Tuesday, April 26, 2011

Russia Menyesal?

Mimpi Buruk. SESUATU SEDANG MENANTI KITA PADA 2012

.

SERGEI LAVROV
Situasi yang bakal menjelma tentunya amat tidak kita gemari.  SESUATU YANG BURUK DILIHAT SEDANG DIATUR DENGAN LICIKNYA.

Russia bantah resolusi tingkat campur tangan di Libya


Dalam ulasan kepada agensi berita Interfax, Lavrov menyatakan resolusi baru berhubung konflik itu tidak dibincangkan tetapi "jika ia menjurus kepada peningkatan perang saudara menerusi kaedah tertentu, termasuk campur tangan asing, kami tidak akan menyokongnya".

MOSCOW: RUSSIA TIDAK AKAN MENYOKONG RESOLUSI BARU MAJLIS KESELAMATAN PBB KE ATAS LIBYA JIKA IA MENGGESA PENINGKATAN CAMPUR TANGAN ASING, KATA METERI LUAR, SERGEI LAVROV.

Katanya, Russia akan menyokong usaha baru PBB jika "ia menggesa penamatan segera segala keganasan, pertumpahan darah, penggunaan kekerasan dan tindakan ketenteraan serta semua puak bertelagah duduk di meja runding".

Russia berkecuali dalam undian resolusi Majlis Keselamatan PBB berhubung zon larangan terbang di Libya pada Mac lalu dan tidak menggunakan kuasa veto untuk membatalkannya, tindakan yang dipuji Barat. 

Namun, Russia sejak itu menyatakan kekesalan bahawa Barat kian ditarik masuk ke dalam konflik itu yang mungkin melarat dengan penghantaran tentera darat. - AFP







ADAKAH RUSSIA BENAR-BENAR MENYESAL? Masih lagi meragukan.


Syria pula ketika ini sedang menanti dengan debar tindakan USA terhadapnya. Ujian keimanan yang cukup getir. Sejauh mana Syria bersedia bergadai nyawa demi mempertahankan buminya dari diceroboh paksi syaitan tersebut, akan menjadi tajuk utama berita dunia sedikit hari lagi. Saddam telah mati, Muammar Gadhafi mungkin juga akan terbunuh (hasrat USA) dan selanjutnya, kita sudah boleh agak nasib Presiden Syria, Assad. Sama ada mereka meletak jawatan atau tidak, maut pasti menanti mereka dengan berbagai alasan. Pengajaran kejam dari USA dan Zionis sedunia. Mereka tidak akan terlepas dari menerima nasib seperti Saddam.

ALASAN YANG SAMA DIUTARAKAN SEBELUM LIBYA DI BAHAM NATO.

Apakah kini sudah tiba masanya Syria pula dimangsakan? Semalam (selasa). berita TV menyebut sudah ada ura-ura USA mengenakan sekatan terhadap Syria, resolusi yang serupa dengan apa yang diambil terhadap Iraq dan Libya sebelum ini. Turutan dari peristiwa ini ialah sekatan penerbangan untuk melindungi orang awam. Seterusnya serangan bertali arus sehingga negara tersebut tewas dan pemimpinnya dibunuh. 

Amat menghairankan seluruh dunia masih lagi kabur dan buta (atau buat-buat buta) terhadap penipuan USA-Israel ini (arahan THH?). Apa yang jelas seluruh pemimpin dunia kelihatan begitu dungu. amat mudah diperdaya dan ditipu. 

Sejauh mana Russia bersedia bersengketa dengan USA-Israel ini, kita tunggu dan lihat. Sekiranya resolusi berkenaan (mengenakan sekatan) tidak di VETO oleh Russia, adalah sah ia merupakan satu komplot hebat di kalangan mereka menusnahkan negara Islam. Seluruh dunia telah diperdayakan. Tetapi atas dasar apakah Russia membiarkannya (diluluskan) akan menjadi satu tandatanya.

Buat masa ini kita lihat Russia sahaja merupakan negara  kuasa veto yang mempunyai kepentingan secara lansung di Syria (Pengkalan Tentera Laut), sesuatu yang aneh jika Russia berdiam diri.  China pula sering bersikap berkecuali walaupun tahu mereka mengalami kerugian besar di Libya. Tindakan China juga amat menghairankan, adakah masih lagi menanti sesuatu petunjuk sebelum bertidak atau mereka sebenarnya gerun dan takut kepada USA dan sekutunya? 

NATO seperti yang telah terbukti dan diketahui adalah sekongkolan Zionis Israel dalam segala hal. Israel pula amat berharap Syria menjadi lemah untuk memudahkan mereka menguasai Lubnan dan seterusnya sebahagian bumi Syria juga. NATO mahu Russia segera menutup pengkalan laut dan keluar dari Syria kerana ia bakal mengancam pembinaan Israel Raya. 


Iran masih berdiam diri walau pun ia sedar sekutunya Syria sedang diancam. Mainan politik Syiah amat sukar diduga. Adakah Iran telah mula dikuasai oleh Yahudi Isfahan? Sesuatu yang memerlukan perhatian terperinci untuk mengenali percaturan negara Syiah ini. Sejak kebelakangan ini suara Iran semakin tenggelam. Ia menjadi kurang bermaya selepas serangan stuxnet yahudi ke atas sistem komputer mereka.

Tahun 2011 sudah menghampiri pertengannya. Konflik di Libya belum selesai, kini USA mengalih perhatiannya ke Syria pula. Kenapa tergesa-gesa? Adakah 2012 ada agenda penting yang menanti umat manusia seluruhnya? Kelihatan ia mempunyai kaitan dengan perancangan THH pada 2012 nanti. 


Tiga kelompok manusia di dunia yang amat dominan terhadap Islam. Negara-negara Arab, Asia Tengah yang meliputi seluruh kawasan Khorasan (Zaman Parsi) dan Asia Tenggara khususnya Malaysia, Indonesia dan Brunei. Agenda memusnahkan kekuatan Islam bermula di Asia Tengah diikuti Asia Barat dan selanjutnya mungkin Asia Tenggara pula? Malaysia dan Indonesia adalah negara Islam yang masih belum dapat diusik walaupun sekian lama mereka mengatur langkah untuk cetuskan ketidak stabilan serantau dan politik dalaman dua negara berjiran ini. 

Berbalik kepada kedudukan semasa, mampukah Russia menghalang kebiadapan USA dalam mengatur politik dunia, masih dimusykilkan. Tidak mustahil juga Russia mula mengambil langkah agresif setelah hilang sabar terhadap tindak tanduk USA dan NATO. Jika terjadi pertelingkahan secara terus antara dua kuasa ini (Russia dan USA), ia akan menarik perseteruan yang menjurus kepada perang antara kuasa-kuasa besar dunia - tidak dapat dielakkan dari terjadinya perang nuklear.

USA tetap dengan matlamatnya membuka laluan kepada Israel memperluaskan wilayahnya bukan setakat Pelestin sahaja (rujuk Protokol Zionis). INGAT.... Dajjal muncul didunia... kiasan kata ditafsirkan oleh Syeikh Imran Hossein - satu hati umpama seminggu!!!! Bilakah ia bermula? 2012?

Waktu untuk menyerang Syiria nampaknya semakin hampir, bilamana arahan dikeluarkan supaya semua rakyat USA meninggalkan negara itu. 


Kedutaan USA 

AS arah keluarga kakitangan kedutaan tinggalkan Syria


WASHINGTON: AMERIKA SYARIKAT MENGARAHKAN ANGGOTA KELUARGA KAKITANGAN KEDUTAAN DAN SEBILANGAN KAKITANGAN BUKAN KRITIKAL MENINGGALKAN SYRIA BERIKUTAN "KETIDAKTENTUAN DAN KETIDAKSTABILAN" TINDAK BALAS TERHADAP PENUNJUK PERASAAN.

Jabatan Negara mengeluarkan arahan pulang itu bersama amaran perjalanan kepada rakyat AS supaya meninggalkan Syria berikutan serangan terhadap penunjuk perasaan oleh pasukan keselamatan Syria.

“Jabatan Negara mengarahkan semua anggota keluarga kakitangan kerajaan AS yang layak serta kakitangan bukan kritikal tertentu untuk meninggalkan Syria," menurut kenyataan itu.

Kira-kira 390 orang terbunuh dalam operasi pasukan keselamatan sejak tunjuk perasaan meletus di Syria. - AFP

sumber
OBAMA Tebal Muka -  untuk Israel

Matlamat Mereka Sudah Semakin Jelas.

USA meninggalkan operasi di Libya kepada rakan-rakan mereka dalam NATO. Dalam diam-diam menumpukan perhatian merencana tindakan untuk  menjatuhkan Bashir al Assad pula. Memang licik. Tunggangan USA, NATO terus mengebom kediaman Presiden Libya dengan alasan "menjaga keselamatan oram awam"???. Nyawa bangsa Arab terus menerus dipermainkan USA dan sekutunya tanpa belas kasihan. Malangnya mereka bersorak gembira tindakan NATO tersebut. Trajedi malang bangsa Arab.

LIBYA: Pejabat Gaddafi musnah dibom


ORANG ramai berdiri di hadapan bangunan Bab Al-Aziziya milik Muammar Gaddafi yang musnah dalam 
serangan tentera udara NATO di Tripoli, Libya semalam. Pihak berkuasa Libya menyifatkan  serangan itu 
sebagai cubaan NATO untuk membunuh pemimpin  Libya tersebut.

TRIPOLI 25 April – Serangan udara Pertubuhan Perjanjian Atlantik Utara (NATO) memusnahkan pejabat pemimpin Libya, Muammar Gaddafi di kediaman rasminya di Tripoli hari ini, sementara pemberontak terus mara di bandar Misrata yang dikuasai tentera kerajaan.

Letupan kuat menggegarkan bahagian tengah Tripoli tidak lama selepas tengah malam ketika pesawat pejuang NATO merentasi ibu negara Libya ini.

Seorang pegawai Libya yang mengiringi wartawan di perkarangan kediaman Gaddafi berkata, seramai 45 orang cedera termasuk 15 cedera parah dalam serangan itu, sambil menambah kata, beliau tidak pasti sama ada terdapat mangsa yang tertimbus di bawah runtuhan akibat serangan tersebut.

“Ia merupakan cubaan membunuh Kolonel Gaddafi,” tegasnya.

Anak lelaki Gaddafi, Seif Al-Islam menyifatkan pengeboman itu sebagai satu tindakan pengecut.

“Serangan pengecut ke atas pejabat Muammar Gaddafi mungkin menakutkan atau menyebabkan kanak-kanak menjadi gentar tetapi kami tidak akan meninggalkan medan perang dan kami tidak takut,” ujarnya.

Pesawat pejuang NATO Jumaat lalu telah menjadikan daerah Bab Al-Aziziya sebagai sasaran, yang menempatkan kawasan kediaman Presiden.

Pada kira-kira pukul 3 pagi (9 pagi waktu Malaysia), kepulan asap kelihatan dari atas beberapa buah bangunan yang terkena serangan.

Sebuah bilik mesyuarat mengadap pejabat Gaddafi musnah teruk akibat serangan itu.

Di Misrata, 251 kilometer ke timur Tripoli, pemberontak Libya menguasai sebatang jalan utama di bandar itu, yang kini dihujani dengan serangan roket dan tembakan senapang sejak 50 hari lalu.

Timbalan Menteri Luar Libya, Khaled Kaim berkata, tentera kerajaan telah menggantung operasi terhadap pemberontak di Misrata, tetapi masih mengawal bandar itu bagi membolehkan kabilah tempatan menyelesaikan pertempuran secara aman dan bukan melalui ketenteraan.

Namun, jurucakap pemberontak, Kolonel Omar Bani daripada Majlis Peralihan Kebangsaan (TNC) berkata, Gaddafi menggunakan taktik kotor bagi memecah-belahkan pemberontak.

Bandar itu mengalami korban tertinggi dalam tempoh 65 hari bertempur pada Sabtu lalu, apabila 28 orang terbunuh dan 100 cedera berbanding purata 11 terbunuh setiap hari, demikian menurut seorang doktor, Khalid Abu Falra dari sebuah klinik swasta utama di Misrata.

Sebuah kapal bantuan menghantar 160 tan makanan dan ubat-ubatan ke Misrata pada Sabtu lalu dan memindahkan kira-kira 1,000 pekerja asing dan penduduk yang cedera ke Benghazi.

Bantuan itu yang merupakan yang keempat berjaya memindahkan 4,100 orang pekerja asing dari 21 negara yang dilaksanakan oleh Pertubuhan Antarabangsa bagi Pemindahan dari Misrata sejak program kemanusiaan dilancarkan pada 14 April lalu. – AFP

2 comments:

  1. kenapa ya, gaddafi tak membalas dgn menyerang israel... alang-alang dah kena bom dek sekutu zioni...

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum tuan admin...nice hujah...info yang menarik...apa yang tuan admin tulis cukup mengejutkan saya..dan ia sama dengan apa yang sedang saya fikirkan sekarang...jauh dalam hati saya mengatakan krisis dunia pada hari ini boleh mencetuskan perang Armegeddon dan perang dunia ketiga WW3..cukup mengerikan...apa saya nampak berkemungkinan besar berlaku sesuatu yang besar dalam sejarah manusia pada tahun 2012/1433h..antara ramalan saya 2012:

    1) Krisis ekonomi global pencetus perang WWR3
    2) Masa semakin berlalu semakin pantas
    3) Bencana alam berterusan baik di bumi dan luar bumi Angkara teknologi HAARP)
    4) Fitnah yang semakin rumit dan besar
    5) Huru-Hara disetiap benua

    Artikel bagaimanakah Krisis Ekonomi Global pencetus perang Dunia ke-3 tengah saya buat...alayubiblackflag.blogspot.com

    ReplyDelete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews