Friday, March 19, 2010

TRAJIS ibu sarat mengandung

TRAJIS

Tiada siapa tahu apa yang terjadi pada pemandu kereta WIRA ini apabila melihat keadaannya.  Kereta ini terperosok dibawah lori kren yang mengheretnya ke tepi parit setelah merempuh sederetan kenderaan di satu persimpangan lampu isyarat.


Kejadian berlaku ketika sederetan kereta berhenti di satu persimpangan lampu isyarat, sebuak lori kren turun dari sebuah bukit bersebelahan dengan laju, dikatakan menghadapi masalah brek.  Meluru turun merempuh dan menyeret beberapa buah kereta yang sedang beratur itu.


Amat malang bagi kereta jenis Proton Wira yang dipandu oleh seorang ibu yang sarat mengandung. 50% bahagian keretanya remuk terpenyek dibawah kren tersebut.


Suami wanita berkenaan tiba sejurus kemudian, segera menghampiri kereta itu dan memanggil-manggil nama isterinya tersayang.  Apa perasaan anda jika anda berada di posisi si suami tersebut apabila melihat keadaan kereta isteri hampir lumat itu?


dan...  AJAIB  bayi dalam kandungan dan ibunya.telah ditakdirkan selamat  Keajaiban itu milik Allah Subhana Wa Taala.  Subhanallah.

cerita selanjutnya di   ABATASA II

kredit untuk amrazd90.blogspot.com

2 comments:

  1. Subhanallah!! Tiada Yang Lebih Berkuasa Melainkan Engkau Ya Allah!! (Mulutku terlopong membaca berita ini)

    ReplyDelete
  2. YANG PALING DITAKUTI OLEH MANUSIA DIBUMI INI ADALAH ORANG MELAYU BUKAN ARAB ATAU ISLAM, PROPAGANDA ORANG ARAB TELAH LAMA MEMASUKKAN JARUM MEREKA SEAWAL 600 TAHUN YANG LALU. AWAS SEKELIAN ANAK CUCU MELAYU, ORANG YAHUDI SEDANG BERUSAHA DALAM MENGHANCURKAN BUDAYA KITA, MEREKA TAHU IBRAHIM ADALAH RAJA MELAYU BERNAMA RAJA VIKRAMA ADITYA DAN ORANG ARAB MENYELUBUNGI RAHSIA INI SEPERTI MANA MEREKA MENUTUP KAABAH DENGAN KELAMBU AGAR PRASASTI (BATU BERTULIS) YANG MENJADI DINDING KAABAH TIDAK TERBONGKAR RAHSIANYA. JANGAN TAK PERCAYA,SILA LIHAT...

    Teks inskripsi Vikrama Aditya yang ditemukan pada piring emas yang digantung didalam kuil Kabah di Mekah ini, dicatat pada halaman 315 dari buku yang berjudul 'Sayar-ul-Okul’ yang disimpan didalam perpustakaan Makhtab-e-Sultania di Istanbul, Turki.

    Ini bahasa Arabnya :
    "Itrashaphai Santu Ibikramatul Phahalameen Karimun Yartapheeha Wayosassaru Bihillahaya Samaini Ela Motakabberen Sihillaha Yuhee Quid Min Howa Yapakhara Phajjal Asari Nahone Osirom Bayjayhalem. Yundan Blabin Kajan Blnaya Khtoryaha Sadunya Kanateph Netephi Bejehalin Atadari Bilamasa- Rateen Phakef Tasabuhu Kaunnieja Majekaralhada Walador. As Hmiman Burukankad Toluho Watastaru Hihila Yakajibaymana Balay Kulk Amarena Phaneya Jaunabilamary Bikramatum". (Page 315 Sayar-ul-okul).

    Tafsiran Melayu-nya
    "Beruntunglah mereka yg lahir (dan hidup) selama kuasa Raja Vikram. Dia seorang penguasa penuh kasih, terhormat dan berbakti pada penduduknya. Namun pada saat itu, kami Arab, tidak peduli pada Tuhan, tenggelam dalam kenikmatan nafsu. Kejahatan dan penindasan berlaku dengan meluas ... Kami, Arab, terjerat dalam kegelapan (jahiliyah)... namun pendidikan yang disebar Raja Vikramaditya tidak mencampakkan kami, orang2 asing. Dia menyebarkan agama sucinya diantara kami dan mengirimkan ahli2 yang kepitanrannya bersinar seperti matahari dari negaranya kenegara kami..." ..........

    ReplyDelete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews