Wednesday, December 23, 2009

IMAM MAHADI (alMahdi) sinar akhir zaman dari timur?


Musuh-musuhnya (YAHUDI) amat percaya masa KEBANGKITANNYA sudah dekat. Mereka berusaha sedaya mungkin menjejaknya. Persoalan yang amat pelik kenapa mereka percaya ramalan yang disebut di dalam alQuran dan Hadis padahal mereka tidak beriman kepada kedua-duanya? Memang benar mereka adalah golongan yang paling tegar menentang Allah swt

Dari Dzar dari Abdullah dari Nabi SAW yang bersabda: “Sekiranya dunia hanya tinggal sehari sahaja (sebelum qiamat) nescaya Allah memanjangkan hari itu sehingga bangkit padanya seorang lelaki dari keturunanku atau dari kaum keluargaku, yang namanya spt namaku, nama bapanya spt nama bapaku, ia akan memenuhi bumi dengan keadilan dan saksama sebagaimana bumi dipenuhi kezaliman dan kekejaman”. Hadith riwayat Abu Daud dan Turmizi.

Dengan jelas Hadis di atas menceritakan perihal Iman Mahadi. Pertama, lelaki dari keturunan Baginda Rasulullah SAW, keduanya namanya Muahammad dan nama bapanya ialah Abdullah. Secara logiknya tentulah mudah bagi kita mengenalinya asalkan ia bernama Muhammad bin Abdullah. Keturunan Rasulullah yang kita tahu ialah mereka yang bergelar Syed atau Syarif, tentulah namanya ialah Syed Muhammad Bin Syed Abdullah.

Diriwayatkan oleh Al-Imam Abu Daud , “Telah berkata Ali sambil memandang puteranya Hassan,” Sesungguhnya Puteraku ini ialah syed (sayyid) sebagaimana yang telah dinamakan oleh Nabi SAW. Dari keturunannya akan lahir seorang lelaki yang namanya seperti nama Nabi kamu, menyerupai baginda dalam perangai dan tidak menyerupai baginda dalam rupa dan bentuk.”

Adakah semudah itu kita mengesannya padahal kita tahu Dajjal dan talibarutnya berusaha sedaya mungkin menjejaknya sejak ratusan tahun dahulu. Di dalam sejarah begitu ramai keturunan nabi Muhammad yang menunjukkan ciri kepimpinan dan lebih menonjol telah dibunuh dan kebanyakannya mati diracun walaupun apa nama mereka sekalipun (tidak semestinya Muhammad Bin Abdullah).

Bagaimana hendak mengenali Imam Mahadi jika ia benar-benar telah muncul atau ada di persekitaran kita? Persoalan ini nampak remeh tetapi amat sukar untuk dijawab. Kenapa demikian? Bagi yang berhujah berdasarkan tafsiran alQuran dan Hadis semata-mata tentu sekali akan mengatakan 'telah jelas' tanda-tanda yang disebut dalam banyak nas yang telah dibukukan dan tak perlu bersusah payah menyelidik dan mencari-cari "siapa dia". Ada pula akan mengatakan persoalan ini tak wajar dibangkitkan kerana dikhuatiri akan menjejaskan aqidah dan iman.

Telah bersabda Rasulullah s.a.w, “Al-Mahdi berasal dari umatku, berkening lebar, berhidung panjang dan mancung. Ia akan memenuhi bumi ini dengan keadilan dan kemakmuran, sebagaimana ia (bumi ini) sebelum itu dipenuhi oleh kezaliman dan kesemena-menaan, dan ia (umur kekhalifahan) berumur tujuh tahun.” (HR. Abu Dawud dan al-Hakim)

Lagi pula Imam Mahadi akan bangkit dan akan menyeru manusia ke jalan tauhid, bagi kaum Muslimin sudah tentu akan bertemu dengannya dan bersenang hati menerima ajakannya itu. Apakah benar begitu?

Dari Abu Said Al-Khudri ra berkata : “Aku telah mendengar Rasulullah SAW bersabda ; “Akan lahir dari umatku seorang lelaki yang menyeru dengan sunahku, Allah menurunkan hujan dari langit untuknya, bumi mengeluarkan hasil darinya. Ia memerintah umat ini selama tujuh tahun dan akan berada di Baitul Maqdis”.Hadith riwayat At-Tabarani.

Bersandarkan kepada Hadis di atas, bahawa Imam Mahadi akan muncul dan berdakwah menyeru umat manusia kembali mengamalkan sunah Rasulullah SAW.  Apabila muncul pendakwah sedemikian tentulah tidaklah sukar untuk kita mengenalinya. Akan tetapi jika kita perhitungkan apa yang sedang berlaku sekarang, ia agak janggal kerana musuh-musuhnya sudah mengetahui peristiwa kebangkitan ini dan berusaha sedaya upaya untuk menghalangnya usahanya.

Cuba kita perhatikan kata-kata Baginda dalam hadis di atas, "berada di Baitul Maqdis", agaknya bilakah peristiwa ini akan berlaku?  Keadaan pada waktu itu berlaku huruhara yang amat menggerunkan dan suasananya tidaklah aman seperti hari ini. Jadi jawapannya yang paling munasabah ialah selepas Dajjal dibunuh oleh Nabi Isa as dan negara Israel ditawan baharulah Imam Mahdi bebas melaksanakan dakwah. Sebelum daripada waktu itu, amat mustahil Imam Mahadi dapat berdakwah di sana kerana Baitul Maqdis dibawah kekuasaan musuhnya, Dajjal dan tentera-tenteranya.

Kemungkinan besar kekacauan dan kekejaman yang berlaku adalah unjuran dari peperangan dunia ketiga (WWIII). Bumi telah dirosakkan dengan teruk dan manusia ketika itu pula hanya tinggal sedikit sahaja. Peperangan ini menular hingga ke Madinah, sebuah bandar yang aman damai selama ini. Malah ada diantara mereka juga cuba menyerang Makkah.

Telah bersabda Rasulullah s.a.w, "Seorang laki-laki akan datang ke Baitullah (Kaabah), maka diutuslah suatu utusan (oleh penguasa) untuk mengejarnya. Dan ketika mereka telah sampai di suatu gurun pasir, maka mereka terbenam ditelan bumi." (HR. Muslim)

Aisyah Ummul Mukminin RA telah berkata, "Pada suatu hari tubuh Rasulullah s.a.w. bergetar dalam tidurnya. Lalu kami bertanya, 'Mengapa engkau melakukan sesuatu yang belum pernah engkau lakukan wahai Rasulullah?' Rasulullah s.a.w. menjawab, 'Akan terjadi suatu keanehan, iaitu bahwa sekelompok orang dari umatku akan berangkat menuju baitullah (Kaabah) untuk memburu seorang laki-laki Quraisy yang pergi mengungsi ke Kaabah. Sehingga apabila orang-orang tersebut telah sampai ke padang pasir, maka mereka ditelan bumi.' Kemudian kami bertanya, 'Bukankah di jalan padang pasir itu terdapat bermacam-macam orang?' Beliau menjawab, 'Benar, di antara mereka yang ditelan bumi tersebut ada yang sengaja pergi untuk berperang, dan ada pula yang dipaksa untuk berperang, serta ada pula orang yang sedang berada dalam suatu perjalanan, akan tetapi mereka binasa dalam satu waktu dan tempat yang sama. Sedangkan mereka berasal dari arah (niat) yang berbeda-beda. Kemudian Allah s.w.t. akan membangkitkan mereka pada hari berbangkit, menurut niat mereka masing-masing.'" (HR. Bukhary, Muslim)

Telah bersabda Rasullah s.a.w, "Sungguh, Baitullah ini akan diserang oleh suatu pasukan, sehingga apabila pasukan tersebut telah sampai pada sebuah padang pasir, maka bagian tengah pasukan itu ditelan bumi. Maka berteriaklah pasukan bagian depan kepada pasukan bagian belakang, dimana kemudian semua mereka ditenggelamkan bumi dan tidak ada yang tersisa, kecuali seseorang yang selamat, yang akan mengabarkan tentang kejadian yang menimpa mereka." (HR. Muslim, Ahmad, Nasai, dan Ibnu Majah).

Telah bersabda Rasulullah s.a.w, "Akan dibaiat seorang laki-laki antara maqam Ibrahim dengan sudut Kaabah." (HR. Ahmad, Abu Dawud)

Telah bersabda Rasulullah s.a.w, "Suatu pasukan dari umatku akan datang dari arah negeri Syam ke Baitullah (Kaabah) untuk mengejar seorang laki-laki yang akan dijaga Allah dari mereka." (HR. Ahmad)

as-SYUFYANI

Jika Imam Mahadi muncul sekarang atau sebelum berlakunya peperangan dan huruhara, tentu ia akan mudah dikenali dan musuh-musuhnya dan mereka tidak akan teragak-agak untuk menghapuskannya. Hadis tersebut hanya menceritakan secara am peribadi Imam Mahadi dan membayangkan bahawa Imam Mahadi hanya akan muncul bila keadaan telah selamat dari gangguan musuh-musuhnya.

Ada hadis yang menyebut "ia disembunyikan" oleh Allah swt, tetapi lebih sesuai jika dikatakan "ia dipelihara" oleh Allah sehinggalah tiba masanya. Ia di islahkan dalam satu malam sahaja. Dari rangkaian hadis akhir zaman, kita temui seorang dari musuhnya adalah beragama Islam kerana dia dapat menjejakkan kakinya ke Mekah dan Madinah. Rasulullah saw juga menyebut manusia ini dari kaumnya (umat). Namanya as-Syufyani atau as-syufiani.

Siapakah as-Syufyani ini? Adakah dia seorang pemimpin kaum arab atau dari bangsa ajam dan kenapa dia memusuhi manusia yang masih belum dibaiat itu? Pemimpin Islam mengejar untuk membunuhnya? (Suatu pasukan dari umatku akan datang dari arah negeri Syam ke Baitullah (Kaabah) untuk mengejar seorang laki-laki yang akan dijaga Allah dari mereka - hadis di atas'

Dari satu hadis lain. ".........maka mereka membai’at paksa lelaki itu di antara Rukun dan Makam Ibrahim padahal ia tidak suka dengan hal itu, kemudian suatu pasukan diutus dari ahli Syam (untuk menangkap orang-orang yang berbai’at itu), maka mereka dibenamkan ke dalam bumi di suatu tempat bernama Al-Baida antara Mekkah dan Madinah."

Al-Muhaddits Sayid Ahmad Siddiq Al-Ghumari menerangkan di dalam kitabnya Aqidah Ahlil Islam Fi Nuzuli Isa AS bahawa Al-Mahdi dilahirkan di Madinah Al-Munawwarah serta dibesarkan di sana. Sebelum umat Islam berbai’at dengannya, berlakulah satu peperangan yang besar di antara penduduk Madinah dengan tentera-tentera As-Syufiani. Dalam peperangan tersebut, penduduk Madinah mengalami kekalahan dan mereka lari bersama-sama Al-Mahdi ke Makkah. Di Makkah datanglah orang dari berbagai-bagal negeri kerana berbai’at dengannya di suatu tempat iaitu di antara Hajar Aswad dan Maqam Ibrahim

As-Syufyani ini dari daerah Syam (Damsyiq, Syiria). Dialah yang menyerang Madinatul Munwwarah yang menyebabkan penduduknya melarikan diri ke Makkah, termasuklah Imam Mahadi. Pada waktu itu tiada siapa pun yang tahu bahawa dia adalah Imam Mahadi termasuklah dirinya sendiri.

Jika ada sesiapa yang mendakwa dirinya adalah Imam Mahadi, dakwaan tersebut akan tertolak dengan sendirinya. Imam Mahadi sebenar, tidak mengetahui bahawa dirinya adalah Imam Mahadi, jauh sekali membuat pengakuan (sebelum berlakunya peristiwa "baiah" seperti yang disebut dalam sabda baginda junjungan). Telah ramai Imam Mahadi palsu muncul dan mungkin ada lagi selepas ini, oleh itu berhati-hatilah jangan sampai terpedaya. Begitu juga manusia yang mendakwa dirinya ialah Pemuda Bani Tamim. Tiada siapa pun yang mengenali PBT ini sehinggalah Imam Mahadi di "baiah" nanti. Harus diingat bahawa alMahadi dan Pemuda Bani Tamim itu hanyalah gelaran bukan nama mereka.

Rasulullah saw bersabda: “Akan terjadi perselisihan setelah wafatnya seorang pemimpin, maka keluarlah seorang lelaki dari penduduk Madinah mencari perlindungan ke Mekkah, lalu datanglah kepada lelaki ini beberapa orang dari penduduk Mekkah, lalu mereka membai’at Imam Mahadi secara paksa, maka ia dibai’at di antara Rukun dengan Maqam Ibrahim (di depan Ka’bah). Kemudian diutuslah sepasukan manusia dari penduduk Syam, maka mereka dibenamkan di sebuah daerah bernama Al-Baida yang berada di antara Mekkah dan Madinah.” (HR Abu Dawud 3737)

Imam Mahadi mempunyai ramai musuh termasuk dikalangan pemimpin Islam sendiri. Mungkin pemimpin Islam ini sudah menjadi sahabat Dajjal. Seolah telah tahu waktu kebangkitan Imam Mahadi dan berusaha menghapuskannya sebelum tarikh pembai'atannya lagi (di Madinah). Kita lihat as-Sufyani tahu perkara ghaib ini (peristiwa bai'ah), dari mana sumbernya?

Begitulah cara Rasulullah menyampaikan maklumat kepada kita. Huruhara berlaku gara-gara perebutan kuasa, apabila 3 putra "raja" Arab Saudi bertelingkah dan berperang merebut takhta. Ditambah pula dengan serangan tentera as-Sufyani.

Bagi "jentera" Dajjal pula, Imam Mahadi adalah musuh nombor satu kepada "BOSS" mereka, beliau (Imam Mahadi) akan menjadi penghalang utama terhadap rencana jahat mereka menyesatkan seluruh manusia di muka bumi. Imam Mahadi akan bertindak tegas dalam menjaga dan menyelamatkan kaum Mukminin dari gangguan dan pengaruh Dajjal Laknatullah. Menyerukan kebenaran untuk menghapuskan pembohongan Dajjal. Penipuan Dajjal sememangnya licik dan sukar untuk dikesan kecuali oleh mereka yang mendapat perlindungan dan petunjuk Allah. Orang Mukmin sendiri tidak terjamin selamat dari godaannya, apa lagi gulungan yang menjadi orang Islam melalui keturunan.

Ia akan mendakwa dirinya adalah Nabi Isa almasih yang ditunggu-tunggu dan selepas itu mendakwa pula sebagai tuhan. Sesuai dengan konsep trinity pegangan umat Kristian, Katholik terutamanya. Yesus (Jesus) adalah salah satu dari tiga tuhan mereka.

Konsep TRINITY itu disediakan oleh mereka yang bekerja untuk Dajjal dengan memesongkan ajaran Nabi Isa as. Kelihatan seolah menyediakan laluan mudah untuk Dajjal mengaku sebagai TUHAN pada akhir zaman. Adakah ia satu kebetulan atau telah dirancang? Hanya Allah yang tahu segala rahsia mereka. Biasanya kerja-kerja seperti ini dilakukan oleh berbagai pertubuhan dan badan sulit yang beroperasi secara tersembunyi yang digelar "The Hidden Hand" ringkasnya THH. Rahsia ini telah dibongkar dan diulas mendalam di banyak laman2 web dan blog seperti Mistisfiles, Sangtawal, dan Efairy (sekadar beberapa nama). Jika ianya benar seperti yang didakwa, perancangan mereka bermula sejak 1700 tahun yang lalu. Orang Kristian tentu dengan mudah menerima Dajjal sebagai" Isa almasih" seterusnya memujanya sebagai "tuhan". Ia amat berbeza dengan Islam yang memegang kukuh kalimah "TAUHID" yang terang dan jelas seperti dalam surah al Ikhlas.

Amatlah ganjil jika mereka menyambut kedatangan Nabi Isa as kelak, apa lagi menerima seruannya untuk mengimani Syariat Nabi Muhammad, iaitu Islam yang amat mereka musuhi dan pandang hina selama ini. Saya tidak akan membincangkan soal trinity dan THH ini kerana perkara pokok yang akan diperkatakan ialah mengenai Imam Mahadi.

PANDANGAN PENGANUT KRISTIAN

Adakah pembaca maklum bahawa para penganut Kristian juga telah membuat kajian mendalam mengenai Hadis akhir zaman ini dan mereka membuat kesimpulan yang sungguh menghairankan. Iaitu keterbalikan fakta (Islam) hanya kerana tidak dapat menerima agama Islam sebagai agama yang benar. Mereka juga tidak dapat menerima kenyataan: Nabi Isa as. akan menghapuskan "salib". Bagi mereka mana mungkin Nabi Isa as. (Jesus) akan bersekongkol dengan orang Islam, Imam Mahadi. Akhirnya mereka berkata Hadis ini dari sumber "syaitan".

Mereka membuat satu ketetapan sebagai jalan untuk mententeramkan perasaan gusar mereka dengan mengatakan, Imam Mahadi ialah "ANTI CHRIST" yakni "Dajjal" sementara Nabi Isa as. pula dikatakan sebagai "NABI PALSU" (false Prophet).

Maklumat ini diperolehi dari beberapa rencana yang ditulis oleh mereka (penganut Kristian) dan juga bebera siri perbincangan dalam forum-forum berbincangan dikalangan penganut Kristian. Mereka membolak balikkan kitab mereka mencari fakta untuk menguatkan hujah mereka. Adakalanya saya kesihan melihat gelagat mereka. Yang pasti mereka sedang mempersiapkan diri untuk menerima Dajjal sebagai "Jesus" yang juga "tuhan" mereka. Lihat petikan di bawah:
"Therefore, the church's need for a healthy and sound end-time theology has never been greater. And those of us who believe we are living in the 'last of the last' days, Jesus' words to 'watch' for his coming carry with it a great responsibility. I am now going to expound on a teaching that has permeated the Muslim faith over the centuries, but with a great intensity over the last few decades. It is a very intriguing teaching that parallels the Biblical teaching of Antichrist in many ways."
Mereka berusaha bersungguh-sungguh untuk menyesuaikan atau memadankan pandangan mereka dengan apa yang tertulis dalam kitab-kitab mereka.
"Yes, the holy books of Islam (Quran, the Hadith) contain many prophecies concerning the future. As a Christian, I believe these Islamic prophecies to be satanically inspired, but that is beside the point. All branches of Islam (Sunni, Shiite...) maintain a teaching that in the 'last days,' an Islamic savior, known as Al-Mahdi, will rise to great power and conquer the world for Islam. He will annihilate Christians and Jews, will conquer Jerusalem, and will fill the world with Islamic justice"
Mereka telah membaca dan mengkaji Hadis-Hadis yang menceritakan kebangkitan al Mahdi dan Jesus Christ, sayangnya mereka menganggap alQuran dan Hadis sebagai ayat-ayat syaitan dan mengalihkan perhatian kearah kepalsuan dalam membuat keputusan. Walaupun begitu terdapat tanda, (saya kira) bahawa mereka masih ada rasa ragu untuk menafikan kebenaran isi alQuran dan Hadis. Dalam keadaan keraguan itu, disebabkan taksub kepada kepercayaan mereka, dengan nada sinis mereka menyatakan Nabi Isa as yang akan turun itu (disebut dalam alQuran dan Hadis) sebagai NABI PALSU (false prophet) kerana ia tidak disebut sedemikian di dalam kitab-kitab mereka:
"According to the Quran, Islam's holiest book, and the Hadith, a collection of Islamic holy writings that supplement the Quran, a messianic figure will arise in the last days of history known as Al Mahdi. He, along with the 'Prophet Jesus,' (False Prophet) will lead the Muslim believers to victory over the infidels (Christians and Jews)."
Jelas bahawa mereka tidak akan menerima orang yang mereka anggap sebagai "NABI PALSU" sebagai "penyelamat" (Jesus Christ) yang mereka nanti-nantikan sejak sekian lama. Lihat betapa kelirunya mereka dan sia-sia sahaja mereka menunggu dengan penuh semangat (Jesus akan turun menyelamatkan mereka).
"Islam teaches that Jesus was born of Mary and was a great prophet but that he is not the Son of God. Muslims teach that it is not possible for God to have a son. This opposing view of who Jesus is one of the greatest distinctions between Islam and Christianity."
Sememangnya konsep TRINITY telah menyesatkan mereka begitu jauh sehingga sukar mereka menerima kebenaran. Islam menolak dan menafikan Jesus itu anak tuhan bertentangan dengan doktrin gereja Kristian. Jika tidak kerana TRINITY itu tidaklah begitu susah mereka mencari jawapan terhadap persoalan yang memeningkan kepala mereka.

Mereka berusaha untuk mengenali Imam Mahadi melalui beberapa kajian terhadap Hadis-Hadis seperti yang yang di "ketengahkan":
"Quotes from the Hadith:"al Mahadi will return at the head of the forces of righteousness and do battle with the forces of evil in one, final, apocalyptic battle. When evil has been defeated once and for all, the al Mahadi will rule the world for several years under a perfect government and bring about a perfect spirituality among the peoples of the world. After the al Mahdi has reigned for several years, Jesus Christ will return"
"al Mahadi: His forehead will be broad and his nose will be high. He will fill the world with justice and fairness at a time when the world will be filled with oppression. He will rule for seven years."
"Allah will give Al-Mahdi the ability to righteously rule the Muslim nation in the span of a night. He will fill the earth with justice, as it was filled with injustice. He will lead the Muslim nation to the second conquering of Constantinople and possibly Rome."
Bagi menyesuaikan apa yang tercatit pada kitab mereka (Bible) mereka menuduh Nabi Isa as adalah nabi palsu. Sukar bagi mereka menerima hakikat Nabi Isa akan membawa syariat Islam dan membuang salib. Nabi Isa as tidak membela mereka sepertimana yang mereka percaya dan harapkan, bahkan menidakkan ajaran Kristian dengan membuang salib, tindakan ini seolah-olah "memusuhi" mereka:
"According to the Quran, Islam's holiest book, and the Hadith, a collection of Islamic holy writings that supplement the Quran, a messianic figure will arise in the last days of history known as Al Mahdi. He, along with the 'Prophet Jesus,' (False Prophet) will lead the Muslim believers to victory over the infidels (Christians and Jews).
1) The word, Mahdi, means 'The Guided One.'
2) According to Islam's holy writings, one day the entire world will be converted to Islam. Leading this revival will be the Mahdi, who will assume the role as the Islamic Messiah.
3) Islamic tradition teaches that Jesus will return from heaven in the last days and follow the Mahdi into Jerusalem, where Jesus will deny he is the Son of God.
4) Then, together the two will destroy the 'Cross'(Christianity) and kill the Jews who will be 'hiding behind rocks.' Afterwards Islamic justice will prevailand the world will submit to the rule of Mahdi, and Jesus.
5) All branches of Islam teach on the Mahdi. All Muslims believe this!
In addition, Islam's holy writings describe the Islamic messiah's lineage, name, facial features, etc. in great detail. "
He will be tall
He will be fair complexioned
His father's name will be Abdullah
His mother's name will be Aamina
He will speak with a slight stutter and occasionally this stutter will frustrate him causing him to hit his hand upon his thigh.
Kita tinggalkan dahulu kaum Kristian dengan gelagat mereka.

Yahudi Zionis

Zionis terus menerus mengkaji rahsia dan petunjuk yang disebutkan di dalam alQuran dan Hadis malah lebih gigih berbanding kebanyakan orang Islam sendiri. Siapakah Zionis adakah sama dengan Yahudi lainnya? Sila rujuk artikel sebelum ini mengenai bangsa terlaknat ini. Mereka juga induk kepada YAKJUJ dan MAKJUJ.

Mereka adalah ejen kepada Dajjal laknatullah. Mereka mengumpul sebanyak-banyaknya emas untuk menguasai perekonomian dunia, (sila kaji siapa ' Illuminati bloodline"). Semua keuntungan adalah untuk "boss" mereka Dajjal laknatullah, semua emas dan dana yang dikumpulkan kini sedang disalurkan ke Israel iaitu tempat bersemayamnya "raja" mereka (Dajjal). Mereka akan aturkan kejatuhan semua matawang kertas termasuk negara Malaysia dan USA juga tak terkecuali. Hanya emas dan mungkin perak sahaja akan bernilai. Wang baru berserta CHIPs akan dilancarkan oleh mereka ini. Ada kisah tentang chips dengan lambang "beast" iaitu 666. Saya tidak akan bicarakan hal tersebut.

Lawati laman web zionis – “ Temple institute”. Di sana kita akan lihat betapa gigihnya kaum Yahudi mahu membina biara suci untuk menyambut kedatangan "Raja" mereka yang mereka nanti sebagaimana yang tercatat dalam kitab mereka.

The Temple Institute is Founded
Archeological Devastation
Jews return to the Mount
Dajjal mampu menguasai sebilangan besar penduduk bumi ini melalui pertolongan Iblis (Lucifer). Kumpulan yang dinaungi oleh Dajjal ini tidak pernah lalai dan berhenti mengesan Imam Mahadi di serata pelusuk dunia terutama di lokasi yang disyaki seperti "khorasan", Indonesia dan Malaysia selain negara-negara Timur Tengah.

Apakah Imam Mahadi akan dibiarkan jika ditemui oleh Dajjal? Pembaca sendiri tentu sudah maklum jawapannya.

Adakah kita tidak percaya dengan kenyataan ini ataupun tidak ambil peduli dan hanya mengatakan "hanya Allah yang Maha Mengetahui" tanpa perlu mengkajinya? Ramai diantara kita tidak mengambil berat soal ini kerana telah tergoda oleh "fitnah Dajjal" yang diatur sekian lama tanpa disedari. Berbeza dengan kelompok kaum yang menjadi hamba Dajjal. Mereka akan terus mengkaji tanpa jemu.

Mereka (ejen Dajjal) begitu yakin Imam Mahadi tidak akan muncul dalam bentuk personaliti sebagaimana yang kita bayangkan selama ini. Mereka mendakwa dapat merasakan wujudnya "keganjilan" dan "helah" penceritaan mengenai Imam Mahadi ini. Baik dari segi perwatakan, peribadi atau tempat kelahirannya. Inilah perkara yang amat menyusahkan dan membimbangkan musuh-musuhnya. Begitulah kebenaran Islam dan kebijaksanaan Allah swt, Maha Perancang.
PERSONALITI Imam Mahadi

Secara logiknya akan berlaku penyamaran sebagai pelindung dan ini akan berterusan sehingga masanya yang sesuai. Ia akan selamat dari bencana manusia. Oleh itu sesiapa sahaja yang mengaku dan mendakwa dia "Imam Mahadi" adalah seorang pendusta dan pembohong. Tiada siapa akan mengenalinya walaupun kita telah bertemu atau bergaul dengannya setiap hari. Orang Islam juga akan terkeliru, apa lagi mereka yang bukan Islam. Sila renung kembali kisah Uwais al-Qarni ra yang hanya dikenali oleh Rasulullah sahaja, para sahabat pun tidak mengenalinya sehingga diberitahu.

KHALIFAH (King)

Imam Mahadi adalah seorang pemerintah (raja) yang memerintah "umat ini" selama 7 tahun. Jelas bahawa beliau bukan orang kebanyakan kerana sifatnya seperti sifat Rasulullah, bukan juga dari kalangan seorang raja yang sedia ada kerana sifatnya dan keteguhannya kepada tauhid dan adil. Adakah wujud pemerintah yang ada sekarang ini zuhud, warak dan adil? Jadi timbul pula pertanyaan baru, bagaimana caranya Imam Mahadi mendapat sokongan untuk menjadi pemerintah kerana dimana-mana tempat di dunia ini sudah ada pemerintah tersendiri (yang dilantik melalui demokrasi). Jawapan yang boleh kita agak ialah beliau hanya memerintah selepas Dajjal dihapuskan dan pusat pemerintahannya di Pelestin (Baitul Maqdis). Dari sinilah bermulanya era baru yang penuh keadilan dan kesaksamaan seperti yang disebut di dalam Hadis Rasulullah SAW.

Persoalan lain pula timbul, adakah dia sudah menjadi RAJA atau khalifah Daulah Timur sebelum memerintah di Baitul Maqdis itu ? Ada bukti bahawa beliau adalah "raja" dari timur (King of the East) yang menyerang tentera Dajjal. Didalam kitab2 agama terdahulu termasuklah Bible menceritakan pasukan dari Timur ini akan tiba sebaik sahaja sungai Furat kering. King of the East inilah yang bergabung dengan tentera Kristian dan membawa kemenangan menentang tentera Anti Christ (Dajjal). Negara manakah Daulah Timur tersebut? Ada hadis yang menyebut "dari Khorasan". Di manakah terletaknya Khorasan ini? Pada masa ini Khorasan ialah satu daerah di negara Iran. Kita lihat peta Khorasan lama dimana ia meliputi satu kawasan yang luas berbanding yang wujud pada hari ini.

KHORASAN (zaman keagungan Parsi)
Ramai juga pengkaji meramalkan dan tidak kurang juga yang amat yakin bahawa pemuda Bani Tamim itu adalah dari Khorasan (Khurasan) yang asalnya ialah kawasan yang luas meliputi sebahagian dari negara Parsi, Afghanistan, Tajikistan, Uzbekistan, Turkmenistan dan utara Pakistan.

Pendokong kuat Imam Mahdi ialah Pemuda Bani Tamim yang sekaligus menjadi 'tulang belakang' kepada kekuatan Imam Mahdi. Pemuda Bani Tamim berasal dari Timur dan mengikut pandangan Syeikh Dr Walid al-'Ani yang dimaksudkan dengan Timur itu ialah Afghanistan. Namanya ialah Syuaib Bin Soleh. Beliau ialah seorang pemimpin tentera yang hebat. Pada waktu malam beliau terkenal sebagai seorang yang amat kuat dan khusyuk beribadah, manakala pada waktu siang pula, pula digeruni oleh musuh dengan ketangkasannya dalam medan perang.

Logiknya kemungkinan ini adalah kerana rekod perjuangan kental para Mujahideen Afghanistan terbukti amat digeruni pihak lawan walaupun dari negara kuasa-kuasa besar seperti Rusia dan USA. Keimanan mereka tinggi dan mereka berjuang kerana Allah bukan kerana habuan dunia.

Dari beberapa kajian yang dibuat juga menunjukkan bangsa Phatan/Phastun mempunyai pertalian darah dengan Bani Israel (Bani Ishaq) tetapi tiada kaitan dengan orang Yahudi Khazar yang menduduki negara Israel sekarang. Sebab itu Afghanistan di "tawan" oleh tentera USA yang menjadi alat ILLUMINAT yang kini berpusat di Israel. Secara mudahnya, pihak Yahudi akan mengambil kesempatan mencari pemuda Bani Tamim ini sambil menghalang kebangkitan tentera al Mahdi. Petikan artikel "Black Banner from the East" Research Paper by Bilal Khan.
"the army of Mehdi will consist of Muslims from Bani-Israel from Khurasan holding black flags. No power in the world will be able to stop them till they reach Jerusalem and erect their flags where there is Aqsa Mosque standing today."
"The older Persian province of Khorasan (also known as the Greater Khorasan) included parts which are today in Iran, Afghanistan, Tajikistan, Turkmenistan and Uzbekistan. Some of the main historical cities of Persia are located in the older Khorasan: Nishapur and Tus (now in Iran), Merv and Sanjan (now in Turkmenistan), Samarkand and Bukhara (both now in Uzbekistan), Herat and Balkh (now in Afghanistan), Khujand and Panjakent (now in Tajikistan). In its long history, Khorasan knew many conquerors and empires: Greeks, Arabs, Seljuk Turks, Safavids, Pashtuns (ethnic Afghans) and others."
Sementara DAJJAL (ANTI-CHRIST) adalah NABI PALSU dan MENDAKWA dirinya sebagai ISA ALMASIH yang dinantikan oleh penganut Kristian. Persediaan awal telah dilakukan dengan baik menaikkan imej Jesust Christ (Yesus) berwajah Eropah, berkuli cerah berambut ikal warna kuning mayang. Dari penyelidikan sumber sejarah telah terdapat fakta bahawa Nabi Isa as berkulit sedikit gelap dan berambut hitam kerinting sesuai dengan perwatakan Bani Israel. Lukisan pada dinding-dinding bangunan purba dan piramid di Mesir telah membuktikannya.

Bayangkan apabila Nabi Isa muncul nanti dan memperkenalkan dirinya sebagai "Yesus" kepada penganut kristian. Apa pandangan mereka terhadapnya? Adakah mereka (penganut Kristian) akan mempercayai kata-katanya? Tentu sekali mereka akan mendustainya kerana perawakannya tidak sama dengan wajah yang ada pada lukisan dan ukiran patung yang telah di"sogok" oleh pengikut Dajjal kepada mereka. Betapa bijaknya pengikut Dajjal ini mengelirukan berjuta-juta manusia kristian ini. Tambahan pula Nabi Isa as akan membawa akidah Islam yang selama ini amat mereka musuhi.

Dajjal pula akan berjaya menjadi al Masih dan akan diterima sebagai Yesus, penyelamat mereka. Konsep trinity juga mirip pegangan masyarakat Yahudi sekarang (zionis) yang mengamalkan fahaman Kabbalah berformat paganisma Mesir purba. Memang trajis fenomena ini.

Bagaimana bentuknya Dajjal ini. Adakah serupa dengan apa yang kita fikirkan? Siapakah sebenarnya dia? Dari beberapa keterangan, dia munculkan diri lebih awal dari Imam Mahadi dan Nabi Isa.

Dari Jabir bin Abdullah, katanya Rasulullah s.a.w bersabda:"Dajjal muncul pada waktu orang tidak berpegang kepada agama dan jahil tentang agama. Pada zaman Dajjal ada empat puluh hari, yang mana satu hari terasa bagaikan setahun, ada satu hari yang terasa bagaikan sebulan, ada satu hari yang terasa satu minggu, kemudian hari-hari berikutnya seperti hari biasa".

Dia tidak akan muncul sehingga manusia (sebahagian besar) meninggalkan agama dan penghuni dunia asyik memikirkan kepuasan nafsu dan keseronokan. Fitnah Dajal adalah "besar dan serius". Ini bukan masalah hidup atau mati tetapi kesengsaraan, mereka yang terpengaruh dengan sihir Dajjal akan jadi kafir, Na’uzubillah. Sabda Rasulullah saw mahfumnya, sejak zaman Nabi Adam, tidak ada Nabi yang tidak mengingatkan umat mereka tentang fitnah Dajal. Sedarlah dan sedarkanlah seluruh kaum muslimin tentang peristiwa paling dahsyat yang bakal berlaku. Jika kita perhatikan fenomena semasa, mungkin sebahagian darinya telah dan sedang berlaku.

Sebelum Dajjal muncul akan berlaku "kemarau" selama 3 tahun. Manusia akan menderita dalam kepayahan hidup yang cukup menyiksakan disamping peperangan dan pembunuhan yang tak terkawal. Kita harus bersedia jika ingin selamat dari fitnah "terbesar" Dajjal (menawarkan "syurga" kepada siapa yang mengakuinya sebagai tuhan) ketika dunia dihimpit kesengsaraan yang amat perit.

BERITA YANG MENGGERUNKAN....

Jangan mengambil mudah dan hayatilah setiap peristiwa berlaku berlaku, kerana ia menjurus kepada satu mala petaka yang akan meruntuhkan iman. Perangkap durjana telah lama menjerat kita tanpa disedari.
layari blog rakan seperjuangan saya, ada sesuatu yang mengejutkan..

http://holywar-efairy.blogspot.com/2009/12/pope-roman-peter-ii-cantus-benedictine.html#comment-form

SAYANG SEKALI BLOG INI TELAH DIGODAM DAN DITAMATKAN RIWAYATNYA. Namun saya ada menyimpan salinan artikel tersebut, KLIK sini atau sila ke ABATASA II

Kita kembali kepada Imam Mahdi atau Al Mahdi. Telah dijelaskan, beliau adalah dari keturunan cucu Rasulullah SAW, Saidina Hassan bin Ali Bin Abi Thalib. Bernama Muhammad Bin Abdullah.

Dari Ibnu Umar bahawa Nabi SAW telah mengambil tangan Saidina Ali ra dan bersabda: “Akan keluar dari sulbi ini pemuda yang akan memenuhi dunia dengan keadilan (Al Mahdi). Bilamana kamu melihat yang demikian itu, maka wajib kamu mencari Pemuda dari Bani Tamim itu, dia datang dari sebelah Timur dan dia adalah pemegang bendera Al Mahdi“ dari Al Hawi Lil Fatawa oleh Imam Suyuti

Kemunculannya menjadi tajuk bualan hangat sejak kebelakangan ini. Kenapa? Kerana semua tanda-tanda kecil kiamat telah nyata dan hanya menanti tanda-tanda besar sahaja. Samaada ia akan muncul sekarang atau kemudian nanti tidak menjadi soal, apa yang jelas dari Hadis di atas ialah - ia (Pemuda Bani Tamim) akan datang dari "TIMUR". Bukan dari tanah Arab. Adakah pemuda Bani Tamim ini Imam Mahadi sendiri? atau orang lain,  apa sahaja yang berlaku nanti, tanggung jawab kita ialah "..... maka wajib kamu mencari Pemuda dari Bani Tamim itu".  Untuk itu kita perlu membuat kajian mengenainya.

Diriwayatkan oleh Al-Imam Abu Daud dalam, “Telah berkata Ali sambil memandang puteranya Hassan,” Sesungguhnya Puteraku ini ialah syed sebagaimana yang telah dinamakan oleh Nabi SAW. Dari keturunannya akan lahir seorang lelaki yang namanya seperti nama Nabi kamu, menyerupai baginda dalam perangai dan tidak menyerupai baginda dalam rupa dan bentuk.”

Adakah dia seorang Raja atau Pemerintah (Perdana Menteri, Presiden atau Khalifah) ?

Bahawa Al Mahdi ini mempunyai dua ciri-ciri besar iaitu akan mendapat daulah di sebelah Timur dan akan memegang pedang Zulfaqor (Dhu al-Faqar) sebagai bukti bahawa ia membawa kebenaran.

Malangnya tiada sesiapa yang mengetahui dan mengenali Imam Mahadi ini termasuk "dirinya sendiri" sehinggalah di islahkan dalam satu malam. Dalam keadaan kacau bilau kerana kemangkatan raja, Imam Mahadi dilantik untuk menjadi pemimpin.

Sabda Rasulullah saw ”Akan terjadi perselisihan (kekacauan) setelah wafatnya seorang pemimpin, maka keluarlah seorang lelaki dari ahli Madinah mencari perlindungan menuju ke Mekkah, lalu lelaki itu didatangi oleh sekumpulan manusia dari ahli Mekkah, maka mereka membai’at paksa lelaki itu di antara Rukun dan Makam Ibrahim padahal ia tidak suka dengan hal itu, kemudian suatu pasukan diutus dari ahli Syam (untuk menangkap orang-orang yang berbai’at itu), maka mereka dibenamkan ke dalam bumi di suatu tempat bernama Al-Baida antara Mekkah dan Madinah.” (HR Abu Dawud)

Sajauh mana keyakinan anda setakat ini?

TIGA KELOMPOK MANUSIA SEDANG MENANTI ORANG YANG AKAN MUNCUL SEBAGAI "PENYELAMAT". ISU INI MENJADI TAJUK PERBINCANGAN HANGAT OLEH PENGANUT ISLAM, KRISTIAN DAN YAHUDI. Masing-masing mendakwa merekalah di pihak yang benar.

Apa yang pasti, Al Mahdi tetap akan muncul, hanya masa menentukannya. Beliau bukanlah manusia sembarangan tetapi yang terpilih dikalangan penghuni dunia akhir masa. Kehebatannya sehebat hulubalang agung Saidina Ali ra dan pekertinya pula halus selunak pekerti Baginda Rasulullah SAW.

Pihak illuminati zionis amat gerun kepada berita kemunculan lelaki pilihan ini. Mereka menggelar dan memanggil Imam Mahdi ini sebagai Muhammad kedua dan menamakan Rasulullah saw sebagai Muhammad pertama. Apakah maksudnya, sama-samalah kita cuba fikirkan. Muslimin yang soleh dan patuh mengikut sunnah Nabi pula (benar-benar bertaqwa) dianggap sahabat Muhammad (kedua) ini..

Segalanya masih menjadi rahsia. TIDAK AKAN DIKETAHUI sehinggalah bai'ah (perlantikan) di makam Ibrahim - penjuru Kaabah.

65 comments:

  1. salam,

    Janji Allah pasti terjadi.Kata-kata Rasulullah yang bergelar Al-Amin sejak kecil itu sangat benar.

    Ya, Al-Mahdi sendiri tidak tahu dia adalah Al-Mahdi sehingga tiba masanya... marilah kita bersatu dan menyiapkan segala keperluan fizikal dan keperluan spiritual + iman , agar ketibaan Al-Mahdi tersebut kita sambut dengan penuh persediaan.... dan doakan kepada Allah swt semoga kita termasuk dikalangan mereka yang berjuang bersama Al-Mahdi.

    Jika tercetusnya perang akhir zaman lebih baik kita mati syahid dijalan Allah dengan penuh kemuliaan daripada mati dengan penuh kehinaan dan sia-sia. amin.

    teman, teruskan perjuanganmu... semoga diberkati dan diredhai Allah swt.

    sampaikanlah dari Rasulmu walaupun satu ayat!

    wassalam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagaimana boleh gitu boleh ke kata Imam Mahadi pun tak kenal dialah Imam Mahadi, terlalu lemah dia, sedangkan dia Imam Mahadi ilmu dan iman bak Nabi Muhammad. Terlalu bodohkah dia sedangkan dia wali dan dapat petunjuk dari Allah. Kan Nabi tahu bahawa dianya nabi dan mengistiharkannya. Jadinya jagan memahami hadis sebarangan sahaja. Kalau tahu dan pernah masuk alam ghaib pasti sendiri dah tau, yang nyata pun belum dapat menilai dengan betul apa lah yang ghaib. Imam Mahadi dah ada di alam ghaib tunggu masa Allah perintah keluar je. Makanya jagan memandai-mandai mengaku Imam Mahadi. Imam Mahadi kelauar di kaabah dan malaikat yang bersuara mengesahkan Imam Mahadi di kaabah. Kan senang cerita adalah logik sedikit. Penulis blog ni pun ntah apa-apa le, yang berlaku sekarang pun di malaysia tak boleh menilai apa lagi alam ghaib. Dari ceritanya yang bercampur dengan berbagai sumber tu saya dah tahu dia ni hijabnya belum terbuka sebab kalau orang hijabnya dah terbuka dengan akan tau segalanya tak payah mengambil sumber dari yahudilah kristianlah yang belum tahu sahih dan tepat yang kemudian dia buat anadai sendiri. Nabi hijab terbuka tau segalanya dari sumber yang satu melalui malaikat jibrail yang pertama. oklah, jumpa lagi

      Delete
    2. http://satriopiningitmuncul.wordpress.com/tag/the-man-from-the-east/
      Pemimpin agama baru dunia yang memakai julukan LAKI-LAKI DARI TIMUR akan muncul dari negeri yang terletak di pertemuan tiga buah laut. Ramalan nostrodamus sangat relevan dengan ramalan Jayabaya, saling mendukung dan saling melengkapi untuk sempurnanya sebuah rencana besar Tuhan. Pertanyaannya dimanakah Satrio Piningit bersembunyi mengingat betapa luasnya Indonesia ini. Nostrodamus mengatakan pemimpin itu akan muncul dari negeri atau wilayah yang terletak di pertemuan tiga buah laut. Satu-satunya negeri atau wilayah yang berada di pertemuan tiga laut adalah SULAWESI (lihat peta).

      Delete
    3. Maaf ya, Nabi Muhammad SAW juga tidak tahu bahawa baginda adalah Nabi akhir zaman sehinggalah malaikat Jibril AS muncul.

      Apabila Imam Mahadi sendiri tidak menyedari bahawa beliau adalah Imam Mahadi yang disebut-sebut oleh Rasulullah SAW, itu bermakna bahawa musuh-musuhnya sendiri tidak mampu mengenalinya. SELAGI belum sampai masanya, selagi itulah beliau tidak menyedari takdirnya.

      Allah knows best.

      Delete
  2. Waalaikum salam sahabatku. Terima kasih kerana berkunjung. Amat benar kata saudara bahawa masanya tetap akan tiba dan kita wajar bersedia menggalas tanggungjawab tidak berbelah bagi kepada hamba pilihan Allah ini. Biar kita mati syahid dari terbelenggu dibawah cengkaman Dajjal laknatullah.

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum... artikel yang menarik..
    Teruskan perjuangan saudaraku... Semoga Allah merahmati perjuangan ini... Amin...

    ReplyDelete
  4. Bahawa Al Mahdi ini mempunyai dua ciri-ciri besar iaitu akan mendapat daulah di sebelah Timur dan akan memegang pedang Zulfaqor (Dhu al-Faqar) sebagai bukti bahawa ia membawa kebenaran.

    macam citer LOTR..pedang sebagai tanda untuk memberitahu dia adalah jeneral yg sebenar (watak hero)

    ReplyDelete
  5. Tuan hamba,
    Soalan yg ingin hamba ajukan. Apakah agama nabi Isa? Kenapa pula hendak di kaitkan dia dgn Islam? Apakah hendak di Islamkan nabi Isa dgn mengucap 2 kalimah syahadah? Nabi Isa adalah penganut agama tuhan iaitu agama nabi ibrahim. Kesemua tamadun dunia dahulu dibangunkan oleh pengikut agama tuhan. Nabi Yusuf adalah raja di Mesir, Nabi Musa dan Nabi Harun adalah raja di Israel, begitu juga Nabi Daud dan Nabi Sulaiman. Nabi Isa belum menjadi raja dan ini hanya akan berlaku di suatu masa hadapan. Nabi Mahamada (Maha Mulia)juga telah menjadi raja. Di negara manakah yg sultannya menggunakan gelaran Yg Maha Mulia?
    Nabi Mahamada adalah gelaran bagi nabi. Dan nama sebenar beliau adalah Ahmad spt yg tercatit di dlm al quran. Jadi, siapakah ahmad ini? Org Islam sendiri tidak mengenal beliau melainkan mengikuti persangkaan yg didasarkan kpd hadis2. Asal al quran itu tidak berbaris, maka banyak rahsia yg cuba di sembunyikan di dlmnya. Org Islam tidak dpt menghidu penipuan yg dibuat kerena mereka tidak mengkaji al quran. Sebagai contoh tahukah anda bhw madinah adalah nama bandar firaun di zaman nabi yusuf dan nabi musa? Jadi, siapakah yg mengagungkan bandar ini? Semua penipuan akan terlerai apabila al quran itu di baca semula dlm keadaannya yg asal. Dan anda tidak akan menemukan perkataan Islam pada al quran yg tidak berbaris.
    Hamba hanya di tugaskan menyampaikan kebenaran. Sudah pasti kebanyakan manusia tidak akan mempercayai hamba dan ini jelas terbukti berlaku kpd nabi2 dan rasul2 yg terdahulu. Kebangkitan agama tuhan tidak memerlukan jumlah manusia yg ramai kerana ianya turut di bantu oleh segala makhluk lain yg di jadikan tuhan baik yg nyata atau yg ghaib.

    ReplyDelete
  6. alamak....geng2 ayah pin, mana tuhan Allah, end era dah sampai plak!!!

    ReplyDelete
  7. MasyaAllah, kemunculan agama baru "asalama" menjadi keadaan semakin keruh dalam masa umat Islam menghadapi pelbagai tekanan. Manusia yang kecewa dan terkeliru dalam memahami kebenaran. Tidak jauh bezanya dengan agama-agama yang baru muncul di pelbagai tempat dan masing2 mendakwa mereka adalah benar. Walau apa pun, hanya petunjuk dari Allah jua yang dapat menentukan pegangan kita benar atau salah. Jika kita tidak berpegang alQuran dan Hadis, adalah nyata kita telah tergelincir dari landasan.

    ReplyDelete
  8. Adakah asalam tahu siapakah yang membariskan ayat2 Al Quran, dan apakah tujuannya..sila belajar lagi whai asalam...pengetahuan kamu tentang Islam begitu cetek...Siapakah di antara Khalifah Ar Rashideen yang memperkenalkan, mengguna dan memakai ayat Al Quran yang di bariskan?? adakah anda berniat jahat mengatakan Khalifah 4 yang agung di zaman itu sebagai agen Dajjal dengan meletakkan baris pada ayat Al Quran untuk mengelirukan umat Islam..Statement anda sungguh dangkal dan tak masuk akal..

    ReplyDelete
  9. tolong fikir-fikirkan hadis nabi yang menyebut
    bangsa salman alfarisi(iran)akan menggantikan
    bangsa arab sebagai pemimpin umatIslam.
    Buangkan prasangka jahat kepada saudara sesama
    Islam.
    sudah terang lagi bersuluhkah?

    ReplyDelete
  10. salam,

    cuba fahami makna/erti TIMUR/Masyrik itu sendiri.
    Apakah TIMUR/Masyrik itu nama seseorang? suatu nama yang unik seperti nama Nabi Muhammad "AHMAD" , nama itu unik pada zaman itu.

    mengapakah Tun Mahatir dgn slogan pandangan ke "TIMUR@Masyrik",adakah syariatnya dituju kepada negara Jepun? Bagaimana pula pandangan orang Kristian terhadapa "TIMUR@Masyrik" dalam Kitab mereka??

    Yes 43:5
    Janganlah takut, sebab Aku ini menyertai engkau, Aku akan mendatangkan anak cucumu dari Timur(Masyrik), dan Aku akan menghimpun engkau dari barat.

    Yes 14:12
    "Wah, engkau sudah jatuh dari langit, hai Bintang Timur, putera Fajar , engkau sudah dipecahkan dan jatuh ke bumi, hai yang mengalahkan bangsa-bangsa!


    Timur dalam AL-Kitab merupakan watak/nama seseorang..

    Bagaimana pula Al-Quran tentang TIMUR?

    ReplyDelete
  11. Salam tuan Faroki,
    menarik, teruskan saudara.. kita sama-sama fikirkan misteri ini.

    ReplyDelete
  12. Salam semua
    Imam Mahadi telah lama ada hanya tunggu untuk dibaiah sahaja. Kami tentera dari timur sentiasa bersedia untuk hari ketentuan itu.
    Kami datang dengan pakaian Lamjalallah dengan pedang Saifullah di tangan yang bernama Dzulfakar dengan berzikir Waufau widhu amri ilallah innallah habasirun bill ibat. Kami melangkah dengan Wallahughalibun ala amri.
    Wasalam

    ReplyDelete
  13. Salam.

    Kunci Maghrib & Masyrik itu sama, hanya Satu. Di penghujung Maghrib, bermulanya Masyrik. Di pertemuan Maghrib dan Masyrik, di situlah terdapat kunci-NYA. Tetapi sebelum jumpa kuncinya kenalah menjelajah di luar sempadan akal.

    Misalnya, cuba jawab soalan ini dengan membuang jauh-jauh pemahaman ilmu Sains/Astronomi:

    "Jika Matahari itu lebih besar dari bulan, kenapa setelah 30 kali matahari terbit di Masyrik dan 30 kali tenggelam di Maghrib baru nak sama dengan 1 Bulan?"

    "Kenapa tawaf di Kaabah melawan jam sedangkan aktiviti kehidupan harian kita mengikut jam?"

    Pening juga kan?

    ReplyDelete
  14. Salam saudara Zaidi,

    Menarik persoalan yang saudara bawa tu.

    ReplyDelete
  15. Jin jin Mahadaya sudah kena tangkap...blognya pun nampaknya dah kena tutup. Mudah mudahan tak ada lagi Mahadaya kedua atau ketiga.

    Salam zizrah dan salam perkenalan dari kami http://alamjin-tuankelarias.blogspot.com

    Atau taipkan digoogle tuankelarias.

    ReplyDelete
  16. rukun iman yg pertama percaya kepada Allah.

    Allah telah memberi jaminanNya bahawa Al-quran terpelihara.

    kesimpulannya jangan layan org2 cam Mahadaya ker ayah pin dan lain2 kalau korang rasa cam pelik jer x yah layan.

    Imam mahdi namanya Muhammad bin Abdullah dia tidak membawa agama baru.beliau cuma pemimpin umat islam akhir zaman.Dia sendiri hanya menyedari bahawa dirinya imam mahdi yg dimaksudkan setelah diberitahu oleh Nabi Isa.Saya harap pemilik blog delete komen yg dirasakan ajaran sesat kerana takut org terpengaruh dan pergi ke blog si pengomen ajaran sesat itu... lagi bagus klu x yah publish.

    ReplyDelete
  17. Keturunan nabi Muhammad dah lama ada di Pulau Jawa dan telah tersebar di seluruh nusantara tapi tak tau dimana yg akan wujudnya Imam Mahdi.....7 dari pada walisongo di pulau Jawa adalah keturunan Nabi Muhammad...saya percaya syed dan sharifah itu keturunan nabi Muhammad....tapi nama Imam Mahdi bukan Syed Muhammad Bin Syed Abdullah...krn keturunan Nabi Muhammad daripada walisongo tidak menggunakan nama syed ataupun syarifah...lihat saja walisongo yang pertama.....Sayyid hanya digunakan sebagai gelaran....bukan nama...utk dibanggakan.....lagipun kalau dibaca yg disebutkan Rasulullah...nama Al-mahdi sama seperti namaku....jadi disini kalau namanya sama tidak ada syed.....mungkin hanya gelaran seperti walisongo yang pertama Sayyid Maulana Malik Ibrahim...jadi Imam Mahdi namanya adalah Muhammad Bin Abdullah dan bagi menghormati beliau digelar Sayyid Muhammad Bin Abdullah....Sayyid Maulana Malik Ibrahim adalah keturunan Nabi yang ke-22.....dan Sayyid Maulana itu hanyalah gelaran beliau.....(ini hanyalah teori....tidak seharusnya dipercaya....)

    ReplyDelete
  18. may Allah swt blessing, mercy and protection will always be muslimin and muslimah all over the world

    amin.

    ReplyDelete
  19. sesungguh nya agama yg diterima oleh Allah adalah agama islam...wahai sedzra seislam ku....marilah kita sama2 berdoa kepada Allah agar kita terpelihara dari semua fitnah dajjal laknattullah ini...semoga kita berada dlm kerhadaan Allah selama2 nya....amin...

    ReplyDelete
  20. assalamualaikum,

    sebenarnya yang turun berperang bersama Imam Mahdi itu adalah para-para wali Allah. Pedang Zulfaqar itu ada di Malaysia. Para wali Allah telah bersiap sedia melatih anak-anak murid mereka untuk berperang. kita orang awam juga perlu menyiapkan diri kita dengan iman dan taqwa sebagai persiapan diri menghadapi fitnah Dajjal yang besar. Television, musik adalah alat sihir Dajjal, ramai yang minat Maher Zain tapi ramai yang tidak sedar bahawa musik yang dibawa adalah salah satu dari sihir Dajjal. jadi sama-sama kita bersiap-siaga, 'lari ke gua' seumpama Ashabul Kahfi..

    ReplyDelete
  21. jangan ada pihak yang cuba untuk mengelirukan pemikiran orang-orang Islam..Nabi Isa AS turun pada akhir zaman sebagai umat Nabi Muhammad SAW,baginda juga pembawa agama tauhid sama seperti Nabi-Nabi yang lain..Nabi Isa tidak perlu di Islamkan semula seperti pertanyaan ASALAMA..ayat-ayat Al-Quran dibariskan bertujuan untuk kefahaman membacanya kerana bukan orang arab saja yang membacanya..

    ReplyDelete
  22. shalom..
    tidak ada yg sesiapa yang mgelirukan pemikiran orang2 islam...yang keliru itu datang nya dari mereka sendiri..

    ReplyDelete
  23. Salam. Saya juga ada membuat kajian tentang Pemuda Bani Tamim ini. Sama-sama kita mencari siapa Pemuda Bani Tamim ini kerana beliaulah pemegang panji Al-Mahdi.

    http://lautan-biru.blogspot.com/

    ReplyDelete
  24. Tak payah sosah2 bang, mencari "Pemuda Bani Tamim" tuh. Jangan heran dia bukan Pemuda, tapi hehe.. hanya "Si-Tua Bangka". Tapi malangnya dia tak sempat nak bawa "Panji2 Hitam", karna terpaksa bawa dulu hanya "Kain Puteh"...

    ReplyDelete
  25. "BANI TAMIM" itu adalah berasal dari nasab DNA Nabi SAW. Mereka adalah 7 beradik Sayyedina dari Parsi, dari nasab paling tua, "Generasi Pertama", dari anak2 Imam Sayyedina Ali Zainal Abidin... Sayyedina 7 beradik inilah gelombang pertama Ahlul Bait berhijrah keluar keNusantara, setelah 88 tahun kewafatan Nabi SAW. Mereka berhijrah pertama transist keJugerat India, kemudian terus keNusantara. Dari sini mereka berpecah - (1) ada yg keIndonesia, (2) ada yg keMalaya dan (3) ada yg keChina... Namun di"Alam Kewalian" mereka 7 beradik Sayyedina itu, tetap dgn gelaran "WALI 7 ALAM MELAYU", atau "BANI TAMIM"... Wallahu'alam ^_^ Wassalam....

    ReplyDelete
  26. IMAM MAHDI AS & AKHIR ZAMAN..

    Bermula, dlm Islamic Prophecy kapan disebut Akhir Zaman, maka ia dikaitkan dgn kedatangan Imam Mahdi AS. Fasal pada menyatakan dalil2 keberadaan dan kedatangan Imam Mahdi itu bisa difaham dari 2 sumber, itulah Al-Quran dan Al-Hidis :

    (1) AL-QURAN : Dalil2 Imam Mahdi dlm Quran itu ngak dijelaskan secara direct. Cumaan dalilnya sangat tersirat lagi tersembunyi. Terpulanglah pada Pencinta Al-Mahdi itu sendiri kalo mahu mencari, diiringi kesabaran dlm mencari dan menanti. Walo pun dlm kegelapan itu dia bersembunyi, dia sangat terang lagi amat ajaib sekali..

    (2) AL-HADIS - Maka dari Hadis2 itulah yg paling banyak menerangkan bab Imam Mahdi. Samada Hadis saheh ato Hadis palsu, koq ujian2 dlm mencari kebenaran. Oleh karna terlalu banyaknya Hadis2, maka ada yg bisa difahami dan ada yg mengelirukan. Cuma ada beberapa Hadis koq yg bisa menjurus tanda2 keberadaannya itu Al-Mahdi...

    Al-Hadis : "Jika sekiranya dunia ini tinggal sehari lagi (akan kiamat), nescaya Allah akan bangkitkan seorang dari keturunan-ku (Ahlul Bait dari Sulbi-ku) yg akan memenuhi dunia ini dgn keadilan dan kemakmuran, sebageimana dunia ini sebelumnya telah dipenuhi dgn kezaliman dan kemungkaran..." Yg dimaksodkan yg akan dibangkitkan, itulah Imam Mahdi AS. Kapan udah bertepatan dgn detik2 Akhir Zaman, yg Allah Azzawajalla rencanakan...

    Allah'ualam....

    ReplyDelete
  27. Khalifah al Mahdi memang dari Jawa. Kemunculannya secara resmi nanti setelah goro-goro di Nusantara dan dunia terjadi. Sekarang jelas sudah muncul orangnya dan secara kebetulan perannya saya mainkan. Semua usaha untuk membunuh Khalifah al Mahdi / 666 / Satrio Piningit / Satrio Pinandito Sinisihan Wahyu / Ratu Adil / Ratu dari ujung bumi bagian timur menjelang penghakiman langsung negeri Amerika Serikat / The Man from the East / Budak Angon telah gagal karena perlindungan dari Allah SWT. Khalifah al Mahdi, Khalifah Alklah SWT adalah Wakil Allah SWT saat ini di muka bumi adan oleh karenanya Nabi Muhammad SAW memerinatahkan semua orag Islam untuk berbai'at atau berjanji setia kepadanya. Waktunya nanti setelah pulau Jawa terpecah 3 sebagai pertanda pelantikannya secara resmi oleh Allah SWT menjadi Khulafaur Rasyidin yang kelima sekaligus Panglima Pasukan Umat Islam, pemegang komando tertinggi Angkatan Perang Daulah Khilafah Islam yang dengan ijin dan pertolongan Allah SWT akan berdiri di atas tanah Jawa tidak lama lagi. Sedang kemunculan Imam Mahdi baru pada sekitar tahun 2014 / 2015 mendatang dimana dunia sudah dalam keadaan tanpa listrik dan tanpa bahan bakar fosil.

    ReplyDelete
  28. KHALIFAH AL-MAHDI DARI JAWA INDONESIA...??? Kepulauan Jawa adalah salah satu pulau yg paling ramai penganut Hindu dan Buddha, dll agama. Kedatangan Ahlul Bait2 yg dinamakan "Wali 7 Alam Melayu" keJawa itu adalah pada "Gelombang Pertama". Mereka telah mengislamkan Jawa Hindu dan Buddha, sedikit demi sedikit, hingga telah menggegarkan pemerintahan Hindu Majapajit. Setelah mereka membuktikan "Kekeramatan" dan "Kewalian" mereka itu akhirnya Hindu Majapahit akur akan kebenaran Islam. Akhirnya mereka diizinkan bermukim, lalu bernikah dgn warga tempatan. Maka bermulalah "Era Pertama" Islam dan Ahlul Bait bertapak di Tanah Jawa. Namun salasilah susur-galur mereka Ahlul Bait itu ngak siapa yg tahu...

    Selepas ratusan tahun zaman "Wali 7 Alam Melayu" itu bertapak diJawa, maka disusuli pula dgn kedatangan "Gelombang Kedua" keturunan dari keluarga Rasulullah SAW, dari Haydramaut dll Bumi Arab, berhijrah menegakkan Islam, tatakala diera pemerintahan Kesultanan Demak, Raden Fatah. Maka koq dari sinilah munculnya kebangkitan mereka itu yg dinamakan "Wali Songo" ato "Wali 9" diTanah Jawa. Maka Agama Islam telah berkembang meluas keserata kepulauan Indonesia...

    Walo pun Islam berasal dari bumi Arab, namun Sabda Rasol, Islam bakal bangkit dari Timur. Maka tidak heranlah sekarang ini, penganut Islam paling banyak dlm dunia, ratusan juta jumlahnya adalah dari Indonesia. Maka bilangan Ahlul Bait pewaris dan cucu-cicit Nabi SAW paling ramei jutaan bilangannya adalah juga dari Indonesia. Maka tidak heranlah koq salah seorang dari Ahlul Bait2 dari Indonesia itu bakal dinobatkan sebagei Imam Mahdi. Maka tidak heranlah koq kenapa dikatakan Imam Mahdi itu, bakal munculnya dari Tanah Jawa. Maka ngak kesah kalo mereka itu disebut "Bani Jawi", ato "Bani Mim" ato "Bani Ajam". Apakah yg dinamakan "Bani Jawi Yg Hilang", yg bisa membangkitkan semula kegemilangan Islam diAkhir Zaman itu, dimaksodkan kepada mereka itu..??

    Wallahu'alam =_= Wassalam....

    ReplyDelete
  29. Salam didalam banyak yang menghantar pos diatas hanya zaidi ali yang menepati persoalan yang dibangkitkan Pertanyaan diantara Maghrib dan Masyrik dan dipenghujung Magnrib bermulanya Masyrik dan disitulah kunyi Nya. Jawapan sudah hampir tetapi adakah anda mengerti persoalan yang diajukan?Kedua. Kenapa tawaf melawan jam sedangkan kehidupan mengikut jam.
    Jawapan untuk kedua dua soalan :1. Yang"dinanti' lahir kedunia diantara waktu tersebut. 2. Waktu kelahiran 'yang dinanti' dibelakang waktu "Mekah".7 jam. Olih itu carilah jawapan yang hanya bolih dilihat dengan nyata didalam Al Quran. Kehadiran 'yang dinanti' sudah berjalan dibumi. Bagi yang mengkaji dengan pandangan mata dengan hati yang bersujud saja akan mengetahui siapa beliau. Bersabar dengan waktu yang ditentukan ALLAH SWT..

    ReplyDelete
  30. Kepada:

    --------------------------------
    AnonymousSep 12, 2011 12:33 AM
    shalom..
    tidak ada yg sesiapa yang mgelirukan pemikiran orang2 islam...yang keliru itu datang nya dari mereka sendiri..
    -----------------------------------------------------

    ucapan "shalom" itu adalah untuk kaum yahudi mengucapkan salam sesama mereka.. adakah anda seorang yahudi???

    ReplyDelete
  31. (1) MAULIDUR RASOL : Tatakala kelahiran "Nabi Akhir Zaman", antara Mukjizatnya, telah runtoh Alam Kayangan, Alam Dewa2, Pari2, Mambang2 dsbnya dilangit, berjatuhan, berguguran, bertaburan kebumi... (2) MAULIDUR MEHDI : Tatakala kelahiran "Khalifah Akhir Zaman", antara Kesaktiannya, telah turunlah tahta Pak Jesus dan 40 Rabbai Bani Israel dari langit kebumi. Itulah maksodnya kapan muncolnya Pak Mahdi, akan turunlah Pak Jesus kebumi...

    1 MEI HARI PEKERJA : Hari ini Selasa, 1 Mei 2012, adalah Hari Pekerja. Selamat Menyambut Hari Pekerja dan selamat beristirehat. Ramei orang bekerja utk majikannya utk meningkatkan produktiviti syarikatnya dsbnya, disamping sebagei sumber mencari rezekinya... Namun hanya ada satu2nya "Hamba Allah" yg sentiasa bekerja, siang dan malem bertugas utk Tohannya, hanya karna "LillahiTa'ala..." Cobaklah direnongkan siapakah dia gerangan orangnya...???

    Permissi & =_= Peace....

    ReplyDelete
  32. Ad Daulatul Islamiyah Melayu
    Khilafah Islam Akhir Zaman

    Kami mengundang Kaum Mukminin-Mukminat
    Dari seluruh Dunia untuk bergabung bersama kami
    Menjadi Tentara Islam The Man from The East of Imam Mahdi
    as A New World Religion Bangsa Islam Akhir Zaman.

    Kunjungi Undangan kami
    di http://dimalayo.co.gp

    ReplyDelete
  33. Kembalilah kepada Al-Quran
    Tiada Mahadi yang akan hadir ...
    Hanya MahaDia Allah Yang Esa ... MrDn

    ReplyDelete
  34. kunci kemenangannya? pegang tuh TABUT PERJANJIAN MUSA... juga KAIN BIRU SAKTInya, kata NOSTRADAMUS SORBAN BIRU, gampang kan kalau mau meyakinkan? namun Allah Maha Pencipta segalanya baik yang buruk dan benar, Allah tidak pilih kasih Allah Maha Pengasih dan Penyayang bukan?

    ReplyDelete
  35. kurang semua.....ckp psl imam mahdi,persiapkan dulu diri korang semua.Cukup kn amal ibadat,apa yg disuruh oleh allah dan tinggalkan ape yg dilarang..imam mahdi akan muncul juga satu hari nnti..jgn kn da ckp...rujuk al-quran 2)al-hadis 3)ijmak(sahabat nabi atau yg rapat dengan nabi) 4)qias(berdasarkan logik akal) . .nak ckp lebih2 xcukup ilmu,sye nie manusia yg kurang ilmu pengetahuan...ade yg slh hrp dimaafkan.

    ReplyDelete
  36. .....BANI JAWI YG HILANG - DIALAH IMAM MAHDI AS.....
    Bermula berasal mereka 7 Ahlulbait dari Bumi MIM asalnya,
    Setelah berhijrah salah saorang kebumi JIM bertapaknya.
    Dari Bumi JIM maka lahir Nasab Ahlulbait 2 bersaudara,
    Sang Saka Merah Puteh diberinama hanya jolokan semata.
    Si-Merah maseh diBumi JIM entah dimana kini dia berada.?
    Si-Puteh ratusan tahun menghilang entah kemana perginya..??
    ...Selamat mencari =_= Semoga ketemu orangnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si-merah tu Dibumi mksudnya anak unsur dari api - semangat
      Si-putih tu adalah nur muhammad ,
      begitu kah ?? mksudhnya

      Delete
  37. Salam...
    Tak perlulah bertengkar mengenai kemunculan al mahadi... sepatutnya kita sesama islam bersatu. tidak guna berdebat mengenai ilmu yg dimiliki. adalah lebih baik kita umat islam bersatu...

    terima kasih

    ReplyDelete
  38. Petunjuk smakin jelas...malaysia kunci...semua ada di sini...alhamdulillahirabbilalamin...

    ReplyDelete
  39. Assalamualaikum,,,suadara2 saya rasa terharu degan semangat yang ada pada saudara2 ada yang menunggu iman mahdi dan ada yang hanya bahaskan akan kemuculannya,bukan semua orang yang boleh bersama iman mahdi,,,kerana kejadian alam telah Allh tentukan,

    ReplyDelete




  40. Assalamualaikum,bagi hadis,tentang nama tersebut sila rujuk kembali bahasa arabnya,apakah yg di maksudkan tentang nama al mahdi sama dengan nama Rasulullah s.a.w...jika ianya terlalu mudah,maka senanglah musuh2 islam menjejak setiap nama Muhammad Bin Abdullah,seperti yang saya katakan rujuk kembali bahasa arabnya,bukankah baginda mengisyaratkan Muhammad sebagai nama almahdi adalah tanda al mahdi itu dari umatnya?yakni bloodline atau menunujukkan seseorang yg berada di luar tanah arab?dan nama Abdullah pula menunjukkan dari Hamba Allah yang tidak di ketahui...nabi isyaratkan dengan dwi makna


    ReplyDelete

  41. WHY MAHADI WILL BE FROM MALAYSIA?
    Let me enlighten all of you on some prophecies of interest I am to concentrate on the 2nd coming of Christ(MAHDI). If you think he is coming to Jerusalem (In Israel) then you are wrong. What did Jesus say”” If people say I am here ,I am there or in the desert do not follow, as the lightning strike from the EAST to the WEST so shall my coming be” and “When you see the EUPHRATES rivers dries up that is the time of the coming of the king from the East” “The place that I will come will be the new JERUSALEM” and “in the place of MY FATHER there are many mansions{PALACES). Remember when he said”. Remember the one prophetic signal on” There are “TEN KINGS” after that “there are seven 7 Kings, five (5) have fallen, one is the other has not yet comes and when he comes he shall remain a little while before the faithful and chosen shall overcome them” Last time you try to equate 10 kings with the formation of EEC and you know it was not EEC. Now remember ASEAN Economic Community will be a reality in 2015 and remember all these were formally ruled by KINGS and now 5 have fallen LAOS, VIETNAM, MYANMAR,CAMBODIA,AND PHILIPPINES, YES THEY WERE ALL KINGDOM, BUT NOT ANYMORE !!. So the prophecy has come true .When Jesus was referring to the EAST, he was telling about the COUNTRY OF MY FATHER. Before Malaysia was formed the country was called “MAL AYA” MAL AYA mean the country of MY FATHER, AYA IN MALAY MEANS FATHER and MAL mean ANGELS and the domain name for Malaysia is “MY” and if you were to reverse MALAYSIA it is AI SYALAM” which means the new JERUSALEM the KINGDOM OF GOD .Even the highest peak in the world is called HI" MALAYA . “means the “hills of the Malays” and MALAYSIA read backwards meant AI SYALAM means” Angelic Kingdom of God” THE NEW JERUSALEM/ DARUSSALAM. PTOLEMY called this place “THE GOLDEN CHERSONESE” and The Indian called this place “SWARNABHUMI” which literally translated means the LAND OF GOLD” Malaysia is the only country that has 9 sultans (Kings)who rotates among themselves to be proclaimed KING for a period of 5 years, after which they are fallen kings). And if the above prophecies on the AEC formation is unacceptable then look at this. and after 5 years this king is fallen and he will become the sultan and return to his state. A new king will be elected to replace him. So basically this is the country of the ten kings, with the nine sultan and plus BRUNEI it is still ten KINGS."There are seven kings, five have fallen, one is, the other has not yet comes, and when he comes he shall remain a little while before the faithful and chosen shall overcome them”.


    ReplyDelete

  42. 1. THE GOLDEN CHERSONESE, SWARNABHUMI, DARUSSALAM, OPHIR, THE GREEN COUNTRY, THE COUNTRY FAR OFF,THE KINGDOM OF GOD,MALAYSIA(AISYALAM)

    SOMETHING TO PONDER AND REFLECT
    Remember when ISA uttered in the INJIL ” I am going to the place of MY FATHER and saying that in the place of “MY FATHER” there are many Mansions(Palaces). This country has got TEN KINGS as revealed to JOHN in the Island of PATMOS and yes ( Sultan rotate to become the KINGS every 5 years and taking Brunei as part of the Malay Peninsula, yes still TEN Kings. Jesus said all this king, shall gave the power unto ONE (AGONG) and they shall have a blasphemous Name . The “Timid and the Gentle shall inherit the Earth. Yes the 2nd coming will be here. Quran 5/54 “soon will God produce a people whom He will love as they will love HIM- lowly with believers, mighty against the rejecters,and fighting in the way of God’(sifat orang Melayu).
    This is the KINGDOM OF GOD, the New Jerusalem , MALAYSIA reads backwards is AISYALAM and this is the GOLDEN CHERSONESE, where HIRAM’S ship came to bring back the GOLD OF OPHIR to SOLOMON. In 1930′s the British found in Pahang in RAUB, artifacts and hebrew writings and brought back to the British Museum,(check on this ) In the Quran21/81 “ And unto Solomon(we subdued) the stormy wind, so that it sped at HIS behest towards the LAND, which we had BLESSED, for it is WE who have knowledge of everything” Kampung Acirat 2/94 “ katakanlah jika kamu, kampung acirat itu khusus untukmu di sisi Allah, bukan untuk orang lain, maka inginkanlah kematian jika kamu memang benar” 23/74 “ DAN SESUNGGUHNYA ORANG-ORANG YANG TIDAK BERIMAN KEPADA NEGERI ACIRAT BENAR- BENAR MENYIMPANG DARI JALAN”. 6/27” BAGI MEREKA DARUSALAM PADA SISI TUHANNYA DAN DIALAH PELINDUNG MEREKA DISEBABKAN AMAL SALEH YANG MEREKA KERJAKAN”. 6/32 “DAN TIADALAH KEHIDUPAN DUNIA INI SELAIN DARI MAIN-MAIN DAN SENDA GURAU BELAKA. DAN SESUNGGUHNYA KAMPUNG ACIRAT ITU LEBIH BAIK BAGI MEREKA YANG BERTAKWA. MAKA TIDAKKAH KAMU MEMAHAMI NYA ?. 10/25 ALLAH MENYERU KE DARUSSALAM DAN MENUNJUKI ORANG YANG DIKEHENDAKINYA KEPADA JALAN YANG LURUS’
    This place was call Malaya, yes the highest peak on earth is HIMALAYA. This country domain is” MY” and in international sports Malaysian contingent known as MAS (GOLD)
    As Isa said, ” as the lightning strike from the East to the West so shall my coming be” . He said I will talk in a” PLAIN language”. and Malay is a very plain language. In the Book of the Revelation , the subject matter of the codified message ‘ I shall talk to you about many nations , tongues. languages and KIngs” This is the “Green Country” and the Pleasant or Beautiful or Bountiful Country. Peninsula Malaysia has 12 states which reflects the 12 tribes of Israel. Look at the book of the Revelation the sign of the Promised Land. The symbol of” Stars and Moon in Malaysian Flag”.

    ReplyDelete
  43. Yes, all are now in the 2nd life as he said ” verily, verily I said unto thee except a ,man be born again thou shall not see the Kingdom of GOD”, yes we all must be born again, 2nd coming means all of you must be in the 2nd life now. 7/25 Allah berfirman’Dibumi itu kamu HIDUP dan dibumi itu kamu mati dan dari BUMI itu kamu akan DIBANGKITKAN” ‘ kamu hidup kamu mati dan kamu akan dihidupkan kembali dalam ciptaan yang baru” ‘ Aku akan ciptakan kamu dalam keadaan yang kamu tidak ketahui”
    15/24 “ sesungguhnya kami telah mengetahui orang –orang yang terdahulu daripada kamu, dan sesungguhnya kami mengetahui orang –orang yang terkemudian.
    PROMISED TO NABI IBRAHIM
    2/124 ….SESUNGGUHNYA AKU AKAN MENJADIKAN MU imam BAGI SELURUH MANUSIA….Ibrahim berkata” dari keturunanku, ALLAH BERFIRMAN “JANJIKU TIDAK MENGENA ORANG YANG ZALIM”
    20/55 “Dan kami berfirman, sesudah itu kepada Bani Israil “ Diamlah di negeri ini, maka apabila datang MASA BERBANGKIT, niscaya kamiu datangkan kamu dalam keadaan bercampur baur”

    Begitu juga hadith- hadith banyak memberi gambaran tentang kedatangan Isa AL Masih di sebelah timur. KHORASSAN- negeri matahari terbit.
    Dan akhir saperti disebut Isa dalam INJIL, Rasul ALLAH, yang dia panggil AHMAD , disebut sebagai the COMFORTER, CONSOLER, THE SPIRIT OF TRUTH, who will come and tell you ‘about sin , judgement, and truth’ dan akhir sekali segala doa ahli kitab akan berakhir dengan AMIN, which refers to MOHD.

    ReplyDelete
  44. Camne ngan isis yg sedang diperangi us

    ReplyDelete
  45. Yang datang pada akhir zaman ialah Dia yg berkata,''AKULAH JALAN KEBENARAN DAN HIDUP''.Dia memberitahu kepada mereka yg masih berdoa,''TUNJUKKANLAH KEPADA KAMI JALAN YANG LURUS''.
    Hanya melalui Dia saja kita dapat hidup kekal,bukan melalui agama dan sebagainya.Kini saya pasti akan masuk sorga kerana anugerahNya dan bukan usaha saya.Dia sedang menjemput saudara saudara percaya dan menerima Nya sebab Dialah Isa Almaseh,ALLAH YANG HIDUP.

    ReplyDelete
  46. hafazhkanlah 10 ayat pertama Al Kahf

    ReplyDelete
  47. "Sesungguhnya semisal (penciptaan) Satria Piningit di sisi Allah, adalah seperti (penciptaan) Adam. Allah menciptakan Satria Piningit dari manusia, kemudian Allah berfirman kepada manusia: "Jadilah" maka jadilah dia Satria Piningit." (QS Ali-Imran 3:59)
    "(Ingatlah) ketika Tuhan berfirman kepada manusia: "Sesungguhnya Aku menciptakan Satria Piningit dari manusia. Maka apabila telah Kusempurnakan kejadian Satria Piningit dan Kutiupkan kepada Satria Piningit Roh-Ku; maka hendaklah kamu tersungkur dengan bersujud kepada Satria Piningit." (QS. Shaad' 38:71-72)
    Ingatlah ketika Tuhan berfirman kepada para manusia, "Sesungguhnya Aku menjadikan Satria Piningit seorang khalifah di muka bumi.'" Manusia bertanya, "Mengapa Tuhan menjadikan Satria Piningit khalifah di bumi ini orang yang akan membuat kerusakan pada bumi dan menumpahkan darah, padahal kami senantiasa bertasbih dengan memuji Tuhan dan sucikan nama Tuhan!" (Al-Baqarah: 30)
    "maka Kami mengadakan tabir cermin bagi mereka; lalu Kami mengutus roh Kami kepada Satria Piningit, maka Satria Piningit menjelma manusia yang sempurna di hadapan mereka." (QS Maryam 19:17)
    "Pada hari ini telah Kusempurnakan untuk kamu agamamu, dan telah Ku-cukupkan kepadamu nikmat-Ku, dan telah Ku-ridhai Satria Piningit itu jadi anugerah agamamu" (T-QS. Al-Maa'idah' 5:3)
    "Dan ketika Muhammad berkata: "Hai Bani Adam, sesungguhnya aku adalah utusan Allah kepadamu, membenarkan kitab sebelumku, yaitu Kitab Suci, dan memberi khabar gembira dengan seorang Rasul yang datang sesudahku, yang bernama Satria Piningit." (QS Ash-Shaff' 61:6)
    13:52 Maka berkatalah Yesus kepada mereka: "Karena itu sebagai seorang Ahli Kitab Suci yang menerima pelajaran dari Allah, Satria Piningit itu seumpama tuan rumah yang mengeluarkan pemahaman firman yang baru dari yang lama dari perbendaharaan."(ALKITAB MATIUS)
    "Hai Satria Piningit, ambillah Kitab Suci itu dengan sungguh-sungguh. Dan Kami berikan kepada Satria Piningit hikmah selagi ia masih kanak-kanak, dan rasa belas kasih yang mendalam dari sisi Kami dan kesucian. Dan Satria Piningit adalah seorang yang bertakwa, dan seorang yang berbakti kepada kedua orang tua, dan bukanlah Satria Piningit orang yang sombong lagi durhaka. Kesejahteraan atas diri Satria Piningit pada hari ia dilahirkan dan pada hari ia hidup dan pada hari ia bangkit hidup kembali." (QS Maryam 13:12-15)
    "Sesungguhnya yang disisi Allah hanyalah Satria Piningit. Tiada berselisih orang-orang yang telah diberi Kitab Suci kecuali sesudah datang pengetahuan Satria Piningit kepada mereka, karena kedengkian (yang ada) di antara mereka. Barangsiapa yang kafir terhadap ayat-ayat Allah maka sesungguhnya Allah sangat cepat hisab-Nya." (T-QS. Ali-Imran' 3:19)
    " Wahai ahlul-kitab suci! Marilah kemari! Kepada kalimah yang sama di antara kami dan di antara kamu.” (pangkal ayat 64).
    (65) Wahai ahlul-kitab suci! Mengapa kamu bersilang-sengketa tentang Satria Piningit? Padahal tidaklah diturunkan Taurat, Injil dan AlQuran, melainkan tentang Satria Piningit? Apakah kamu tidak berfikir?
    (66) Ingatlah! Kamu ini adalah orang-orang yang pernah berbantahan dari hal kitab suci! yang ada pengetahuan pada kamu, tetapi sekarang mengapa kamu berbantah¬an dalam hal Satria Piningit yang tidak ada pengetahuan pada kamu? Dan Satria Piningit itu mengetahui kitab suci, sedangkan kamu tidaklah mengetahui
    "Bagi tiap-tiap umat telah Kami tetapkan syari'at tertentu yang umat lakukan, maka janganlah sekali-kali umat membantah Satria Piningit dalam urusan ini dan serulah dalam Tuhanmu. Sesungguhnya Satria Piningit benar-benar berada pada jalan yang lurus." (T-QS. Al-Hajj' 22:67)

    ReplyDelete
  48. Nabi Muhammad bersabda: “Keluarlah pada hari itu seorang yang terbaik di antara yang terbaik. Dia berkata “Aku bersaksi kamu adalah Satria Piningit yang telah disampaikan kepada kami oleh Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam.”
    Satria Piningit berkata ” Apa pendapat kalian jika aku bunuh dia dan aku hidupkan kembali, apakah kalian masih ragu kepadaku?” Mereka berkata “Tidak” maka Satria Piningit membunuhnya dan menghidupkannya kembali ”(Hadits Riwayat Muslim).
    Nabi Muhammad bersabda: “Satria Piningit menggeregaji seseorang kemudian akan membangkitkannya kembali.” (HR. Muslim).
    Nabi Muhammad bersabda: “Satria Piningit datang kepada satu kaum mendakwahi mereka. Mereka pun beriman kepada Satria Piningit, menerima Satria Piningit . Maka Satria Piningit memerintahkan langit untuk menurunkan hujan dan memerintahkan bumi untuk menumbuhkan tanaman, maka turunlah hujan dan tumbuhlah tanaman…” (HR. Muslim).
    Nabi Muhammad bersabda: “Satria Piningit memilliki keledai yang ditungganginya, lebar antara dua telinganya 40 hasta.” (HR. Ahmad).
    Nabi Muhammad bersabda: “Sungguh Satria Piningit keluar dan Satria Piningit ada air dan api. Apa yang dilihat manusia air sebenarnya api yang membakar. Apa yang dilihat manusia api sesungguhnya adalah air minum dingin yang segar. Barang siapa di antara kalian yangt mendapati Satria Piningit, hendaklah memilih yang dilihatnya api, karena itu adalah air segar yang baik. (HR. Muslim)
    Nabi Muhammad bersabda: “Di antara dakwah Satria Piningit adalah bahwa bersama Satria Piningit ada surga dan neraka. Padahal sesungguhnya neraka Satria Piningit adalah surga dan surga Satria Piningit adalah neraka. Barang siapa mendapatkan cobaan dengan nerakanya, hendaklah ia berlindung kepada Allah dan hendaklah ia membaca ayat-ayat di awal surah Al-Kahfi (HR. Majah).
    Nabi Muhammad bersabda: “Sesungguhnya bersama Satria Piningit ada surga dan neraka, sungai dan air, serta gunung roti. Sesungguhnya Satria Piningit adalah neraka dan Satria Piningit adalah surga.” (HR. Ahmad).
    Nabi Muhammad bersabda: “ Satria Piningit mendatangi reruntuhan dan berkata: “Keluarkanlah perbendaharaanmu.” Maka keluarlah perbendaharaannya mengikuti Satria Piningit seperti sekelompok lebah.” (HR. Muslim).
    Nabi Muhammad bersabda: “Barang siapa yang mendengar tentang Satria Piningit hendaklah ia menjauh darinya. Demi Allah! Sesungguhnya ada seorang laki-laki akan mendatanginya dan ia sangka dirinya beriman, lalu ia justru mengikutinya karena pengaruh syubhat (kerancuan yang membingungkan yang ditimbulkan Satria Piningit (HR. Abu Dawud).
    Nabi Muhammad bersabda: antara dakwah Satria Piningit adalah Satria Piningit berkata pada orang-orang “Bagaimana menurutmu jika aku membangkitkan ayah dan ibumu lalu kamu bersaksi aku adalah Tuhanmu, apakah kamu mau?” “Iya mau,” jawab orang tersebut. Lalu dua setan serupai bentuk ayah dan ibunya lantas keduanya berkata “wahai anakku, ikutlah Satria Piningit karena Satria Piningit adalah Robimu.” (HR. Ibnu Majah).

    ReplyDelete
  49. ALKITAB MATIUS: Satria Piningit Tampil
    17:11 "Memang Satria Piningit harus datang dan memulihkan segala sesuatu
    24:30 Pada waktu itu semua bangsa di bumi sedang meratap dan tampak tanda Satria Piningit di langit dan mereka melihat Satria Piningit itu datang di atas awan-awan di langit dengan segala kekuasaan dan kemuliaanTuhan"
    21:23 Lalu imam-imam kepala serta tua-tua bertanya kepada Yesus: "Dengan kuasa manakah Satria Piningit melakukan hal-hal itu? Dan siapakah yang memberikan kuasa itu kepada Satria Piningit?"
    28:18 Jawab Yesus: "Kepada Satria Piningit telah diberikan segala kuasa di bumi.
    11:27 Semua telah diserahkan kepada Satria Piningit oleh Tuhan-Ku dan tidak seorangpun mengenal Satria Piningit selain Tuhan, dan tidak seorangpun mengenal Tuhan selain Satria Piningit dan kepada semua bangsa Satria Piningit itu berkenan menyatakan diri."
    11:13 Yesus berkata: "Sebab semua nabi dan Kitab Suci bernubuat hingga tampillah Satria Piningit.
    24:14 Dan Injil Satria Piningit ini diberitakan di seluruh dunia menjadi kesaksian bagi semua bangsa, sesudah itu barulah tiba tampillah Satria Piningit
    28:20dan ajarlah semua bangsa melakukan segala sesuatu yang telah Satria Piningit perintahkan.Dan ketahuilah,Satria Piningit sertai semua bangsa senantiasa sampai kepada akhir zaman.
    28:19 Karena itu pergilah, jadikanlah semua bangsa murid Satria Piningit dan bangkitkanlah mereka dalam nama Allah dan Satria Piningit dan Kitab Suci,
    10:7 Pergilah dan beritakanlah: Kerajaan Satria Piningit sudah dekat.
    17:12 dan Aku berkata kepadamu: Satria Piningit sudah datang, tetapi orang tidak mengenal Satria Piningit, dan Satria Piningit memperlakukan mereka menurut Kitab Suci. Demikianlah mereka menurut Kitab Suci oleh Satria Piningit."
    10:18 "Dan karena Aku, penguasa-penguasa dan raja-raja digiring ke hadapan Satria Piningit sebagai suatu kesaksian bagi mereka dan bagi orang-orang yang tidak mengenal Satria Piningit.
    25:34 Dan penguasa-penguasa dan raja-raja dari semua bangsa itu berkata kepada Satria Piningit yang di sebelah kanan: "Mari, hai kamu Satria Piningit yang diberkati oleh Tuhanku, terimalah Kerajaan ini yang telah disediakan bagimu sejak dunia dijadikan."
    25:31 "Apabila Satria Piningit datang dalam kemuliaanTuhan dan semua manusia kudus bersama-sama dengan Satria Piningit, maka Satria Piningit lah bersemayam di atas takhta kemuliaanTuhan.
    16:27 Sebab Satria Piningit datang dalam kemuliaanTuhan diiringi manusia kudus; pada waktu itu Satria Piningit membalas setiap orang menurut perbuatannya.
    24:31 Dan Satria Piningit suruh keluar manusia semua bangsa dengan meniup sangkakala yang dahsyat bunyinya dan Satria Piningit kumpulkan orang-orang pilihan dari keempat penjuru bumi, dari ujung langit yang satu ke ujung langit yang lain.
    25:32 Dan semua bangsa dikumpulkan di hadapan Satria Piningit dan Satria Piningit memisahkan mereka seorang dari pada seorang, sama seperti gembala memisahkan domba dari kambing,
    25:33 dan seperti gembala menempatkan domba-domba di sebelah kanan dan kambing-kambing di sebelah kiri.
    26:54 Jika begitu,bagaimanakah digenapi yang tertulis dalam Kitab Suci, yang mengatakan, bahwa harus terjadi demikian?
    24:44 Sebab itu hendaklah kamu juga siap sedia,karena Satria Piningit datang pada saat yang tidak kamu duga.
    4:42 Karena itu berjaga-jagalah,sebab kamu tidak tahu pada hari mana Satria Piningit datang."
    11:25 Pada waktu itu berkatalah Yesus: "Aku bersyukur kepada-Mu, Bapa, Tuhan langit dan bumi, karena semua itu Engkau sembunyikan bagi orang bijak dan orang pandai, tetapi Engkau nyatakan kepada orang kecil
    11:26 Ya Bapa, itulah yang berkenan kepada-Mu."
    12:17 supaya genaplah firman yang disampaikan oleh nabi Yesaya:
    12:18 "Lihatlah, ini Hamba-Ku yang Kupilih, Satria Piningit yang Kukasihi, yang kepada jiwa-Nya - Aku berkenan; Aku menaruh roh-Ku ke atas Satria Piningit, dan Satria Piningit memaklumkan hukum kepada bangsa-bangsa.
    12:20 sampai Satria Piningit menjadikan hukum itu menang.

    ReplyDelete
  50. INFO Satria Piningit ALMAHDI
    Tampak ketika muncul Satria Piningit AlMahdi akan di cap teroris, dan juga dakwah Satria Piningit pun ketika muncul sebagai menara putih akan dicap sebagai terorisme. Hal ini terjadi karena berhadapan dengan kekhilafahan barat dan kekhilafahan penguasa arab, yang kesemuanya mereka sangat berkuasa atas teknologi informasi dan segala media di dunia. Dengan media itu maka mereka di gambarkan barat dan koalisi pendukungnya termasuk organisasi semacam PBB atau NATO sebagai pihak yang baik dan benar sementara Kekhalifahan Satria Piningit AlMahdi digambarkan sebagai terorisme terbesar abad ini karena Satria Piningit berkendak menghancurkan seluruh pemerintahan arahan barat (di mulai saat ini dari pemerintahan arab di Iraq dan Suriah), dan otomatis ketika kemudian ternyata Satria Piningit muncul dan dakwah Satria Piningit dianggap sebagai Al Masikh Ad Dajjal, atau Al Masih si pendusta, sebutan yang seharusnya di sematkan kepada kekhilafahan barat dan arab yang berada di belakang Yahudi.
    Kelak Satria Piningit menuju pembebasan Al Quds yang di mulai dengan penaklukan negara negara Arab seperti Arab Saudi, Mesir, Suriah, Iraq, Libya, Kuwait, Yaman , Qatar, Oman, Turki dan perdamaian dahsyat yang merupakan gerbang memasuki Al Quds dan yang pada puncaknya melahirkan perdamaian abadi, di pihak barat berkumpul nyaris pasukan semua negara, yang dibuat menganggur menghadapi kekhilafahan Satria Piningit AlMahdi. Penaklukan demi penaklukan inilah yang sebabkan dakwah Kekhilafahan Satria Piningit AlMahdi disebut sebagai terorisme yang tidak pernah ada bandingannya di muka bumi. Pada saat ini semua media dunia berkicau tentang hal ini dan siarkan pemberitaan tentang jalan damai antara mereka dan pihak Satria Piningit AlMahdi. Hal inilah yang membuat nyaris seluruh bendera di dunia mengirimkan pasukan yang menganggur, karena keberhasilan propaganda bahwa yang mereka hadapi adalah Satria Piningit AlMahdi dan keyakinan mereka bahwa mereka di pihak yang salah dan tidak akan memenangkan peperangan. Padahal yang terjadi sekali lagi Satria Piningit AlMahdi memenangkan segala perang dan menjadikan Indonesia sebagai ibukota kekhilafahan.
    Bila Satria Piningit dan pergeseran kutub (terbitnya matahari dari barat) terjadi nanti (menurut pembacaan Kitab Suci) dan status dunia menjelang puncak kedekatan Nibiru sebagai penyebab pembalikan orbit bumi, maka semestinya kita kini benar benar di ambang kehadiran Satria Piningit AlMahdi, karena dalam satu riwayat disebutkan Satria Piningit AlMahdi memimpin sampai akhir jaman seumur langit. Dan Satria Piningit AlMahdi harus hadir sebagai tanda tanda kiamat besar itu. Adalah Satria Piningit Mahdi saat ini sudah ada hanya belum mahsyur di hadapan dunia. Wassalam.

    ReplyDelete
  51. Budha Telah Menggambarkan Satria Piningit Datang
    Nama Budha pertama kali dipakai oleh Sidharta Gautama atau sakyamuni sebagai pendiri Budha. Nama Budha pertengahan tidak dipakai oleh Nabi Muhammad . Nama Budha terakhir kali dipakai Satria Piningit Arti Budha Satria Piningit ada banyak sekali antara lain "Yang Telah Sadar, Satria Piningit Sang Penemu Kebenaran(Bujjhita), Satria Piningit yang telah mencapai Penerangan Sempurna, Satria Piningit yang memberikan penerangan (Bodhita) dari generasi ke generasi,
    Tapi siapa pun dia Sang Budha, ada hal yang menarik dimana di dalam beberapa ayat dalam Kitab Budha terdapat beberapa penggambaran dengan sosok Sang Budha. Seperti halnya kaum Muslim ketahui, Tuhan telah memberikan firman-Nya kepada Nabi Muhammad yang pada Kitab Suci yang terdahulu yang sekarang mungkin sudah tercampur dengan tulisan manusia. Hal ini telah diungkap oleh seorang ulama Islam yaitu Dr Zakir. Dalam tulisannya beliau menulis beberapa hal sebagai berikut
    Menurut Chakkavatti Sinhnad Suttanta D. III, 76:
    "Akan muncul di dunia seorang Budha Maitreya (yang baik hati) bernama Satria Piningit, seorang yang suci dan kuat, yang tercerahkan, penuh kebajikan dalam tingkah laku, tepat, dan mengenal alam semesta "
    "Apa yang telah dinyatakan oleh pengetahuan supernatural milik Satria Piningit akan di terbitkan ke seluruh alam semesta. Satria Piningit mengkotbahkan agama, mulia dalam keaslian, mulia pada puncak, mulia pada tujuan, dalam jiwa dan tulisan. Satria Piningit memproklamasikan kehidupan religius, murni dan sempurna sepenuhnya, seperti saat Nabi Muhammad mengkotbahkan agama dan memproklamasikan semacam kehidupan religius. Satria Piningit membuat masyarakat religius berjumlah ribuan, seperti saat Nabi Muhammad membentuk masyarakat yang berjumlah ratusan".
    Hal ini menurut Sacred Books of the East volume 35 pg. 225:
    “Aku bukanlah Budha satu-satunya yang berkuasa dalam memerintah dan mengatur. Setelahku ada Budha Maitreya yang lain, bernama “Satria Piningit” yang penuh kebajikan datang. Aku sekarang hanya memimpin ratusan, sedangkan Satria Piningit memimpin ribuan.“
    Ananda bertanya kepada Yang Terberkati : "siapa yang mengajar kami setelah engkau pergi?".
    Yang Terberkati menjawab:"Aku bukanlah Budha pertama yang datang di atas bumi dan tidak akan menjadi yang terakhir. Pada waktu nanti seorang Budha Satria Piningit muncul di dunia, yang suci, yang sangat tercerahkan,, penuh kebajikan dalam laku, tepat, mengenal alam semesta, seorang pemimpin yang tak tertandingi manusia. Satria Piningit mengungkapkan kepada anda kebenaran abadi yang sama yang saya ajarkan. Satria Piningit mengkotbahkan agama, bersifat mulia, mulia pada puncak dan mulia pada tujuan. Satria Piningit mendeklarasikan suatu kehidupan beragama, sepenuhnya sempurna dan murni seperti sekarang saya nyatakan. Murid-murid Satria Piningit berjumlah ribuan sedangkan muridku hanya ratusan."
    Ananda bertanya:"Bagaimana kita mengenal Satria Piningit?"
    Yang Terberkati menjawab : "Satria Piningit dikenal sebagai Maitreya".
    Kata Sansekerta ‘Maitreya’ atau ekuivalen dalam bahasa Pali “Metteyya” berarti mencintai, penuh kasih, penuh belas kasih dan murah hati. Hal ini juga berarti kebaikan dan keramahan, simpati, dll Satu kata Arab yang setara dengan semua kata-kata ini adalah ‘Rahmat’. Dalam Surah Al-Anbiya:
    "Kami tidak mengutus Satria Piningit, melainkan sebagai rahmat bagi semua makhluk (QS 21:107)
    Menurut Sacred Books of the East, volume 11, pg36 Maha-Parinibbana Sutta chapter 2-32:
    "Satria Piningit memberitakan kebenaran tanpa membuat perbedaan antara doktrin exoteris dan isoteris dalam hal kebenaran, Ananda, Tataghata bukan seperti guru yang memiliki kepalan tertutup yang merahasiakan sesuatu di belakang".
    "Maka berilah peringatan, karena sesungguhnya Satria Piningit hanyalah orang yang memberi peringatan (QS 88:21)

    ReplyDelete
  52. Assalamualaikum wr.wb,
    Apabila kita mentafsirkan ayat alquran, bacalah alquran dengan tartil dan janganlah setengah2.
    Soal nabi Isa sebenarnya sudah jelas Allah firmankan pada alquran bahwa beliau sudah wafat dan tidak turun lagi kebumi dlm bentuk apapun juga.
    Firman2 Allah S.W.T sbb,
    surat an nisa ayat 156 sampai dengan 162.
    Ahlikitab(kaum yahudi) tidak pernah mengakui bahwa isa a.s adalah rasul Allah karena menganggap bahwa isa adalah anak dari perzinahan.
    mereka dengan sombong mengatakan bahwa mereka telah membunuh isa dan menyalibnya,padahal mereka telah menangkap orang yg mirip dengan isa bagi mereka oleh sebab mereka sendiri tidak mengenal isa yg benar seperti wajah,ketinggian badan dll.yg mengetahui soal isa adalah murid2 isa selama tiga setengah tahun mereka bersama isa.setelah mereka membunuh dan menyalib “isa”,merekapun berselisih paham soal orang yg mereka bunuhdan juga ragu2 ssiapa yg mereka bunuh itu,hanya menurut perasangkaan belaka dan akhirnya mereka tidak yakin bahwa mereka membunuh isa.
    sebenarnya yg mengetahui itu bukan isa hanya murid2nya nabi isa a.s.dan ibunya saja.
    rupanya Ahlikitab salah bunuh orang.
    Sebenarnya Allah telah mewafatkan isa sebelumnya.
    dan ayat 159, yg berbunyi,
    Tidak ada seorangpun dari ahlikitab,kecuali akan beriman kepadanya(isa)sebelum kematiannya.Dan di hari kiamat nanti isa itu akan menjadi saksi terhadap mereka.

    ayat ini sebenarnya ditujukan untuk Ahlikitab, bahwa mereka tidak akan beriman kepada nabi isa sampai mereka mati dan setelah kematian mereka ,iman mereka tidak ada gunanya lagi.
    ayat ini diperkuat oleh Allah pada firmanNYA surat an nahl ayat 89 yg berbunyi,
    Dan ingatlah akan hari ketika kami bangkitkan pada tiap-tiap umat seorang saksi atas mereka dari mereka sendiri, dan kami datangkan kamu (muhammad) menjadi saksi atas seluruh umat manusia.Dan kami turunkan kepadamu al kitab(alquran) untuk menjelaskan segala sesuatu dan petunjuk serta rahmat dan kabar gembira bagi orang-orang yang berserah diri.

    jelaslah bahwa nabi isa a.s tidak turun lagi dalam bentuk apa pun juga.

    ingatlah kalian bahwa setiap nabi yg di utus oleh Allah ,dimusuhi oleh kaumnya sendiri.

    wassalamualaikum wr.wb,
    sayyid.

    ReplyDelete
  53. DEKLARASI PERANG PENEGAKKAN DINUL ISLAM
    DISELURUH DUNIA
    Bismillahir Rahmanir Rahiim
    Dengan Memohon Perlindungan dan Izin
    Kehadirat Allah Subhanahu Wa Ta'ala,
    Rabb Pemelihara dan Penguasa Manusia,
    Raja Manusia yang Berhak Disembah Manusia.
    Rabb Pemilik Tentara Langit dan Tentara Bumi


    Pada Hari Ini : Yaumul Jum'ah 6 Jumadil Akhir 1436H
    Markas Besar Angkatan Perang
    Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Mengeluarkan Pengumuman kepada
    1. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Afrika
    2. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Eropa
    3. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia
    4. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Asia Tenggara
    5. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Amerika
    6. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di benua Australia
    7. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Utara
    8. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) yang hidup di Kutup Selatan
    9. Seluruh Ummat Islam (Bangsa Islam) diseluruh Dunia

    PENGUMUMAN DEKLARASI PERANG SEMESTA
    Terhadap Seluruh Negara yang Tidak
    Menggunakan Hukum Berdasarkan Al-Qur'an dan As-Sunnah Rasulullah SAW.
    Perang Penegakkan Dinuel Islam ini Berlaku disemua Pelosok Dunia.

    MULAI HARI INI
    YAUMUL JUM'AH 6 JUMADIL AKHIR 1436H
    BERLAKULAH PERANG AGAMA
    BERLAKULAH PERANG DINUL ISLAM ATAS DINUL BATHIL
    BERLAKULAH HUKUM PERANG ISLAM DISELURUH DUNIA
    MEMBUNUH DAN TERBUNUH FISABILILLAH

    "Dan BUNUHLAH mereka di mana saja kamu jumpai mereka, dan USIRLAH mereka dari tempat mereka telah mengusir kamu (Mekah); dan fitnah itu lebih besar bahayanya dari pembunuhan, dan janganlah kamu memerangi mereka di Masjidil Haram, kecuali jika mereka memerangi kamu di tempat itu. Jika mereka memerangi kamu (di tempat itu), maka bunuhlah mereka. Demikanlah balasan bagi orang-orang kafir. Kemudian jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan (sehingga) ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah. Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu), maka tidak ada permusuhan (lagi), kecuali terhadap orang-orang yang zalim.”
    (Q.S: al-Baqarah: 191-193).

    BUNUH SEMUA TENTARA , POLISI, INTELIJEN , MILISI SIPIL ,HAKIM DAN
    BUNUH SEMUA PEJABAT SIPIL Pemerintah Negara Yang Memerintah dengan Hukum Buatan Manusia (Negara Kufar).

    BUNUH SEMUA MEREKA-MEREKA MENDUKUNG NEGARA-NEGARA KUFAR DAN MELAKUKAN PERMUSUHAN TERHADAP ISLAM.
    JANGAN PERNAH RAGU MEMBUNUH MEREKA sebagaimana mereka tidak pernah ragu untuk MEMBUNUH, MENGANIAYA DAN MEMENJARAKAN UMMAT ISLAM YANG HANIF.

    INTAI, BUNUH DAN HANCURKAN Mereka ketika mereka sedang ada dirumah mereka jangan diberi kesempatan lagi.
    GUNAKAN SEMUA MACAM SENJATA YANG ADA DARI BOM SAMPAI RACUN YANG MEMATIKAN.

    JANGAN PERNAH TAKUT KEPADA MEREKA, KARENA MEREKA SUDAH SANGAT KETERLALUAN MENENTANG ALLAH AZZIZUJ JABBAR , MENGHINA RASULULLAH SAW, MENGHINA DAN MEMPERBUDAK UMMAT ISLAM.
    BIARKAN MEREKA MATI SEPERTI KELEDAI KARENA MEREKA ADALAH THOGUT DAN PENYEMBAH THOGUT

    HANCURKAN LULUHKAN SEMUA PENDUKUNG PEREKONOMIAN NEGARA-NEGARA KUFAR
    DARI HULU HINGGA HILIR

    HANYA SATU UNTUK KATA UNTUK BERHENTI PERANG,
    MEREKA MENYERAH DAN MENJADI KAFIR DZIMNI.
    DAN BERDIRINYA KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH.
    KHALIFAH IMAM MAHDI.

    Kemudian jika mereka berhenti dari memusuhi kamu, maka sesungguhnya Allah Maha Pengampun lagi
    Maha Penyayang.

    Dan perangilah mereka itu, sehingga tidak ada fitnah lagi dan sehingga ketaatan itu hanya semata-mata untuk Allah.
    Jika mereka berhenti (dari memusuhi kamu),
    maka tidak ada permusuhan (lagi),
    kecuali terhadap orang-orang yang zalim.
    Al-Baqarah : 192-193

    SAMPAIKAN PESAN INI KESELURUH DUNIA,
    KEPADA SEMUA ORANG YANG BELUM TAHU ATAU BELUM MENDENGAR

    MARKAS BESAR ANGKATAN PERANG
    KHILAFAH ISLAM AD DAULATUL ISLAMIYAH MELAYU
    PANGLIMA ANGKATAN PERANG PANJI HITAM
    Kolonel Militer Syuaib Bin Sholeh

    ReplyDelete
  54. BENTUKLAH PASUKAN MILITER PADA SETIAP ZONA ISLAM
    SAMBUTLAH UNDANGAN PASUKAN KOMANDO BENDERA HITAM
    Negara Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Untuk para Rijalus Shaleh dimana saja kalian berada,
    bukankah waktu subuh sudah dekat? keluarlah dan hunuslah senjata kalian.

    Dengan memohon Ijin Mu Ya Allah Engkaulah Pemilik Asmaul Husna, Ya Dzulzalalil Matien kami memohon dengan namaMu yang Agung
    Pemilik Tentara langit dan Bumi perkenankanlah kami menggunakan seluruh Anasir Alam untuk kami gunakan sebagai Tentara Islam untuk Menghancurkan seluruh Kekuatan kekufuran, kemusyrikan dan kemunafiqan yang sudah merajalela di muka bumi ini hingga Dien Islam saja yang berdaulat , tegak perkasa dan hanya engkau saja Ya Allah yang berhak disembah !

    Firman Allah: at-Taubah 38, 39
    Hai orang-orang yang beriman, mengapa kamu jika dikatakan orang kepadamu: “Berperanglah kamu pada jalan Allah”, lalu kamu berlambat-lambat (duduk) ditanah? Adakah kamu suka dengan kehidupan didunia ini daripada akhirat? Maka tak adalah kesukaan hidup di dunia, diperbandingkan dengan akhirat, melainkan sedikit
    sekali. Jika kamu tiada mahu berperang, nescaya Allah menyiksamu dengan azab yang pedih dan Dia akan menukar kamu dengan kaum yang lain, sedang kamu tiada melarat kepada Allah sedikit pun. Allah Maha kuasa atas tiap-tiap sesuatu.

    Berjihad itu adalah satu perintah Allah yang Maha Tinggi, sedangkan mengabaikan Jihad itu adalah satu pengingkaran dan kedurhakaan yang besar terhadap Allah!

    Firman Allah: al-Anfal 39
    Dan perangilah mereka sehingga tidak ada fitnah lagi, dan jadilah agama untuk Allah.

    Peraturan dan undang-undang ciptaan manusia itu adalah kekufuran, dan setiap kekufuran itu disifatkan Allah sebagai penindasan, kezaliman, ancaman, kejahatan dan kerusakan kepada manusia di bumi.

    Allah Memerintahkan Kami untuk menghancurkan dan memerangi Pemerintahan dan kedaulatan Sekular-Nasionalis-Demokratik-Kapitalis yang mengabdikan manusia kepada sesama manusia karena itu adalah FITNAH

    Firman Allah: al-Hajj 39, 40
    Telah diizinkan (berperang) kepada orang-orang yang diperangi, disebabkan mereka dizalimi. Sesungguhnya Allah Maha Kuasa untuk menolong mereka itu. Iaitu
    orang-orang yang diusir dari negerinya, tanpa kebenaran, melainkan karena mengatakan: Tuhan kami ialah Allah

    Firman Allah: an-Nisa 75
    Mengapakah kamu tidak berperang di jalan Allah untuk (membantu) orang-orang tertindas. yang terdiri daripada lelaki, perempuan-perempuan dan kanak-kanak .
    Dan penindasan itu lebih besar dosanya daripada pembunuhan(al-Baqarah 217)

    Firman Allah: at-Taubah 36, 73
    Perangilah orang-orang musyrik semuanya sebagai mana mereka memerangi kamu semuanya. Ketahuilah bahawa Allah bersama orang-orang yang taqwa. Wahai Nabi! Berperanglah terhadap orang-orang kafir dan munafik dan bersikap keraslah terhadap mereka.

    Firman Allah: at-Taubah 29,
    Perangilah orang-orang yang tidak beriman, mereka tiada mengharamkan apa yang diharamkan Allah dan Rasul-Nya dan tiada pula beragama dengan agama yang benar, (iaitu) diantara ahli-ahli kitab, kecuali jika mereka membayar jizyah dengan tangannya sendiri sedang mereka orang yang tunduk..

    Bentuklah secara rahasia Pasukan Jihad Perang setiap Regu minimal dengan 3 Anggota maksimal 12 anggota per desa / kampung.
    Siapkan Pimpinan intelijen Pasukan Komando Panji Hitam secara matang terencana, lakukan analisis lingkungan terpadu.

    Apabila sudah terbentuk kemudian Daftarkan Regu Mujahid
    ke Markas Besar Angkatan Perang Pasukan Komando Bendera Hitam
    Negara Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    Wahai para Ikwan Akhir Zaman, Khilafah Islam sedang membutuhkan
    para Mujahid Tangguh untuk persiapan tempur menjelang Tegaknya Khilafah yang dijanjikan.

    Mari Bertempur dan Berjihad dalam Naungan Pemerintah Khilafah Islam, berpalinglah dari Nasionalisme (kemusyrikan)

    email : seleksidim@yandex.com

    Dipublikasikan
    Markas Besar Angkatan Perang
    Khilafah Islam Ad Daulatul Islamiyah Melayu

    ReplyDelete
  55. https://m.facebook.com/HidayahAllahArRahmanArRahim/
    (Mimpi Al Qur'an turun dari langit, neraka dan syurga, bulan yang ada wajah, Nabi Muhammad s.a.w dan mimpi lain yang membawa kebaikan dan rahmat untuk semua, insyaAllah)

    https://m.facebook.com/Allah-dan-Muhammad-SAW-dalam-Mimpi-saya-mengenai-Tanda-Tanda-Kiamat-1000694373321376/
    (mimpi dajjal, yakjuj dan makjuj, perintah dan amaran Allah, Nabi Muhammad s.a.w dan mimpi lain untuk kebaikan dan rahmat untuk semua, insyaAllah)

    https://m.facebook.com/Allah.Muhammad.in.my.Dreams/

    https://m.facebook.com/Allah.Muhammad.in.my.Dreams.Arabic/

    ReplyDelete
  56. .... THE EMERGING OF THE ALMIGHTY IMAM MAHDI AS ....

    (1) Kesah kekuatan Imam Mahdi AS tersirat pd satu Surah dlm AlQuran.
    Pada surah inilah kesah Imam Mahdi AS dibimbing, hingga beliau menguasai kekuatan dan mukjizat menakluki Timur dan Barat.

    (2) Kesah kebangkitan pergerakan dan perjuangan Imam Mahdi AS tersurat pd satu lagi Surah AlQuran. Pd surah yg satu lagi inilah dalil2 menerangkan bahawa Imam Mahdi AS telah pergi keMekah sebanyak 2 kali..

    (Pertama) Pada tahun xxxx Imam Mahdi AS berserta dgn Pasukan Pemuda Bani Tamim telah keMekah dan Madinah mengerjakan Umrah.
    (Kedua) Pada tahun xxxx Imam Mahdi AS berdua dgn isterinya melangkah mengerjakan Haji melangkah keMekah dan Madinah..

    ReplyDelete
  57. ..... THE EMERGING OF THE ALMIGHTY IMAM MAHDI AS .....

    Bermakna pihak Imegresen Saudi Wahabbi Yahudi telah betul2 kenal rupa muka2 Imam Mahdi AS dan isterinya, serta beberapa wajah2 Pasukan Kecil Pemuda Bani Tamim. Dianggarkan melebehi 40,000 foto2 dari CCTV setiap pergerakan Imam Mahdi AS dsbnya, telah dirakamkan oleh Mossad yg dipertanggung jawaban menjaga keselamatan ketat Regim Bani Saud Wahabbi Yahudi itu.

    Bermakna Dajjal AlMasikh serta Yakjod Makjod juga telah kenal wajah2 Imam Mahdi AS serta beberapa Pasukan Bani Tamim itu dari negara mana..?? Lantas Regim Saudi Dajjal Yahudi telah merasuah Pak Presiden negara tersebut dgn berbilliun2 USD... utk menggagalkan kebangkitan Imam Mahdi AS dikota suci Mekah...

    Maka Games Of Thrones sedang berentap kuat antara 3 peribadi - Imam Mahdi AS / Pak Presiden dinegara tersebut / Regim Bani Saud Wahabbi Yahudi Dajjal... Men can only plan, but Hahaha... God Laughs.....

    ..... WALLAHU'ALEM .....

    ReplyDelete
  58. ❗Fāţir:42 - Dan mereka bersumpah dengan nama Allah dengan sungguh-sungguh bahawa jika datang kepada mereka seorang rasul pemberi peringatan, nescaya mereka akan lebih mendapat petunjuk dari sebarang umat yang lain. Tetapi sebaliknya *setelah datang rasul pemberi peringatan kepada mereka, mereka bertambah jauh dari kebenaran*.
    ��Rujuk Surah Al-Ahzab, ayat 7. Empat orang pemberi peringatan akan dihantar kepada umat akhir zaman di mana semuanya sudah, sedang, dan bakal diberi Al-Hikmah oleh Allah dalam memahami isi kandungan Al-Quran. Sebelum azab bintang berekor, kalian akan didatangi dua orang pemberi peringatan dari kalangan orang kebanyakan. Kemudian, Imam Mahdi akan 'dijagakan'. Beberapa tahun selepas itu, Nabi Isa akan diturunkan dan mengesahkan kebenaran yang dibawa semua pemberi peringatan. Selain ayat keterangan Al-Quran, gerangan pemberi-pemberi peringatan sudah Allah dedahkan melalui tajalli yang hanya dapat difahami oleh orang-orang yang diberi ilmu. Setiap berita ada waktunya. Kelak kalian akan tahu.

    https://m.facebook.com/Pendaki-Mahligai-Makrifat-1235177323165323/

    http://pendakimahligaimakrifat.blogspot.my

    Harimau Allah (Pemuda Bani Tamim) sedang 'dijagakan'. Doakan yang terbaik.

    ReplyDelete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews