Wednesday, October 3, 2012

Pamir Kebodohan Demi Ego



Sampai bila kita akan terus bermukim di lembah hina akibat keegoan melampau? Ratanya pemimpin yang ada di dunia Melayu kini masih diperlemah dengan kod etika politik "bodoh" yang diaturkan Yahudi.

Kekangan politik menyebabkan Islam semakin hari semakin terpinggir. Itu yang berlaku walaupun ramai pihak yang tidak mahu memperakuinya.

Kita faham tentang wujudnya perbezaan pendapat yang terhasil dari semangat berpuak politik kepartian. Malangnya ia semakin hari semakin menebal akibat terjahan budaya baru yang dibawa masuk dari sistem politik Amerika/Eropah oleh beberapa agen yang dibayar, namun dalam soal agama amatlah  tidak wajar kita berpisah kerana setiap Muslim itu "bersaudara". Rasulullah SAW tidak pernah mengajar kita untuk berperilaku sedemikian. Namun kita tetap berdegil.

Kebodohan Tahap Maksima - artikel dipetik dari "Suara Dari Gunung"

Apabila menonton video Innocence of Muslim, saya dan teman-teman dalam PEMBELA tidak dapat menahan perasaan marah akan kebiadaban kumpulan kristian ekstremis mencela R saw. Selang beberapa hari kami telah menghantar memorandum bantahan kepada kedutaan Amerika di KL. Walaupun dikelilingi dengan puluhan FRU dan pihak polis serta SB, kami tidak gentar. Puluhan wartawan telah merakamkan peristiwa ini baik dari dalam dan luar negara hingga berita ini tersebar keseluruh dunia dalam media maya maupun media cetak. Doa kami ketika itu agar usaha ini dapat membangkitkan semangat pembelaan terhadap agama islam dikalangan orang Melayu di negara ini.


Harapan saya ketika itu juga agar isu ini akan dapat membangkitkan kerjasama dan kesatuan umat islam di seluruh negara supaya bangun bersama-sama membantah kepada kerajaan Amerika. Dalam pemikiran saya ini bukan penghinaan kepada ibu atau bapa atau pimpinan negara atau kepada bangsa tetapi kepada kekasih Allah. Ini bukan bersifat partisan tetapi menyentuh soal aqidah. Doa saya ketika itu adalah untuk menyaksikan supaya pimpinan parti orang islam ie UMNO dan PAS berganding bahu bersatu menyatakan penentangan mereka. Saya fikir inilah masa yang terbaik demi agama islam supaya dengan ini tidak ada lagi mana2 golongan yang dengan sewenang-wenangnya mempersendakan R saw maupun kemulian agama islam dalam apa bentuk sekalipun.

Namun hati saya remuk meilhat gelagat ahli politik yang sekali lagi melihatkan keangkuhan masing-masing apabila gagal untuk bersatu dalam demonstrasi pada jumaat lepas. Yang bersongkok di Kg Bharu dan yang berserban di Tabung Haji. Kedua-duanya menyatakan kemarahan, kedua-duanya menyanjung R saw, kedua-duanya melaungkan kebencian dan kutukan kepada golonbgan ektremis Amerika. Nampak dari luar begitu gah dan bersemangat. Bukan sorang atau dua yang hadir tetapi ribuan yang menyokong kedua-dua golongan. Masing-masing berlumba-lumba untuk menunjukkan kepada rakyat bahawa merekalah pelindung agama ini.

Tetapi dalam keghairahan mereka ini menunjukkan kecintaan kepada R saw, sebenarnya ia telah membawa implikasi yang sangat besar kepada rakyat :-

1. umat islam semakin keliru dan pelik kerana dalam soal-soal fundamental seperti ini ia masih gagal untuk menyatukan pimpinan orang Melayu. Kalau begitulah gayanya, isu apa lagi yang boleh menyatukan mereka? Ada yang menalipon saya menyatakan tak tau nak pergi demo dimana satu, Kg Bharu atau Tabung Haji? Dalam erti kata yang lain tindakan mereka ini hanya menambah retak dalam hubungan sesama umat islam. Kebencian antara anggota parti masing-masing semakin meluap seolah-olah tidak ada titik pertemuan. Persoalannya, bangkit mempertahankan agama itu dituntut dan mendapat pahala yang besar tetapi bagaimana pula menyuburkan perpecahan?

2. gelagat mereka ini hanya menyebabkan golongan anti islam gelak ketawa kerana mereka tahu umat islam tidak akan lagi bersatu. Maka dengan itu, ini akan memberi peluang kepada mereka untuk terus menghina islam dimasa-masa hadapan tanpa berani disekat oleh umat islam kerana umat islam sudah rapuh dan bercakaran sesama sendiri.

Bagi saya, saya melihat ini dengan kesedihan yang membingungkan. Adakah masih ada harapan islam berkuasa dinegara ini dalam keadaan orang Melayu berpecah begitu rupa? Kalau isu politik saya faham dan memang bukan salah utk berbeza pandangan tetapi ini soal aqidah.

Walaupun saya bersyukur kerana perasaan umat islam masih menebal terhadap R saw tetapi tindakan mereka yang enggan bersatu hanya kerana keegoan masing2 menyebabkan saya merasakan bahawa inilah kebodohan yang maksima.

Aminuddin Yahya (suara dari gunung)

9 comments:

  1. Assalamualaikum,

    Saudara Adakah Saudara rasa kita masih lemah? Bagi hamba YA.

    Manusia Masih tidak faham dgn situasi sbnr sekarang. Pembikinan Video Innocence Of Muslim sbnrnya hendak mengalihkan tumpuan Org Islam terhadap Syria, Dan Palestin.

    Berdemonstrasi Bagus Ka. DI Indonesia,Pakistan dan kawasan lainnya, demonstrasi ini meragut nyawa manusia.

    Adakah berdemonstrasi ini bersifat rasional? Adakah ini sunnah Nabi kita. Adakah ketika Nabi sekalian manusia iaitu junjungan besar Nabi Muhammad SAW itu ketika baginda msih hidup, baginda ditikam tahi oleh seorg Yahudi.

    Setiap baginda berjalan dikwsn Yahudi itu, maka baginda dilemparkan sesuatu spt batu tahi. Adakah Nabi Marah. Tidak. Baginda mahu kita mencontohinya. Iaitu BERSABAR.

    Ketika yahudi itu sakit, Nabi Muhammad SAW mencari nya kerana merasa kekosongan tanpa sikap yahudi itu. Apabila baginda tahu yahudi itu sakit, baginda membeli buah tangan, dan menegurnya dgn lemah lembut,senyuman. Yahudi akhirnya masuk Islam, ALhamdulillah.

    Kita? Tak ingat sikap rasul kita? Atau ikut nafsu yg akan membinasa diri sendiri. Kita dah tahu perancangan yahudi, masih juga terjebak. Demonstrasi takkan berubah apa2. Alahamdulillah kat sarawak, Kami buat solat hajat agar diterhindar dari fitnah dan tipu daya mereka walaupun tidak ada demonstrasi disini. Namun kami masih sayang baginda dan masih ingat apa yg baginda buat jika terjadi sesuatu tak diingini.

    Harap tempat lain pun sama. Bukannya buang masa. Mereka (freemason) beri klue, kita cuba fahaminya. Walaupun beratus kali kita membaca protokol mereka jika masih x fhm, buang masa.

    ReplyDelete
  2. Melayu lemah sebab sistem. Lagi satu tolong la jgn sebut 'Melayu' nanti orang mualaf rasa terpinggir. Rasul kita pun perjuang agama bukan bangsa, tapi kita ni suka sgt 'up' melayu...kalau asik perjuang bangsa melayu tak akan kemana la kita ni. Politik dtg dengan pakej korupsi.Kalau xde rasuah, mesti lagi ramai banduan Melayu dan Melayu miskin mesti bertambah. Sistem hukum hudud pula xde dlm al-Quran sebab dicipta oleh ahli feqah.Nanti ramai pula orang Melayu tangan kudung.Malu. Zaman sekarang, kita tgk orang pakai jubah serban kita dah ckp orang tu alim..tgk org pakai macam rockers barat kene label jahat. Itu mindset orang malaysia.Ramai melayu boleh baca Quran tapi tak faham isi Quran dan kurang dipraktik. Cakap pasal protest filem, sedih sgt..saya rasa Zalim bila saya tgk Melayu munafik ramai yang pergi protes, mereka ingt mereka pejuang agama tapi jahil pada diri. Satu penghinaan yg amat besar. Hasil protest??? equal to Zero. Undang2 manusia yang cipta,sebabkan undang2 bodoh ciptaan kafir ,kita semua x dapat bagi bantuan yg diperlukan kepada sedara kita yang masih berjuang di palestin, moro, acheh, rohingya dan lain2. Mereka ni perlukan pertolongan dari bentuk fizikal dan kekuatan..bukan suara protest..Saya harap bila saya tubuhkan satu organisasi membela dapat sokongan dari semua masyarakat mahupun dr non muslim. Jgn takut perjuang kebenaran, mati di jalan yang benar lebih baik dari hidup didunia penipuan.Tetapi perjuangan kali ini amat berbeza dari sejarah silam.

    ReplyDelete
  3. ha.ha...ha ... 2 x 5...

    UMNO kata Melayu = Islam, jadi berjuanglah atas nama Melayu .. Islam akan maju dan terpelihara

    PAS kata... PAS = Islam , jadi berjuanglah atas nama PAS ... Islam akan maju dan terpelihara...

    Realitinya anda fikir sendiri mana yang lebih benar....

    ReplyDelete
  4. UMNO dan PAS sama2 BODOH ---- Yg pandai hanya PKR. DALAM DIAM terima wang juta2 dari Yahudi Amerika... hahahaha. PKR pakar dalam strategi menghancurkan Melayu, naikkan Cina melalui DAP... hebat!!!! Terimalah kenyataan, yang Bodoh tetap Bodoh... walaupun sangkanya BIJAK.. hahaha.

    Jadilah sekutu dan talibarut Yahudi, anda pasti kaya dan berkuasa... DUNIA AHIR ZAMAN.. AHHHHHH!!!

    ReplyDelete
  5. gudu komen macam taik

    ReplyDelete
  6. hahahaha..... sama-sama macam taik.... sebab dah makan banyak taik....

    Pas kononye ISLAM la sangat dan UMNO kononnye MELAYU la sangat tetapi dua2 betol atas tulisan jer, mana pengamalan nye?

    kalau nak ISLAM dan menolak MELAYU maka tak akan dpt la capai matlamat keredhoan Allah swt...

    cube fikirkan bagaimana sahabat Rasulullah saw pergi smp ke negeri china menyebarkan agama dan kita akan dpt lihat di sane masjid tak ubah mcm tokong cina di malaysia. kenapa orang islam di china tak menyerupai orang ARAB jer?

    jadi itulah caranya ISLAM akan bangkit, mesti melalui budaya, sekarang ni dajjal senyum dan tergelak besar bile kedua-dua parti menegakkan agama, dah tentu tak akan ke mane?

    ape pun kene balik pade care orang MELAYU beragama, kajilah wahai bangsaku, ISLAM sudah tertegak di tanah melayu dan itulah carenye utk kembali menegakkannye!

    ReplyDelete
  7. gudu said.... October 22, 2012 11:11 PM

    UMNO dan PAS sama2 BODOH ---- Yg pandai hanya PKR. DALAM DIAM terima wang juta2 dari Yahudi Amerika... hahahaha. PKR pakar dalam strategi menghancurkan Melayu, naikkan Cina melalui DAP... hebat!!!! Terimalah kenyataan, yang Bodoh tetap Bodoh... walaupun sangkanya BIJAK.. hahaha.

    Jadilah sekutu dan talibarut Yahudi, anda pasti kaya dan berkuasa... DUNIA AHIR ZAMAN.. AHHHHHH!!!

    0000000

    Wa cakap...

    KOMEN TERBAEEEEEKK.. wa sokong lu gudu.. haha makanla lagi taik banyak2.. haha

    ReplyDelete
  8. My Name is Encik aaron maslem.I akan suka untuk berkongsi kesaksian saya kepada semua orang di forum ini cos i tidak pernah terfikir saya akan mempunyai teman wanita saya kembali dan dia bermakna begitu banyak kepada saya .. Gadis itu i mahu berkahwin meninggalkan saya 4 minggu untuk perkahwinan kami untuk lelaki lain . , Apabila saya dipanggil , dia tidak pernah menjawab panggilan saya , Beliau dipadam saya pada Facebook.when beliau saya pergi ke tempat dia kerja dia memberitahu bosnya dan semua orang di pejabat bahawa dia tidak mahu melihat saya .. i kehilangan kerja saya akibat daripada kos ini saya tidak boleh mendapatkan diri saya lagi , kehidupan saya adalah terbalik dan segala-galanya tidak pergi lancar dengan hidup saya ... saya cuba semua saya boleh lakukan untuk mempunyai kembali, tetapi semua tidak bersenam sehingga i bertemu Man apabila i Perjalanan ke Afrika untuk melaksanakan beberapa transaksi perniagaan, telah membangunkan beberapa tahun yang lalu .. Saya memberitahunya masalah saya dan semua telah melalui dalam mendapatkan belakang dan bagaimana saya kehilangan kerja saya .. . beliau memberitahu saya dia gonna membantu saya ... saya tidak percaya bahawa di tempat pertama , tetapi dia bersumpah dia akan membantu saya dan dia memberitahu saya sebab mengapa teman wanita saya meninggalkan saya dan juga memberitahu saya beberapa rahsia tersembunyi. i kagum apabila saya mendengar bahawa daripada beliau. beliau berkata beliau akan membikin bagi saya dan saya akan melihat hasil dalam beberapa hari akan datang .. kemudian saya pulang ke Amerika Syarikat pada hari berikutnya , saya memanggilnya ketika saya tiba di rumah dan dia berkata dia sibuk pemutus mereka mantera dan dia telah membeli semua bahan-bahan yang diperlukan untuk jampi, beliau berkata am gonna melihat hasil yang positif dalam 2 hari akan datang yang KHAMIS ... teman wanita saya memanggil saya pada tepat 12:35 pada hari Khamis dan memohon maaf untuk beliau melakukan semua .. dia kata , dia tidak pernah tahu apa yang dilakukannya dan tingkah laku secara tiba-tiba dia tidak sengaja dan dia berjanji untuk tidak melakukannya sekali lagi. ia seperti mimpi apabila saya mendengar bahawa dari dia dan apabila kita berakhir panggilan, saya dipanggil lelaki itu dan memberitahu dia isteri saya dipanggil dan beliau berkata i tidak pernah melihat apa-apa lagi ... dia kata i juga akan mendapat pekerjaan saya kembali dalam masa 2 hari .. dan apabila Sabtu , mereka memanggil saya di tempat saya kerja yang saya perlu kembali bekerja pada hari Isnin dan mereka gonna membayar ganti rugi saya untuk had masa yang telah menghabiskan di rumah tanpa kerja .. kehidupan saya kembali ke dalam bentuk, saya mempunyai teman wanita saya kembali dan kami bahagia berkahwin sekarang dengan kanak-kanak dan saya mempunyai tugas saya kembali juga, lelaki ini adalah benar-benar kuat .. jika kita mempunyai sehingga 20 orang seperti beliau dalam dunia, dunia akan menjadi tempat yang lebih baik . Beliau juga telah membantu ramai kawan-kawan saya untuk menyelesaikan banyak masalah dan mereka semua gembira sekarang. Adakah menghantar ini kepada forum untuk sesiapa yang berminat dalam memenuhi lelaki untuk membantu. anda boleh mel dia di e -mel ini; priestebafortaresolutionshrine@hotmail.com i cant memberi nombornya cos dia memberitahu saya bahawa dia tidak mahu diganggu oleh ramai orang di seluruh dunia .. beliau berkata e-mel beliau adalah okay dan dia akan menjawab kepada mana-mana e-mel secepat mungkin .. harap dia membantu kamu terlalu .. nasib baik e-mel beliau ; priestebafortaresolutionshrine@hotmail.com

    ReplyDelete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews