    ReplyDelete
  56. Enjoying the service of Odyssey - Streaming - Radio is
    so easy. Regular workshops ensure that the staff at PVM
    Radio subdivision is not only up to date with the latest technological innovations, but also ensures that the customers
    from diverse backgrounds are offered the best possible
    services to suit their tastes. You will need an outside antenna
    to get clear reception on your radio.

    my website - fox sports radio online

    ReplyDelete
  57. The developers are saying that Defiance is a pixel perfect shooter, so if
    you aim at your target's head it WILL be a headshot instead of the invisible dice rolling a 5 and telling you that you somehow missed. However, every character in the game (even supporting players) should be presented in this same detail. The main reason why you would want to do this is simple, you can unlock the true potential of your purchase.

    Also visit my web blog :: [enterprise software] enterprise software -

    ReplyDelete
  58. It does appear, however, that hypnosis can help a person achieve his or her weight loss goals.
    Cucumber contains sterols which can help to lower cholesterol and prevent carbohydrates from converting
    to body fat. Expect to lose all that extra flabbiness as you
    melt off all your unwanted fat.

    Here is my blog post :: nathan-cms.customers.artful.net

    ReplyDelete
  59. Una Musica Brutal, by Gotan Project: from Buddha
    Bar IV. As we ate, not only did our waitress check back with us to see if we required anything further,
    but the manager stopped by as well. Powerful hollow waves form here and can hold a sizeable
    swell.

    My page: chillout radio

    ReplyDelete
  60. com provides information on Fishing, Fly Fishing, Fishing Boats, Deep Sea Fishing and.

    The 360 Series from Aqua-Vu is specifically designed with a rugged encasement for ice fishing.

    All the equipment is included in your deep sea fishing charter Cancun
    and the boat is so nice you will want to take advantage
    of the luxury fishing afforded from the Querida
    del Mar.

    My web-site: Www.Zpenergy.com

    ReplyDelete
  61. That's like Houston Texas being without a Country station. Much of your best players marketplaces in the united states are supervised. But mostly BBC Radios 4 and 5 because, being speech orientated, they're more
    like what I do, so I can learn lots from them.

    Here is my web blog radio manele romania Live

    ReplyDelete
  62. That's like Houston Texas being without a Country station. Often, long term schedules with a bit of breathing room work best. Many people will be happy with replaceable batteries for home use and occasional outings.

    Review my website ... radio veronica dutch

    ReplyDelete
  63. If it is not, remove the receiving part of the mouse, the device plugged into the USB port, then reinsert it.
    Recently many players encounter G27 problem in
    Shift 2: Unleashed. These buttons are a very cool feature for the mouse, so
    if you've never used a feature like this before, don't be too intimidated not to try them
    out.

    My website :: http://www.logitech-tastaturen.de/logitech-m510-maus-schnurlos-eingabegerate-logitech/

    ReplyDelete
  64. Whilst you could get a partner or close friend to give your shoulders, back or feet a
    good rub down, to truly feel long-term benefits you should enlist the services of a trained professional to
    give you regular massages. One of the key reasons for this effect is
    that these types of music utilize a tempo between 55 and
    85 beats per minute. I would recommend having a Mimosa out on the
    patio overlooking the waterway.

    Here is my web-site :: chillout radio

    ReplyDelete
  65. Media Composer prides itself as being one of the fastest video editing applications available.
    When views start to drop off after a few days you can then change the tags to something more specific and hope you’ve
    generated enough initial traffic to keep
    the momentum up. The World Wide Web is an ever-growing and expanding market place.



    My webpage please click the next web page

    ReplyDelete
  66. This is more important than ever in a world where there
    are dozens of different audio formats. Regular workshops ensure
    that the staff at PVM Radio subdivision is not only up to date with the latest technological innovations, but also
    ensures that the customers from diverse backgrounds are offered the best possible services
    to suit their tastes. What s more is that 2G phones can
    come in a tinier and slimmer package, even its batteries.



    my blog post ground radio zero

    ReplyDelete
  67. No longer does a music lover need to bother about traveling out of range when a fantastic song comes on over the vehicle
    radio. It was an entertaining radio program that played the music people wanted to hear combined with his groovy upbeat personality.
    What s more is that 2G phones can come in a tinier and slimmer package, even its batteries.


    my webpage Ww6.Enjoy.Ne.Jp

    ReplyDelete
  68. Come prepared with hot dogs and buns, as the
    chalets are equipped with a barbeque and shower facilities as
    well. Just a few evenings ago we were at a meeting with other volunteers to find out more about RSVP:
    the Retired Senior Volunteer Program. The only issue I have is that they
    really should have found a way to double face the can, so it
    will work better in store shelves.

    my blog: chillout radio

    ReplyDelete
  69. This method of fishing also has a by-catch of non-target species such as sharks, dolphins,
    turtles, and other non-target fish species. The 360 Series from Aqua-Vu is
    specifically designed with a rugged encasement for ice fishing.
    The less there is between you and the ocean, the more intimate an
    experience you will have out at sea.

    Also visit my site; Homepage des Autors besuchen

    ReplyDelete
  70. For any kind of luxury item of consumption, MAD (Money, Authority and Desire)
    is required. Much of your best players marketplaces in
    the united states are supervised. But mostly BBC Radios 4 and 5 because, being
    speech orientated, they're more like what I do, so I can learn lots from them.

    Here is my homepage; radio city music christmas show coupon

    ReplyDelete
  71. But with Nexus Radio the only settings you have to worry about are
    where you want to save your files and what file
    type you want to save it as. Much of your best players marketplaces in the united states are supervised.

    So, a custom direct application and route tracking can
    make it easier to you cut fuel cost, save visit time and wholesome
    delivery.

    Look at my blog: radio wado 1280 online

    ReplyDelete
  72. This is more important than ever in a world where there are dozens
    of different audio formats. And once you have your own project that you
    want to promote, you must have considered the radio as one of the best alternatives to introduce your music to the crowds.
    These channels offer a variety of genres for the user.

    Here is my site ... radio rentals uk

    ReplyDelete
  73. I don't even know how I ended up here, but I thought this post was great. I don't knоw who you are but ceгtainlу you
    are goіng to a famouѕ blogger if уou
    are not already ;) Ϲheers!

    Also visit my weblog; devis fenetres

    ReplyDelete
  74. system, you're much more order to p90x likely to stick with your diet and fitness plan.

    My homepage: what google did to me

    ReplyDelete
  75. Grеаt web ѕite you've got here.. It's ԁifficult to
    find good quаlity writing lіke yours nowаdayѕ.
    I trulу appreciatе іndіvidualѕ likе
    yοu! Take care!!

    Τаkе a look аt my page - meuble salle de bain pas cher

    ReplyDelete
  76. This is more important than ever in a world where there are dozens of different audio formats.
    Hardware mechanisms used in the manufacturing of a Wi
    - Fi internet radio system is less complicated and the point of ergonomics is kept in mind by
    the manufactures. You will need an outside antenna to get
    clear reception on your radio.

    My web site; radio cassette player argos

    ReplyDelete
  77. Aw, this was a very good post. Finding the time and actual effort to produce a good article…
    but what can I say… I hesitate a whole lot and don't seem to get anything done.

    Also visit my web site :: voyance Gratuite

    ReplyDelete
  78. Hi there! I know this is kinda off topic nevertheless I'd figured I'd ask.
    Would you be interested in exchanging links or maybe guest authoring a blog article or vice-versa?

    My website discusses a lot of the same subjects as
    yours and I think we could greatly benefit from
    each other. If you happen to be interested feel free to send me an e-mail.

    I look forward to hearing from you! Wonderful blog by the way!



    my blog; maquillage yeux

    ReplyDelete
  79. Hello! I cοulԁ have sworn Ι've been to this site before but after browsing through a few of the articles I realized it's nеw to mе.

    Regarԁlesѕ, I'm certainly happy I discovered it and I'll be book-maгκing it
    аnd chеcking back regularly!

    my webpage: Disque Dur Ssd

    ReplyDelete
  80. Hmm is anyone else having problems with the pictures on this
    blog loading? I'm trying to figure out if its a problem on my end or if it's the
    blog. Any feedback would be greatly appreciated.


    my website; laser cellulite treatment

    ReplyDelete
  81. It's a pity you don't have a donate button! I'd most certainly donate to this excellent blog! I suppose for now i'll settle for bookmarking and adding
    your RSS feed to my Google account. I look forward to brand new updates and will talk about this website with my Facebook group.
    Chat soon!

    Also visit my website: best cellulite treatment

    ReplyDelete
  82. I'm very happy to find this website. I want to to thank you for ones time for this wonderful read!! I definitely loved every part of it and i also have you saved to fav to check out new things on your site.

    My web site - cellulite treatment reviews

    ReplyDelete
  83. Hi there! I simply would like to give an enormous thumbs up for the nice information you have here on this post.

    I might be coming again to your weblog for more soon.


    my web blog :: board certified plastic surgery in michigan

    ReplyDelete
  84. I like the valuable info you provide in your articles.
    I'll bookmark your weblog and check again here regularly. I'm quite
    sure I'll learn plenty of new stuff right here! Best of luck for the next!

    Here is my weblog; inhibit hair growth cream

    ReplyDelete
  85. But, internet radio offers a whole lot more than just your favorite music online.

    The radio has its own stream through a wireless
    router and you can easily listen to all the existing radio stations.

    These attributes, such as instrumentation, vocals, lyrics, harmony and almost 400
    others allow songs with similar attributes to be related to each other
    and played together in a pleasant music mix.

    Feel free to surf to my website ... internetradio Aufnehmen

    ReplyDelete
  86. For any kind of luxury item of consumption,
    MAD (Money, Authority and Desire) is required.
    Hardware mechanisms used in the manufacturing of a Wi - Fi internet radio system is less complicated
    and the point of ergonomics is kept in mind by the manufactures.
    These channels offer a variety of genres for the user.



    My website - radio city music hall stage door tour

    ReplyDelete
  87. Hello would you mind stating which blog platform you're working with? I'm going to start my own blog in the
    near future but I'm having a hard time choosing between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal. The reason I ask is because your layout seems different then most blogs and I'm looking for something completely unique.
    P.S Sorry for being off-topic but I had to ask!



    Stop by my web-site natural collagen production

    ReplyDelete
  88. Hello, i think that i saw you visited my weblog so i came to “return the favor”.
    I am trying to find things to enhance my website!I suppose its ok to use a few of your ideas!
    !

    Here is my web page: kyle leon somanabolic weight training

    ReplyDelete
  89. Hmm is anyone else encountering problems with the images on this
    blog loading? I'm trying to figure out if its a problem on my end or if it's the
    blog. Any feedback would be greatly appreciated.

    My blog post does provestra work

    ReplyDelete
  90. I think the admin of this site is in fact working hard for his web site, because
    here every data is quality based data.

    Visit my web site beat maker download

    ReplyDelete
  91. Dominion: Intrigue is a standalone expansion for
    the award-winning Dominion card game that shook the gaming world in 2008.
    It is an adventurous game filled with fun and
    excitement. Online gaming is a popular way to spend enjoyable time at a low cost for hours on end.


    my web-site :: http://transpic.free.fr

    ReplyDelete
  92. Thanks a bunch for sharing this with all folks you actually recognize what you are speaking about!
    Bookmarked. Please also consult with my web site =).

    We can have a hyperlink change agreement between us

    Feel free to surf to my site; skinception eyelasticity

    ReplyDelete
  93. I was suggested this website by my cousin. I am not sure
    whether this post is written by him as nobody else know such detailed about my problem.

    You are incredible! Thanks!

    my web page hair removal

    ReplyDelete
  94. Hey I know this is off topic but I was wondering if you knew of any widgets I could add to my blog that automatically tweet
    my newest twitter updates. I've been looking for a plug-in like this for quite some time and was hoping maybe you would have some experience with something like this. Please let me know if you run into anything. I truly enjoy reading your blog and I look forward to your new updates.

    Review my homepage ... Click here to continue.

    ReplyDelete
  95. What's up friends, its great piece of writing about teachingand completely explained, keep it up all the time.

    Here is my site skinception rosacea

    ReplyDelete
  96. should I incorporate much more?

    Here is my web blog ... how to Attract women body language

    ReplyDelete
  97. Break your 3 normal main meals into 5 smaller portion sizes - morning, snack, lunch, snack, dinner.

    Avocados- Although not my favorite, are high in fats, the good ones.
    Hence, broccoli is a must-add ingredient in your vegetarian weight
    loss diet.

    Also visit my page ... mouse click the following post

    ReplyDelete
  98. Perfect pan size we encourage you take them back to your hotel and have them prepared.
    Depending on how you're going to want to do your fishing you'll want to
    find a boat to rent for Michigan fishing. Yet sometimes a net
    is better to use because it usually doesn't harm the fish and will most likely be easier for you to prepare the fish for later.

    my site; Homepage des Autors besuchen

    ReplyDelete
  99. What is the most important portion is the sincere words that
    you put together in the poems that will catch the attention
    of the one you loved as this is what you truly
    want from the romantic poems that you have created for him.

    Choosing to focus on sound as a restriction increases
    a poet's powers of observation in melodic structure and the inherit oral aspects of a poem. However, believe it or not poems about getting back together actually can be quite powerful when attracting your ex back into your life.

    ReplyDelete
  100. Brookton rosacea specialist

    Take a look at my web site Diana rosacea specialist

    ReplyDelete
  101. Hey! I simply wish to give a huge thumbs up for the good data you have here on this
    post. I shall be coming back to your blog for extra soon.


    Also visit my web page cherry blossom wallpaper for the home

    ReplyDelete
  102. Hello, this weekend is fastidious in support of me, for the reason that this point in
    time i am reading this great educational article here at my residence.



    Feel free to surf to my page ... anti cellulite treatment

    ReplyDelete
  103. Hurrah, that's what I was searching for, what a information! existing here at this web site, thanks admin of this site.

    Stop by my web page cellulite treatment cream

    ReplyDelete
  104. We can compare these three powerful mediums; newspaper, radio and TV, to the transitional phases of the Internet, which
    went quickly from obscurity to a household “must
    have". These are the electronic gadgets that are great to have because of the many features you can have. Apart from that, this special type of radio entertainment tool has got immense popularity because of its capability to bring, news, discussions on recent events, arguments, comedies, sports updates an d several other forms of programs to enthrall their listeners with varied interest.

    Take a look at my web blog :: Internetradio Aufnehmen

    ReplyDelete
  105. This will be a really good study for me, Must admit that you
    are among the better bloggers I ever saw.Thanks for posting this informative article.



    Also visit my web site: exposed acne care

    ReplyDelete
  106. I read this piece of writing fully concerning the resemblance of
    latest and preceding technologies, it's awesome article.

    Here is my page ... cellulite treatment cream

    ReplyDelete
  107. I read this post completely regarding the difference of latest and
    earlier technologies, it's amazing article.

    Also visit my website - http://www.sbwire.com/press-releases/customized-fat-loss-reviews-the-truth-fast-fat-burner-designed-for-every-type-of-body-243651.htm

    ReplyDelete
  108. I visited several web sites however the audio feature for audio
    songs present at this web site is in fact superb.


    Here is my website remove cellulite exercise ()

    ReplyDelete
  109. Fantastic website. A lot of useful info here. I'm sending it to several buddies ans additionally sharing in delicious. And naturally, thanks for your sweat!

    Here is my site: home cellulite treatment

    ReplyDelete
  110. Try simple games and check how your internet connection is and then move on play more games.
    Aside from the obvious difficulties of pitching so brilliantly in such a high pressure situation, Larsen's feat is even more impressive when one considers that the Dodgers had four future Hall of Famers in their lineup: Duke Snider, Jackie Robinson, Roy Campanella and Pee Wee Reese. The most unique thing about Ouya is that it is said to be "open" -- although what this means is up for interpretation.

    Stop by my web blog; drug and alcohol treatment

    ReplyDelete
  111. When it comes to fishing, some goes for fishing as an entertainment activity and many depends upon fishing for their
    livelihood. The 360 Series from Aqua-Vu is specifically
    designed with a rugged encasement for ice fishing.
    Garmin Accuracy and Innovation Leads You to the Fish.


    Here is my site http://www.strongman.pl/modules.php?name=Your_Account&op=userinfo&username=GPAGayvg

    ReplyDelete
  112. Hey! I know this is somewhat off topic but I was wondering if you knew
    where I could get a captcha plugin for my comment form?
    I'm using the same blog platform as yours and I'm having difficulty finding one?

    Thanks a lot!

    Here is my blog - arcenciel

    ReplyDelete
  113. The radio itself is made for Pandora, seeing as how its remote had all the Pandora controls right on it.
    The best internet radios provide around thousands of channels from all over
    the world. Apart from that, this special type of radio entertainment
    tool has got immense popularity because of its capability to bring,
    news, discussions on recent events, arguments, comedies, sports updates an
    d several other forms of programs to enthrall their listeners with varied
    interest.

    Look into my webpage; internetradio aufnehmen
    ()

    ReplyDelete
  114. Bodoh semua... arab berperang kenapa melayu ikut pusing??? Jangan mau tertipu arab yang masih barbar, budaya kita budaya melayu!
    Kalau mau pakai budaya arab, pergi aja kesana jangan "sok" suci disini.... Ngaku melayu malah bangga budaya orang, tidak malu?

    ReplyDelete
  115. This iPhone event is priced at $29.95. If the conclusion is reached by an opponent,
    the gamer may lose a life. The explanation for continuous iPhone firmware versions is based on Apple's commitment to better customer
    support.

    Here is my website :: ireb download softonic

    ReplyDelete
  116. agenda dajal di malaysia diketuai oleh UMNO...

    ReplyDelete
  117. Juggernox For bodily demanding Juggernox physical games. It won't be counted if you may Juggernox be operating out or perhaps just doing something this is extra than you used to because such MMA muscle constructing workout supplements will assist your frame handle.For more ==== >>>>>> http://boostupmuscles.com/juggernox/

    ReplyDelete
  118. Hi !!!
    nama saya ialah Dr. Robert West, saya seorang peminjam dan pengarah urusan syarikat kewangan pilihan Westrade, syarikat kewangan berdaftar dan diiktiraf dengan laman web rasmi yang diluluskan oleh syarikat di mana kami menawarkan peluang pinjaman seumur hidup kepada individu dan organisasi korporat di seluruh dunia. kami adalah organisasi pinjaman kewangan yang terkenal di dunia dengan pensijilan perkhidmatan kewangan, berdaftar dan diiktiraf secara global, dalam syarikat pembiayaan Opsyen Westrade, Kami pakar dalam pinjaman rumah kediaman untuk pembelian hartanah dan refinans. Jika anda sedang mencari pinjaman gadai janji berlesen, pinjaman peribadi, pinjaman perumahan, pinjaman modal dengan bunga yang sangat berpatutan sebanyak 2%, maka anda berada di syarikat yang tepat untuk kebebasan kewangan anda ... hubungi kami hari ini.
    hubungi kami hari ini melalui
    e-mel: robertwestradefinancefirm@gmail.com

    semua yang kami perlukan adalah maklumat anda dalam format di bawah

    BUTIRAN PERMOHONAN
    1) Nama Penuh:
    2) Negara:
    3) Alamat:
    4) Jantina:
    5) Status Perkahwinan:
    6) Kerja:
    7) Nombor Telefon:
    8) Kedudukan semasa di tempat kerja:
    9) Pendapatan Bulanan:
    10) Jumlah Pinjaman yang Diperlukan:
    11) Tempoh Pinjaman:
    12) Tujuan Pinjaman:
    13) Agama:
    14) Pernahkah anda berdaftar sebelum:
    15) Nama Facebook:
    16) Nombor Whatsapp:
    17) Nama Pengguna Instagram:
    18) Adakah anda bercakap Bahasa Inggeris:
    19) Tarikh lahir:

    Apabila anda menyerahkan permintaan kepada kami, anda memohon kepada syarikat yang dipercayai yang mengambil berat tentang keperluan kewangan anda. Kami akan menjaga anda melalui keseluruhan proses
    Kami akan sentiasa melakukan yang terbaik untuk menentukan apa yang anda boleh bayar dengan mudah dengan mempertimbangkan situasi kewangan peribadi anda sekarang dan kemudian menetapkan jumlah pinjaman anda dengan sewajarnya. hubungi saya melalui
    E-mel: robertwestradefinancefirm@gmail.com
    Salam
    Dr. Robert West

    ReplyDelete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews