Thursday, December 2, 2010

SENSASI

Maklumat terkini mengenai MAHADAYA yang disampaikan oleh seorang anon di blok zamanynews.  Saya paparkan di sini untuk pengetahuan para pembaca. Berhati hatilah semoga anda terselamat dari tipudaya.

agama baru ciptaan mahadaya

Sang Penipudaya @ Mahadaya ni pernah dipanggil oleh Jabatan Agama Islam Melaka dan JAKIM bagi tujuan dialog berkaitan aliran kepercayaan ‘ Asalama’ yang dibawa. Di awal perbincangan tersebut Sang Penipudaya ni secara terangan mengaku bahawa dia bukannya seorang Islam malah mengaku bahawa beliau sentiasa mendapat bimbingan terus dari ‘Alaha’ (tuhan rekaan beliau @ Azazil) malah di akhir sesi tersebut dia turut mengakui bahawa dia adalah Rasul/Nabi.  Turut didakwa beliau bahawa kandungan Kitab suci AlQuran telah dipinda oleh Nabi Mohamammad SAW dengan penambahan baris. Apabila beliau diasak dengan beberapa persoalan berkaitan ‘Kalam’ Allah ternyata Sang Durjana Penipudaya ini langsung amat cetek dan dangkal sama sekali fahamannya yang lebih menjuruskan kepada rupabentuk AlQuran secara fizikal yang sepertimana yang ada seperti sekarang. 


Sang Penipudaya ini juga apabila diminta baca Surah Al-Fatihah mengikut kefahaman dan cara beliau yang kononnya bersih daripada pindaan manusia tanpa sebarang baris ternyata yang terzahir adalah berbagai bentuk bunyi yang setiap patah ayat hanya berakhir dengan ‘aa’ ‘aa’ gagap saja, lintang pukang tiada sebarang disiplin ilmu seperti kononnya dari seorang bertaraf Nabi/Rasul. Semakan juga didapati hanya 2 orang pengikut beliau sahaja, ternyata tiada siapa berminat untuk menjadi pengikut kepada Rasul terbaru ini di pasaran walaupun dikesan dia ni orang besar dalam sektor korporat di Malaysia yang dikhuatiri akan menggunakan kedudukannya untuk melebarluaskan ajaran karut tersebut dan ternyata Mahasuci Allah tidak akan membenarkan kekarutannya terus merebak. Kononnya nak tunjuk pandai tapi haprak saja tiada apa pun hanya ilmu yang diceduk daripada sana sini dari fahaman agama Hindu dan dari sumber entah apa-apa. Riuh rendah saja dalam dalam laman siber orang dan turut menyebuk dalam setiap laman-laman yang seumpama ini. Pihak JAIM telah memisahkan anak dan isteri beliau atas dasar beliau telah murtad dan juga akan mewartakan kesesatan beliau dalam masa terdekat. 

60 comments:

  1. Tuan hamba abatasa, kalau tak tahu pucuk pangkal jgn menfitnah hamba. Di waktu perjumpaan hamba dgn mufti, JAIM, JAKIM, IPK dll, mereka gagal mendtgkan hujah kebenaran. Hamba kesian melihat mereka yg lebih kurang 20 org terpingga2 dan tidak dpt menjejaskan hamba barang sedikit pun. Pada hari tersebut (24 Nov), hamba dah boleh jatuhkan Islam sebagai agama sesat, namun hamba sabarkan dahulu. Siapakah yg menjodohkan manusia? Tuhan atau manusia? Pihak JAIM blm mengenal hamba dan hamba tidak mungkin dikalahkan oleh manusia mahupun jin kerana hamba berlindung kpd ALLAHA Tuhan semesta alam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bertaubat la sementara pintu taubat masih terbuka..

      Delete
    2. Ni yg aq suka ni... Paling suka..
      kau yg mengaku nabi tidak bisa d apa2 kn jin kau juga d lindungi tuhan alaha kau kan.. Best giler ko ni.. Jin pun menagis menrengek bila nampak aq..Org mcm kau ni mati hukumannya..

      Delete
  2. seorang lagi mengaku nabi ? pelik dan hairan ? solat jauh , zikir kadang2 puasa buat2 lupa . tup2x mengaku nabi ? biar tul ? sejarah pun buta .... mahadaya poyo yg menambah baris dalam alquran adalah saidina uthman ra . waktu Rasullah setiap ayat hanya di hafal kalau di tulis pun tiada baris ..... so kitab mana tuan hamba baca ? or dapat ilham .....

    ReplyDelete
  3. MAHADI = MIM+HA+DAL+YA (berbaris atas dan bawah)
    MAHADAYA = MIM+HA+DAL+YA (semua berbaris atas)

    MAHADI = MAHADAYA.. Berhati-hati semua umat Islam.
    Jangan terpengaruh...

    ReplyDelete
  4. perasan dia tu imam mahadi akhir zaman. kalau tak ngaku muhammd tu nabi, camana pulak jadi mahadi... tahlah aku pening dengan si mahadaya sekor nih.

    ReplyDelete
  5. mahadaya = babi tunggal = najis = bangkai.
    anak gampang tak tau diri.
    maaf,ak tak marah,cume geram.
    darah dia halal beb.

    ReplyDelete
  6. salam.
    boleh tuan rumah paparkan wajah jobo,orang yang namanya mahadaya..teringin juga saya untuk melihatnya.manalah tahu jumpa kat mana2.senang nak cerita.

    ReplyDelete
  7. sabar sdr, nanti kluar kat surat khabar juga jobo ni. saya juga teringin nak tengok... hahaha.

    ReplyDelete
  8. dah jadi kapir pon, halal kot darah dia. amacam? .... nak minum? tapi kan, dia nih jenis degil nak mampos... tak reti tobat. aku x mamarah, kesian jer. hmmm

    ReplyDelete
  9. daging 'babun' sekor ni bagi kat harimau dalam zoo pun rasanye rimau tak nak makan,

    sebab dalam syariat umat harimau daging si 'babun' ni kategori najis mughalazah..haram dimakan kerna boleh mengakibatkan kesan penyakit harimau gila babi!

    senang cerita,campak kat tengah laut cina selatan je..

    ReplyDelete
  10. Salah tu..Mahapayau tu sesuai kat sungai yang ada ikan pirhana. Tak pun paya yang banyak lintah lapar.

    ReplyDelete
  11. salam sumo.

    mahadaya hanyalah 'dummyset'...objek rekaan yang sifatnya menutup objek sebenar..
    biarkanlah dia dgn lakonannya..
    sumenye bersebab.
    barang yang nyata kini sebenarnya sedang bangkit dengan pasti.
    perhatikan masa yang sedang berlalu kini,pasti kita akan perasan hal yang sebenarnya.

    ReplyDelete
  12. SALAM DARK ANGEL

    Ape ke bendenye.. we dak faham. citer le biar jelas... huhu

    ReplyDelete
  13. yang pasti mahadaya dah mula melalut mcm orang 3/4 isim... buat cerita dongeng plak dlam blog dia. kesiannnn !

    ReplyDelete
  14. Hamba nak tanya sikit. Sape yg paling byk buat bua dosa kat M'sia ni? Org yg ngaku Islam kan? Yg buang anak, yg berzina, yg rasuah, yg bunuh bini & anak, ustaz rogol budak, ustazah berzina, sumbang mahram dll. Nak tuduh hamba sesat? Siapa yg jahiliah? Pakai akal sikit yg tuhan kurniakan tu, agama tuhan jauh dari apa yg tuan hamba sangkakan. Adat anak laki2 sekali hamba melangkah, hamba tidak akan undur biar titik darah ke bumi. Hamba akan kembalikan kedaulatan bumi bertuah ini. Bila sampai masanya tuan hamba akan lihat siapa sebenarnya pengkhianat dan perosak bangsa.

    ReplyDelete
  15. Mahadaya, tuan terjerlus dalam syaithan tipudaya, sebab itu tuan baca al-Quran semua baris atas. Quran berdiri atas bahasa. Tidak ada bahasa di dunai, samada bahasa Jin ke, Bunian ke, Panji ke, Pari ke, Pontianak ke, Ifrit ke, atau sebarang bangsa manusia yang bertutur atas bahasa yg tuan kemukakan. Tulisan datangnya kemudian, berdiri tegaknya atas bahasa. Ingat, Al-Quran itu BAHASA. Bahasa apa yang tuan pakai tu? Cuba cakap bahasa tu depan sesiapa sahaja, yg zahir atau ghaib? ade meke faham? mungkin dua sahaja, tuan dan guru ilham tuan.

    ReplyDelete
  16. Tuan bukan orang pertama, dah berlambak hak dah orang yang karakteristik psycopathic seperti Tuan..tuan hanya menambah jumlah dalam almari psycho sahaja..sia-sia hidup, jika akal kurniaan Tuhan, hati yag masih menyala, lidah yang masih mampu berbahasa diakhiri dengan kerja-kerja sia-sia..ending Tuan mudah sahaja ditebak..macam filem Hindustan. Tak kemana. Percayalah. Tuan.. Mahdi Pseudo

    ReplyDelete
  17. Jika benar, bertuturlah dalam bahasa Tuan di sini. Jika tidak, itu tandanya Tuan inferior..atau tidak yakin dengan pegangan sendiri. Silahkan Tuan..jangan bimbang. bukan semua manusia bodoh sehingga tidak boleh memahami bahasa Tuan dan Guru bisik Tuan. maafkan saya jika menyinggung.cubit2 sayang

    ReplyDelete
  18. en mahadaya, memanglah org islam yang buat dosa sebab dia islam. kalu kafir takyah kira dosa pahla... rangkum jadi satu. yang ko sebok kata orang islam buat dosa tu apsal? ko islam ke? ngarut tul. ko nak degil ikut ko lah. mati esok tahu la siapa yang btul. haha nak jadi hulubalang la plak. jalan pun senget..

    ReplyDelete
  19. Tuan-Tuan Anon sekelian, tuntutlah Mahdi Pseudo ini bertutur dalam bahasanya, bila-bila masapun. dalam blog, dlm fb, email, atau secara life sekalipun. Jika beliau yakin dalam menegakkan pegangan beliau. Itu sahaja. :)

    ReplyDelete
  20. Saya setuju cadangan Tuan Anon 408. Jika ia tak mampu ini menunjukkan ia adalah pembohong besar. Sudahlah jatuh murtad dan kafir kini jadi munafiq pula.

    ReplyDelete
  21. Salamun 'alaykum...
    Mahadaya cumalah "dummy set" atau "decoy" utk ujian (fitnah). Kini kaum Melayu ada 3 orang yg mengaku Al-Mahdi: Mahadaya, Muslimdairyz & Sayyid Hussayn. Ketiga2nya dianggap sesat lagi menyesatkan.

    Semuanya adalah ujian (fitnah) supaya kita kaum Melayu "warm-up" bersedia menerima kemunculan Al Mahdi yg sebenar.

    Al Mahdi yg sebenar (Muhammad ke-2) sebijik perangainya macam Nabi Muhammad tetapi di dalam jasad yg baru..."The Resurrection of Muhammad".

    Datangnya dia di kalangan Umat Muhammad yg sedang hilang arah akibat penindasan beragama (bukan akibat penindasan materialisme/politik/kuasa).

    Muhammad Ke-2 akan membawa Umat Muhammad "KEMBALI" kepada Pemahaman Al Qur'an yang SEBENARNYA dan akan MENUNJUKI kepada Amalan Sunnah yang SEBENARNYA. Sepertimana Nabi Muhammad muncul di tengah2 Kaum Jahiliyah Kafir Musyrik dan Muhammad dianggap SESAT, GILA ISIM, AHLI SIHIR & PENYAIR, begitu jugalah anggapan umat Islam terhadap Muhammad Ke-2...maka bersedialah!

    Namun begitu, Wajib diingat bahwa ALLAH Maha Berkehendak Dengan Sendiri Tanpa Sebarang Sekatan. Jika DIA mahu esok subuh (1 Muharram) berlakunya KIAMAT tanpa munculnya Muhammad Ke-2 dan tanpa 'Isa Anak Maryam, maka JADILAH Ia. Semuanya adalah ujian (fitnah) supaya kita bertaubat, istighfar memohon ampunan dan berubah/hijrah ke Sirratil 'Azizil Hamid, yakni Jalan Yang Maha Perkasa lagi Maha Terpuji, menuju Dar Al Salam.

    ALLAHU; AL RAHIMUL GHAFFURUN, AL 'ALIYUL KABIR, AL FATAHUL 'ALIM...ALLAHU AKBAR!

    ReplyDelete
  22. Ingat tanda2 dajal kecil adalah seseorang itu mengaku ianya adalah NABI atau RASUL . So mahadaya adalah ...... betul3x ia adalah dajal kecil sebagai penyeri untuk kedatangan dajal yg sebenar .... maka itu en MAHADAYA jgn laaa nak mengaku imam mahdi laaaa apa laaa . dah terbukti kamu jatuh dalam golongan mana ..........DAJJAL ....any comment Mr Mahadaya ....

    ReplyDelete
  23. nauo ajio..motonitDecember 7, 2010 at 3:04 PM

    salam,

    mahadaya hanya satu entiti,berfungsi untuk mengalihkan perhatian kita dari 'big things' yang nyata sedang berlaku dewasa ini.
    watak kecik! tak payah layan sangat.
    mangkok hayun jer.
    fokuskan 'diri' pada main target.
    ada perkara besar sedang berlaku wahai saudaraku semua.

    w'salam.

    ReplyDelete
  24. Bangkitkan RUH. pada ilmu, pada amalan, pada ibadat,pada budaya, pada masjid, orang2 masjid,pada pendidik, pada anak2, pada ibubapa, pada pemimpin, pada organisasi, pada negara. sesuatu jasad tanpa RUH, adalah mati namanya.Kosmetik tidak akan kemana. apabila jiwanya tiada. Ihya Ruh al-Ummah!bangunkan ruh/jiwa/nyawa Ummah yang telah tidur sekian lama.

    ReplyDelete
  25. Jika benar, bertuturlah dalam bahasa Tuan di sini. Jika tidak, itu tandanya Tuan inferior..atau tidak yakin dengan pegangan sendiri. Silahkan Tuan..jangan bimbang. bukan semua manusia bodoh sehingga tidak boleh memahami bahasa Tuan dan Guru bisik Tuan. maafkan saya jika menyinggung.cubit2 sayang

    ReplyDelete
  26. Tuan-Tuan Anon sekelian, tuntutlah Mahdi Pseudo(so call mahadaya) ini bertutur dalam bahasanya, bila-bila masapun. dalam blog, dlm fb, email, atau secara life dengan bersemuka face to face sekalipun. Jika beliau yakin dalam menegakkan pegangan beliau. Itu sahaja. :)lets see next..

    ReplyDelete
  27. Mahadaya, tuan terjerlus dalam syaithan tipudaya, sebab itu tuan baca al-Quran semua baris atas. Quran berdiri atas bahasa. Tidak ada bahasa di dunia, samada bahasa Jin ke, Bunian ke, Panji ke, Pari ke, Pontianak ke, Ifrit ke, atau sebarang bangsa manusia yang bertutur atas bahasa yg tuan kemukakan. Tulisan datangnya kemudian, berdiri tegaknya atas bahasa.Semua bahasa vokalnya A, I dan U, bahasa indiakah, kantoniskah, mongoliakah,krgyzstankah,hatta tangisan baby sekalipun.. Ingat, ALQURAN ITU BAHASA. Bahasa apa yang tuan pakai tu? Cuba cakap bahasa tu depan sesiapa sahaja, yg zahir atau ghaib? ade meke faham? mungkin dua sahaja, tuan dan guru ilham tuan.

    Tuan bukan orang pertama, dah berlambak hak dah orang yang karakteristik psycopathic seperti Tuan..tuan hanya menambah jumlah dalam almari psycho sahaja..sia-sia hidup, jika akal kurniaan Tuhan, hati yag masih menyala, lidah yang masih mampu berbahasa diakhiri dengan kerja-kerja sia-sia..TUAN dan saya pun bukannya muda lagi. Ending Tuan mudah sahaja ditebak..macam filem Hindustan. Tak kemana. Percayalah. Tuan.. Mahdi Pseudo

    Jika benar, bertuturlah dalam bahasa Tuan di sini. Jika tidak, itu tandanya Tuan inferior..atau tidak yakin dengan pegangan sendiri. Silahkan Tuan..jangan bimbang. bukan semua manusia bodoh sehingga tidak boleh memahami bahasa Tuan dan Guru bisik Tuan. maafkan saya jika menyinggung.cubit2 sayang

    ReplyDelete
  28. Assalamualaikum...
    Nampaknya fitnah semakin menjadi-jadi...
    Seperti kata hadis Rasulullah Salallahu Alihi Wasalam,30 dajal kecil sebelum keluar dajal besar. Dajal kecik mengaku nabi, dajal besar ngaku tuhan...
    Ya ALLAH, lindungilah umat Muhammad SAW dari fitnah manusia, fitnah dunia, fitnah al masih dajjal dan fitnah kubur.......

    ReplyDelete
  29. Cadangan dan saranan tuan anon 705 itu amat baik. Jika benar bagai dikata, silakan bertutur bahasa apa yang tuan mahadaya guna kita juga nak tahu. mungkin itu yang tak mampu tuan mahadi (P) lakukan, ye tak?

    ReplyDelete
  30. Ingatlah dajjal-dajjal itu semua jenis menyengutukan ALLAH,
    mungkin walaupun nampak mcm Islamik tetapi Mensyirikkan ALLAH amat ketara sekali.

    Oleh itu dengar dan cakaplah selalu Perihal ALLAH Berkuasa makhluk langsung takde kuasa. Jadikan ia rutin harian DAN
    teruskan menuntut ilmu MENGIKUT aliran 4 Mazhab tuan-tuan, beramal, jadikan MASJID sbg rumah nombor 1 tuan-tuan, rumah kediaman tuan sbg nombor 2, biar kaum wanita dan anak-anak kecil memakmurkan rumah tuan dengan Al Quran dan Sunnah Nabi saw.

    ReplyDelete
  31. Bukankah Islam itu mensyirikkan tuhan dgn letak 2 tuhan dlm masjid? Tuhan yg disembah tidak mempunyai maksud dan hukum2 agama ditulis oleh manusia (hadis). Hamba akan bangkitkan bangsa hamba dari penipuan musuh2 tuhan dan hanya dgn ilmu dpt merubah manusia supaya beriman kpd tuhan. Hamba nak tanya tuan hamba semua di janjikan syurga oleh siapa? Muhammad atau tuhan? Tahukah syurga itu apa dan berapa pintu syurga dan berapa tinggi temboknya dan berapa malaikat menjaganya? Jika tuan hamba ragu2 jawapannya, tunggulah kerana hamba juga menunggu bersama tuan hamba.

    ReplyDelete
  32. mahadaya,ko pandai menyalak rupenye...

    ReplyDelete
  33. Desperate Mahadaya

    Mahadaya, saya sarankan anda daftar diri untuk masuk belajar di Sekolah agama Negeri Johor.
    Tahun pertama, belajar dalam darjah 1, jika lulus periksa, awak naiklah ke darjah 2 pula,
    kemudian darjah 3, 4,5, darjah 6.
    Lulus periksa darjah 6,..mohon pula kelas Khas,

    Habis kelas Khas, mohonlah pula masuk Maahad Johor.

    Tapi ingat, jangan meniru semasa exam tu semua.
    Tau tak Mahadaya

    ReplyDelete
  34. Jawapan aku kpd soalan Mahadaya:
    1) Bukankah Islam itu mensyirikkan tuhan dgn letak 2 tuhan dlm masjid? J: Letaklah nama 25 Nabi pun, umat Islam hanya sembah ALLAH Tuhan Yang Esa.
    2) Tuhan yg disembah tidak mempunyai maksud dan hukum2 agama ditulis oleh manusia (hadis). J: ALLAH mempunyai beberapa Asma Al Husna. Setiap Asma ada maksud. Saya beriman dgn seluruh isi Al Qur'an & Ajaran Sunnah Nabi Ahmad/Muhammad. Saya tidak berhukum dgn mana2 Mazhab.
    3) Hamba nak tanya tuan hamba semua di janjikan syurga oleh siapa? Muhammad atau tuhan? J: ALLAH melalui Rasul-Nya, Muhammad, memberi petunjuk Jalan ke Syurga. Syafaat milik mutlak ALLAH. Syafaat Muhammad tak laku kalau ALLAH tak izin.
    4) Tahukah syurga itu apa dan berapa pintu syurga dan berapa tinggi temboknya dan berapa malaikat menjaganya? J: Syurga tempat Kekal yg Selamat dari Azab di Akhirat. Berapa pintunya & berapa tinggi temboknya & berapa malaikat penjaganya ialah HAK MUTLAK ALLAH.
    5) Jika tuan hamba ragu2 jawapannya, tunggulah kerana hamba juga menunggu bersama tuan hamba. J: Saya tidak ragu dgn jawapan saya & saya juga termasuk dlm golongan yg menunggu...bilakah Mahadaya akan mengaku tuhan untuk saya membai'at tuan Mahadaya sebagai DAJJAL al Masih.

    Utk pengetahuan Tuan MahaDaya, DAJJAL juga utusan dengan izin ALLAH, sepertimana IBLIS yg dijadikan BLACK SHEEP "hukum sebab & akibat". Ada ganjarannya kelak di Akhirat nanti!!!

    Semoga Tuan Mahadaya bahagia sentiasa.

    ReplyDelete
  35. kepada mahadaya....cepat2la bertaubat..sesungguhnya anda hanyalah salah seorang manusia yang tertipu dengan iblis@syaitan disebabkan kekurangan ilmu seperti rasul melayu kahar dan ayah pin....
    dikatakan Syeikh Abdul Kadir Al Jailani QA pernah didatangi iblis yang mengaku jibril ketika berzikir ,iblis tersebut dtg mengaku jibril dan kononnya menyampaikan wahyu dari Allah...beliau dengan mudah menyanggah kau adalah Iblis...iblis pelik dan bertanya mcam mana beliau bleh tahu...alasannya tiada makhluk yg akan mengganggu ketika berzikir kecuali syaitan...lagikan malaikat..itu berlaku pd ketua para auliya mcam mana jika perkara ini berlaku dekat org yang berpengaruh tapi cetek agama..
    ..jika benarlah bacaan al quran kami salah manakan pusat rawatan islam yang menggunakan kaedah bacaan Al quran boleh tumbuh mcam cendawan...jika bacaan tak betul macam mana rawatan boleh berkesan....nak kepastian lg anda kajilah sejarah islam....nak saintifik punya bacakan al quran versi anda dekat air dan check bentuk molekulnya...air yang dibacakan al quran molekulnya akan berbentuk kristal dan indah2 tetapi yang dibacakan sesuatu yang buruk maka buruklh bentuk molekulnya dan kajian ini bkan dilakukan org islam tapi org jepun...fikir2kanlah....wslam

    ReplyDelete
  36. Terima Kasih kepada "Hamba kpd AL HAQ" atas informasi dari anda yang amat berguna dan sekaligus membantu Muslimin menghadapi golongan "tersilap langkah" ini. Mereka sangka mereka benar, itulah masalahnya. Hanya bukti fizikal sahaja yang boleh menafikannya kerana mereka gagal memahami perkhabaran ghaib. Terima Kasih.

    ReplyDelete
  37. the lost soul 'blaken'December 14, 2010 at 3:18 PM

    MAHADAYA...

    inilah anak yang terhasil dari hubungan badani antara ayah dan ibunya,bilamana ibunya sedang kedatangan haid.hasilnya..tumbuh dan membesar si perosak kecil yang wujudnya untuk mempercukupkan jumlah hitungan dajal-dajal yang sudah wujud di dalam daftar nama pertubuhan dajal sedunia..

    “Orang jahat yang banyak dosa itu masih lagi mempunyai peluang untuk bertaubat dari dosa-dosanya” ini jalan cerita syariat.

    pilihan ditangan sendiri..
    hidup untuk mendambakan redho serta kurnia allah semata/ berhajatkan laknat serta azabnya didunia dan akhirat.

    lu pikir laa sendiri...

    ReplyDelete
  38. Mahadaya, tuan terjerlus dalam syaithan tipudaya, sebab itu tuan baca al-Quran semua baris atas. Quran berdiri atas bahasa. Tidak ada bahasa di dunia, samada bahasa Jin ke, Bunian ke, Panji ke, Pari ke, Pontianak ke, Ifrit ke, atau sebarang bangsa manusia yang bertutur atas bahasa yg tuan kemukakan. Tulisan datangnya kemudian, berdiri tegaknya atas bahasa.Semua bahasa vokalnya A, I dan U, bahasa indiakah, kantoniskah, mongoliakah,krgyzstankah,hatta tangisan baby sekalipun.. Ingat, ALQURAN ITU BAHASA. Bahasa apa yang tuan pakai tu? Cuba cakap bahasa tu depan sesiapa sahaja, yg zahir atau ghaib? ade meke faham? mungkin dua sahaja, tuan dan guru ilham tuan.

    Tuan bukan orang pertama, dah berlambak hak dah orang yang karakteristik psycopathic seperti Tuan..tuan hanya menambah jumlah dalam almari psycho sahaja..sia-sia hidup, jika akal kurniaan Tuhan, hati yag masih menyala, lidah yang masih mampu berbahasa diakhiri dengan kerja-kerja sia-sia..TUAN dan saya pun bukannya muda lagi. Ending Tuan mudah sahaja ditebak..macam filem Hindustan. Tak kemana. Percayalah. Tuan.. Mahdi Pseudo

    Jika benar, bertuturlah dalam bahasa Tuan di sini. Jika tidak, itu tandanya Tuan inferior..atau tidak yakin dengan pegangan sendiri. Silahkan Tuan..jangan bimbang. bukan semua manusia bodoh sehingga tidak boleh memahami bahasa Tuan dan Guru bisik Tuan. maafkan saya jika menyinggung. Mengapa tak jawab dlm bahasa tuan? kami menunggu dgn setia ni..

    ReplyDelete
  39. ASSALAMUALAIKUM SEMUA.TAK PAYAH LAYAN MAHADAYA GILA NIE.DIA NIE MUNGKIN TAK BERAPA SIHAT

    ReplyDelete
  40. xpaham kenape syaitan ni xkene tngkap lg? xcukup sesat lg ke jbtn agama nk decide? xleh cari ke mamat ni?die sebarkan kesesatan.. report polis xlaku ke? mari le same2 cr jalan stopkan die..

    ReplyDelete
  41. salam bros.

    spisis BABUN sekor ni tak payah dilayan...
    nama pun BABUN..kalau ada sesapa yang jumpa spisis ni..tangkap..tanam..habis citer.

    ReplyDelete
  42. nak jugak kami kenal mahadaya ni =)

    jangan la malu2 ye mahadaya atau kamu takut tunjukkan siapa diri kamu.

    jika benar kamu seorang nabi kamu x perlu takut untuk dedahkan diri kamu kepada umum. tuhan kamu kan ada utk lindungi kamu =)

    ReplyDelete
  43. Tuan "Mahdi", (@ ma.ha.da.ya.)Jika benar, bertuturlah dalam bahasa Tuan di sini. Jika tidak, itu tandanya Tuan inferior..atau tidak yakin dengan pegangan sendiri. Silahkan Tuan..jangan bimbang. bukan semua manusia bodoh sehingga tidak boleh memahami bahasa Tuan dan Guru bisik Tuan. maafkan saya jika menyinggung. Mengapa tak jawab dlm bahasa tuan? kami menunggu dgn setia ni..

    ReplyDelete
  44. Istilah "guru bisik" ni syok benar bunyinya. Kalau bisik di telinga itu boleh jadi dari Jin atau dari Manusia setan. Kalau bisik di qalbi boleh jadi dari si syaitan Qarin menyuruh bathil atau boleh jadi dari Jibril mengajar ilmu haq. 6 bisikan dari Qarin, hanya 1 dari Jibril. Jika kamu Mahadaya dapat bezakan 1 dari 6 dan buang semua yang 6 dan ambil segala yg 1, maka aku berbaiat dgn kamulah Mahadaya!

    ReplyDelete
  45. Basama Allaha Al Rahamana Al Rahayama

    Qola Allaha Ahada(1) Allaha Al Shomada (2) Lama Yalada Wa Lama Yawalada (3) Wa Lama Yakana Laha Kafawaa Ahada (4).

    Org Islam tidak berupaya menggunakan al quran yg telah di rosakkan dgn baris. Nabi sendiri tidak pernah membaca al quran yg berbaris dan menyembah tuhan org Islam. Tuan hamba hanyalah pengikut2 yg buta bukan saja mata tapi juga hati. Bahkan al quran yg anda bacakan tidak dpt melindungi dari gangguan syaitan. http://mahadaya-asalama.blogspot.com

    ReplyDelete
  46. haloo belader mahalaya,

    itu al quran aa..memang tuhan allah kasi turun sama itu nabi muhammad,jadi itu mu'lizat..
    tuhan allah suluh kita baca bikin kita paham itu hukum..itu cirita..itu jalan..
    tuhan allah cakap suluh kita suma olang kasi minta itu lindung sama lia..lia tala cakap suluh kita suma minta itu lindung sama
    al quran..ayiyaa mahalaya..lu cakap manyak salaa ooo..
    lu bikin olang maanyak pining...
    lu ilup suusah...
    lu mati pun suusah...
    lu manyak suei! loo..

    ReplyDelete
  47. Quran itu bahasa. tulisan datangnya kemudian. baris berdiri atas tulisan, baris dan tulisan berdiri atas bahasa. tanpa baris, masih boleh berbunyi bahasanya, tanpa tulisan, masih boleh kita menuturkan bahasa.bahasa juga asalnya bukan dari tuturkata. kita tetap boleh berbahasa, walaupun dengan hati. Jadi, bahasa apa yang tuan pakai ni, sebutkan kaumnya, orangnya jika dakwaan tuan benar..ayuh bertuturlah dengan bahasa tuan denan kami ni. kami boleh menggunakan perkataan2dalam alquran untuk buat satu ayat mudah yang sempurna(difahami)..silakan tuan

    ReplyDelete
  48. Katakanlah (wahai Muhammad): Wahai orang-orang yang beragama Yahudi, kalau kamu anggap bahawa kamulah sahaja orang-orang yang dikasihi Allah tidak termasuk umat-umat manusia yang lain, maka matikanlah diri kamu sekarang juga, jika betul kamu orang-orang yang BENAR! Al Quran surah Al Jumaah:(6)

    Kan Mahadayak kata dia benar....selalu pula merujuk kitab "Injil dan Taurat..."

    Silalah buktikan pada kami dari ayat2 surah al Jumaah diatas.Ini praktikal bukan intonasi dari baris atau huruf.

    ReplyDelete
  49. laaaa...

    semua orang yg beriman pada keEsaan Allah tulah Mahadi iaitu pertunjuk.

    Sesiapa yg kata dia mahadi tu, betullah pada diri dia.Tapi tidak pada orang lain.Sesiapa yg bukan berupa pertunjuk bermakna dia syaitan.

    Semua MAHADI iaitu Pertunjuk menantikan IMAM MAHADI...iaitu imam pada semua pemberi pertunjuk.

    salam

    ReplyDelete
  50. LAWAK-LAWAK..
    EN MAHADAYA YANG SENGAL..SILA!!!!!!!!!!!!DIULANGI SILAAA KEMBALI KE PANGKAL JALAN..BERTAUBATLAH..YA ALLAH KAU BERILAH HIDAYAHMU KEPADA SI MAHADAYA NI..AMINNN..

    ReplyDelete
  51. Assalamualaikum,

    Berikut ialah beberapa kajian dan bahan bukti yang akan memberi kita faham dengan jelas tentang gerakan senyap Kaum Muda dan Wahabbi Salafi yang sedang mengancam aqidah umat islam di negara ini.

    • Bangsa Melayu Mengikut Ulama Ahlu Sunnah Wal Jamaah
    http://www.docstoc.com/docs/55052418/Bangsa-Melayu-Mengikut-Ulama-Ahlu-Sunnah-Wal-Jamaah

    • Tok Ayah Zid Kedai Lalat
    http://www.docstoc.com/docs/56809171/Tok-Ayah-Zid-Kedai-Lalat

    • Kuasa Tiang Kepada Cita-Cita
    http://www.docstoc.com/docs/56808524/Ahlul-Bait-Yang-Dicerca

    • 40 Mutiara Hikmat Serambi Mekah
    http://www.docstoc.com/docs/56808286/40-Mutiara-Hikmat-Serambi-Mekah

    • Jaringan Wahabbi Sdn Bhd
    http://www.docstoc.com/docs/56809354/Jaringan-Wahabbi-Sdn-Bhd

    • Jom Kenali Dr Maza & Co
    http://www.docstoc.com/docs/56808885/Jom-Kenali-Dr-Maza-_-Co

    • Ahlul Bait Yang Dicerca
    http://www.docstoc.com/docs/56808524/Ahlul-Bait-Yang-Dicerca

    • Rasulullah Budak Kampung
    http://www.4shared.com/video/LKrvHrKs/Rasulullah_Budak_Kampung.html?

    • Maulid Tandingi Krismas
    http://www.4shared.com/video/-X8gpNaU/Maulid_Tandingi_Krismas.html?

    • Sifat 20 Tidak Wajib (Nik Aziz)
    http://www.4shared.com/video/xxv1LDSt/Sifat_20_Tidak_Wajib__Nik_Aziz.html?

    • Wahabbi Adalah ASWJ (Hadi Awang – Part 1)
    http://www.4shared.com/video/g7Mzgr1l/Wahabbi_Adalah_ASWJ__Hadi_Awan.html?

    • Wahabbi Adalah ASWJ (Hadi Awang – Part 2)
    http://www.4shared.com/video/pBkZDPRr/Wahabbi_Adalah_ASWJ__Hadi_Awan.html?

    • Asma’ Wa Sifat (Hadi Awang)
    http://www.4shared.com/video/pBkZDPRr/Wahabbi_Adalah_ASWJ__Hadi_Awan.html?

    • Sifat 20 – Dr Mohd Asri al-Wahabbi
    http://www.4shared.com/video/GPYkBAbH/Isu_Sifat_20_-_Mohd_Asri_al-Wa.html?

    • Sifat 20 – Rasul Dahri al-Wahabbi
    http://www.4shared.com/video/Q-5Xol7T/Isu_Sifat_20_-_Rasul_Dhari_al-.html?

    • Sifat 20 – Fathul Bari al-Wahabbi
    http://www.4shared.com/video/oVyEtogF/Isu_Sifat_20_-_Fathul_Bari_al-.html?

    • Aqidah Muhyiddin Yasin
    http://www.box.net/shared/nd4xc31lyy

    • Ahlul Bait Baka Pengkhianat (Nik Aziz)
    http://www.box.net/shared/i98cl1svgi

    • Bapa Kaum Muda Kelantan (Nik Aziz)
    http://www.box.net/shared/px1f0idux8

    • Melayu Jahiliyah (Nik Aziz)
    http://www.box.net/shared/zzphcptlde

    • Nik Aziz VS Guru Pondok
    http://www.box.net/shared/z79fqf9j45

    • Guru Pondok Yang Difitnah
    http://www.box.net/shared/si344vemq9

    • Risalah Hina Guru Pondok
    http://www.box.net/shared/hv5tgpvrja

    • Wahabiyyah Darul Naim
    http://www.box.net/shared/nd1iif2tz4

    • Daulah Indera Kayangan (Shahidan Kasim)
    http://www.box.net/shared/lbyk6boch7

    • Fitnah PAS Terhadap Habib Umar
    http://www.box.net/shared/03rq3s0ock

    • Gerakan Wahabbi PAS Melaka
    http://www.box.net/shared/65mycqlf8x

    • Sokong Membawa Rebah
    http://www.box.net/shared/zcpypl85a2

    • Bahaya Allah 4 All
    http://www.box.net/shared/l2xl7umn6v

    • Tajdid Wahabbiyah
    http://www.box.net/shared/j2yrzlfmcr


    Taklif pengkaji telah pun selesai, maka terserahlah kepada budi bicara pembaca sekalian untuk menerima ataupun sebaliknya. Bagi mereka yang mendapat hidayah, maka bertindaklah mengikut kadar upaya tangan (kuasa/undi), lidah (dakwah/hebahan) atau hati (doa) bagi mempertahankan aqidah hakiki Ahlu Sunnah Wal Jamaah yang bersendikan mazhab tauhid Imam Abu Hasan Ali bin Ismail al-Asy'ari ra dan Imam Abu Mansur al-Maturidi ra; mazhab feqah Imam Abu Hanifah ra, Imam Malik bin Anas ra, Imam Muhammad as-Syafie ra atau Imam Ahmad bin Hanbal ra; mazhab tasauf Imam Ghazali qsa dan Imam Junaid al-Baghdadi qsa.

    FAKEH KHALIFAH SAKA

    ReplyDelete
  52. as salam.

    kembalilah pada diri..yang cantik lagi sempurna.
    (sebaik2 dan semulia2 ciptaan)
    yang menegenali sang penciptanya..
    yang merindui sang penciptanya..
    yang lurus lagi benar jalan pulangnya.

    wassalam.

    ReplyDelete
  53. Ilmu tajwid adalah ilmu yang berhubung terus dengan al-Quran. Oleh itu tidak dapat dinafikan terdapat banyak faedah jika mempelajarinya.

    Antaranya:

    l Memelihara daripada kesalahan-kesalahan dalam membaca al-Quran.

    Dengan mempelajari ilmu tajwid seseorang itu akan terpelihara daripada melakukan kesalahan kesalahan yang boleh merosakkan bacaan dan mencacatkannya.

    Oleh kerana membacanya adalah kewajipan yang mesti dijaga maka melakukan kesalahan bacaan adalah haram hukumnya manakala mencacatkannya adalah suatu dosa.

    Tidak kira sama ada kesalahan tersebut kesalahan yang nyata (lahn jaliy) atau tersembunyi (lahn khafiy).

    Bagi sesiapa yang tidak mempelajari ilmu tajwid maka wajiblah baginya untuk belajar supaya dapat menggelakkan dirinya secara terus melakukan kesalahan tersebut.

    Sering kali bermain di fikiran dan mungkin ada yang berpendapat bahawa adalah lebih baik menjadi jahil daripada berilmu kerana jika jahil tidak payah beramal dengan sesuatu ajaran.

    Pandangan ini adalah salah kerana berada dalam keadaan jahil secara berterusan adalah satu dosa yang tidak akan dilepaskan oleh Allah SWT bahkan akan dipersoalkan oleh Allah SWT di akhirat nanti.

    Begitu juga dengan kesalahan-kesalahan yang dilakukan dalam pembacaan al-Quran. Jika ia sudah menjadi kebiasaan dan tiada usaha untuk memperbaikinya maka ia juga dikira sebagai satu dosa.

    Tambahan pula ia adalah kitab yang menjadi rujukan dan sering kali dibaca setiap muslim tanpa mengira umur, pangkat dan kedudukan.

    Islam bukanlah agama yang terus menghukum tanpa ada sebab yang munasabah. Seseorang itu dimaafkan sekiranya ia masih baru dalam pembelajaran al-Quran dan masih dalam usaha untuk mempelajarinya.

    Namun, bagi sesiapa yang merasakan bahawa ia adalah orang yang beragama Islam dan telah lama berada dalam Islam adakah wajar ia membiarkan dirinya berada terus dalam kejahilan untuk tidak mempelajari al-Quran. Jika tidak tahu membaca kenapa tidak belajar.

    Jangan jadi orang yang sombong lagi bodoh kerana al-Quran adalah salah satu penyelamat kita di akhirat kelak.

    l Mencapai keyakinan dalam pembacaan.

    Dengan mempelajari ilmu tajwid seseorang itu akan dapat merasa yakin dan seronok untuk terus membaca al-Quran tanpa ada perasaan ragu-ragu tentang apa jua bentuk dan ayat dalam al-Quran.

    Jika kita tidak tahu kita tidak akan dapat mencapai tahap yang sebegini. Itulah kerugian kepada orang-orang yang tidak tahu membaca al-Quran dan mempelajari ilmu tajwid.

    l Meningkatkan keimanan dan ketakwaan kepada Allah serta akan dapat mencapai kebahagiaan di dunia dan akhirat.

    Seseorang yang mahir dan tahu akan ilmu al-Quran akan mendapat banyak kelebihannya. Terdapat banyak ayat al-Quran dan hadis Nabi SAW yang menerangkan kelebihan membaca al-Quran secara bertajwid. Antaranya firman Allah SWT dalam ayat 29 dan 30 surah al-Fathir.

    Kesimpulannya, berdasarkan perbahasan dan hujah serta dalil-dalil yang dikemukakan, jelas bahawa ilmu tajwid adalah suatu ilmu yang pelu kita pelajari oleh setiap insan yang muslim lelaki dan perempuan.

    Ini kerana ia sangat berkait secara terus dengan al-Quran. Janganlah ia hanya sekadar untuk dikomersialkan dengan niat keuntungan duniawi semata-mata.

    Matlamat itu tidak boleh menghalalkan cara yang mana haram tetap haram dan halal tetap halal.

    Pengabaian dalam kita mengetahui ilmu ini membawa kepada kesalahan yang berterusan dalam pembacaan al-Quran.

    Bacaan al-Quran secara bertajwid adalah suatu yang wajib dan fardu bagi seluruh umat Islam.

    Wallahu ‘alam

    ReplyDelete
  54. bodohnya mahadaya ni.. Allah bagi otak taknak pikir.. pandai-pandai buat cerita sendiri.. Hati Busuk.

    ReplyDelete
  55. woi mahadaya!...klu ko btl2 beriman pd allah,ko mesti percaya dan mengaku apa yg di kata kn allah..btl x?.maknanya ko mesti percaya dan mengaku apa yang dijanjikan allah bahawa al-quran(wahyu allah) itu tak akan boleh diubah sampai kiamat sekali pun.macam mana pulak kalu ko sendiri mengaku beriman pada allah,mengaku ko di turunkan untuk membetulkan manusia sedangkan ko sendri xmengaku janji2 allah tu?.memang la pd zaman nabi muhammad wahyu allah ditulis xmenggunakn baris,sebap deorg yg awal menerima islam adalah bangsa arab,jd xde masalah bg mereka nk menyebut/membaca wahyu allah itu sebap bahasa mereka sendiri.tetapi untuk mempermudah kn org yg bukan dri bangsa arab menyebut perkataan arab dengan betul tanpa mengubah maksud nye,maka system baris di perkenalkan.sama gak mcm bahasa melayu kt nie.zaman dulu mana ade org guna tulisan rumi mcm kt guna sekarang nie..tp untuk memudah kn orang berinteraksi sesama kt,maka sistem ejaan rumi diperkenalkn tanpa mengubah sebutan dan maksud perkataan itu.

    saya rasa baeklah awk nie pg bljr dlu..mcm org klu nk mengajar silat,pergi la bljr silat dulu sebelum nk mengajar,ini nk menumbok pn xpandai,macam mana nk ajar orang besilat?.silap2 ko yg kena tumbok balik ngn anak murid.haha!..

    ReplyDelete
  56. segala puji bagi Allah yang telah menunjukkan ketidakbenaran mahadaya

    ReplyDelete
  57. Hai Mahadaya, eloklah insaf sebelum awak diseret ke dalam api yang MahaPanas.

    Mahadaya = MahaTipuDaya

    ReplyDelete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews