Thursday, June 28, 2012

ISLAM SEDANG DIRANAPKAN?




Masa berlalu, keadaan berubah dan kita sekarang menjadi sangat keliru dan bingung. Kita tidak perasan mereka (?) sedang mempergunakan sensitiviti kita untuk jayakan apa yang mereka telah tetapkan, apa yang mereka inginkan.

Demi atas slogan perjuangan (mungkin) kita mengenepikan segala amaran. Kita turut membawa agenda mereka (?) untuk menghancurkan diri sendiri. Kita sudah tidak tahu apakah jenis perjuangan yang kita bawa. Islam atau Pluralisma? Islam atau Sosialis? Jika perkara ini dibangkitkan, kita sering menjadi bengis sehingga sanggup mencerca dan menghina.

Amat malang bagi sebahagian dari kita. Di luar sana ramai yang inginkan negara Islam, mahukan pemimpin ulama, mahukan alQuran dijadikan perlembagaan. Ada yang mengatakan Arab Spring itu adalah kebangkitan Islam. Memberi sokongan padu menukar pemimpin melalui demonstrasi. Sayangnya kita tidak diberitahu bahawa apa yang berlaku hanyalah helah terlindung Yahudi melemahkan negara Islam. Samalah seperti satu waktu dahului kita semua percaya Binladen yang lakukan serangan 9/11 di New York. 

Kebodohan kita sendiri menyebabkan kita mudah ditipu. Segala keterangan kita sanggup ketepikan hanya kerana menyangka kita mendapat berita benar. Akhirnya kita dimalukan. Binladen diwartakan telah dibunuh tanpa sebarang bukti. Tiada mayat tiada saksi. 

Sebahagian dari kita sering berhujah sebagai seorang pejuang, sebagai mujahid setaraf para sahabat Rasulullah saw. Mereka berhujah seolah-olah bagai pejuang Islam tulin menentang apa yang mereka katakan sebagai taghut. Dari satu sisi ia kelihatan sangat wajar. Di sisi lain pula kita lihat ianya menguntung musuh Islam pula. Adakah mereka ini semua sedang ditipu?  

Adakah kita semakin matang?

Walaupun bukti nyata telah diangkat kepermukaan dan ianya amat terang, namun entah kenapa ia tetap ditolak mentah-mentah. Sebabnya hati telah menjadi beku dan sukar menerima sanggahan. Sering pula memalingkan hujah ke arah lain. Kenapa ianya terjadi? Sebabnya ialah kita telah bersedia atau merelakan diri menjadi buah catur Yahudi. 

inikah yang kita bawa?
PLURALISMA
adalah Perjuangan Zionis


Saya bawa keluhan seorang sahabat tentang bencana yang sedang kita lalui dewasa ini tanpa kita sedari. Telitilah dengan hati jernih tanpa prasangka. Jika ingin juga bersikap demikian, anda sendirilah yang akan menanggungnya.   

Ini adalah keluhan sahabat SUARA DARI GUNUNG:

Saya tidak dapat menahan perasaan sedih dan bimbang apabila melihat keadaan umat Islam hari ini, Bukan saja mereka sudah hanyut dengan budaya barat malah mereka sendiri sedang memperjuangkan pemikiran barat tanpa mereka sedari. Malangnya perkara ini berlaku bukan dikalangan orang biasa tetapi para cendekiawan dan pemikir Islam. Semuanya atas dasar “pemikiran terbuka” yang mereka promosikan sehinggakan semuanya kena terbuka termasuk dalam soal-soal asas perjuangan Islam.

Satu senario baru yang rancak berlaku hari ini ialah gejala cuba untuk menghalalkan apa yang diperjuangkan oleh DAP. Mereka menyambut seruan DAP dan cuba “membersihkan” DAP pada mata orang-orang Islam. Mereka melihat dengan mengiyakan perjuangan DAP adalah satu pendekatan yang matang politik dan melambangkan keterbukaan Islam. Saya tidak tahu apa motif mereka di sebalik itu. Apakah mereka sendiri ingin menyertai DAP? atau mereka mahu mengkudakan DAP? atau memang mereka benar-benar yakin dengan perjuangan dan pendekatan DAP?

Parti Warisan


Bagi yang masih tidak nampak siapa DAP sebenarnya, saya ingin menjelaskan beberapa perkara pokok tentang DAP supaya kita boleh menilai sendiri samaada kita boleh bersama mereka ataupun tidak :-

1. Perlembagaan: Dari segi perlembagaan jelas menunjukkan DAP memperjuangkan ideologi sosialis. Ini amat bertentangna dengan Islam.

2. Malaysian Malaysia. Konsep menghilangkan identiti bangsa memang menjadi dasar perjuangan DAP. Mereka tidak mahu lagi rakyat dinegara ini mengenali diri mereka sebagai Melayu, Cina atau India. Tetapi sebaliknya semuanya berbangsa Malasia. Sekali lalu nampak macam tiak ada apa tetapi disebalinya mereka cuba mneghilangkan yang utamanya iedentiti Melayu. Dengan itu secara otomatiknya Islam yang ada pada orang Melayu dalam perlembagaan akan boleh dipertikaikan.

3. Memeperjuangkan Pluralisma. Jelas DAP amat beriman dengan konsep pluralisma ini iaitu menyamakan semua agama. Maka sebab itu bantuan diberikan kepada semua agama. Kedudukan semua agama juga diberi pengiktirafan dan layanan yang sama juga diberi pada semua agama.

4. Memperjuangakn Liberalisma. DAP juga amat kuat meperjuangakan liberlaisma yang mengutamakan kehendak manusia dan mengiktiraf kebebasan setiap individu dalam menentukan apa yang mereka ingin lakukan tanpa boleh digugat. Maka sebab itu LGBT dan yang seumpamnya boleh diterima oleh mereka sebagai sebahagian hak asasi manusia.

5. Menolak hukum Islam. Kenyataan membuktikan bahawa sudah beberapa kali pimpinan utama DAP menolak hukum Islam dan menyatakan bahawa PR tidak menjadikan perlaksanaan hukum Islam sebagai dasar perjuangan. Hujah yang mengatakan mereka semakin dekat kepada Islam adalah hujah yang sangat dangkal yang tidak ada bukti kukuh. Hanya mereka yang buta saja gagal untuk memahami sikap DAP ini.

Banyak lagi yang boleh dinukilkan terhadap DAP yang tidak memungkinkan mana-mana umat Islam boleh menerima perjuangan mereka. Bagi mereka yang cuba untuk menjernihkan DAP dan mengajak umat Islam menyokong DAP adalah seorang yang dangkal ilmunya. Mungkin mereka ada niat lain yang tersembunyi yang hanya Allah saja yang tahu, Namun mereka jangan lupa bahawa tindakan mereka ini akan menambahkan kekeliruan dikalangan umat Islam dan mereka akan bertanggungjawab di hadapan Allah nanti.

Saya harap umat Islam sedar.

petikan dari SDG

Rata-rata kita sedang diasuh untuk menghalalkan DAP walaupun merekalah musuh bangsa kita yang paling nyata. Kita tidak sanggup menyanggah mereka walaupun jelas dan terang bahawa mereka amat menentang Islam melalui agenda mereka untuk penghapusan apa sahaja yang beridentitikan Melayu.

Kita rela bersahabat semata-mata kerana mendengar "ucapan" mereka bahawa mereka akan menyokong kita. Apa yang mereka akan sokong? Negara Islam? Perlembagaan Islam? Menukar Perlembagaan mengikut alQuran? Menghapuskan maksiat, judi, arak, rumah urut, pelacuran, zina, liwat? Tidak. Jauh sekali sangkaan kita. Mereka hanya berpura-pura sebagaimana Yahudi lakukan. Mereka mempergunakan kita untuk merampas apa yang ada pada kita. Mereka adalah topeng Yahudi wa Nasara yang akan menghapuskan Islam dalam negara ini disamping menghapuskan hak istimewa Bumiputra.

Lupakah kita peristiwa rusuhan 13 mei dahulu adalah disebabkan tindak tanduk DAP? Kini demi sesuatu kepentingan kita sanggup memuliakan dan memaafkan mereka, tetapi yang paling aib ialah kita sanggup mengikuti apa sahaja yang mereka utarakan. Dalam arti kata lain kita menjadi "takut" kehilangan mereka. Sebagaimana nanti kita takut kehilangan sokongan dari Yahudi (baca USA). Fikiran telah dijajah, kita rupanya belum merdeka sepenuhnya.

Mampukah Islam ditegakkan nanti? Adakah DAP akan memberi ruang untuk meletakkan Islam sebagai keutamaan dalam pemerintahan negara? Malah seperti yang diketahui, merekalah sebenarnya dalang yang bekerja belakang tabir memurtadkan orang Islam. Majoriti penyokong DAP adalah Kristian, adakah kita tidak tahu ataupun kita sengaja tidak mahu mengambil tahu atau pura-pura tidak percaya? Faktanya, Kristian tak akan pernah memaafkan Islam sejak dari zaman perang salib lagi. Mereka terus menerus berusaha meranapkan Islam sehingga akar umbi. Namun mereka cuba sembunyikannya. Hanya yang berakal waras mampu menghidu niat mereka. Kalau tak percaya tanya sendiri Dr Haron Din secara semuka.

Musykilnya, bagaimana kita sudi tidur sebantal dan seselimut dengan mereka? Tidakkah terasa betapa hanyirnya bau air liur basi mereka? 

Tidak mustahil nanti, kita akan terngadah bila sudah terhantuk. Adakah amaran ini masih berguna pada waktu itu?


23 comments:

  1. Hanya dengan Menyiapkan diri dengan kekuatan spiritual, kerana masa nya sudah semakin hampir. Melayu akan berdarah dan bergaduh sesama mereka lagi.......sambil di tontoni.......

    ReplyDelete
  2. Hanya itulah sahaja pilihan yang ada. Tiada gunanya lagi dinasihati bila hati dah membesi. Jagalah diri jaga keluarga lakukan apa yg terdaya, sambil bertawakkal. Negeriku diambil orang... ohh sedihnya

    ReplyDelete
  3. Apa lagi pilihan yg ada.. tegarnya mereka menjilat darah saudara seagama, kerana cinta kepada "rasa". Tiada guna lagi dinasihati bila hati dah membesi.. Dendam kesumat berubah jadi tokak yang amat busuk. Sayunya bila tahu negeriku dirampas orang..

    ReplyDelete
  4. Lu Cakap ameno
    Bukan islam
    Bukan melayu

    ReplyDelete
  5. Gegitulah gayanya, Allah melarang kita berdendam, kita terus lakukannya. Allah suruh kita rapatkan saf, kita ingkari. Allah suruh kita pegang taliNya, kta pegang tali dunia. Apsal main putar2?

    ReplyDelete
  6. anon 2.44

    nonsense - U talk Pikeyar, u talk jews.. just like dieypi.. do u care? go to hell with islam go to hell with melayu.. bla bla

    ReplyDelete
  7. yah, tu dier.. akhir zaman. masih ada yang tak reti. buih ini kena sepak hilanglah dier. bencinyer. tarak lein ker, umeno umeno.. cam bang nuar jer. heh heh perang ler kite bagus bagus.. islam vs islam kapir senyum..

    ReplyDelete
  8. PAS tidak akan tinggalkan DAP walau apa yang terjadi. TGNA dan TGHH telah yakinkan bahawa Islam hanya dapat berkembang jika PR berkuasa. UMNO gagal laksanakan hudud. PAS akan laksanakan hudud jika berjaya jadi pemerintah kelak.

    ReplyDelete
  9. 13 mei yg bakal berlaku nanti....
    cetusan baranya akan berantai keseluruh penjuru dunia.....
    akanku ratah setiap inchi pelusuk bumi ini.

    ReplyDelete
  10. tak paham.....akhirat nanti Allah taye ker sudahkan kamu tegakkan bangsa kamu?...something not right here...is not the matter of races...it's the matter of Islam...adakah kita takut Melayu hilang atau Islsm yg hilang? Islam utk semua, Melayu, Cina, India...give the non-muslim a chance to know Islam... Peace

    ReplyDelete
  11. buka mata luas2. islam sedang dipermainkan/ kalau tak faham, belajarlah dari sejarah siapa melayu itu? adakah ia setakat bangsa? shame to be malay? huh.. siapa neo-con, siapa mason siapa jesuit/

    ReplyDelete
  12. Melayu itu Islam.. termaktub dalam munuskrip lama. Umpama isi dan kuku. Hanya sekarang mereka pertikaikannya sebab politik disokong pula Melayu yang hendak jadi murtad. Secara tak langsung kita galakkan murtad.

    ReplyDelete
  13. JANGAN TAKUT. SEORANG KETUA DARI KAMU AKAN MENYELAMAT UMAT ISLAM. DENGAN IZIN ALLAH DIA AKAN MUNCUL BILA DISAAT SAAT MEMERLUKAN.

    ReplyDelete
  14. 1) Global - Islam sedang dirosakkan oleh kafir yahudi/kristian
    2) Dalam Negara - Islam dirosakkan oleh agen-agen mereka yang bukan beragama Islam
    3) Kalangan Umat Islam - Islam dirosakkan oleh mereka yang rela diperalatkan. Mereka sanggup menerima demi kuasa dan harta. Mereka kononnya berjuang di atas prinsip demokrasi. Menawar diri jadi pemimpin. Menggunakan isu bangsa. Menggunakan isu agama. Semuanya untuk demokrasi. Itulah UMNO dan PAS. Berjuang menegakkan demokrasi ciptaan yahudi untuk melagakan umat Islam.... ini akhir zaman... !!!! Sebelum bumi ini kiamat kita dulu akan kiamat (mati)... semua akan dipersoalkan di sana....

    ReplyDelete
  15. Jika dikata DEMOKRASI itu adalah fitnah DAJJAL memang masuk akal. Kerana ia berlansung dipenghujung zaman untuk Umat Muhammad saw.... jangan jadi alat..

    ReplyDelete
  16. Korang semua dah gila. Too much time to think about all this perhaps. Islam is Islam. Not Malays. Penulisan awak membawa byk benci dan hasad dengki kepada orang yg membaca. It can even put the wrong ideas in the weak and wrong minded people and bring death. Such as a certain someone who was shot by the police days ago.. All because of crap that blogs like you feed to people. Berhenti la dan pergi la beribadat. I don't know what fight you're fighting. Doesn't look like Islam. Just looks like its to feed your own ego and craziness. Reflect please. And.. Get a life.

    ReplyDelete
  17. DAP????? yes u r

    ReplyDelete
  18. TULISAN ANDA INI SEBENARNYA BAGAIMANA Ya? harus juga untuk dicurigai sepertinya anda menyerang israil tetapi kalau dari dalam sepertinya anda anak-anak kepada isrsail

    ReplyDelete
  19. provokasi sekarang makin sampai kepada sasaran.sejarah akan berulang..sedih mengenang sejarah saidina ali amirul mukminin dan aisyah r.a dlm perperangan jamal.aisyah dan ali nak mencari penyelesaian.tetapi munafiqun wal fasikun dpt menghidu.lalu provokasi yg makin sampai kepada sasaran dipanaskan lagi apinya..akhirnya menantu vs mentua..begitu juga halnya d tnh melayu kita..bersiap siagalah..masing2 punya pandangan sendiri..xda sapa blh nasihat..sumanya alim wal umarak.sejarah kan barulang..

    ReplyDelete
  20. salam sejahtera buat semua terutama kepada tuan rumah,

    pengumuman,blog 9111tanyasamaituhudhud telah diubah ke teratak yang baru,jemput singgah ya...peace..:)

    ReplyDelete
  21. assalamualaikum. saya rasa perlu di marakan seni silat melayu. Kita nampak silat lawan senjata api memang kita kalah. Seni silat bukan dari senjata keris tapi dari seni batin kita. Bukankah satu hari nanti senjata api dan segala senjata mak nenek yahudi tidak akan meletup. Peritiwa 13Mei itu sebagai satu bukti. Hem sekolah-sekolah melayu sepatutya ada kurikulum seni silat (tanamkan semangat melayu dalam anak2 muda kita)

    ReplyDelete
  22. Penulisan anda haruslah disertakan dengan fakta dan bukti sekali.. Sekian

    ReplyDelete
  23. banyaknyelah penulisan mengenai PR ni?umno n sekutunya yang lain bagaimana pulak MCA MIC?

    ReplyDelete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews