Wednesday, December 16, 2009

KHAZARIA ialah negara asal Yakjuj dan Makjuj



YAHUDI ZIONIS DI ISRAIL BUKAN BANGSA "YAHUDI" KETURUNAN NABI YAAKOB?
Benarkah mereka ialah Bangsa Khazar yang ganas dan bengis dari selatan Russia? Bangsa Yakjuj dan Makjuj telah melepaskan diri dari benteng Zulkarnain seperti yang disebut di dalam alQuran?
Semua bangsa manusia yang berasal dari Utara Dunia (Slav, Saxon, Khazar, Rus, Huns, Volga, Monggol dan sebahagian dari China) adalah keturunan Yakjuj dan Makjuj. Bilangan mereka lebih ramai dari gulungan yang lain. Asalnya keturunan BARBAR dari Asia Tengah berasimilasi menjadi penduduk benua Eropah dan Asia Utara. Adakah benar?

Sekiranya andaian ini benar, memanglah jelas seperti yang disebut di dalam alQuran dan alHadis bahawa bahawa mereka mempunyai bilangan yang amat banyak. Sesiapa yang tergoda dengan cara mereka (mengikut nafsu dan bertuhankan duit/harta) juga dikira sebagai gulungan mereka (yakjuj dan makjuj). Kini mereka bersembunyi disebalik nama lain terutamanya Yahudi dan Nasrani. Bagi gulungan bukan Yahudi dan Nasrani pula, mereka amat menyukai dan terpengaruh dengan golongan ini.


Mungkin "kita" juga telah bertukar menjadi Yakjuj dan Makjuj "versi tambahan" tanpa disedari kerana mengkagumi dan meniru cara hidup mereka.

"The Khazars were a semi-nomadic Turkic people who dominated the Pontic steppe and the North Caucasus from the 7th to the 10th century. The name "Khazar" seems to be tied to a Turkic verb form meaning "wandering".In the 7th century, the Khazars founded an independent Khaganate in the Northern Caucasus along the Caspian Sea. Although the Khazars were initially Tengri shamanists, many converted to the Abrahamic faiths through interaction with theByzantine Empireand successive Islamic caliphates; during the 8th or 9th century, the Khaganate adopted Judaismas the state religion. At their height, the Khazars and their tributaries controlled much of what is today southernRussia, western Kazakhstan, eastern Ukraine,Azerbaijan, large portions of the Northern Caucasus (Circassia,Dagestan, Chechnya), parts of Georgia and the Crimea.Between 965 and 969, their sovereignty was broken bySviatoslav I of Kiev, and they became a subject people ofKievan Rus'. Gradually displaced by the Rus, the Kipchaks, and later the conquering Mongol Golden Horde, the Khazars largely disappeared as a culturally distinct people."

"he Khazars' tribal structure is not well understood. They were divided between Ak-Khazars ("White Khazars") and Kara-Khazars ("Black Khazars"). The Muslim Geographer al-Istakhri claimed that the White Khazars were strikingly handsome with reddish hair, white skin and blue eyes while the Black Khazars were swarthy verging on deep black as if they were "some kind of Indian". However, many Turkic nations had a similar (political, not racial) division between a "white" ruling warrior caste and a "black" class of commoners; the consensus among mainstream scholars is that Istakhri was himself confused by the name given to the two groups."
Mereka amat suka berperang. Selepas peperangan yang berulang-ulang itu akhirnya bangsa Khazar ditewaskan dan berpecah, Mereka berpindah menyusup ke semua kawasan di Eropah terutama Jerman, Poland, Hunggary dan Russia. Selepas itu menyebar ke Peranchis, Britain dan Scandinavia. Bercampur gaul dan menjadi bangsa Eropah baru, tetapi masih terus menggenggam erat budaya dan hasrat mereka (menguasai orang asing). Bangsa yang gasar dan degil ini masih membawa sikap dan budaya lama ke mana sahaja mereka pergi. Mereka amat gemar menjadi bangsa hebat dan suka mendapat kekuasaan (power) walaupun terpaksa menipu dan menindas.
Untuk menguasai penganut agama Kristian mereka mendalangi usaha meminda isi kandungan Kitab Taurat dan Injil yang kini dikenali sebagai Bible. Ujudlah agama Kristian menggantikan agama Nasrani yang disampaikan oleh Nabi Isa AS.. Mereka berusaha mencari saki baki 12 suku bani Israel (anak cucu Nabi Yaakob - Ibrahim AS) untuk dihapuskan bertujuan memastikan hasrat mereka sebagai peneraju kaum Yahudi dan penguasaan ajaran Zionis tidak terhalang.. Rekod terkini menunjukkan bilangan Yahudi Khazar ini berjumlah 90% dari seluruh penganut agama Yahudi itu tidak termasuk mereka yang telah menganut Kristian dan juga Kristian Zionis. atheis, penyembah berhala dan sebagainya.
"Moreover, DNA tests have demonstrated substantially less inter-marriage in most of the various Jewish ethnic divisions over the last 3,000 years than in other populations, findings lend support to traditional Jewish accounts accrediting their founding to exiled Israelite populations, and counters theories that many or most of the world's Jewish populations were founded by entirely gentile populations that adopted the Jewish faith, as in the notable case of the historic Khazars. Although groups such as the Khazars could have been absorbed into modern Jewish populations — in the Khazars' case, absorbed into the Ashkenazim — it is unlikely that they formed a large percentage of the ancestors of modern Ashkenazi Jews, and much less that they were the genesis of the Ashkenazim."
Bangsa yang berasal dari padang ragut di utara Georgia itu memang suka berperang dan ganas. Kaum Vandal juga berasal dari puak Khazar ini. Vandal juga ganas dan telah berjaya meruntuhkan kerajaan Rome. Mereka tidak bertamaddun dan mempunyai bahasa pertuturan yang ganjil. Keturunan mereka juga menguasai kerajaan-kerajaan di sebelah timur hingga ke Monggolia. Di Eropah mereka menjadi satu etnik yang hebat dalam perniagaan dan pembuatan. Menguasai sistem bank dan indusrti dan menguasai penduduk setempat sebagai "pekerja". Memandangkan mereka tidak bernegara, mereka menukar corak kehidupan dengan kaedah baru iaitu menguasai ekonomi, dalam diam-diam mereka menjadi dalang mengubah dasar-dasar politik setempat mengikut kemahuan mereka (kekuatan ekonomi dijadikan senjata) dan akhirnya berlakulah beberapa siri revolusi di Eropah, perang dunia pertama dan kedua.
"Historically, Jews have been identified into two major groups: the Ashkenazim, or "Germanics" ("Ashkenaz" meaning "Germany" in Medieval Hebrew, denoting theirCentral European base), and the Sephardim, or "Hispanics" ("Sefarad" meaning "Hispania" or "Iberia" in Hebrew, denoting their Spanish and Portuguese base). TheMizrahim, or "Easterners" ("Mizrach" being "East" in Hebrew), that is Middle Eastern and North African Jews, could constitute a third major group.
 Smaller Jewish groups include the Georgian Jews and Mountain Jews from theCaucasus; Indian Jews including the Bene Israel, Bnei Menashe, Cochin Jews andBene Ephraim; the Romaniotes of Greece; the ancient Italian Jewish community; the Teimanim from the Yemen and Oman; various African Jews, including most numerously the Beta Israel of Ethiopia; the Bukharan Jews of Central Asia; andChinese Jews, most notably the Kaifeng Jews, as well as various other distinct but now extinct communities"


Syekh Imran Hosein (pendakwah bebas) membuat kesimpulan bahawa bangsa inilah yang sedang beraja di Israel sekarang. (lihat video syarahan beliau: http://www.imranhosein.org/video.html). Mereka juga telah berjaya menguasai pentadbiran negara USA dan negara-negara Eropah. Mengeksploitasi semua peluang yang ada menambah kekayaan dalam usaha menjadikan dunia ini milik mereka. "The Hidden Hand" adalah pertubuhan sulit mereka merencana dan melaksanakan agenda mereka. Ajaran "Zionis" merupakan intipati kebudayaan Khazar dan ia tiada kena mengena dengan ajaran Nabi Musa AS. Bangsa ini memang gila kuasa.

Mengikut pendapat Syeikh Imran Hossein, tidak mustahil dua puak Yakjuj dan Makjuj ini akan berperang sesama sendiri pada akhir zaman kerana keegoan dan gila kuasa. Kita boleh lihat keadaan sekarang dua kuasa besar dunia bersama-sama sekutunya sedang berlumba-lumba mencipta pelbagai senjata moden ala "star war". Inilah peperangan terhebat yang mungkin akan berlaku (andaian Yahudi dan Kristian ialah perang ARMAGEDDON) -  Perang Dunia Ke 3 (WW3)?

Perang ini akan memusnahkan sebahagian besar tamaddun dunia dan berkemungkinan berlakunya penyebaran radio aktif yang meluas serta bahan kimia yang terhasil dari senjata-senjata baru.. Akibatnya peralatan eletrik, eletronik ,eletromagnatik dan sebagainya akan lumpuh. Manusia terpaksa kembali menggunakan peralatan tradisional dan menunggang haiwan (kuda dsb) sebagai kenderaan.

Yakjuj dan Makjuj telah lama bermaharaja lela tanpa kita sedari dan sekarang hanya menanti munculnya Dajjal (terlaknat) untuk menjadi raja mereka. Mungkinkah pada tahun 2012 ini?


16 comments:

  1. ko cite ape ni yakjuj makjud tu manusia?... mcm bodo je..jgn trasa la bro, tp kalo nk tulis tu buat research sket..ske hati ko je nk ckp manusia tu yakjuj makjuj..hahahaha....terang2 dlm quran dah ckp yg yakjuj makjuj tu keluar lepas nabi isa turun.apada..

    ReplyDelete
    Replies
    1. "..terang2 dlm quran dah ckp yg yakjuj makjuj tu keluar lepas nabi isa turun."

      ce kasi ayat mana?

      Delete
  2. anonymous..aku rasa kau kena banyak bacalah..ko tu yg cam yg ko cakap tu..ko yg kena buat research dulu baru hentam...apa da..al-quran nie penuh rahsianya, org yg nak faham dan kaji je baru dapat faham..habis ko ingat apa kalau bukan manusia..ulat beluncas

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah, kita akan terus melihat sekeliling mencari jawapan segala rahsia yang masih belum terungkai. AlQuran itu penuh dengan maklumat serta rahsia tersembunyi, sumber ilmu bagi yang berfikir (berakal).

    SENSE

    ReplyDelete
  4. tinggi ilmu penulis nie...sebagai orang yang tinggi ilmunya,memberi jawapan kepada orang yang kurang memahami adalah ujian..pernah seorang ustaz memberitahu saya hanya segelintir orang sahaja yang dipilih Allah untuk diberi kefahaman memahami isi Al-Quran..wallahu...saya juga dinasihatkan oleh ustaz tersebut supaya tidak berbicara sesuatu ilmu yang sangat mendalam kepada orang awam kerana dikhuatiri berlakunya salah faham...tahap pemikiran manusia juga berbeza..nasihat ketiga ustaz itu kepada saya ialah islam adalah mendalam dan tidak sama dengan logik akal manusia...sejak saya berumur 4 tahun saya ingin tahu siapakah yakjuj dan makjuj itu...jawapan yang saya terima dari keluarga hanyalah...dunia akan hancur di tangan manusia..manusialah yang membinasakan alam ini...mereka menjawab lagi..sepotong huruf dalam Al-quran huraiannya adalah terlalu banyak..sehinggalah hari ini jawapan mereka sama...saya hanya mendengar,dan berfikir,dan mengkaji tentang jawapan mereka tapi tidak membantah..sesungguhnya Allah maha mengetahui setiap sesuatu..

    ReplyDelete
  5. saya setuju dengan artikel di atas. Yajuj Majuj bukan binatang ttp manusia. mereka yg akan merosakkan dunia (mufsidunafilard) dan merekalah akan bergabung dgn Dajjal utk lwn Imam Mahdi Al Muntazar.

    ReplyDelete
  6. yajuj iitu satu bahgian dan majuj satu lagi bahgian.yng ada sekarang itu dari keturunan yajuj yng akan mati dulu lepas tu baru majuj keluar dari tahanan nya dng izin Allah.dan tiada siapa dapat menghapuskan nya walaupun nabi isa atau imam mahadi.tapi nabi isa.imam mahadi dan pengikut nya berdoa kepada Allah untuk menghapuskan majuj.Allah menurunkan satu wabak yng luar biasa kepada majuj.lalu mereka pun mati. itu saja dulu yng saya tahu

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh guna pakai teori ni..

      Delete
  7. yajuj iitu satu bahgian dan majuj satu lagi bahgian.yng ada sekarang itu dari keturunan yajuj yng akan mati dulu lepas tu baru majuj keluar dari tahanan nya dng izin Allah.dan tiada siapa dapat menghapuskan nya walaupun nabi isa atau imam mahadi.tapi nabi isa.imam mahadi dan pengikut nya berdoa kepada Allah untuk menghapuskan majuj.Allah menurunkan satu wabak yng luar biasa kepada majuj.lalu mereka pun mati. itu saja dulu yng saya tahu

    ReplyDelete
  8. yajuj iitu satu bahgian dan majuj satu lagi bahgian.yng ada sekarang itu dari keturunan yajuj yng akan mati dulu lepas tu baru majuj keluar dari tahanan nya dng izin Allah.dan tiada siapa dapat menghapuskan nya walaupun nabi isa atau imam mahadi.tapi nabi isa.imam mahadi dan pengikut nya berdoa kepada Allah untuk menghapuskan majuj.Allah menurunkan satu wabak yng luar biasa kepada majuj.lalu mereka pun mati. itu saja dulu yng saya tahu

    ReplyDelete
  9. Alhamdullillah..tambahkan ilmu..baca sejarah islam..pada tahun ke 50 atau 60 hijrah..maaf sy terlupeketikapemerintahan khalifah arrashidin tlh menghantar rombongan bg mencari tembok yg dibina iskandar zulkarnain.
    Tetapi tembok tersebut tlh diruntuhkan..kaum tersebut tlh keluar dr tempat yg menghalang mereka..

    ReplyDelete
  10. Ustat sy pernah kata kaum khazar adalah yakjuj makjuj..mereka suka berperang dan menindas kaum lain..sekarang mereka menyamar menjadi kaum yahudi. .Mereka bijak dan licik..menguasai senjata dan ekonomi dunia sehingga skrng.

    ReplyDelete
  11. Dalam sebuah Hadis riwayat Abi Said Al-Khidri Nabi menceritakan bahawa di Hari Kiamat nanti Allah perintahkan kepada Nabi Adam a.s. supaya mengeluarkan dari zuriatnya 999 ahli neraka dari 1000 orang. Apabila Nabi ceritakan hal ini, sahabat bertanya Nabi 999 itu siapa dan 1 itu siapa. Lalu Nabi menjawab 999 adalah Yakjuj dan Makjuj. 1 adalah sahabat Nabi s.a.w.Persoalannya kenapa terlalu ramai? Dan jika kita lihat pada hari ini negara kita menerima pakai undang-undang ciptaan British dan bangsa Britain adalah terdiri dari Yahudi Khazar, Maka disebabkan kita menrima pakai undang-undang ciptaan Yakjuj dan Makju, maka kita tergolong dari Yakjuj dan Makjuj. Bukan kita semua tetapi sesiapa yang memberi sokongan dalam pilihan Raya sehingga kerajaan yang ada menjalankan dasar Yakjuj dan Makjuj, maka mereka adalah menjadi Yakjuj dan Makjuj juga

    ReplyDelete
  12. ada teori menyatakan itula gelombang letusan GUNUNG BERAPI...

    ReplyDelete
  13. Yakjuj mkjuj dan dajjal tu mmg dh ada sejak zmn nabi terawal..egt x cerita iskandar zulkarnain yg menuang tembaga diantara 2 gunung utk dijdikan tembok kerana dsana ada 2 bangsa y selalu membuat kerosakan d muka bumi,

    ReplyDelete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews