Friday, March 14, 2014

MH370 pencarian semakin keliru?


Apalah nasib mereka yang berada dalam pesawat ini setelah 6 hari hilang tanpa dapat di kesan. Melalui pelbagai peralatan/aset canggih pencarian masih tak temui klu. Dimanakah MH370? Peristiwa ini semakin menarik perhatian seluruh dunia. Bukan kerana ianya "hilang" dengan mudah tetapi kenapa pelbagai alat canggih yang ada hari ini (dari udara hinnga ke tengah laut) masih gagal mencari dimana lokasi tersembunyinya MH370.


Saya tertarik dengan pendapat seorang yang telah lama mendalami ilmu kerohanian. Pandangan beliau walaupun penuh hati-hati masih kita boleh renungkan.

Ini adalah pandangan seorang sahabat yang ramai kenalinya sebagai Tok Zamany. Terdapat kelainan pendapat dari beliau. Pendapat ini dikeluarkan beberapa hari lalu, kini sudah hampir seminggu MH370 hilang. Inilah pandangannya:

Dari segi teknikal memang tak masuk akal MH370 boleh hilang. Tak ada ribut, tak ada taufan tiba2 dah hilang. Takkan ia terapung2 diudara selama ini ??? Dah lebih 48 jam (waktu komen ini). Tak juga ada kesan jatuh di mana2 ??? memang misteri kejadian ini, kan ??? Jadi takrifnya ialah "Hilang". Lepas 5 hari terpaksa "dianggap hilang selama-lamanya" (kini dah lebih 5 hari). Betul ke begitu ???


Pendapat atok, beberapa kemungkinan terjadi kepada kapal ini :
1) Twilight Zone
Mungkin ia telah memasuki ruang "alam ghaib" atau dikenali Twilight Zone. Pekara ini pernah terjadi di US iaitu sebuah penerbangan dari London ke US yang hilang ditengah2 lautan Atlantik (kawasan bermuda). Mereka hilang selama 10 tahun dan kemudian mereka mendarat di Atlanta dgn selamat. Semuanya selamat, tetapi mereka terpinga2 kerana masa dah kehadapan 10 tahun. Mereka hanya merasakan ianya baru 10 minit lambat. Semua orang dah tak ingat mereka kerana beranggapan mereka semua telah mati 10 tahun yang lalu. Kalau pekara ini benar2 terjadi, bererti tunggu saja 10 tahun nanti, mereka akan mendarat di Bajing dengan selamat. Tak payah susah2 pergi cari sana sini, tak akan jumpa punya. Pendapat atok kemungkinan ini sangat kuat dan semua boleh fikirkan ???





2) Hijack
Mungkin juga kapal ini telah ditawan oleh kumpulan orang yg mempunyai kepakaran “luar biasa” dlm bidang komunikasi, setelit, komputer dan hacker yg mampu berbuat sesuatu yg tak pernah difikir oleh orang kebanyakan. Tujuan mereka ialah “menguji kebolehan” dan mendapatkan sumber kewangan. Mereka boleh saja memutuskan radar pengesan, kemudian mengandali kapal terbang dan telah menurunkan dimana2 dan disembunyikan. Mereka tunggu masa sesuai utk umumkan atau tak perlu heboh2... hanya mereka nakkan duit dan kemudian mereka “hilang” tanpa boleh dikesan ???

Cuma ini dua kemungkinan yg atok boleh fikirkan. Atok bukan buat spekulasi, cuma bagi pendapat apabila ditanya...ya tak ??? Minta2 mereka semua selamat termasuk 17 orang islam melayu yg berada didalam kapal terbang tersebut. Amin.


Anggaplah ini hanya untuk santapan atau penjana minda dalam memikirkan atau mencari jawaban kemana hilangnya MH370. Jangan rasa terlalu tertekan. Anggaplah ianya hanyalah pandangan peribadi Tok Zamany buat masa ini. Jika ada pendapat baru nanti saya akan cuba siarkan, insyaAllah.

4 comments:

  1. Saya mengesyaki Pangkalan Tentera Udara Amerika Syarikat, Diego Garcia yg. terletak di Lautan Hindi, mungkin terlibat dlm. TERORISMA dajal ini (di - http://www.mazidulakmal.com/2014/03/cabal-times-dedahkan-tentang-diego.html, CABAL TIMES DEDAHKAN TENTANG DIEGO GARCIA DAN MH370 , Khamis, Mac 13, 2014; dan http://darah-satria.blogspot.com/2014/03/agenda-tersirat-disebalik-rampasan.html, Agenda tersirat disebalik rampasan pesawat MAS MH370 Thursday, 13 March 2014)! Kemungkinan yg. sungguh MENGGERUNKan - cara TERORISMA yg. terbaru dan paling GANAS, oleh Barat-ZIONIS!
    Ini disyaki akibat kehadiran sekaligus, 12 jurutera/pakar teknologi TINGGI dari Malaysia dan 8 dr. China, yg. sgt. penting dlm industri Microchip, Data, Angkasa dan Pertahanan, dr. syarikat Freescale Semiconductor (lihat di http://www.techbriefs.com/component/content/article/31-ntb/webcasts/on-demand-webinars/17016, Freescale’s Portfolio of Microprocessors, Microcontrollers, and RF Devices for Aerospace and Defense , 06 August 2013; dan lihat di http://www.thestar.com.my/Business/Business-News/2014/03/10/Loss-Of-Employees-On-Malaysia-Flight-A-Blow-US-Chipmaker-Says/, Loss of employees on MAS flight a blow, US chipmaker says, March 10, 2014)! )! Dan sebab itu agaknya si CIA (yg. dikuasai Mossad-ZIONIS/ISRAEL) asyik nak membidas teori letupan dan juga begitu galak MENUDUH juruterbang Islam/Melayu kita atau 20 jurutera/pakar kita dan dr. China, dr. Freescale Semiconductor, kononnya mungkin bunuh diri atau terlibat terorisma!

    Disyaki Mossad-CIA-MI-MI6 akan MENSASARkan pakar Bukan Barat, terutamanya yg. Islam dan dr. China dlm industri ini , terutamanya dlm. industri PERTAHANAN (lihatlah bagaimana Mossad telah membunuh ramai saintis nuklear Islam dr. Iran - di http://www.businessinsider.com/mossad-in-iranian-scientist-murders-2011-8, Mossad Suspected In Murder Of Iranian Nuclear Scientists, Vincent Trivett, Aug. 5, 2011). Juga utk. MEMBANKRAPkan MAS (supaya terpaksa bergabung dgn. sy. penerbangan Barat-ZIONIS melalui One World Alliance, yg. baru disertai MAS) dan menghancurkan hubungan Diplomatik baik antara China dan Malaysia, serta menghuru-harakan NEGARA ISLAM kita ini, hingga terpaksa bekerjasama lebih rapat dgn. Barat-ZIONIS melalui CIA-MI6/tentera US-British, dan perisikan/tentera Singapura (yg. diKUASAI CIA-Mossad, lihat di - http://rainbowoftruth.blogspot.com/2009/09/singapore-israel-love-affair.html, THE SINGAPORE ISRAEL LOVE AFFAIR, September 2, 2009). Swerta memaksa Malaysia dan Brunei menyertai TPPA, yg. di KUASAI Barat-ZIONIS ini.

    Ini tak mustahil kerana si Barat-ZIONIS asyik menyerang dan membunuh umat Islam sesuka hati, dlm pembunuhan beramai (GENOCIDE) di Dunia Islam yg. kaya minyak-gas, melalui PENJAJAHAN terus, penggunaan Drone atau bom kimia, atau menggunakan pengganas al-Qaeda atau mana-mana “pengganas Islam” yg. sebenarnya dicipta Barat-ZIONIS sendiri - untuk tujuan MENJATUHKAN Islam/umatnya dan untuk melaksanakan PENJAJAHAN Barat-Israel, ke atas negara-negara Islam yg. kaya minyak gas, yg. bermula dr. Palestin, hingga ke Iraq, Libya, Syria, Mali, Somalia, Yemen, Pakistan, Mali, Nigeria, Republik Africa Tengah dsbnya (lihat di http://www.globalresearch.ca/fighting-al-qaeda-by-supporting-al-qaeda-in-syria-the-obama-administration-is-a state-sponsor-of-terrorism/5339728, Fighting Al Qaeda by Supporting Al Qaeda in Syria: The Obama Administration is a “State Sponsor of Terrorism”, By Prof Michel Chossudovsky, Global Research, June 19, 2013).

    Kerajaan kita dan China, mesti MENYIASAT kemungkinan ini, melalui apa cara pun, demi MENYELAMATkan penumpang MAS tersebut! Jgn. remehkan sebagai teori 'konspirasi' semata - setiap maklumat adalah PENTING!

    Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PM-TPM/UMNO/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih atas maklumat bermakna dari sudara. saya pada dasarnya setuju dengan semua pandangan anda.

      saya sendiri mendapat ilham yang sama tentang pengkalan tentera usa di lautan hindi tersebut. dulu juga dikatakan terlibat dengan adegan tsunami acheh. saya akan terus mengkaji semua maklumat yang sudara ketengahkan. terima kasih banyak2.

      Delete
  2. Do you need Personal Loan?
    Business Cash Loan?
    Unsecured Loan
    Fast and Simple Loan?
    Quick Application Process?
    Approvals within 24-72 Hours?
    No Hidden Fees Loan?
    Funding in less than 1 Week?
    Get unsecured working capital?
    Contact Us:(greenlightcapitalcorporation@gmail.com)


    Application Form:
    =================
    Full Name:................
    Loan Amount Needed:.
    Purpose of loan:.......
    Loan Duration:..
    Gender:.............
    Marital status:....
    Location:..........
    Home Address:..
    City:............
    Country:......
    Phone:..........
    Mobile / Cell:....
    Occupation:......
    Monthly Income:....

    Contact Us:(greenlightcapitalcorporation@gmail.com)

    ReplyDelete
  3. Setiap pesawat Boeing dilengkapi dgn chip kawalan...Semua penumpang MH 370 yg tak bersalah tu dah diculik dan dibawa ke pulau Diego Garcia di lautan Hindi.. Ada beberapa orang rakyat Malaysia dan rakyat China yg kerja kat Freescale Semiconductor tu.. Freescale Semiconductor tu kepunyaan Elit Kaballah penyembah Syaitan Jacob Rothschild tu.. 5 pemegang royalti hak cipta dlm syarikat tu adalah rakyat China... Rothschild nak sapu semua royalti yg 5 tu punya...Lepas 3 hari depa diculik, tiba2 keluar patent baru product keluaran syarikat tu...2 minggu lepas tu Rothschild arahkan Mossad bunuh semua penumpang MH 370 tu... Dan kapal terbang tu diterbangkan ke Belanda utk kacau persidangan apa ntah dan nak tuduh Iran yg sabotage persidangan tu utk start WW3.. Tapi tak berjaya sbb pesawat tentera Belanda halang MH 370... Pastu MH 370 tu dihancurkan dan serpihan dia diletakkan di pulau Madagascar. - Diana

    ReplyDelete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews