Sunday, July 22, 2012

Regim As-Sufyani akan bangun menerajui Syria menentang alMahdi


ke arah bangunnya asSufyani

Kekacauan sedang cuba dihidupkan diseluruh dunia terutama dunia Islam. Kenapa? Akibat dari kekalutan dan kecamukan yang berlaku, masyarakat menjadi tiada masa untuk fikirkan kecelakaan ciptaan Yahudi untuk dunia. Yahudi amat suka dengan apa yang berlaku dalam negara Islam sekarang termasuk dalam negara kita. Kita bergaduh sesama Islam, ia sesuatu yang cukup melucukan bagi mereka. 

Bahagianya mereka melihat umat Islam berbunuhan sesama sendiri dan selepas ini akan terus mendendami antara satu sama lain. Pecah belah yang tidak mungkin akan dapat dipulihkan lagi sehingga akhir zaman.

 

REGIME CHANGE: Cuba fikirkan mengapa USA begitu sibuk mahukan Regime Change berlaku di seluruh negara Islam? Hanya di negara Islam!!! Mereka tak pernah berhenti dari melakukan "konspirasi" dan merancang supaya pemimpin negara-negara ini digantikan. Soalnya diganti dengan "siapa?". Mahukah USA menggantikan pemimpin sekarang dengan mereka yang tak seia sekata dengan mereka atau yang memihak kepada musuh mereka?

Yahuda, Nasara dan AsSufyani?

Jelas dan nyata ia akan digantikan dengan seorang pemimpin pro USA dan Israel. Umat Islam dipersenda dengan begitu buruk dan hina seolahnya hanya layak menjadi makanan mereka (mee segera?). Kini melalui pelbagai saluran, fitnah dilontar kepada dunia bahawa regim sekarang "zalim" dan perlu diganti.

Kita amat sangsi dengan dakwaan pengeboman dan pembunuhan rakyat awam di Syria itu semua adalah kerja tentera kerajaan. USA dan Yahudi sanggup meruntuhkan bangunan sendiri demi membangunkan prasangka ke atas musuh. Tidak mustahil taktik yang serupa diaplikasikan di Timur Tengah. Mereka mampu lakukan apa sahaja termasuk fitnah dan maklumat palsu. (Sebab itu kerajaan Najib tidak membenarkan tentera mengawal upacara BERSIH yang lalu dan anggota polis yang bertugas pula tidak dibenarkan membawa senjata api kerana Najib telah menghidu permainan ini).

Strategi propagandis mereka amat berjaya. Sehinggakan ada dikalangan umat Islam sendiri turut merelakan diri menjadi alat membantu sebar luaskan propaganda ini. Berkumandanglah Slogan "Perjuangan Rakyat", "Arab Spring", "Revolusi", "Kebangkitan Islam", "Reformasi", "Kebebasan Sejagat" dan "Kerajaan Zalim".

Ia memberi maklum bahawa apa yang berlaku di negara Arab itu semuanya adalah hasil dari kerja tangan mereka (USA-Israel), bukannya sebuah "Kebangkitan Islam" sebagaimana yang dilaung-laungkan oleh media dunia (media milik siapa?).

peneraju huru hara dunia

Kini usaha terakhir mereka untuk menjatuhkan Assad sedang dikekang kemas oleh dua anggota tetap Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) iaitu Russia dan China. Jika tidak kerana penggunaan veto dua anggota ini, PBB tentunya sudah memberi lampu hijau kepada USA dan sekutunya NATO untuk bertindak mencampuri secara langsung dalam kegawatan politik Syria, sebagaimana yang berlaku di Libya. Sejauh mana China dan Russia mampu bertahan, masih lagi menjadi tandatanya.

Kita harus ingat bahawa apa yang berlaku sekarang akan berlanjutan sehingga saat bangunnya satu regim ganas di Syria. Pesanan ini telah disampaikan oleh Baginda Rasulullah SAW kepada kita. regim ini dinamakan oleh baginda sebagai As-Sufyani.

Regim As-Sufyani ini akan berusaha mencari dan membunuh Imam Mahadi ketika pembaiatan (ikrar taat setia) para wali Allah, ulama dan seluruh umat Islam kepadanya nanti. Ini bermaksud, selagi belum wujud kerajaan As-Sufyani, kemunculan Imam Mahadi masih lagi jauh. Kemelut di Syria sekarang adalah penentu kelahiran As-Sufyani yang amat menakutkan itu. Siapakah mereka?

Tidak mustahil juga mereka ini masih lagi keluarga Assad, jika mereka masih mampu bertahan atas bantuan Iran, Russia dan China. Atau pemimpin baru pro Yahudi yang dipersetujui USA setelah kejatuhan Assad nanti.

Dalam apa keadaan pun, pemimpin Syria nanti (As-Sufyani) bukanlah pemerintah Islam yang mesra al Mahdi. Keadaan ini membayangkan kebangkitan Islam sebagaimana yang digembar gemburkan oleh beberapa pemimpin politik Islam dan antara bangsa adalah "dusta" semata-mata. Jika mereka yang menjadi pemerintah Syria nanti membawa syiar Islam, mengapa perlu menyerbu Makkah untuk membunuh al Mahdi?

Selanjutnya diikuti oleh kemunculan Dajjal di sempadan antara Iraq dan Syria kerana kedua-dua peristiwa ini saling berkaitan.

Berita dibawah ini adalah laporan keadaan semasa politik antarabangsa berkaitan Syria.

Putin: Russia, China United Against Syria Intervention
Two Nations Hope to Block UN-Imposed Regime Change
by Jason Ditz, June 05, 2012 news.antiwar.com

Speaking at a joint press-conference with his Chinese counterpart Hu Jintao, Russian President Vladimir Putin said that the two nations had pledged closer cooperation and were united in opposing Western intervention against Syria and Iran.


Chinese Foreign Ministry spokesman Liu Weiman said that the two nations are calling for an end to violence in Syria on both sides and want to start a political dialogue between Assad and the rebels.
The comments are a harsh rebuke to Secretary of State Hillary Clinton’s comments over the weekend. Clinton demanded that Russia immediately endorse regime change in Syria, saying that it was time to oust Assad.

Russia and China have vetoed several UN efforts to punish Assad for the ongoing unrest, and spearheaded the effort by Kofi Annan to launch a ceasefire. The rebels have declared the ceasefire over as of this weekend, launching a massive offensive. #


AL MAHDI

Satu petunjuk penting, jika kita mahu mengenal pasti bila munculnya Imam Mahdi, perhatilah dengan teliti apa yang berlaku di Syria ini. Serentak dengan itu juga akan berlaku pemberontakan dan pembunuhan merebut kuasa di antara waris as Saud di Arab Saudi. Penduduk Madinah telah melarikan diri ke Makkah termasuklah Imam Mahadi.

Bagaimana pula dengan Syuib Bin Salleh (Pemuda Bani Tamim) itu? Dalam masa yang tidak jauh dengan penggempuran As-Sufyani ke atas Makkah nanti, akan bangkitlah seorang satria perkasa bermisai nipis mengungguli sebuah daulah di timur dunia. Daulah Islamiyyah ini bakal diserahkan untuk ditadbir oleh al Mahdi. Di manakah terletaknya "daulah" tersebut?

Berbalik kepada "regime change" tajaan USA ini. Malaysia juga bakal mengalaminya dalam masa terdekat dan tentunya tiada siapa yang mampu menghalangnya. China dan Russia pasti terlalu sibuk, tidak akan datang membantu kita sebagaimana Syria kerana mereka juga belum tentu dapat pertahankan negara Arab tersebut.

Rakyat Malaysia, khasnya Umat Islam bakal mengalami kejutan besar bila berlakunya "regime change" nanti. Seluruh sistem politik dan pentadbiran akan berubah dengan drastiknya mengikut halacara Yahudi. Jika dikatakan orang Melayu (maksudnya Islam Ahlus Sunnah wal Jamaah) akan melepaskan pentadbiran kepada pengikut Wahabi dan Islam Liberal, memang ada logiknya. Tak mustahil pula ia akan beralih tangan kepada kaum Nasrani kemudiannya.

Petunjuk ke arah tersebut semakin ketara. As Sufyani bakal segera muncul di Syria dan juga negara kita Malaysia. Untuk itu wajarlah kita bersedia menghadapi apa sahaja kemungkinan. Langkah pertama yang wajar dilakukan ialah menjauhi "Islam Liberal". Islam Liberal ini ciptaan Yahudi dan ia adalah musuh utama ASWJ (ASWJ adalah pegangan para wali Allah dan ulama terdahulu).

Sesiapa yang bersubahat atau bersekongkol dengan Islam Liberal ini, mereka adalah dengan sendirinya terkeluar dari rangkaian al Mahdi. Itu memang pasti kerana Islam Liberal adalah agama "hawa nafsu". Seterusnya ambil langkah segera kembali kepada "SYAHADAH" dengan sebenar-benar kembali. Berpegang teguhlah pada tali-tali Allah, jangan lagi bercerai berai. Allah telah janjikan "kemenangan" kepada mereka yang berjuang pada jalan Allah. Apa yang lebih manis ialah akan dapat bersama dengan perjuangan al Mahdi.


satria akhir zaman?


Beberapa Maklumat Penting Mengenai As Sufyani

Muhammad Idrisi asks:
“Is there any ease after this hardship or problems will increase till the advent of Imam Mahdi, enlighten us may Allah reward you with every good. Please make du’a for us; and how to be of the soldiers of the Mahdi, if we live till his time. And what is the way to attain true love for the Family of the Prophet not as a claim?”
Answer of Shaykh Muhammad al Yaqoubi:
“Time is full of unrest and hardships; the Sufyani has not yet appeared and Allah is the one who knows; Imam Mahdi will emerge only after him; yet between the two, there are wide wildsin which the Jewish people would have power over the land of Syria, which is part of the job of the coming Sufyani. If I had the choice, I would have withdrawn from all public activities; but the dress of Shari’ah puts on us the obligation to support the oppressed and clarify the rulings, even if we know through the reality that what comes after is worse. Having knowledge of the Divine Decree to be should not prevent us from following the command of the Shari’ah; so long as Allah put us in the position of Fatwa, admonishment and guidance.”
sumber


Sebuah hadis yang riwayatkan oleh Hudzaifah Al-Yamani menerangkan mengenai penguasaan lima buah sungai.

"(Di antara tanda2 kedatangan Imam Mahdi adalah) Jika mereka telah menguasai Sudan dan berusaha menguasai Arab. Setelah itu tanah Arab akan sangat terlihat jelas oleh mereka sehingga mereka dapat mengejar orang2 yang bersembunyi di perut bumi. Ketika mereka mula bergerak menuju tanah Arab, seorang Sufyani telah menyiapkan 360 orang tenteranya untuk menuju Damsyik."

(Nota: Kuasa Barat telah pun berjaya memecahkan negara Sudan dengan mengisytiharkan Sudan Selatan sebagai negara baru mulai 9 Julai 2011.)

Dari Hudzaifah Al-Yamani meriwayatkan dari Jabir Al-Ansari:

"Suatu hari Rasulullah saw berbual dengan para sahabatnya lalu datanglah Jibrail as seraya berkata: "Allah swt telah mengucapkan salam penghormatan kepadamu atas anugerah yang diberikan padamu berupa As-Salam." Kemudian Rasulullah saw bertanya kepada Jibrail as apakah yang dimaksud dengan As-Salam. Jibrail as menjawab: "As-Salam adalah nama untuk lima sungai iaitu Sihun, Jihun, kedua-dua sungai Furat dan sungai Nil di Mesir. Kelima-lima sungai ini telah dijadikan hadiah bagimu, keluargamu dan pengikut2mu." Jibrail as berkata lagi: "Aku memberikan khabar kepadamu bahawa Imam Mahdi tidak akan muncul sebelum orang2 kafir menguasai kelima sungai itu."

Setakat ini empat sungai telah berada di bawah penguasaan kaum kafir kecuali Sungai Nil.

Dengan terpecahnya Sudan kepada dua negara di mana penduduk Sudan Selatan majoritinya beragama Kristian dan animis, maka penguasaan Sungai Nil yang melalui Sudan oleh kuasa asing kini akan menjadi lebih mudah.

Jika laluan Sungai Nil yang berpunca dari Sudan diempang nescaya bahagian sungai tersebut di Mesir akan menjadi kering.

Jika Amerika Syarikat berjaya melaksanakan rancangan jahat mereka di Sudan, Mesir akan tertekan dari segi politik dan ekonomi disebabkan kebergantungan besar negara itu kepada sumber air dari sungai Nil.

Malah usaha ke arah itu sudahpun bermula dengan pengumuman negara miskin Ethiopia mahu membina empangan yang dikenali sebagai Projek Empangan Grand Millennium berharga AS$4.7 bilion.

Projek tersebut dijangka siap pada tahun 2015 iaitu tahun di mana Imam Mahdi dikatakan akan muncul!

Projek tersebut akan menjana tenaga elektrik sebanyak 5,000 megawatt dan mampu menyalurkan bekalan tenaga elektrik kepada negara baru Sudan Selatan. sumber

Nota: Artikel ini pernah disiarkan dalam ABATASA2, ia sebuah petunjuk penting masa terdekat yang bakal terhasil dari pembentukan negara Syria Baru.


Sufyani and his allies - the invasion of Iran

Abu Hurayrah has narrated that the Prophet (pbuh) said (sunni):
"The Sufyani's army will go to Kufa; a city in Iraq, and from there he will launch an attack against the people of Khurasan. At the Gate of Istakhr, Shuayb bin Salih and the Hashimite under the black banners, will join forces and engage the army of the Sufyani. The battle will be extremely fierce with a tremendous loss of life and the army of the Sufyani will suffer a temporary defeat. It is at this time that a yearning for the Mahdi's appearance is on the lips of everyone.
The army of the Sufyani will march from the direction of Iraq to seize the Mahdi, however, when they reach the desert near Dhi Hulayfah the ground will swallow them up."


Imam Ali (as) said:
"He that meets with Al Hashimi with the Black Banners at his front is Shuayb, the son of Salih who will engage As-Sufyani at the Gate of Istakhr –"
This map I posted earlier shows that the Sufyani will attack Iran, and the black banners come from Khorasan (NOT tehran)
Posted Image

Perbincangan hangat di sini

37 comments:

  1. kite ambek poin of view dri sudut dajal/iblis

    mengapa mereka nk sgt muslim brgaduh muslim?
    sebabb.... tiada istilah syahid disitu. kalau due2 melaungkn Allahuakbar sape yg betul muslim?mati katak cmtu je.

    melainkan satu golongan memang ade muslihat so istilah 'jihad' masih bole digunekan

    anda faham?
    hmm
    dan ingtlah segale ape berlaku tk penting bagai iblis yg penting manusia masuk neraka tu je

    ReplyDelete
  2. sufyani tu orang syiah.basyar tu sufyani.kalau basyar mati ahmadinejad or hasan nasrullah jadi sufyani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu bro... yg kena sembelih kat Syria adalah Ahli Sunnah.

      Delete
    2. mungkin.. org syiah fikir al mahdi aakan muncul di kalangan bangsa syiah jugak. tetapi rupanya adalah dari ahli sunnah. syiah xpercaya dan mau bunuh almahdi yg dikatakan mereka almahdi tipu. syiah skrang mmg x suka mekah di kuasai Saudi. so diorang akan serang mekah jugak..

      Wallahualam..

      Delete
    3. Ko org agak2 je. Mana boleh agak macam tu. Kenalah buktikan dgn dalil aqal dan naqal

      Delete
  3. erm..
    Pendapat gua plak..
    Manusia membuat perancangan,ttp Allah juga membuat perancangan..
    Sesungguhnya perancangan Allah lah yg terbaik..
    Dlm kita mengkaji perancangan Musuh2 Allah jgn lupa bahawa Allah jua membuat perancangan dan kita kena berhikmah supaya perancangan Allah tidak dinasabkan pula sebagai perancangan musuhnya..
    Dlm keghairahan kita disini dgn kefahaman kita terhadap dunia luar,jgn kita merendah2kan perancangan Allah..
    Masakan perancangan musuh dpt terjadi melainkan dgn keizinannya,maka atas iradatnya jua perancangan musuh boleh juga memakan diri..
    Lihat Firaun,lihat Qarun,lihat Namrud,lihat Abu Lahab,lihat Abrahah,semuanya Allah izinkan kekuasaan mereka hanya seketika sahaja..
    Maka bagi gua bkn semua yg berjalan atas perancangan musuh,malah ada juga yg berjalan atas kehendak/iradat Allah..
    Igt bahawa ahli akhirat tidak akan mengecap kesenangan dunia,begitu juga ahli dunia,tidak akan selamanya mereka dpt meraja krn tentera Raja segala Raja hanya menunggu perintah Kun Fayakun sahaja..cuma menanti apa yg tertulis tepat2 berada di perenggan yg sepatutnya,spt mana yg Allah kalamkan sebelum ia menjadikan dunia ini lagi..
    Gua x mahu menyentuh persoalan di Malaysia krn menghormati dan meraikan perbedaan pandangan,apa jua yg terlihat akan terjawab dlm sedikit sahaja masa..hanya dialam kita terasa terlalu lama..
    Kita tidak sehebat mana,hanya Allah menjadi pelindung kita,lalu berjalanlah kita dgn rasa diri sebagai hamba,bkn tuan punya dunia..
    Apapun,bersama-samalah kita mendoakan agar kita tidak binasa sblm pemimpin besar itu muncul memimpin umat manusia..
    Entah negara kita masih berada dlm peta dunia Islam atau tidak,kita berserah sahaja..
    Wallahua'lam..

    ReplyDelete
  4. Assalamu'alaikum...

    Tiada yang benar melainkan Dia. Allah Sebaik - Baik Pembuat makar/ tipudaya jadi sebenarnya seluruh orang-orang yang elit yang digelar The Hidden Hand (tth) itu TELAH, SEDANG dan TERUS MENERUS DIPERBODOHKAN oleh Allah Yang Maha Merencana. Mereka membuat tipudaya, Allah juga membuat tipudaya! Dan Allah Sebaik-baik Yang Membuat Tipudaya. The Hidden Hand sebenarnya telah lama DIPERBODOHKAN oleh THE TRUE HIDDEN HAND - ALLAH. To tth - checkmate! See you in the battle, bi izni Allahi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Comment anda tidak begitu betul,
      Allah tidak membuat tipudaya

      Delete
    2. Dalam Al-Qur'an surat Ali Imran : 54
      Allah Subhanahu wa Ta'ala berfirman.

      "Artinya : Orang-orang kafir itu membuat tipu daya, dan Allah membalas tipu daya mereka itu. Dan Allah sebaik-baik pembalas tipu daya"

      Delete
  5. Kita pandai bercakap untuk akhir zaman. Apakah kita sudah bersedia untuk meninggalkan keselesaan hidup sekarang? Adakah kita sudah buktikan kita sudah bersedia? Apakah amalan ibadat kita kepada Allah sudah bertambah setiap hari?... Apakah kita sudah mendidik keluarga kita sendiri dengan sebenar-benar Islam? jika sudah mungkin anda terlalu cepat. Jika belum anda adalah salah seorang penyebab Islam menjadi lemah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam bro...nasihat yang baik...x guna fikir benda lain kalau diri sendiri pencong....lebih baik muhasabah diri sama ada dah cukup amalan dan dah selesaikah hutang dan tanggungjawab kita di dunia ini...insya allah

      Delete
  6. perkembangan di syria amat perlu diambil perhatian tentang agenda seterusnya di asia tenggara

    ReplyDelete
    Replies
    1. Org kita terutamanya MELAYU ni kalo pasal isu2 kampung perghhh dahsyat tahap kewaspadaan dan pengetahuannya..begitu detail dan padat dan maha hebat bicaranya..tapi bila isu global yg disajikan terus sepi je..ADE PUN komennya PENDEK dan sikit je..x mcm komen2 isu2 kampung yg disajikan oleh admin penuh dgn nas dalil dan segala mcm bukti PANAS dan BERAPI berpandukan taksub sesedap hati..SYABAS diucapakan.

      Delete
    2. selepas syria agenda zionis seterusnya terhadap negara seperti filipina vietnam, pemain cerita utama adalah china dalam isu spratly dan zionis akan lambakkan kewangan kepada kump. radikal di indonesia
      bagi mewujudkan suasana kurang enak yakni pertembungan kuasa melayu nusantara..

      Delete
  7. jauhi islam liberal bawaan anwar ibrahim

    ReplyDelete
  8. Kembali kepada asal usul siapa kita..susuri keturunan hingga ke lapisan yang teratas sekali..dan kaji kenapa mereka2 ini mempertahankan PUSAKA mereka selama beribu tahun...serta mereka2 ini TUNGGU apa? Bayangkan Malaka (Tanah Pusaka Mala) sebelum kedatangan apa2 Agama serta penjajahan. Kita adalah aman..hidup penuh dengan perkongsian..tiada kekangan diatas tanah Pusaka sendiri. Tapi bila datang Agama semua MABOK..lupa asal usul serta MUZIUM kan Pusaka sendiri. Ditambah lagi dengan penjajahan Kapitalis..semuanya bertambah hancur. Penjajahan era kini hanya menggunakan PROKSI..KITA MASIH LAGI TERJAJAH walaupun watak penjajah adalah wajah Melayu tapi melayu berkiblatkan kepada BARAT. Melayu yang MABOK serta LUPA ASAL USUL, SIAPA DIRI MEREKA SEBENAR. Inilah konsep PECAH dan PERINTAH oleh kapitalis. (Mala yang menunggu Maya)

    ReplyDelete
  9. Tapi bila datang Agama semua MABOK... quote Arku

    wah! mamat benci agama pulak dah datang.... ni mesti geng agama melayu lama yang namanya bukan main panjang.. sedara mara aslama dan end era...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mamat ARKU..ni x perlu dilayan..biarkn je sbb dia ni pun suku sakat pecacai puak2 tu jgk blakang mari.

      Delete
    2. Karut, Arku cuma mabuk cikgu Mala... kih kih kih ..

      Delete
  10. amende ko mengarut ni dik,

    ReplyDelete
  11. jadi silalah tuan terangkan maksud Allahu Khaira Al Maakereena. Mudah-mudahan kita beroleh sesuatu.

    ReplyDelete
  12. Bila baca artikel dari awal hingga akhir ternyata point penting yang nak disampaikan oleh penulis kepada pembaca ialah pemerintahan PM Najib di Malaysia sekarang ni mesti dikekalkan kerana ianya membawa Islam tulin.Jangan bagi peluang kepada PR kerana ianya perancangan kuasa-kuasa barat.

    yer ker gitu?

    bukankah di akhir zaman akan berlaku kebangkitan Islam dan tertegak semula sistem khalifah?

    ReplyDelete
  13. jika bersatu dgn umno kerajaan dato najib untung.jika bersatu dgn pas pakatan untung.apapun melayu islam ada yg makin keliru.lalu mengikut suara ramai.walaupun akhlak melayu islam dah mcm akhlak bukan islam.tapi dah suara ramai ikut jugalah.benar..hudud wajib..benar.. ketuanan melayu perlu..jika tanah melayu pecah belah mcm na nk buat hudud.jika t.melayu pecah belah mcm mna nk bertuan..agenda negara harus d utamakan..yg alim tlg nasihat yg jahil.yg bijak truskan bgunkan negara..jgn asyik bergaduh...bagus usahamu pejuang...truskan...ramai yg belum sedar.msa dah semakin hampir...petualang senantiasa ada..

    ReplyDelete
  14. Pengikut , penyanjung SYIAH & HISBULLSYAITAN...Ni Abah kau nak cakap sikit. IMAM MAHDI YANG KO MAKSUDKAN ni ...dia bukan lah penumpah darah .Imam mahdi bukan datang dari golongon kau la syiah bahlul. Imam Mahdi tidak bunuh anak kecil, wanita dan orang yang tidak bersalah. kalau ko nak tau IMAM KHOMENI KO TU LAH DAJAL BESAR. BODOH PUNYA ARTIKEL!

    ReplyDelete
  15. melalut pulak kaum nie// sangkanya dia dalam kebenaran.. huhu// artikel ni tak salah, yg salah kou yang tak reti baca.. hahahahaha. memalukan diri kerana taksub sangat nak bangun lawan syiah.. hahaha.. tah tah boss kou tulah syaih sbnarnya. senang jer nak kutuk orang, bulan ramadan lak tu.. alahai sapa yg bodoh? abah konon... ni ha atok kou yg cakap!!!

    ReplyDelete
  16. tidak akan zahir pejuang kebenaran selagi tidak memuncak kezaliman lihatlah kpd hadis Rasulullah saw dari Syaidina Huzaifah al Yamani tentang penggiliran kekuasaan pemerintahan & pemerintah yg ada sekarang ini jgn beranggapan mereka telah berlaku adil...jauh sekali sebab zaman ini adalah zaman kediktatoran dan bukanlah tiket utk kita memberontak kpd kerajaan ,taatilah mereka selagi mereka tidak menyuruh melakukan maksiat dan jangan merestui perbuatan yg salah disisi agama jika dilakukan oleh pemerintah mengadulah kpd Allah jika dizalami kerana Dialah sebaik-baik tempat mengadu

    ReplyDelete
  17. assalam, daripada kita melalut pasal cerita2 yg takde dalil sebenar dan ramalan2 serta petikan haditth2 palsu ni, kan lebih baik kita baca dan fahamkan pengertian sebenar alquran. jangan terpedaya. fahamkan kata akar sebenar apa maksud dajjal, yakjud makjud dan kiamat. kenapa mesti suka berperang? surah mana dalam quran yg suruh kita berperang sentiasa? apa maksud sebenar surah muhammad. benarkah allah yg maha berkuasa perlukan kita menolong agamanya? terjemahan mana yg kita gunapakai? masih percaya dengan dongeng bangsa arab? kenapa tak belajar bahasa arab supaya kita tak sentiasa terperangkap dalam tafsiran yg salah? kenapa tak percaya pada firman allah bahawa allah swt akan mengajar kita jika kita baca dan fahamkan quran? selagi kita percaya pada dongeng arab dan asyik baca kitab2 tapi menginggalkan quran, selagi itulaah kita tidak akan maju di dunia, bahkan juga di akhirat. sepanjang pembacaan, tak pernahpun ada petikan ayat tentang mahdi dalam quran. di zaman teknologi dan nuklear ni, masih lagi kita nak berperang pakai pedang? bukankah teknologi terkini yg ada juga ilmu pinjaman allah kepada manusia, kenapa umat yg mengaku islam taknak mendalami ilmu2 canggih pemberian allah. malah masih lagi terperangkap dengan retorik2 dongeng ciptaan bodoh arab dan kafir bertepuk tangan melihat kebodohan umat yg mengaku kononya islam ketandusan ilmu. cerita penglipurlara manusia di buat kajian tanpa dalil ilmiah, kalam allah dibiarkan tanpa kefahaman malah dilagu2kan mendayu bak syair pada acara pertandingan tahunan. marilah kita kembali kepada al-quran. sesungguhnya jaminan allah benar jika kita bersungguh2. quran itu jelas, mudah dan lengkap. wallahualam.tk

    ReplyDelete
  18. hadis palsu? dongeng? apa u citer ni bro? anti hadis kot......

    ReplyDelete
  19. salamun 'alaikum...

    Bi-ismiiLLAHi, Alhamdu-LILLAH!

    Hari Nahr (Raya Korban) tahun 2012 jatuh pada hari Jum'at 26 0kt, menandakan Haji Akbar 10 Dhulhijjah 1433H.

    Umat Islam takkan hidup melebihi 1500H. Yaumalqiyamat sepatutnya telah berlaku pada 22 Muharram 1431H, tetapi telah ALLAH lanjutkan sehingga 1477H dengan menghentikan As-Sa'ati pada Jam ALLAH di Akhirah...tetapi saat di bumi masih berdetik. Al-Mahdi telah diislahkan dalam satu malam ALLAH pada malam itu juga, 22 Muharram 1431H dan dibai'at oleh Nabi Isa dan Al-Khaidhr pada sebelum subuhnya. Bai'at Suara dari Langit Ke-7 pada 3 Dhulhijjah 1433, maka setiap anak Adam akan mendengar dan memahami "Asmahu si Polan bin si Polan adalah KhalifatuLLAHi Muhammadun 'AbdALLAHu An-Naas Al-ImamMahdi wa Khatamun Rasulin" maka bersujudlah menyebut SubhanALLAH seberapa banyaknya. Tetapi awas! Pada masa sebelum bai'ah dari Langit Ke-7 akan ada bai'ah palsu dari Langit Pertama yang akan dipancarkan oleh Projek Blue Beam dan HAARP...imej wajah Al-Masikh-ud-Dajj'al yang buta Mata Kanannya akan dipancarkan dengan tubuhnya yg amat besar di Langit Pertama dengan kedua belah tangannya berhias gelang besar berkilat menyentuh kita di bumi seraya akan berkata, "Akulah tuhan, maka sembahlah aku!"...lalu sesatlah sesiapa yg menyembahnya. Seterusnya Al-Mahdi akan dibai'ah oleh para Abdaal dan umat Islam pada 10 Dhulhijjah 1433H, antara Rukn dan Maqam 'Ibraahim.

    Tolong sebarkan yaa mukminin wa mukminat..wa salam.

    ReplyDelete
  20. Just want to say your article is as astonishing. The clearness in your post is just great and i can
    assume you are an expert on this subject. Fine with your permission let me to
    grab your RSS feed to keep up to date with forthcoming
    post. Thanks a million and please keep up the rewarding work.
    Here is my page captain black pipe tobacco review

    ReplyDelete
  21. Thanks for finally talking about > "Regim As-Sufyani akan bangun menerajui Syria menentang alMahdi" < Loved it!
    Also see my site: van nelle

    ReplyDelete
  22. Pretty nice post. I simply stumbled upon your weblog and wished to say that I've truly loved browsing your weblog posts. After all I will be subscribing for your rss feed and I hope you write once more very soon!
    Feel free to surf my web blog ; erinmore

    ReplyDelete
  23. Quality articles or reviews is the crucial to attract the people to
    pay a quick visit the web site, that's what this site is providing.
    Feel free to surf my webpage : old holborn blu

    ReplyDelete
  24. Assalamulaikum wbh.

    1.Al Mahdi sebelum berlaku baiah di Kaabah belum boleh di gelar Al Mahdi.

    2.Kerajaan As Sufyani belum muncul di Syria setakat 1 Jan 2013.

    3.As Sufyani akan menentang Panji Panji Hitam dari Khurasan.

    4.Baiah ke atas Al Mahdi berlaku di Kaabah kurang 6 tahun selepas Panji panji Hitam keluar dari Khurasan.

    5.As Sufyani hanya dapat dibunuh setelah Al Mahdi di baiah di Kaabah.

    6.Umat Islam dari Timur , Rantau Nusantara, dan Malaysia khasnya sudah bersedia untuk datang berbaiah kepada Panji Hitam Al Mahdi apabila mereka mula keluar dari Khurasan??

    ReplyDelete
  25. aku tertarik dengan hadis Abu Hurairah di atas. Dikatakan bila Sufyani datang utk menyerang Iran (gate of Istakhr) Syuaib bin saleh dan Al-Hasyemi di bawah Panji Hitam akan mempertahankan Iran. Mereka akan mengalahkan Sufyani.

    Ini bermaksud, Iran akan dipertahankan sahabat2 Imam Mahdi! Aku teringat sebuah hadis: "Akan datang Panji-panji Hitam dari Timur, seolah-olah hati mereka adalah kepingan-kepingan besi. Sesiapa yang mendengar tentang mereka, hendaklah datang kepada mereka dan berbaiatlah kepada mereka, sekalipun terpaksa merangkak di atas saljui."


    rupa2nya panji2 hitam ni di bawah pimpinan Hasyimi (bani Hasyim). Pemimpin Iran sekarang pun dari keturunan nabi (Bani Hasyim): http://en.wikipedia.org/wiki/Ali_Khamenei

    dan yang menarik lagi aku dapati setelah google ialah pemimpin iran ini lahir di sebuah tempat bernama Mashhad sebuah bandar besar di Khurasan! http://www.iranchamber.com/history/akhamenei/ali_khamenei.php

    Hadhrat Buraidah (R.A.) says that Rasulullah (Sallallahu Alayhi Wasallam) said: "There will be many armies after me. You must join that army which will come from Khurasaan."
    (Ibn Adi)

    On the authority of Thawbaan (May Allah be pleased with him), the Messenger of Allah said:
    "If you see the Black Banners coming from Khurasan go to them immediately, even if you must crawl over ice, because indeed amongst them is the Caliph, Al Mahdi."
    [Narrated on authority of Ibn Majah, Al-Hakim, Ahmad]

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes bro..ulama dari garis rasulullah berserban hitam dan ulama awam berserban putih.ni la depa yg dikatakan sesat, munafik, pengkhianat, zindik, agama yahudi, duri dlm daging islam, musuh yg berpura2 islam, rakan yahudi dan us dibelakang pintu, dajjal, peyembah Imam Ali, kafir, membunuh saudara aswj dan bermacam2 lg.hanya umat islam yg tajam fikirannya bleh menilai yg mana permata yg mana kaca..salawat.depa ratusan malah mgkin ribuan thun telah bersedia tentang perkara ini..kita masih lg dlm keadaan jahiliah apabila mengatakan kononnya kita la yg berada dlm kebenaran.komen panjang pn xguna sbb msti ada yg kaunter stg..kita ushar tgk..

      Delete
  26. Asaari Muhammad tak jadi pemuda bani tamim spt. yang mereka ruar-ruarkan tapi bini dia masih nak tegakkan benang basah tu. Ramai orang kata Asaari tu dajal kecil ke 25.

    ReplyDelete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews