Wednesday, March 14, 2012

JESUITS dan Perancangannya Memerangi ISLAM (musuh yang tersembunyi)


Lambang (Momokan) Muslim dan Kristian

Masa depan Umat Islam Semakin Kacau

Kita perlu membuat kajian mendalam peranan kumpulan pemikir baru yang dibangunkan oleh satu pertubuhan sulit Vatican untuk tujuan mengatur sosio-politik negara-negara Islam. Di akhir perkhabaran ini akan terbayanglah kelahiran kuasa politik baru yang bertopengkan Islam yang mungkin juga dapat dianggap sebagai "as Sufyani" yang bakal bertapak kukuh selepas kejatuhan rejim Bashir al Asad nanti.

Damsyik (Syam-Syria) adalah tapak di mana lahirnya penguasa zalim yang akan menghalang kebangkitan semula Islam di bumi Arab. Kemuncak kejahatan as Sufyani ialah mencari untuk menghapuskan seorang hamba Allah yang akan di baiah di sisi Kaabah. Muhammad bin Abdullah yang akan bergelar Penghulu Akhir Zaman, al Mahdi.
Diriwayatkan oleh Al-Imam Abu Daud , “Telah berkata Ali sambil memandang puteranya Hassan,” Sesungguhnya Puteraku ini ialah syed (sayyid) sebagaimana yang telah dinamakan oleh Nabi SAW. Dari keturunannya akan lahir seorang lelaki yang namanya seperti nama Nabi kamu, menyerupai baginda dalam perangai dan tidak menyerupai baginda dalam rupa dan bentuk.” 
Peristiwa ini tidak akan berlaku selagi Arab Saudi tidak mengalami huruhara akibat perebutan kuasa antara pewaris takhta akibat kematian rajanya (mungkin anak Saud yang terakhir). Pengasas Arab Saudi telah mewasiatkan takhta singgahsana negara diwariskan kepada anak-anaknya. Kini kesemua anak-anaknya sudah pun meninggal dunia kecuali 2 orang tetapi dalam keadaan lanjut usia dan uzur.
Rasulullah saw bersabda: “Akan terjadi perselisihan setelah wafatnya seorang pemimpin, maka keluarlah seorang lelaki dari penduduk Madinah mencari perlindungan ke Makkah, lalu datanglah kepada lelaki ini beberapa orang dari penduduk Makkah, lalu mereka membai’at Imam al Mahdi secara paksa, maka ia dibai’at di antara Rukun dengan Maqam Ibrahim (di depan Kaabah). Kemudian diutuslah sepasukan manusia dari penduduk Syam, maka mereka dibenamkan di sebuah daerah bernama Al-Baida yang berada di antara Makkah dan Madinah.” (HR Abu Dawud 3737)
SERANGAN as SUFYANI
Telah bersabda Rasulullah s.a.w, "Suatu pasukan dari umatku akan datang dari arah negeri Syam ke Baitullah (Kaabah) untuk mengejar seorang laki-laki yang akan dijaga Allah dari mereka." (HR. Ahmad)
"umatku" bermakna "mereka yang beragama Islam".
Al-Muhaddits Sayid Ahmad Siddiq Al-Ghumari menerangkan di dalam kitabnya Aqidah Ahlil Islam Fi Nuzuli Isa AS bahawa al Mahdi dilahirkan di Madinah Al-Munawwarah serta dibesarkan di sana. Sebelum umat Islam berbai’at dengannya, berlakulah satu peperangan yang besar di antara penduduk Madinah dengan tentera-tentera as Syufiani. Dalam peperangan tersebut, penduduk Madinah mengalami kekalahan dan mereka lari bersama-sama al Mahdi ke Makkah. Di Makkah datanglah orang dari berbagai-bagai negeri kerana berbai’at dengannya di suatu tempat iaitu di antara Hajar Aswad dan Maqam Ibrahim.  
As Syufyani ini dari daerah Syam (Damsyiq, Syiria). Dialah yang menyerang Madinatul Munwwarah yang menyebabkan penduduknya melarikan diri ke Makkah, termasuklah Imam al Mahdi. Pada waktu itu tiada siapa pun yang tahu bahawa dia adalah Imam al Mahdi termasuklah dirinya sendiri.

Persediaan untuk kebangkitan rejim as Sufyani ini sedang berjalan lancar melalui perancangan NED, pertubuhan klon CIA dari USA. Juga difahamkan ia bertitik tolak dari penerusan aktiviti Illuminati yang menjadi pencatur utama penciptaan Israel Raya sebagaimana yang terkandung dalam 'Protocols of Zion'. Apa yang pasti al Sufyani akan mengiktiraf Israel sebagai syarat sebagaimana kehendak tuan mereka iaitu Yahudi Amerika.

The Society of Jesus (LatinSocietas IesuS.J.SJ, or SI
is a Catholic male religious order that follows the teachings
 of the Catholic Church. The members are called Jesuits  

Tanda-tanda ini semakin ketara. Dasar ini dipelupori oleh Jesuits Antarabangsa yang kini beroperasi secara giat di USA. Anehnya mereka yang menjalankan tugas "gelap" Vatican ini terdiri dari pemuka-pemuka Yahudi Zion di Amerika bukannya bangsa Eropah di Rome. Terdapat juga maklumat menyatakan bahawa Jesuits ini juga telah diserapi fahaman zionis walaupun ditadbir oleh Vatican.  Freemason dan Illuminati juga adalah agen Zionis Antarabangsa. Kita bolehlah menganggap bahawa ketiga-tiga pertubuhan ini walaupun memakai nama yang berlainan, tetap mempunyai misi yang sama iaitu menjadikan dunia ini milik mutlak orang Yahudi dan secara kebetulan musuh terakhir mereka ialah Islam.

Untuk mengelabui musuh (terutamanya Islam) dalam mengatur berbagai konspirasi, mereka berselindung di sebalik beberapa pertubuhan dengan berbagai nama atas berbagai misi dan peranan yang berbeza. Dalam satu segi, mereka sengaja menampakkan semua kegiatan hanya untuk kepentingan kuasa politik Amerika Syarikat, padahal ia telah lama direka untuk melindungi hasrat Yahudi membangunkan Israel Raya meliputi kawasan dari Sungai Nil hingga ke Sungai Tigris.

Melalui as Sufyani inilah seluruh negara Arab akan ditawan atau dipaksa bersekutu di bawah pengaruh Amerika kecuali Makkatul Mukarramah.
Telah bersabda Rasulullah s.a.w, "Suatu pasukan dari umatku akan datang dari arah negeri Syam ke Baitullah (Kaabah) untuk mengejar seorang laki-laki yang akan dijaga Allah dari mereka." (HR. Ahmad)

Telah bersabda Rasullah s.a.w, "Sungguh, Baitullah ini akan diserang oleh suatu pasukan, sehingga apabila pasukan tersebut telah sampai pada sebuah padang pasir, maka bahagian tengah pasukan itu ditelan bumi. Maka berteriaklah pasukan bahagian depan kepada pasukan bahagian belakang, dimana kemudian semua mereka ditenggelamkan bumi dan tidak ada yang tersisa, kecuali seseorang yang selamat, yang akan mengkhabarkan tentang kejadian yang menimpa mereka." (HR. Muslim, Ahmad, Nasai, dan Ibnu Majah).
FFF

Sejauh manakah Malaysia telah terseret ke dalam perancangan mereka? Kita perhalusi dahulu dari sudud Jesuits ini kerana amat jelas ia telah memberi kesan secara langsung perubabahan sosio-politik negara. Apa yang pasti mereka tidak akan pernah berhenti selagi kita tidak mahu mengikut cara yang mereka anjurkan. Untuk itu pelbagai bentuk kerosakan dilakukan secara rahsia atau secara nyata.

Amat malang maklumat ini akan menjejaskan sebahagian dari kita (umat Islam) yang telah diseliputi fahaman politik dan gagal melepaskan diri darinya (merdeka). Kebenaran terpaksa dipaparkan juga sebagi satu tanggung jawab walaupun tidak disenangi oleh sebahagian dari kita. Amatlah diharapkan satu hari nanti mereka yang enggan percaya akan memikirkannya semula sebagai manusia Islam yang merdeka. Untuk memahami konflik rumit ini, kita semestinya membebaskan dahulu diri kita dari sangkar politik.

Campur tangan Amerika dan Eropah melalui pertubuhan-pertubuhan kebajikan dan juga NGO telah lama bertapak di negara kita. Ramai diantara pemimpin terdahulu terpaksa akur dengan helah dan putar belit Barat ini. Melalui pelbagai tekanan dari pelbagai sudud mereka akan cuba menyuntik racun. Inilah maksud "konspirasi" terancang. Ada juga pemimpin yang engkar dan cuba melepaskan diri, namun sebahagian besarnya gagal berbuat demikian demi menjaga kepentingan negara dan rakyat. Hanya pemimpin yang benar-benar bijak dan faham permainan Yahudi ini sahaja akan mampu mengelak dari terjerumus namun terpaksa juga berkorban dalam beberapa keadaan tertentu. Biasanya mereka akan cuba merahsiakannya (seperti kes surat Mahathir kepada Israel). 

Dari kacamata Barat, Ameraika khasnya. Malaysia diantara mangsa yang paling liat untuk dijinakkan. Indonesia yang mempunyai bilangan penduduk Islam teramai di dunia pun mudah mereka kuasai. Sebagai langkah menjerumuskan negara ke dalam situasi yang akan memenangkan mereka satu strategi khas telah disediakan. Berpandukan apa yang terjadi di Indonesia, Jesuits menjadi agen penting dalam usaha merosakkan Islam dari dalam atas pakaian Interfaith atau persamaan kepercayaan (khususnya Islam-Kristian) dan selanjutnya bangunkan pergerakan Islam Liberal. Dari luar akan wujud tekanan dari pihak Gereja Kristian menuntut itu dan ini dan dari dalam pula Gerakan Islam Liberal akan memberikan sokongan dan menawarkan pelbagai kelonggaran dan tolak ansur. Akhirnya Islam ASWJ akan terkulai layu. 

Keadaan ini telah pun berlaku di semua negara Islam kecuali Malaysia dan Brunei. Arab Saudi juga tidak terkecuali (anda akan lihat peranan tokoh billionair Prince Alwaleed Bin Talal dalam keterangan di bawah). Harap baca perlahan-lahan dan jangan gopoh untuk melihat keseluruhan perancangan jahat Jesuits ini. Walaupun agak berat, ia tidak sukar difahami terutama kepada mereka yang sering membuat kajian mengenai 'konspirasi zionis'.

Apa yang penting, tidak lama lagi akan berlakulah perang di Asia Barat melibatkan wujudnya kuasa baru di Damsyik. Ketika itu Malaysia harus bertahan agar tidak diperdaya dan dinodai oleh CIA/NED sebagai laluan penjajahan USA. Andai kata kita gagal, maka Malaysia akan menjadi sekutu as Sufyani dalam usaha memintas dan menghancurkan kebangkitan al Mahdi. Sekaligus, Melayu akan hancur menjadi debu setelah Islam diperkosa. (Sanggupkah anda melihat tentera kita dihantar ke negara Arab untuk membunuh saudara seagama demi mempertahankan Israel?).



Bergantung kepada kita jenerasi semasa dan akan datang untuk memahami percaturan Yahudi ini. Sama ada akan dapat lepas dan seterusnya bergabung menjadi tentera al Mahdi ataupun ikut serta mereka menentang al Mahdi nanti. Pilihan ada di tangan kita.

Kita tinjau keadaan semasa bagaimana ia menjurus kepada kemungkinan terbangunnya tentera as Sufyani tersebut. 

Pasti ada yang bertanya: Di mana pula tentera Putera Bani Tamim? Harap Maaf. Rahsia ini tidak akan dikongsikan di sini demi keselamatan mereka, tentu sekali untuk keselamatan umat Islam juga terutama yang "ikhlas" mencintai agama. Bukannya mereka yang mencintai dunia politik kepartian adunan Sekular Yahudi ini. Manusia politik akan mudah diratah oleh Yahudi.

Universiti Jesuits – Pasukan Tentera Jesus Arahan Vartican

Menurut wikipedia, Jesuits bermaksud Persatuan atau Pasukan Jesus yang ditubuhkan oleh Ignatius Loyola (seorang Kesatria Sepanyol/Spanish knight) sebagai satu ‘pasukan utama tentera-tentera Jesus’.

Permohonan menubuhkan Jesuit diluluskan Pope Paul III pada tahun 1540.

Menurut laman biblebelievers.org.au, Jesuits adalah ‘Kumpulan Tentera Agama Gereja Roman Katolik’ yang setiap ahlinya diajar bertugas sebagai: 

“mata-mata (spy), untuk mengumpulkan semua statistik, fakta dan maklumat dalam kekuasaan dari setiap sumber, untuk mengambil hati kepercayaan di dalam lingkaran keluarga Protestan dan bidaah dari setiap kelas dan watak, peniaga, banker, peguam, antara sekolah dan universiti, di parlimen dan perundangan, dan dewan negara, dan untuk menjadi segalanya kepada semua orang, supaya tunduk kepada Pope, dan mereka menjadi hamba sampai mati”


Logo Jesuit 


Logo Jesuits berbentuk salib dan tertulis perkataan IHS.



Perhatikan logo Jesuit (bertanda bulat), dalam Program Common Word, di Universiti Jesuit Georgetown. Dari kiri Tony Blair (bekas Perdana Menteri Britain), John Esposito, Mustafa Ceric (Mufti Bosnia/IIIT), Kjell Magne Bondevik (Bekas Perdana Menteri Norway) dan bekas TPM Malaysia, Anwar Ibrahim.


CMCU – Hasib Sabbagh & John Esposito

John Esposito adalah salah seorang Ahli Jesuit yang ketika itu mengajar subjek perbandingan agama di School of Foreign Service (Sekolah Perkhidmatan Luar Negara), di Universiti Georgetown.

Ketika menceritakan saat permulaan penubuhan Center for Muslim-Christian Understanding (CMCU) John Esposito menjelaskan idea itu hasil perbincangannya dengan Father J Bryan Hehin, Naib Presiden Universiti Georgetown.

John Esposito  

Menurutnya, pada tahun 1993, Father J Bryan Hehin menjemputnya untuk makan tengahari berhampiran dengan rumahnya di Wayland, Massachusetts.

Semasa makan, Naib Presiden Universiti Georgetown menyatakan pihak universiti berminat untuk menubuhkan satu pusat yang dikenali sebagai Persefahaman Antara Muslim dan Kristian (Muslim-Christian Understanding). Mereka turut membincangkan kesan baik dan buruk dengan penubuhan pusat itu khususnya kepada agama Kristian.

Idea ini benar-benar menjadi kenyataan pada Oktober 1993, apabila John Esposito menghadiri Persidangan Nasional Konsultasi Bishop Katolik tentang Hubungan Katolik-Muslim (National Conference of Catholic Bishops Consultation on Catholic-Muslim Relation) di Washington dan dalam masa sama Naib Presiden Eksekutif Universiti Georgetown, Father Patrick Heelan memintanya datang berjumpa dengannya bersama Peter F Krogh, Dekan untuk Sekolah Perkhidmatan Luar Negara.

John Esposito dan Peter F Krogh mengakui pemain di sebalik tabir sebenarnya yang menjayakan penubuhan pusat ini adalah Hasib Sabbagh, seorang tokoh korporat Kristian yang berasal dari Palestin.

Hasib Sabbagh mendapat mandat daripada Pope John Paul II, ketika melawat Vartican pada tahun 1981. Pihak Vartican mahukan semua maklumat mengenai Islam, kerana selepas kejatuhan komunis, Islam berpotensi menjadi musuh utama.


Hasib Sabbagh (bertanda bulat) menemui Pope John Paul II di Vartican pada tahun 1981. Turut kelihatan Michel Sabbah (tengah), Latin Patriarch, Jerusalem dan Patriarch Maximos Hakim

Pada tahun 1992, Hasib Sabbagh kemudiannya menghantar pembantunya, Basel Aql menemui Peter F Krogh, Dekan untuk Sekolah Perkhidmatan Luar Negara, Universiti Georgetown untuk membincangkan idea penubuhan pusat Muslim dan Kristian.

Secara kebetulan, Basel Aql sudah lama berkawan dengan Peter F Krogh, jadi dalam pertemuan pertama, pembantu Hasib Sabbagh itu mengatur pertemuan selanjutnya dengan majikannya.

Krogh kemudiannya berjumpa dan berbincang sendiri dengan Hasib Sabbagh di Washington. Mereka membincangkan proses-proses penubuhan pusat itu dan masalah-masalah yang bakal dihadapi.

Menurut Hasib, beliau bersedia menyumbang sumber kewangan untuk membiayai pusat itu melalui syarikatnya, the Fondation pour L’Entente entre Chretiens et Musulmans, yang berpengkalan di Geneva.

Nama John Esposito dicalonkan sebagai Pengarah pusat itu, kerana pengalaman dan pemahamannya tentang Islam melalui penerbitan 4 buah buku ‘The Oxford Encyclopedia of the Modern Islamic World’.


Turut didedahkan bahawa Satu Kerusi Untuk Islam di Asia Tenggara akan disumbangkan oleh penyokong dari Malaysia. Tetapi pendedahan itu tidak menyebut siapakah tokoh penyumbang dari Malaysia itu.

Pada tahun 1993, The Center for Muslim-Christian Understanding (CMCU) telah ditubuhkan secara rasmi di Universiti Georgetown apabila majlis tandatangan dilakukan di antara kedua pihak iaitu Hasib Sabbagh mewakili the Fondation pour L’Entente entre Chretiens et Musulmans dan President Leo O’Donovan, mewakili Universiti Georgetown.


John Esposito (bertanda bulat menyaksikan majlis tandatangan penubuhan CMCU antara Hasib Sabbagh (Fondation pour L’Entente entre Chretiens et Musulmans) dan Leo O’Donovan (Presiden Universiti Georgetown)

Misi Pusat adalah untuk meningkatkan hubungan antara dunia Muslim dan Barat. Meningkatkan pemahaman umat Islam di Barat. Ruang lingkup pusat meliputi hampir keseluruh dunia Muslim, dari Afrika Utara ke Asia Tenggara, serta Eropah dan Amerika Syarikat.

Tujuh topik utama yang bakal difokus oleh pusat itu iaitu, ‘Keserasian Islam & Kehidupan Moden’, ‘Dialog Peradaban’, ‘Status Wanita dalam Islam’, ‘Islam & Pemodenan’, ‘Tradisi Yahudi-Kristian-Islam’, ‘Islam & Pluralisme’ dan ‘Islam, kekerasan & keganasan’. Klik di sini

Selepas penubuhan pusat itu, Hasib Sabbagh sekali lagi menemui Pope John Paul II di Vartican mengesahkan pusat yang diimpikan oleh pihak Vartican telah berjaya ditubuhkan di Universiti Georgetown. Sebagai membuktikan kebenarannya, Hasib turut membawa Leo O’Donovan, Presiden Georgetown Universiti untuk memberitahu perkembangannya kepada Pope.


Pertemuan Hasib Sabbagh kali kedua dengan Vartican pada tahun 1993. Dari kiri, Basel Aql, Hasib Sabbagh (bertanda bulat), Pope John Paul II, Leo J. O


Siapa Penyumbang Dari Malaysia ?

Walaupun Peter F Krogh tidak menyebut penama dari Malaysia yang menyumbang kepada penubuhan Kerusi Islam Untuk Asia Tenggara, namun John Esposito dalam tulisannya memberi bayangan siapakah tokoh yang dimaksudkan itu.


Menurut John Esposito, seperti yang dijanjikan sebelum ini, pada tahun tahun 1995, satu kumpulan ahli perniagaan dari Malaysia telah datang menyumbang sebanyak USD$2 million untuk membentuk Kerusi Malaysia di Kerusi Islam Asia Tenggara.

Perjanjian itu sebenarnya telah dibuat terlebih awal iaitu pada Oktober 1994.


Untuk lebih jelas lagi John Esposito turut mendedahkan pada 7 Oktober 1994, Anwar Ibrahim, ketika itu Timbalan Perdana Menteri Malaysia telah hadir ke Universiti Georgetown untuk diraikan dalam majlis penganugerahan President’s Medal.

Dalam majlis itu, Hasib Sabbagh turut hadir sama meraikan pemberian anugerah ‘President’s Medal’ oleh Leo J. O’Donovan, Presiden Universiti Georgetown kepada Timbalan Perdana Menteri Malaysia itu. Klik di sini

Menurut maklumat dalaman, ‘sekumpulan ahli perniagaan dari Malaysia’ yang menyumbang dana kepada Kerusi Malaysia di Kerusi Islam Asia Tenggara itu adalah sekumpulan pihak IIIT (The International Institute of Islamic Thought) yang ketika itu bekerja di Universiti Islam Antarabangsa (UIA).

Sejak dari Anwar menjadi Menteri Pendidikan lagi beliau telah melantik rakan baiknya yang terlibat dalam penubuhan IIIT, di Herdon Virginia, Amerika Syarikat, bekerja di UIA, Malaysia. Mereka yang dilantik Anwar adalah Hamid Abu Suleyman (warganegara Arab Saudi yang menetap di Amerika Syarikat) dan Dr Jamal Barzinji, (warganegara Iraq yang juga menetap di Amerika Syarikat).

Hamid dilantik sebagai Rektor UIA manakala Jamal Barzinji pula dilantik Dean, Kulliyah of Islamic Revealed Knowledge and Human Sciences. Klik di sini

Blog The Terror Finance mendedahkan Dr Jamal Barzinji dilantik Ketua Ahli Lembaga Pengarah BIMB (Bank Islam Malaysia Berhad) pada tahun 1997 yang memiliki saham terbesar dari JAMI Company Sdn Bhd. JAMI memilki saham sebanyak 3.82% di BIMB yang melayakkannya menjadi Pengarah Bank Islam. Klik di sini

JAMI Company Sdn Bhd yang berproksikan Dr Jamal Barzinji merupakan syarikat yang berpengkalan di New York yang sahamnya dimiliki oleh SAAR Corporation, Al Rajhi Banking and Investment Corporation (ARABIC) dan Sheikh Salah Kamel’s Al Baraka Group.

Glen Simpson dari the Wall Street Journal melaporkan, Jamal Barzinji, Ahmed Totonji dan Hisham Al Talib adalah trio dari pendatang-pendatang Iraq yang mengasaskan IIIT, di Amerika Syarikat (bersama dengan Anwar Ibrahim). Mereka telah berhubungan rapat dalam jangka lama dengan Youssef Nada ahli perniagaan Arab Saudi… Bermula pada tahun 1960-an dan ’70-an, mereka membantu mengasaskan rangkaian Islam (IIIT & WAMY) yang dibantu oleh Arab Saudi dan kumpulan Islam di Amerika Syarikat. Klik di sini.

Apologetik Jesuit, Putera Alwaleed

Menurut campus-watch.org pada tahun 2005, Putera Alwaleed Bin Talal telah menderma sebanyak USD$20 million kepada CMCU yang kemudiannya ditukar nama kepada ACMCU.

 

Putera Alwaleed bin Talal, anggota kerabat diraja Arab Saudi, menimbulkan kontroversi kepada dunia Islam apabila individu ke-26 terkaya di dunia itu didakwa merogol seorang gadis Sepanyol, 23 tahun di atas kapal persiaran yang berlabuh di Kepulauan Ibiza pada 2008.

Satu lagi kontroversi tentang dirinya terdedah apabila beliau menjalankan usahasama perniagaan dengan seorang korporat Yahudi ternama bernama Rupert Murdoch dalam News Corporation.

Derma Putera Alwaleed kepada CMCU disalurkan melalui Prince Alwaleed Bin Talal Foundation, salah satu syarikat Kingdom Holding Company yang berpengkalan di United Kingdom.

Penggerak utama Prince Alwaleed Bin Talal Foundation adalah aktivis IIIT (The International Institute of Islamic Thought), sebuah badan pemikir yang berpengkalan di AS.


Barisan hadapan dari kiri, John Esposito (Pengarah CMCU), John J. DeGioia (Presiden Universiti Georgetown), Putera Alwaleed Talal, Muna Abu Sulaiman (Setiausaha Umum & Pengarah Eksekutif Alwaleed Talal Foundation) dan Alexa Poletto (Georgetown).


Prince Alwaleed Bin Talal Foundation: Pemain di belakang tabir adalah IIIT, Dr Jamal Barzinji (Pengasas IIIT/duduk paling kiri), Muna Abu Sulaiman (anak Dr Abu Hamid Sulaiman/duduk tengah), Dr. Anas al-Shaikh-Ali (IIIT United Kingdom/berdiri no 3 dari kanan), Omer Totonji (anak Dr Ahmad Totonji pengasas IIIT/berdiri no 5 dari kanan). Di universiti Georgetown, Prince Alwaleed Talal Foundation menubuhkan CMCU (Center for Christian and Muslim Understanding). Wakil CMCU adalah John Esposito (duduk no 2 dari kanan), John Voll (berdiri no 3 dari kiri) dan Alexa Poletto (duduk no 3 dari kiri). CMCU adalah tempat Anwar menjadi pensyarah pelawat.

Penggerak Prince Alwaleed Bin Talal Foundation adalah Dr Jamal Barzinji (Pengasas IIIT), Dr. Anas al-Shaikh-Ali (IIIT, United Kingdom), Muna Abu Sulaiman (anak Abu Hamid Sulaiman pengasas IIIT) dan Omer Totonji (anak Dr Ahmad Totonji, pengasas IIIT).

IIIT ditubuhkan di AS pada 1981 diasaskan oleh Dr Ismail Faruqi, Dr Jamal Barzinji, Abu Hamid Sulaiman, Dr Ahmad Totonji dan Anwar Ibrahim.

Bacaan lanjut, klik di sini.

Kalimah Allah

Pada 10 Januari 2010, semasa Anwar melawat Gereja Luther, Petaling Jaya, Bishop Jesuit Philip Lok dalam ucapan alu-aluannya menegaskan kepada Anwar supaya memperteguhkan janjinya untuk mempertahankan kalimah Allah kepada penganut Kristian.


Anwar melawat gereja Petaling Jaya: Dari kiri; Bishop Phillip Lok dari Lutheran Church di Malaysia & Singapore; Bishop Ng Moon Hing dari Anglican (no 3 dari kiri), Rev. Dr. Eu Hong Seng, Naib Pengerusi the Christian Federation of Malaysia (CFM); Dr Jeffrey Kitingan (aktivis Kristian Sabah), Anwar Ibrahim dan Father Thomas Phillips dari gereja Roman Khatolik, Petaling Jaya (paling kanan).

Katanya, perkara itu amat penting kerana Anwar sebelum ini telah berjanji dengan Bishop Lutheran dari Jerusalem, Israel bernama Biskop Munib Younan semasa dialog Kristian-Muslim di University Georgetown di AS pada tahun 2009.

“Di dalam suratnya, Bishop Younan berhujah bahawa perkataan ‘Allah’ telah bebas digunakan oleh orang Kristian Arab selama hampir 2000 tahun!"

“Beliau terus menggesa penggubal undang-undang, Datuk Seri dan rakan-rakan untuk melindungi kebebasan beragama bagi masyarakat Kristian di Malaysia.”, kata Bishop Philip Lok seperti yang dilaporkan oleh laman Asia Lutheran , asia-lutheran.org.

Berasaskan latar belakang di atas, maka tidak hairan, jesuit terlatih di Malaysia, Biskop Katolik, Dr Paul Tan Chee Ing memuji Anwar Ibrahim kerana keberaniannya mempertahankan hak-hak Kristian di negara ini.

The Unspinners.blogspot.com membongkar semula perkaitan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan badan penaja Adenauer Foundation (KAF) atau Stiftung (KAS), membuka satu lagi ruang baru mengenali sisi hitam Ketua Umum PKR. AIDCNews – 13/03/12 – Kaitan Anwar Ibrahim & Missionari Jesuit Published by AIDC on March 13, 2012 

KAF/KAS adalah badan pemikir kepada sebuah parti politik aliran Jesuits di Jerman yang dikenali sebagai Christian Democratic Union.

Yayasan Kristian Jesuits Jerman ini kemudiannya menaja badan pemikir Anwar, Institut Kajian Dasar (IKD) sekitar tahun 1987, iaitu dua tahun selepas badan pemikir itu ditubuhkan.

Maka tidak hairan pada tahun 1996, Anwar Ibrahim satu-satunya Muslim yang menerima anugerah ‘honoris causa‘ (anugerah ijazah untuk menghormati penerima) dari Universiti Jesuit Filipina, Ateneo de Manila University.

Pada tahun yang sama, Anwar juga dianugerahi ‘Presidential Medal’ oleh universiti Jesuit terbesar di Amerika Syarikat (AS), Universiti Georgetown, Washington DC kerana sumbangannya menggalakkan persefahaman antara agama.

Kemudian, pada tahun 2005/2006, Anwar kembali bertugas di Universiti Jesuit Georgetown di CMCU (Center for Muslim–Christian Understanding) yang kemudiannya ditukar nama kepada The Prince Alwaleed Center for Muslim–Christian Understanding (ACMCU).

CMCU diasaskan oleh pengikut Jesuits bernama John Esposito. 

###  penghargaan untuk AIDC

Harap pembaca boleh faham apa yang cuba disampaikan. Ini bukan bermotif politik, sebaliknya untuk memaklumkan peristiwa belakang tabir yang jauh dari jangkauan publisiti terutama akhbar arus perdana. Apa yang lebih penting ialah hebahan maklumat untuk para Muslimin. Orang Islam yang selama ini menganggap agama Islam di Malaysia masih lagi selamat dari sebarang gangguan, malah ada pula yang mengatakan Jesuits ini hanyalah sebuah cerita rekaan. Terserahlah anda sama ada mahu percaya atau tidak. Tiada sebarang paksaan.

Siapa As Sufyani ini? Mereka yang berpakaian Islam, berperaga Islam, berhujah seperti orang Islam, besemangat untuk mengangkat hukum Islam. Sayangnya mereka tidak berjuang kerana Allah tetapi kerana kuasa dan takhta. Berperang kerana dendam dan benci. Mereka bukanlah golongan Mukhlisin yang layak bersama tentera Pemuda Bani Tamim.

Apa yang dibimbangkan ialah telah terwujudnya satu keadaan luar biasa di mana musuh sedang bersembunyi dalam terang (silau). Begitulah caranya mereka bersembunyi.

Selain dari apa yang telah dipaparkan, masih banyak lagi maklumat yang terpaksa ditapis untuk mengelak kekeliruan dan salah faham pembaca. Kita perlu melihat dengan hati terbuka supaya tidak terkeliru dengan helah dan muslihat musuh. 

Siapakah sebenarnya musuh kita? Kenapa ia menjadi musuh? Siapakah yang telah terpedaya? Mampukah kita membanterasnya? Selamatkah anak cucu kita dari agenda mereka? Apakah usaha yang mampu kita lakukan?

Persoalan-persoalan tersebut saya serahkan kepada pembaca untuk membuat penilaian sendiri. Berdoalah kepada Allah Subhana wa Taala supaya Islam di Malaysia terus terpelihara sehingga hari kiamat. Amin.


21 comments:

  1. Universiti Georgetown yg berlambak di segenap negara2 Komanwel sebenarnya memang cawagan kem latihan Jesuit malahan ia ibarat Oxford utk paderi-paderi katolik pelbagai warna kulit berfahaman Demokrasi, Liberal, Plural & Sekular mendapat rahmat "Blood money" dari organisasi Roman Empire.

    Komunis dah malas berkomunis oldskool masuk utan. Kini generasi parti kripto komunis dah berparti politik & bergereja katolik. Ramai paderi-paderi kelas rendah di negara ni bangsa cina & tamil. Kini ramai melay liberal pun join gereja contoh macam kes DUMC

    Ini semua rancangan DAPig & Freemason BAR council yg mengawal Anwarinas Pandikutty

    ReplyDelete
  2. Terima kasih tuan anon 11:44

    Percambahan maklumat seperti yang tuan sumbangkan amat perlu supaya masyarakat Malaysia, Islam khasnya mampu menilai dengan saksama apa yang sedang berlaku disekeliling kita. Amat menyedihkan apabila kita harapkan kebangkitan Islam, terjadi pula kes sedemikian. Lebih malang, ramai diantara kita masih belum mampu menerima kebenaran hanya kerana kebencian politik.

    ADMIN

    ReplyDelete
  3. George ni kedengaran sinonim dgn sebutan Gog

    Sama juga Samiri yg disingkatkan sinonim jadi Sam

    Dalam bahasa Greek, makna george ini ialah "petani, pekerja bumi"

    Kalau ditranslasi menjadi Universiti BandarGog, univ bandar petani, univ pekerja bumi

    Penang kan ada bandar Georgetown. Parti DAPig jesuit komunis (jesuit lowclass), kapitalis2 cina & peguam2 BAR jaga tempat tu.

    Sebagai contoh lagi skala global, lihat nama2 mafia zionis berikut

    George Soros (liberal jews dari negara hungary)
    George Hubert Bush (bapak walker bush)
    George Walker Bush (bangsa separuh german + british)

    Ada sebab kenapa nama mereka mesti bermula demikian menanda mereka orang2 yg dimaksudkan secara pembayang dalam Holy Scriptures. Malahan, mereka sudahpun lama tau siapa keturunan & kerabat mereka, waris gogmagog secara berdarah keturunan. Maka muka tak malu pun kalau mereka dikatakan gog mereka senyum aja main golf

    Masalahnya, sesiapa yg ikut sikap & ajaran2 acuan gogmagog juga dicop sebagai "children of gogmagog". Tak semestinya berdarah keturunan anak angkat je, cuma ikut ajaran je.

    Buktinya, lihatlah sistem antikritos dunia sekarang. Pekerja-pekerja bumi yg paling ramai sekarang ialah golongan (demokrasi liberal pluralism sekular agnostic) duduk seiring & sejalan seindah bungat di taman. Demokrasi kini metod politik yg paling popular di barat & timur. Komunis & socialism masih lagi ada di blok utara. Eropah masih ada monarki

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Saudara,

    Saudara bagaimana kalau Basyar Al-Asad Sendirir Beragama Syiah Alawi ini sbnrnya adalah As-Sufiani yg Selalu Dikatakan.

    Sekarang Pada Pendapat Sayalah, Syria skrg Sengaja dimomokkan dgn pergolakkan didlm. Mereka sbnarnya sengaja berbuat demikian supaya Org Islam Sunnah merasakan bahawa Org Islam Syiah juga bergolak disbbkan oleh org illuminati

    Ini penting supaya Semua org Islam Sunnah percaya bahawa Syiah juga terkena nasib yg sama. Buktinya Iran sampai skrg tidak diserang2. Begitu juga Syria, mereka sdang membuat mesyuarat kononnya utk menolong Syria tapi sbnrnya mereka itu berlakon sahaja. Buktinya di Libya, mesyuarat berlaku cepat pantas dan smua menyalahkan Ghadafi terus. (sbb beliau sorg pemimpin yg membenci Eropah dan sbgnya)

    Basyar Al-Asad seorg pemimpin Syiah dibela oleh Iran. Manakala rakyatnya kebanyakkan adalah Sunnah Waljaamah.

    Kedua, umatku juga bermaksud sesiapa sahaja manusia yag tinggal ketika Nabi Muhammad Masih hidup sehingga kiamat. Org Bukan Islam juga adalah umat nabi muhammad. Perlu di ingati itu saudara.


    Ketiga berkenaan Anwar Ibrahim. Mungkin Anwar bertemu disbbkan masalah lain. Atau beliau mmg berada disebaliknya. Macam mana Dgn Najib. Beliau bertemu Pope di vantican city. Macam mana tu saudara? Jika saudara berpendapat bahawa mereka itu hanya membincangkan hal umat kristian di malaysia. Mungkin Juga. Bagaimana pembinaan gereja terbesar di malaysia. Projek ini PM yg meluluskan. Jika pembinaan ini siap dijalankan maka gereja tersebut terbesar di dunia.

    Adakah kita skrg berada di tengah. UMNO DAN PR kedua-duanya adalah bekerjasama dgn Para illuminati?

    Mungkin Juga?

    Saya berharap ketika Harun Din memegang jawatan musyidul am pas, saya berharap Islam akan mula bangkit di Malaysia. Insyallah

    ReplyDelete
  5. Sayangnya Dr Harun dalam proses penyingkiran. Ulama PAS akan tersingkir secara perlahan2 termasuk Nik Aziz dan Hj Hadi dan akan dikuasai sepenuhnya oleh orang Nuar.. or.. parasit.. erdogan.. anwarinas. Ia tak dapat dielakkan lagi, PAS akan berpusing ke arah sekular sosialis anjuran Nuar. PAS akan diketuai oleh Mat Sabu? Tunggu muktamar akan datang.

    Selagi masih berada dalam sekular, UMNO juga akan menjadi makanan Yahudi (ada sedikit bukti siapa yang menjadi proksi - jika Nuar gagal). Bukti Nuar bersama NED dan FFF merancang huruhara di negara2 Islam agak jelas. Dalam masa terdekat, Nuar mesti dihalang dari mengambil alih kuasa kerana kepentingan Yahudi terletak di bahunya ketika ini. Selagi belum terbukti Najib telah menjadi proksi, kita tak boleh membuat sebarang tuduhan. Tunggu dahulu hingga adanya bukti mengenainya. Andaian yang salah melahirkan persepsi yang salah dan tindakan yang salah. Jadi, berhati2 semua.

    ReplyDelete
  6. salam...artikel yang amat terpeinci tapi perlu diingat sedang kita sebok dengaan jersuit ,anuWAR,jangan lupa UMNO juga perlu dipulihkan imejnya@jatidiri kerana sekularNYA masih terdapat didalam UMNO itu sendiri..(hamba pernah diberitakan oleh seorang sufi ahli tasauf..pesanya kaeadaan politik demokrasi akan hancur,ekonomi akn hancur,katanya UMNO sahaja yg tinggal memerintah secara "single"di tanah melayu ni nanti partai2 yang lain akan menyembah bumi dan hamba nak melihat dengan mata hamba sendiri benarkah apa yg dikatakan oleh sang guru sufi iti)والله اعلم

    ReplyDelete
  7. salam hamba,

    sdr mempunyai tempat rujuk untuk memerhati kemungkinan, satu yang menarik. Saya tak fikir UMNO tetapi jasad lain yang menjadi teras kesinambungan apa yang ada sekarang. Walaupun kelihatan agak mustahil, saya pernah terbayang sesuatu yang menghampiri pandangan ini. Goncangan yang ada akan membantu UMNO membersihkan sisa kotoran, saya percaya UMNO sudah semakin takut setelah tsunami 2008.

    Semuanya akan hancur dan tinggal hanya satu badan memerintah bersaorangan - agak lebih tepat Islam kembali dalam badan sekular ini dan menghakis amalan lama. Sekular juga akan terhakis tanpa dirancang. Tidak nampak selain dari pemerintah sekarang mampu mempertahankan serangan diri dari Islam Liberal, NWO (Yahudi), Jesuit, dll.. namun sesuatu yang besar akan berlaku sebelum kemusnahan sistem politik sekular dan sistem kapitalis... Pejuang sebenar akan menzahirkan diri dan menyerap ke dalam badan sedia ada. Ini bermakna tiada revolusi atau reformasi tetapi transformasi... Insyaallah.

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum..
    Sy membaca dan membaca..sy meneliti dan meneliti..
    Akirnya sy hanya mengambil sedikit dan membuang byk darinya..Bukannya sy menidakkan apa yg ditulis ttp sy takut utk berhujjah sejauh anda2 semua..Takutnya sy utk mengikut Taqlid saudara2 semua krn sy tidak layak utk berijtihad spt saudara2 semua..Takutnya sy krn sy tidak tahu dari manakah sanad2nya,garis waktu yg dikemukakan adakah dpt disinambungkan dgn keadaan skrg..Tentang jasad2 yg dikemukakan mewakili siapa,apakah induvidu,kerajaan,Pertubuhan,semuanya perlu dikemaskan semula berdasarkan garis waktu skrg..Jika sy seorang kakitangan kerajaan,adakah perjanjian yg ditandatangani oleh sy akan terbatal sekiranya sy bersara atau diteruskan oleh pengganti sy?
    Yg akan berubah hanya cara mekanisme dlm perjanjian itu barjalan krn gaya pengurusan pengganti sy tentunya tidak sama dgn sy..Hujjah saudara2 mudah dihadam dan mudah dipersoalkan krn Sanad dan perawinya tidak dinyatakan..Jika Displin Ilmu Hadith dimasukkan dlm menyaring maklumat2 ini,ianya akan menjadi Dhaif,silap2 akan menjadi taraf Mungkar..
    Oleh itu sy berlepas diri utk berkeyakinan spt Saudara2 semua..Kedudukan para Ulama pun dlm bacaan Saudara..Kagumnya sy krn tahap makrifah saudara2 melebihi para2 Ulama atau saudara2 lupa batang tubuh siapa yg saudara sedang perkatakan..Lalu sy kembali bertanya apakah sy sedang berdepan dgn para2 Sheikh Mursyid yg boleh mengetahui ukuran dosa seseorang dgn diberi Ilham spt Hamba2 pilihan Allah dan boleh melihat Lauh Mahfuz dgn Hanya melihat ke Langit Sbt Bal'am Ibnu Ba'ura..Jika begitu sy menarik semula kata2 sy krn sy takut berselisih dgn org2 yg dicintai Allah manakala sy hanya seorang Awam...Atau jika Saudara juga seorang yg awam,saudara terlalu berani bermain2 dgn masa dpn umat Islam tanpa saudara sedar telah mepromosikan dan membesar2kan Musuh2 Allah jauh dari membesarkan Allah s.w.t itu sendiri..Jesuit atau sesiapa sahaja berada dlm Ilmu Allah bahkan Allah jua yg memberi izin atas apa yg mereka perlakukan utk memisahkan umat manusia kpd puak kanan dan puak kiri..Semuanya berada dlm Taqlid Allah krn itu sy berlepas diri dari menunding kpd saudara2 seagama krn takut sy sebenarnya yg berada dipuak kiri atau puak kiri merasakan mereka berada di puak kanan..Selagi itu sy tidak berani bermain-main dgn sangkaan krn Dosa sy sendiri pun tidak terpikul oleh sy inikan pula nk mengira dosa2 org lain..

    ReplyDelete
  9. alaikumsalam..anon 0536am..apa yg disebarkan hanyalah kajian penulis usah dikaitkan dengan ilmu hadis pula,benar kata anon 0536am hadis perlu di kaji dihalusi oleh pakar2 atau muhadith tapi anon 0536am jangan lupa hadis walau sedoifpun ia tetap boleh diamal oleh individu.. ini pendapat jumhur ulama hadith tak perlu hamba nk ngomel panjang pasal ilmu jarh wa taqdil di blog ini lagipun bukan tujuan utama penulis blog ini untuk menceritakan berkenaan ilmu hadith,dia hanya ingin membuka minda umat islam bangsa melayu supaya berhati-hati itu matlamat penulis blog ini hamba rasa,terpulanglah pada individu samada nk pikir atau tidak perkara yg telah disampaikan oleh penulis,anon 0536am anda mcm tak percaya benda ghaib?penah dengar hadith nabi saw tentang penaklukan turki oleh sultan muhammad al fateh?bukankah khabar gahib ini disampaikan oleh nabi saw kajilah secara ilmiah,.. Imam Ahmad bin Hanbal adalah antara huffaz Salaf yang terkenal sebagai hafiz yang menggunakan hadith-hadith dhaif dalam dasar fiqh untuk beberapa masalah, hadith dhaif itu digunakan sebagai penyokong kepada fiqh yang sedia diamalkan para Salaf (para sahabat dan tabi'in), bahkan Ahmad akan mengutamakan hadith-hadith dhaif berbanding qiyas apatah lagi jika hadith dhaif itu adalah satu-satunya yang ada dalam babnya...ilmu suluh hidup ALLAH HU ROBBI.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum kembali..
      Saudara Hamba..
      sy terpaksa membuang masa sy utk menerangkan kembali krn sy sangka saudara seorang yg berhikmah..
      Beginilah saudara..
      Hadith2 itu sy tiada keraguan malah sy tidak layak utk merasa ragu keatasnya..
      Apa yg sy bangkitkan adalah kaedah penyampaian bkn sumber2 Hadith..
      X perlulah saudara menerangkan tentang pembukaan kota Konstantinopel utk menerangkan perkara Ghaib,sy maklum tentangnya..itu x perlu kita berselisih..Tabiin2 sudah menyelesaikannya 1200 tahun dahulu..
      Apa yg sy persoalkan adalah cara penyampaian saudara2 kita..Betul Hadith Rasulullah s.a.w mengatakan Kronologi Akhir Zaman itu begini dan begini..akan berlaku ini dan disini diketika ini dan itu..Sy tiada langsung keraguan..ttp yg sy tolak adalah kaedah yg saudara2 pakai..
      Apabila disebut Musuh2 Allah,apakah pencerahan yg saudara dpt darinya? Apakah ianya menyentuh identiti atau ciri2?
      Apabila Rasulullah s.a.w menyebut Abdullah bin Ubay sebagai mewakili golongan munafiq,apakah diri Abdullah bin Ubay itu yg saudara lihat atau ciri2 kemunafikannya?
      Diakhir zaman ini Siapakah Abdullah b Ubay?
      Ia boleh jd sesiapa sahaja dan boleh singgah pd sesiapa sahaja ttp apakah ia membolehkan saudara mengatakan Si fulan atau Si Fulan itu memiliki ciri2 Abdullah b Ubay?
      Apakah Indikator Saudara? Tentunya dari Lisan Rasulullah s.a.w..krn Rasulullah s.a.w tidak berkata-kata mengikut hawa Nafsunya dan perlakuan Abdullah b. Ubay itu terang2 dpt dikesan oleh para2 Sahabat..
      Ttp apabila Saudara ingin mengatakan Si Fulan atau Si Fulan adalah memiliki sifat2 Abdullah b Ubay disini ada perbedaan..
      Siapakah saudara utk berkata demikian?
      Dari mana sumber berita yg mengatakan Si Fulan itu berbuat demikian dan demikian..Siapakh yg melaporkannya kpd Saudara..Apakah keabsahan berita itu sama taraf dgn pengaduan para sahabat Rasulullah s.a.w?
      Laporan majalah atau Akhbar adalah tidak langsung sampai tarafnya dgn keabsahan pengaduan para sahabat Rasulullah s.a.w utk saudara mengambilnya melebihi taraf Hadith2 tanpa anda saring apakah itu berita benar atau berita yg dijual..
      Dari situ pun saudara terdedah kpd Fitnah wlwpun tujuan asal sudara langsung tiada kearah itu..
      Ini yg sy persoalkan ttp saudara tersasar memahaminya..
      Apabila Al-Quran mengatakan Kafir anda merujuk kpd non Muslim..Itu sudah salah..Org2 Kafir yg Allah taqlidkan adalah Org2 yg sudah disampaikan akan Ayat2 Allah tetapi mereka berpaling dan ingkar..
      Cuba namakan Cina mana dan India mana yg sudah anda sampaikan akan Ayat2 Allah lalu mereka berpaling dan ingkar..Yg saudara sampaikan hanya pd sesama seagama dan itu pun masih perselisih..Lalu siapa saudara penulis Entri ini utk mengatakan Cina A atau Cina B ini sebagai Kafir Harbi sedangkan tidak seorang pun dari mereka yg anda bertentang muka dan menyatakan Ayat2 Allah itu..
      Anda berpeluk tubuh ttp menasabkan Org itu begini begitu,Musuh Allah yg nyata,Anda membeli berita lalu anda berpaut pd berita dari org yg berniaga berita lalu itu anda nk katakan kebenaran..Sedangkan berita2 yg dijual beginilah ibu segala fitnah lalu saudara bertqlid keatasnya..sbb itu sy memilih utk berlepas diri..Berita zaman ini apakah sama tarafnya dgn laporan para sahabat Rasulullah s.a.w,disini kita perlu berhati-hati krn salah kita memilih kaedah,kebenaran akan bertukan menjadi kebatilan..Cukuplah menyatakan ciri spt mana tingkah laku para Mujtahid berbandng menunding org2 tertentu krn sumber berita dari dunia akhir zaman ini penuh dgn perdaya yg mengelirukan..maka berhati-hati dan berhikmah lah dimasa akan dtg..

      Delete
  10. alaikumsalam anon 11.12am..itu hanya khabar@ilham@laduni@kasyaf para aulia/wali hamba percaya dan yakin wali@kekasih ALLAH ujud itu je malas nk ngomel panjang kang ada ulama yg marah cita pasal benda ghaib ni...
    Kitab Al-Quran ini, tidak ada sebarang syak padanya (tentang datangnya dari Allah dan tentang sempurnanya); ia pula menjadi petunjuk bagi orang-orang yang (hendak) bertaqwa;Iaitu orang-orang yang beriman kepada perkara-perkara yang ghaib, dan mendirikan (mengerjakan) sembahyang serta membelanjakan (mendermakan) sebahagian dari rezeki yang Kami berikan kepada mereka.(al baqarah,ayat 2,3)

    ReplyDelete
  11. Salam...kepada tuan blog teruskan usaha anda sbb 'niat'itu amat penting.. Sesungguhnya setiap amalan itu bergantung kepada niat, dan setiap orang hanya memperolehi apa yang ia niatkan. Barangsiapa yang hijrahnya kerana Allah dan RasulNya maka hijrahnya itu kepada Allah dan RasulNya. Dan barangsiapa yang hijrahnya kerana dunia yang akan ia memperolehinya atau kerana perempuan yang ingin dinikahinya, maka hijrahnya itu kepada apa yang dihijrahkan kepadanya. "

    Hadith ini diriwayatkan oleh dua Imam, iaitu:
    Imam Al-Bukhari Abu 'Abdullah Muhammad Bin Isma'il
    Imam Muslim Abu Husain Muslim bin Al-Hajjaj..

    Persoalan siapa jersuit,iluminati,freemason dn lain2 hamba minta saudra sudah mengkaji secara berfakta bg hamba semua ini hanya "skrip' dari ALLAH kita hanya pelakun yg melakun watak2 yg ALLAH jadikan buat kita,dajjal sdah tentu ada pengikut terpulang siapa nk beriman atau tidak,.tapi jika kita perhalusi secara berilmu dari awal penciptaan manusia moyang kita ADAM A.S semamgnya dimusuhi sang iblis alias setan semua umat islam maklum tak perlu hamba ngomel..
    jadi secara ilmunya semua dah tahu dajjal n konco2 memang ada dan mereka berkerja sedaya upaya untuk menyesatkan umat islam melalaui cara,kaedah,stail,dn berbagai lagi rentak dan lagu irama mereka..kita perlu selidik kaji dan mengaji secara mendalam dan kepada yang tak percaya hamba rasa tuan blog tidak memaksa terpulang hak masing2 cuma hamba hanya menyokong tindakan penulis blog menulis berkenaan keadaan dunia hari ini khasnya UMAT ISLAM diseluruh muka bumi ini,

    kalau kita perincikan mungkin akan bertemu titik mulanya jersuit@dajjal ini sejarah tidak menipu belajarlah sejarah islam dari awal hingga zaman nabi saw hingga khalifah yg 4,sampai kepada kerjaan islam ottoman terakhir,umat islam dimusuhi oleh 1 makluk ya itu iblis@syaitan yg mnghasut hati2 manusia dan makluk ini tak akn berdiam sampai kiamat inilah janji2 mahkluk ini DENGAN ALLAH SWT,

    ReplyDelete
  12. mungkimn sesetengah pihak yang kononya amat hebat ilmuny dan menolak mentah2 apa yang inigin disampaikan oleh tuan blog atas alasan tak BERSANAD..hamba hairan bin pelik adakah ingin menyampaikan kebenaran yang berfakta perlu adanya SANAD????
    kebenaran hanya 1 quran dan hadis,sedangkan hadis nabi saw ada mengkhabarkan huru hara akhir zaman,dan tuan blog mengaitkan hadis nabi saw dengan keadaan dunia sekarang jadi tidak akan lari dengan fitnah2 DAJJAL atau dikenali dengan bahasa mudah sang jersuit,iluminati,mason dn sebagainaya..

    kita perlu tahu siaapa DAJJAL@TENTERA IBLIS sedang dan ingin lakukan kepdaa umat islam khususnya disebelah sini(tanah melayu)SEJAK KEJATUHAN EMPAYAR SULTAN,
    terlalu banyak kajian demi kajian yang perlu kita dalami bukan setakat ilmu fardu ain sahaja termasuklah ilmu fardu kifayah(sejarah,nahu,ekonomi,sorof,bintang,geo,kimia,tabib,mate,sains dan lain2)jangan lupa ilmu fardu kifayah juga wajib hukumnya dipelajari!!untuk maslahah ummah islam,

    jagn terlepas pandang tentang ilmu SEJARAH!!
    islam tidak pernah menolak ilmu ini sebab sejarahlah yg memberi ibarah@ingat kepada kaum selepas!!
    hamba ingin memberi maklum kepada saudara diluar sana, kajilah sejarah islam awal islam ditanah melayu ini dibawa oleh siapa?darimana?keturunannya?apa matlamatny? dia mnyebar islam ditanah melayu bertuah ini dan baru kita tahu dan kaitkan dengan ilmu SANAD@RAWI@TEKS@PENGUMPUL HADITH@TARAF HADITH..dan kajilah siapa sultan kita asal mereka2 ini,..

    Dan sebagai matalmat kita sebagai mukmin yang mengaku beriman kepada kitab ALLAH dan RASUL tak payahlah kita bertelagah terpulang hak masing2.
    unutuk mempercayai cerita sang jersuit dan konco2 DAJJAL,
    kalu nk cerita diblog ini panjang sangat kajilah sendiri..

    Nasihat hamba yang faqir ini ada moleknya kita cuba chek diri kita adakah kita berbuat sesuatu untuk maslahah umat islam sekarang?dan adakah kita sudah islamkn diri kita sendiri mengikut apa yang diturunkan oleh ALLAH melalui lidah kekasihNYA..tepuk dada tanya diri kita,

    Kepada yang mngelarkan diri mereka ulama baikilah ummah bukan rosakkn agama di atas nama AGAMA..

    islam akan gemilang semula diatas tangan para pejuang kebenaran ASWJ yg hakiki bukan taqlik menurut buta tanpa kajian ilmu dan mengaji,

    assalamualaikum wrt,

    ReplyDelete
  13. Salam semua sahabat. Terima kasih atas maklumat tambahan kepada kami. Kami hargai setiap kata yang ditulis. Percambahan maklumat cukup penting dalam mencari jawapan kepada berbagai persoalan eahsia yang bersimpang simpang.

    Tidak dinafikan akan ada pembaca yang masih curiga dan tidak dapat menerima artikel seperti ini sebagai panduan menghadapi saat getir nanti. Bagi kami apa yang utama ialah segala maklumat yang ada cuba disusun dengan sebaik mungkin untuk memahamkan sebilangan insan yang jauh dari tahap keilmuan sufism/kewalian.

    Setidak2nya mereka diberi peluang untuk memahami apa yang berlaku di sekeliling mereka. Jika anda katakan blog ini hanya memihak kepada kerajaan, mungkin anda hanya mengikut emosi. Buat waktu ini musuh Islam bukannya pemerintah.

    Kita harus maklum bahawa segalanya telah ditentukan Ilahi, bagaimana ketentuan sebenarnya hanya Dia sahaja yang mengetahuinya. Rahsia ini pun jika disebarkan kepada umum, tidak semua akan percaya bergantung kepada siapa yang Allah pilih untuk percaya begitu juga sebaliknya. Yang paling ramai yang menolaknya ialah mereka yang bertataf bijak pandai. Suatu yang agak ganjil.

    Kami di sini tiada masalah untuk menamatkan penulisan kami dan menutup blog ini. Jika itu yang saudara semua inginkan.

    Haruskah kami berhenti memberi input kepada awam? Walaupun ilmu kami tidak seberapa, kami mencuba sebaik mungkin membantu, itupun jika dianggap perlu. Suatu hari nanti maklumat ini sudah tidak berguna lagi. Blog ini juga akan berkubur tanpa nesan.

    Jika saudara sangka kami memfitnah, terserahlah kepada Allah menilainya kerana matlamat kami ialah ingin membantu seberapa ramai anak bangsa mengerti perjalanan peristiwa akhir zaman ini. Bukan semua pembaca blog singgah di sini. Tiadalah istimewanya. Memang kami ada tugas tersendiri yang tiada ganjaran sesen pun habuan, malah keluarkan belanja sendiri untuk menjayakan tugasan ini.

    Intipati maklumat adalah pasti dari hamba Allah yang berjuang kerana agamanya, kami hanya nenyusun untuk hubungkaitkannya dengan peristiwa semasa.

    Kami kenal siapa yang kami hadapi. Kami tidak mampu menentangnya secara bersendirian. Hanya itu yang mampu kami katakan.

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum,

    Kepada Admin blog, teruskan usaha anda.
    Saya yakin saudara tidak ke sebelah mana2 pihak.
    Tetapi saudara berpihak kepada Islam.

    Teruskan memberi pembacaan yang lebih "mudah" tentang
    kerahsiaan2 yang ada. Jangan risau, di sebelah pihak
    saudara ramai yang sedang berusaha menaikkan Islam
    dan juga Melayu.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  15. Wa alikumussalam saudara Amang.

    Terima kasih saudara Amang, keyakinan anda amat kami hargai.

    Sekiranya Najib dan pimpinan UMNO juga melakukan "fasad" sebagaimana Anwar dan PKR lakukan, pastinya kami memusuhi mereka juga. Apa yang penting buat masa sekarang, kami amat menyakini Anwar sedang melakukan "fasad" yang tidak sepatutnya sebagai seorang Melayu yang mengaku beragama Islam. Kami punyai bukti kukuh bahawa Anwar sudah dibeli melalui wang Yahudi. Sedang mengintai peluang untuk memuktamadkan apa yang dikehendaki Yahudi.

    Islam sedang teramcam dalam keadaan yang sangat parah. PAS ikut serta mengelabui para pengikutnya untuk membantu Anwar. Inilah sebab kenapa kami memberi fokus untuk tidak memihak kepada Anwar dan PAS.

    Kami berjanji akan teruskan perjuangan ini sekakat yang kami mampu untuk memberitahu kepada yang sudi bahawa rahsia Yahudi dalam 'konspirasi' mereka kini diatas bahu Anwar Ibrahim. Dengan izin Allah jua. Setelah Islam terselamat dari kerja jahat Yahudi ini, kami akan membantu PAS memberi tekanan kepada pemerintah memuktamadkan Islam dalam pentadbiran, dengan syarat mereka telah berubah kepada jalan yang sewajarnya sebagai pertubuhan Islam.

    Selagi mereka tercemar dengan anasir Yahudi, kami tetap akan meninggalkan mereka. Kami hanya memandang Islam sebagai wadah perjuangan, bukan politik.

    DAP pula menjadi musuh jelas kerana tindakan mereka menjadi dalang mengkristiankan Melayu disebalik baju politik bersama PAS. Ini lebih menyedihkan kami. Buat sementara waktu, musuh mereka adalah sahabat kami. Harap saudara dan rakan2 yang lain faham kedudukan sebenar kami.

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  16. Admin lbh byk meperagakan keburukan PR drpd BN..ini membuktikan admin pencacai UMNO/BN..saya dgn jujurnya nyatakan,admin bukan atas pagar sbb tak memperjelaskan apa keburukan BN itu sendiri..(sbg cth pembinaan gereja terbesar di dunia di putrajaya). Sebaliknya admin sentiasa membidas PAS dan Anwar. Artikel admin di atas sebijik apa yg disampaikan semasa saya menghadiri kursus BTN. Sekian

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Sekiranya Najib dan pimpinan UMNO juga melakukan "fasad" sebagaimana Anwar dan PKR lakukan, pastinya kami memusuhi mereka juga. Apa yang penting buat masa sekarang, kami amat menyakini Anwar sedang melakukan "fasad" yang tidak sepatutnya sebagai seorang Melayu yang mengaku beragama Islam."
      Dlam PKR atau PAS takde ke orang2 berilmu yg boleh buat kajian macam admin disini? cuba sertakan link supaya saya boleh baca....terima kasih

      Delete
    2. Anon 1.45 ni jenis yang nilai perkara melalui kacamata politik sahaja. Matahati dah mati.

      "Artikel admin di atas sebijik apa yg disampaikan semasa saya menghadiri kursus BTN"

      Mana ada modul BTN cerita pasal benda-benda macam ni. Penipu.

      Insaflah. Perbaiki diri dengan cari jalan yang lurus melalui agama, bukan ceramah politik yang menghentam sesama Islam siang malam tapi tak kemana.

      Anda telah sekian lama dihasut dengan kebencian buta.

      Urb.

      Delete
    3. ..(sbg cth pembinaan gereja terbesar di dunia di putrajaya)

      Di mana di Putrajaya? Cuba kongsi bersama atau saja nak serkap jarang ataupun memang niat nak tabur fitnah?

      ..saya dgn jujurnya nyatakan,admin bukan atas pagar sbb tak memperjelaskan apa keburukan BN itu sendiri..

      Penulis merungkai mengenai Jesuit dan disepanjang perjalanan cerita itu telah nyata golongan PR dan Anwar telah menyumbang kepada penubuhan institusi penyokong Jesuit. Bukannya penulis hentam kromo nak dedah keburukan antara 2 pihak. Tetapi keburukan itu telah terdedah dengan sendirinya apabila sesiapa pun yang menyiasat mengenai Jesuit ini. Tiada kaitan langsung yang penulis saja nak memburukkan PR.

      Admin lbh byk meperagakan keburukan PR drpd BN..ini membuktikan admin pencacai UMNO/BN...

      Ini membuktikan saudara tidak mementingkan agama, tetapi agama mu adalah politik. Kebenaran tidak dapat dihadapi dengan tenang. Nafsu politik kebencian dan sokongan membuta tuli macam inilah yang Dajal suka.

      Delete
  17. It is ρerfect time to mаke ѕomе plаns for thе future and it іs
    time to be happy. I haѵе геad thіs post anԁ іf Ι cοulԁ Ι desiге tо suggeѕt you few interesting things οг suggеѕtіons.
    Maybe you cаn wгite next aгticles referring to this
    artіcle. Ι ωiѕh to reaԁ even
    mоге thіngs about іt!



    Ηeгe is my ωeblog: payday loans

    ReplyDelete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews