Monday, August 15, 2011

MURTAD - lihatlah gerakan jesuit ini

Gejala yang sengaja dirancang sempena Ramadhan alMubarak untuk dihidangkan sebagai cabaran terhadap ketolenrasian, kesederhanaan dan kesabaran umat Islam negara ini. 

Mereka ingin lihat apa yang Islam dapat lakukan, apakah Tuhan Islam mampu menghalang dan paling penting, mereka ingin tahu sejauhmana kekuatan iman umat Islam Malaysia memepertahankan agamanya. Dari sini, tindakan susulan akan dilaksanakan.

Tidak mustahil akar dan banirnya juga akan dibungkas memberi laluan kepada kristian mendominasi negara. Semua ini bergantung kepada ketegasan kita menjaga agama suci ini. 

Mereka masuk dari segenap arah, dalam (Wahabi dan liberal) dan paling ketara sekarang ialah dari luar (kristian dan politikchauvinis) sebagai satu cabaran. Ia saling kait mengait. Mampukah kita menghalangnya?


MURTAD: Apinya Semakin Marak



Apa tindakan kita? ... "Diam, Tutup Mulut" ? ...  Perhati dan Merungut ?... 

Apakah tindakan dari mereka ini? Juga turut "DIAM"? 

  

   

  




    

  
  
 

  


  

  


   

 





    

 

  

  

 

 

  

   

  


   

 

 

   

 

Pada 3 Ogos lalu, JAIS memeriksa gereja DUMC selepas mendapat maklumat kehadiran sebilangan orang Islam pada majlis makan malam di gereja berkenaan.

Ketika pmeriksaan dilakukan kira-kira jam 9 malam, seorang penceramah menyampaikan ucapan dengan menyelit bacaan ayat al- Quran dan terdapat bukti kegiatan penyebaran agama bukan Islam terhadap penganut Islam.

Berpandukan kepada siasatan awal, mereka yang terbabit boleh didakwa mengikut Seksyen 10 Enakmen Jenayah Syariah 1995.

Di bawah seksyen itu, seseorang yang didapati melakukan kesalahan memujuk, mempengaruhi atau menghasut seseorang yang beragama Islam supaya cenderung kepada mana-mana agama bukan Islam, atau supaya menjadi penganut atau anggota mana-mana agama bukan Islam, atau supaya meninggalkan atau tidak suka kepada agama Islam.

Mereka boleh disabitkan mengikut seksyen kecil (1) dan jika didapati bersalah boleh dikenakan penjara sehingga satu tahun atau denda tidak melebihi RM10,000 atau kedua-duanya sekali.


MURTAD menggemparkan Malaysia, siapa bersalah? Berlaku situasi saling salah menyalahkan.

Salah Siapa? Kini dikaitkan dengan "wang"
UMNO bersalah dalam gejala MURTAD?



PAS - AKIDAH DIKETEPI DEMI KUASA, PUTRAJAYA?

Akidah adalah soal masa depan ummah yang akan dihisab di akhirat kelak. Kerana itu ia perlu ditangani oleh seluruh umat Islam di negara ini, khususnya yang diamanahkan menjadi pemimpin.

hadapi delema perjuangan
Apakah pemimpin PAS Pusat tidak lagi beramanah?

Apakah pemimpin PAS sudah tidak takut dihisab di akhirat?

Dilema apa ada dalam diri pemimpin besar PAS seperti Presiden, Musyridul Am PAS, TImbalan Presiden dan Naib-Naib Presidennya?

Siapa diharap menjadi banteng umat Islam bagi memastikan umat Islam tidak terus dimurtadkan?

Dewan Pemuda PAS Pusat pimpinan Nasrudin Hassan semalam berikrar untuk menjadi benteng mempertahankan akidah umat Islam.

Namun mampukah beliau pada ketika PAS Pusat membuat pendirian yang berbeza khususnya dalam isu Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) yang memalukan seluruh umat Islam di Malaysia?

Pemimpin seperti Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Datuk Nik Abdul Aziz serta pucuk pimpinan Pas sehingga sekarang gagal menyatakan pendirian menyokong tindakan JAIS yang memeriksa Gereja Methodist Damansara Utama yang dikatakan cuba memurtadkan 12 individu Islam.

PERKASA
Malah, jika PAS Pusat sudah enggan melakukannya, Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) sedia mengambil alih tugas PAS untuk menjadi benteng mempertahankan kesucian agama Islam. 

Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata semalam, keputusan tersebut terpaksa dibuat walaupun badan itu bukan pertubuhan politik kerana PAS yang selama ini mendakwa parti Islam dan pernah bercita-cita mahu menubuhkan negara Islam, gagal berbuat demikian.

Menurut Ibrahim, sejak bekerjasama dengan DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Pas tidak lagi mementingkan soal agama, sebaliknya apa yang dikejar oleh parti itu adalah undi, sehingga sanggup membisu dan menghalalkan apa sahaja perbuatan yang dilakukan oleh musuh Islam.

Hakikatnya parti PAS amat maklum bahawa murtad kini menjadi ancaman serius kepada kemuliaan agama Islam di Malaysia.

Namun, PAS bagaikan meletakkan isu ini ke tepi untuk sementara waktu demi bekerjasama dengan puak-puak bukan Islam untuk kepentingan politik dan kuasa.

Bagi PAS hari ini, mendapatkan kuasa dan berkongsi kuasa dengan kafir harbi lebih utama dalam menundukkan UMNO yang juga memperjuangkan Islam.

Dengan data Mahkamah Syariah menunjukkan seramai 863 individu Islam telah memohon untuk menukar status agama mereka sejak 2000 hingga tahun lalu, PAS tidak melihat isu ini sebagai mendesak.

Kerana itu PAS tidak berani membuat pendirian sedangkan Nasrudin begitu bimbang dengan masalah murtad ini kerana masalah murtad adalah isu akidah yang melepasi sempadan politik.

Berikutan itu Dewan Pemuda Pas Pusat sekali lagi mendesak pucuk pimpinan parti itu supaya membuat pendirian rasmi berhubung isu Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS).

Malah bagi memastikan masalah murtad tidak menjadi barah kepada umat Islam pada masa hadapan, Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat itu mendesak agar kerajaan meluluskan Akta Murtad dengan segera dan menjadikan mata pelajaran Pengajian Islam sebagai subjek wajib lulus.

Beliau mengulangi pendirian Dewan Pemuda Pas Pusat menyokong penuh tindakan JAIS memeriksa Gereja Methodist Damansara Utama selepas mendapat maklumat terdapat cubaan memurtadkan 12 individu Islam walaupun dikecam pihak tertentu dalam parti berkenaan.

Nasrudin menjadi mangsa terbaru selepas Exco Selangor, Datuk Dr. Hasan Mohd. Ali dikecam pemimpin Pas pro-Datuk Seri Anwar Ibrahim sejak beberapa hari lalu, kerana beliau mengeluarkan kenyataan keras mahu mempertahankan akidah umat Islam sekalipun dengan darah dan nyawa.

Namun beliau tidak berganjak daripada pendirian terdahulu yang tegas tidak mahu menggadaikan maruah Islam hanya kerana kepentingan politik.

Oleh Hambali Abdul Latiff keredit untuk Hambali


Penulis ingin bertanya, sejauh mana pula tindakan yang diambil oleh parti Melayu UMNO? Di mana Pemuda UMNO? Apakah hanya PAS sahaja yang harus menjadi tumpuan? Saya lihat UMNO juga terkedu dengan fenomena ini dan sejak dahulu lagi telah gagal menyelesaikan kemelut ini. PKR pula hanya diam membisu, kenapa?

Mungkin BERJASA mempunyai sesiviti yang lebih berbanding tiga kelompok parti politik Melayu itu? Adakah ini menunjukkan politik demokrasi sudah tidak berupaya menjaga agama? Beri pandangan anda.


Mana yang lebih penting antara politik dan agama?


64 comments:

  1. Salam untuk semua saudaraku,

    Diharap semua blogger(x kira pro manapun) berhenti bergaduh sesama kita. Kita semua tegar jadikan tema Gerakan Anti Komunis dan Kami Sokong Jais dlm blog masing2 sebagai tema perpaduan kita sempena bulan Ramadan mulia ini dan bulan Merdeka. InsyaAllah

    Anony 3.28am
    One Man Show

    ReplyDelete
  2. Salam..
    Kita tetap menyokong apa jua gerakan yg bertujuan utk membenteng akidah Islam dari dicerobohi..
    Kebangkitan Islam diEropah kini disulami pula dgn gerakan Kristianisi di Timur..
    Pd pengamatan sy bahawa secara jujurnya kita menghadapi masalah sistem yg digunapakai dlm mentadbir negara..
    Sistem Sekular ini sebenarnya yg menghakis Kuasa dan Haq2 Islam,menghadkan bidang kuasa dlm Islam dan memakaikan masyarakat dgn kanta yg salah dlm melihat cara hidup beragama..
    Sy telah menulis komen dlm menjawab pertanyaan saudara2 kita yg bertayakan apakah sistem Demokrasi yg diamalkan diMalaysia ini selari dgn kehendak Islam dlm blog sokongan ATABASA 2..
    Jawapan SY dlm ruang komen itu ialah tidak ttp Islam disuruh selari dgn kehendak Demokrasi dgn menghadkan fungsi Mahkamahnya,tatacara bekerja entiti2nya(jabatan Agama Islam)SOPnya(standard Operation Procedur)juga kelihatan tidak Islamik dgn penuh dgn karenah birokrasi yg mana ianya menyukarkan lg matlamat jabatan itu ke sasaran yg ditetapkan..
    Sebagai contoh,prosedur utk memohon bantuan dari Pusat Zakat dan Baitulmal dibuat tanpa memikirkan tahap mobilisasi dan akses maklumat golongan2 miskin..
    Tempoh mengemukakan borang yg ada tarikh tutup sebenarnya adalah takwim2 yg tidak perlu jika mengambil kira kekakangan masa dan keupayaan mobilisasi golongan Miskin..
    Perkara kebajikan perlu kpd budi bicara krn ianya bukan perihal memohon masuk ke universiti,atau menjelaskan bil2 dimana ada tarikh tutupnya..
    Perkara kebajikan seharusnya berjalan tanpa had masa krn faktor2 yg sy sebutkan td..
    Karenah sebeginilah yg menyebabkan badan2 Kabajikan Kristian dpt mengambil kesempatan krn cara mereka bekerja lbh tersusun dan lbh mobile..
    Mereka mendampingi golongan miskin ttp dlm pentadbiran jabatan agama Islam pula adalah sebaliknya dimana simiskin yg disuruh mengadap penguasa agama..
    Ini semua adalah kesan yg dtg dari cara urus tadbir sekular yg turut menjangkiti entiti2 Islam di Malaysia..
    Pemerintah juga bersalah krn tidak menggubal undang2 Murtad lalu memberi ruang kpd gejala ini utk berlaku..
    Dibantu dgn Karenah Birokrasi dlm urus tadbir agama,maka berlakulah pergerakan mobalisasi badan2 Kristian utk mendampingi golongan2 miskin lalu terjadilah gejala Murtad ini..
    Sy tidak mahu membicarakan Isu politik krn Isu ini lbh besar dari perkara Politik krn persoalannya akan kembali kpd bagaimanakah kuasa yg ada ditangan yg memerintah utk menjaga agama..
    Kita tidak boleh meletakkan beban menjaga agama kpd golongan2 tertentu sahaja krn kita juga turut berperanan dlm menyumbang kpd keadaan ini..
    Isu Murtad ini sudah berlaku lama sebenarnya..
    Sebagai contoh,diNegeri Sembilan memang sudah ada penganut Kristian dikalangan bangsa Melayu..
    Perkara ini dibangkitkan sewaktu sy menjalani kursus perkahwinan pd tahun 1999..
    Sbb itu sy tidak mahu menunding kpd mana2 parti politik,krn masalah ini berlaku telah lama sebelum Tsunami politik 2008 lg..
    Jais pun tidak mampu utk mengekang gejala ini krn ia bukan hanya berlaku diSelangor sahaja ttp diseluruh Negara utk tempoh yg begitu panjang..
    Pd sy jalan terbaik adalah bukan sahaja mengubah sistem dan tatacara pengurusan Entiti2 agama yg menguatkuasakan undang Islam dan menguruskan perkara2 berkaitan kebajikan umat Islam sahaja,ttp menggubal akta Murtad dan menghukumnya sebagai Jenayah,barulah gejala ini dpt dihentikan..
    Salah kita mungkin juga ada..
    Barangkali kita melihat agama dgn kanta yg salah lalu memakaikan Islam itu dgn Kostum yg salah,maka Allah perlihatkan kembali kpd kita padah dari kesalahan itu..
    Wallahulam..

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum... perkara ini adalah perkara ummah... bukan perkara politik.. kenapa mesti beban itu di tanggung oleh PAS... sedangkan kita semua bertanggung jawab dgn setiap perkara yg terjadi kerana kita ialah ISLAM... mana ada didalam kubur ditanya pasal parti...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam.

      Betulkan jika salah. Mmg di dalam kubur tidak ditanya pasal parti tp yg ditanya sebagai pemimpin yg ada kuasa, apa yg anda buat untuk membela Islam. Saya tidak menunding pada mana2 parti, selagi dia pemimpin Islam, dia wajar membela Islam. Dan saya mengakui, kita semua juga harus bertanggungjawab dlm hal ini.

      Saya ada terbaca/ terdengar (saya xberapa pasti dan saya cuma simpulkan sahaja), bagaimana kita hendak menjernihkan air di tebing sungai kalau bukan di mulakan dari mata air atau hulu sungai.

      Ini menjelaskan air yang mengalir dari mata air (pemimpin) ke tebing sungai (rakyat) haruslah bersih utk mengelakkan dari dicemari oleh sampah (anasir2 luar) yg tidak diingini.

      Delete
  4. Nampaknya sejak kehadiran Parti Khianat Rakyat (PKR) telah menjadikan ISLAM kembali menjadi asing kerana ramai penyokong Parti Ajaran Sesat (PAS)@Penkhianat Agama yg tidak mensyukuri nikmat ALLAH kerana percaya dengan janji DAJAL@PKR. Tunggulah kamu laknat dari ALLAH.

    ReplyDelete
  5. Org melayu ni banyak ulama suQla. Saya tidak dapat melihat ketokohan seperti Ahmad Deddat atau pun Daie Dr. Zakir Nair tp yg banyak kelihatan seperti Ulama kerusi atau Syiah@PAS mengunakan politik untuk mempengaruhi masyarakat yg Bodoh spt Tok Guru yg bahasa Arab&MCE pun Failed.

    ReplyDelete
  6. assalammualaikum....kita melihat isu ini telah lama terjadi..kita sendiri tidak mempunyai undang2 yang tegas berhubung perkara ini..kenapa pihak JAIS yang mempunyai kuasa tidak membawa isu ini kemakahmah syariah untuk membuktikan ketegasan dalam menangani perkara ini..kita merasa kes ini dipolitikan untuk menutup isu yang lebih besar..setiap kesalahan adalah berpunca dari diri kita sendiri..menyalahkan pihak lain akan memanjangkan konflik ini lagi..pihak yang berkuasa wajar mengkaji dan menambah baik kelemahan yang ada untuk mengurangkan gejala ini..kemiskinan selalunya menjadi punca kekufuran..

    ReplyDelete
  7. Terima kasih saudara semua, matlamat mereka tidak lain kecuali memaksa kita mengikut mereka, itulah yang ada pada yahudi dan nasrani. Ketegasan mewnghalang mereka cuma akan mengendurkan sedikit momentum bukan berarti akan tamat. JAIS sahaja yang berani, bagaimana dengan yang lain? Jabatan Agama negeri lain mungkin tidak akan bertindak seberani JAIS terutama Pulau Pinang. Jika kita biarkan tanpa memprotes, bayangkan tindakan mereka selanjutnya.

    ReplyDelete
  8. Salam Saudara2ku semua..
    Marilah kita merenung sejarah supaya kita tahu apa yg berlaku krn apa yg berlaku hanya merupakan kesan dari runtuhan sejarah Islam..
    Keruntuhan kerajaan Islam Uthmaniah yg belum berusia 100 tahun ini meninggalkan kesan2 ngeri spt yg kita lihat hari ini..
    Wilayah2 yg merdeka dari mereka boleh dikatakan hanyalah Proksi2 kpd perancangan British dan sekutu-sekutunya..
    Lalu siapakah yg akan dpt menahan atau menegur Dasar2 yg tidak menguntungkan dunia Islam dari dilaksanakan sedangkan Saudi Arabia itu pun wujud atas Pemberontakan Keluarga Saud terhadap kerajaan Usmaniah Turki yg ditaja oleh British..
    Kepentingan2 kuasa Barat bertaburan disekitar negara2 Islam,Elit2 mereka menabur modal dlm Syarikat2 besar mereka dinegara2 Islam dimana peluang pekerjaan itu sendiri wujud atas pelaburan mereka..
    Semua ini adalah Syarat2 utk negara2 Islam bernafas dlm bidang Ekonomi..
    Wujudnya Nama2 baru bg pecahan wilayah Usmaniah adalah dari sumbangan British yg membawa doktrin Kebangsaan Arab,dgn bantuan persenjataan besar utk melakukan pemberontakan atas alasan mahu membebaskan diri dari duduk dibawah kuasa org2 Turki(usmaniah)..
    Eropah tidak lupa kpd kekalahan Bezyntum kpd tentera Sultan Muhammad Al-Fateh lalu apabila jatuhnya Kerajaan Usmaniah Turki maka mereka mengishtiharkan bahawa Perang Salib sudah tamat..
    Apakah maksud ayat2 ini?
    Ia membawa maksud bahawa Islam tidak mampu lg utk menahan mereka dari melaksanakan perancangan2 mereka keatas dunia krn mereka sudah menukarkan Turki kembali kpd Bezyntum..
    Wujudnya Nama2 baru yg mewakili negara2 Islam adalah atas usaha Eropah sendiri..
    Tiada siapa dpt menahan Eropah dan kini Amerika dari mecarik-carikkan Roh Islam dari jasad penganut2nya krn Negara Islam yg baru terbentuk ini sendiri berada dlm keadaan terpisah dgn sempadan politiknya..
    Negara2 Islam boleh dilaga-lagakan utk berperang sesama mereka spt kes Perang Iran-Iraq..
    Kita memakai sistem mereka..
    Dimanakah sistem Syura yg berkuasa menentukan dasar2 yg akan diambil oleh Umara?
    Tiada...
    Malahan Islam kini hanya dikenali dgn Branding Sebuah JABATAN..
    Dptkah sebuah jabatan melindungi akidah semua umat Islam dgn terhadnya kuasa dan penguatkuasaannya itu?
    Demi Allah tidak terpikul mereka akan beban itu krn mereka sendiri terkongkong dlm dunia selepas Tamatnya Perang Salib..
    Dimanakah Ketua2 agama Islam yg kini hidup dgn hasil didikan kebaratan utk memikul beban Islam?
    Mereka juga adalah mangsa ujikaji Eropah..
    Usahlah menyalahkan mereka...
    Semuanya adalah mangsa dan salah menyalah sesama mangsa akan menyebabkan Benedict Order ketawa..
    Tertawa krn hasil buah tangan perpisahan British keatas Tanah Melayu kini semakin ranum hasilnya..
    Inilah Hasil sistem pendidikan sekular,sistem pentadbiran sekular,maka kepincangan itu dpt dirasakan akan kesannya kini..
    Sy,anda,mereka semuanya adalah mangsa lalu insafilah bahawa kita seharusnya mencermin dan menghukum diri sendiri atas semua yg terjadi..
    Kepincangan ini sudah lama terjadi dan wlw ditangan siapapun akan kuasa,kita hanya mampu manage the Damage..
    Kemusnahan itu sudah berlaku sekian lama,lalu salah menyalah hanyalah lbh bersifat penfian krn tidak mahu sama2 memikul beban..
    Inilah kelemahan kita..
    Seiapapun berhak mengatakan apa sahaja mengikut pemahaman masing2 ttp bg sy api ini sudah lama membakar,ttp tiada usaha yg serius utk memadamkanya..
    Tangan yg memadam berada di Bangunan Parlimen yg hari2 bercakaran..
    Ulama bingung krn ada yg lahir setelah kemusnahan berlaku dimana mereka lahir dgn keadaan Ketua Agama lbh Fasih Bahasa Inggerisnya dari petikan2 Nas,Umara lbh sibuk menyuntik modal pelaburan..
    Tunggulah kelahiran Generasi Raja yg lbh ahli dari segi Ibadah dari rakyatnya,lbh Tawadhunya,lbh tegas dlm perkara2 Syaraknya dan Umara lbh menghormati pandangan ulama sblm mengambil sesuatu tindakan utk dijadikan Dasar...
    Jika belum terjelma suasana sebegini,bersabarlah wahai sahabat2ku,krn kita hidup diera Perang Salib Sudahpun Tamat..

    ReplyDelete
  9. Keadaan sekarang memberi gambaran kerajaan yang sedia ada juga lemah dan tak mampu menjaga agama. Pembangkang pula sering ambil kesempatan walau agama terbuang. Rialitinya sistem jahanam ini punya angkara.

    ReplyDelete
  10. hal ini tdk sma sekali tk ade kena megena dgn pas pas kerajan pusat yg kawal undang berkaitan islam.dah tk ade undang2 utk tu.kerajaan pusat tk nk buat.tk tau apasal.igat kuasa memerintah negara ditangan kerajan pusat bknya parti pembangkang .so,sape 2 yg salahkan parti pembangkang pikir2lah sape yg buat undang2 negara.

    ReplyDelete
  11. nightmare of solomonAugust 18, 2011 at 12:27 AM

    seblm ni haji hadi dah buat dah permintaaan kat parlimen utk membincangkan isu murtad brp kali dah tapi ditolak oleh org ummno.

    ReplyDelete
  12. isu murtad telah lama di malaysia tp didiamkan aje oleh kerajaan barisan nasional & umno laknatullah..tunggulah kamu azab dari ALLAH YANG BESAR wahai penipu & pengkhianat agama & bangsa sekalian.

    ReplyDelete
  13. saudara, dalam bulan puasa ini usahlah melaknat manusia lain apa lagi yang beragama islam. semua bertanggung jawab termasuk saudara sendiri. hisablah diri sendiri sebelum buat hinaan. sistem yang ada memaksa ia terjadi, sama juga kalau pas memerintah pun.

    ReplyDelete
  14. Jesuit mengmbil kesempatan dari pemecahan bangsa ini. Ada faham?

    ReplyDelete
  15. Sekitar 50 orang Islam mengamuk di sebuah gereja menuntut seorang wanita, Selina Bibi agar bertaubat dan masuk semua ke dalam Islam. Mereka mengugut untuk membakar gereja tersebut jika waniat itu enggan memeluk bertaubat. Itu India, negara bukan Islam,tak ada Parti Islam di sana.

    Dayuskah kaum Islam Malaysia?

    ReplyDelete
  16. sang penjejak badaiAugust 18, 2011 at 2:05 PM

    parti pembangkang sudah tegur dan jlnkn tugas mereka tapi nk buat mcm mana tk ade kuasa.kalulah ditakdirkan tuhan parti pembangkang diberikan sedikit kekuatan nescaya isu murtad akan terhapus.

    ReplyDelete
  17. bila mase plk parti pembangkiang perintah negara malaysia ni??tk prnh pon.so tya badan punya angkara la psl ape jd mcm ni

    ReplyDelete
  18. sape tk nk kalu org nk bagi duit bantuan beribu.dah lah kos hidup tinggi,peluang kerja makin kurang,anak ramai.ni biasanya effect ke ibu tunggal.duit zakat brp sen sgt.rm500???.org gereja blh bg beribu.mana baki duit zakat lain.dgr citer wak gi melancong dan sponsor kos guaman org kepentingan.

    ReplyDelete
  19. media memainkan peranan utk menyokong isue ni.. tulis blog utk support mana2 pihak yg cuba banteras isu ni.. bukan memperlekehkan dgn sentimen halus politik chauvinism.. menambahkan luka pada parut perpaduan islam..

    ReplyDelete
  20. for the rebirth of the ideaAugust 19, 2011 at 10:14 PM

    perpaduan itu akan berlaku sekirannya kerajaan pemerintah memberikan royalti minyak kpd negeri pembangkang yg berkaitan tanpa mengira parti atau fahaman.ni tgk smpi skrg kelantan tk dpt royalti minyak walaupun majoriti penduduk kelantan islam dan melayu.nk buat perpaduan mcm mana kalu kerajaan pemerintah membeza-bezakan negeri.negeri yg ikut beri royalti,negeri yg tk ikut tk dpt royalti malah makin ditekan lg.

    ReplyDelete
  21. Kat Kelantan, ada ker orang murtad cam Selangor?

    ReplyDelete
  22. for the rebirth of the ideaAugust 20, 2011 at 3:59 AM

    rasenya tk dengar lg la walaupun mungkin ade tapi nk diberitahu disini senang je org nk murtad kat malaysia ni.kita ade pelembagaan yg menjunjung hak kebebasan beragama.so benda ni dibawah kerajaan pusat bknya kerajaan negeri.jd nilah jd bukti dan alasan yg terbaik utk org islam keluar islam. kerajaan negeri tk ade kusa utk bende ni pasal ia dilindungi pelembagaan.jd terpulang pd pemerintah negara la nk tukar bende ni ke tk.

    ReplyDelete
  23. for the rebirth of the ideaAugust 20, 2011 at 4:03 AM

    tk dengar lg setakat ni tp mungkin ade.sebenarnya senang je nk murtad kat malaysia psl kita ade hak kebebasan beragama dlm pelembagaan.so bende ni dibawah kerajaan pusat bknnya kerajaan negeri.jd bende ni la jd modal org nk murtad.so terpulang pd kerajaan pusat nk tukar ke tak.

    ReplyDelete
  24. for the rebirth of the ideaAugust 20, 2011 at 4:04 AM

    haha salah post 2 kali.sorri line internet putus2.harap dimaafkan

    ReplyDelete
  25. bodohnya manusia2 kat sini. kalau nak tukar perlembagaan pun kerajaan mana cukup 2/3? itu pun da kira power jgk perlembagaan kita ni sbb bila melayu automatik islam. siap ada kawalan pengembangan agama lain selain islam lg. itu la punca kuasa jais dan jbtn agama lain pun bersandarkan perlembagaan. jgn la nak cr dalih pas xde kuasa, boleh bangkang je. hakikatnya pas mmg dah ada kuasa di negeri sgor sbb hal-ehwal agama bwh negeri msg2. lenkali study dulu perlembagaan jgn main hentam tulis je. pas pun dah kena pegang telur dgn kristian kafirun harbi dap. baik pas keluar dr pakatan cepat sblm akidah umat lg terjejas. kita mmg rindukan khilafiah islam tp dlm keadaan skrg adalah sgt wajar umno dan pas bergabung utk pertahankan islam. ingat rasulullah pd mula perkembangan islam pun 'play by the rule' dgn kafir quraisy (rujuk perjanjian hudaibiyah). dan x semestinya kalau kita 'play by the rule' (dlm konteks ni, guna demokrasi) kita akan kalah spt yg rasulullah tunjukkan. ia boleh jd titik tolak kpd kebangkitan khilafah islam di malaysia.


    jentayu

    ReplyDelete
  26. for the rebirth of the ideaAugust 20, 2011 at 10:47 AM

    pikir la skt undang2 negeri masih kena tertaluk kpd perlembagaan terutamanya hak kebebasan beragama .mana blh buat undang2 negeri sesuka hati tanpa merujuk kpd perlembagaan .spt Kelantan nk laksanakan hukum hudud tapi tk blh psl bercanggah dgn perlembagaan serta ditentang hebat oleh umno org islam sendiri.ni selama ni umno majoriti 50 tahun kenapa tk gubal undang2 murtad ikut islam.3 kali diberi amaran tk dgr hukum bunuh.sanggupkah kerajaan ummno laksanakan ???ummno blh bentangkan di parlimen kemudian tgk ade tk ahli parlimen pas tentang ke tk usul tu.kalu tentang.kita baru blh hentam plk org pas tapi rasanya majoriti org pas sokong.sblm ni Haji Hadi dah minta di parlimen supaya diadakan perbincangan mengenai isu murtad di parlimen tapi ditolak oleh org ummno sendiri.sebelum meletusnya isu murtad 2011 ni dah ade dah isu murtad yg lebih besar berlaku.ustaz harun sani ,mufti perak melaporkan 200 ribu lebih org murtad beberapa tahun lps tapi tk ade tindakan diambil oleh jabatan agama (mungkin takut,pekat dan bisu).kalu tk caya cek dlm internet mengenai kenyataan Ustaz Harun Sani.

    mengenai perpaduan antara Umno dan Pas,beri dulu royalti minyak kpd org Kelantan tapi blh ke UMNO bagi???org kelantan tu majoriti org melayu,islam tapi kenapa diskriminasikan oleh org umno???bezannya cuma parti,yg lain sume sama.walaupun kelantan ditekan dgn maha hebat oleh umno tapi saya sbg rakyat negeri terengganu merasa malu krn sumbangan yg diberikan oleh pas kpd rakyat kelantan lebih daripada apa yg diberikan umno kpd rakyat terengganu walaupun mendapat royalti minyak drpd kerajaan pusat.ni ape yg diberikan oleh pas kpd rakyat kelantan

    -beri duit sebanyak rm1800 utk org bakal msk u utk yg diploma
    -rm2500 utk org bakal msk u bagi yg ijazah
    -rm2000 utk org yg mati(bagi pengurusan jenazah tdk kira islam atau bkn islam)
    -rm 1000 utk pasangan muda bakal berkahwin

    saya org diploma di terengganu dpt rm700 je.org pas tmpt saya zakat tk dpt,duit ehsan jauh sekali sedangkan kami org melayu dan islam.jadi blhkah perpaduan diwujudkan antara umno dan pas sekirannya umno bersikap mcm ni. fikir2lah.

    ReplyDelete
  27. Betul tu. UMNO tak boleh lepas tangan kerana banyak manusia UMNO ni mengaji di USA dan UK.. Falsafah mereka juga falsafah barat. PAS banyaknya ngaji di Mesir, pun juga tak lari dari sekular. Islam sebelum ini tak digoncang, ada juga desas desus tapi tak ketara, boleh buat dalam senyap. UMNO buat relex jer. DAP makin kurang ajar, bila disokong PKR dan PAS. Kes DOMC juga diterajui oleh pemimpin DAP termasuk Majlis Peguam yang disokong PAS.

    Dulu lain sekarang lain. Kalau PAS komited dengan perjuangannya macam dulu, kes DUMC tak jadi polemik macam gitu.

    Baiknya masing2 lihat salah sendiri dari salahkan orang lain. Perbetulkan Islam akan membantu sokongan. Jangan nanti Orang Islam malas nak pergi ngundi... Meluat kat parti2 politik gila babi ni... Apa jadi? Duit bukan segalanya. Nafsu itu puncanya...

    Pasal hukum bunuh tu masa PAS perjuangkan PAS tak sepakat dengan DAP dan PKR. Bila dah harap simpati DAP yang amat kecinaan ini, PAS tak lagi bersuara dan buat usul sedemikian. Kalau Ikhlas, sekarang masanya buat usul itu, tengok UMNO setuju ke tidak. Tapi pastinya DAP merah padam melenting, bukan UMNO.

    Mungkin ramai yang setuju dengan saya.....

    ReplyDelete
  28. Aku pun marah punya pasal (marah pemimpin dikedua belah pihak, dah sensitif tahap cipan mcm ni pun tak boleh buat tindakan drastik bersepadu, haprak, ni bkn umno/bn time mahathir lg) terus daftar masuk perkasa (bkn krn peribadi ibrahim tu, tp apa yg dibawa) hilang rm10 pun takpe, baloi kalau dia betul pursue benda ni. Harap dia tak goyah bila dibeli nnt. Kalau tidak jadi juga, harap keturunan Pancung Tak Bertanya keluarkan semula alat pengadilan dan tunaikan amanah yang diwarisi zaman berzaman.

    ReplyDelete
  29. Salam..
    Sy sudah malas memikirkan semua ini..
    Salah menyalah sesama kita sgt2 membosankan sy malahan mual dgn kekurangan yg tak mahu diakui..
    Islam sgtkah kita jika mahu merujuk umur sendiri pun guna takwim Gregorian?
    Berapakah umur kita yg sebenar jika merujuk kpd Takwim Islam?
    Sudah berapa lamakah Takwim Kafir(Gregorian/Kristian)yg kita guna pakai utk merujuk tahun dan kitaran umur kita?
    Lalu dlm perkara2 segini kita naik Syeh mcm org gila sedangkan kitaran urusan diri kita dinaungi oleh Takwim2 Kristian..
    Semua undang2,ideologi,pergaulan,pengurusan dll semuanya mengikut sistem Kafir..
    Sudahkah kita menyemak semua ini dan sudahkah kita membersihkan anasir2 ini dkm kehidupan kita?
    Renungkanlah wahai Melayu yg mengaku Islam bahawa cukupkah Ekuti Melayu 30% dlm saham2 utk dikongsi oleh org2 Melayu yg jumlahnya lbh 60% sedangkan 70% lg dinikmati oleh yg bukan Melayu yg hanya 40% sahaja?
    Inilah dasar yg ditulis oleh pemimpin2 kamu yg kamu katakan mereka itu Islam dan adakah dasar yg mereka buat ini menguntungkan org Melayu yg kata klaim sebagai Islam ini?
    Islamkah kita jika mengguna pakai Undang2 Kafir(Lord Reid) utk mentadbir negara yg merdeka?
    Berhukum dgn mengikut hawa nafsu org2 Kafir akan mengembalikan kita kpd kekufuran yg mana kenyataan ini diberi Amaran oleh Allah s.w.t didalam Al-Quran lalu amalan2 kita akan ditolak oleh Allah s.w.t jika masih condong hati pd Perlembagaan karut ciptaan manusia ini sedangkan Syariat Allah dikurung didalam Kitab2 di Masjid,Musola,Surau dan kuliah2 agama sahaja..
    Mengapa kita mesti marah krn apa yg berlaku adalah hasil dari kesan perlaksanaan perlembagaan2(Lord Ried) yg dijunjung oleh kita,Syariat memang sudah lama kita tinggalkan..
    Kita masih dikawal dari jarak jauh oleh British melaui undang2nya maka apakah kita baru mahu sedar kesan dari kenyataan ini?
    Masih jauh utk sy katakan Melayu itu Islam ttp pd sy kitalah ISLAM MELAYU/ISLAM BUDAYA..

    ReplyDelete
  30. rebirth,
    kalo aku ckp ko bodoh ko marah tp ko penah baca perlembagaan x? jgn main ckp xde ilmu nnt nampak bodoh tau. mmg perlembagaan ada hak kebebasan agama tp tertakluk pd klausa bhw x boleh kembangkan agama lain drpd islam. dlm kata lain, x bolehlah murtadkan org islam. itu la punca kuasa jais boleh ambik tindakan faham x? jd kalau klausa tu da ada buat apa hj hadi bengong nak usulkan rang undang2 murtad pulak? sedangkan perlembagaan adalah undang2 tertinggi negara dan boleh supersede undang2 yg lain. nama je ahli parlimen tp benda simple mcm ni pun x tau. kalau pun nak buat undang2 anti murtad, gubal je perlembagaan sbb benda2 tu saling berkait.

    x abis2 pasal royalti minyak lg. kata perjuang islam tp alih2 citer duit jugak yg geng PASikun nak. kalo x puas ati, saman je la kjaan pusat sbb isu ni masing2 ada hujah. toksah main politik. kita tgk siapa yg kena. ada aku heran apa kjaan kelantan bg? kjaan pusat yg umno pegang ni dah bg banyak. subsidi minyak, buku sekolah, subsidi gula, minyak masak, pegi haji byk lg yg hari2 ko guna xde pun kjaan ungkit. kurang2 benda2 tu xde la bersyarat mcm kjaan kelantan buat mcm cth kena masuk u atau kena mati dulu baru dpt. kalo ko dpt 700 syukur la dpt jugak ni yg payah jd manusia x tau bersyukur mcm ko ni. ty nik najis brp byk org2 melayu yg dia da cipta dan wujudkan peluang kerja kat kelantan tu? bersepah budak2 kelantan kat merata negeri2 lain sbb kelantan xde keje.

    jentayu

    ReplyDelete
  31. for the rebirth of the ideaAugust 23, 2011 at 2:54 PM

    jentayu.agama islam merupakan agama tertinggi dan bkn islam bebas menganuti agama mereka.ni yg ade dlm perlembagaan.tlg betulkan kalu sya silap.ini yg dikatakan hak kebebasan beragama.dlm perlembagaan tdk menyatakan bahawa orang islam tdk blh tukar agama lain.ini yg menjadi satu masalah ini.kalu org islam itu tukar agama lain ini bermakna dia bebas menganuti agama itu dan perlembagaan juga tdk menyatakan bahawa agama lain tdk blh disebarkan kpd org islam.ni satu lg masalah.sila rujuk perlembagaan kalu saya silap lg.bg org islam yg menukar agama lain tiada hukuman yg dinyatakan dlm perlembagaan.ni yg Haji Hadi perjuangkan dari dulu smpi skrg tapi tdk mendapat sambutan org UMNO.bende yg tk ade ni la yg menyebabkan brp org islam yg tukar agama menang di mahkamah.hujah mereka mereka dah tukar agama lain dan bebas mengamalkan serta menganuti ajaran tersebut tambahan pula dah tk biasa dgn ajaran islam.saudara ,saya akui ade gejala sosial mcm yg saudara ckp berlaku dikalangan org kelantan.saya tk nk banding2kan dgn negeri lain.tapi ape beza org umno dgn org PAS.cuba brthu kecuali parti je yg berbeza.org PAS pon bayar cukai mcm org UMNO kpd kerajaan utk pembangunan negara tapi kenapa hak org PAS yg miskin dinafikan spt duit zakat,duit ehsan serta bantuan lain sedangkan org PAS pon bayar cukai kpd kerajaan.semasa PAS perintah Terengganu ,tk dpt subsidi minyak,semasa UMNO perintah Terengganu dpt subsidi minyak .blh saudara berikan penjelasan.subsidi yg diwujudkan kerajaan bagus tapi kenapa harga barangan komoditi makin melambung??? kemana duit subsidi itu disalurkan.saya terkejut semasa beli ayam kat kedai rm22 seekor sedangkan sama berat dgn yg saya beli dulur m17.ni yg menjadi persoalan kemana duit subsidi tu prg sedangkan kerajaan war2kan ade subsidi tapi harga tetap melambung.ke susbsidi tu tk ade tapi sengaja diumumkan.berbalik kpd isu kelantan plk,kenapa gejala sosial mcm saudara ckp berlaku.duit yg sepatutnya kerajaan kelantan dpt tk dpt,mcm mana nk buat pembangunan dan nk bg peluang kerja pd rakyatnya.jd pikirlah kenapa gejala sosial mcm tu berlaku.tapi syukur pd tuhan kerajan PAS di Kelantan masih bertahan dan masih blh memberikan perkhidmatan serta bantuan yg lebih baik kpd rakyat berbanding negeri lain yg mendapat royalti minyak walaupun dianaktirikan oleh UMNO,kerajaan pusat.saudara saya bersyukur kerana dpt rm700 tu tapi itu sbg contoh kenapa kerajaan Pas Kelantan blh bagi lebih byk walaupun tdk mendapat royalti minyak sedangkan negeri terengganu saya ni dpt royalti minyak ni beri lebih sedikit.tu saya nk saudara fikirkan.ni kerana NIK AZIZ tdk mkn duit rakyat serta menjalankan tugas dia sebagai pemimpin berlandaskan islam sepenuhnya.walaupun dia menteri,tau tk dia tinggal dlm rumah papan je dan pandu van.ni sya tengok dgn mata saya sendiri masa gi KElantan.cuba saudara bandingkan dgn cara hidup pemimpin UMNO.jika saudara kata saya menipu prglah Kelantan. org Pas bkn mata duitan tapi duit itu adalah satu amanah kpd Kerajaan pusat utk berlaku adil kpd semua pihak tanpa mengira parti.lainlah org PAS tk bayar cukai kpd kerajaan pusat.ingat kerana penyalahgunaan wanglah sesebuah negara itu runtuh mcm MESIR dimana rakyat dibiarkan kebuluran tapi pemimpin berbilion harta di luar negara. perpaduan antara UMNO dan PAS pasti akan wujud sekirannya UMNO berlaku adil kpd semua rakyat tanpa mengira parti.HIDUO MELAYU,HIDUP ISLAM,HIDUP PERPADUAN.jika ade silap dan salah harap dimaafkan

    ReplyDelete
  32. for the rebirth of the ideaAugust 23, 2011 at 3:12 PM

    maaf,say tertaip gejla sosial plk.tukar kpd perkataan masalah

    ReplyDelete
  33. rebirth,
    sbb tu aku kata hj hadi x pandai. dah brp tahun jd mp pun x reti. usul pinda perlembagaan teruslah. jgn usul gubal rang undang2 baru. sbb perlembagaan undang2 tertinggi negara. dlm keadaan skrg yg pas da kena pegang telur dgn dap, sanggup ke pas buat u turn dan sokong sekiranya umno-pas buat usul pinda perlembagaan. ini yg dinamakan political will. umno kena berani gubal undang2 selaku kerajaan memerintah dan pas harus lupakan kawan2 dlm pakatan kejap dan sokong pindaan pasal hukum murtad. jgn la jd bodoh. sapa yg kontrol supply barang2 kalau bukan kaum kafir cina. sebanyak mana kjaan bg subsidi kalo depa dah kontrol chain of supply x guna seh. sbb tulah kjaan nak wujudkan byk peniaga melayu islam sbb nak pecahkan monopoli kaum cha ya nun alif tp masalahnya yg lahir byk makhluk x bersyukur mcm ko yg tau nak kritik je. ni aku nak ty ko belajar cgpa dpt brp? da keluar keje ni nak mintak keje apa? harap jgn mintak keje kjaan la org mcm kau downgradekan lg civil service je. kjaan pas bg perkhidmatan terbaik? ko gila ke apa? air (benda paling asas) pun berkarat tah brp lama. ko kalau rasa bagus sgt pi la pindah kelantan tu jgn dok tganu lg. pasal duit masuk u tu pun ko x abis2 nak ungkit lg. ngaku je la ko mmg jenis manusia x bersyukur. kjaan tganu dan kjaan kelantan masing2 ada kaedah pengagihan bajet. itu atas negeri masing2 la. mungkin disalurkan pd benda lain ikut la budibicara dan kebijaksanaan jentera pentadbiran jiga. aku rasa ko ni budak mentah lg. x payah la nak cadang aku pergi kelantan. nik ajis nak pegi mekah pun mintak sponsor company. kalo org umno buat camtu dah tentu kena herdik dek juak2 kamu. cuba ko tgk plak data2 icu/epu bukan kelantan yg dpt bajet termiskin tp melaka. diulangi melaka tau. melaka xde pun hasil yg kaya mcm balak kau yg mehantu dia sapu. itupun epu/icu x bg duit kat diorg. tp kenapa melaka boleh lg maju dr kelantan? sbb diorg mesra pelaburan dan wujud byk peluang ekonomi dan pekerjaan utk rakyatnye. ko tgk sendiri brp byk org kelantan turun keje kat melaka/johor.

    jentayu

    ReplyDelete
  34. for the rebirth of the idea saidAugust 23, 2011 at 9:50 PM

    ni umno 50 tahun majoriti dlm parlimen buat ape???knp skrg baru nk ltkkan kesalahan sume pd PAS.lainlah PAS pernah printah Malaysia.kenapa tk ade pemimpin dlm UMNO tk berusaha dari dulu lg nk buat rang undang2 berkaitan murtad.skrg keluar isu baru nk bising sedangkan masalah tu dah lama dah.ke ade ank2 atau saudara2 ahli parlimen UMNO ade yg murtad ???sebab tu tk berani nk buat undang murtad.berkaitan dgn isu air di Kelantan,ni sume propaganda UMNO.kalu tk byk dah org Kelantan komplain sendiri dan setiap hari terpampang kat utusan.nanti terkubur jugaknya isu tu mcm isu org taja nik aziz prg mekah.psl tk ade bukti.kalu tdk pon akan diungkit semula oleh org UMNO menjelang pilihan raya.yg selebihnya yg saudara cakap mengenai saya hanya bersifat peribadi bknnya ilmiah.tapi saudara tdk layak menilai saya samaada saya bersyukur atau tdk krn itu adalah urusan saya dgn tuhan.so please bykkan ilmiah bknnya mende peribadi.mengenai Melaka tu negeri pas atau umno.bende ni yg membawa perbezaan dpt ke tk bantuan kerajaan.sape kata tk ade ape2.sektor pelancongan di Melaka byk keuntungannya.mengenai pengagihan bajet,kemana duit yg royalti minyak terengganu disalurkan.kenapa masih berlaku kemiskinan.kenapa duit bantuan tu tdk smpi kpd org yg memerlukannya.igat rm 2bilion terengganu dpt blh bantu byk org miskin tapi tempat saya, ade yg sepatutnya dpt bantuan tapi tk dpt.yg saya nmpknya sume bantuan tersebut smpi kpd org yg tk layak dpt bantuan iaitu org yg dah kaya dan ade kepentingan dlm parti UMNO.oleh itu kita memerlukan lebih ramai pemimpin mcm Nik Aziz dlm mentadbir negara.perintah smpi mati pon tk ape asalkan tk ambik duit rakyat utk kepentingan diri.kalu NIK AZIZ tk ok,pasti org kelantan tukar arah kpd UMNO dlm pilihan raya kali ni.

    ReplyDelete
  35. for the rebirth of the idea saidAugust 23, 2011 at 9:58 PM

    mengenai subsidi kerajaan,blh saudara terangkan pd saya mcm mana subsidi tu berfungsi sebab tk ade effect lg pd harga barang.makin mahal ade la. mengenai monopoli org cina,sape yg bg permit dan bantuan smpi barang komoditi mcm gula dikuasai satu tauke je,Umno atau Pas.umno hanya berminat dgn bende yg bagi habuan semula pd diorang.sebab tu jd mcm ni.

    ReplyDelete
  36. duit.... duit... duit..... mana iman? pasal tu la THH guna duit! murtad di bayar? jesuit disebalik semua ini, mason lagakan orang islam... konspirasi terencam dan terancang... ulama juga bakal di beli... islam akan menjadi amat terasing.

    ReplyDelete
  37. for the rebirth of the ideaAugust 24, 2011 at 4:49 PM

    sinmaid.ya krn duit la berlakunya perpecahan dlm umatislam krn bantuan yg sptnya dapat tk dpt.saya berharap suatu hari nati semua umat islam kat malaysia blh bersatupadu suatu hari nanti.

    ReplyDelete
  38. Salam semua,

    Permasalahannya... mampukah kita Play By The Rule di era ketika orang Melayu Islam Malaysia asyik bercakaran sesama sendiri, saling mengkafirkan sesama sendiri... malahan ada yg sanggup bekerjasama dengan Kafir Harbi untuk jatuhkan orang Islam sendiri?

    Tidak perlu kita blame Jesuit, THH, Tukang Batu (Mason) dan pembawa cahaya palsu (Illuminati), itu sudah memang kerja mereka menyesatkan kita. Yang pasti, adakah kita mampu untuk menghulurkan tangan bekerjasama sesama umat Islam dan mengenepikan ideologi politik untuk menjaga Kemaslahatan Ummah? Jangan salahkan UMNO, jangan salahkan PAS. Salahkan diri sendiri yg terlebih taksub dengan ideologi kepartian sampah ciptaan Yahudi itu dan bertaubatlah. Allah Taala tidak mengutuk kamu berjuang untuk Islam dengan Playing By The Enemis' Rules, tetapi Allah Taala mengutuk kamu yang taksub dengan semangat assobiyah kepartian kamu. Tiada parti politik yg sempurna di dunia ini kalau kamu mendalami ilmu politik la. Demokrasi itu sampah semata-mata. Failed product, tetapi kamu bermain dengan taksub dan terlampau leka dengannya sampai kamu sanggup mencaci maki sumpah seranah saudara Islam sendiri. Baiki diri itu dulu, mulakan dengan bertegur sapa dan mengucap salam sesama orang Islam dahulu.

    Ikutlah kata-kata Syeikh Imran Hosseini. biar moderate tapi tegas di mata musuhmu. Play by the Rules, but maintain your own principle and position. Don't get moved or being seduced to move from your position. The enemies will come at you from every angles. You will never know they are coming for you.

    Dunia inginkan demokrasi buat sementara, tak kisah. We'll play by their rules. But mark my word, kamu takkan dapat hidup kalau kamu taksub dan leka. Mata biar terbukak luas-luas. Berpegang pada Tali Allah, istiqamah dan berjihad. Inilah yang kita mampu buat sementara berdoa supaya bantuan Allah sampai.

    bantuan Allah? Ya, allah akan mengutus seseorang yg berkuasa dan mampu menegakkan kembali Khalifah Islamiyah. Pada masa itu, we'll play with the enemies of God by our own rules. Our own battlefield, our own game, our own rules, and the winning side is on our side.

    Allahu Akbar.

    -AkuAnonJugak-

    ReplyDelete
  39. salam pada semua,
    apa yg nk saya nyatakn adalah pendapat dan sumber bacaan saya, dlm isu murtad ini bagi saya telah lame brlaku dan ramai yg telah murtad(hindu ,budha kristian),mungkin hanya segelintir sahaja yg memohon menukar nama di kad pengenalan mereka,atas sebab2 keselamatan dan kesulitan yg dialami, mereka trpaksa guna nama asal mereka.tetapi apabila berlakunya pemeriksaan di dumc pada awal ramadhan lalu kita bagaikn terkejut dari lena,sedangkn pekara ini telah lama berlaku dalam diam,kini timbul siapa yang patut dipersalahkn org2 melayu yg mengaku islam brterlingakah sesama islam,dengan blog2 yg menghemtam satu pihak dan akhbar2 yg menghemtam yg lagi satu pihak,isu ini di mainkan dengan fahaman politik,ngo2 yg isi dalam nya penuh dengan politik,kalau dasar nya org politik pergi kemana pun faham nya tak akan hilang,tidak mahu mengalah ,ego,pandangan otak yg sempit, menjulang peminpin boneka,pas dengan islam yg di politikan nya (sanggup menegakan benang basah utk menjaga sekutu nya),pkr dengan isi hati yg hitam matlamat nya hanya balas dendam,dap yg sudah kita tahu misi nya sama sekali tidak menyokong islam(sekadar bermain wayang).umno yg tidak islamik melebihkan melayu pemimpin yg meterialistik,mic dan mca juga ada agenda tersembunyi.jadi berbalik isu murtad tadi tiada siapa di antara pemimpin2 islam ini yg mengambil ikhtibar,malahan mereka mencari silap masing2 untuk agenda politik mereka,mencegah lebih baik dari mengubati,kita kena lihat kembali dimana silap nya untuk kita perbaiki sama2,kerajaan kita menyatakan ini adalah negara islam,yg mengamalkn sistem islam,kita ada pusat zakat,jakim,majlis fatwa dan pelbagai2 lagi instiusi2 yg berkaitan,tetapi terbelakah org islam di malaysia dgn sistem yg penuh birokrasi sistem kroniesm ,adakah ini yg di amalkn oleh islam,mengapa si murtad ini tertarik utk mendekati agama lain,jawapan nya mudah kerana mereka membantu semua org dgn bersungguh walaupn kita tahu niat nya,pada instiusi2 agama jalankan lah tugas kamu untuk islam bukan sekadar untuk gaji cukup bulan dan bonus tahunan.jangan lah malukan islam,kerana sistem islam lah yg terbaik di muka bumi ini,pada umno dan pas usah lah bertelagah yg pasti kedua2 nya melakukan kesilapan,adakah ini sistem islam yg di ajar,selepas merdeka kita masih dijajah,penjajah pergi tapi fahaman nya ditinggalakan untuk kita.marilah lah bersatu,sedar lah jangan biar kan kita dijadikan boneka zionis yg menpergunakan dan diperbodohkan seperti bangsa arab yg ternyata kebodahanya ,zionis itu pelbagai wajah pelbagai bangsa mereka sudah meresap keseluruh muka bumi dan bangsa,sedar lah wahai sahabat mari lah bangkit dengan panji2 islam yg telah lama terkubur di bumi turki.

    ReplyDelete
  40. salam,
    terpanggil untuk komen setelah baca komen rakan2 semua,sungguh hairan melihat org2 islam bertelagah sesama sendiri,baik dari pemimpin polotik sehingga lah kamu2 yg memberi komen mengikut emosi yg meluap2,kita melayu bertamadun bincang lah secara ilmiah,PAS dan UMNO bertelagah umpama fatah dan hamas yg untung nya zionis(bukan semua yahudi). islam sangat kah kita di malaysia ini walaupun pemimpin kita melayu islam tapi agama kita dirobek2 oleh meraka,kerana kita mengamalkan sistem dan undang2 meraka(zionis) tanpa kita sedari,andai kita di bumi ini mengikut al-quran dan sunnah(yang benar ) pasti sejahtera dan aman hidup,ini janji ALLAH .cari lah maksud dan kebenaran islam itu untuk kita bersatu ,yang pasti nya ia bukan dari parti politik.

    ReplyDelete
  41. for the rebirth of the ideaAugust 27, 2011 at 3:40 PM

    YA.saya sokong dua comment diatas ni walaupun saya ni lebih kearah pembangkang.ayuh bersatu umat islam demi ALLAH.

    ReplyDelete
  42. for the rebirth of the ideaAugust 27, 2011 at 3:46 PM

    termasuk satu lagi comment dari dari dua ya saya sokong diatas

    ReplyDelete
  43. for the rebirth of the ideaAugust 27, 2011 at 5:07 PM

    disini,saya nk kongsi sikit dgn saudara sume kat sini pengalaman saya menjelang raya ni.sedih saya dgn umat islam saya ni.dua hari kelmarin ramai yg dtg ke rumah ibu saya meminta zakat.ibu saya tk tya la parti mana klau bab2 beri zakat ni.sume same je.yg sedihnya org tua yg 70 an dtg minta zakat.ibu saya tya tk dpt ke duit ehsan,duit zakat atau bantuan lain dari kerajaan.mereka tk dpt.tk tau la apasal.tya persiapan raya ade ke tk .tk ade.sedih saya dgr citer mereka.bg lebih skt zakat.ni plk org umno yg ibu saya kenal minta zakat.tya kenapa tk dpt duit zakat walaupun org umno.diorang senyap je.ibu saya malas nk tya banyak.mungkin org miskin umno pon dipinggirkan sekali. ni plk ibu saya cerita psl kawan ibu saya yg berkerja dlm pengurusan zakat kerajaan.ibu saya tya kemana duit zakat kerajaan kumpul mengalir .kawan ibu saya kata buat pergi melancong satu pejabat.saya dah malas nk pikir bende2 ni.bila agaknya nasib umat islam akan terbela sepenuhnya???

    ReplyDelete
  44. Bagi saya, PAS dan UMNO umpama adik-beradik. Apabila berbicara soal Islam, si abang PAS lebih mengetahui kerana ulama-ulama yg cekal dan bagus dalamnya. Hassan Ali, Nasaruddin Mat Isa... si adik UMNO pula ego dan still utuh dengan ideologi ke-baratannya. Mungkin kerana mereka terpengaruh dengan ideologi politik Eropah kerana kebanyakan mereka sekolah Inggeris dan menuntut di Eropah.

    Tapi bagi saya, itu tidak menghalang si Abang PAS dari terus memberikan pendapat dan mengajar adik UMNO untuk mendalami Islam. Tak perlulah si Abang PAS bekerjasama dengan si celaka DAP ataupun perosak keharmonian melayu iaitu PKR untuk jatuhkan adik-nya, UMNO. Kesian adik kita, kamu buat begitu.

    Berdoalah banyak-banyak biar si Adik tu berubah. Doa yg istiqamah kan akan diterima Allah sooner or later?

    Saya bagi perumpamaan macam tu kerana saya lihat ada kalangan UMNO nih yg dah terbukak biji mata sebab di-tarbiah PAS, tapi diorg still takut-takut... yelah, kalau kena cantas sakit jugak. Bagi dorongan lagi, bagi motivasi lagi... diorg pun beranilah akhirnya.

    Tak taulah, itu pendapat saya saja. Dunia nakkan kita bermain dalam demokrasi buat sementara waktu sebelum sang Khalifah Terakhir keluar. Nak buat macam mana? betul tak?

    -SayaAnonJugak-

    ReplyDelete
  45. alangkah baiknya jika mereka bersepakat menjaga agama ini. bersaudara sesama islam. malangnya semuanya tergelincir dari sunnah bila terpedaya dengan janji manis nafsu serakah. adik tibai abng dan abng belasah adik.... kesian!

    ReplyDelete
  46. PAS UMNO adik beradik????ya btl tu tapi kalu nk kait dgn DAP mcm adik angkat la dgn pas ni.pas kena ada adik angkat utk bersatu utk menasihatkan umno yg asyik songlap duit negara,bagi tanah bereakar2 kpd tauke cina,tanah genting highland dpt free kpd sorang tauke cina,duit zakat licin kebas buat prg melancong,duit cukai buat projek membazir dan org dlm kerajaan suka kebas duit utk perot sendiri,baru jd tok wakil 3 bulan dah ade rumah banglo bertingkat2,ferari dan siap tambah cawangan lg.nk projek kena bg rasuah.nk bantuan kena ade surat dari tok wakil.kalu tk,tk lulus.yea ni suma keja umno,not PAS,not DAP.hehe.DAP tk pernah bg tanah beribu ekar pd tauke cina mcm umno buat.hahahaha.psl ape.psl DAP dgn PAS tk pernah perintah negara.Sape bg free of charge tanah singapura pd org cina.UMNO.so nasihat gue.lu baiki dulu UMNO dah rosak sgt dah tu .spare part pon dah tk ade nk baiki.tukar yg baru la.haha.

    ReplyDelete
  47. PAS dgn UMNO bersatu???? mustahil psl umno hanya pergunakan PAS.masa menang lupa diri.masa bot dah nk tenggelam baru dtg nk cari PAS.tk ke tk jujur namanya tu.dah baiki parti UMNO tu dulu.renovate bahagian dah pecah tu.hehehe.DAP tu rakyat malaysia.kalu tk puas hati gi la lapor ke perdana menteri suroh hantar balik China dan India.so diorang juga ade hak nk berpolitik di Malaysia psl diorang rakyat malaysia.hehe

    ReplyDelete
  48. lupa plk,kalu korang marah sgt PAS bergabung dgn DAP,apasal korang tk marah UMNO bergabung dgn MCA dan MIC???.bkn ke perangai diorang lg terok dan asyik demand lbh je.(suka mkn perot sendiri,org cina dan india miskin tdk diperdulikan)

    ReplyDelete
  49. Aku rasa tak mustahil. Kalau orang PAS dan UMNO berfikir dengan lebih dalam, mereka akan mencari sesama lain untuk menjaga kemaslahatan ummah. Kita sekarang hidup di mana mesti saja ada orang yg tak menyenangi hubungan dua adik-beradik ni rapat dan bekerjasama. Ada org PAS yg cadangkan PAS bekerjasama dengan UMNO dulu, tapi kena cantas. Ada org UMNO yg membangkitkan perjuangan Islam seperti yg diperjuangkan PAS dulu, tapi suara mereka tenggelam.

    Bagi aku, senang saja... bekerjasamalah dalam hal-hal yg boleh memberi manfaat pada ummah. Protect dakwah dan akidah ummah, jaga ekonomi ummah. Kalau tidak, kita semua dikira berdosa kerana membelakangkan silaturrahim sesama Ummah dan memecah-belahkan ummah dengan ideologi politik kita yg tak tentu hala.

    Kadang-kala, pendapat orang yg tak terlibat dengan politik langsung, dan tak menyokong pergerakan politik langsung lagi membina daripada org berpolitik yg bergaduh walaupun kerana hal yg tak membina. fikir-fikirkan lah.

    -AkuAnonJugak-

    ReplyDelete
  50. suka saya mengingatkan bahawa PAS tidak dpt bekerjasama dgn UMNO atas sebab perbezaan dasar. so tk timbul soal melayu berpecah ke, berselisih ke...Nabi SAW di Mekah dulu pun berperang bukan dgn org lain, bangsa baginda sendiri jugak!

    bagi saya idea utk menggabungkan sekular dgn Islam seperti cuba melarutkan minyak dalam air. not gonna happen!

    ReplyDelete
  51. dah lah, tak usah main politik lagi. omno ke pas ke, pkar ke semuanya umat islam. buat apa nak gaduh2 sampai jadi musuh. ni lah celakanya sistem demokrasi gila babi ni. yang baik kita sokong yang jahat kita lawan tak kiralah pas ke umno ke. aku suka perati makhlok2 ni buat keje bodo. hang dapat apa? syok sendiri... hehe

    ReplyDelete
  52. Umno, masa menang,ganyang PAS.UMNO,masa kalah,bersatulah wahai org PAS demi agama islam.dulu bkn ke PAS dah msk jerat org UMNO iaitu dah bersatu dgn UMNO dulu tapi keluar semula psl tidak dilayan samarata sama mcm parti dlm BN yg lain.hehehe,binatang mungkin terkena jerat yg sama sekali lg tapi bknnya manusia.So,berhentilah ckp psl perpaduan antara UMNO dan PAS ok.kalu UMNO ikhlas,tgk ckp ke tk kalu menang besar pilihan raya.gerenti senyap ke psl perpaduan ni.

    ReplyDelete
  53. Tapi tak berdosakah kita kalau berperang sesama Islam? Tak berdosakan kita jika kita menganjurkan pecah belah di kalangan orang Islam? Kekalahan kita di awal Perang Salib itu pun adalah kerana kita berselisih faham dan tak mau saling tolong menolong antara satu sama lain. Baitulmaqdis diserang pun, Abbasiyah tak mau ambil tau pasal apa? Di situ ada Fatimiyah yg berbeza pendapat dengan mereka. Apa rasionalnya di sini?

    Bagaimana pula dengan Kesultanan Melaka dulu? Jatuhnya Melaka bukan kerana alasan persenjataan yg kuno dan tak moden. Saya ada fakta yg sahih mengenai Askar Melayu Melaka bawak pistol flint-lock, senapang musket moden, pedang dan keris ketika berperang? Tapi kenapa masih jatuh? Kerana perselisihan faham dan akhirnya berpecah-belah.

    Kamu tak nampak semua ni akan berlaku lagi? Saya tak kisah siapa pun yang akan menang dalam PRU 13 ni. Tapi saya takut dengan adanya orang taksub politik seperti kamu semua, Ummah Islam Melayu kita lagi berpecah-belah dan Malaysia akhirnya jatuh ke tanah musyrikin... bukan kita orang Islam Melayu lagi. Kita akan merempat di tanah sendiri. Itu yg saya dan keturunan pahlawan Melayu di seluruh Malaysia yg mana nenek moyang kami dulu pernah melawan penjajah dengan keris kami dan pertolongan Allah yg diberikan kepada mereka dulu, sungguh takut dan risau mengenai hal maslahah Orang Islam Melayu kita sekarang.

    Kamu tak akan nampak masa depan Malaysia sekiranya ini berlaku. Kamu hanya akan nampak pembalasan dendam kamu terhadap UMNO dan sekutu mereka saja. Kamu hanya nampak kuasa politik kamu sekiranya kamu menang PRU 13 ini saja. Tapi Saya nampak yg PAS takkan boleh perintah Malaysia. PAS hanya akan menang sekiranya ada barisan Alternatif dgn PKR dan DAP. Saya nampak DAP dan PKR mencabul kehormatan Agama Islam dan adat Melayu kita. Saya tak nak PAS pun macam tu kerana saya tahu kekuatan rahsia Islam dalam PAS satu ketika dulu.. boleh menggoncang dunia. Nak kata saya tak tau pasal PAS, cakap la.. tapi saya sendiri pernah jumpa Arwah Fadzil Noor, Tok Guru Nik Aziz sendiri... saya antara pengunjung setia rumah papan Tok Guru Nik Aziz dulu sbb saya anak jati Kelantan. Tok Kenali pun dah bincangkan kekuatan Melayu kita apabila digabungkan kuasa dalaman Melayu dan Islam bersama. Tok Ku Paloh pun sudah cakap pasal kekuatan bangsa Melayu apabila Melayu dan Islam dibangkitkan bersama. Kamu tak baca kitab2 kuning mereka... dan lantas kamu tidak hiraukan kepentingan Melayu dalam membawa Islam ke arah yg lebih kuat dalam Malaysia ini.

    Atas sebab itulah yg saya cakap, PAS dan UMNO mesti bersatu mempertahankan syiar Islam di Malaysia ini. Tanpa Melayu, Islam takkan ada di Malaysia ini. tanpa Melayu, Islam takkan dapat dipertahankan di bumi Malaysia ini. Semua Ulama' Melayu dulu sudah bersetuju hal ini. Even Syeikh Imran Hosseini pun dah bagi hint pasal Melayu. Dia kata, bangsa Melayu ini punya peranan penting mereka yg tersendiri dalam peristiwa akhir zaman. Ulama' Arab lain-lain yg berfahaman sunnah Wal-Jamaah pun berkata yg sama... mana yg saya pernah berjumpa, bersembang dan dengar dari mulut mereka-lah.

    Saya berpendapat, PAS dan UMNO tak boleh dipisahkan, seperti Melayu dan juga Islam di nusantara ini. Politik? Maaf la, saya lagi percaya cakap ulama dari pejuang politik sekarang.

    Allah tuhanku, Muhammad rasul tercinta-ku, Islam agamaku, Al-Quran petunjuk-ku, Melayu bangsa-ku.

    -AkuAnonJugak-

    ReplyDelete
  54. PAS perjuangkan Islam, UMNO perjuangkan Melayu. Kan dah molek tuh. Kalau gabung tentu hebat kan? Melayu Islam nih amat terkenal sejak zaman dulu sehingga di gelar Orang Jawi. La ni berbalas balas dendam la pulak, bermusuhan. Aku kesian tengok Melayu jadi huru hara kerana politik.

    PKR perjuangkan apa?

    ReplyDelete
  55. AkuAnonJugak.baca dulu post saya pd August 29, 2011 9:22 PM .sape yg menyebabkan sume ni terjadi.DAP,PAS dan PKR???.org yg menjual negara adalah org UMNO.org menjual islam adalah org UMNO.kamu kata tk kisah sape menang ,jd pd sape kamu marah nanti kalu harga barang dinaikkan???.ya dulu saya mcm kamu,nk perjuangkan perpaduan PAS dan UMNO.tapi slps saya tgk dgn mata saya sendiri,org melayu tk dpt tanah tetap,org burma dan thai dpt tanah tetap .panas hati saya.sape yg bg .org UMNO yg bagi.ahli keluarga saya prg rumah jkk UMNO utk minta tandatangan dilayan double standard.ni ke perpaduan yg kamu kata.org umno,pantang tgk melayu ade tanah sikit.terus prg tanya ade geran ke tk.kalu tk ade ,esk trs prg sodok mende ape kita buat atas tanah tu.ni ke pembela melayu yg kita harapkan tu.psl penghinaan terhadap islam,sume tu propaganda kerajaan terhadap parti pembangkang,lain ckp lain keluar.kalu btl smpi skrg ulang tayangnya.mengenai DAP tu,diorang paham ke islam.diorang bkn org islm.jd ni tanggungjawab org islam utk memahamkan mereka mengenai ajaran islam.igat UMNO diberi allah masa 50 tahun utk memartabatkan agama islam sbg agama terunggul apa UMNO buat????.kes murtad,zina,rogol,bunuh berleluasa.kelab malam,judi,rumah pelacuran bertambah.skrg tgk sikap isteri2 pemimpin UMNO.tudung tk pki,pakai separuh,bulu kening dihaluskan,pki pakaian ketat.dan kita patut berbangga kita ade genting highland sbg pusat judi terbesar asia tenggara.lupakan saje UMNO tu (parti pejual harta negara) dan msk PAS parti teras islam sepenuhnya.

    ReplyDelete
  56. salam,

    Saya kira masing-masing punya pendapat yg sendiri. Saya pun tidak mahu berbicara panjang lagi kerana saya rasa sudah jelas pendirian saya mengenai penyatu-paduan kita bangsa Melayu Islam tanpa mengira fahaman dan ideologi politik kerana saya cenderung ke-arah pemikiran bahawa parti-parti politik ini adalah permainan Yahudi untuk menghancurkan panji-panji Islam semata-mata dan perlu dihapuskan sama sekali. Yang Khalifah Islamiyah inilah yg perlu kita tegakkan dan ia bukannya melalui pergerakan politik. Bagi saya, ianya seperti pergerakan Jihad umpama Salahuddin al-Ayyubi mengumpulkan bala tentera-nya untuk mengambil kembali Baitulmaqdis dari The Crusaders dulu. Kita hanya perlu berdoa supaya Salahuddin ke-2 iaitu khalifah yg ditunggu turun, itu saja. Dengan Izin Allah taala, dialah yg berhak mensucikan bumi Nusantara ni kembali, bukan kita. Kita hanya askar dia saja, itupun kalau kita berhak.

    Semoga Allah Taala merahmati kita semua dan lindungi kita dari perpecahan dan bala yg akan menimpa seperti yg terjadi pada Khalifah Abbasiyah, Umayyah Andalus, Uthmaniyah, dan juga kesultanan Melayu yg tinggal nama saja sekarang ini. Amin.

    -AkuAnonJugak-

    p/s - Admin, tolong padamkan komen saya di September 6, 2011 9:03 PM itu supaya tidak berlaku fitnah ataupun apa-apa yg akan memudaratkan.

    ReplyDelete
  57. bro AkuAnonjugak,agak sukar utk pergabungan antara PAS dan UMNO.saya rasa agak mustahil.impossible dgn tingkahlaku org UMNO itu sendiri.bro, nasihat tu adalah langkah terakhir utk mencegah kemungkaran kat dunia ni.tapi allah berikan kuasa memerintah kpd umat islam kat malaysia ni utk melaksanakan undang2 islam tapi tgk ape jd skrg.bknnya umat islam tk nk tapi undang islam tdk mendatangkan keuntungan kpd pemimpin umno.igat kita dah bersabar 50 tahun kpd umno dan beri mereka peluang utk perbetulkan ape yg salah tapi ape yg diorang buat.ya.mereka kaut berbilion harta negara buat harta keluarga sendiri.igat,limit kesabaran dan kemaafan rakyat ada hadnya.nasihat dah,tegur dah,berdoa supaya berubah dah tapi tk nk berubah.jln terakhir adalah mencegah kerosakkan pemimpin dgn tangan iaitu kuasa rakyat.igat peemimpin itu hanya blh ditaati selagi pemimpin itu mentaati peintah Allah dan menjalankan sepenuhnya ajaran islam. makin lama UMNO di malaysia ni makin banyak tanah melayu tergadai,islam diabaikan,melayu diperbodohkan.jgn nanti nasib malaysia ni jd mcm libya dan mesir.saya tk nk mende mcm ni terjadi.biarlah pemimpin yg korup turun dari kuasa secara sukarela dan diadili di mahkamah dgn seadilnya.bro,saya bknnya nabi.ade bende yg blh saya maafkan dan ade bende saya tk blh maafkan langsung.sedih saya apabila org UMNO sanggup beri tanah beribu2 ekar kpd tauke cina(secara individu),burma serta thai free of charge.org melayu yg memohon satu ekar pon susah nk dpt.jd ni yg menjadi teras perjuangan saya.saya tk nk lg tanah kat malaysia ni tergadai kpd org luar serta golongan2 tauke kerana tdk mahu generasi melayu akan dtg merempat di negara sendiri gara2 sikap org UMNO ni.sekian......

    ReplyDelete
  58. Salam, Sesiapa sahaja yang memerintah akan gunakan kuasa mengikut citarasanya. Soal kroni ini pasti tidak dapat lari jika masih berada dalam kuasa berbentuk skular. Usah harap PAS DAP PKR akan selamat dari arus ini bila memerintah kelak. Lihat sahaja PPinang.... Kroni akan didahulukan.. saudara mara akan mempunyai lebih peluang... bagaimana nak halang? Mereka semua sama sahaja samaada UMNO atau bukan.

    Jika sekiranya anda sendiri jadi pemerintah kelak, anda juga lakukan hal yang sama. Cuba fikirkan dengan tenang dan insaf. Anda akan pastikan citarasa dan matlamat anda tercapai. Anda juga akan menjaga diri dan penyokong anda dengan apa jua cara. Hanya khalifah ar Rasyidin sahaja mampu memerintah secara adil, itu pun terpaksa menghadapi tentangan kumpulan assobiah.... So apa yang akan anda dapat?

    ReplyDelete
  59. Salam...

    Agenda Salib Vatican di bawah naugan The Hidden Hand wa Fitnat-ud-Dajj-al-Masih yang dikonspirasikan ratusan tahun dahulu dalam perancangan mereka untuk menyeleweng akidah dan ibadah Umat Islam seluruh dunia melalui Tipu Helah Demokrasi beracuankan ideologi Bangsa Roman Berkulit Putih Kuning. Agenda licik yang mereka lakukan ialah dengan merasuah kaum kerabat Kesultanan-kesultanan Islam seluruh dunia agar ada pemberontakan dalaman istana dan pada masa yang sama menyuntikkan semangat patriotik di kalangan rakyat dalam menuntut Hak Demokrasi.

    Apa yang runtuh ialah Kesultanan-kesultanan Islam yang berlandaskan sistem Kekhalifahan Islam dan apa yang muncul ialah Kesultanan-kesultanan Palsu yang dibonekakan oleh The Queen and The Vatican.

    Kemudian diagendakan pula kemasukan kaum-kaum musyrik sebagai “pemain import” yang diberi pengiktirafan hak untuk bersuara melantik imam (pemimpin). Inilah yang dilaungkan oleh Ideologi Demokrasi yang memusnahkan Sistem Kekhalifahan Islam untuk manusia sejagat.

    “AL-QUR’AAN ADALAH KITAB LENGKAP YANG DITURUNKAN OLEH SATU TUHAN DI ATAS SEGALA MAKHLUK UNTUK SELURUH MANUSIA”

    Tidak hairanlah walau setelah berkurun-kurun menerima Islam, namun tawhid Umat Islam seluruh dunia masih dicelarukan oleh pengaruh ketaksuban politik serta kebendaan manakala dari segi hukum perundangan pula, Common Law ciptaan The Queen and The Vatican pula yang dijulang-julang.

    Jadilah rakyat dalam sesebuah qariat atau negeri itu mengkafiri (mengengkari) maksud Ayat ini:
    “Ini adalah penerangan bagi seluruh manusia, dan petunjuk serta pelajaran bagi orang-orang yang bertaqwa. Janganlah kamu bersikap lemah, dan janganlah kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (derajatnya), jika kamu orang-orang yang beriman” (QS.3: 138-139)

    Maka keluarlah fatwa-fatwa kaum munafik yang menyeleweng dari maksud sebenar Al-Qur’aan dan Al-Hadith yang mereka ini (munafikun) mengatakan bahawa,
    “Tiada paksaan dalam memeluk Islam, hukum-hukum Al-Qur’aan hanya untuk orang-orang Islam sahaja dan tidak sesuai dipraktis dalam masyarakat berbilang kaum dan agama” - Ulamak Munafik

    Berlakunya begini adalah kerana yang membayar gaji mereka ialah Tâghût dan sudah tentulah mereka ini tunduk kepada majikan mereka iaitu Tâghût yang didalangi The Hidden Hand wa Fitnat-ud-Dajj-al-Masih lalu jadilah Umat Islam ini dipijak-pijak, menjadi lemah, bersedih hati, direndahkan derajat serta diketawakan oleh Kafir Musyrik seluruh dunia.

    “UNTUK MEMENANGKAN AGAMA ISLAM IALAH DENGAN MENEGAKKAN AL-QUR’AAN DAN UNTUK MENEGAKKAN AL-QUR’AAN MESTILAH DENGAN JIHAD FISABILILLAHI-LILLAHI TA’ALA”

    ReplyDelete
  60. ayat2 dan dalil2 ni patut ko tujukan pd org umno.kesian org umno.ni la padahnya salah guna kuasa yg tuhan berikan.dah hilang kuasa mulalah wak keluar dalil2 nk menghalalkan parti diorang.PAS DAP PKR pernah perintah malaysia ke.jgn jadi bodoh sgt.umno dah berpuluh tahun perintah tu dah terok sgt dah merosakkan negara.bg peluang pembangkang plk perintah.kalu lg terok.tukar blk kpd umno susah apa?? jgn berpikir sempit sgt.umno dah jual byk aset negara korang tk nk ambik tau.ni la akibatnya menang besorak kampung tergadai.dah berhenti jd buta krn tk nk melihat realiti kehidupan.komen yg aku bagi bkn setakat ckp kosong tapi berdasarkan pengalaman aku ok.dah byk tanah melayu tergadai tk nk ambik peduli.ni la sikap melayu skrg,susah nk terima kebenaran.dah behenti keluarkan dalil merapu utk menghalalkan matlamat.ni sku cadangkan kalu korang marah sgt dgn cina dan india dlm dap dan pkr,ko bace semula sejarah sape yg menyebabkan ini terjadi.dah berhenti membenci,org cina dan india dah jd sebahagian rakyat malaysia.kalu marah sgt ko marahlah org umno yg bg ic kat org cina dan india.

    ReplyDelete
  61. betapa bodohnya melayu skrg ni,tanah air dah tergadai tapi masih menyokong parti penjual negara.

    ReplyDelete
  62. BTOL. Melayu semakin bodoh. Musuh disangka kawan dan kawan disangka musuh.

    BTOL. Melayu semakin dikuasai oleh entiti asing. Ulamak disngkir dan diganti manusia biul, menyanyi lagu agama.

    BTOL. Maksiat di nafi dan diseleweng dengan mudah. Maruah dicalar sesuka hati. Tidak salah melakukan adegan mungkar kerana undang2 tak boleh menghukum... kerana.. suka sama suka. Ulama juga terkedu antara "perintah" dan "keinginan".

    BTOL. Sistem keluarga terancam. Saling salah menyalahkan. Suami cemuh isteri dan begitu sebaliknya, anak menyalahkan orang tua, orang tua kecewa melihat kelakuan anak2 serta termangu apabila sang anak tidak peduli dan ingkari nasihat.

    BTOL. Masing2 keliru dan tidak dapat melihat punca. Saling bermusuh. Kritik mengkritik. fitnah memfitnah.

    BTOL. Fitnah telah kelihatan begitu hambar dan tak lagi dihiraukan.

    BTOL. Ulama terpaksa ketepi untuk memberi laluan kepada pemarak api menjadi ketua. Ulama terpaksa akur suara ramai (demokrasi) dan angguk sahaja setiap saranan ketua alaf baru walaupun disedari tidak mempunyai hikmah kebijaksanaan.

    BTOL. Yang jelas menjadi semakin jelas. Kelihatan seolah PAS tak akan memaafkan UMNO hingga akhir zaman. Nauzubillah. Melayu akan bermusuh sesama sendiri sehingga PAS dan UMNO berkubur. (Anggap PKR adalah juga dari UMNO yang telah murtad)

    ReplyDelete
  63. bro antisidemokra,yg ni saya setuju tapi terjadi kpd org melayu yg masih sokong parti eperosak negara.ya,agak sukar utk PAS maafkan UMNO krn pengkhianatan UMNO terhadap org melayu dan agama islam.tgklah smpi skrg undang2 islam sukar tertegak dan tanah melayu tergadai.hahaha bangsaku masih kabur dlm melihat jalan yg lurus.bilalah nk sedar.

    ReplyDelete

artikel menarik sepanjang masa

Total Pageviews